Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (48. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
998
Cevap
30
Favori
376.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    NGK IKR9F8 aracıma uygun buji ama LPG için ürettiği 66kwlik versiyon olarak görünüyor. Benim aracım 110kw. Bir sıkıntı olur mu?

    Edit: Buldum.
    NGK IKR9J8

    Ngk nın ürün kodları lpg 1 den başlar 8 e kadar gidiyor yanılmıyorsam. Sizin bulduğunuz kod orjinal bujinin muadili. Lpg bujilerinin tırnak aralıkları 0.7 mm oluyor.

     LPG ve BUJİ seçimi


    Benim motor için önerilen bu şekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DXM06 -- 22 Kasım 2016; 12:28:3 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    NGK IKR9F8 aracıma uygun buji ama LPG için ürettiği 66kwlik versiyon olarak görünüyor. Benim aracım 110kw. Bir sıkıntı olur mu?

    Edit: Buldum.
    NGK IKR9J8

    Ngk nın ürün kodları lpg 1 den başlar 8 e kadar gidiyor yanılmıyorsam. Sizin bulduğunuz kod orjinal bujinin muadili. Lpg bujilerinin tırnak aralıkları 0.7 mm oluyor.

     LPG ve BUJİ seçimi


    Benim motor için önerilen bu şekilde.

    Evet orijinal tırnak aralığı zaten 0.8 mm olduğu için ekstra lpg bujisi üretmemişler. Yani sizin orjinal buji de aynı işi görüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    40 yılın başında bir şey uyumlu çıktı :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Bilen arkadaslardan ricam 2010 model ford fiesta 1.25 icin uygun ngk lpg bujisi hangisi acaba?

    Detaylı motor bilgisi vermemişsiniz ben adresi göndereyim siz devam edin.

    https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_LPG/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok tesekkur ederim. Cok makbule gecti, sagolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2007 Focus aracım var lpgli.Devamlı arıza lambası yanıyor enjektör devresi arızası veriyor bilgisayarda .Ustalar bakıyor herhangi bir problem yok söndürüyorlar tekrar hemen yanıyor.Acaba bu lpg builerinin faydası olurmu,lambayı söndürürmü bilgisi olan varmı
  • bu konuda ben de birşey yazmak istiyorum. LPG bujisinin temel farkı çalışma ısısı olmalı çünkü:

    aracımda normal fabrikanın önerisi olan bujiyi kullanıyorum. yaptığım tek şey setil ile açıklığını daraltmak. daraltmazsam rölanti daha sarsıntılı oluyor. standrt bujiler 0.95 gibiyken ben bunları 0.80 gibi kullanıyorum ki LPG de ki düzensizlik oluşmasın. ancak... bu standart benzin ile çalışmaya göre imal edilmiş bujiler, LPg nedeniyle daha çok ısınıyorlar ve gerçekten de 20 25 bin km civarına geldiklerinde neredeyse kapanacak kadar elektrotların yaklaştığını görüyorum. performanslı kullanım alışkanlığım olmadığı için tüketime değil ancak çekişe etkisi olumsuz oluyor sadece. aslında

    https://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla-teknoloji/bujiler/sicaklik-davranisi/en-iyi-sicaklik-araligi/

    linkte aşırı ısınan bujinin durumu yada soğuk çalışan bujinin ne olacağını göstermişler.

    yani LPG için satılan bujilerin ömrü daha fazla olacaktır yeterki elektrotlar erimesin yada kapanmasın. bu nedenle daha pahalı olması da normal.

    * erime olmadığı sürece kapanmakta olan buji elektrodunu sentil ile ayarlayınca eski çekişe kavuşuyorum. tabi bu ayarlama işlemi iridyum gibi daha yeni teknoloji ürünlerde pek mümkün olmayabilir çünkü çok ince elektrotlar kullanılmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lead38

    2007 Focus aracım var lpgli.Devamlı arıza lambası yanıyor enjektör devresi arızası veriyor bilgisayarda .Ustalar bakıyor herhangi bir problem yok söndürüyorlar tekrar hemen yanıyor.Acaba bu lpg builerinin faydası olurmu,lambayı söndürürmü bilgisi olan varmı

    lpg enjektörü mü benzin enjektörü mü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: lead38

    2007 Focus aracım var lpgli.Devamlı arıza lambası yanıyor enjektör devresi arızası veriyor bilgisayarda .Ustalar bakıyor herhangi bir problem yok söndürüyorlar tekrar hemen yanıyor.Acaba bu lpg builerinin faydası olurmu,lambayı söndürürmü bilgisi olan varmı

    lpg enjektörü mü benzin enjektörü mü?

    benzin enjektörü
  • Merhabalar. 2 yıl öne bu soruyu sormuştum cevabı gelmedi.Aracim 2012 hyundai ix35 1.6 gdi motor benzinşi. Prins Sivi sistem lpg taktirdim. Lpg enjektorlere soguk olarak pompalaniyor. Buna uygun ngk buji modeli verebilecek arkadas varmi.
  • yılmaz38 Y kullanıcısına yanıt
    Marka Adı Yan Sanayi Kodlar
    NGK 93815

    DENSO XU22HDR9

    Sizin araçta orjinalde bu bujiler kullanılıyor sanırım. ngk olanı zaten platinyum iridyum buji ve lpg için uyumlu olacağını tahmin ediyorum. zira lpg bujilerinin de özelliği bu malzemede olması sadece elektrot aralığı farklı. bosch kataloğunda aracınıza göre normal buji bile yok:)
  • ben de aracıma lpg bağlattım ve internet ortamındaki yorumlara bakarak lpg bujisine geçmeye karar verdim. Öncelikle aracım 2,0lt 5 silindir turbo Volvo. aracım benzinli iken tanesi 9tlden ngk marka buji almıştım(45 tl) 10-12.000km kullandım sonra lpg bağlattım 2.000km civarı da lpg ile kullandım benzinle lpg kullanımı arasında öyle uçuk bir fark yoktu. aracın km bakımı geçtiği için bakımda bosch marka lpg bujisi kullandım. beraberinde ağır bakım da yapıldı sadece buji kabloları değişmedi. bakımdan sonra aracımın lpg çekişi yarı yarıya düştü(210hp lik araç temprayla kafa kafaya gider oldu). yakıt tüketimi hiç değişmedi. kalkışlarda hafif yığılma vardı o gitti stabil bir şekilde hızlanıyor ama bu seferde 1. ve 2. viteste 4000rpm civarına gelince gaz yemesi 1-2sn duruyor öyle ki araba küt diye duruyor sanki sonra tekrar yürüyor(benzinde yapmıyor). bir hafta bu şekilde ş.içi/ş.dışı kullandım. bir hafta sonra lpg servisine götürdüm ayar yapıldı ama ustaya söyledim bujileri o da inanmayın böyle şeylere orijinal kullanın dedi. ayardan sonra aracın çekişi eskisi kadar olmasa da bir nebze yükseldi. 4000devirdeki kesiklik devam ediyor. açıkçası ben pek memnun kalmadım. tek avantajı eskilerini 45tlye almıştım bunları 125tlye aldım(5 adet). öncekilerin değişim aralığı 10.000km 3*45=135tl + 3defa işçilik ücreti. bosch lpg değişimi 30.000km ve 125tl + 1defa işçilik bu açıdan kullanım maliyeti düşük. ayrıca 1,6lt palio bir araçta da lpgde devirlenirken tekleme vardı bu bujilerden taktık onda da tüketim olsun güç olsun tekleme olsun en ufak bir fark olmadı. başka bir serviste tekrar bir ayar yaptıracağım bakalım bir fark olur mu ama sanmıyorum.. alınır mı alınabilir. ama kesinlikle alınır veya kesinlikle alınmaz demiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lead38


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: lead38

    2007 Focus aracım var lpgli.Devamlı arıza lambası yanıyor enjektör devresi arızası veriyor bilgisayarda .Ustalar bakıyor herhangi bir problem yok söndürüyorlar tekrar hemen yanıyor.Acaba bu lpg builerinin faydası olurmu,lambayı söndürürmü bilgisi olan varmı

    lpg enjektörü mü benzin enjektörü mü?

    benzin enjektörü

    Arıza zaten ben burdayım demiş. 1. önerim enjektör tesisatını, kablo, soketlerini kontrol edin. 2. önerim ise enjektör temizliği yaptırın, Tam olarak hata kodunu da verseydiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 24 Aralık 2016; 1:18:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: lead38


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: lead38

    2007 Focus aracım var lpgli.Devamlı arıza lambası yanıyor enjektör devresi arızası veriyor bilgisayarda .Ustalar bakıyor herhangi bir problem yok söndürüyorlar tekrar hemen yanıyor.Acaba bu lpg builerinin faydası olurmu,lambayı söndürürmü bilgisi olan varmı

    lpg enjektörü mü benzin enjektörü mü?

    benzin enjektörü

    Arıza zaten ben burdayım demiş. 1. önerim enjektör tesisatını, kablo, soketlerini kontrol edin. 2. önerim ise enjektör temizliği yaptırın, Tam olarak hata kodunu da verseydiniz?

    P0202 KOD




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lead38


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: lead38


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: lead38

    2007 Focus aracım var lpgli.Devamlı arıza lambası yanıyor enjektör devresi arızası veriyor bilgisayarda .Ustalar bakıyor herhangi bir problem yok söndürüyorlar tekrar hemen yanıyor.Acaba bu lpg builerinin faydası olurmu,lambayı söndürürmü bilgisi olan varmı

    lpg enjektörü mü benzin enjektörü mü?

    benzin enjektörü

    Arıza zaten ben burdayım demiş. 1. önerim enjektör tesisatını, kablo, soketlerini kontrol edin. 2. önerim ise enjektör temizliği yaptırın, Tam olarak hata kodunu da verseydiniz?

    P0202 KOD

    2. silindir enjektör devre arızası. ucuzdan başlayarak yukarıda dediklerimden başlayın. olmadı kompresyon testiyle o silindirde ne olduğu meydana çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucantekmeci

    ben de aracıma lpg bağlattım ve internet ortamındaki yorumlara bakarak lpg bujisine geçmeye karar verdim. Öncelikle aracım 2,0lt 5 silindir turbo Volvo. aracım benzinli iken tanesi 9tlden ngk marka buji almıştım(45 tl) 10-12.000km kullandım sonra lpg bağlattım 2.000km civarı da lpg ile kullandım benzinle lpg kullanımı arasında öyle uçuk bir fark yoktu. aracın km bakımı geçtiği için bakımda bosch marka lpg bujisi kullandım. beraberinde ağır bakım da yapıldı sadece buji kabloları değişmedi. bakımdan sonra aracımın lpg çekişi yarı yarıya düştü(210hp lik araç temprayla kafa kafaya gider oldu). yakıt tüketimi hiç değişmedi. kalkışlarda hafif yığılma vardı o gitti stabil bir şekilde hızlanıyor ama bu seferde 1. ve 2. viteste 4000rpm civarına gelince gaz yemesi 1-2sn duruyor öyle ki araba küt diye duruyor sanki sonra tekrar yürüyor(benzinde yapmıyor). bir hafta bu şekilde ş.içi/ş.dışı kullandım. bir hafta sonra lpg servisine götürdüm ayar yapıldı ama ustaya söyledim bujileri o da inanmayın böyle şeylere orijinal kullanın dedi. ayardan sonra aracın çekişi eskisi kadar olmasa da bir nebze yükseldi. 4000devirdeki kesiklik devam ediyor. açıkçası ben pek memnun kalmadım. tek avantajı eskilerini 45tlye almıştım bunları 125tlye aldım(5 adet). öncekilerin değişim aralığı 10.000km 3*45=135tl + 3defa işçilik ücreti. bosch lpg değişimi 30.000km ve 125tl + 1defa işçilik bu açıdan kullanım maliyeti düşük. ayrıca 1,6lt palio bir araçta da lpgde devirlenirken tekleme vardı bu bujilerden taktık onda da tüketim olsun güç olsun tekleme olsun en ufak bir fark olmadı. başka bir serviste tekrar bir ayar yaptıracağım bakalım bir fark olur mu ama sanmıyorum.. alınır mı alınabilir. ama kesinlikle alınır veya kesinlikle alınmaz demiyorum.

    aracınız benzinde düzgün çalışıp lpg de sıkıntılı ise bu sorunu bujilerden ziyade lpg sisteminde aramanız ve oradan başlamanız gerekiyor lpg bujisi kullananların hiçbiri negatif yönde bir bildirim yapmamış sadece seğişiklik olmadı vs yazmış sizciddi sıkıntılar yaşamaya başlamıssınız bence lpg sisteminizi tekrar gözden geçirin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pulpa kullanıcısına yanıt
    benzinde düzgün çalışıp lpg de sıkıntı değil. ngk bujilerde ikisinde de rahat çalışıyordu ve çekişi de iyiydi hatta motoru açıp lpgden benzine geçişini dinlerdim fark var mı diye hiç belli olmazdı. şimdi lpgye geçerken ufak bir tekleme yapıyor boğulur gibi sonra geçiyor. bu bujileri takınca lpg performansı düştü ve yüksek devirde takılma başladı. dediğim gibi ben çok alınası bişey olmadığını düşünüyorum. maalesef deneme yanılma yoluyla kendimize bir yol çizmekten başka çare yok. herkes deneyebilir ama iyi olur ama kötü.. turbolu volvo kullananlar almasın diyebilirim ama:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucantekmeci

    benzinde düzgün çalışıp lpg de sıkıntı değil. ngk bujilerde ikisinde de rahat çalışıyordu ve çekişi de iyiydi hatta motoru açıp lpgden benzine geçişini dinlerdim fark var mı diye hiç belli olmazdı. şimdi lpgye geçerken ufak bir tekleme yapıyor boğulur gibi sonra geçiyor. bu bujileri takınca lpg performansı düştü ve yüksek devirde takılma başladı. dediğim gibi ben çok alınası bişey olmadığını düşünüyorum. maalesef deneme yanılma yoluyla kendimize bir yol çizmekten başka çare yok. herkes deneyebilir ama iyi olur ama kötü.. turbolu volvo kullananlar almasın diyebilirim ama:)

    yukarıdaki yazınızı okuyunca dikkatimi çekti. geçen sene bobin ve bujileri değiştiğimde sorun yoktu, bir hafta geçmeden araba teklemeye başladı. kablo aklımıza gelmiyo tabi, ateşlemeye ihtimal dahi vermezken gittik ustaya kabloların işi bitmiş dedi, değişince sorun düzelmişti. bence buji kablolarına da bi atın, en azından ölçüm teknikleri var araştırırsanız öğrenirsiniz. lpg bujisine gelince burda elimden geldiğince arkadaşlara yardımcı oluyordum. aracım 2004 lada vega 1.5 16 valf, en sonunda bide ben alayım bakim dedim. boschun aracıma uygun olanını aldım. ne yakıtta ne çekişte bi fark göremedim. benim için şu avantajı var; ben her yağ bakımında (7, 8 bin) bujileri de değişiyordum takımı 40 lira. lpg bujilerini çok uyguna buldum tanesi 23 liraya geldi. lpg bujileri üretenlerin sitelerinde bahsettiği gibi bobine, kablolara binen yükü azaltıp bozulmasını önlüyorsa, birde uzun değişme aralıkları olunca kendini fazlasıyla amorti edecek diye düşünüyorum. belki de arabanın başka bi problemi var (olacağı varya), sizde doğal olarak bujileri değiştirdiğiniz için lpg bujisine bağlıyor olabilirsiniz. bazı sıkıntılar da lpg de kendini daha çok belli ediyor.




  • Ngk lpg bujisini Ankarada alabileceğim bir yer bilen varmı ankarada nereden temin edebiliriz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pulpa -- 4 Ocak 2017; 20:41:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa

    Ngk lpg bujisini Ankarada alabileceğim bir yer bilen varmı ankarada nereden temin edebiliriz?

    onu anca google amca bilir kardeşim
  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.