Şimdi Ara

Manuel Araba nasıl çalıştırılır ve durdurulur anlatıyorum ( ehliyeti olanlar gelsin )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Söyleyeceklerim tavsiye değildir ehliyet alacağım YouTubeden hazırlık olsun diye videolar izledim hepsi farklı şeyler anlatıyor ama ben izlediğim bir sürü videodan genel olarak anladığımı anlatacağım sizde ( ehliyeti olanlar ) anlattığım şeyin doğru olup olmadığını anlatacaksınız bakalım teorik olarak arabayı stop ettirecekmiyim başlıyorum

    ARABAYI ÇALIŞTIRMA VE İLERLETME

    El freni çekik vites boşta emniyet kemeri takılı aynalar hizalı koltuk kendine göre ayarlı olacak bunlar olduktan sonra anahtarı bir tur çeviriyoruz ( motoru çalıştırmayacak elektrik verecek şekilde ) sonra ekrana ışıklar gelecek onlar sönene kadar bekliyoruz sonra debriyaja ayağımız tamamen basılıyken hafiften frene basıyoruz ( araba öne gitmesin diye ) sonra el frenini indirip anahtarı çeviriyoruz motorun çalıştığını hissedince bırakıyoruz şuan motor çalışıyor el freni inik bir ayağımız hafiften frende diğeri debriyajda şimdi motor çalışırken ayağımız debriyaja sonuna kadar basılıyken vitesi 1 e alıyoruz ayağımızı frenden çekip debriyajı yavaş yavaş salıyoruz ( 4 5 saniye sürecek şekilde ) araba debriyajı yavaş yavaş bırakırken ilerlemeye başlayacak sonra yavaş yavaş gaz vereceğiz devir 2000 lere geldiğinde vites atacağız onun içinde ayağı gazdan çekip debriyaja sonuna kadar basacağız sonra vitesi arttırıp debriyajdan ayağı yavaş yavaş çekeceğiz sonrada gaz vereceğiz

    ARABAYI DURDURMA

    önce fren yapmak için ayağı gazdan çekip debriyaja sonuna kadar basıyoruz ve duracak şekilde yavaş yavaş frene basıyoruz araç durduktan sonra vitesi boşa alıyoruz el frenini indiriyoruz frenden ayağımızı çekiyoruz debriyajı yavaş yavaş salıyoruz sonrada motoru kapatıyoruz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >







  • Ehliyet sınavında bu araba türünüde soracaklar ama

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Paralel park sıkıntı ama onada baktım kelebek aynasından ayarlıyorlar kendilerini

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yazdıkların genel olarak yanlış. Kurs hocandan öğrenirsin youtube ile çok kafa karıştırma.

    Sadece haftasonları araç kullanan biri olarak manuel candır diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DaYWaLkeR kullanıcısına yanıt
    Mesela neresi yanlış , bu sıralamayı chat gpt ye yazdığımda sadece el frenini motoru çalıştırdıktan sonra indir diye söyledi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Doğru mu sizce

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bence doğru. Sadece el frenini indirmeyi en sona, arabayı hareket ettireceğin zamana bırak diyecektim. Onu da GPT söylemiş zaten. Geri kalan tüm yazdıklarını yaparak sınavı geçebiliyorsun. Ben bir yanlış görmedim. Debriyaj olayı biraz farklı olabilir. Arabayı çalıştırırken vites zaten boştaysa debriyaja basmana gerek yok. Ben şu şekilde yapıyorum ama çok nadir manuel kullanırım.


    - Vites boşta, el freni çekik, ayağım frende iken anahtarı çeviriyorum kademe kademe.

    - Motor çalışınca fren + debriyaj kombosuyla vitese takıyorum.

    - El frenini indiriyorum ve ayağı frenden ve daha yavaş bir şekilde debriyajdan çekiyorum.


    Bu şekilde hareket etmeye başlıyor araba ve yoluma bakıyorum. Yazdıklarınızla çok uyumlu.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 24 yaşında ehliyet aldım. hayatımda şoför koltuğuna ilk kez sürücü kursunda oturmuştum.


    sıfırsan kesinlikle dersler yeterli olmuyor aga. hele de hocan kötüyse. ben direkisyon hocası olacak herifi hiç sevmemiştim hata yapınca falan laf yapmaya başlıyordu öfleyip püflüyordu. bir şey sormaya da çekiniyordum sonra.


    bir de ben çok unutkanım söylenen şeyleri not alıp tekrar okumazsam çabucak unutuyorum. manuel öğrenirken de bir sürü detay var.


    o yüzden her şeyi yutuptan izleyerek öğrendim. yutupta izlediğim şeyleri derste pratiğe dökmeye çalışıyordum. hem oradaki hocalar daha bilgili ve net anlatıyor hem de defalarca izleyip beynine kazıyabiliyorsun.


    zaten çoğu şey ezber. güzergahların, güzergah yerindeki parkların bile videoları var yutupta. güzergahı ve parkı sınav öncesi yutuptan defalarca izledim nerede ne yapacağımı iyice kafama soktum sınavda da ekstrem bir şey yaşanmadı ve tekte geçtim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taııbuv -- 21 Kasım 2024; 2:55:41 >




  • trkgncr kullanıcısına yanıt
    Arabayı durdurma kısmı doğru mu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yaşım 26 arabam var ehliyetim de var ama daha yollara çıkamadım babam bilmez annem bilmez tek başıma da sıkıntı. Bir abi gösteriyor arada mahalleden. Bakalım 1 2 aya trafiğe çıkarım herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ulpro kullanıcısına yanıt
    Ayağı gazdan çeker çekmez debriyaja basmak iyi bir şey değil. Vites, motor freni görevi görüyor bir nebze. Ayağı gazdan çekip direkt debriyaja basınca yolda eğim varsa araç hızlanabilir. Araç durmaya yakın debriyaja basmak daha iyi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • trkgncr kullanıcısına yanıt
    Debriyajsız frene basarsamda camdan uçarım ama

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ulpro kullanıcısına yanıt
    Yoo niye uçasın ki? 90 ile gidiyorsun mesela. Yavaşlayacağın zaman ayağını gazdan çekip sadece frene basarsın. Her frende debriyaja basılmaz. Özellikle araç durma noktadına yaklaştığında debriyaja basarsın stop etmesin diye.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • frene basmadan sonuna kadar debriyaja basmak hatalı. motor frenini engellemiş oluyorsun boş yere. durmadan hemen önce debriyaja basmalısın.

  • arabayı çalıştırırken el freni çekiliyse frene basmana gerek yok.

  • Debriyaj ne işe yarıyor niye yapıyorsun bilmiyorsun. Otur araba nasıl çalışır, şanzıman nasıl çalışır hakkında birkaç YouTube videosu izle. Maks 1 saatini alır. Araç nasıl çalışıyor anlayınca geriye kullanmaya alışmak kalıyor. Kısaca anlatayım:

    Aracın önünde motorun var. Bu motorun tek amacı silindir bir boruyu (krank milini) döndürebilmek. Motor; Benzin yakarak veya dizel patlatarak bu krank milini döndürüyor. Senin önündeki göstergede gördüğün devir göstergesi, bu krank milinin dakikada kaç kere döndüğü. Yani motorun kalbi, sürekli dönen bir silindir. Her şey bu silindirin dönmesi ile oluyor. Silindir DÖNECEK.
    Bu silindir (krank mili) dönmesi ile elektrikte üretiyorsun, tekeri de döndürüyorsun, klima motorunu da çeviriyorsun.

    Motorun çalışma mantığı gereği, o benzini yakıp, bu silindiri (mili) sürekli döndürebilmek için belli bir minimum hızda (devirde) olması gerekir. Bu da genelde 900-1000 devir civarıdır. Devir bunun altına inerse, motor devirini geri yükseltemez, durur, stop eder. Yani motorun çalışmasını istiyorsan, 1000 devir altına inmemesini sağlaman gerekir.

    Şimdi bu motorun verimliliği (gücü) devirden devire değişir. Yüksek devirlerde motor güçlü olsa da, Devir ne kadar yükselirse araç o kadar çok yakıt yakar. Sen ekonomik sürmek istiyorsan, deviri olabildiğince düşük ama 1000 den de yüksek tutacaksın (ki araba stop etmesin.).

    Şimdi bu konuştuğumuz motordaki "krank mili" yani ana boruydu. Senin bu ana borudaki dönme hareketini tekerlere aktarman gerekiyor. Mesela senin tekerin, motorun ana borusuna (krank miline) bağlıyken, tekerini durdurursan ne olur? Krank milinde durur değil mi? Yani motorun stop eder.

    İşte bu olmasın diye tekerle motor arasına debriyaj koyuyoruz. Sen debriyaja bastığında, motor ile teker arasındaki bağlantı kesiliyor. Teker dursa bile, Motor özgürce ana boruyu döndürüyor.

    Şanzıman ve debriyajı daha iyi anlamak için YouTube da "how clutch and gear works in car" diye arat. Grafiklerle güzelce anlatıyorlar. Debriyajla ne yaptığını bilmezsen nerde hata yaptığını da anlamazsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ziusky -- 21 Kasım 2024; 21:54:48 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Ziusky Z kullanıcısına yanıt
    Bu kadar detay öğrenmek istemiyorum sadece debriyaja nerede basılır onu öğrensem yeter , söylediğin videoya baktımda debriyaj öğretecek diye neredeyse arabadaki tüm parçaları anlatıyor

    Senin mantığın tükenmez kalemle yazı yazmak için tükenmez kalemin ucunda minik bir kürenin işe yaradığını bilmen gerekiyor demek gibi bir şey ama o kalemi kullanan çoğu kişinin onun varlığından bile haberi yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.