DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
lastik yanağı ters olursa zararı olurmu?
26
Cevap
0
Favori
7.044
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> lastik yanağı ters olursa zararı olurmu?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3977 Mesaj
      01 Mayıs 2009 18:38:49
      Selam arkadaşlar, geçenlerde lastik patladı tamire götürdüğümde gördümki kol kadar bi çivi girmiş bide jantın içinde yamulup, lastiğin yanağınıda hafiif delmiş. Latik pert olmuş, yanak yama tutmuyor. Neyse ben orda kullanılmış bi lastik aldım continental marka aynı ebatlarda. Bide 60 lira verdim lastiğe ama sonra fark ettimki lastiğin dış yanağında "inside" yani "iç" yazıyo. Lastiktende çok anlamam ama sanırım iç tarafta olması gereken yanak dış tarafta duruyo yani lastiği janta ters geçirmiş.

      Bu bi sorun olurmu acaba gidip düzelttiriyim mi?


      _____________________________

      "charcot-marie-tooth"
    • Yarbay
      3977 Mesaj
      01 Mayıs 2009 18:45:12
      pardon aynı konuyu 2 kere açmışım ama forumda bi problem var msj gittiği halde "page not found" hatası çıktı


      _____________________________

      "charcot-marie-tooth"
    • Yarbay
      14539 Mesaj
      01 Mayıs 2009 18:50:53
      su tahliyesi düzgün olmaz inside yazıyorsa inside olacaktır yapan yer değiştirsin
      gerçi sol sağ yapınca birşey farketmiyor yani aynı lastiği sağdaysa sola alırsanız bu sefer ters döner...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 1 Mayıs 2009; 18:51:51 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4515 Mesaj
      01 Mayıs 2009 18:58:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: Whisper911

      su tahliyesi düzgün olmaz inside yazıyorsa inside olacaktır yapan yer değiştirsin
      gerçi sol sağ yapınca birşey farketmiyor yani aynı lastiği sağdaysa sola alırsanız bu sefer ters döner...





      Su tahliyesi düzgün olmaz + su birikintilerinde gerçekten büyük sıkıntı olur
      Sağdan sola alınabilir ama jant terste kalmayacak mı o zaman
      Sonuç olarak lastiğin janttan ayrılıp düzeltilmesi lazım


    • Er
      14 Mesaj
      01 Mayıs 2009 19:00:56
      [a href=http://urlal.com/rj][img src=http://i0905.hizliresim.com/2009/5/1/2562.jpg][/a]
      arkadaşlar kusura bakmayın yeni konu açamadığımdan dolayı burya yazdım mesajı.
      Resimdeki aracın markası ve modeli nedir?
      Yardımlarınız için şimdiden tşkler.


      _____________________________

      1960-1973 Ford Mustang ^^
    • Yarbay
      4515 Mesaj
      01 Mayıs 2009 19:03:23

      quote:

      Orjinalden alıntı: hbkhbk

      [a href=http://urlal.com/rj][img src=http://i0905.hizliresim.com/2009/5/1/2562.jpg][/a]
      arkadaşlar kusura bakmayın yeni konu açamadığımdan dolayı burya yazdım mesajı.
      Resimdeki aracın markası ve modeli nedir?
      Yardımlarınız için şimdiden tşkler.


      Direk link'i kopyalarsanız görebiliriz



    • Yarbay
      3977 Mesaj
      01 Mayıs 2009 20:35:19

      quote:

      Orjinalden alıntı: Tubo



      Alıntıları Göster





      Su tahliyesi düzgün olmaz + su birikintilerinde gerçekten büyük sıkıntı olur
      Sağdan sola alınabilir ama jant terste kalmayacak mı o zaman
      Sonuç olarak lastiğin janttan ayrılıp düzeltilmesi lazım

      jantı sağ sol değiştirince nasıl olcak anlamadım

      üff gereksiz iş çıktı bana yine, lastiği tak çıkar jant bozulcak en sonunda. Ne salak lastikçiymiş bu yaa


      _____________________________

      "charcot-marie-tooth"
    • Er
      14 Mesaj
      01 Mayıs 2009 20:46:34
      http://i0905.hizliresim.com/2009/5/1/2857.jpg
      Hızlı ve öfkeli Tokyo drift te başroldeki adam dikey mi ne oluyor ya.
      Dikey olduktan sonra önceki serilerde oynayan bi adam gelio Kel kafalı yarışmak istio yeni dikey ile.
      İşte o son yarıştaki aracın (kel in aracı) markası nedir?
      Resim açılmaz ise die anlattım inş. anlamışsınızdır. ;)


      _____________________________

      1960-1973 Ford Mustang ^^
    • Yarbay
      6592 Mesaj
      01 Mayıs 2009 20:54:30

      quote:

      Orjinalden alıntı: hbkhbk

      http://i0905.hizliresim.com/2009/5/1/2857.jpg
      Hızlı ve öfkeli Tokyo drift te başroldeki adam dikey mi ne oluyor ya.
      Dikey olduktan sonra önceki serilerde oynayan bi adam gelio Kel kafalı yarışmak istio yeni dikey ile.
      İşte o son yarıştaki aracın (kel in aracı) markası nedir?
      Resim açılmaz ise die anlattım inş. anlamışsınızdır. ;)

      Vin Diesel'e kel deme lam

      cadillac filan olması lazım.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      338 Mesaj
      01 Mayıs 2009 20:55:22
      DK(drift king) deil mi o yaw di-key die okunuyo o da


      _____________________________

    • Er
      14 Mesaj
      01 Mayıs 2009 21:25:20
      herneyse yha :D
      O arabanin markası ne ?
      Vin diesel in arabasının?
      Drift King mi yoqsa açılımı :D:D


      _____________________________

      1960-1973 Ford Mustang ^^
    • Binbaşı
      1270 Mesaj
      01 Mayıs 2009 21:54:30
      Vin Dieselin kullandığı araba Plymouth Road Runner olması lazım


      _____________________________

    • Yarbay
      14539 Mesaj
      01 Mayıs 2009 22:01:54

      quote:

      Orjinalden alıntı: Tubo



      Alıntıları Göster





      Su tahliyesi düzgün olmaz + su birikintilerinde gerçekten büyük sıkıntı olur
      Sağdan sola alınabilir ama jant terste kalmayacak mı o zaman
      Sonuç olarak lastiğin janttan ayrılıp düzeltilmesi lazım

      hocam düşündüğüm şey şuydu umarım yanlış değil (lastiği söküp değiştirmek açısından )


      piyasadaki çoğu lastik simetrik desenli değil asimetrik...
      sağ sol için ayrı ayrı satılması gerekiyor bir tehlike oluştursa ancak öyle birşey olmuyor bunu michelin lastikleri alırken farketmiştim resimde çizdiğim gibi duruyor araç üstünde 2 sininde su tahliyesi aynı çok ilginç geldi bana ancak öyle


      _____________________________

    • Yarbay
      4515 Mesaj
      01 Mayıs 2009 22:16:08
      @Whisper911

      Düşünce doğru. Lastiği alıp öbür tarafa takarım deyince, ben jant lastik birlikte birlikte öbür tarafa takalım anladım.

      Bazılarında desen asimetrik



      Bazılarında simetrik. Simetrik olanda iç dış farketmez ama asimetrikte farkeder.Biz bunu atlamışız, siz konuyu açınca uyanmış olduk




    • Yarbay
      14539 Mesaj
      01 Mayıs 2009 22:21:45
      yok sizin dediğinizi anladım siz direk sök tak dedim sandınız
      aklım almıyor üstteki lastik nasıl aynı su tahliyesini yapıyor bi taraf için resmen suyu yararak kanallardan atıyor gibi ancak diğer tarafa takınca suyu ortaya alıyor gibi geliyor
      ama öyle değil heraldeki yapıyorlar


      _____________________________

    • Yarbay
      6592 Mesaj
      01 Mayıs 2009 23:38:35
      en iyisi simetrik v şeklinde lastik. bitek rotation'u doğru olsun yeter.


      _____________________________

    • Yarbay
      3977 Mesaj
      01 Mayıs 2009 23:52:22

      quote:

      Orjinalden alıntı: Tubo

      @Whisper911

      Düşünce doğru. Lastiği alıp öbür tarafa takarım deyince, ben jant lastik birlikte birlikte öbür tarafa takalım anladım.

      Bazılarında desen asimetrik



      Bazılarında simetrik. Simetrik olanda iç dış farketmez ama asimetrikte farkeder.Biz bunu atlamışız, siz konuyu açınca uyanmış olduk



      ben yine anlamadım lastiği öbür tarafa takmak için öteki janttaki lastiği çıkarmak lazım. Yani lastiği janttan ayırmadan durumu nasıl düzeltecez?

      Birde şimdi bende 3 lastik aynı bi lastik farklı oldu. Değişen lastiğin desenleri çok farklı, yol tutuşta bi tehlikesi olmaz heralde dimi?
      en iyisi ben yarın gidip o herife düzelttiriyim lastiği bari. Ama o lastiği janttan ayırmak için kullanıdığı makinada janta işkence yapıomuş gibi gelio


      _____________________________

      "charcot-marie-tooth"
    • Yarbay
      6592 Mesaj
      02 Mayıs 2009 00:05:56

      quote:

      Orjinalden alıntı: nemesis

      Birde şimdi bende 3 lastik aynı bi lastik farklı oldu. Değişen lastiğin desenleri çok farklı, yol tutuşta bi tehlikesi olmaz heralde dimi?

      olur


      _____________________________

    • Yarbay
      4803 Mesaj
      02 Mayıs 2009 13:42:12
      Lastiklerin kaç km de eğer 40 000 i geçtilerse hiç kasma derim git , 4 tane yeni lastik al hankok, kumho veya marshal ucuz ama fiyatını hakeden lastiklerdir , he lastiklerim daa yeni dersen keşke çıkma lastik takmasaydın , 1 tane orjinal lastik alıp taksan aynı desen, daha iyi bi iş yapmış olurdun zanlımca çünkü farklı desende lastik kullanmak yol tututşu ve frenajı kötü yönde etkiler Benim ikinci el aldığım pejo 307 de 3 farklı lastik 4 farklı desen vardı araba yolda dans ediyordu adeta


      _____________________________

      Golf tsi dsg 140hp
      Lenovo A7000 ..Android 6.0
    • Yarbay
      6592 Mesaj
      02 Mayıs 2009 13:45:04
      quote:

      Orjinalden alıntı: serty23

      Lastiklerin kaç km de eğer 40 000 i geçtilerse hiç kasma derim git , 4 tane yeni lastik al hankok, kumho veya marshal ucuz ama fiyatını hakeden lastiklerdir , he lastiklerim daa yeni dersen keşke çıkma lastik takmasaydın , 1 tane orjinal lastik alıp taksan aynı desen, daha iyi bi iş yapmış olurdun zanlımca çünkü farklı desende lastik kullanmak yol tututşu ve frenajı kötü yönde etkiler Benim ikinci el aldığım pejo 307 de 3 farklı lastik 4 farklı desen vardı araba yolda dans ediyordu adeta

      nexen'ide sayabiliriz.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 2 Mayıs 2009; 13:45:30 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      796 Mesaj
      02 Mayıs 2009 14:29:48
      Benim lastik patladı.
      Çivi girmiş.
      Lastikçi denen dangalak fitili taktı halletti falan.
      Sonra 10 lira istedi.Hadi len falan yaptım.Heryerde 5 liraya fitil atıyolar dedim.
      Neyse al dedım sonra bayıldık 10 lira.
      Bi baktım bu salak lastiği janta ters geçirmiş.
      Araba öne kanallar arkaya bakıyo.
      Değiştir dedim hemen.
      Abi bişey olmaz dedi.
      O kanallar zaten bi boka yaramıyor dedi.



      Değiştir len dedim.10 liraya lastık takıyon onu da yanlış takıyon dedim.
      Hiçbişe olmazsa da arabaya her binişimde benim gözüme batardı o.
      .bne lastikçi seni !!!


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cermin007 -- 2 Mayıs 2009; 14:30:26 >
      _____________________________

      IMZAM KURAL DIŞIDIR | | Uymam gereken imza kurallarını okumam icin zorlamayınız.
    • Yarbay
      3977 Mesaj
      02 Mayıs 2009 17:30:49
      başka daha düzgün kurumsal bi lastikçiye daha sordum. O oda bişey olmaz dedi zaten tek teker, lastikte temiz dedi içimi rahatladı biraz. Bugünde biraz uzun yol yaptım. 160 kadar çıktım hiç bi rahatsızlık hissetmedim...

      Herşey bi yana arabayı satcam zaten masraf yapmam gereksiz olur...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nemesis -- 2 Mayıs 2009; 17:31:48 >
      _____________________________

      "charcot-marie-tooth"
    • Onbaşı
      18 Mesaj
      06 Mayıs 2009 14:45:31
      bence biran once lastıgı duzelt normal kuru yolda bişey farketmez ama yagmurlu bı yolda ani fren yaparsan ve arac kızaklarsa ozaman aracın o lastıgın ters oldugundan dolayı kontrolden cıkabılır kanalların ters olması ıslak zemınde basına dert acabilir


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      746 Mesaj
      16 Mayıs 2009 09:07:12
      zaten satacalmısın alan yandı desene


      _____________________________

      Aslında insanı en çok acıtan şey; hayal kırıklıkları değil. Yaşanması mümkünken, yaşayamadığı mutluluklardır. Fyodor Mihayloviç Dostoyevski
    • Teğmen
      192 Mesaj
      16 Mayıs 2009 17:32:47
      Bahsettiğiniz lastikler asimetik olanlarıdır. İnside ve outside olarak iç ve dış kısmını belirten şekilde montajı yapılmalıdır. Bu lastiklerin en büyük özelliği su tahliyes, fren mesafesinin yanında virajlarda yüksel kavrama kabiliyetidir. İster sağa, ister sola dönüş yapın; yüksek hızlarda aracın lastiklerinden içe basan kısımlar yerden temasını hiç kesmez. Dış zemin kısmı yerden teması azalır. Bu sebeple asimetrik lastiklerin zemininde bir taraf yolu kavrayacak bir biçimde dizayn edilirken diğer tarafı su tahliyesini artırır. Kavrama noktası içe basan zeminlerdir. Emniyetli sürüş için lütfen asimetrik lastiklerde inside yazan kısımlar iç tarafa outside yazan yanak kısmının da dış tarafa gelmesine özen gösterin. Saygılarımla.


      _____________________________

      Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.
    • Yarbay
      5698 Mesaj
      16 Mayıs 2009 17:49:52
      simetrik olan da farkeder yanaklar farklı yöne bakar bu sefr


      _____________________________

      May The Force Be With You
    • Yarbay
      3977 Mesaj
      02 Haziran 2009 23:48:11
      arabayı sattım da o lastiğe verdiğim 60 milyona yanıorum meğer yanaktan yarıkmış şerefesiz lastikçi ondan öle takmış... Gittim iki çift laf söledim ama içimde kalmasın die


      _____________________________

      "charcot-marie-tooth"
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> lastik yanağı ters olursa zararı olurmu?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.