Şimdi Ara

mazda 323 motor yağ yakma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
3.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar Ankara'da üniversite öğrencisiyim kia aracım var(mazda motor) b6 motor dohc 300000km de lpg li son 3 aydır 1000 km de 1lt yağ eksiltiyor ve yağ kokusunu duyabiliyorum ancak aracın çekişinde veya çalışmasında hiçbir sıkıntı yok sadece yağ yakıyor.Ankarada sanayideki ustalara götürdüm birisi min 3000tl masraf diğeri yine min 3500tl masraf çıkarttı bir diğeri de açılmadan bilemeyiz dedi.Aracın kendisi zaten 7000-8000tl bu parayı vermek açıkcası bana mantıklı gelmedi ve düşündüm taşındım motoru indirmeye karar verdim ve takım conta-STD segman ve silindir kapak saplaması satın aldım ayrıca tork anahtarım da elimde var.Nasip olursa motoru açarken fotoğrafları paylaşacağım.Sizlere sormak istediğim birkaç soru var cevaplarsanız sevinirim.

    1. Gömlekler düzgün aşınmadığından segmanı ve pistonu gömlekleri honlatmadan taksam sakıncası büyük mü olur?
    2. Gömlekleri honlatırsam bir büyük segman ve piston takmalı mıyım veya STD segman ile devam mı etmeliyim?
    3. Ankara'da önerebileceğiniz motor yenileme servisi var mı?

    ilgilenen ve cevaplayan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.


     mazda 323 motor yağ yakma


     mazda 323 motor yağ yakma


     mazda 323 motor yağ yakma







  • hocam önce cesaretinizden dolayı bir tebrik edeyim.

    anladığım kadarıyla silindir kapak contalarından piston segmanlarına ve hatta parçaları yanlış yorumlamadıysam eğer (şu 10-15 tane satın almışsınız diye gördüğüm metal çubuklar) subapları da veya iticilerini de değiştirecek gibi duruyorsunuz..öncelikle şöyle düşündüm,illa segmandan dolayı yağ yakıyor diye bir şart yok subap lastiklerinden de kaçırıyor olabilir ama bu sefer de araç artık 300bine gelmiş segmandan değildir demek de iyimserlik olur muhtemelen..bana kalırsa bu araçta kompresyon sıkıntıları da illa ki vardır,yani teste soksanız her silindir birbirinden farklı basınç değerleri verir ama illa ki fabrikasyon değerlerden uzak rakamlar çıkartır (kaldı ki segmandan dolayı yağ yakıyorsa illa ki kompresyondan sınıfta kalır)

    honlama yapmadan demişsiniz,ben bu km'ye gelmiş bir aracın silindir iç yüzeylerinin taşlama yapmadan kurtarılabileceğini pek düşünmüyorum..siz muhtemelen açıp en fazla iç yüzeyleri sileceksiniz çünkü daha ötesi için alet yok elinizde..en azından internette bu tarz videolarda zımpara kağıdı ardından balata spreyi vb tür temizleyicilerle sırasıyla iç yüzey temizleme yapıyorlar onları izleyin hiç değilse.. çünkü temizlemeden direkt pistonun segmanını değiştirip yerine geri oturtsanız olmaz..

    bir de anlamadığım nokta,segmanları değiştirmek için pistonları illa ki elinize almanız gerekecek zira halka şeklindeki o parçayı sadece üst kapak açarak pistona sabitleyemezsiniz..bu konuda ne yapacaksınız?? diğer bir soru ise işlemlerin hepsi yolunda gitti segmanı taktınız kapağı kapatacaksınız diyelim,bundan önce de illa ki bi krank milinden elle veya başka bir yolla tahrik edip pistonların silindir içinde engele takılmadan rahatça gidip gelebildiğine emin olmanız lazım bu da bence gözle karar verilebilecek bir husus değil,zira ''ya bu olmuş'' diyip kapağı kapatıp motoru çalıştırdınız diyelim yine kompresyon tam olmaz

    yani demek istediğim profesyonel bir yardım almadan dediğiniz şey çok zor..ha naparsınız,elinizdeki parçalarla rektefeci gezebilirsiniz ve durumu açıklayabilirsiniz en azından parça ücreti almadan ne kadara olur bu iş bir öğrenirsiniz (yine tuzlu olacaktır takdir edersiniz ki).. ha kendiniz yapacaksanız da dediğim gibi youtube'u bu konuda iyi kullanın

    bizlerle de yaptığınız işlemleri fotoğraflı da olsa paylaşın rica edeceğim,bol şans



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haislip_13 -- 14 Nisan 2015; 16:53:38 >




  • Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim şu an sınavlarım olduğundan dolayı foruma fazla giremiyorum bu yüzden biraz geç oldu.

    @haislip_13 sizin gördüğünüz 10 tane aldığım şey silindir kapak saplamaları üstünden çıkanların takarken kırılabileceği ihtimaline karşın hepsini değiştireceğim. Subap lastiklerinde de sorun olabilir ancak sorunun genel olarak segmanlardan kaynaklandığı görüşündeyim çünkü araç çalışırken resmen bariz bir şekilde eksozdan yağ kokusu ve beyaz duman geliyor. Youtube da birçok video izledim ancak sizin dediğiniz piston içini zımparalama videolarını görmemiştim link atar mısınız?

    Benim korkum pistonların çaplarının değişmiş olması ve bu sebepten dolayı yağ yakıyor olması, motoru söktükten sonra şaşmaz veya ivedikte motor yenileme servisleri var oralara götürsem silindir iç yüzeyini bir büyük pistona (+0,25) göre düzgün honlarlar mı?
    Ankara'da önerebileceğiniz böyle bir servis var mı? Ben şöyle bir yer buldum (http://www.gmy.com.tr/DealerSearch.aspx?city=6) burada 3 tane servis görünüyor bu servisler hakkında malumatınız var mı veya başka önerebileceğiniz işini düzgün yapan servis var mı?

    Bir sorum daha olacak honlamayla traşlama aynı şey mi.Farklı şey ise honlama piston ölçüsünü değiştirmeyip sadece yüzeyi düzeltmek midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekiri -- 23 Nisan 2015; 19:14:15 >




  • haislip_13 kullanıcısına yanıt
    Siz beni yanlış anladınız herhalde ben sadece üst kapağı sökmeyeceğim komple motoru indirip alt karterden açıp yataklara da bakacağım zaten pistonları sökmeden segmanları takmak mümkün değil?Ben sadece şunu sormak istiyorum segmanları hangi sıraya göre takmalıyım?


    Aracı Haziran ayında sökeceğim hazirana kadar herhangi bir aksaklık ve vakit kaybıyla karşılaşmamak için bilgi, parça ve alet edevat topluyorum.İnşaAllah sökerken hepsini burada fotoğraflayacağım.
  • 1k km de bir litre yakıyor diye mi bu işe giriştiniz yoksa kendi beceriniz var veya zevkine mi? uzun dönem arabaya binecek misiniz? ve son olarak sizi tebrik ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuri37781 -- 23 Nisan 2015; 19:21:36 >
  • tekiri T kullanıcısına yanıt
    Kapagın taşlanması lazım kapakcıya nası göndereceksiniz hocam ? Segman ölçtürmeniz lazım segma atmak kurtarıyo mu yoksa komple dişlerimi temizleyip yenisinimi açmak lazım. Bunlar ince işler. Kendiniz yapmayın.
  • nuri37781 N kullanıcısına yanıt
    Araç babamın 1993 yılında ilk aldığı bir araba açıkcası satmayı düşünmüyoruz çünkü aramızda 22 yıllık manevi bir bağ var.Geçmiş yıllarda 2. bir aracımız daha olmuştu ancak bu aracın verdiği keyfi vermiyor. Ayrıca araçdan memnunuz son 2 yılda aracın muhtelif çoğu mekanik aksamını değiştirdim yani her yeri neredeyse sıfır.Yağ yakma sorunu lpg taktırdığımdan (240000 km) beri var ancak son 3-4 aydan beri yolda giderken egzoz sistemini tamamen değiştirmeme rağmen içeriye acayip yağ ve egzoz kokusu alıyor bundan rahatsız oluyorum.Bu işleri yapacak kadar biliyorum(daha önce triger ve baskı balatayı değiştirdim) el becerim var yoksa tabiki cesaret edemem.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW E39 YAĞ YAKMA YARDIM
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    Kapagın taşlanması lazım kapakcıya nası göndereceksiniz hocam ? Segman ölçtürmeniz lazım segma atmak kurtarıyo mu yoksa komple dişlerimi temizleyip yenisinimi açmak lazım. Bunlar ince işler. Kendiniz yapmayın.

    Hocam kapağın illa taşlanmasına eğrilik yoksa gerek var mı?Araç hiç hararet görmedi. Kapağın taşlanması gerekse bile arkadaşın arabayla sanayiye kapağı ve bloğu götüreceğiz. Segman konusunda ise sentil ile ölçtüğümüzde fabrika değerlerine uyuyorsa honlatıp bir büyük piston takmaya gerek varmı?

    Ankara'da önerebileceğiniz işini düzgün yapan motor yenileme servisi var mı?
  • tekiri T kullanıcısına yanıt
    Biliyorum çok sordum ama kusura bakmayın aracı söktüğüm zaman her şeyin düzgün ilerlemesini istiyorum.
  • tekiri T kullanıcısına yanıt
    Hocam segman ölçümü için özel bir alet var bide fabrika cıkıs ölçüsünü bulmak lazım. Kapagı söktükten sonra taşlanmazsa bir süre sonra tekrar yag\su karıştırma yapabilir. Çünkü conta tam oturmayabiliyor üzerina ama taşlanırsa jilet gibi oturuyor. Birde segmanı iyi almak lazım parçacılardan. Önerebildigim usta yok malesef. Birtane vardı oda kapattı dükkanını. Zaten pistonu elinizle saga sola itin oynamıyorsa problem yok demektir. Birde üst kapat alt kapak muhabbeti var. Şimdi üst tarafı yapacaz alt taraf eski ise araba duman atar. Bunlar karışık işler bence kendiniz açmayın. Herşey düzgün gider sibobları çok sıkarsınız egzantirik yanlış oturur bir basarsınız kontaga motor heba olur benden söylemesi. Bu arada egzantrik ne durumda onuda bilmiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MB-CLS -- 23 Nisan 2015; 21:38:22 >




  • hocam 5w50 veya 10w60 numara yağları denediniz mi?
  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    Segman ölçümü için elimde sentil var ve fabrika ölçüleri elimde var (mazda b6 motor).Kapağı traşlamayı hiç düşünmemiştim çünkü kapağın traşlanması ömrünü azaltıyor ancak iyi temizleyemezsem traşlamayı düşünüyorum.Yardımlarınız için teşekkür ederim.
  • K.Kahriman kullanıcısına yanıt
    Yorumun için teşekkürler hocam evet 10w60 mobil yağı düşündüm ancak geçici bir çözüm olocağı için ona harcayacağım parayı diğer motor parçalarına harcamayı düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekiri

    Yorumun için teşekkürler hocam evet 10w60 mobil yağı düşündüm ancak geçici bir çözüm olocağı için ona harcayacağım parayı diğer motor parçalarına harcamayı düşünüyorum.

    o zaman motora segman attıktan sonra önerilen motor yağını kullanın derim. 5w30-5w40 gibi.

    gerçi aracınız 300 bin km hizmet etmiş. segmanı hakketmiş denilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 23 Nisan 2015; 23:27:15 >
  • BMS motor kazım usta var ona bir ugra derim. Ama cok yag yakmıyorsa idare edebilirsin. Motorsilk var öncelikle ilk yag değişiminde onu yap bakalım eksiltme ne kadar olacak.. 5 bin de 1-1.5 lt falan eksiltiyorsa devam et derim masrafa gerek yok
  • bms kazım ustayı forumda arat adresi telefonu fln var herturlu guvenebilirsin
  • su hondacı kadrimidir nedir ondan uzak dur aman birileri ovdu ovdu sonra patladı gidenler kazık yemiş
  • sonuç ne oldu acaba adam motoru indirdimi.
  • Evet hocam indirdim ve bugün itibariyle topladım(az önce tesadüfen forumda dolaşırken eski açtığım konuyu gördüm) inşaAllah bir sorun çıkmazsa ilk marşı yarın basacağım. Yardım eden herkese çok teşkkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekiri -- 9 Temmuz 2015; 22:26:51 >
  • tekiri T kullanıcısına yanıt
    video ver hocam bu heyecan paha piçilmez :D
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.