Şimdi Ara

Manuel Vites neden kullanılır? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
265
Cevap
4
Favori
9.340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbul'da araç kullanan arkadaşlar için kesinlikle ama kesinlikle otomatik kullanmalılar.ne ayak bileği dayanır ne de baskı balata.onun dışında herkesin zevki farklıdır.bir de Türk toplumu olarak alışkanlıklarımızdan vazgeçmemiz epey zor.bence bunun da etkisi var.
  • 2. lisans dönemindeyim gireli 7 ay oldu mezun olmaya çok var daha..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba sürmek nedir? vites,pedal,direksiyon...birisi komple gidiyor pedallardan da bir tane eksiliyor e oldu olacak direksiyonda otomatik olsun şöför koltuğuna binen adam araba sürmüş mü oluyor bu durumda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Y.A.A.

    Bir şöför manuel vitestten nasıl zevk alabilir yada teknolojinin nimeti otomatik-triptonik vitesleri neden kullanmaktan haz etmez, bana manuel vites araba kullanmak daktiloda yazı yazmak gibi geliyor, bilgisayar ile yazabilecekken. Bilgisayar daha pahalı diye daktilo ile yazı yazan gördünüz mü?

    Sorum ciddidir, yanlış anlaşılmasın, 1 litre benzin için bu kadar efor harcamanın, yorulmanın ne gereği var? İstanbul trafiğinde bi kere manuel sürdüm daha da kolay kolay sürmem, belki şuan binsem bile süremem ama bazıları ciddi zevk alıyor manuel vitesten o arkadaşlar muhakkak burda da vardır, nesi hoşunuza gidiyor? Yada performans falan mı artıyor bilmediğim benim.









    BOMBA KURULDU

    ben mesela hiç otomatik kullanan taksici görmedim.mutlaka vardır ama çok azdır.istanbul gibi biyerde tamam otomatik tercih edilebilir.onun haricinde gerek yok diye düşünüorum.zaten manuelde arabaya daha iyi hakim olursun.

    Taksiler milyon kilometre yaptıkları için herşeyin en tasarruflusu, en ucuzu mübah. Milyonlarca kilometre yapıyorlar. Ayrıca 1.5dci otomatik fluence taksilerde yaygınlaştı baya.




  • 50 yıldan fazladır otomatik vites teknolojisi mevcut yeni bir teknoloji değil, buna rağmen düz vites hala çok yaygın, demekki ortada neden kullanılır demelik bir durum yok, ha neden kullanılıra gelinirse en başında hakimiyet geliyor, otomatik araç kullanan hiç kimse aracına düz vites kullanıcısı kadar hakim değildir, debriyaj sadece bağlantıyı ayırma aracı dışında bu hakimiyeti sağlayan da bir unsur, ayrıca hızlanma özellikle de küçük hacimli araçlarda otomatik vitesli araçlarda büyük sıkıntı, ani hızlanmanız gereken anlarda otomatik vitesin insafına kalırsanız ölürsünüz, altınızda kalbur üstü güçte bir araç olacakki bastığınızda hamle yapabilsin, ha o hamleyi 1.4 atmosferik kullanan adam gaz kesmeden vites düşürerek yapabilir, bakım masrafları parça maliyeti ülke şartlarında ve tabiki volkswagen in üretim mantığında çok büyük mesele, özellikle vw kullanıcısı sadece bu nedenden bile düz kullanabilir, yakıt avantajı demek yanlış olur, artık yeni teknoloji yarı otomatik çift kavrama vs sistemler düz vites araçlara göre daha ekonomik yakıt tüketiminde, en önemlisi de araç kullanmanın zevki, en güçsüz arabaya bile şoförlükle performans katabilme imkanı




  • Bende manuelciyim ama f1 sanzimanlar var artik topuzu degilde dugmeye basiyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Istanbul dışında illa otomatik diyenleri anlamiyorum ben de ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tercih meselesi. Ben kolaylık isterim otomatik iyidir ama abim deli gibi sürdüğü için onu kesmez
  • Çok ironi ki otomatik çok cansız deyip, düz vites araç alıp, gazı kökleyip zorlayan kişiler yakıt tasarrufundan bahsediyor. Otomobil niçin alıyoruz, genel olarak ulaşımımızı daha konforlu hale getirmek ve daha özgür olmak için, dikkat daha fazla konfor için.Teknoloji geliştiği sürece otomobillerde otomasyon ve basitleştirme ön plana çıkacak eninde sonunda otomatik vitesli araçlar hatta lineer hızlanan araçlar kullanılıyor olacak. Ne yazıkki ileride yaşlı olacak şu anki düz vites giriş sınıfı kullananlar yadırganacaklar. Bugünün çocukları yarının büyükleri yaşatacak bize. Yukarıdaki bir yoruma katılıyorum, belirli fiyat seviyesinin üstündeki otomatik araçlar daha uygun. Yoksa otomatik giriş sınıfı ucuz araçlar için çokta cazip olmayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul da yasiyorum..Yıllardır manuel kullanıyordum.Özellik le son 2 yıl ev asya da iş avrupa da olunca köprü trafiği de eklenince sol bacak bitti :( şirketten yoğun isteğim sayesinde triptronik f1 otomatik vites pejo geldi.

    Dünyaya yeniden gelmiş gibiyim.. İnanılmaz rahat ve konforlu..Yillarca boşuna çekmişim..

    Not : 3 yılda 100 bin km felan yapıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ü s t a D -- 23 Mart 2014; 10:30:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende fazla yakıt tüketiyor diye bir ön yargı var. Son gelişmeler teknoloji ne durumda bilmiyorum ama böyle bir ön yargım da var. Ayrıca artık öyle alışmışız ki yani vites değiştirmek öyle ekstra bir iş gibi gelmiyor zaten. Kendimiz otomatik olmuşuz kendi kendine el gidiyor değiştiriyor. Bir de küçük yerlerde yaşıyoruz fazla dur kalk da olmuyor.
  • calamityeas kullanıcısına yanıt
    Aynı anda aynı cevap
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khan0.9

    Anlayamazsın!O 1 den 2 ye geçişler 4 ten 3e küçültmeler

  • Arabayı alırken aynı icon donanımlı captur için iki farklı bayiiden manuel vitesle otomatik vites arasında 750 lira fark vardı, ben dahil 3 kişi daha düz vites dedi.
    Herkes yazmış ama tekrar etmek gerekirse;
    -sorun çıkarma olasılığı daha az
    -sorun çıkardığında çok daha az masraf çıkarması
    -çoğu kişinin dediği gibi üst seviye bir araç değilse oto. viteste makas,hızlanma,ani kalkışlarda dişli vs. gibi problemler ve negatif yönleri olması
    -sık sık Ankara-Antalya yolu kat eden birisi olarak, oto. vitesle uzun yolda bazı sıkıntılar yaşayabiliyorsun -uyku.mayışma,dikkat azlığı,araç geçerken hızlanamama vs.
    -sürerken araç hakimiyet hissinin manuelde yüksek olması ve daha güvende hissetmek (ikincisi benim için geçerli)
    -daha çok ekonomi yakıt açısından
    -benim unuttuğum ve kişilere göre değişen başka sebeplerde vardır.
    Fakat şöylede bi durum var ki;
    -üst segment araçlarda performansına göre çok tasarruflu olabiliyor
    -sıkışık trafik için, şehir içinde kesinlikle bulunmaz nimettir
    -vitesle uğraşmaya üşenenler için başka bi bulunmaz nimette budur.
    Uzun lafın kısası konun usta şoförlükle alakası olmamakla birlikteinsan amaç-istek-alışkanlıklarına göre tercihler değişebilir.




  • araba komple benim elimde olacak bilmem neredeki mühendisin yarım zekalı şanzımanının kontrolünde olmayacak....herkesin kendi tercihi.... çatt diye 4 de takmakta cabası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extrem_015 -- 24 Mart 2014; 0:43:48 >
  • araba benim için sadece bir ulaşım aracı değil, araba kullanmak benim için bir terapi gibi işten çıktığımda arabamla seyahat ederken tüm günün stresini atıyorum
    bu yüzden de araba kullanırken kontrolün bende olmasını tercih ediyorum dolayısıyla manuel vites vazgeçilmez benim için
    otomatik vites evet çok rahat ama bana göre değil ben keyif adamıyım
    benim için tek sebep bu
  • erkekliğini ve şoförlüğünü halen manuel vites de arayanlar var
  • Ne yardan geçerim ne serden diyenler için gelsin.. Yarı otomatik vites:)

    Bazen manuel moda alıyorum. Maziyi yad etmek hoş oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 den 3'e 4 ten 3'e almak isteyen arkadaşlar manuel moda geçebilen vitesi bilmiyorlar mı acaba?
    debriyaja basmaktan sol bacağım ronaldo kası yaptı :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRummer

    Öncelikle yorulmaktan kastınız nedir ? ALt tarafı debriyaja basıp vites değiştireceksiniz.Görende sırtınde yük taşıyo zanneder.Bende manuel kullanıyorum,nerede olursam olayım araç seçimimde hep manuel olacak.Ankara"da yaşıyorum istanbul kadar olmasada da burada da trafik bazı yerlerde çok ama iki debriyaja basıp vites değiştirmeyi abartmaya gerek yok.Otomatik aracı bayanlara tavsiye ederim ben.

    yorulmaktan kasıt: istanbul köprü trafiğinde, kullandığım debriyajı azıcık sert arabayla 2 saat geçirince sol dizimin tamı tamına 2 saat acımasıdır. alt taraf diyorsun ama ankarada bile sıkışık trafikte, hele bir de akşam mesai çıkışı kaza olşmuşsa artık gına geliyor debriyaja basmaktan.

    ha ben de her zaman manuel tercih ederim. ama sadece bayanlara tavsiye edilecek kadar da değil.




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.