Şimdi Ara

Makine mühendisliği hakkında yardım ve tavsiye almak istiyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
1
Favori
4.495
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • archerman11 A kullanıcısına yanıt
    Hocam inşallah fazla zorlanmam. Artık zorlanırsamda yapacak bişey yok kendimiz istedik sonuçta. Teşekkürler bilgilendirme için.
  • superposition S kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam, şu an ingilizcem fena değil. En azından ''derdimi anlatacak'' seviyede. Dediğim gibi otomotiv üstünde yoğunlaşmayı planlıyorum ama o zaman şartlar ne gerektirir bilemiyorum. Bilgilendirme için teşekkür ederim.
  • Kerasuslu K kullanıcısına yanıt
    Dur çocuğun hayatonı otomotiv mühendisliğine yönlendirme ile karartma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mantıklıseçim M kullanıcısına yanıt
    bende unigraphics nx kursuna gitmiştim , cad cam programları düşünüldüğü kadar zor değil herkese tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikroskopik M kullanıcısına yanıt
    Benim sınava girdiğim zaman ilk hedefim Hacettepe Otomotiv idi o zamanlar çok revaçtaydı. Puanlar falan o biçim. Sonra 1-2 okulda daha açıldı derken geçen bir baktım sıradan bölüm puanlarına dönüşmüş. Siz de böyle yazınca merak ettim neden öyle dediniz?
  • mikroskopik M kullanıcısına yanıt
    Neden hocam iş bulmak mı zor ?
  • Okuldan aldıgın dıplomayı ayagının altına koy ıste senı okadar yukseltır yanı hersey sende bıtıyo..
  • Merhaba,
    Bende bu sene ben de sınava hazırlanıyorum ve otomotiv mühendisliği istiyorum. Hacettepe Üniversitesi ilk 24.000 ile alıyor. Puanlar düştü ancak sıralama puanlarla tam orantılı olarak değişmedi. Puanların düşmesinin sebebi sınavlarda sürenin yetersiz olması. Tabi ÖSYM'ye göre yeterli(!)

    İngilizce tek yabancı dil olmamalı. Otomotivde önde gelen ülkeler var. Ülkemize göre en meşhuru Almanlar. Bu yüzden İngilizce yanunda iyi bir Almanca da öğrenmelisiniz. Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği bölümünü Mercedes-Benz Türk Kamyon Fabrikası ortaklığında açtı ve hazırlık olarak İngilizce'nin yanında 1 sene de Almanca hazırlık koydu.

    Otomotiv Mühendisliği, Makine Mühendisliğine göre ciddi anlamda daha az üniversitede bulunuyor. Bu yüzden mezun olunca değerli gözükebilmek için adı iyiye çıkan üniversitelerden mezun olmak lazım. Siz ne kadar yetenekli olursanız olun, şansınız yoksa harcanabilirsiniz :) Mesela Bilgisayar Mühendisliğinde Gebze Teknik Üniversitesi'nin eğitiminin çok iyi olduğu söylenir ancak ismi meşhur üniversitelere göre pek duyulmadığı için daha düşük puan ile alıyor.

    Eğer aklının bir ucunda Otomotiv Mühendisliği varsa ülkemizde Ar-Ge olan bir iş bulman lazım gelişebilmek için. Mesela Hacettepe Üniversitesi'nden mezun olanlar Aksaray'daki Mercedes-Benz Türk Kamyon Fabrikası'nda işe başlıyor ama Ar-Ge olmadığı için bölüm sorumlusu oluyor. Kendini geliştirmeye pek elverişli değil. Devletin askeri firmalarında işe girenler var ama onda da malum hayatınız tehlikede=)

    MF4 puanından tercih yapacaksın, Biyoloji dersine yeteneğin yoksa ona fazla vakit ayırma, o vakiti fiziğe veya matematiğe ayır. Çünkü YGS Sosyal'in bile katsayısı Biyoloji'den daha fazla. Sosyal'de de daha çok yoruma dayalı sorulduğu için şansın daha fazla :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi createemir -- 15 Şubat 2016; 23:16:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Makina mühendisliği son sınıf öğrencisiyim. Bende aynı şekilde, araba, motor vs delisiyim. Son sınıfta seçmeli dersler ile otomotiv, içten yanmalı motorlar, taşıt tekiniği vs. ağırlıklı ilerledim. Hatta erasmus programı ile yurt dışında 2 dönem kaldım. Şimdilik planladığım gibi gidiyor herşey. İnglilzce + Solid + Autocad + catia vs şeyler seni diğerlerinden bir tık öne alır. Otomotiv mühendisliği çok güzel bir bölüm ancak, alanı sadece otomotiv olduğundan Makina mühendislerine göre biraz daha alanı dar.

    Şöyle yapmanı tavsiye ederim -ki bende bu yolda ilerliyorum: Makina müh. dipolmasını alır, Otomotiv Ana bilim dalı üzerinde yüksek lisans yapılırsa daha iyi olur.
  • gençliğimi geri verseler berkecan üniversidesinde pelinsularla takılır, bitirince de 3 milyara öğretmen olurdum ohh mis.
  • Abi benim istediğim tam bu şekil işte, peki okuması nasıl abi çok mu zor ? Ayrıca üniversitede arkadaşla bis alıp toplama ve uğraşma düşüncemiz de var bunun için sana ayrı dm atacağım
  • Abi tabi senin düşüncen ama sevmediğim ve mutlu olamadığım bir işte çalışmak bence doğru değil.
  • createemir kullanıcısına yanıt
    Dostum çok doğru söylüyosun bende bu sebeplerden dolayı fikrimi değiştirdim. Zaten makine ile otomotiv benzer şeyler. Ygs ve Lys de bol şans
  • Temel mühendislik okuyup ardından yuksek lisansta ozellesmeni öneririm ben de, otomotiv alanında ozellesmek istiyorsan makine muhendisligi uzerine otomotiv yuksek lisansıni onerenlerdenim. Ayrıca bölümde bir dönemde bile fikrin değişebilir, esnek olman açısından temel muhendislik cok daha avantajlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ah bu kapitalist sistem, sen yıllarca gözyaşı, emek,para harcarsın kendini eğitmek için
    ,ne için kapitalist sisteme kendini beğendirip beni işe alması için ,
    o ne yapar, kendini geliştiren adamı masraf etmeden sömürmeye hazırdır ve insanın o hale gelmesinde gerekli olan hiçbir masraf kendisinden çıkmamıştır.
    Ne etliye ne sütlüye karışmıştır,hazırdır kendisi için gerekli eğitimli adam veya kadın.
  • Farz edelim ODTU makineden mezun oldun? hemide 4.0 ile sonra gittin Boğaziçinden otomotiv den yüksek lisans yaptın ? Sonra ?
    Bir iş bulup hafta içi çalışacak, hafta sonu da dinlenmeye çalışacaksın.

    Okul bitirdin diye kimse sana gel buyur bize 1.6 turbo dizel yap demiyecek.
    Hadi bir şekilde Tofaşa girdin. italyadaki mühendisler sana fırsat verecek mi sanıyorsun ? Farz edelim adamların hatasını buldun, bir tane cıvata değişecek. 6 ay sonra izin gelir (belki).

    Günün sonunda başaracağın (hani dünyayı kurtarsan da) 1.3 multijet sübap tasarım ekbinin getir götür elemanı olmak. 20 sene sonra çok çok çalışırsan artık ozamanın multi jeti neyse onun başına geçirirler belki.

    Peki ne yapacaksın ?.

    Bir kere ingilizce farz. Öğrenemiyorsan bu işleri şimdiden bırakacaksın. Kitaptır, kullanacağın programdır bunlar hep ingilizce. Açtığın zaman interneti, gelen bilgiyi okuyabilmen lazım.

    Sonra bu işlerin içinde olman lazım. Yani ? ya chip tuning tir bilmemnedir performans işlerine bakıp burada hizmet verip kendini geliştireceksin yani başkasının parası ve motoru ile risk alıp ilerleyeceksin (epeyce yalan dolan gerektirir) veya sakin bir yerde bir işletme açıp. (mesela oto yıkamacı vs) burada parayı çevirip yandan yandan kendi arabanla oynayacaksın.

    Mesela bizim egzozcu bir arkadaş var, 6 ayda bir falan bir araba toplar satar yenisini yapar.

    Burası amerika değil. 500 tl ye aldığın arabaya hurdacıdan 200 liralık motoru koyup, biraz beceri ile 300 beygir alamazsın.

    Bu topraklarda şartlar Tekstil, İnşaat, Turizm sektörleri için iyileştirilmiştir.

    Onun için bizde Elon Musk yok. Ali Ağaoğlu var. En otomotivcimiz de fasoncu Koç baba. Eleştirmek için değil, şartlar böyle,

    Gerçi

    http://www.ttmotor.com.tr/

    Böyle bir başarı hikayemizde yok değil. Sen asıl ona sor bakalım, ne yapman gerekiyormuş....




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    detayli anlatimin icin tesekkur ederim hocam. İngilizce isi kolay zaten temel var gelistirmem cok zor olmayacaktir.

    Yalan dolan konusuna gelirsek ben yapamam yani o islere giremem, girsemde elimden gelmez zaten.

    Normal makine muhendisi olup otomobil isini bir hobi olarak yapacagim artik gorune o ki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tesekkur ederim abicim, hangi universite acaba sizinkisi ? İsterseniz dm de atabilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Farz edelim ODTU makineden mezun oldun? hemide 4.0 ile sonra gittin Boğaziçinden otomotiv den yüksek lisans yaptın ? Sonra ?
    Bir iş bulup hafta içi çalışacak, hafta sonu da dinlenmeye çalışacaksın.

    Okul bitirdin diye kimse sana gel buyur bize 1.6 turbo dizel yap demiyecek.
    Hadi bir şekilde Tofaşa girdin. italyadaki mühendisler sana fırsat verecek mi sanıyorsun ? Farz edelim adamların hatasını buldun, bir tane cıvata değişecek. 6 ay sonra izin gelir (belki).

    Günün sonunda başaracağın (hani dünyayı kurtarsan da) 1.3 multijet sübap tasarım ekbinin getir götür elemanı olmak. 20 sene sonra çok çok çalışırsan artık ozamanın multi jeti neyse onun başına geçirirler belki.

    Peki ne yapacaksın ?.

    Bir kere ingilizce farz. Öğrenemiyorsan bu işleri şimdiden bırakacaksın. Kitaptır, kullanacağın programdır bunlar hep ingilizce. Açtığın zaman interneti, gelen bilgiyi okuyabilmen lazım.

    Sonra bu işlerin içinde olman lazım. Yani ? ya chip tuning tir bilmemnedir performans işlerine bakıp burada hizmet verip kendini geliştireceksin yani başkasının parası ve motoru ile risk alıp ilerleyeceksin (epeyce yalan dolan gerektirir) veya sakin bir yerde bir işletme açıp. (mesela oto yıkamacı vs) burada parayı çevirip yandan yandan kendi arabanla oynayacaksın.

    Mesela bizim egzozcu bir arkadaş var, 6 ayda bir falan bir araba toplar satar yenisini yapar.

    Burası amerika değil. 500 tl ye aldığın arabaya hurdacıdan 200 liralık motoru koyup, biraz beceri ile 300 beygir alamazsın.

    Bu topraklarda şartlar Tekstil, İnşaat, Turizm sektörleri için iyileştirilmiştir.

    Onun için bizde Elon Musk yok. Ali Ağaoğlu var. En otomotivcimiz de fasoncu Koç baba. Eleştirmek için değil, şartlar böyle,

    Gerçi

    http://www.ttmotor.com.tr/

    Böyle bir başarı hikayemizde yok değil. Sen asıl ona sor bakalım, ne yapman gerekiyormuş....


    yanlış yönlendirmeyelim, o dediklerinizi yapan biri ülkemizde de yurtdışında da en iyi işleri yapabilir eğer kazma değilse. mesele o anlatılan hikayenin kolay olmaması. böyle lafta kolay geliyor, odtüde 4.0, boun master vs.

    ayrıca otomobili nerdeyse tüm erkekler sever. bu sebeple meslek seçilmez, bunlar heves. çünkü işin başına geçtiğinde aslında işin hobi boyutundaki gibi olmadığını göreceksin.




  • Bende bir soru sormak istiyorum. Direk otomotiv mühendisliği okumak mı daha mantıklı yoksa makine mühendisliği okuyup otomotiv üzerine yüksek lisans yapmak mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.