Şimdi Ara

MAZDA 3 HB POWER SKYACTIV 1.5 120 PS 150 TORK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
1.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler dilerim,üretildiği andan beri merak ettiğim yeni mazda 3'ün sonunda incelemesi ve test sürüşünü yapabilmiş durumdayım

    Araçın dış tasarımını diğer rakipleri kadar etkilememişti ,gerçekten etkiliyici ve keskin hatlarıyla dikkat çekmesi ve yollarda size dönüp bakmaları gerçekten hoş bir duygu olduğunu söyleyebilir.(Mazda bu tasarımın adına KODO-Hareketin ruhu adının verilmesiyle doğru bir tespit yapmışlar diyebilirim)

    Aracın iç tasarımına geçersek, power donanımda sürücü koltuğunu elektrikli olarak ayarlayamıyorsunuz ve ön iki koltukta ısıtma sistemi mevcut ,koltukların yapısı gayet muntazam oturduğunuzda sizi sarıyor ,yan destek kısımları gayet başarılı ve üç kollu sportif , f1 vitesli direksiyon bulunuyor,direksiyon üstündeki kumandalara erişiminizi rahat ve kullanışlı..Ön konsol bölümü sade ve sportif,aracın gösterge paneli analog göstergeler yerine,sportif ve elektronik bir gösterge paneliyle sizi enerjik,dinç tutuyor diyebilirim.

    Araç da ince detaylara yer verilmiş ,örneğin havalandırma kanallarının etrafı krom çerçevelerle ve direksiyon altındaki krom parçayla güzel bir görünüm sunuyor,genel hatlarında yumuşak plastik mahzemeler kullanılmış ,orta bölümün üst kısmında 7''bilgi ekranı bulunuyor,ekran kalitesini ve işlemcisini başarılı buldum ayriyetten vites bölümünün arkasında,bilgi ekranının kullanımı için joystcik kumanda sayesinde sürüş esnasında dikkatiniz dağılmadan elinizin altında bulunan joystcik kumanda sayesinde işleminizi yapabiliyorsunuz ve çift yönlü klima bulunuyor.(Joystıck kumadalar Genellikle pahalı ve üst segmentlerde olan bir özelliğin olması beni mutlu etti )

    Bir en beyendiğim özelliklerden biriyse gösterge panelinin üzerindeki,aktif sürüş ekranıyla gözünüzü yoldan ayırmadan bu sistem sayesinde hızınızı ve diğer özellikleri takip edebiliyorsunuz.Sürekli müzik dinlemeyi seviyorsanız bose ses sistemiyle müzikleri daha kaliteli ve daha canlı bir şekilde dinliyebiliyorsunuz.

    Aracın sürüşüne geçiçek olursak,anahtarsız giriş ve çalıştırmayla mazda 3'ün içerisine geçip motoru çalıştırıyorum,çalıştıkdan sonra motorun çalışıp çalışmadığını devir göstergesinden anlayabiliyorsunuz,rolantide aşırı sessiz bir motor ,test ettiğim 6 ileri tam otomatik bir şanzıman var,aracın vites geçişleri sakin ve hızlı kullanımda gayet sarsıntısız ve hızlı diyebilirim,ani hızlanmalarda f1 vites kolu aktarımı,normal aktarımdan biraz daha seri şekilde vites geçişleri yaptığını hisstettiriyor.

    120 km hızda motor sesi ve yol sesi almasada çok hafif rüzgar sesi almaya başlıyor,araçın motoru atmosferik olmasına rahmen sanki bir turbo motorlu araç kullanıyormuşsunuz hissini size yaşatıyor,araçın genel anlamda sürücü odaklı olduğunu söyleyebilirim,bir özelliğide yüksek devirlerdeki motor ve egzoz sesi çok güzel geliyor,insanı tahrik ediyor diyebilirim,yol tutuşu gayet stabil 200 km hızlara kadar herhangi bir güvensizlik vermiyor ,yola tutunuşu
    gayet güzel.

    120 km hızlarda panik frenlerde araçın herhangi bir şekilde kopma ve çizgisinden çıkmayışı gayet başarılı buldum,esp sistemi sert virajlarda yüksek hızlarda girerseniz biraz aracın kaymasına müsade ediyor 1-1,5 sn uzarsa esp yi devreye sokuyor.

    Standart olarak sunulan güvenlik özelliklerinden en beyendiğim şehir içi fren desteği,ilk başlarda alışana kadar sizi korkutuyor ama daha sonra kesinlikle güven veriyor,sıkısık trafiklerde güzel bir detay olabilir,ve arka araç izleme sistemi mevcut bulunuyor.

    Gerçek den hisli ve zevkli bir kullanımı var ,güvenliğinden tutun,yol tutuşuna kadar gayet başarılı ,sene sonu almayı düşünüyorum .

    SINIFINDA ALINACAK İLK ÜÇ OTOMOBİLLERDEN BİRİ








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhangun1992 -- 31 Ekim 2014; 12:13:28 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Teşekkürler. Yalnız esp, aracın kaymaya başlamasından 1-1.5 dk. Sonra devreye giriyor yazmışsınız. 1-1.5 saniye olmasın

    özür dilerimhemen düzeltiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhangun1992

    quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Teşekkürler. Yalnız esp, aracın kaymaya başlamasından 1-1.5 dk. Sonra devreye giriyor yazmışsınız. 1-1.5 saniye olmasın

    özür dilerimhemen düzeltiyorum

    Ben de düzelteyim mesajımı gereksiz olmasın. Alacaksanız hayırlı olsun şimdiden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mazda 3'ü ben de kullandım.

    Skyactive 6 ileri şanzıman, 8 ileri ZF'den sonra kullandığım en iyi tork konvertörlü şanzıman diyebilirim. Oldukça dinamik, güç aktarımında kayıp çok az.
  • Kritik bir yorum yapiyim yaklaşık bir buçuk yıldır 35 bin kmdir sıfır aldığım 17" jantlı focus sürüyorum mazda 3 ün yol tutuşu, özellikle frenleri bariz daha iyiydi
    Ama donanımdan kısmaları, sunroof ve deri olmayışı, elektirikli koltuk olmayışı, motor şanzıman seçeneksizliği yüzünden pek mantıklı bir seçenek değil benim için
  • Bilgi amaçlı sorudur;

    120 beygir güce göre, verdiği 150 nm Tork düşük değil mi?
    benim 102 beygirlik hitler bile 148 nm Tork veriyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    Bilgi amaçlı sorudur;

    120 beygir güce göre, verdiği 150 nm Tork düşük değil mi?
    benim 102 beygirlik hitler bile 148 nm Tork veriyor...

    1.5-1.6 atmosferik motorlarda tork genelde o değerlerde olur. ancak işin içine direkt enjeksiyon gibi yeni teknolojiler felan girerse biraz daha yükselir.

    Honda'nın eski 1.6 160bg'lik vti civic'in bile tork değeri 150.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    A4 1.8 tfsı 160 bg motor ömrü
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bende istiyorum şöle kullanırken milletin dönüp bakmasını arabama o hissi yaşamayı bakalım kısmet.
  • Fakir sorusu olacak ama, o motorun LPG uyumu nasıl?..
  • aracın yol tutuşunun gayet stabil, 200 km hızlara kadar güvensizlik hissi vermediğinden bahsetmişsiniz testinizde. katalog değerlerinde aracın son hızı 185 km/h geçiyor, acaba 200 km hızlara yaklaştığınızdan emin misiniz, bayır aşağı bi test olmasın..
  • İyi günler dilerim ,evet katolog değerlerinde 150 tork diye yazıyor,yanlız araçı kullanmaya başladığınızda 150 tork dan daha güclü bir tork varmış hissiyatı oluşturuyor ,size örnek vereyim Ankara Cinah cad. çıkarken dik ve uzun bir yol var ,araç da 3 kişi olması dair ,hiçbir şekilde yığılma oluşturmuyor ve uygun vitesteyseniz vites değiştirmeden bile çıkması beni baya etkilemişti ,kendi hacmindeki turbolu araçlarla başa baş çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhangun1992 -- 31 Ekim 2014; 10:00:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krom7

    Bende istiyorum şöle kullanırken milletin dönüp bakmasını arabama o hissi yaşamayı bakalım kısmet.

    aynen..
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    hocam katoloğ değerleri MT 195 KM/HIZ AT 185 KM/HIZ diye geçiyor otomatik versiyonda f1 vitesleriyle kullanırsanız düz yolda 197 hafif eğimli yolda 210 gibi hızlara çıkıyorsunuz.

    Size bir şey sormak istiyorum,kullandığınız aracın katoloğ değerlerindeki yakıt tüketimin aynısını tuttura biliyormusunuz .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhangun1992 -- 31 Ekim 2014; 10:04:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhangun1992

    hocam katoloğ değerleri MT 195 KM/HIZ AT 185 KM/HIZ diye geçiyor otomatik versiyonda f1 vitesleriyle kullanırsanız düz yolda 197 hafif eğimli yolda 210 gibi hızlara çıkıyorsunuz.

    Size bir şey sormak istiyorum,kullandığınız aracın katoloğ değerlerindeki yakıt tüketimin aynısını tuttura biliyormusunuz .



    yakıt tüketimiyle ne alakası var konunun
    arkadaş doğru bir konuya değinmiş o araçla bayır aşşağı anca 200 ü görürsün ondada kendini güvende hissetmezsin
  • hocam sen araçı sürdün mü bu kadar net konuşuyorsun ,ben kendi gözümle gördüğüme mi inanıyım,senin dediğine mi ,eğer bu kadar kararlıysan buraya dökümanını yollayıp bizide bilgilendirirsin yok elinde kanıtın yoksa başuna yorum yapmazsan sevinirim.
  • tüketim ve fiyat bilgisi verseydin daha iyi test yazısı olurdu .
  • E-HDI E kullanıcısına yanıt
    Hocam araç test araçı olduğundan tüketim değerleri hakkında sağlıklı bir sonuç çıkmaya bilir ,ama fiyat olarak Power donanımlı otomatik mazda 3 74.000tl pazarlık payıyla 72.000tl satış fiyatı olduğunu söyleyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhangun1992

    Hocam araç test araçı olduğundan tüketim değerleri hakkında sağlıklı bir sonuç çıkmaya bilir ,ama fiyat olarak Power donanımlı otomatik mazda 3 74.000tl pazarlık payıyla 72.000tl satış fiyatı olduğunu söyleyebilirim.

    Pazarlığa yanaşıyorlarmı vay be...
  • Çok para ya 72 bin liraya 1.6 dizel astra alırım.
  • Uzun dönem mazda kullanmış biri ve mazda sever olarak bende geçen gün test sürüşü yaptım. çok ince detaylara inmedim açıkçası vaktim kısıtlıydı fakat aradığımı bulamadığımı rahatlıkla söyliyebilirim kötümü kesinlikle değil hatta iyi ama iz bırakacak aşık olacak bir araç ile karşılaşmadım(sürüş dnamikleri, sesizlik, şanzıman, motor)
    kullandığım araç orta donanım dı 18 lik jan olan model değildi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.