Şimdi Ara

Mazda 787B ve Wankel Motor Hakkında (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
9
Favori
4.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
62 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Arkadaşlar yazılarımı yavaş yavaş http://detailforum.com/ a taşıyıp bundan sonra bu tarz yazılara detailforum.com'un blog bölümünden devam etmeyi planlıyorum.

    http://detailforum.com/forumdisplay.php?fid=45

    İlgili arkadaşlara duyurulur.

    Saygılar.

    Mantıklı bir hareket olur, zira bu forum bu tarz yazıları hak etmiyor. Geçen gün koca bir konuyu sildim çer-çöp tipler yüzünden.




  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Bu federasyonların herhangi bir düzenleme yapıp, fan kitlesinin bundan memnun olduğunu hayatımda hiç görmedim. İstisnası var mı bilmiyorum.

    Afiyet olsun hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Güzel derleme yapmışsın tebrikler.
    Okurken hatıra gelen birkaç noktaya değinelim..
    "motoru için yapabileceği bir geliştirme bulamadığından sürekli olarak şaseyi daha iyi hale getirmek için vakit harcadı."
    İşte rotary motor ve wankel gibi farklı ünite projelerinin kısıtlı kalmasının bir nedeni bu. Birşey yapmak istediğinizde daha fazla zorluyor, çok daha pahalıya mal oluyor yada tüm üniteye yönelmesi gerekiyor. Mesela yarış dünyasının ilk kolay tercihi hafifletme; rotoru hafiflettiniz diyelim denge tamamen değişiyor tek başına bir işe yaramazsa bloğu güncellemeye götürür adamı bu da nasıl bir maliyetlendirmedir kestirmek kolay olmalı. Artık birikimi ve üretim ölçekleri tamamen oturmuş açısı ne olursa olsun klasik silindir ünitelerde bu işler bu kadar çıkmaz sokaklı değil. Kimisi bunu boxer'larda da yaşamıştır ama ölçeği benzer bile değil. Geliştirilen farklı altyapıda ünite çok daha az parçadan oluşuyor olabilir hatta bazı parçalarının üretimi çok daha ucuz olabilir yada aksine çok karmaşık ama fazlasıyla verimli olabilir ancak bu işin temel gelişim dünyası yarış alanında müdahaleleri özellikle maddiyat ölçeğinde kısıtlıyorsa, her müdahale ünitenin toplamına yeniden bakış gerektiriyorsa işte farklı şeyleri pek göremememizin nedeni bu oluyor.
    Bu motorlara Mazda'dan önce MB, Mercedes Benz M950F/C111 ile epey uğraştı pist üstü setup'larını da çok denedi ama birşey yürümedi, harcananlara değmedi demekki vazgeçmek zorunda kaldılar.
    Mazda'nın bir şekilde dayanıklılığı da sağlayabilmiş olması ve bu dereceleri, iş bu "motora yapabileceği geliştirme bulamama" noktasından genel piyasa için neden genellik kazanmadığını açıklıyor.


    "Jacky, Fısa sorumlularını aracın daha hafif olması yönünde ikna etti. O dönem C2 klasmanında yarışan araçlar 1000 kg olmalıydı."
    "Kesinlikle karmaşık ve üretmesi zor bir teknolojiydi ve haksız bir rekabet sağlıyordu."


    Bu noktada önemli olarak mücadelenin gerçekliği dediğimiz yarış dünyasında kişilerin, markaların nasıl da kafa atıp düzeni, regulasyonu değiştirebildiğinin, uzun vadede adaletsizce ve saçma sapan müdahalelere yol açtığının örneği olmalı. Bunlar çok defa yaşandı. Birileri kendince bir araç üretir bu mevcut regulasyona uymaz politika ile araç değil herkesin hayatını etkileyen regülasyon değişir :) tarih boyunca örneği çok.
    Euro norm'ları da işte gerçekte böyle bir müdahaledir...

    Wankel ile ilgili daha fazla şey bakınmak isteyen okuyabilir;
    https://books.google.com.tr/books?id=IB2lMFqTTl8C&pg=PA99&lpg=PA99&dq=mercedes+wankel&source=bl&ots=_3w2cAByr1&sig=2ZPlR0GmRQfNPwG7ysrGNLscs9k&hl=tr&sa=X&ved=0ahUKEwj4-IPd75fKAhUCWSwKHaRECfA4ChDoAQg6MAQ#v=onepage&q=mercedes%20wankel&f=false



    Hocam attığınız linkteki kaynağın Türkçe'si var mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • emirhanardgn kullanıcısına yanıt
    Zannetmiyorum o kitabın Türkçe'ye çevirildiğini.
  • Tek soyelyecehim o sezon mazda fisa yi aracin motoruna ayricalik yapilmasi icin cok baski yapmisti ve sonunda ikna etti ve sadece o sezon mazda diger araclarinda sorun yasamasi ile ilk ve tek sampiyonlugu kazandi.

    He bu golge dusururmu sonuca hayir.Iyikide yarisi kazandi ki su an hala yeni spsec i ile wankel motora geri donecek mazda.

    Uzun yillar once ilk rx7 yi yurt disinda kullanmistim ve bana cok purussuz gelmisti,onun otesinde devir arttikca sanki motor cok daha smooth bir sekilde calismaya ve ses azalmaya basladi gibi bir hisse kapilmistim hatirladigim kadari ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 14 Mart 2018; 17:57:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Zannetmiyorum o kitabın Türkçe'ye çevirildiğini.

    Valla hocam sırf Türkçe kaynağın az olmasından üniversite sınavımı iple çekiyorum. Artık üniversiteye gidip en azından hazırlık seviyesinde ingilizcem olsun bir şeyler okuyabileyim petrol head kafasıyla diyorum. Youtube da çok güzel kanallar var ama işte ingilizce yok maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yarış sanayisinde ve ileri mühendislikte türkçe kaynak bulamazsınız dil öğrenilecek mecburen. okuyacak kadar dil öğrenmek o kadar zor değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    yarış sanayisinde ve ileri mühendislikte türkçe kaynak bulamazsınız dil öğrenilecek mecburen. okuyacak kadar dil öğrenmek o kadar zor değil.

    Hocam teknik verileri, hatta teknik verilerin detaylarını da anlıyorum da aracın inceleme cümlelerini anlamak pek mümkün olmuyo maalesef bu seviyeyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapacak birşey yok maalesef dünyaya entegre olması gereken biziz malum. Ömrümün bir kısmı gençlerin türkçe kaynak sormalarına muhatabiyetle geçti :) onlar da haklılar ama batı da haklı :)
    Zorlayarak kelime kelime okumaya çalışır, translate ile cümleleri çevirir, teknik tanımların literatür karşılıklarını öğrenerek okumaya devam ederseniz zaman içerisinde otomotiv sanayii ile ilgili literatür oluşacağından anlamanız kolaylaşır. Aslında tablo ve formül okumak daha zordur o mühendislik bilgisi altyapısı istiyor malum. Onun dışında tez çalışmaları ve bizimkiler gibi birkaç türkçe site dışında türkçe veri bulamazsınız. 787b'e dair biz henüz birşey yapmadık ama bir şeyleri çevirmeye, youtubedan da muhabbetini çevirmeye çalışıyoruz. sonsektor .co m
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.