Şimdi Ara

GERÇEKTEN ÇOK MU KÖTÜ RENO PEJO OTOMATİK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.Piyasada reno ve pejoların eski 2000-2008 arası uygun fiyatlı tam otomatik araçlarının şanzımanları çok mu kötü.Forumda şanzımanları pek tavsiye etmiyorlar.ama otomatik uygun fiyatlı bunlar var.Acaba şanzıman yağını değiştirsek selenoid valflerini değiştirsek bu araçlar işimizi görmez mi.Fazla yakmasını geçtim diğer konularda sıkışık trafik te ve yokuşlarda bayağı işimize yarıyorlar.Siz ne düşünürsünüz ?Çok güzel rxt ve ya xr lar düşüyor uygun ama çekiniyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cem77 -- 2 Aralık 2016; 16:1:51 >



  • Haklı yanları var hocam vites geçişleri hissediliyor bu yüzden pek sevilmiyor ama öte yandan masrafsız şanzıman pek sorun çıkarmıyorlar bozulsa da ucuz yakıt ekonomisi sağlıyorlar avantajları var dezavantajları var
    Dsg çok seri bizim millet bayılıyor ama en ufak arızası garanti yoksa çok can yakıyor
    Ben şahsen yüksek kmli düşük model dsgli araç tercih etmem elinde ne zaman patlayacağı belli olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işe marka olarak bakmamak lazım. Robotik ve otomatikleştirilmiş şanzımanlar sıkıntılı hocam. Sıkıntıdan kastım ise şu; Örn veriyorum DSG gibi konforlu bir sürüş sağlamaz. Vites geçişlerini çok hissedersiniz. Bir nevi sizin yerinize birisi debriyaja basıyor gibi düşünün. Bunlardan ötürü ömrü de çok uzun olmaz. Hele ki Citroen C3 kullanmıştım ki şanzımanı yolda bela okutan cinsten. Fransızlar robotikleri çok kullanıyorlardı ama son zamanlarda iyileştirdiler ve yeni tip şanzımanlar koymaya başladılar.
  • eski araç ve otomatik vites tamamen şans işi
    örnek vereyim

    1. örnek 2003 clio hb otomatik vites araç aldım experde ve muaynede şanzımanda kacak cıktı önemsemedim ama 2 yıl şanzıman ile ilgili en ufak sorun yasamadım

    2. örnek 2007 model otomatik vites megane 2 hb aldım 1 hafta sonra şanzıman beyni gitti ıvız zıvır ile bana masrafı 4300 tl oldu (sıfır lastik motor kulağı bakımlar dahil) bu aracıda expere soktum şanzımanda yag kacagı vardı cliodaki gibi önemsizdir diye üzerine gitmedim bile bile lades oldum

    3. örnek şuan kullandığım yarı otomatik Auto6r şanzımanlı 2010 model 308 7 ay olacak allaha şükür en ufak sıkıntım olmadı inşaallah'da olmaz gayet memnunum

    4. örnek 2 ay önce 2006 model benzinli otomatik vites focus aldık kardeşimin eşine experde ve test sürüşlerinde şanzımanla ilgili en ufak sıkıntısı yoktu (yağ kaçağı , vuruntu vs.) hor kullanmasına ragmen hala bir sıkıntı cıkmadı :)


    tavsiye istersen dediğin 4 vites klasik otomatik araç alacaksan kesinlikle yag kacağı olmayacak eski muayne kağıdına mutlaka bak belki vatandaş satmadan önce keceyi idareten değiştirip ittirmek istiyordur
    şanzımanda yağ kaçağı normal terlemeyi her arac yapar diyen ustanın ve satıcının yanındanda koşar adım uzaklas

    araç soğukken özellikle geri vitese taktığında en ufak vuruntu hissedersen o araçtanda koşarak uzaklaş

    bunlar tecrübe ile sabit basıma gelmiş olaylar hiç manuel kullanmadım her aracım otomatik vites az cok otomatik araca binince ne olduğunu anlarım

    yukarıda dediğim gibi tamamen şans işi senden önceki vatandaş nasıl kullanmış bilemessin




  • Cevaplarınız için teşekkürler.Benim bahsettiğim modellerde tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar var.Bunlar üzerinden konuşabilirsek...daha iyi olur.Teşekkürler...
  • Bmw 320d var zf6 sanziman 200000 km de olumune basiyorum simdilik bisey yok. Vuruntu bile yok sans isi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Bmw 320d var zf6 sanziman 200000 km de olumune basiyorum simdilik bisey yok. Vuruntu bile yok sans isi.

    Sizdeki BMW.Farkı fiyatı zaten....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem77

    Cevaplarınız için teşekkürler.Benim bahsettiğim modellerde tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar var.Bunlar üzerinden konuşabilirsek...daha iyi olur.Teşekkürler...

    İki tane Pug 206 tam otomatik sahibiyiz. Biri 45 binde diğeri 67 binde. 45 binde olanın selenoidini yeni değiştik. Pamuk gibi oldu. Vites geçişlerinde en ufak bir sıkıntı veya vuruntu yok. Orjinal selenoidler fabrika çıkışı hatalı. Yerine Borg Warner marka selenoidler ile değiştirilir ve en ufak sıkıntı kalmaz.

    İki arabanın da tek ortak sıkıntısı (sıkıntı sayılırsa) ;

    vites oranları çok uzun olduğu için (4 ileri) 2. vitesten 3 e geçerken 3300 devire kadar geliyor yokuş çıkarken. Düz yolda daha erken atıyor.

    Diğer önemli mevzu ise bu şanzımana sahip arabalara lpg takıldığı zaman şanzıman olumsuz etkileniyor. Ne alaka demeyin. Çok alakası var. Açıklamasını yapacak vaktim şuan yok.




  • Konu hakkında tam bilgi sahibi olmadan yanlış yönlendirme yapmayalım lütfen. Çok farklı şeylerden bahsediyorsunuz

    @Mand1ra_Hekimi @mucahidkarakus
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    Konu hakkında tam bilgi sahibi olmadan yanlış yönlendirme yapmayalım lütfen. Çok farklı şeylerden bahsediyorsunuz

    @Mand1ra_Hekimi @mucahidkarakus

    Uzun yıllar kullanıp tecrübe edindiğim araçlar yanlış olan tarafını tartışabiliriz
    Senin bahsettiğin tam otomatik şanzıman fakat piyasada kötü olarak nam salanlar yarı otomatik robotize(otomatikleştirilmiş) şanzımanlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mand1ra_Hekimi -- 2 Aralık 2016; 15:24:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: cem77

    Cevaplarınız için teşekkürler.Benim bahsettiğim modellerde tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar var.Bunlar üzerinden konuşabilirsek...daha iyi olur.Teşekkürler...

    İki tane Pug 206 tam otomatik sahibiyiz. Biri 45 binde diğeri 67 binde. 45 binde olanın selenoidini yeni değiştik. Pamuk gibi oldu. Vites geçişlerinde en ufak bir sıkıntı veya vuruntu yok. Orjinal selenoidler fabrika çıkışı hatalı. Yerine Borg Warner marka selenoidler ile değiştirilir ve en ufak sıkıntı kalmaz.

    İki arabanın da tek ortak sıkıntısı (sıkıntı sayılırsa) ;

    vites oranları çok uzun olduğu için (4 ileri) 2. vitesten 3 e geçerken 3300 devire kadar geliyor yokuş çıkarken. Düz yolda daha erken atıyor.

    Diğer önemli mevzu ise bu şanzımana sahip arabalara lpg takıldığı zaman şanzıman olumsuz etkileniyor. Ne alaka demeyin. Çok alakası var. Açıklamasını yapacak vaktim şuan yok.

    İşte bende tam bundan bahsediyorum.Benim param ancak reno 1.4 rxt veya rte otomatik ile pug 206 serisi otomatiklere yetiyor.Bunlarla ilgili daha çok bilgi edinebilirsem iyi olur diye bi konuyu açtım.Görüşleriniz için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: cem77

    Cevaplarınız için teşekkürler.Benim bahsettiğim modellerde tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar var.Bunlar üzerinden konuşabilirsek...daha iyi olur.Teşekkürler...

    İki tane Pug 206 tam otomatik sahibiyiz. Biri 45 binde diğeri 67 binde. 45 binde olanın selenoidini yeni değiştik. Pamuk gibi oldu. Vites geçişlerinde en ufak bir sıkıntı veya vuruntu yok. Orjinal selenoidler fabrika çıkışı hatalı. Yerine Borg Warner marka selenoidler ile değiştirilir ve en ufak sıkıntı kalmaz.

    İki arabanın da tek ortak sıkıntısı (sıkıntı sayılırsa) ;

    vites oranları çok uzun olduğu için (4 ileri) 2. vitesten 3 e geçerken 3300 devire kadar geliyor yokuş çıkarken. Düz yolda daha erken atıyor.

    Diğer önemli mevzu ise bu şanzımana sahip arabalara lpg takıldığı zaman şanzıman olumsuz etkileniyor. Ne alaka demeyin. Çok alakası var. Açıklamasını yapacak vaktim şuan yok.

    Bide masraf olarak ne kadar çıkabilir sizin söylediğiniz marka model selenoid ve şanzıman yağı gibi bilgi verebilirmisiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem77


    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Bmw 320d var zf6 sanziman 200000 km de olumune basiyorum simdilik bisey yok. Vuruntu bile yok sans isi.

    Sizdeki BMW.Farkı fiyatı zaten....

    Biraz oyle hocam fiyat olayi var ama satarken de ayni olay olcagi icin sorun yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reno vr psa grubu o yıllarda al4 adında bir şanzıman kullandı internetten detaylı olarak bilgilerine ulaşabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 206 otomatik kullanıyorum. Aldigimda vuruntular vardi selenoidleri değiştirdim. 2 yildir mis gibi kullanıyorum.

    Zaten emsal yil veya butcelerde otomatik alıyorsan selenoid degisimini bile bile alacaksın. Ha degismisse onceden daha iyi.
    zaten tas catlasa 200 300 tl ye değişiyor.

    Sonra mis gibi binersin arabaya duzgun kullanirsan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kakakola -- 3 Aralık 2016; 3:38:28 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    3.20 d planlarim var sırf sizin gibi çılgın kullanicilar beni aractan soguttunuz Tabi ama yan yan da gitmek icin aliuoru bmw yi orasida var.

    Not=Tok kapi sesi candir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceenobil

    3.20 d planlarim var sırf sizin gibi çılgın kullanicilar beni aractan soguttunuz Tabi ama yan yan da gitmek icin aliuoru bmw yi orasida var.

    Not=Tok kapi sesi candir

    Tam tersi hocam ben aslinda cok sakin kullanirim. O ani hizlanmalari otoyolda yapiyorum. Sehir icinde freni en az kullancak cinsten surerim arabayi.



    Yanlama olayina gelince hic girmedim o ise bir kere istemeyerek gaza yuklendim hemen sarmaya basladi arka taraf. Harika bir duygu. Hastalik haline gelebilir dikkat etmek lazim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kakakola

    206 otomatik kullanıyorum. Aldigimda vuruntular vardi selenoidleri değiştirdim. 2 yildir mis gibi kullanıyorum.

    Zaten emsal yil veya butcelerde otomatik alıyorsan selenoid degisimini bile bile alacaksın. Ha degismisse onceden daha iyi.
    zaten tas catlasa 200 300 tl ye değişiyor.

    Sonra mis gibi binersin arabaya duzgun kullanirsan.

    Aynen dostum.Fazla maliyet çıkmaz ise selenoid değişimi ve şanzıman yağı ile işimizi 3 sene görse yeter bana zaten....Önemli olan iyi bir otomatik şanzımancı bulmak galiba araç alınca.
  • CVT
    Gerisi yalan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.