Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
998
Cevap
30
Favori
376.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy

    Arkdaşlar ben aldım fakat bugün taktırmaya gidince samimi olduğum usta takmaktan beni vazgeçirdi.
    Orjiladen şaşma dedi bende takmadım.

    0242240653 kodlu 4 adet LPG BOSH bujisi elimde kaldı.

    Saygılar




    Sayın drtroy;

    bende kendi aracıma almak sitediğimde belkide elektrikçisinden,lpg ustasına kadar 20 tane ustaya danıştım ve 1-2 tanesi hariç hepsi böyle birşeyden uzak durmamı söylediler ve kullanırsam kötü şeyler olabileceği yönünde tahminler yürüttüler.27.000 km. dir aynı bujileri kullanıyorum.Son zamanlarda 15.000 km dir bujileri temizlemediğim için çok az bir performans düşüşü var.Basit bir işlem olduğu için en azından aklınızda soru işareti kalmaması için bizzat tecrübe etseydiniz.

    Saygılar..




  • Saygı değer arkadaslarım.

    Öncelikle çok değerli ustalarıma saygı ve selamlar olsun.
    Fakat bazı arkadaslarımızda söyle bir mantık yerleşmiş üzülerek söylüyorum.Buji yanlış kodla takılmış veya her buji sağlam olacak diye birşey yok ki hata payları gerçekten düşüktür ki, diyelim hatalı ve bu bujilerden performans alamayan değerli ustam doğal olarak bu bujiyi takmak istemeyecektir ve cevresinede soyle diyecektir"Gecen bu marka buji aldım bunu yaşadım hiç tavsiye etmiyorum"yanındakilerde bu konuya kayıtsız kalmayarak diğer müşterilere aynı şeyi söyleyeceklerdir.Bu insanlar argelerine senede dünyalarca para harcıyorlar yatırım yapıyorlar bu muhendislik işi saygılarımı sunuyorum.
  • NEDEN LPG-CNG

    Pek çok avantajları olan bir yakıt
    Çok düşük emisyon değerlerine sahip olmasından ötürü, Sıkıştırılmış Doğal Gaz (CNG) büyük bir potansiyel taşımaktadır. Benzinle karşılaştırıldığında, CNG’nin yanması %25 daha az karbondioksit (CO2) üretir. Dahası, CNG arıtılmamış emisyonların düşürülmesine yönelik büyük bir potansiyele de sahiptir. Egzoz gazı kokusuzdur ve parçacık içermez.
    CNG ayrıca yakıt olarak hazırlanırken de bir avantaja sahiptir: Katkı maddesi gerektirmez ve karmaşık rafine etme işlemleri olmaksızın üretilir. Bir başka avantaj da, CNG’li araçların dünyada az miktarda bulunan petrol rezervlerine yük bindirmemesidir.CNG'nin başlıca bileşeni olan metan gazı, organik maddelerden de üretilebilir. Bu durum, CO2 döngüsünü tamamlar ve uzun vadeli sağlanabilirlik daha da artar.

    CNG’li araçlar kendilerini kanıtlayalı yıllar oldu. CNG dolum istasyonlarının halen az sayıda ve birbirlerine uzak mesafede olmaları dolayısıyla, araçlar genellikle çift yakıtlı sistemlerle donatılıyor ve motor doğal gazla da, benzinle de çalışıyor.

    CNG çok yüksek vuruntu direncine sahiptir (Benzinde 91
    ve 100 arası ROZ’a karşılık 130 ROZ). Bu, CNG’li motorun optimizasyonuna yönelik daha da fazla potansiyel sunar.
    Bu durum, süper şarj için ideal olup, boyut küçültmenin verimliliğin arttırılması ile birlikte uygulanmasına olanak tanır




  • NGK aldık bizde rolantide düzensizlik gitti lpg geçişlerinde stop etme yok oldu iyi yaptık sanırım
  • ngk lpg1 aldım şimdilik benzinde ve gazda sorun yok
  • Hayırlı olsun.Bosch,Ngk ve Denso'dan şaşmayınız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy
    Arkdaşlar ben aldım fakat bugün taktırmaya gidince samimi olduğum usta takmaktan beni vazgeçirdi.
    Orjiladen şaşma dedi bende takmadım.

    0242240653 kodlu 4 adet LPG BOSH bujisi elimde kaldı.

    Saygılar



    Sevgili drtroy.
    Ne yazık ki "samimi ustalar"ımız genelde modern şeylere karşı bir duruş sergilerler, klasik şeylerin en iyisi olduğunu savunurlar.

    En güzel örneği:
    Aracımı nereye subap ayarı için götürsem, her seferinde "bunlarda valf ayarı otomatiktir aaağğbiii" cevabı alıyorum.
    Bunların içinde "bu bölgedeki en iyi usta (!)" diye tanıtılanlar da var.

    Bir başka örneği de 1980'lerin ortalarında çıkan Renault 9'lar için yıllar boyu "Renault 12 varken R9 alınmaz. Bunlarda beyin varmış" söylemleridir. Şimdi hangi usta R12'ye biniyor?

    Takın bujilerinizi, kullanın.
    Beğenmezseniz ertesi gün sökün. Ustaların kelamlarını biraz da kulak arkası etmeyi bilin.

    Naçizane görüşüm bu şekilde.
    Saygılar...


    Kesinlikle katılıyorum.
    Koskoca Bosch işi bilmiyor. Bizim ustalar biliyor.
    Çok gördük herşeyi bilen ustaları.

    Aracımı Büyükçekmece de çok iyi bir ustaya götürdüm.
    Sağ arkadan lastiğin oaralardan vurma sesi geliyordu.
    Arabayla tur attık. Bagajdan 2-3 kişi bastırdık.
    Cevap: Amortisörden..

    Çözüm : Yetkili servis gittik bir kere dinledi, cevap "abi el fren kablosu(telin içinden geçtiği) gevşemiş"
    İnanamadım. Doğruydu çünkü.

    Bir daha o çok iyi ustaya gider miyim!!! Asla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cezayirli -- 24 Mart 2011; 22:00:53 >




  • Merhaba arkadaşlar Nusret beyinde yardımlarıyle 2004 model fiat marea liberty 1.6 16 valf aracıma Bosch marka çift platinli tek tırnaklı tırnak aralığı 0.7 mm olan lpg bujilerini aldım... bununla birlikte buju kablolarınıda yeniledim...

    Sonuç olarak; aracımda stafenelli marka sıralı sistem gaz var... önceden aracın gazına sonuna kadar basarak deneme yaptığımda arac 4000-5000 devire kadar yavaş yavaş tırmanıp sonra teklemeler yapıyordu... şuanda araba benzindemi gidiyor tüptemi gidiyor fark göremiyorum... devir yükselmesindeki yavaşlık ve tekleme sorunları ortadan kalktı... takarken bir çok kişi ve usta orjinali neyse onu tak vs gibi şeyler söyledi... yok dedim abi ben yinede denemek istiyorum flan iyi dediler sonuç mükemmel oldu... yolda ara sıra tokat atmak isteyen aracıma denk araçlar oluyor... tüpte olmasına rağmen tokatçıları ve makasçıları vaz geçirtebiliyorum...

    yanlız sizlere tavsiyem bu işlemi yaparken; bosch un sitesine girin aracınızın motor numarasına göre uygun bujiyi seçin... buji ile birlikte orjinal buji kablosu... eğer zamanı geldiyse gaz+hava filitrelerini bir değiştirin... sonucu gözlemleyin... ben çok memnun kaldım herkese saygılarla....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mgedik06 -- 25 Mart 2011; 16:41:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mugo66

    Merhaba arkadaşlar Nusret beyinde yardımlarıyle 2004 model fiat marea liberty 1.6 16 valf aracıma Bosch marka çift platinli tek tırnaklı tırnak aralığı 0.7 mm olan lpg bujilerini aldım... bununla birlikte buju kablolarınıda yeniledim...

    Sonuç olarak; aracımda stafenelli marka sıralı sistem gaz var... önceden aracın gazına sonuna kadar basarak deneme yaptığımda arac 4000-5000 devire kadar yavaş yavaş tırmanıp sonra teklemeler yapıyordu... şuanda araba benzindemi gidiyor tüptemi gidiyor fark göremiyorum... devir yükselmesindeki yavaşlık ve tekleme sorunları ortadan kalktı... takarken bir çok kişi ve usta orjinali neyse onu tak vs gibi şeyler söyledi... yok dedim abi ben yinede denemek istiyorum flan iyi dediler sonuç mükemmel oldu... yolda ara sıra tokat atmak isteyen aracıma denk araçlar oluyor... tüpte olmasına rağmen tokatçıları ve makasçıları vaz geçirtebiliyorum...

    yanlız sizlere tavsiyem bu işlemi yaparken; bosch un sitesine girin aracınızın motor numarasına göre uygun bujiyi seçin... buji ile birlikte orjinal buji kablosu... eğer zamanı geldiyse gaz+hava filitrelerini bir değiştirin... sonucu gözlemleyin... ben çok memnun kaldım herkese saygılarla....


    Mugo66 arkadasım oncelikle teşekkur eder düşüncelerinize katıldığımı belirtmek isterim.Diğer arkadaslara nacizhane tavsiyemdir ki lutfen ne var alt tarafı buji deyip geçmeyin.Saygılarımı sunarım.




  • bu bujiler bir kısmı 0,7 mm aralıkta mı? ben sonu 574 ile biten bujiyi aldım, aralığı 0,9 mm yazıyor.
    mugo66 eğer siz aldığınız bujinin kodunu yazarsanız siteden bakmak isterim.
  • Aldığım buji aşağıda

    http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236571,PR-59.html

    Aracıma uygun 3 tip lpg buji vardı, 2 çeşit 0.9 mm bir çeşit 0.7 mm aralarındaki fark 0.7 çift platinliydi, bu daha uzun ömürlü olmasına etken oluyor heralde... buna ilaveten ateşleme noktası daha ince hemde 30.000 km ömür vermişler... diğerleri 10,000-15.000 kmydi galiba... Nusret bey daha iyi bilir ama, 0.7 mm çift platinli ve ateleme noktası diğerlerine göre ince olduğu için hem uzun ömürlü hemde ateşleme kuvvetiı fazla ve daha hızlı oluyor galiba...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mgedik06 -- 27 Nisan 2011; 2:41:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Nusret-

    Saygı değer arkadaslarım.

    Öncelikle çok değerli ustalarıma saygı ve selamlar olsun.
    Fakat bazı arkadaslarımızda söyle bir mantık yerleşmiş üzülerek söylüyorum.Buji yanlış kodla takılmış veya her buji sağlam olacak diye birşey yok ki hata payları gerçekten düşüktür ki, diyelim hatalı ve bu bujilerden performans alamayan değerli ustam doğal olarak bu bujiyi takmak istemeyecektir ve cevresinede soyle diyecektir"Gecen bu marka buji aldım bunu yaşadım hiç tavsiye etmiyorum"yanındakilerde bu konuya kayıtsız kalmayarak diğer müşterilere aynı şeyi söyleyeceklerdir.Bu insanlar argelerine senede dünyalarca para harcıyorlar yatırım yapıyorlar bu muhendislik işi saygılarımı sunuyorum.


    Birçok arkdaşın tavsiyesi ve son birkaç olumlu geridönüşten sonra ustama bugün gidip LPG buıjilerini taktırdım. Eski bujilerde bir miktar yağlanma çıktı ve teki hafi kaçırmış gibi küflenmişti. LPG bujileri ile ilk deneyimlerim oldukça olumlu. Kötü tarafı bugün havlar baya sıcaktı, arabadaki toparlamanın bujilerden mi yoksa hava sıcaklığından mı olduğunu anlamadım ama alt devirlerde çok daha erken vites geçişi istiyor araba. Psikolojik olabilir ama arabayı arda kullanan kayınpederimde bir güç artışı olduğunu belirtti. Umarım böyle devam eder.
    Ayrıca ustam 5000 km sonra getir bujileri tekrar sıkalım dedi. Bunu neden söylediğini anlamadım ama.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mugo66

    Aldığım buji aşağıda

    http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236571,PR-59.html

    Aracıma uygun 3 tip lpg buji vardı, 2 çeşit 0.9 mm bir çeşit 0.7 mm aralarındaki fark 0.7 çift platinliydi, bu daha uzun ömürlü olmasına etken oluyor heralde... buna ilaveten ateşleme noktası daha ince hemde 30.000 km ömür vermişler... diğerleri 10,000-15.000 kmydi galiba... Nusret bey daha iyi bilir ama, 0.7 mm çift platinli ve ateleme noktası diğerlerine göre ince olduğu için hem uzun ömürlü hemde ateşleme kuvvetiı fazla ve daha hızlı oluyor galiba...

    Ama sen okadar kafana takma bende önümüzdeki değişimde 0.9 mm almayı düşünüyorum.... Nusret beyin bilgileri ne yönde bilmiyorum ama... performans kaybı ortadan kalktıda yakıt sarfiyatıda %20-25 artış olduğunu gözlemledim... tabi gidip gaz ayarı yaptırmadım henüz...

    http://www.bosch-automotive-catalog.com/ bu adresten uygun bujiyi seçebiliyorduk ama şuanda erişim problemi var ?


    Benim söyleceklerimi zaten siz yazmışsınız 0,7 mm aralığı motorunuz için ön görülen aralıktır.Performans artısı olması gereken bir durum fakat yakıt artması olayı tamamen lpg ayarıyla alakalıdır diye düşünmekteyim.Buji kullanım ömürleri bildiğiniz gibi değişkendir aracının durumuna ve kullanım şekilline göre değişkenlik gösterir fakat ortalama ömur bahsetiğiniz gibidir.Saygılarımı sunarım çok ilgilisiniz aynı zamanda çok teşekkur ederim.Arkadaslarımızı bilgilendirdiğiniz için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Nusret-

    Saygı değer arkadaslarım.

    Öncelikle çok değerli ustalarıma saygı ve selamlar olsun.
    Fakat bazı arkadaslarımızda söyle bir mantık yerleşmiş üzülerek söylüyorum.Buji yanlış kodla takılmış veya her buji sağlam olacak diye birşey yok ki hata payları gerçekten düşüktür ki, diyelim hatalı ve bu bujilerden performans alamayan değerli ustam doğal olarak bu bujiyi takmak istemeyecektir ve cevresinede soyle diyecektir"Gecen bu marka buji aldım bunu yaşadım hiç tavsiye etmiyorum"yanındakilerde bu konuya kayıtsız kalmayarak diğer müşterilere aynı şeyi söyleyeceklerdir.Bu insanlar argelerine senede dünyalarca para harcıyorlar yatırım yapıyorlar bu muhendislik işi saygılarımı sunuyorum.


    Birçok arkdaşın tavsiyesi ve son birkaç olumlu geridönüşten sonra ustama bugün gidip LPG buıjilerini taktırdım. Eski bujilerde bir miktar yağlanma çıktı ve teki hafi kaçırmış gibi küflenmişti. LPG bujileri ile ilk deneyimlerim oldukça olumlu. Kötü tarafı bugün havlar baya sıcaktı, arabadaki toparlamanın bujilerden mi yoksa hava sıcaklığından mı olduğunu anlamadım ama alt devirlerde çok daha erken vites geçişi istiyor araba. Psikolojik olabilir ama arabayı arda kullanan kayınpederimde bir güç artışı olduğunu belirtti. Umarım böyle devam eder.
    Ayrıca ustam 5000 km sonra getir bujileri tekrar sıkalım dedi. Bunu neden söylediğini anlamadım ama.

    Saygılar


    Nacizane tavsiyem baslığın 2 . sayfasında bujileriniz sizlere neyi anlatıyor diye bir Jpeg resim yayınlamıştım oradan eski bujilerinizle resimi karşılaştırıp aracınız hakkında bilgi edinebilirsiniz.Kesinlikle bujilerden ve bu piskolojik değil.Ustam bakım amaclı bir cevap vermiş.Saygılarımla.




  • Arkadaşlar LPG bujileri ile 2. günümü de geçridim. Aracın LPG seviyesi normale göre daha hızlı düştü sanki.


    Bu LPG bujileri aracın LPG tüketimini nasıl etkiliyor?
    Arttı diyende var azaldı diyende. Hiç ölçüm yağan ve eski değerleriyle kıyaslayan oldu mu acaba?

    Ayrıca arabanın sesi değişti ve biraz sesli çalışıyor. Bunu gözlemeleyen oldu mu?

    Ama alt devirlerde araca daha net bir çekiş geldi o kesin. Ama tüketim artıyıorsa bunun bence bir değeri yok.

    VE en önemlisi LPG bujisinden sonra ayar gerekir mi?

    Bende eğer fırsat bulursam deneyeceğim bakalım sonuç nasıl olucak?

    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drtroy -- 27 Mart 2011; 21:37:07 >
  • Aracınızda Lpg ciddi yakıt artışı hisediyorsanız Lpg ayarınızı gözden gecirmenizi tavsiye ederim,fakat yukarıdaki yazdığım yazılarıda dikkatle okursanız bir kaç şeyden bahsetmiştim Lpg bujileri normal bujilere göre Cng/Lpg doğal gazında daha iyi ateşleme sağlar ve eski bujilerinize göre ses duymamanız normal diye düşünüyorum.Saygılarımla.
  • Nusret bey samimi bir yakınımızın 2005 model fiat marea 1.6 liberty aracı var motor kod numarası 182 B 0000 diye gidiyor bosch sitesinden baktığımda bu motora uygun buji bulamadım acaba bu kod numaralı motorlara uygun lpg bujisi üretilmiyormu anlamadım ? düşünceleriniz ne yöndedir merak ediyorum...
  • _?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Nusret- -- 28 Mart 2011; 21:03:21 >
  • Eminsiniz değil mi motor numarası ruhsatta B 0000 mı ? 6 silinmiş olabilirmi 2004 sonu bir arac eğer B6000 ise 0242236571 bujidir.Saygılarımla.
  • oto-parca.net adresinden Abdullah beyi ararsanız net bir yanıt verecektir.Farklı bir sistem var kendilerinde.
    02642914444
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.