Şimdi Ara

MAN, Türkiye’de üreteceği elektrikli otobüsü Lion’s Coach 14 E’yi görücüye çıkardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • MAN, Türkiye’de üreteceği elektrikli otobüsü Lion’s Coach 14 E’yi görücüye çıkardı
    Avrupa'nın önde gelen ticari araç üreticilerinden MAN Truck & Bus, Türkiye'de üreteceği elektrikli otobüsü Lion's Coach 14 E'yi Brüksel’de düzenlenen Busworld 2025 etkinliğinde görücüye çıkardı. Lion's Coach 14 E'nin üretimi, Ankara'daki MAN fabrikasında gerçekleşecek. Zaten aracın prototipi de ilk olarak MAN’ın Ankara Ürün Geliştirme Merkezi’nde sergilenmişti. Araç, Türkiye’de üretilecek ilk tam elektrikli uzun yol otobüslerinden biri olarak öne çıkıyor.



    Lion's Coach 14 E, 650 Kilometreye Kadar Menzil Sunabiliyor



    Lion’s Coach 14 E, MAN eTruck sürüş teknolojisi ve Nuremberg tesislerinde üretilen NMC batarya paketlerini bir araya getiriyor. Kullanılabilir enerji kapasitesi 320 ila 480 kWh arasında değişen otobüs, ideal koşullar altında 650 kilometreye kadar menzil sunabiliyor. Bu da otobüsün tek şarjla İstanbul-Ankara, İstanbul-İzmir arasında sefer yapabileceği anlamına geliyor.



    63 yolcu kapasitesine sahip otobüs, bagaj alanından ödün vermeden uzun yol taşımacılığında kullanım imkânı sağlıyor. Aerodinamik tasarımı sürtünmeyi azaltırken, iç mekândaki 53 StyleLine Select koltuklar, dizel modellerle eşdeğer bir konfor sunuyor.



    Ayrıca Bkz.2026 Suzuki Jimny tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı



    Busworld Europe 2025’teki MAN standında, 2025 model yılı için güncellenen Lion’s City 12 E de sergileniyor. Yeni yüksek yoğunluklu batarya paketleri, geliştirilmiş güvenlik sistemleri ve esnek şarj imkânlarıyla öne çıkan otobüs, şehir içi elektrikli taşımacılıkta performans ve güvenliği artırmayı hedefliyor. Lion’s Intercity EfficientHybrid, NEOPLAN Skyliner ve Tourliner modelleri ile MAN TGE Next Level minibüsler de sergide yer alan diğer modeller arasında.





    Türkiye’de üretilmesi planlanan Lion’s Coach 14 E, MAN’ın elektrikli ulaşım stratejisinde önemli bir kilometre taşı olarak öne çıkıyor. Bu hem Türkiye’nin üretim kapasitesini uluslararası platformda görünür kılarken, elektrikli otobüs pazarının büyümesine de katkı sağlayabilir.




    Kaynak:https://www.sustainable-bus.com/alternative-drive-coach/man-electric-coach-busworld-europe-2025/







  • Bu iş tutmaz gibi ama bakalım. Tek şarjda istanbul yapamaz gibi duruyor bu otobüs.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Gayet güzel gözüküyor
    İstanbul - Ankara da yapıyor
    Daha ne olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Otobüsün yanına elektrik devresi boyamaları, performanstan çok göz boyamaya odaklandıklarını gösteriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yazın klima kışın ısınma bu 650 kilometreye kadar menzili kaç kilometreye kadar düşürecek acaba?

    _____________________________
    Devlet yararlı olanı yapmak için vardır, birey ise güzel olanı.
    Ama, hiç mi günahı yok yönetmenin?
    İyi ki, günah çıkartmak yok bizde,
    Beklemekten, derman kalmazdı dizde.
  • Tek şarjda olmasına gerek yok ki bir 30 dk'lık mola yeterli %80'e gelmesinde

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • Retarder sesi yerini alternatör sesine bırakacak...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • espial kullanıcısına yanıt
    Bunların ideal koşul dediği 60km sabit hızda boş otobüs ile sanırım.

    GTP 5 pro'ya sordum bu cevabı verdi. (klima ve ısıtıcılar kapalı, gündüz, dış hava 24 derece, nem %45)

    Ortalama 20 tonluk bir otobüste (yolcular ile) 100 km/s sabit hızda 1.3–1.6 kWh/km tipik; daha aerodinamik koşullarda 1.1–1.3 kWh/km tipik tüketim olur. Bu da 480 kWh ile pratikte 300–400 km menzil verir.

  • korozyon kullanıcısına yanıt
    İST-ANK arası bolu dağları tırmanışta şarj çok hızlı biter. Soğuk karlı havada bataryadan %30 düş.
    Kışın gece soğuğunda 60 kişi bindiğinde bu otobüsün işi çok zor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    u/BerkanEngineer
  • Bu Almanlarda iyice mallaştı, bu gidişle yok olup gidecekler! Koca otobüs koy üzerine ges üreticilerini, arka camlara, yan camlarada yeni ürettiklerinden, tüm terminalin elektriğini karşılar ?? 600 km. nedir Uzunyol otobüsüne, hem niye elektriğe para ödesin?
  • Bu Almanlarda iyice mallaştı, bu gidişle yok olup gidecekler! Koca otobüs koy üzerine ges üreticilerini, arka camlara, yan camlarada yeni ürettiklerinden, tüm terminalin elektriğini karşılar ?? 600 km. nedir Uzunyol otobüsüne, hem niye elektriğe para ödesin?

  • İsveç'te belediye otobüsü olarak yaygın kullanılan modelleri var, bu daha gelişmiş modelleri iş yapar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.