Şimdi Ara

MAZDA 323F LANTİS (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
357
Cevap
0
Favori
91.149
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @mehmet basli
    kardeş naptın aldın mı arabayı?
  • arkadaşlar bi sorum olacak. arabanın beygirini hp olarak ifade ediyoruz. mesala 100 hp. ama benim ruhsatta 84,5 kw yazıyor. bunun hp karşılığı nedir bileniniz var mı?
  • @baymirza

    84.5 kw =115 beygir eder doğru yazılmış yani.
  • evet 115 beygir 1840 motor. bizim arabaların uçması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed


    quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes

    Lantis iyidir hoşturda 2.0 gibi yakar 1.6 gibi kaçar :) 2 sene bınmıstım... vergiside 2.0 lık dilimdedir :)



    bizde kullanıyoruz ama hiç 2.0 gibi yakmıyor çok yakıyor diyorsan 16v dohc motora hakarettir bu motorun standartları belli en ekonomik motorların başında gelir hatta gücüne göre o senelerin en ekonomik motoruydu muhtemelen sizin araç bakımsızlıktan motoru bitik bir durumdaydı genelde bu aracı gençler kullandığı için ne yağına bakarlar ne suyuna Allah bilir kaç kez hararet yapmıştır 1.6 gibi kaçar lafıda şehir efsanesinden başka bir şey değildir 1.6 arabaya binmesek bizi bile inandıracaksınız. bir de aracın yakmasını motor gücüyle kıyaslama yapıcaksak mazda rx8 1.3 ama basarsan 2500 motor gibi yakıyor.


    16vDohc motorun nesine hakaretmiş bu? 3 yıl mazda lantise bindim... Daha sonra 1.6vti aldım . Ondan sonrada typeR hali hazırda da s2000 e biniyorum. typeR ve s2000 i saymazsam 1.6vti m akıllı kullandığımda lantisden daha az yakıyordu. Basıncada gidiyordu. Lantis 1.6ies kadar performans veren bir araçtır daha da ii gitmez. Mazda'nın 1.8 motorlarından en iyi gideni familia GT ler o da 130 bg civarında . Onun haricindeki 1.8 ler gereksiz yere vergi ödetiyor.
    rx olayına hiç girmeyelim. O tamamen farklı mantık wankel motorlu bir araç o yüzden 1.3 motor diye yansıtılması o aracın gercekten 1300cc olduğu anlamına gelmez. Wankel motorla ilgili biraz daha araştırma yapabilrsiniz...




  • bu araba değil başka bişey yaaahu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed


    quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes

    Lantis iyidir hoşturda 2.0 gibi yakar 1.6 gibi kaçar :) 2 sene bınmıstım... vergiside 2.0 lık dilimdedir :)



    bizde kullanıyoruz ama hiç 2.0 gibi yakmıyor çok yakıyor diyorsan 16v dohc motora hakarettir bu motorun standartları belli en ekonomik motorların başında gelir hatta gücüne göre o senelerin en ekonomik motoruydu muhtemelen sizin araç bakımsızlıktan motoru bitik bir durumdaydı genelde bu aracı gençler kullandığı için ne yağına bakarlar ne suyuna Allah bilir kaç kez hararet yapmıştır 1.6 gibi kaçar lafıda şehir efsanesinden başka bir şey değildir 1.6 arabaya binmesek bizi bile inandıracaksınız. bir de aracın yakmasını motor gücüyle kıyaslama yapıcaksak mazda rx8 1.3 ama basarsan 2500 motor gibi yakıyor.


    16vDohc motorun nesine hakaretmiş bu? 3 yıl mazda lantise bindim... Daha sonra 1.6vti aldım . Ondan sonrada typeR hali hazırda da s2000 e biniyorum. typeR ve s2000 i saymazsam 1.6vti m akıllı kullandığımda lantisden daha az yakıyordu. Basıncada gidiyordu. Lantis 1.6ies kadar performans veren bir araçtır daha da ii gitmez. Mazda'nın 1.8 motorlarından en iyi gideni familia GT ler o da 130 bg civarında . Onun haricindeki 1.8 ler gereksiz yere vergi ödetiyor.
    rx olayına hiç girmeyelim. O tamamen farklı mantık wankel motorlu bir araç o yüzden 1.3 motor diye yansıtılması o aracın gercekten 1300cc olduğu anlamına gelmez. Wankel motorla ilgili biraz daha araştırma yapabilrsiniz...



    1.6vti dediğiniz honda civic 1840cc lantis gibi dohc motordur zaten normal kullanımda az yakması gayet doğal turbo 5500 devirden sonra işliyor. bastımıda gider dersen e bırakta gitsin artık 160 hp turbo var araçta bastımmı gidiyor amma spor kullanıyım dersen lantisin yaktığının iki katını yakıyor. kalkışlarda lantis açık ara fark atıyor. vites oranları kısa olduğu için lantisiteki sürüş keyfinide vermiyor. gereksiz vergi senede 150 tl haybeye ödüyoruz orası doğru vergi dışındaki konularda sana katılmıyorum. senin kullandığın lantiste bir sorun olabilir yukardaki baymirza nikli arkadaş gibi 1.6 doğanı bile geçemiyorum dersen adama gülerler.




  • mesaj fazla gitmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkseed -- 18 Eylül 2010; 1:31:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes

    Lantis iyidir hoşturda 2.0 gibi yakar 1.6 gibi kaçar :) 2 sene bınmıstım... vergiside 2.0 lık dilimdedir :)

    100km 10lt şehir içi LPG tüketimim var, E36 BMW 3.20 kadar da iyi kaçıyorum.
    Sizin kullandığınız aracın motoru bitiktir.
  • arkadaşlar bişi sorucam. benim arabanın kısa farları biraz fazla kısa. Arkadaşlarla adaya gittik. giderken onlarda sölediler lan oğlum senin bu arabanın farları hiç yanmıyor mu diye. hatta farları açmayı unutmuşsun diyen bile oluyor. farlar yanıyor mu sorusuna çok muhatap oluyorum. siz de de böle mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baymirza

    arkadaşlar bişi sorucam. benim arabanın kısa farları biraz fazla kısa. Arkadaşlarla adaya gittik. giderken onlarda sölediler lan oğlum senin bu arabanın farları hiç yanmıyor mu diye. hatta farları açmayı unutmuşsun diyen bile oluyor. farlar yanıyor mu sorusuna çok muhatap oluyorum. siz de de böle mi?


    farların eskidiyse yada yan sanayiyse randıman alman biraz zor osram nigt breaker ile değiştirirsen biraz faydası oluyor yada 6000k xenon taktırman lazım standart ampüller çok sönük kalıyor bendede aynı durum var farlarım yan sanayi ayar tutmuyor osram nigt breaker ile değiştirdim şimdi daha iyi ama yinede yetersiz xenon taktıranlar memmun olduğunu söylüyordu mazda forumunda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed


    quote:

    Orijinalden alıntı: baymirza

    arkadaşlar bişi sorucam. benim arabanın kısa farları biraz fazla kısa. Arkadaşlarla adaya gittik. giderken onlarda sölediler lan oğlum senin bu arabanın farları hiç yanmıyor mu diye. hatta farları açmayı unutmuşsun diyen bile oluyor. farlar yanıyor mu sorusuna çok muhatap oluyorum. siz de de böle mi?


    farların eskidiyse yada yan sanayiyse randıman alman biraz zor osram nigt breaker ile değiştirirsen biraz faydası oluyor yada 6000k xenon taktırman lazım standart ampüller çok sönük kalıyor bendede aynı durum var farlarım yan sanayi ayar tutmuyor osram nigt breaker ile değiştirdim şimdi daha iyi ama yinede yetersiz xenon taktıranlar memmun olduğunu söylüyordu mazda forumunda.

    Bu sorun bendede var. Sağ far yan sanayi sol far orjinal, sol taraf normal yanıyor sağ taraf sönük yanıyor.
    Bu osram night breaker nedir ne değildir? Kaç kuruştur bu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed


    quote:

    Orijinalden alıntı: baymirza

    arkadaşlar bişi sorucam. benim arabanın kısa farları biraz fazla kısa. Arkadaşlarla adaya gittik. giderken onlarda sölediler lan oğlum senin bu arabanın farları hiç yanmıyor mu diye. hatta farları açmayı unutmuşsun diyen bile oluyor. farlar yanıyor mu sorusuna çok muhatap oluyorum. siz de de böle mi?


    farların eskidiyse yada yan sanayiyse randıman alman biraz zor osram nigt breaker ile değiştirirsen biraz faydası oluyor yada 6000k xenon taktırman lazım standart ampüller çok sönük kalıyor bendede aynı durum var farlarım yan sanayi ayar tutmuyor osram nigt breaker ile değiştirdim şimdi daha iyi ama yinede yetersiz xenon taktıranlar memmun olduğunu söylüyordu mazda forumunda.

    Bu sorun bendede var. Sağ far yan sanayi sol far orjinal, sol taraf normal yanıyor sağ taraf sönük yanıyor.
    Bu osram night breaker nedir ne değildir? Kaç kuruştur bu?



    standart ampullerden %50 daha fazla ışık veren halogen lamba diye yazılıyor, çiziliyor geçen sene çifti 30 lira civarıydı ucuzundan bir xenon taktırsanız daha iyi olur bence. 70-80 liraya xenon satan yerler var piyasada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed


    quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed


    quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes

    Lantis iyidir hoşturda 2.0 gibi yakar 1.6 gibi kaçar :) 2 sene bınmıstım... vergiside 2.0 lık dilimdedir :)



    bizde kullanıyoruz ama hiç 2.0 gibi yakmıyor çok yakıyor diyorsan 16v dohc motora hakarettir bu motorun standartları belli en ekonomik motorların başında gelir hatta gücüne göre o senelerin en ekonomik motoruydu muhtemelen sizin araç bakımsızlıktan motoru bitik bir durumdaydı genelde bu aracı gençler kullandığı için ne yağına bakarlar ne suyuna Allah bilir kaç kez hararet yapmıştır 1.6 gibi kaçar lafıda şehir efsanesinden başka bir şey değildir 1.6 arabaya binmesek bizi bile inandıracaksınız. bir de aracın yakmasını motor gücüyle kıyaslama yapıcaksak mazda rx8 1.3 ama basarsan 2500 motor gibi yakıyor.


    16vDohc motorun nesine hakaretmiş bu? 3 yıl mazda lantise bindim... Daha sonra 1.6vti aldım . Ondan sonrada typeR hali hazırda da s2000 e biniyorum. typeR ve s2000 i saymazsam 1.6vti m akıllı kullandığımda lantisden daha az yakıyordu. Basıncada gidiyordu. Lantis 1.6ies kadar performans veren bir araçtır daha da ii gitmez. Mazda'nın 1.8 motorlarından en iyi gideni familia GT ler o da 130 bg civarında . Onun haricindeki 1.8 ler gereksiz yere vergi ödetiyor.
    rx olayına hiç girmeyelim. O tamamen farklı mantık wankel motorlu bir araç o yüzden 1.3 motor diye yansıtılması o aracın gercekten 1300cc olduğu anlamına gelmez. Wankel motorla ilgili biraz daha araştırma yapabilrsiniz...



    1.6vti dediğiniz honda civic 1840cc lantis gibi dohc motordur zaten normal kullanımda az yakması gayet doğal turbo 5500 devirden sonra işliyor. bastımıda gider dersen e bırakta gitsin artık 160 hp turbo var araçta bastımmı gidiyor amma spor kullanıyım dersen lantisin yaktığının iki katını yakıyor. kalkışlarda lantis açık ara fark atıyor. vites oranları kısa olduğu için lantisiteki sürüş keyfinide vermiyor. gereksiz vergi senede 150 tl haybeye ödüyoruz orası doğru vergi dışındaki konularda sana katılmıyorum. senin kullandığın lantiste bir sorun olabilir yukardaki baymirza nikli arkadaş gibi 1.6 doğanı bile geçemiyorum dersen adama gülerler.

    vti da turbo yoktur... Lantis eğer vti a kalkışta fark açıyor dersenız buna ancak gülerim... Lantis vti n hiçbir vites önünü geçtim yanında bile olmaz. Bir diğer hususda lantisin vites oranları kısa değildir. 2 vites 130 yapan bir aracın vites oranı nasıl kısa oluyor?Siz şuan 150 tl ödüyor olabilirsiniz. Ancak ben o araca bindiğim yıllar 7 sene öncesiydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes

    vti n hiçbir vites önünü geçtim yanında bile olmaz. Bir diğer hususda lantisin vites oranları kısa değildir. 2 vites 130 yapan bir aracın vites oranı nasıl kısa oluyor?Siz şuan 150 tl ödüyor olabilirsiniz. Ancak ben o araca bindiğim yıllar 7 sene öncesiydi.


    birincisi hondanın vites oranları lantise göre daha kısadır yanlış anlamışsın sanırım. ikincisi 96-98 arası honda vti ların hepsi turboludur. üçüncüsü kullandım diyorsun ama senin kullandığın lantis 1.6 olabilir o araçlar gitmez.
  • "Lantis vti n hiçbir vites önünü geçtim yanında bile olmaz. " bu cümlenin ne manaya geldiğini çözmeye çalışıyorum.
    bu arada bişiyi açıklığa kavuşturalım. burda kimse lantisin 2.viteste 130 km hıza ulaştığını sölemedi. O rakam 100-110 olarak ifade edildi. Kaldı ki bastıktan sonra aşağı yukarı denk olan araçların tümü o hıza üç aşağı beş yukarı ulaşır. bana göre vites aralarının kısa olup olmadığını anlamak için kullanılabilecek bir kriter değil bu. Ben de Lantisin kitapçığı var. Kitapta da hıza göre vites değerleri var. Normal araçlarda hız 80 e geldiğinde beşe atıyorsan Lantiste 70km hızda beşe alabiliyorsun. Olay bu.
    Bir de bi ara Spiritemre nikli ark. aracın kaportasından bahsetmişti. Evet kaporta olayını biraz açalım. Bu konuda bilgisi olan arkların değerlendirmelerini bekliyorum. Çünkü gerçekten bizim araçların kaportası diğer araçlardan çok çok faklı geliyor bana. Mesela kapıyı güçün yettiğince çarp hiçbişi olmicakmış gibi geliyor. Nedir malzeme tam olarak bilen var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baymirza -- 4 Ekim 2010; 1:28:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed


    quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes

    vti n hiçbir vites önünü geçtim yanında bile olmaz. Bir diğer hususda lantisin vites oranları kısa değildir. 2 vites 130 yapan bir aracın vites oranı nasıl kısa oluyor?Siz şuan 150 tl ödüyor olabilirsiniz. Ancak ben o araca bindiğim yıllar 7 sene öncesiydi.


    birincisi hondanın vites oranları lantise göre daha kısadır yanlış anlamışsın sanırım. ikincisi 96-98 arası honda vti ların hepsi turboludur. üçüncüsü kullandım diyorsun ama senin kullandığın lantis 1.6 olabilir o araçlar gitmez.


    İlk tarafı yanlış anlamış olabilirim yazdığınızdan. Dediğiniz gibi lantisin vitesleri uzundur. Ancak honda henüz dizel 2.2 leri haricinde fabrikasından binek turbo araç çıkarmamıştır. Değişken valf teknolojisi Turbo değildir!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed


    quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes

    vti n hiçbir vites önünü geçtim yanında bile olmaz. Bir diğer hususda lantisin vites oranları kısa değildir. 2 vites 130 yapan bir aracın vites oranı nasıl kısa oluyor?Siz şuan 150 tl ödüyor olabilirsiniz. Ancak ben o araca bindiğim yıllar 7 sene öncesiydi.


    birincisi hondanın vites oranları lantise göre daha kısadır yanlış anlamışsın sanırım. ikincisi 96-98 arası honda vti ların hepsi turboludur. üçüncüsü kullandım diyorsun ama senin kullandığın lantis 1.6 olabilir o araçlar gitmez.


    İlk tarafı yanlış anlamış olabilirim yazdığınızdan. Dediğiniz gibi lantisin vitesleri uzundur. Ancak honda henüz dizel 2.2 leri haricinde fabrikasından binek turbo araç çıkarmamıştır. Değişken valf teknolojisi Turbo değildir!


    Lantisin vites oaranları uzun değildir. Kısadır. Belki bahsettiğiniz Hondaya görre uzun olabilir.Bunu bi açıklığa kavuşturalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baymirza


    quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed


    quote:

    Orijinalden alıntı: helaxes

    vti n hiçbir vites önünü geçtim yanında bile olmaz. Bir diğer hususda lantisin vites oranları kısa değildir. 2 vites 130 yapan bir aracın vites oranı nasıl kısa oluyor?Siz şuan 150 tl ödüyor olabilirsiniz. Ancak ben o araca bindiğim yıllar 7 sene öncesiydi.


    birincisi hondanın vites oranları lantise göre daha kısadır yanlış anlamışsın sanırım. ikincisi 96-98 arası honda vti ların hepsi turboludur. üçüncüsü kullandım diyorsun ama senin kullandığın lantis 1.6 olabilir o araçlar gitmez.


    İlk tarafı yanlış anlamış olabilirim yazdığınızdan. Dediğiniz gibi lantisin vitesleri uzundur. Ancak honda henüz dizel 2.2 leri haricinde fabrikasından binek turbo araç çıkarmamıştır. Değişken valf teknolojisi Turbo değildir!


    Lantisin vites oaranları uzun değildir. Kısadır. Belki bahsettiğiniz Hondaya görre uzun olabilir.Bunu bi açıklığa kavuşturalım.


    Dostum senin senin dediğin vites değiştirme bizim bahsettiğimiz Vites oranı farklı şeyler Şanzıman dişli ayarlarıyla ilgili her vitesin matematiksel oranları var lantisin 1. ve 2. vitesler uzun 3. 4. 5. viteslere doğru kısalıyor. 5. vites çok kısa 200 den sonra bas bas gitmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baymirza

    "Lantis vti n hiçbir vites önünü geçtim yanında bile olmaz. " bu cümlenin ne manaya geldiğini çözmeye çalışıyorum.
    bu arada bişiyi açıklığa kavuşturalım. burda kimse lantisin 2.viteste 130 km hıza ulaştığını sölemedi. O rakam 100-110 olarak ifade edildi. Kaldı ki bastıktan sonra aşağı yukarı denk olan araçların tümü o hıza üç aşağı beş yukarı ulaşır. bana göre vites aralarının kısa olup olmadığını anlamak için kullanılabilecek bir kriter değil bu. Ben de Lantisin kitapçığı var. Kitapta da hıza göre vites değerleri var. Normal araçlarda hız 80 e geldiğinde beşe atıyorsan Lantiste 70km hızda beşe alabiliyorsun. Olay bu.
    Bir de bi ara Spiritemre nikli ark. aracın kaportasından bahsetmişti. Evet kaporta olayını biraz açalım. Bu konuda bilgisi olan arkların değerlendirmelerini bekliyorum. Çünkü gerçekten bizim araçların kaportası diğer araçlardan çok çok faklı geliyor bana. Mesela kapıyı güçün yettiğince çarp hiçbişi olmicakmış gibi geliyor. Nedir malzeme tam olarak bilen var mı?

    -Benim aracım 2. vitesde 130'u bırak 100 yapmıyor belkide... Otomatik vitesle karıştırmayın, otomatikler 4 ileridir oranları farklıdır.
    -Kapı olayına gelirsek kapı normal bir 98 model C segmenti aracın kapısından çok daha kalın bir kapıdır, açın bakın oldukça kalın bir kapı genişliği var(kesit olarak) ama benim cam lastiği gevşediğinden kapının içinde zangır zangır sallanan bir cam oluyor cam açıkken:)
    -Ayrıca kalkışta VTi'dan iyidir Lantis. Sebebi de oldukça basittir, Lantis'in maximum tork ve güç değerleri daha geniş aralıkta ve daha düşük devirlerde seyreder, yani VTi gibi 7000 devirden sonra coşan değil, 3000 devirden itibaren oldukça stabil çalışan bir motoru vardır.

    Honda VTi'lar 158beygir gücündedir ayrıca(160ps)... Torkları 7000 devir de maksimuma ulaşır 150nm dir.
    Lantis 162 nm torka sahiptir ve bu torku 4000 devirden 7000 devire kadar kesintisiz biçimde sunar.
    Fark burda ortaya çıkıyor, Lantis 4000'den 7000'e max tork sağlarken ve torku daha fazla iken, Vti 7000'den 8000 devire kadar çok kısa bir bantta veriyor.

    Ben Vti'dan daha iyi demiyorum, ancak çok kısa oranlı olan 1. ve 2. viteste her veri Lantis lehine çalışıyor.
    Gücünden ötürü rolling de ve uzun menzilde sonuç ne olur bilmiyorum.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.