Şimdi Ara

Marsbiyel onarımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Aracımı keskin bir dönüş yaparken yüksek bir kaldırıma çıkardım. Marşbiyel 5cm yüksekliğinde, 20cm uzunluğunda içeri doğru girdi. Hafif de boya kalktı ama metal görünmüyor. Aracın boyası düz kırmızı (Metalik değil)

    Yetkili serviste 5 günlük işi var dediler. Kaynakla çekip düzeltip tekrar boya yapacaklarmış. Yaklaşık 500tl maliyet çıkar dediler.
    Sanayide bir kaporta ustasına gösterdim, 200-250 tl tutar dediler. Sabah bırakırsan akşam 7 gibi alırsın dediler, yapılacak işlem aynı, çekip düzeltip boya atılacak.

    Her gün çocuğu anneannesine bıraktığım için günlerce bırakmam çok zor olacak. Aslında çok kötü görünmüyor ama titizlikten yaptıracağım.

    Sizce bu işlemin aynı gün yapılması mümkün mü, macun boya kuruması vs 1 günde mantıklı geliyor mu size? Ne kadar düzgün yapılır? Marşbiyel boyasının altındaki özel bir macun var sanırım, düzgün olur mu sizce?







  • Benim sordugum tüm ustalar 1 gün dediler, basit işlemler sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracımda o durumda 2-3 gün diyorlar. İşlem için orada bir düzeltme, macun-zımpara ve boya olacağını düşünürsek 1 gün olacak iş değil. Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda o noktada pütür oluyor belki işlemin hızlanması açısından faydası olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Benim aracımda o durumda 2-3 gün diyorlar. İşlem için orada bir düzeltme, macun-zımpara ve boya olacağını düşünürsek 1 gün olacak iş değil. Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda o noktada pütür oluyor belki işlemin hızlanması açısından faydası olabilir.

    Macun hemen kurur diye tahmin ediyorum, boyayı da ısı tabancasıyla kuruturlar diye düşünüyorum ama ne kadar iyi olur bilemedim. Dediğiniz gibi aracımın marşbiyelinin alt kısmın pütürlü, pütür olunca daha mı kolay oluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertdemiry


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Benim aracımda o durumda 2-3 gün diyorlar. İşlem için orada bir düzeltme, macun-zımpara ve boya olacağını düşünürsek 1 gün olacak iş değil. Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda o noktada pütür oluyor belki işlemin hızlanması açısından faydası olabilir.

    Macun hemen kurur diye tahmin ediyorum, boyayı da ısı tabancasıyla kuruturlar diye düşünüyorum ama ne kadar iyi olur bilemedim. Dediğiniz gibi aracımın marşbiyelinin alt kısmın pütürlü, pütür olunca daha mı kolay oluyor?

    Bu havada ağır yol şartlarıyla en çok karşılaşan parçaya ekspress kaporta/boya ne kadar mantıklı? Yaz olsa neyse de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett


    quote:

    Orijinalden alıntı: sertdemiry


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Benim aracımda o durumda 2-3 gün diyorlar. İşlem için orada bir düzeltme, macun-zımpara ve boya olacağını düşünürsek 1 gün olacak iş değil. Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda o noktada pütür oluyor belki işlemin hızlanması açısından faydası olabilir.

    Macun hemen kurur diye tahmin ediyorum, boyayı da ısı tabancasıyla kuruturlar diye düşünüyorum ama ne kadar iyi olur bilemedim. Dediğiniz gibi aracımın marşbiyelinin alt kısmın pütürlü, pütür olunca daha mı kolay oluyor?

    Bu havada ağır yol şartlarıyla en çok karşılaşan parçaya ekspress kaporta/boya ne kadar mantıklı? Yaz olsa neyse de.

    Haklısın hocam, bu işi yaza bırakayım ben en iyisi, teşekkürler.




  • Dediğiniz bölgeden biz yırttık hatta metali, 2 saatte kaynak-çekme yapıldı, 1 saatte macunlama.

    1 sonraki günse 1 saat civarı astar ve boyama yapıldı.

    Veeee 2 yıl sonra çürüme oldu o bölgede. Şimdi tekrar sökülecek, tekrar boyanacak falan.

    Belki biz dandik bir ustaya denk gelmişizdir o vakit bilemem. Ancak en son kazada aracı yaptırdığım boyacı da aynı şeyi söyledi. "Fabrikasyon olmayan tüm kaynak üzeri boyalar 2-3 sene sonra atma-çürüme yapar. Parçanın tamamı (kaynaklanan bölge dahil) ya koruma havuzuna sokulmalı ya da özel koruma uygulandıktan sonra boyanmalı ki öyle bir işlemi sanayide yapan bulamazsın" demişti. Etrafımda da genelde boyanan işlemler o şekilde oluyor. Servisler nasıl yapıyor bilmiyorum ancak 2-300lira için ben sanayide yaptırmazdım. Sanayide de en az 2 gününüz gidecektir.

    Edit: Türkçe özürlülüğü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaptorFX -- 11 Aralık 2017; 12:33:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Dediğiniz bölgeden biz yırttık hatta merali, 2 saatte kaynak-çekme yapıldı, 1 saatte macunlama.

    1 sonraki gün de 1 saat civarı astar ve boyama yapıldı.

    Veeee 2 yıl sonra çürüme oldu o bölgede. Şimdi tekrar sökülecek, tekrar boyanacak falan.

    Belki biz dandik bir ustaya denk gelmişizdir o vakit bilemem. Ancak en son kazada aracı yaptırdığım boyacı da aynı şeyi söyledi. "Fabrikasyon olmayan tüm kaynak üzeri boyalar 2-3 sene sonra atma-çürüme yapar. Parçanın tamamı (kaynaklanan bölge dahil) ya koruma havuzuna sokulmalı ya da özel koruma uygulandıktan sonra boyanmalı ki öyle bir işlemi sanayide yapan bulamazsın" demişti. Etrafımda da genelde boyanan işlemler o şekilde oluyor. Servisler nasıl yapıyor bilmiyorum ancak 2-300lira için ben sanayide yaptırmazdım. Sanayide de en az 2 gününüz gidecektir.

    Metale kadar çizilmediği için böyle kalsa da birşey olmaz demişlerdi, zaten kalkan boyalara da rötüş yaptırmıştım. Tavsiyeleriniz ile şimdilik böyle bırakmaya karar verdim, yaptırırsam da yazın yaptırırım herhalde.

    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niyekine -- 11 Aralık 2017; 12:14:31 >




  • Araç nedir bilmiyorum ama Benim aldığım bir araçta 2 yanıda eZikti sordum soruşturdum yüksek maliyet çıktı ve orjinalini bozup boya macun istemedim aklıma marşbiyel takımı geldi hem spor duruyor hemde güzel bir görüntü sağlıyor önceden sipariş veriyorsun model seçip boyanıp takıyolar ve ezikler komple kapanıyor 150 250 lira montaj dahil problem bitiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR

    Araç nedir bilmiyorum ama Benim aldığım bir araçta 2 yanıda eZikti sordum soruşturdum yüksek maliyet çıktı ve orjinalini bozup boya macun istemedim aklıma marşbiyel takımı geldi hem spor duruyor hemde güzel bir görüntü sağlıyor önceden sipariş veriyorsun model seçip boyanıp takıyolar ve ezikler komple kapanıyor 150 250 lira montaj dahil problem bitiyor

    Bu da güzel bir çözüm olmuş, bravo! Teşekkürler :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.