Şimdi Ara

Airbus A-380 taşıdığı yolcu başına kaç litre yakıt harcıyor sizce

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
67.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • airbus a-380 havada tek bir yolçu için 100 km de 4,8 litre litre krosenyakıyormuş

    bu maliyet tabi full dolu bir a-380 için geçerli

    uçak toplam 400 ton yakıt taşıtyor

    bunun yanında 14856 km menzile sahip

    küçük nir hesap yaparsak 555 yolçu alan uçak

    her 100 km de 2692 litre krosen yakıyo bide bunu yolcu başına bölersek

    4,8 litre çıkıyor

    ama Airbus bunu 3,2 litreye kadar düşüre bileceklerini idaa ediyor

    valla hesap ortada (krosen[jet yakıtı] litresi 0.90 kuruş olduğunu unutmamak lazım )
    [simage]http://www.aviationexplorer.com/aircraft_thumbs/a380_middle.jpg[simage]







  • Boeing 747-8 daha verimli olacak gibi...
  • çok yakıyor bilader lpg takmak lazım hem de sıralısından
  • desenize havayolu şirketleri müşterilere kazığın en güzelini atıyor. 1'e taşıyıp 10 alıyorlar.
  • Yaptığınız hesaba göre istanbul-antalya seferini yapan bir airbus

    720 km de 7.2*4.8=34,56 lt krosen tüketiyor buda ortalama 30 lira eder.

    Yorum sizin...
  • km başına 4-5 lt yakıyorlarmış...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ManyAak -- 6 Haziran 2007; 15:49:00 >
  • 4.8 litre A380 uçağının tam dolu halde uçması durumunda bir yolcusu için yaktığı miktardır. 4.8'i 550 ile çarparsanız A380'in yakıt tüketimini bulursunuz.
  • bana göre ucuz. dünyanın en büyük uçağından bahsediyoruz sonuçta...
  • quote:



    uçak toplam 400 ton yakıt taşıtyor




    Yani yaklaşık 20 tankerlik yakıt taşıyor öyle mi?

    400.000 yani dörtyüz bin litre hı?
  • Kerosenin litresi 80 sent.
    Tek masraf yakıt değil. Uçağın bakım masrafları, personel , liman, yasal giderler (euro control, sivil havacılık vs.) derken o masraflar daha da artıyor.
    Bir tek motorun uçuş başına bakım maaliyeti en iyi ihtimalle 500-600 dolar seviyesinde. 1000e kadar çıkabiliyor. Havalimanında uçağı bir park pozisyonundan diğerine almak bile parayla.
  • peki diğer bütün masraflar ne kadar tutar? birde bir uçak ayda ne kadar sefer yapar?
  • ayrıca bu uçaklar bence çok kullanışlı değil boeing 737 ler 100 km.de 480 litre yakıyrlar.aradaki fark çok büyük.yani uçağın sürekli minimum 400-450 yolcu gitmesi lazım..
  • vasago için tek maliyet kriteri yakıt gideri olsa gerek=)
  • Uranyum koyarlarsa beleşe bile gelir. Gerekirse çubuk şeklinde tıraşlarım.
  • peki diğer giderler ne kadar tutar?mesela uçak başına diğer giderler de bir yakıt gideri kadar tutar mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ufo

    quote:



    uçak toplam 400 ton yakıt taşıtyor




    Yani yaklaşık 20 tankerlik yakıt taşıyor öyle mi?

    400.000 yani dörtyüz bin litre hı?


    1 tanker 35,5 ton ortalama 12 tanker yapar ayrıca 400 ton 506 000 lt yapar 1 litre jet-a1 ortala 790 gr dır . bu tür büyük uçakların full yakıt aldıklarına hiç rastlamadım gideceği yere göre alırlar çünkü fazla her aldığı yakıtın %10 unu fazla yakıtı taşımak için yakar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sauron86

    peki diğer giderler ne kadar tutar?mesela uçak başına diğer giderler de bir yakıt gideri kadar tutar mı?


    bence yakıttan fazla tutar çünkü apronda her kaldığın dakika para , körük yanaşması para , uçağın itilmesi , ikram , bagaj boşaltılması kısacası tüm yer hizmetleri büyük paralar tutuyor . bazı firmalar 35-40 dk da iniş ve kalkış yapıyorlar
  • A380 Kağıt Uçak matrak bişi!

  • quote:

    Orjinalden alıntı: poman


    quote:

    Orjinalden alıntı: ufo

    quote:



    uçak toplam 400 ton yakıt taşıtyor




    Yani yaklaşık 20 tankerlik yakıt taşıyor öyle mi?

    400.000 yani dörtyüz bin litre hı?


    1 tanker 35,5 ton ortalama 12 tanker yapar ayrıca 400 ton 506 000 lt yapar 1 litre jet-a1 ortala 790 gr dır . bu tür büyük uçakların full yakıt aldıklarına hiç rastlamadım gideceği yere göre alırlar çünkü fazla her aldığı yakıtın %10 unu fazla yakıtı taşımak için yakar


    Yanlış. Tüm uçaklar genelde gittiği güzergahı tekrar geri gelebilecek şekilde yakıt alırlar. Mesela İstanbuldan Ankaraya giden bir uçak Ankara semalarına vardığı zaman bir manevra yaparak aynı yakıtla tekrar istanbula dönebilmelidir. Neden böyle yapılıyor. Çünkü, gittiği havalimanı kapalı olabilir. Hava muhalefeti sebebiyle inemeyip başka bir havalimanına yönlendirilebilir. Bir sebepten dolayı uçak kalktığı havalimanına tekrar geri çağrılabilir. Terör ve benzeri sebeplerden dolayı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orjinalden alıntı: poman


    quote:

    Orjinalden alıntı: ufo

    quote:



    uçak toplam 400 ton yakıt taşıtyor




    Yani yaklaşık 20 tankerlik yakıt taşıyor öyle mi?

    400.000 yani dörtyüz bin litre hı?


    1 tanker 35,5 ton ortalama 12 tanker yapar ayrıca 400 ton 506 000 lt yapar 1 litre jet-a1 ortala 790 gr dır . bu tür büyük uçakların full yakıt aldıklarına hiç rastlamadım gideceği yere göre alırlar çünkü fazla her aldığı yakıtın %10 unu fazla yakıtı taşımak için yakar


    Yanlış. Tüm uçaklar genelde gittiği güzergahı tekrar geri gelebilecek şekilde yakıt alırlar. Mesela İstanbuldan Ankaraya giden bir uçak Ankara semalarına vardığı zaman bir manevra yaparak aynı yakıtla tekrar istanbula dönebilmelidir. Neden böyle yapılıyor. Çünkü, gittiği havalimanı kapalı olabilir. Hava muhalefeti sebebiyle inemeyip başka bir havalimanına yönlendirilebilir. Bir sebepten dolayı uçak kalktığı havalimanına tekrar geri çağrılabilir. Terör ve benzeri sebeplerden dolayı.



    ankara içim dediğin doğru olabilir çünkü en yakın havaalanı istanbul herhalde , hava raparu almadan uçakların havalandığını sanmıyorum . gidiş geliş yakıtı alsa misal osakaya giden uçak 85 ton alır 85*2 170 ton yapar ama A340 lar en fazla 116 ton alır




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.