Şimdi Ara

The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
30.321
Cevap
125
Favori
1.621.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 28 Ekim 2016'da Special Edition Çıktı. Işıklandırma, grafikler ve efektler dışında pek bir fark yok, oyun aynı oyun.


    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]


    Oyunun Linki:
    Special Edition: https://store.steampowered.com/agecheck/app/489830/
    Düz Skyrim: https://store.steampowered.com/agecheck/app/72850/

    Türkçe Yama ve Modlar:
    Special Edition TR: https://bethesda.net/en/mods/skyrim/mod-detail/3334910
    Düz Skyrim TR: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=210598390
    Düz Skyrim Atölye: https://steamcommunity.com/workshop/browse?appid=72850
    Special Edition Diğer Modlar: https://bethesda.net/en/mods/skyrim
    Düz Skyrim Modlar (Nexus): https://www.nexusmods.com/skyrim
    Special Edition Modlar (Nexus): https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition


    Video ve Görseller (Special Edition)

    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]

     



    Video ve Görseller (Düz Skyrim)

    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Elder Scrolls ve Mass Effect gibi RPG'leri çok oynarım ve 165Hz monitörü bu yüzden aldım. Ama Skyrim 60FPS üzerine çıkınca sapıtıyormuş. HAVOK fizik motoru max 60FPS de çalışmak üzere tasarlanmış çünkü. Saçmalığa bakar mısın, fizik motoru FPS'ye bağlı...

    Reddit'te bazı tweak'ler buldum, skyrim.ini dosyasında düzenlemelerle 144Hz'de sıkıntı çıkarmayacak şekilde çalışıyor ama oyun kasıp 144Fps'nin altına çok düşerse yine sapıtıyor...

    Ulan Bethesda, endüstri meslek lisesi bilgisayar bölümünde visual basic 6 kullanarak dönem ödevi yaparcasına oyun motoru yapmışsın.

    Allahın Gamebryo'sunu allayıp pullamışlar adını da Creation Engine koymuşlar. Eminim ki Bethesda orasını burasını süsleyip bu motoru kullanmaya devam edecek. Adamların tüm level designerları yıllardır o motoru kullanarak çalışıyorlar, yeni motora geçmek demek tüm çalışanların (programcılar da dahil) baştan eğitilmesi ve motora alıştırılması demek. Üç beş tane daha ses sanatçısı kiralayıp NPC'lerin seslerini çeşitlendirmekten aciz Bethesda hayatta böyle bir bonkörlüğe girişmez. Aynı tas aynı hamam devam.

    Tesellation çıkalı asır oldu, adamlar hala bump mapping ile kaplamalar üzerinde fake çıkıntı oluşturarak günü kurtarma derdinde...

    Gölgeler desen CPU üzerinden render ediliyor.

    Objelerin geometrisi desen ayrı bir hilkat garibesi, teker değil altıgen var... O yüzden SMIM gibi modlar yapıldı.

    Texture'lere hiç girmiyorum zaten...

    O kadar çok kopya sattılar, şu an Skyrim steam'de en çok oynanan oyunlar arasında yıllar geçmesine rağmen. Tüm bunların geliri ile yeni bir teknolojiye yatırım yapabilirlerdi, ama hayır Zenimax'ın patronlarının 9 katrilyon karat elmas kaplamalı iPhone 7 Plus alması gerek.

    Sadece DICE'a baksalar yeter. Adamlar Frostbite ile bilgisayar grafiklerinin ve oyun sektörünün gidişatını belirliyorlar. Hem en güncel teknolojileri kullanan, gerçeğe çok yakın, mükemmel optimize edilmiş motor, hem de bu motorda çalışan efsane oyunlar yapıyorlar.

    Zenimax gidip id Games'i satın aldı ve IDTech 6 gibi dehşet bir oyun motorunun lisansına sahipler, hatta yeni Doom bu oyun motoru ile geliştirildi. Bunu Fallout ve Elder Scrolls'da kullanmalılar...

    Hepiniz oyunun ilk başındaki şu demirciyi hatırlarsınız. İsmi Alvor. Irmakkoru Köyü sakinlerindendir.






    Kendisi oyunun ilk başında çok akıllı bir adama benziyor gibi görünsede tam bir maldır efendim. Bir gün Deadra zırhını kuşanmış şekilde elimdeki malları satmaya gittim. Köye vardığımda hemen bir Ejderha belirdi gökyüzünde. Tabi ben sakin ve kendinden emin bir şekilde EjderDoğan olduğumu belirtmek amacıyla bir nida üfledim gökyüzüne. Ki meydanı boşaltsınlar.

    Ejderha üzerime ayaz üflerken ben ona ateş üflüyordum. Ejderha yere konduğu anda da hemen kılıcımla iki üç hamleyle işi bitirdim. Sonra ticarete kaldığım yerden devam etmek için Alvor'un mekanına gittim. Bi baktım Alvor yok. Dedim bu da Ejderha ölüsünün başına toplanmış kalabalığın içindedir. Gittim baktım yok. Acaba dedim bunu Ejderha mı öldürdü. Köyü dolandım bi baktım Alvor un ölüsünü buldum. Hemen oyunu köye giriş zamanındaki yükleme dosyasından tekrar başlattım.

    Ejderha ile uğraşırken bir baktım Alvor elinde tuzluk hıyara koşarmışcasına baltaylan Ejdere doğru gidiyor ve ölüyor. Restart yapıyorum ve tekrar bu Ejdere en önde karşılık veriyor ve yine nalları dikiyor. Hayır lanet olasıca Ejderhada sırf Alvor için köyü basmış gibi hemen Alvoru bulup öldürüyor. On defadan fazla restart yapmışımdır. Sonunda Ejderhayı köyden uzak bir yere çekip orda öldürüyorum. Daha sonra bu mal demirci ile olan ticaret ilişkisini hemen sonlandırıyorum.

    İşte o mal Alvor un Ejderha ile olan tatsız hadisesinden bir kare :)



    Sen kendini ne sanıyonda o kıçı kırık balta ve önlük ile ejderin karşısına çıkıyorsun.

    Hanimiş benim imrenti sincabım, + olarak miyop veya kör olduğunu bilmiyordum. Haydi güzel zikirler  


    Edit: Loru'u sadece Skyrim kitaplarından öğrendiğini sananlar için varoş bilmişliği taslayayım; TES Lore'u Morrowind ile yazıldı, diğer oyunlarıyla ilerledi. Skyrim'de Skyrim torpaklarını, biraz ucundan Tamriel'i bilirsiniz. Keza türkçe okursanız bir halt anlamazsınız çünkü diğer TES irfanları ingiliççe. Ya İngiliççe bilin yada kılıç+kalkan ile oyunu oynayıp geçin. Ama Jared gibi inigliççe'den anlamayıp oyunların tüğürkçe çıkması için yalvarmayın. Zira bu konuda kaç kişi fantezi dünyalarının lore'una meraklı toplasan 2 kişiyi anca bulursun, yani lore reklamı yapan sonradan oyun görme tiplerin PR çalışmasına salakça bir şey yazmış oldum. ''lan'' kızmış. 

  • Sanırım, buradaki imajlar bize oyun hakkında ipuçları veriyor. Heycanlandımm :D

    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]


    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Giskar -- 16 Aralık 2010; 10:21:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Giskar

    Sanırım, buradaki imajlar bize oyun hakkında ipuçları veriyor. Heycanlandımm :D

    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]


    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]


    ipucu iyidir... ancak sen çözebildin mi anlatılanları?

    birde arkadaş bu konu baya az ragbet görüyor neden acaba d3 konusu 80 sayfaya dayandı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erco35coast


    quote:

    Orijinalden alıntı: Giskar

    Sanırım, buradaki imajlar bize oyun hakkında ipuçları veriyor. Heycanlandımm :D

    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]


    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]


    ipucu iyidir... ancak sen çözebildin mi anlatılanları?

    birde arkadaş bu konu baya az ragbet görüyor neden acaba d3 konusu 80 sayfaya dayandı...

    Hocam Giskar haklı Diablo 3 neredeyse çıkmak üzere olan bir oyun. Aynı tarihte çıkcaklar falan demeyin Youtube'a Diablo 3 yazınca 4-5 sayfa dolusu farklı video çıkıyor tabii ki insanlar onun üzerinden konuşabilir, ama Skyrim ile alakalı 1 video, bikaç tane de wallpaper var bu kadar




  • Facebook sayfasında paylaşmışlar, üyeliği olmayanlar için buraya atayım dedim.http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/06/february-cover-revealedesv-the-elder-scrolls-v-skyrim.aspx
  • "For the King! - Kral için!

    For the King! - Kral için!

    For the sake of Skyrim! - Skyrim uğruna!

    For our land! For our home! - ÜLkemiz için! Evimiz için!

    For Hrothgar's Blood! - Hrothgar'ın kanı için!

    For the Nords! For the Gods! - Nordlar için! Tanrılar için!

    For the Sole Single Son! - "Tek" oğul için!

    Dovakhiin! Our King! He will dawn with fire!" - Dovakhiin! Kralımız! Ateşle doğacak!

    Bu laflara cevabı bakın kim vermiş

    http://www.youtube.com/watch?v=28D6Q741o4c

    Not:Videoyu 0:30 a kadar mutlaka izleyin...Sonrası tehlikeli saglıgınız için ama o da diabloya ve blizzard a gitsin....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Maxıs -- 7 Ocak 2011; 18:07:04 >




  • öyle demiyormuş o tanıtım videosunun sonundaki marşın sözlerinde. O sözler ingilizce bile değilmiş, böyle sözlere bakıp takip edince öyle geliyor ama değil. Yukarıda da belirttiğim gibi o sözler ejderha dilinde. GameInformer da Bethesda açıkladı. Aşağı tekrar yazayım hatta. Bir de böyle dinle, aynen bunları söylüyor ben de tekrar dinleyince farkettim. Daha fazla bilgi için GameInformer in sitesine bakabilirsin.



    Dovahkiin Dovahkiin
    Naal ok zin los vahriin
    wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal
    ahrk fin norok paal graan
    fod nust hon zindro zaan
    Dovahkiin fah hin kogaan mu draal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maxıs

    "For the King! - Kral için!

    For the King! - Kral için!

    For the sake of Skyrim! - Skyrim uğruna!

    For our land! For our home! - ÜLkemiz için! Evimiz için!

    For Hrothgar's Blood! - Hrothgar'ın kanı için!

    For the Nords! For the Gods! - Nordlar için! Tanrılar için!

    For the Sole Single Son! - "Tek" oğul için!

    Dovakhiin! Our King! He will dawn with fire!" - Dovakhiin! Kralımız! Ateşle doğacak!

    Bu laflara cevabı bakın kim vermiş

    http://www.youtube.com/watch?v=28D6Q741o4c

    Not:Videoyu 0:30 a kadar mutlaka izleyin...Sonrası tehlikeli saglıgınız için ama o da diabloya ve blizzard a gitsin....






  • quote:

    Orijinalden alıntı: coreyofcabra

    öyle demiyormuş o tanıtım videosunun sonundaki marşın sözlerinde. O sözler ingilizce bile değilmiş, böyle sözlere bakıp takip edince öyle geliyor ama değil. Yukarıda da belirttiğim gibi o sözler ejderha dilinde. GameInformer da Bethesda açıkladı. Aşağı tekrar yazayım hatta. Bir de böyle dinle, aynen bunları söylüyor ben de tekrar dinleyince farkettim. Daha fazla bilgi için GameInformer in sitesine bakabilirsin.



    Dovahkiin Dovahkiin
    Naal ok zin los vahriin
    wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal
    ahrk fin norok paal graan
    fod nust hon zindro zaan
    Dovahkiin fah hin kogaan mu draal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maxıs

    "For the King! - Kral için!

    For the King! - Kral için!

    For the sake of Skyrim! - Skyrim uğruna!

    For our land! For our home! - ÜLkemiz için! Evimiz için!

    For Hrothgar's Blood! - Hrothgar'ın kanı için!

    For the Nords! For the Gods! - Nordlar için! Tanrılar için!

    For the Sole Single Son! - "Tek" oğul için!

    Dovakhiin! Our King! He will dawn with fire!" - Dovakhiin! Kralımız! Ateşle doğacak!

    Bu laflara cevabı bakın kim vermiş

    http://www.youtube.com/watch?v=28D6Q741o4c

    Not:Videoyu 0:30 a kadar mutlaka izleyin...Sonrası tehlikeli saglıgınız için ama o da diabloya ve blizzard a gitsin....




    Sen şimbi bunlara inanıyormusun :) Hani Ejder dilinde yazılmışmış ta biz anlamamışız.
    Şu Bethesda'nın yaptığına bak, önce sal ortaya bi teaser, ardından millet dayasın sesi sonuna kadar
    sözleri anlamaya çalışsın, zaten boğuk boğuk.
    Anlatımdan da faydalanarak, bir yorum yapsın. EEee sonra çık yok o öyle değil Ejderce o de...
    Uydur bir iki kelam, bir de çivi yazısına benzer yazıyı da çak olsun sana Giskar yalancı.
    Yemişim ejderini ya hocam... :)

    Reklam kokan hareketler bunlar, sene sonuna kadar bööyle gider. Umarım tüm bu kabaran iştahımızı
    kursağımıza tıkan bir oyun gelmez sonunda.
    Gör o zaman ben ejderce nasıl saydırıyorum. :D

    Ayrıca, ben edebiyattan anlamam ama biçok dilden anlarım :)
    Engin Ejderce bilgime de dayanarak şunu merak ettim, nasıl oluyor da ejdercede olan kafiye,
    İngilizceye de denk geliyor :D
    Sallarsın sallarsın da hani... Dil uydurmak kolay iş değil, ha kuş ha ejder dili dersen o başka :)
    Klingon dili var, baya baya konuşanı da var, yapacaksan öyle yap ta bizi iyice rezil et.
    Değilmi? Yakıştıramadım Bethesdaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Giskar -- 8 Ocak 2011; 6:31:39 >




  • Abi öncelikle kimse sana yalancı demedi, onu nerden çıkarttın bilmiyorum. O sözler İngilizce değil, bu çok açık. Özellikle ilk kısımda "For The King" falan demiyor, direkt "Dovahkiin" diyor. Forumlara baktım, ana dili İngilizce olan birçok kişi bu sözlerin İngilizce olmadığı konusunda emin. Bir de o işler sandığın kadar basit değil, koskoca firma İngilizce teaser piyasaya sürüp sonra kalkıp "bu İngilizce değil, siz yanlış anladınız" demez. Aynı şeyi Türkçe bir iş için yaptıklarını düşünsene, inandırıcı gelir miydi sana Türkçe konuşan biri olarak? Bethesda oyun dünyasının en büyük firmalarından biri, Id Software'i satın aldı adamlar. Kalkıp o kadar saçma sapan birşey yapmazlar merak etme. O dediğin şark kurnazlığı metoduna başvurmak için fazlasıyla büyükler. Ama bazı kelimelerin kulağa fazla Anglo Sakson dillerinden alınma gibi geldiği konusunda sana tamamen katılıyorum, biraz fazla etkilenmişler sanırım. Ama yine de adamlar kendilerince yapay bir dil oluşturmuşlar. Bu çok ayrıntılı olur veya olmaz onu oyun piyasaya çıkınca göreceğiz. Dilin çok ayrıntılı olacağını sanmıyorum, doğal bir dil kadar; ama oyun içerisinde görevini getirse yeter zaten. Ama ben Bethesda'ya güveniyorum. Daggerfall'da rastgele bir kitaplıkta bulunan kitaplar için bile tonla içerik hazırlayan bir firma olarak, bu tip içerik yaratma konusunda oldukça özenli olduklarını düşünüyorum.
    Bu arada fragmanı sözlerle izlemek isterseniz, şu adresten izlemeniz mümkün:

    http://www.youtube.com/watch?v=rkELbPb1JLE

    Klingon dili ile ilgili yaptığın yoruma birşey eklemek istiyorum izninle. Klingon dilini konuşanlar var dediğin gibi ama sürekli Klingon dili konuşan adamlar değiller bunlar. Kendi aralarında Star Trek buluşmalarında, Star Trek fanlarının bazıları tarafından kullanılıyor. Günlük konuşma diliyle ilgili terimleri içeren doğru düzgün bir kelime dağarcığına sahip olmadığı için günlük bir konuşma dili olarak kullanılması imkansız. Kelime dağarcığının çoğu Star Trek ile ilgili ki bu da çok normal, neticede dil için yaratılmış bir dil, doğal bir dil gibi günlük hayatta kullanılsın diye değil. İşini de gayet iyi yaptı ama dediğim gibi öyle günlük konuşmalar falan için kullanılacak durumda falan değil.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Giskar

    quote:

    Orijinalden alıntı: coreyofcabra

    öyle demiyormuş o tanıtım videosunun sonundaki marşın sözlerinde. O sözler ingilizce bile değilmiş, böyle sözlere bakıp takip edince öyle geliyor ama değil. Yukarıda da belirttiğim gibi o sözler ejderha dilinde. GameInformer da Bethesda açıkladı. Aşağı tekrar yazayım hatta. Bir de böyle dinle, aynen bunları söylüyor ben de tekrar dinleyince farkettim. Daha fazla bilgi için GameInformer in sitesine bakabilirsin.



    Dovahkiin Dovahkiin
    Naal ok zin los vahriin
    wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal
    ahrk fin norok paal graan
    fod nust hon zindro zaan
    Dovahkiin fah hin kogaan mu draal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maxıs

    "For the King! - Kral için!

    For the King! - Kral için!

    For the sake of Skyrim! - Skyrim uğruna!

    For our land! For our home! - ÜLkemiz için! Evimiz için!

    For Hrothgar's Blood! - Hrothgar'ın kanı için!

    For the Nords! For the Gods! - Nordlar için! Tanrılar için!

    For the Sole Single Son! - "Tek" oğul için!

    Dovakhiin! Our King! He will dawn with fire!" - Dovakhiin! Kralımız! Ateşle doğacak!

    Bu laflara cevabı bakın kim vermiş

    http://www.youtube.com/watch?v=28D6Q741o4c

    Not:Videoyu 0:30 a kadar mutlaka izleyin...Sonrası tehlikeli saglıgınız için ama o da diabloya ve blizzard a gitsin....




    Sen şimbi bunlara inanıyormusun :) Hani Ejder dilinde yazılmışmış ta biz anlamamışız.
    Şu Bethesda'nın yaptığına bak, önce sal ortaya bi teaser, ardından millet dayasın sesi sonuna kadar
    sözleri anlamaya çalışsın, zaten boğuk boğuk.
    Anlatımdan da faydalanarak, bir yorum yapsın. EEee sonra çık yok o öyle değil Ejderce o de...
    Uydur bir iki kelam, bir de çivi yazısına benzer yazıyı da çak olsun sana Giskar yalancı.
    Yemişim ejderini ya hocam... :)

    Reklam kokan hareketler bunlar, sene sonuna kadar bööyle gider. Umarım tüm bu kabaran iştahımızı
    kursağımıza tıkan bir oyun gelmez sonunda.
    Gör o zaman ben ejderce nasıl saydırıyorum. :D

    Ayrıca, ben edebiyattan anlamam ama biçok dilden anlarım :)
    Engin Ejderce bilgime de dayanarak şunu merak ettim, nasıl oluyor da ejdercede olan kafiye,
    İngilizceye de denk geliyor :D
    Sallarsın sallarsın da hani... Dil uydurmak kolay iş değil, ha kuş ha ejder dili dersen o başka :)
    Klingon dili var, baya baya konuşanı da var, yapacaksan öyle yap ta bizi iyice rezil et.
    Değilmi? Yakıştıramadım Bethesdaya.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Giskar

    quote:

    Orijinalden alıntı: coreyofcabra

    öyle demiyormuş o tanıtım videosunun sonundaki marşın sözlerinde. O sözler ingilizce bile değilmiş, böyle sözlere bakıp takip edince öyle geliyor ama değil. Yukarıda da belirttiğim gibi o sözler ejderha dilinde. GameInformer da Bethesda açıkladı. Aşağı tekrar yazayım hatta. Bir de böyle dinle, aynen bunları söylüyor ben de tekrar dinleyince farkettim. Daha fazla bilgi için GameInformer in sitesine bakabilirsin.



    Dovahkiin Dovahkiin
    Naal ok zin los vahriin
    wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal
    ahrk fin norok paal graan
    fod nust hon zindro zaan
    Dovahkiin fah hin kogaan mu draal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maxıs

    "For the King! - Kral için!

    For the King! - Kral için!

    For the sake of Skyrim! - Skyrim uğruna!

    For our land! For our home! - ÜLkemiz için! Evimiz için!

    For Hrothgar's Blood! - Hrothgar'ın kanı için!

    For the Nords! For the Gods! - Nordlar için! Tanrılar için!

    For the Sole Single Son! - "Tek" oğul için!

    Dovakhiin! Our King! He will dawn with fire!" - Dovakhiin! Kralımız! Ateşle doğacak!

    Bu laflara cevabı bakın kim vermiş

    http://www.youtube.com/watch?v=28D6Q741o4c

    Not:Videoyu 0:30 a kadar mutlaka izleyin...Sonrası tehlikeli saglıgınız için ama o da diabloya ve blizzard a gitsin....




    Sen şimbi bunlara inanıyormusun :) Hani Ejder dilinde yazılmışmış ta biz anlamamışız.
    Şu Bethesda'nın yaptığına bak, önce sal ortaya bi teaser, ardından millet dayasın sesi sonuna kadar
    sözleri anlamaya çalışsın, zaten boğuk boğuk.
    Anlatımdan da faydalanarak, bir yorum yapsın. EEee sonra çık yok o öyle değil Ejderce o de...
    Uydur bir iki kelam, bir de çivi yazısına benzer yazıyı da çak olsun sana Giskar yalancı.
    Yemişim ejderini ya hocam... :)

    Reklam kokan hareketler bunlar, sene sonuna kadar bööyle gider. Umarım tüm bu kabaran iştahımızı
    kursağımıza tıkan bir oyun gelmez sonunda.
    Gör o zaman ben ejderce nasıl saydırıyorum. :D

    Ayrıca, ben edebiyattan anlamam ama biçok dilden anlarım :)
    Engin Ejderce bilgime de dayanarak şunu merak ettim, nasıl oluyor da ejdercede olan kafiye,
    İngilizceye de denk geliyor :D
    Sallarsın sallarsın da hani... Dil uydurmak kolay iş değil, ha kuş ha ejder dili dersen o başka :)
    Klingon dili var, baya baya konuşanı da var, yapacaksan öyle yap ta bizi iyice rezil et.
    Değilmi? Yakıştıramadım Bethesdaya.





  • evet beyler pcgamerda baktığıma göre süpriz var.O da:
    DARK BROTHERHOOD GERİ DÖNÜYOR!!
    Kaynak:
    http://www.pcgamer.com/2011/01/26/skyrim-will-feature-dark-brotherhood-five-cities-and-130-dungeons/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Grimm

    evet beyler pcgamerda baktığıma göre süpriz var.O da:
    DARK BROTHERHOOD GERİ DÖNÜYOR!!
    Kaynak:
    http://www.pcgamer.com/2011/01/26/skyrim-will-feature-dark-brotherhood-five-cities-and-130-dungeons/


    Çok iyi bir haber.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Grimm

    evet beyler pcgamerda baktığıma göre süpriz var.O da:
    DARK BROTHERHOOD GERİ DÖNÜYOR!!
    Kaynak:
    http://www.pcgamer.com/2011/01/26/skyrim-will-feature-dark-brotherhood-five-cities-and-130-dungeons/

    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]


    edit:
    quote:

    The dungeons will also lock at the level you first explore them, so players won’t be able to return to them for an easy grind session.


    bu iyi sanki. en azından atmosfer olarak daha mantıklı olur. "ben 30 level oldum dünkü goblinler glass armorla dolaşıyor" muhabbetleri azalır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dragonborn -- 30 Ocak 2011; 19:48:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: STALKER-1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    Pek umudum yok açıkçası, bir başka Dragon Age 2 vakası ile karşılacağımızı düşünüyorum. Umarım yanılıyorumdur.

    Not: Wallpaper çok hoşmuş.

    Neye dayanarak bunu sölüyorsunuz bu oyunun dragon age ile alakası yok, dragon age bu oyunun tırnağı bile olamaz.Elder scrools serisinde ne zaman kötü oyun görülmüş.Skyrim'in çok güzel olacağını düşünüyorum.


    Dayanağım The Elder Scrolls serisinden zaten. TES: Morrowind sonrası RPG öğeleri iyice azaltılıp konsol oyunu haline getirilen TES: Oblivion hayal kırıklığına iyi gözle bakıyorsanız zaten aynı paydada birleşemeyiz. Siz "Dragon Age bu oyunun tırnağı bile olamaz" derken birçok yerde yılın en iyi oyunu seçilen Dragon Age 1'den bahsediyorsanız yine aynı paydada birleşemeyiz. Bu yüzden yeterince sağlam dayanaklarım ve tecrübem olduğunu düşünüyorum. Keşke beni yanıltsalar...

    Ekleme: Buna benzer tartışmayı diğer konuda yapmıştık sanırım. Oraya yazdıklarımı tekrar ileteyim:

    http://forum.donanimhaber.com/m_45814888/mpage_2/f_/key_//tm.htm#msglink_45993366

    quote:

    Role Playing'in temel özellikleri özgürlük, npc'lerle olan iletişim ve npc dahil tüm çevre ile olan etkileşimdir (item çeşitliliğinden bahsetmiş bir arkadaş ama bu temel bir özellik değildir). Bahsettiğimiz ME2'nin en has RPG olabilmesi için çizgisellikten uzak olması gerekir -ki son derece çizgisel bir oynanışa sahiptir. Bir iki muhabbet edip (10 tane konuşma seçeneği olsa da birçoğunun aynı yola çıktığını biliyoruz) silah geliştirince bir oyun has RPG olmaz ne yazık ki. ME1 bu konuda çok daha başarılı bir oyundu. Ha, ME2 RPG midir? Doğrudur, RPG özellikleri mevcuttur. Ama "Oyun RPG mi, evet. O zaman tartışmaya gerek yok" gibi bir düşünce son derece kelime bazlı ve yüzeysel bir düşüncedir. Bu "Linkin Park da metaldir, Manowar da metaldir" demek gibi birşey. Ya da "Tom Clancy's: HAWX ile Flight Simulator uçak oyundur" deyip nokta koymaya çalışmak gibidir...

    Bu konuda @SolidRock doğru noktaya değinmiş. Bu mantıkla tüm oyunlar RPG'dir, sonuçta karakter, birim vs... yönetirsiniz.

    ME2'ye kötü oyun demiyoruz zaten. Güzel oyundur, ortalamanın üzerinde bir hikaye ve bu hikayenin işleyişi söz konusudur. Ama RPG başlığı altında değerlendirirsek vasat bir RPG'dir. (Bu yüzden ME2 genel oyun incelemelerinde ME1'den biraz daha yüksek puan almış olsa da, sadece RPG oyunlarını inceleyen sitelerde ME1'den daha düşük puan almıştır. Oblivion için de aynı durum söz konusudur.) Bunun da sebebi, herkes oynayabilsin diye bahsettiğim RPG öğelerinin bir önceki oyundan sonra minimuma çekilmesidir. Aynı Morrowind sonrası Oblivion gibi... Peki bu doğru bir yaklaşım mı? Ticari anlamda son derece doğru bir adımdır. Bu sayede RPG seven sevmeyen, küçük büyük herkes zorlanmadan oynamıştır, bu sebeple de çok satmıştır. Ama oyun içeriği ve derinliği sebebiyle negatif yönde yol almışlardır. Bu da türün hardcore oyuncuları için hayal kırıklığı yaratmıştır. Bunun sonucunda isterse yüzyılın en iyi RPG'si seçilsin, birşey değişmeyecektir (Morrowind de yılın en iyi oyunu seçilmişti mesela). Ben de iki oyunu da severek oynadım, ama eksik yanlarını görmem kolay oldu. Bana göre eksik olan şey size göre eksik değildir, bu da gayet normal, sonuçta kişisel beğeniler söz konusu. Mesela bana göre Morrowind 100 alırsa Oblivion 90 alır. Mass Effect1 100 alırsa, Mass Effect2 85 alır, vs...

    Bu oyunlarda RPG mantığının basitleştirilmesinin en büyük sebebi de konsollardır. Çok sevdiğim ve birçok zaman desteklediğim konsollardan nefret etmeme sebep olan yegane durum budur. Muhtemelen Dragon Age 2 de benzer bir olaya sahne olacak.

    Biraz da Point&Click konusuna değineyim. P&C'i beğenmeyebilirsiniz, gayet normal. İşleyişi size mantıksız gelebilir, bu da normal. Ama bunlar da sadece kişisel beğenilerin yansımasıdır. Eğer bu tür oyunları bahsettiğimiz Oblivion vs. gibi oyunlarla karşılaştırıyorsanız, bu sizin aksiyon ağırlıklı oyunları daha çok beğendiğinizi gösterir, olabilir. Bu söylediğinize karşılık Dragon Age'i örnek göstereyim. Oyunda aksiyon noktalarında pause gerçekleşir ve siz de karakterlerinize yeteneklerini bağlı olarak komutlar verirsiniz, strateji uygularsınız. Savaş çeşitliliği sizin mouse ve klavye kullanım hızına bağlı değildir ama sizin beyninize ve yaratıcılığınıza bağlıdır. Bu yüzden farklı kulvarlardır, karşılaştırmak gereksizdir bence. Sevmiyor olabilirsiniz elbette. Ama türe "çağdışı" benzetmesi yapmak, türü seven birisinin gelip Oblivion ve türevlerine "bebe oyunu" demesine olanak sağlar. Bu yüzden bana kalırsa bu tür benzetmelerden uzak durmakta fayda var.

    The Witcher da son derece güzel bir oyundu. Konusu vs... oldukça iyiydi. Ama özgürlükçü değildi, tamamen çizgisel bir oynanışa sahip aksiyon ağırlıklı bir yapımdı. Böyle oyunlar da olmalı elbet, sonuçta beğenerek oynadık onu da. Ama Hack&Slash'a daha yakındı. Oyun boyunca birkaç kere "sağdan mı gideyim, soldan mı gideyim" gibi seçenek sunuluyordu ama aynı noktaya çıkıyordu. RPG kapsamındaydı ama hangi rolü yapmamıza olanak sağlıyordu ki? Bu yüzden RPG olsa da H&S olarak değerlendirilebilir. Diğer H&S oyunlar The Witcher'ın oynanış sisteminden elbette feyz alabilir, güzel bir sistemdi bence de. Ama diğer core RPG'ler bana kalırsa bu sistemi kullanmamalıdır.

    Sonuç olarak Skyrim de çıkacak, her ne olursa olsun oynayacağım, belki "keşke"lerim olacak ama yine de seveceğimden eminim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musAKka -- 24 Şubat 2011; 11:27:19 >




  • Son 1 dakika

    http://www.bethsoft.com/elder_council_wallpaper/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi archVillain -- 24 Şubat 2011; 16:59:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    quote:

    Orijinalden alıntı: STALKER-1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    Pek umudum yok açıkçası, bir başka Dragon Age 2 vakası ile karşılacağımızı düşünüyorum. Umarım yanılıyorumdur.

    Not: Wallpaper çok hoşmuş.

    Neye dayanarak bunu sölüyorsunuz bu oyunun dragon age ile alakası yok, dragon age bu oyunun tırnağı bile olamaz.Elder scrools serisinde ne zaman kötü oyun görülmüş.Skyrim'in çok güzel olacağını düşünüyorum.


    Dayanağım The Elder Scrolls serisinden zaten. TES: Morrowind sonrası RPG öğeleri iyice azaltılıp konsol oyunu haline getirilen TES: Oblivion hayal kırıklığına iyi gözle bakıyorsanız zaten aynı paydada birleşemeyiz. Siz "Dragon Age bu oyunun tırnağı bile olamaz" derken birçok yerde yılın en iyi oyunu seçilen Dragon Age 1'den bahsediyorsanız yine aynı paydada birleşemeyiz. Bu yüzden yeterince sağlam dayanaklarım ve tecrübem olduğunu düşünüyorum. Keşke beni yanıltsalar...

    Ekleme: Buna benzer tartışmayı diğer konuda yapmıştık sanırım. Oraya yazdıklarımı tekrar ileteyim:

    http://forum.donanimhaber.com/m_45814888/mpage_2/f_/key_//tm.htm#msglink_45993366

    quote:

    Role Playing'in temel özellikleri özgürlük, npc'lerle olan iletişim ve npc dahil tüm çevre ile olan etkileşimdir (item çeşitliliğinden bahsetmiş bir arkadaş ama bu temel bir özellik değildir). Bahsettiğimiz ME2'nin en has RPG olabilmesi için çizgisellikten uzak olması gerekir -ki son derece çizgisel bir oynanışa sahiptir. Bir iki muhabbet edip (10 tane konuşma seçeneği olsa da birçoğunun aynı yola çıktığını biliyoruz) silah geliştirince bir oyun has RPG olmaz ne yazık ki. ME1 bu konuda çok daha başarılı bir oyundu. Ha, ME2 RPG midir? Doğrudur, RPG özellikleri mevcuttur. Ama "Oyun RPG mi, evet. O zaman tartışmaya gerek yok" gibi bir düşünce son derece kelime bazlı ve yüzeysel bir düşüncedir. Bu "Linkin Park da metaldir, Manowar da metaldir" demek gibi birşey. Ya da "Tom Clancy's: HAWX ile Flight Simulator uçak oyundur" deyip nokta koymaya çalışmak gibidir...

    Bu konuda @SolidRock doğru noktaya değinmiş. Bu mantıkla tüm oyunlar RPG'dir, sonuçta karakter, birim vs... yönetirsiniz.

    ME2'ye kötü oyun demiyoruz zaten. Güzel oyundur, ortalamanın üzerinde bir hikaye ve bu hikayenin işleyişi söz konusudur. Ama RPG başlığı altında değerlendirirsek vasat bir RPG'dir. (Bu yüzden ME2 genel oyun incelemelerinde ME1'den biraz daha yüksek puan almış olsa da, sadece RPG oyunlarını inceleyen sitelerde ME1'den daha düşük puan almıştır. Oblivion için de aynı durum söz konusudur.) Bunun da sebebi, herkes oynayabilsin diye bahsettiğim RPG öğelerinin bir önceki oyundan sonra minimuma çekilmesidir. Aynı Morrowind sonrası Oblivion gibi... Peki bu doğru bir yaklaşım mı? Ticari anlamda son derece doğru bir adımdır. Bu sayede RPG seven sevmeyen, küçük büyük herkes zorlanmadan oynamıştır, bu sebeple de çok satmıştır. Ama oyun içeriği ve derinliği sebebiyle negatif yönde yol almışlardır. Bu da türün hardcore oyuncuları için hayal kırıklığı yaratmıştır. Bunun sonucunda isterse yüzyılın en iyi RPG'si seçilsin, birşey değişmeyecektir (Morrowind de yılın en iyi oyunu seçilmişti mesela). Ben de iki oyunu da severek oynadım, ama eksik yanlarını görmem kolay oldu. Bana göre eksik olan şey size göre eksik değildir, bu da gayet normal, sonuçta kişisel beğeniler söz konusu. Mesela bana göre Morrowind 100 alırsa Oblivion 90 alır. Mass Effect1 100 alırsa, Mass Effect2 85 alır, vs...

    Bu oyunlarda RPG mantığının basitleştirilmesinin en büyük sebebi de konsollardır. Çok sevdiğim ve birçok zaman desteklediğim konsollardan nefret etmeme sebep olan yegane durum budur. Muhtemelen Dragon Age 2 de benzer bir olaya sahne olacak.

    Biraz da Point&Click konusuna değineyim. P&C'i beğenmeyebilirsiniz, gayet normal. İşleyişi size mantıksız gelebilir, bu da normal. Ama bunlar da sadece kişisel beğenilerin yansımasıdır. Eğer bu tür oyunları bahsettiğimiz Oblivion vs. gibi oyunlarla karşılaştırıyorsanız, bu sizin aksiyon ağırlıklı oyunları daha çok beğendiğinizi gösterir, olabilir. Bu söylediğinize karşılık Dragon Age'i örnek göstereyim. Oyunda aksiyon noktalarında pause gerçekleşir ve siz de karakterlerinize yeteneklerini bağlı olarak komutlar verirsiniz, strateji uygularsınız. Savaş çeşitliliği sizin mouse ve klavye kullanım hızına bağlı değildir ama sizin beyninize ve yaratıcılığınıza bağlıdır. Bu yüzden farklı kulvarlardır, karşılaştırmak gereksizdir bence. Sevmiyor olabilirsiniz elbette. Ama türe "çağdışı" benzetmesi yapmak, türü seven birisinin gelip Oblivion ve türevlerine "bebe oyunu" demesine olanak sağlar. Bu yüzden bana kalırsa bu tür benzetmelerden uzak durmakta fayda var.

    The Witcher da son derece güzel bir oyundu. Konusu vs... oldukça iyiydi. Ama özgürlükçü değildi, tamamen çizgisel bir oynanışa sahip aksiyon ağırlıklı bir yapımdı. Böyle oyunlar da olmalı elbet, sonuçta beğenerek oynadık onu da. Ama Hack&Slash'a daha yakındı. Oyun boyunca birkaç kere "sağdan mı gideyim, soldan mı gideyim" gibi seçenek sunuluyordu ama aynı noktaya çıkıyordu. RPG kapsamındaydı ama hangi rolü yapmamıza olanak sağlıyordu ki? Bu yüzden RPG olsa da H&S olarak değerlendirilebilir. Diğer H&S oyunlar The Witcher'ın oynanış sisteminden elbette feyz alabilir, güzel bir sistemdi bence de. Ama diğer core RPG'ler bana kalırsa bu sistemi kullanmamalıdır.

    Sonuç olarak Skyrim de çıkacak, her ne olursa olsun oynayacağım, belki "keşke"lerim olacak ama yine de seveceğimden eminim.



    Sözlerine sonuna kadar katıldığımı belirtmek istiyorum. İşin kötü tarafı Oblivion'ın RPG öğeleri önceki oyunlara göre basitleştirilmişti, ancak Elder Scrolls hayran kitlesini Oblivion ile genişletti. Doğal olarak RPG ile Oblivion vasıtasıyla tanışmış kişiler bunu standart olarak benimsemiş durumda. Dolayısıyla bizim oyuna dönmesini istediğimiz RPG öğeleri onlara anlamsız ve lüzumsuz geliyor.

    İşin diğer bir vahim tarafı RPGlerin hepsi aksiyona yönelmiş durumda. Taktiksel oynanış öldü, sıra tabanlılar zaten bundan beş on sene önce hakkın rahmetine kavuştu. Bu oyunlarla RPGyi öğrenmiş bir adama daha taktiksel oynanış falan anlatamazsın. Kendisine tamamen saçma ve lüzumsuz gelir. Action RPGlere karşı değilim. Severek oynarım, ama insan arada bir de değişiklik istiyor.

    Oyun piyasası da yavaş yavaş film piyasasına dönüyor. Bir yanda büyük bütçeli herkese hitap etmesi için basitleştirilmiş, grafik ve aksiyona kasan AAA RPGler, diğer tarafta küçük bütçeli, grafiği herkese hitap etmeyen, oynanışa ve roleplaying unsurlarına kasan "indie" yapımlar. Indie piyasası sürekli büyüyor. Yeni oyunlardan hayal kırıklığına uğrayan oyuncuların gözü yavaş yavaş bu yapımlara çekilmiş durumda.

    Ancak Skyrim için çok da umutsuz değilim. Oblivion'dan sonra yoğurdu üfleyerek yiyorum doğru ama Bethesda Fallout 3 ile Oblivion'da yaptığı bazı hataların farkına vardı gibi. Morrowind kalitesini geri getiremese bile mod yapımcıları mutlaka pürüzlere el atacaktır. Bugün Oblivion'ı daha bir RPGleştiren pek çok mod mevcut.

    RPGlere Oblivion ile başlayanlara ise bir önerim var: Morrowind 2011 diye bir mod yayınlandı. 2002 yılında piyasaya çıkan Morrowind'i günümüz grafik kalitesine getiriyor. Bunu yükleyerek bu oyuna bir şans verin. zaman neden Oblivion'dan bu kadar hayıflandığımızı anlarsınız.




  • http://uk.ign.com/videos/2011/02/24/skyrim-rewind-theater?objectid=93395

    son tanıtım videosunu enine boyuna incelemişler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DXM06 -- 27 Şubat 2011; 14:02:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Minareyi gören kılıfını hazırlar. X360da banlanma varsa vardır ona göre makineni kırdırır kullanırsın bu sana kalmış bir şey.
    Kopya yüzünden banlanan PC göremezsin tabi kim banlayacak? Bunun konumuzla ne alakası var?

    "Tekrar altını çiziyorum,pd de de orjinal oyun alımı konsollardakine oranla aynı düzeyde olsaydı"

    demişsin.

    olmadığı için bunları konuşuyoruz zaten. hayallerden hikayelerden değil gerçeklerden bahsediyoruz

    ister kabullenin ister kabullenmeyin beni ilgilendirmez
    bu devrin hakimi konsollardır.

    DXM06 aradaki bağlantıları görmezden geliyorsun.Bak cümlelerini devrin hakimi,vs gibi beylik laflarla sonlandıracaksan zaten konuşmaya gerek kalmıyor.Evet konsollarda daha çok oyun satıyor,düzeltiyorum konsollarda daha çok orjinal oyun satılıyor.Şimdi sana soruyorum,Red dead redeption PC yede çıkmış olsa idi,kopya oyuncu sayısınıda göz önünde bulundurarak söylermisin,hangi patformda bu oyun daha çok oynanacaktı?Benim cevabım Pc den yana.
    Konsollar devrin hakimi vs..evet haklısın.Bunun sebebini açıklamaya çalışıyorum.PC lerde banlanma yok onu parkda ki çocukda biliyor ben konuyu örneklendirebilmek derdindeyim.Peki banlanma olmasın,Pc lerde de bir şekilde orjinal oyunlar; oyun oynamanın tek yolu olsaydı (ki bunu canı gönülden isterdim) PC oyunları sayıca ve kalite olarak tavan yapmayacakmıydı.Şu elmizdeki canavarlar ile çok daha muhteşem oyunlar yapılmayacakmıydı?
    Kesinlikle yapılacaktı.
    Açıklamaya çalıştığım şey konsoların PC lere oranla ne kadar sönük kaldığı falan değilil o defteri mafia 2 den de önce kapattım ben,benim sorun ettiğim şey konsollarada çıkacak diye törpülenmiş oyunların bıkkınlık vermesi artık.Şu yeni nesil konsolar çıksada;kullansak artık diyorum DX 11 leri shader 5 leri.ve mevcut olupta yazılıma dökülememiş bir çok teknolojiyi..Ayrıca kalıbımı basarım konsollarda sunulamayacağı için rafa kaldırılmış beklemede birçok teknoloji mevcuttur.
    Ortada seneler önce çıkmış bir teknolojinin getirdiği bir sınır var,ve bu sınırı güçlendiren (konsol oyun satışlarını artıran) yegane şeyde Pc deki kopya oyun hastalığıdır.Bir konsol oyunun 5 milyon tane sattığını raporlayabilirsiniz,ama aynı oyun pc ye çıkmış ise yüzmilyon kişi oynamıştır bu oyunu işte bunu bilemessiniz.Heleki bir oyun orjinal olarak şu makinede şukadar satıyor diye o aleti devrin hakimi ilan edemessiniz.İş ona kalırsa el konsollarıdır devrimin hakimi..



    Çok farklı şeylerden bahsetmiyoruz.
    Beylik bir laf olsun diye demedim. Gerek oyun satışları gerek konsol satışlarına bakarak devrin hakimi konsollardır diyorum. 10 sene önce PC ise şu anda konsollar lider bunu karalamak amaçlı söylemiyorum.

    Oyun kariyerine Pc oyunu olarak başlayan bir oyunu örnek verelim:

    CoD Black Ops:
    X360'da 11 milyon
    http://gamrreview.vgchartz.com/sales/44952/call-of-duty-black-ops/
    PS3'de 8 milyon satmış
    http://gamrreview.vgchartz.com/sales/44951/call-of-duty-black-ops/

    PC'de ise sadece 1 milyon satmış
    http://gamrreview.vgchartz.com/sales/44950/call-of-duty-black-ops/

    Konsol'un 19'da biri.

    Bu en popüler fps oyunlarından birisi. En popüler oyunda bile konsollar PC'yi 19'a katlamışsa Rockstar gibi bir firma tutupda RDR'yi, LA Noire'i PC'ye çıkartmak için masarafa girmez diyorum. Girer diye savunuyorsan bilemem.

    Yapımcıların PC'ye yatırım yapmamaları benim suçum değil valla keşke yapsalar. Keşke ekran kartlarını adam gibi kullanan oyunlar yapsalar ayıla bayıla oynasak ama her zaman durum böyle olmuyor.

    1 kere para verdim 4 yıldır rahat rahat oyun oynuyorum.

    1997'den 2007'ye kadar almadığım ekran kartı almadığım işlemci kalmamıştı cüzdan falan erimiş gitmişti.

    Şimdi bakıyorum hala ati nvidia 1 senede 2 yeni seri kart çıkartıyor. Tamam teknoloji hızlı ilerliyorda olan tüketiciye oluyor.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.