Şimdi Ara

Matematikten anlayan?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1) a b c ardışık tek sayılardır a<b<c (a^2-c^2)(b-a) /<--(bölü) b^2-ac oranın değeri kaçtır? Cevap:8 [ÇÖZÜLDÜ]

    2)İki basamaklı ve birbirinden farkı beş sayının toplamı 453 olduğuna göre bu sayıların en küçüğü en çok kaç olabilir? (Bu soru rakamlar uydurarak yapılır ama başka bi yolu varmı ?) Cevap:88 [ÇÖZÜLDÜ]

    3) 7+10+13+...+(3n+4)+....+x toplamı 710 olduğuna göre x kaçtır ? Cevap:64 [ÇÖZÜLDÜ]

    4)x^3+7x^2+19x+22 ifadesi (x+2) tabanında yazılabildiğine göre x en az kaç olabilir? Cevap:3 [ÇÖZÜLDÜ]

    5)ab ile ba iki basamaklı doğal sayılardır-- A=ab+ba ve B=a+b dir. A B ye bölündüğünde bölüm x kalan y dir. x+y nedir? Cevap:11 [ÇÖZÜLDÜ]


    Soruların nasıl çözüldüğünü açıklarsanız sevinirim .

    YENİ SORU: A= [abcde] kümesinin alt kümelerinin kaç tanesinde a veya e vardır ve c yoktur ? Bunu kısa yoldan nası çözerim ? [ÇÖZÜLDÜ]

    YENİ SORU:
     Matematikten anlayan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Trio -- 13 Ekim 2009; 21:12:57 >







  • up
  • Yurtta olduğum için çözemiyorum ama mantığını söylüyeyim.
    1) Buna kafa da değer ver. a:1 b:3 c:5
    2) 453/5 bölücen ve bütün sayılar arka arkaya olucak 10 11 12 13 14 gibi.
    3) toplama formülü son terim ilk terim formülü koyarak çıkar.
    4) Aklıma gelmedi yazmam lazım ama yazıcak kağıt kalemim yok.
    5)Basamak analizi ama hemen çıkıyor A: 10a+b+10b+a: 11a+11b B: a+b ise 11a+11b/a+b: 11
  • testse eer farklı olan cevapları ele benzer olan iki cevap kalsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Birvar.Biryok

    Yurtta olduğum için çözemiyorum ama mantığını söylüyeyim.
    1) Buna kafa da değer ver. a:1 b:3 c:5
    2) 453/5 bölücen ve bütün sayılar arka arkaya olucak 10 11 12 13 14 gibi.
    3) toplama formülü son terim ilk terim formülü koyarak çıkar.
    4) Aklıma gelmedi yazmam lazım ama yazıcak kağıt kalemim yok.
    5)Basamak analizi ama hemen çıkıyor A: 10a+b+10b+a: 11a+11b B: a+b ise 11a+11b/a+b: 11



    1) a:3 b:5 c:7 verirsen çıkmıyor. Bi sadeleştirme yapılması lazım ama bulamadım.
    5)11(a+b)=x(a+b)+y denklem bu fakat burdan şöyle birşey çıkıyor.

    11=x+(y/a+b) cevabın 11 olması için a+b nin 1 olması lazım ve ab ve ba nın 10 ve 01 sayıları olması lazım ki buda imkansız.
  • a+b nin 1 olması gerekir diye bi şey yokki. x=11 y=0 a ile bye istediğin değeri verebilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spidymaster

    a+b nin 1 olması gerekir diye bi şey yokki. x=11 y=0 a ile bye istediğin değeri verebilirsin.


    Haklısın bunu düşünemedim fakat x in 11 olduğunu nerden anlıyabildin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trio


    quote:

    Orijinalden alıntı: Birvar.Biryok

    Yurtta olduğum için çözemiyorum ama mantığını söylüyeyim.
    1) Buna kafa da değer ver. a:1 b:3 c:5
    2) 453/5 bölücen ve bütün sayılar arka arkaya olucak 10 11 12 13 14 gibi.
    3) toplama formülü son terim ilk terim formülü koyarak çıkar.
    4) Aklıma gelmedi yazmam lazım ama yazıcak kağıt kalemim yok.
    5)Basamak analizi ama hemen çıkıyor A: 10a+b+10b+a: 11a+11b B: a+b ise 11a+11b/a+b: 11




    1) a:3 b:5 c:7 verirsen çıkmıyor. Bi sadeleştirme yapılması lazım ama bulamadım.
    5)11(a+b)=x(a+b)+y denklem bu fakat burdan şöyle birşey çıkıyor.

    11=x+(y/a+b) cevabın 11 olması için a+b nin 1 olması lazım ve ab ve ba nın 10 ve 01 sayıları olması lazım ki buda imkansız.


    1. sorunun değer vererek çıkmaması imkansız gibi 1 3 5 dedim ama sanırım 3 5 7 denedin neyse ama değer vererek çözülücekti.
    5. soru için de dediğimi anlamadın sanırım. Mat-1 in basamak analizi diye bir konusu var. ab değeri 10a+b diye açabiliyoruz. abc yi 100a + 10b + c diye de açabiliyoruz. Ben orda adam A ya ab+ba demiş bende (10a+b) + (b+10a) diye açtım toplamda da 11a+11b oldu paranteze alırsak 11(a+b) olur. B ye ise a+b demiş misal direk baktığında da A sayısı B sayısının 11 katı olduğuda görülüyor yani böldüğünde de 11 gelir a+b ye x de A:11x B: x olur A/B: 11x/x:1 gelir Onu demek istedim.

    Cevabı geç atmış olabilirim kusura bakma anca öğrenci halleri :)




  • bir soruda benden katı cisimlerle alakalı çözemedim ya yardımcı olamadım x) siz bana ben başkasına yardımcı olayım tskkler.

    71. Yarıçap uzunluğu 3 cm olan bir küre içine en büyük
    hacimli bir küp yerleştiriliyor.
    Bu küpün alanı kaç cm2 dir?
    A) 48 B) 60 C) 72 D) 96 E) 105
  • up
  • küpün alanı en büyük olması için merkezden yataya 45 derecelik yarıçaplar çiz. küpün bi yarısında 4 köşeye. yani kare olacak şekilde. alt tarafa da dört tane. bunları birleştir sonra. yarıçapı 3se küpün 1 kenarı 6/kök2 olur. alanı da 108 olur. e seçeneğini yanlış vermişler.
  • 1. soru bence yanlış. değer verilerek çıkar ve her ardışık tek sayı sağlar. ama oran 1 3 5 verildiğinde 12 çıkıyor.
  • 3-
    3n+4'ü x'e eşitle n'i yalnız bırak sonra,bildiğin toplam sembolü formülü

    3.((x-4)/3).((x-4)/3+1)+4.((x-4/3)=710 x burdan 64 çıkıyor ben çözdüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Being McCandless

    1. soru bence yanlış. değer verilerek çıkar ve her ardışık tek sayı sağlar. ama oran 1 3 5 verildiğinde 12 çıkıyor.


    3 5 7 verincede 20 çıkıyor bencede yanlış
  • soru 5

     Matematikten anlayan?


     Matematikten anlayan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turistof Kolomb -- 7 Ekim 2009; 9:05:25 >
  • İlk soruda bi sorun var gibi.. aradaki fark 4 olan sayıların karesinin farkı sayıdan sayıya göre değişim gösterir, burda ardışıklık değil sayılar önemli oluyor.

    Alt tarafın sadeleşmesi için şöyle bi kural var

    İki sayının çarpımı, o iki sayının aritmetik ortalamasının karesinin, sayılara olan karesinin farkı şeklinde yazılabilir. şöyle yani

    x y z 1er sayı farkla artan sayılar olsun

    x.z = y^2 - 1

    2 şer sayı olursa

    x.z= y^2 - 4

    3 olursa

    x.z = y^2 - 9 olur

    Bu kurala göre b^2 - ac = b^2 - (b^2 - 4) = 4 ediyor.

    üst taraftan devam edeyim.
    a^2 - c^2 = (a+c).(a-c)

    ardışık sayılar olduğu için a-c nin değeri -4 oluyor. b-a da 2 oluyor. Cevap da şöyle birşey oluyor

    -8(a+c)/4 = -2(a+c)
  • Yeni soru ekledim.
  • Tam üstte.
  • direk c yi at kaldı 4 eleman


    2 üzeri 4 =16

    a ve e bulunmazsa 2 nin 1 lisi +2 nin 2 lisi + boş küme=4 eder

    16-4 =12
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATaİk_

    direk c yi at kaldı 4 eleman


    2 üzeri 4 =16

    a ve e bulunmazsa 2 nin 1 lisi +2 nin 2 lisi + boş küme=4 eder

    16-4 =12

    2nin 1lisi diye anlatmak yerine
    (2) yani 2nin 1li kombinasyonu diye yazsanız daha anlaışılır olurdu
    1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turistof Kolomb -- 11 Ekim 2009; 19:56:23 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.