Şimdi Ara

Makine mühendisliği hakkında yardım ve tavsiye almak istiyorum (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
1
Favori
4.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: createemir

    Bende bir soru sormak istiyorum. Direk otomotiv mühendisliği okumak mı daha mantıklı yoksa makine mühendisliği okuyup otomotiv üzerine yüksek lisans yapmak mı?

    otomotiv oku derim, bölüm ne kadar spesifik ise kendini o konuda geliştirmen o kadar kısa sürer.
    _____________________________
  • Makina mühendisiyim.
    Bu meslek içinde hayata dair her şey var.
    Bu gün etrafınızda gördüğünüz her şeyin içinde mühendislik vardır. Makina mühendisliği bu mühendisliklerin merkezindedir.
    Öncelikle bu mesleği tercih ettiğin için seni kutlarım. Şimdiden mühendislik dünyasına hoş geldin.

    "Bu işi nasıl daha kolay yaparım" sorusuyla başlar mühendislik.
    Hep daha iyisini, daha verimlisini, daha estetiğini yapmaya çalışır.
    Sonra bu ürüne dönüşür. Maliyetler işin içine girer. Optimumu ortaya koyar ki ürünü herkes alabilsin.
    Çok yönlü olması gerekir. Her şeye açık olabilmelidir.

    Mühendisin lügatında ve hayatında aşağıdaki sözcükler bulunmaz.
    "Hayır", "Olmaz", "İmkansız", "Yapılamaz"
    Mühendis istenileni yapan makinayı yapabilir. Ama optimumu hayata geçirir.
    Bu nedenle istatistik bilimini çok iyi bilmelidir. Lean Six Sigma bilmelidir (Yalın 6 Sigma)
    Yabancı dil, solid, autocad bunlar ayrıntı şeyler. İlla ki öğrenirsin.

    Otomotiv ile kendini sınırlama. Bu mesleği seçmiş olman seni bir çok farklı konuya yöneltecek. Mühendis gözüyle baktığında her işte bir detay, her işte bir mantık göreceksin.
    Çöpten, b.ktan enerji üreten bir işte bile çalışsan ondan bile keyif alacaksın.
    _____________________________




  • Makine mühendisiyim, makine mühendisliği pişmanlıktır. Bilip bilmeyen uydurmuş yok şunu tasarlarsın yok bunu yaparsın, sadece gülüyorum.
    Türkiye'desin sen ya ne tasarımı sadece bakımcı olabilirsin. Maaş ortalaması 2-2,5 dur.10 senelik falansan belki 3,5-4 verirler ama öpmeseler bari dersin her gün.
    Bu sadece makine için değil bütün mühendislikler için böyledir. Aç bak her sene kaç mühendis mezun oluyor ya da aç iş ilanlarına bak ne istiyorlar ne veriyorlar diye.
    Napıcaz peki ? Sağlık sektörü,eğitim sektörü ve uçuş sektörü bu sektörlerden birine yüklen gerisi boş macera, ömürlük pişmanlıktır.
    _____________________________
  • Tam olarak bahsettiğin işi yapman için yukarıda bahsedilen iyi üniversitelerden mezun olman, termodinamik, titreşim vs.. gibi konuyla ilgili alanlarda yüksek lisans yapman, yabancı bir ülkede özellikle Amerika veya Almanya'da doktora yapman lazım.

    Bunları yapınca da muhtemelen yorulur bu büyük üniversitelerden birinde akademisyen olursun.


    Motor olmasa da olur, AR-GE olsun dersen yine iyi üniversite + yüksek lisans şart.


    Mühendis olurum, ne denk gelirse çalışırım dersen de iyi okul kazanamazsan bile İngilizce 'ye önem ver.


    Gençliğin enerjisiyle çok mantıklı gelen fikirler 35-40 yaşından sonra çoluk çocuğa karışınca keşke akşam kafamı dinleyebildiğim bir işim olsaydı, keşke geliri az da olsa garanti bir işim olsaydı, aileme vakit ayırabilseydim şeklinde dönüşüme uğrayabilir. Biraz etrafı analiz etmekte, büyüklerin fikrini almakta yarar var.


    Vasat bir makine mühendisi olacağına başarılı bir ziraat mühendisi veya harita vs.. mühendisi olmak her konuda seni daha çok tatmin edecektir.




  • Okulu bitirirsin bakma burada yazanlara. Diğer bölümlere göre daha çok çalışman gerektiği kesin. Daha dün gibi hatırlıyorum hazırlık okurken buraya konu açmıştım aynı senin gibi neler yapabilirim diye. Okula başlayınca aslında beklediğin gibi olmadığını anlayacaksın. Çünkü pratik şeyler sende kalıyor, dersler sadece temel. Bir yerden sonra derslere artık vereyim de kurtulayım gözüyle bakıyorsun sana bir şey katmış mı katmamış mı pek umrunda olmuyor. Belki çok iyi okulda okursan değişebilir ama ben öyle düşünüyorum.

    Otomotiv sektöründe, diğer çalışma potansiyelin olan yerlere göre kendini çok çok geliştirmiş olman lazım. Cad programları için sertifika alırsın, ingilizce sınavlarına falan girersin zaten bunları otomotiv için değil normalde de yapman gerek. Okurken proje konularını otomotiv sektörü üzerine alabilirsin. Ben projemde kaynak yöntemlerini araştırmıştım mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antuaRri -- 17 Şubat 2016; 17:22:27 >
    _____________________________

    ever tried, ever failed. try again, fail again. fail better




  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    Abicim çok teşekkür ederim aydınlattığın için. Kendimi sadece otomotiv ile sınırlandırmayacağım, zaten şuan bile net bir çizgim yok. Peki otomotiv alanına girmeden ne yapabilir bir mühendis ?

    Yani sabah işe gidildiğinde ne yapar açıkçası merak ediyorum ? Ne bileyim öğretmen olsan yada bir bankacı olsan ne yapacağın bellidir. Ama mühendislik zor zanaat sanırım hala tam olarak anlayabilmiş değilim
    _____________________________
  • antuaRri A kullanıcısına yanıt
    Peki otomotivin dışında nasıl bir pozisyonda çalışılabilir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Casper0416 -- 17 Şubat 2016; 18:51:07 >
    _____________________________
  • Merhaba,

    Makina Müh. tek otomotiv açısından düşünmeyin. Her ne kadar ilgi alanınız öyle olsada, günümüzde Mak. Müh. neler yaptığını görseniz şaşarsınız. Robotik alanından tutun, cerrahi ekipmanlara, biyolojik dokuların modellenmesine kadar geniş bir yelpaze mevcut. Siz'in ilgi alanınız otomotiv lakin onu da tek motor olarak düşünmeyin. Sadece aktif süspanyion tasarımı bile çok ilgili ve derin bir konu. Ayrıca tek Mah. Müh. konularından ziyade çoklu (multi) disiplinli konular revaçta. Ben şu an her ne kadar Mak. Müh. Kontrol (Mekatronik) biriminde olsam dahi, polimer üretimi, kontak mekaniği, sürtünme ve aşınma vb. konularda çalışıyorum.

    Mak.Müh. seçme sebebiniz sadece otomotiv ise Otomotiv müh. de mevcut, ama Mak.Müh. öneririm. Bir kez bu dünyaya adım attığınızda göreceksiniz ki başka konulara da ilgi duyabilirsiniz. Mesela, bir hoca amino asitlerin modellenmesi üzerine çalışıyor. Bir hoca seminerde Türk Bayrağı dalgalanması sırasında akışın (hava) biçimini (laminar-türbülans) ile akışın yarattığı Bayrak tutucu direk titreşimlerini vs. anlatıyor. Çok ilginç konular var. Uzay mekiğinde kalkış esnasında meydana gelen titreşimlerin sönümlenmesi gibi. Bir diğeri enerji harmanlama (energy harvesting), bir diğeri MEMS (mikro-elektromekanik sistem) üzerine, başka biri mikro akışlar. Çok geniş bir yelpaze mevcut, Multi disiplinler arasında çalışırsanız; tıp fakültesinde ki doktorlarla bile iş yapıyor bulabilirsiniz kendinizi.

    Eğitim ile alakalı bir sorunuz olursa, özel mesaj atabilirsiniz. Ben İstanbul'da bir üniversitede Mak. Müh. Ar. Gör.'üm. 3. ve 4. sınıf dersleri, kendi kürsümle alakalı olan sorularınıza cevap verebilirim.




  • Senede bilmem kaç tane mezun veren bir bölüm genellikle insanlar üniversite tercihlerinde o anın sarhoşluğuyla bunu göz ardı ederler.Şuan sektöre bakmak gerekirse eğitim ve sağlık sektöründe ciddi açıklar var bence bunları değerlendir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 17 Şubat 2016; 20:54:37 >
    _____________________________
  • Casper0416 C kullanıcısına yanıt
    peki sırf araç sevgisi yüzünden böyle bir mesleğe tutulduysan, neden otomotiv mühendisliğini düşünmüyorsun ? Çok daha iyi bir tercih olur bence.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    yanlış yönlendirmeyelim, o dediklerinizi yapan biri ülkemizde de yurtdışında da en iyi işleri yapabilir eğer kazma değilse. mesele o anlatılan hikayenin kolay olmaması. böyle lafta kolay geliyor, odtüde 4.0, boun master vs.

    ayrıca otomobili nerdeyse tüm erkekler sever. bu sebeple meslek seçilmez, bunlar heves. çünkü işin başına geçtiğinde aslında işin hobi boyutundaki gibi olmadığını göreceksin.

    Ne yapacakmış ülkemiz de ?

    Sormuş söyledik, araba işleri ile uğraşacaksan mühendis olmana gerek yok. Mühendis olursan, sabah 8 akşam 5 bir işte çalışır hafta sonu dinlenmeyle geçirirsin.

    Diyelim KOÇ a girdi, bizim dizel motor hikayesi, Anadolda battı bir daha da bir Allahın kulu elini bile süremedi.

    Sonra oda ne Oh mein god, Ford Otosan herbir şeysi kendine ait dizel Ecotorq motoru üretti.

    www.hurriyet.com.tr
    Yenigün’den ‘Motor’ isyanı
    http://www.hurriyet.com.tr/yenigun-den-motor-isyani-28719584


     Makine mühendisliği hakkında yardım ve tavsiye almak istiyorum


    ve fakat o da neydi öyle.

     Makine mühendisliği hakkında yardım ve tavsiye almak istiyorum


    Bu motor nedense Fiat / Iveco cusor motorlara ne kadar çok ta benziyordu. (genede 100 milyon dollarese alınmış alınmıştır. dileriz yeni versiyonlarını yaparlar).

    Velhasılı. Metuden 4.0 boundan master yapsa da. Günün sonunda en fazşa olacağı, Arabın gökdelenine kalorifer satmak olur, azıcık da hesap yapar muhtemelen. Dubai de yaşar 500 sel e biner ayrı mevzu.
    _____________________________
    Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS || Lada Samara 1.5 S
    Ryzen 9 7900 64GB Ram, 2 TB m.2, 1.5 TB SSD, 2 TB HDD, 32 2k, Rtx 3060




  • Tarih mühendisliği bile olsa okunmaz .
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK

    PSN:TheCaliph_TR
    XBOX:ThecaliphTR
  • Bu yaşa gelipte halen otomotiv hayal ediyorumlarla geçinen ne yapsam acaba diye soruşup duran genç otomobile dair teknik ayrıntılar konuşamıyorsa zaten baştan kaybetmiştir :) Reel sanayii rüyalarla yürümüyor. Bizim piyasa, servisler makine müh. leri ile dolu :) ucuza çalışıyorlar. Otomotiv mühendisliğinde budur diyebileceğimiz adamların hepsi batı da eğitim almış, bir süre iyi yerlerde çalışmış tecrübe edinmiş ve 18 yaşın altında da kendi çapında birikim yapmış hayalden fazlasını taşımış adamlar. Bunlar sanayi sitelerinde küçücük dükkanlarında dahi kazanabilen insanlar adam gibi işçilik, isabet bir tek onlarda bulunuyor yada yıllarını harcamış mühendis olmayanlarda :) Eh ülkenin hali ortada fabrikalarımızda ki durum da az çok ortada. Bugün almanya, ingilterede otomotiv mühendisi yetiştirme bize kıyasla lise çağından başlıyor o çocuklar lisans mezuniyeti sonrası ancak sektör içerisinde iş bulabiliyor onbinlerce müh. mezunu var oralarda da bu işi ciddi hayal edenler iyi noktalar için yarış sanayisini hedefliyor. Senin montaj fabrikalarında ki pozisyonlara gelen adamlar da onlar zaten. :) Açık böyle nasıl kapatılacak kişi ona bakmalı.
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Casper0416

    Abicim çok teşekkür ederim aydınlattığın için. Kendimi sadece otomotiv ile sınırlandırmayacağım, zaten şuan bile net bir çizgim yok. Peki otomotiv alanına girmeden ne yapabilir bir mühendis ?

    Yani sabah işe gidildiğinde ne yapar açıkçası merak ediyorum ? Ne bileyim öğretmen olsan yada bir bankacı olsan ne yapacağın bellidir. Ama mühendislik zor zanaat sanırım hala tam olarak anlayabilmiş değilim

    Kendimden bahsedeyim.
    Benim çalıştığım işletme döküm sektöründe en önde gelen firmalardan biri.
    Otomobil üreten firmalara, otomobil aksamı üretiyoruz. Fren diskleri, Akson, Motor parçaları gibi dökme demirden mamuller.
    Bunun yanında beyaz eşyaların dökme demir parçalarını üretiyoruz.
    Ayrıca bina içi boru tesisatlarında kullanılan boru ekleme parçaları üretiyoruz.
    Yani oldukça geniş bir alana hitap eden bir iş kolundayız.
    Ben bu fabrikada, dökümhanede dökülmüş ürünlerin işlenip mamül hale getirldiği (yani araca takılır hale getirilmesi için tezgahlarda işlendiği) talaşlı imalat kısmında çalışıyorum.
    12. yılımdayım bu fabrikada. İşe genç bir mühendis olarak başladığımdan beri, kendi departmanımda aynı kurulu kapasiteyle aynı eleman sayısıyla bu süreç zarfında tam 3 kat arttırdık.
    Daha fazlasını yapabiliriz dedik yönetime. Bak kimse zorlamıyor, ben diyorum daha fazlasını yapabiliriz diye.

    Şimdi robotlar kurmaya başladık. Adım adım ilerliyoruz. Geçen yıl 1 robot kurduk. Önümüzdeki bir kaç ay sonra sayı 4 olmuş olacak.
    35 yıllık makinalar son model robotlar ile haberleşip üretim yapabiliyor.

    Ama fabrika içinde bize ayrılan bina yetmemeye başladı. Bunu söyledikten bir gün sonra yeni bina yatırımı kararı alındı. Binamız bitmek üzere. Yıl sonuna kadar taşınmış olacağız.
    Tabi bu yeni binada tüm alt yapıyı en verimli üretimi yapacak şekilde dizayn ediyoruz.

    Yukarıda bahsettiğim konular içinde ne kadar çok emek olduğunu az çok kestirebilirsin. Ama bu emeklerin karşılığını almak çok daha önemli.

    Gün içinde standart olarak yaptığım pek bir şey yok. Araştırmak, analiz etmek, en uygun çözümü bulmak ile meşgul oluyorum.

    Ama buralara gelmek kolay olmadı. Çok iyi bir okuldan mezun değilim.
    Hatta üniversite okumak gibi bir hayalim bile yoktu.
    Meslek lisesi mezunuyum. Bir fabrikada stajyer olarak 15 yaşımda tanıştım endüstri dünyası ile.
    Ama iyi bir satjyerdim. Okulu bitirince gel bizde çalışmaya başla dediler. Hayalim bununla sınırlıydı.
    Sonra ailem okul bitince beni dershaneye gönderdi. Ama meslek lisesinde doğru dürüst ders görmediğimiz için çok zorlandım.
    Türev integral öğrenemeden sınava girdim. Ve ortalama bir üniversitede makina mühendisliği kazandım.
    Okul bitince askerlik nedeniyle hiç bir fabrikaya giremedim. Gittim sanayi sitesinde bir dükkanda çalışmaya başladım.
    Bu dükkanda şu anda çalışmakta olduğum fabrikaya makina yedek parçaları üretiliyordu.
    Burada çalışan mühendislerle müdürlerle böylece tanıştım. Kafa kafaya verip iyileştirmeler yapıyorduk.
    Sonra asteğmen olarak askere gittim. Asteğmen maaşımı biriktirdim. Askerden geldiğimde bu parayla ingilizce kursuna gittim. Başka hiç bir şeyle meşgul olmadım.
    Sonra bir tekstil fabrikasında işe girdim. Bana verdikleri ilk iş, ellerinde mevcut olan ve yenisi 250.000 € olan makinayı yapmamdı.
    2 ay içinde makinayı kopyaladım, resimledim, parça listesini oluşturdum. Yurt dışından gelmesi gereken parçalarını temin ettim.
    Fabrikanın atölyesinde hiç bu işten anlamayan ustalarla makinayı 1 ay içinde yaptım. Yerine koyduk ve çalıştırdık.
    Totalde harcağımız para 20.000€ oldu. Yönetim hemen maaşımı 2 katına çıkardı. Bir kaç ay sonra %50 daha zam aldım.
    Sonra sanayide çalışırken tanıştığım ve şu anda çalışmakta olduğum fabrikadan aradılar. Elveda deyip oraya geçiş yaptım.
    Hiç bir mal varlığım yoktu. Şu an her şeyim var çok şükür.

    Özetle, her şey senin elinde ve sana doğuştan verilmiş yeteneklerde.

    Elbette her mühendis bu kadar şanslı olmuyor. Bunu da söylemem lazım.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerasuslu

    Benim sınava girdiğim zaman ilk hedefim Hacettepe Otomotiv idi o zamanlar çok revaçtaydı. Puanlar falan o biçim. Sonra 1-2 okulda daha açıldı derken geçen bir baktım sıradan bölüm puanlarına dönüşmüş. Siz de böyle yazınca merak ettim neden öyle dediniz?

    Temel mühendislik dalları dışında mühendislik okullarının dünyada karşışıkları yok. Bu Çok Önemli. P Sizden ricam afili laflara kanmayın. Enerji, Imalat. Vs Vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • hearthland kullanıcısına yanıt
    Mesela bölümü 4 yılda bitiren biri günde kaç saat çalışıyodur sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.