Şimdi Ara

ARACINIZIN DEBRİYAJI MAX.KAÇ KİLOMETRE GİTTİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
3
Favori
53.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Bir ara bi üye vardı, bu forumda mıydı başka yerde miydi hatırlamıyorum.

    Büyük bir ısrarla Clio'nun debriyajının neredeyse 200 bin km dayandığını ve Clio'nun bu anlamda süper bir araç olduğunu falan söylüyordu.
    Sonradan anlaşıldı ki adam devamlı olarak uzun yolda kullanmış arabayı.
    Kendisine "şehiriçinde dur-kalk trafikte kullansaydın görürdün" dedik. Ama bir türlü anlatamamış, kavga etmiş, sonunda da baktık ki kendisi sabit fikirli, "he he" diyip geçmiştik.

    Anlattığım örnekten anlayacağınız üzere, tamamen kullanım şartlarına göre değişiyor.
    Genelde şehiriçinde kullanılan küçük ve kompakt sınıf araçlar ve bunların sedanları 100bin civarına kadar dayanabiliyor.

    Örneğin İstanbul trafiğine giren bir araçta 100bini aşan debriyaj balatası olabildiğini pek sanmıyorum.

    Bir de eski debriyaj ve fren balatalarında asbest kullanılabiliyordu, bu sayede daha uzun süre dayanabiliyorlardı.
    Kanserojen diye uzunca bir süredir kullanımı yasaklandı ve dikkat ettiniz mi bilmiyorum, son 5-10 senedir falan birçok marka-modelde debriyaj balatası sıkıntısı çıkıyor. Ancak birçok firma-marka, debriyaj konusu biraz da kullanıma bağlı olduğundan, gerçekten sorun olmasına rağmen Türkiye'de "kardeşim sen yarım debriyaj yapıp bozmuşsundur" diyerek değiştirmiyor, sorun olduğu anlaşılamıyor da... Ya kavga edeceksiniz, ya da servis gerçekten kabul edecek.

    Atladığınız bi şey var arkadaş;Yukarıda yazdım görmediniz herhal clio logan ist. içi ticari taksilerde 170-190 bin km gidiyor.Hususide bu aracın sadece ve sadece zamanla sertleşme sorunu ile değiştirirsiniz.
    Bilmediğiniz konularda yada kullanmadığınız araçlarla ilgili başkalarıyla kavga etmeyiniz ne sizi nede diğer arkadaşı tanırım ama burdaki yazınızla siz kaybetmiş durumdasınız.
    tekrar yazayım
    Logan clio dizel ş.içi 170-190 bin km
    albea benzin dizel ş.içi90-110 km arası gider.
    Bu bashettiğim araçlar istanbul içi ticari taksi ile yapılan km dirler.İddia etmeyin 20 yıldır taksi sahibiyim.




  • Lada Vega 90.000'de ilk kez değişti. Ancak bu KM'den sonra evimi taşıdığım mahalle sıkışık ve oldukça rampa yollara sahip olduğundan 106.000'de servise gösterdim, debrijaj zorlanmış ama 30-40 bin daha idare eder dedi. Yani debriyaj ömrü kalitenin yanısıra kullanımla da yakından ilgili.
  • Kullanım tarzı, yol şartları, biraz da kısmet..
  • 2009 model dizel Corolla.
    60.000 km.de pedal sertleştiği için değiştirdik.
    Şu an Valeo takılı, 90.000 km.ye geldi ama ilk günkü gibi hala.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Atladığınız bi şey var arkadaş;Yukarıda yazdım görmediniz herhal clio logan ist. içi ticari taksilerde 170-190 bin km gidiyor.Hususide bu aracın sadece ve sadece zamanla sertleşme sorunu ile değiştirirsiniz.
    Bilmediğiniz konularda yada kullanmadığınız araçlarla ilgili başkalarıyla kavga etmeyiniz ne sizi nede diğer arkadaşı tanırım ama burdaki yazınızla siz kaybetmiş durumdasınız.
    tekrar yazayım
    Logan clio dizel ş.içi 170-190 bin km
    albea benzin dizel ş.içi90-110 km arası gider.
    Bu bashettiğim araçlar istanbul içi ticari taksi ile yapılan km dirler.İddia etmeyin 20 yıldır taksi sahibiyim.

    Eyvallah, zaten birkaç önceki mesajda da başka biri benzer şeyler söyledi, lafımı geri aldım diye tekrar mesaj yolladım, ben haksızmışım
    Gerçekten güzel değerler. Renault adam gibi debriyaj mı koyuyor peki? Yoksa diğerleri mi olması gerekenin altında. Debriyaja aslında kolay kolay birşey olmaması lazım acemi falan değilsek.




  • Arabayı biraz sert kullanırım, Saab 900'de 115.000km gitti. Saab'dan indim Focus 1.6tdci'ye bindim. Onu sonuna kadar zorlayınca anca kesiyordu. Arabayı sanırım 70.000km'de teslim ettim, taş çatlasın 80.000'de debriyajı bitecek durumdaydı...
  • Debriyaj konusunda şöyle bir teorim var. Bu işin mekaniğinden, işleyişinden anlayan birkaç kişi de "hmm olabilir evet" diye hak verdi ama ispat edemedik tabi;

    Debriyajın bitmeye başladığı zamanlarda, ayağınızı yavaş yavaş çekerseniz, balata kaçırır ve titreye titreye aracı kaldırır. Ancak ayağınızı biraz hızlı çekerseniz, araba biraz daha konforsuz, ancak hiç titremeden kalkar.

    Peki aracı daha debriyaj sıfırken aynen böyle kaldırmaya başlarsak, balatayı mümkün olduğunca uzun süre boyunca koruyabilir miyiz?
    Yani aracı konforlu kaldıracağım diye yavaaaş yavaş debriyajdan ayağı çekmek yerine böyle yapsak, ömrünü daha çok uzatabilir miyiz.
    Bana olabilir gibi geliyor teoride. Çünkü demek ki o hareketle debriyajı çok zorlamıyoruz ki titreme yapmadan anında hareketi lastiklere aktarabiliyor.

    Bu bahsettiğim süper konforsuz çok kötü bir kalkış değil. Çoğu zaman fark edilmiyor bile. Hatta çoğunuz bazen aracı istemeden de olsa böyle kaldırıyorsunuzdur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Debriyaj konusunda şöyle bir teorim var. Bu işin mekaniğinden, işleyişinden anlayan birkaç kişi de "hmm olabilir evet" diye hak verdi ama ispat edemedik tabi;

    Debriyajın bitmeye başladığı zamanlarda, ayağınızı yavaş yavaş çekerseniz, balata kaçırır ve titreye titreye aracı kaldırır. Ancak ayağınızı biraz hızlı çekerseniz, araba biraz daha konforsuz, ancak hiç titremeden kalkar.

    Peki aracı daha debriyaj sıfırken aynen böyle kaldırmaya başlarsak, balatayı mümkün olduğunca uzun süre boyunca koruyabilir miyiz?
    Yani aracı konforlu kaldıracağım diye yavaaaş yavaş debriyajdan ayağı çekmek yerine böyle yapsak, ömrünü daha çok uzatabilir miyiz.
    Bana olabilir gibi geliyor teoride. Çünkü demek ki o hareketle debriyajı çok zorlamıyoruz ki titreme yapmadan anında hareketi lastiklere aktarabiliyor.

    Bu bahsettiğim süper konforsuz çok kötü bir kalkış değil. Çoğu zaman fark edilmiyor bile. Hatta çoğunuz bazen aracı istemeden de olsa böyle kaldırıyorsunuzdur.

    bu şekil kullanım debriyaj için belki iyi olabilir, sonuçta bağıl hızları düşük olacak. baskı hızla arttığı için sürtünmeden dolayı oluşan aşınmalar daha az olabilir.

    bence en güzeli tam devrinde vites değişimi yapmak. kalkarken krank mili hızı ile debriyaj hızı aynı olamayacağından bu mümkün değil ama diğer viteslerde motor devri ile debriyaj devri tam ayarlanırsa aşınmalar minimuma iner. çünkü dönen iki diskin birbirine farklı hızlarda sürtünmesi yani bir nevi patinaja düşmesi yerine ikisi de aynı hızda birleşmiş olacaklar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Atladığınız bi şey var arkadaş;Yukarıda yazdım görmediniz herhal clio logan ist. içi ticari taksilerde 170-190 bin km gidiyor.Hususide bu aracın sadece ve sadece zamanla sertleşme sorunu ile değiştirirsiniz.
    Bilmediğiniz konularda yada kullanmadığınız araçlarla ilgili başkalarıyla kavga etmeyiniz ne sizi nede diğer arkadaşı tanırım ama burdaki yazınızla siz kaybetmiş durumdasınız.
    tekrar yazayım
    Logan clio dizel ş.içi 170-190 bin km
    albea benzin dizel ş.içi90-110 km arası gider.
    Bu bashettiğim araçlar istanbul içi ticari taksi ile yapılan km dirler.İddia etmeyin 20 yıldır taksi sahibiyim.

    Eyvallah, zaten birkaç önceki mesajda da başka biri benzer şeyler söyledi, lafımı geri aldım diye tekrar mesaj yolladım, ben haksızmışım
    Gerçekten güzel değerler. Renault adam gibi debriyaj mı koyuyor peki? Yoksa diğerleri mi olması gerekenin altında. Debriyaja aslında kolay kolay birşey olmaması lazım acemi falan değilsek.

    Kusura bakma bende görmemişim yazınızı.
    Bana sorarsanın reno ve dacia parçaları on numara.Kolay kolay bozulmuyor ama bozulduğu zaman parça fiyatı 2-3 katına kadar çıkıyor işçilikte en az 2 katı.
    Albea lar da hem parça hemde işçilik çok ucuz.
    Baskı balata örneği vereyim logan clio paraçsı 220 işçilik 100 tl
    Albea parça 110 işçilik 50 tl yanlız bunlar ticari taksi içindir.Ama hususi de olsa bize gene aynı fiyattır.
    Netice olarak ist.da ticari taksilerin %80 albea dır.
    Bir not daha şahsi fikrim 10 albea bir logan etmez her yönden.




  • 2005 yılında 3 bin kmde aldığım 2005 model Megane 2 DCI aracım şuan 121.000 km'de.genellikle uzun yolda kullandım.120.000 genel servis bakımında usta şaşkınlakla arabanın daha 40-50bin km daha gidebileceğini söyledi.Araç genellikle uzun yolda kullanıldığı için bu durumda sanırım.
  • nissan primera 178.000 km
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilkanissan

    nissan primera 178.000 km

  • quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Atladığınız bi şey var arkadaş;Yukarıda yazdım görmediniz herhal clio logan ist. içi ticari taksilerde 170-190 bin km gidiyor.Hususide bu aracın sadece ve sadece zamanla sertleşme sorunu ile değiştirirsiniz.
    Bilmediğiniz konularda yada kullanmadığınız araçlarla ilgili başkalarıyla kavga etmeyiniz ne sizi nede diğer arkadaşı tanırım ama burdaki yazınızla siz kaybetmiş durumdasınız.
    tekrar yazayım
    Logan clio dizel ş.içi 170-190 bin km
    albea benzin dizel ş.içi90-110 km arası gider.
    Bu bashettiğim araçlar istanbul içi ticari taksi ile yapılan km dirler.İddia etmeyin 20 yıldır taksi sahibiyim.

    Eyvallah, zaten birkaç önceki mesajda da başka biri benzer şeyler söyledi, lafımı geri aldım diye tekrar mesaj yolladım, ben haksızmışım
    Gerçekten güzel değerler. Renault adam gibi debriyaj mı koyuyor peki? Yoksa diğerleri mi olması gerekenin altında. Debriyaja aslında kolay kolay birşey olmaması lazım acemi falan değilsek.

    Kusura bakma bende görmemişim yazınızı.
    Bana sorarsanın reno ve dacia parçaları on numara.Kolay kolay bozulmuyor ama bozulduğu zaman parça fiyatı 2-3 katına kadar çıkıyor işçilikte en az 2 katı.
    Albea lar da hem parça hemde işçilik çok ucuz.
    Baskı balata örneği vereyim logan clio paraçsı 220 işçilik 100 tl
    Albea parça 110 işçilik 50 tl yanlız bunlar ticari taksi içindir.Ama hususi de olsa bize gene aynı fiyattır.
    Netice olarak ist.da ticari taksilerin %80 albea dır.
    Bir not daha şahsi fikrim 10 albea bir logan etmez her yönden.

    Ön düzen albeanın daha sağlam. logan mekanik olarak albeadan kötü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Arabam 2005 model 1.4 benzinli Renault Clio Symbol. Arabamı 2004 Ekim ayında sıfır km. aldım ve şu an 91 bin küsür km. deyim. Halen aynı debriyaj balatam ve çok şükür bir sorunum yok.



    Şu an itibarı ile 127 bininci km. ye az kaldı ve Debriyajım çok şükür aynı. Galiba 200 bini görürüm. İnşallah da öyle olur.
  • Kia Ceres kamyoneti 200.000 km'de sattık. Orijinal debriyajı ile.
  • Birde şunu öğrenmek istiyorum, geçen hafta debriyajdan ses gelince , internetten baskı balatalarını araştırdım, 100-250 TL arasında bir çok

    marka var , orta karar problem çıkarmıyacak hangi markayı önerirsiniz,
  • Luk iyidir...
  • Toyota Carina 1998 modeldi araç, 2010 yılında 150 binde değişti ilk defa...
  • 97 Tipo 158.752 KMde değiştirmiştim 2004 yılında
  • araç 9 yaşında 92.000 km'de. Km'nin en az %90'ı istanbul içinde yapıldı. şu an bir sorun yok.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.