Şimdi Ara

TURBO'dan GeLen ıslık sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
50.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • peugeot 308 1.6 hdi comfort 110 bg arac normal rolantıde calısdıgında ses yok 1500/2000 devırde turbodan ıslık sesı gelıyor gaza yuklenıp bıraktıgımda 3000/3500 devırde gazı kesınce o ses daha belırgın oluyor rolantıye dustugunde ses kayboluyor aracın cekısınde problem yok egzozdan dumanda atmıyor ama aracda bu ses daha once yokdu bır anda oldu yag degısımını yenı yaptım 250 km oldu aracım 32000 km de turbonun kesmesıne olanak vermıyorum acaba bu sorun neden kaynaklanıyor



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo Islık Sesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Giriş

    Turbo ıslık sesi, turboşarjlı araçlarda görülen yaygın bir sorundur. Bu ses, turboşarjın çalışması sırasında hava akışındaki engellerden kaynaklanır ve çeşitli nedenlerden dolayı ortaya çıkabilir.

    Turbo Islık Sesinin Nedenleri

    • Sıkışmış Akış Valfi: Akış valfi, turboya giden hava akışını kontrol eden bir bileşendir. Sıkışması veya arızalanması ıslık sesine neden olabilir.
    • Hasarlı veya Sızdıran Hava Hortumları: Turboya hava sağlayan hortumlarda hasar veya sızıntılar, hava akışını engelleyerek ıslık sesine neden olabilir.
    • Yıpranmış Turbo Bilyaları: Turboşarjdaki bilyalar, türbin ve kompresör arasındaki dönüşü sağlar. Aşınmaları, sürtünmeyi ve ıslık sesini artırabilir.
    • Yetersiz Yağlama: Turboşarj, düzgün çalışması için yeterli yağlamaya ihtiyaç duyar. Yağlama yetersizliği, sürtünmeye ve ıslık sesine neden olabilir.

    Turbo Islık Sesinin Maliyeti

    Turbo ıslık sesinin onarım maliyeti, sorunun kaynağına bağlı olarak değişir. Basit bir hortum onarımı birkaç yüz liraya mal olurken, turboşarjın tamamen değiştirilmesi binlerce liraya mal olabilir.

    Turbo Islık Sesinin Tamiri

    Turbo ıslık sesi, altta yatan sorunu belirledikten sonra tamir edilebilir. Yaygın onarım seçenekleri şunlardır:

    • Akış Valfinin Değiştirilmesi: Sıkışmış veya arızalı bir akış valfi genellikle değiştirilmesi gerekir.
    • Hava Hortumlarının Onarımı veya Değiştirilmesi: Hasarlı veya sızdıran hava hortumları onarılabilir veya değiştirilebilir.
    • Turbo Bilyalarının Değiştirilmesi: Aşınmış turbo bilyaları değiştirilmesi gerekebilir.
    • Turboşarjın Değiştirilmesi: Bazı durumlarda, turboşarjın tamamen değiştirilmesi gerekebilir.

    Turbo ıslık sesini kendiniz tamir etmeye çalışmamanız önemlidir. Bu, turboşarjda daha fazla hasara yol açabilir. Sorunu doğru bir şekilde teşhis etmek ve onarmak için kalifiye bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Önemli Not

    Turbo ıslık sesi görmezden gelinmemesi gereken ciddi bir sorundur. Hava akışındaki engeller, turboşarjda hasara ve sonuç olarak motor performansında düşüşe neden olabilir. Islık sesi fark ederseniz, aracınızı en kısa sürede bir tamirciye göstermeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Valla arkadaşım aynı sorun bizim transporterdede olmuştu.HAtta forumda bende sormuştum.Bir kaç servis gezdikten sonra bi arkadaş sadece turlayıp elemandan tornavida şeklinde anahtardan alıp hava filtresi kutusunu sıktığında geçmişti.Bizimde problem yağ ve filtre değişimi olduktan sonra başlamıştı.İnşallah seninkide öyledir.
  • yag degısımı olduktan sonra basladı ama hemen degıl 250 km yaptıktan sonra ama sole turbo gırısınden hava hortumunu ayırdıgım zamanda aynı sesı cıkarıyor ılgınc olan arabanın cekısınde problem yok dumanda atmıyor yenı turboda 1700 tl bosu bosuna degıstırmek de ıstemıyorum servısde para avcısı degıselım dıyor :D:D
  • Ben de aynı sesi duymuştum,tamircime götürdüm ,turbo hortumundaki yırtılma neden olmuş,değiştik ses kalmadı,bitti gitti...
  • aynı ses focus II 110bg TDCI arabamızda olmuştu, yani motor sizinki ile aynı. eğer güçten düşme de varsa %99 turbo hortumu patlamıştır. 50-60 lira gibi bir fiyatı var sanırım orjinalinin.
  • benim aracımda da ıslık sesi vardı..
    acayip canımı sıkıyordu, o sese gıcık oluyordum.
    ıslık sesi; herhangi bir yerde kaçak yoksa
    turbonun hava emme pervanesinin balansının bozulmasından kaynaklanır.
    buna da ne neden olur? hava filtresinden kopan parçanın çok hızlı dönen pervaneye
    çarpmasıyla aliminyum olan pervanede küçük kırık ya da eğilme yaparak pervanenin
    dengesini bozması, ya da yağlamayla ilgili nedenlerle mil de olusan hasarlar neden olabilir.
    ben konyada yaptırdım.
    önce turboyu söktürüyorsunuz benimki rezil bir vaziyetteydi.
    önce güzelce kumlanıyor temizleniyor değişecek parçası varsa değişiyor
    sonra balans makinesinde balans yapılıyor. sonuç harika
    şimdi en ufak ses yok.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    turbodan gelen ıslık sesi
    17 yıl önce açıldı
    araçtan gelen ıslık sesi
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.