< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Manuel Araba nasıl çalıştırılır ve durdurulur anlatıyorum ( ehliyeti olanlar gelsin )




-
-
Ehliyet sınavında bu araba türünüde soracaklar ama
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Paralel park sıkıntı ama onada baktım kelebek aynasından ayarlıyorlar kendilerini
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yazdıkların genel olarak yanlış. Kurs hocandan öğrenirsin youtube ile çok kafa karıştırma.
Sadece haftasonları araç kullanan biri olarak manuel candır diyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mesela neresi yanlış , bu sıralamayı chat gpt ye yazdığımda sadece el frenini motoru çalıştırdıktan sonra indir diye söyledi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Doğru mu sizce
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bence doğru. Sadece el frenini indirmeyi en sona, arabayı hareket ettireceğin zamana bırak diyecektim. Onu da GPT söylemiş zaten. Geri kalan tüm yazdıklarını yaparak sınavı geçebiliyorsun. Ben bir yanlış görmedim. Debriyaj olayı biraz farklı olabilir. Arabayı çalıştırırken vites zaten boştaysa debriyaja basmana gerek yok. Ben şu şekilde yapıyorum ama çok nadir manuel kullanırım.
- Vites boşta, el freni çekik, ayağım frende iken anahtarı çeviriyorum kademe kademe.
- Motor çalışınca fren + debriyaj kombosuyla vitese takıyorum.
- El frenini indiriyorum ve ayağı frenden ve daha yavaş bir şekilde debriyajdan çekiyorum.
Bu şekilde hareket etmeye başlıyor araba ve yoluma bakıyorum. Yazdıklarınızla çok uyumlu.
-
24 yaşında ehliyet aldım. hayatımda şoför koltuğuna ilk kez sürücü kursunda oturmuştum.
sıfırsan kesinlikle dersler yeterli olmuyor aga. hele de hocan kötüyse. ben direkisyon hocası olacak herifi hiç sevmemiştim hata yapınca falan laf yapmaya başlıyordu öfleyip püflüyordu. bir şey sormaya da çekiniyordum sonra.
bir de ben çok unutkanım söylenen şeyleri not alıp tekrar okumazsam çabucak unutuyorum. manuel öğrenirken de bir sürü detay var.
o yüzden her şeyi yutuptan izleyerek öğrendim. yutupta izlediğim şeyleri derste pratiğe dökmeye çalışıyordum. hem oradaki hocalar daha bilgili ve net anlatıyor hem de defalarca izleyip beynine kazıyabiliyorsun.
zaten çoğu şey ezber. güzergahların, güzergah yerindeki parkların bile videoları var yutupta. güzergahı ve parkı sınav öncesi yutuptan defalarca izledim nerede ne yapacağımı iyice kafama soktum sınavda da ekstrem bir şey yaşanmadı ve tekte geçtim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taııbuv -- 21 Kasım 2024; 2:55:41 >
-
Arabayı durdurma kısmı doğru mu
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yaşım 26 arabam var ehliyetim de var ama daha yollara çıkamadım babam bilmez annem bilmez tek başıma da sıkıntı. Bir abi gösteriyor arada mahalleden. Bakalım 1 2 aya trafiğe çıkarım herhalde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayağı gazdan çeker çekmez debriyaja basmak iyi bir şey değil. Vites, motor freni görevi görüyor bir nebze. Ayağı gazdan çekip direkt debriyaja basınca yolda eğim varsa araç hızlanabilir. Araç durmaya yakın debriyaja basmak daha iyi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Debriyajsız frene basarsamda camdan uçarım ama
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yoo niye uçasın ki? 90 ile gidiyorsun mesela. Yavaşlayacağın zaman ayağını gazdan çekip sadece frene basarsın. Her frende debriyaja basılmaz. Özellikle araç durma noktadına yaklaştığında debriyaja basarsın stop etmesin diye.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
frene basmadan sonuna kadar debriyaja basmak hatalı. motor frenini engellemiş oluyorsun boş yere. durmadan hemen önce debriyaja basmalısın.
-
arabayı çalıştırırken el freni çekiliyse frene basmana gerek yok.
-
Debriyaj ne işe yarıyor niye yapıyorsun bilmiyorsun. Otur araba nasıl çalışır, şanzıman nasıl çalışır hakkında birkaç YouTube videosu izle. Maks 1 saatini alır. Araç nasıl çalışıyor anlayınca geriye kullanmaya alışmak kalıyor. Kısaca anlatayım:
Aracın önünde motorun var. Bu motorun tek amacı silindir bir boruyu (krank milini) döndürebilmek. Motor; Benzin yakarak veya dizel patlatarak bu krank milini döndürüyor. Senin önündeki göstergede gördüğün devir göstergesi, bu krank milinin dakikada kaç kere döndüğü. Yani motorun kalbi, sürekli dönen bir silindir. Her şey bu silindirin dönmesi ile oluyor. Silindir DÖNECEK.
Bu silindir (krank mili) dönmesi ile elektrikte üretiyorsun, tekeri de döndürüyorsun, klima motorunu da çeviriyorsun.
Motorun çalışma mantığı gereği, o benzini yakıp, bu silindiri (mili) sürekli döndürebilmek için belli bir minimum hızda (devirde) olması gerekir. Bu da genelde 900-1000 devir civarıdır. Devir bunun altına inerse, motor devirini geri yükseltemez, durur, stop eder. Yani motorun çalışmasını istiyorsan, 1000 devir altına inmemesini sağlaman gerekir.
Şimdi bu motorun verimliliği (gücü) devirden devire değişir. Yüksek devirlerde motor güçlü olsa da, Devir ne kadar yükselirse araç o kadar çok yakıt yakar. Sen ekonomik sürmek istiyorsan, deviri olabildiğince düşük ama 1000 den de yüksek tutacaksın (ki araba stop etmesin.).
Şimdi bu konuştuğumuz motordaki "krank mili" yani ana boruydu. Senin bu ana borudaki dönme hareketini tekerlere aktarman gerekiyor. Mesela senin tekerin, motorun ana borusuna (krank miline) bağlıyken, tekerini durdurursan ne olur? Krank milinde durur değil mi? Yani motorun stop eder.
İşte bu olmasın diye tekerle motor arasına debriyaj koyuyoruz. Sen debriyaja bastığında, motor ile teker arasındaki bağlantı kesiliyor. Teker dursa bile, Motor özgürce ana boruyu döndürüyor.
Şanzıman ve debriyajı daha iyi anlamak için YouTube da "how clutch and gear works in car" diye arat. Grafiklerle güzelce anlatıyorlar. Debriyajla ne yaptığını bilmezsen nerde hata yaptığını da anlamazsın
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ziusky -- 21 Kasım 2024; 21:54:48 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Bu kadar detay öğrenmek istemiyorum sadece debriyaja nerede basılır onu öğrensem yeter , söylediğin videoya baktımda debriyaj öğretecek diye neredeyse arabadaki tüm parçaları anlatıyor
Senin mantığın tükenmez kalemle yazı yazmak için tükenmez kalemin ucunda minik bir kürenin işe yaradığını bilmen gerekiyor demek gibi bir şey ama o kalemi kullanan çoğu kişinin onun varlığından bile haberi yok
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Benzer içerikler
- kıymalı pide hamuru fiyatı
- söz tepsisine konan parayı kim alır
- dövmeye hangi kremler sürülür
- hiç arkadaşı olmayan insan
- kredi kartı taksitlerini erken ödeyebilir miyim
- telegram indirim kanalları
- yeşil nasim
- çay bardağı emojisi
- elektrikli bebek arabası
- google çizim yap
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X