Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
998
Cevap
30
Favori
376.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turabitr

    Selamlar...Çok faydalı bir konu olmuş...Ben de aracımı yeni adlım...Bunu görünce bujilerin değişmesi gerektiğini anladım... Aracım 93 model Renault11 Rainbow motor hacmi1565cc motor no:C2L720...Fakat boschun sitede bulamadım uygun motoru ve bujiyi...Yardımcı olursanız sevinirim...Teşekkürler...


    C2L720 motor numaralı araçhttp://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236576,PR-73.html lütfen siteden sipariş ederken arayarak tehit ettiriniz!!!!
    02642914444
    02642751176

    Abdullah beyi isterseniz o size her konuda yardım edecektir emin olun.Saygılar.




  • lpgli bir otmobilde buji secimi çok önemli ama tırnak aralığıda otmobile göre ayarlanması gerekir VELİ USTA 25 YILLIK DENEYİM UMUT OTO TAMİR BAKIM SERVİS ve LPG MONTAJ TAMİR TADİLAT SERVİSİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Nusret-


    quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    Opel ascona 1.6 motor için lpg bosch buji hangisi acaba?
    Lütfen cevaplandırınızz.


    Motor numarası ve model bilgisi yazarsanız?


    Motor no:16SH142290606
    1984 Model dir.
    Mümkünse lpg buji ve buji kablosu önerisinde bulunurmusunuzz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Nusret-


    quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    Opel ascona 1.6 motor için lpg bosch buji hangisi acaba?
    Lütfen cevaplandırınızz.


    Motor numarası ve model bilgisi yazarsanız?


    Motor no:16SH142290606
    1984 Model dir.
    Mümkünse lpg buji ve buji kablosu önerisinde bulunurmusunuzz?


    Şuanda yoldayım sisteme erişim imkanım yok fakat pazartesi abdullah beyi ararsanız o size yardımcı olacaktır saygılarımla. oto-parca.net 02642914444 02642751176



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Nusret- -- 10 Nisan 2011; 9:34:44 >




  • Teşekkürlerr
  • Arkdaşlar bu başlığı takip ederek yaklaşık 1 ay kadar önce 2005 model 1.4 16V CLio HB aracıma BOSCH marka 30.000 km dayanıklı olduğu iddia edilen bujileri taktırdım.
    Özellikle alt devirlerde bir canlanma oldu. Yalnız ilk farkettiğim şey arabanın eskiden 3500 devirde çıkardığı sesi 2500 devirde duyruyordum sesi. Anlayacağınız sesi değişmişti ama bunun normal olduğunu düşünüp devam ettim.
    İlk kullanıma başlarken tüketime etkisinin nasıl olduğunu merak edip LPG ölçümleri yaptım.
    Aracın LPG değerleri eskiye göre %20-25 arttığını gördüm. Tabi ekonomi olsun diye alınan LPG ile nerdeyse benzin parasına gelmeye başlayınca dün ustama gittim. Ustam ilk bujileri taktırırken Renoultun en üst düzey servis ustası arkadaşına sorup, bu bujilerin takılmaması gerektiğini söylemişti. Ustama çok yakıyor diye şikayet edince 'sakalımız yokki sözümüz dinlensin' dedi. Neyse bujileri sökelim bakalım dedi. İlk bujiyi söktük ilginç bir şey gördük ELEKTROT uçundaki EN İNCE sözde platin kaplama kısım yamulmuş. 4 nü de söktü. Tümünde aynı yamukluk mevcut. LAfta 30000 km dayanacak buji taminim hararetten yamulmuş. Büyük ihitmal ile silindire giden LPG miktarı artınca ve bobine uygun dirençte olmayan buji kullanınca içeride arabanın sesinde anlaşılan falzaca bir kompresyon oluştu. Tabi bu ustamla benim hipotezimiz ama ne olursa olsun buji uçları ilk kmlerde sorun yarattı.

    Bu başlığın ilk başında olan ilk baştaki buji fotoları:
     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi


    Sadece 500 km sonrası dayanıklı denilen platin bujilarinin hali. Aacaba 30.000 km sonra ne hale gelecekti merak ediyorum. Motora hasar verip daha büyük masrafa neden olmadığına sevindim. Orjinaln 10.000n km lik bujiler ise hala ilk günkü gibi duruyorlar. Araca tekrar taktım. Asla orjinalden şaşmam.

     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi


    Bu arada buji satılışı sırasında çok ilgili olan OTO YEDEK PARÇA yetkilerine sorunu bildirdim ama hala geri dönüşü yok. Bu gidişle tüketici haklarına başvuracağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drtroy -- 14 Nisan 2011; 23:22:12 >




  • burda 9 sayfadır lpg bujilerini öven arkadaşlar nerde...? verebilecek cevabınızmı yok.
    quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy

    Arkdaşlar bu başlığı takip ederek yaklaşık 1 ay kadar önce 2005 model 1.4 16V CLio HB aracıma BOSCH marka 30.000 km dayanıklı olduğu iddia edilen bujileri taktırdım.
    Özellikle alt devirlerde bir canlanma oldu. Yalnız ilk farkettiğim şey arabanın eskiden 3500 devirde çıkardığı sesi 2500 devirde duyruyordum sesi. Anlayacağınız sesi değişmişti ama bunun normal olduğunu düşünüp devam ettim.
    İlk kullanıma başlarken tüketime etkisinin nasıl olduğunu merak edip LPG ölçümleri yaptım.
    Aracın LPG değerleri eskiye göre %20-25 arttığını gördüm. Tabi ekonomi olsun diye alınan LPG ile nerdeyse benzin parasına gelmeye başlayınca dün ustama gittim. Ustam ilk bujileri taktırırken Renoultun en üst düzey servis ustası arkadaşına sorup, bu bujilerin takılmaması gerektiğini söylemişti. Ustama çok yakıyor diye şikayet edince 'sakalımız yokki sözümüz dinlensin' dedi. Neyse bujileri sökelim bakalım dedi. İlk bujiyi söktük ilginç bir şey gördük ELEKTROT uçundaki EN İNCE sözde platin kaplama kısım yamulmuş. 4 nü de söktü. Tümünde aynı yamukluk mevcut. LAfta 30000 km dayanacak buji taminim hararetten yamulmuş. Büyük ihitmal ile silindire giden LPG miktarı artınca ve bobine uygun dirençte olmayan buji kullanınca içeride arabanın sesinde anlaşılan falzaca bir kompresyon oluştu. Tabi bu ustamla benim hipotezimiz ama ne olursa olsun buji uçları ilk kmlerde sorun yarattı.

    Bu başlığın ilk başında olan ilk baştaki buji fotoları:
     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi


    Sadece 500 km sonrası dayanıklı denilen platin bujilarinin hali. Aacaba 30.000 km sonra ne hale gelecekti merak ediyorum. Motora hasar verip daha büyük masrafa neden olmadığına sevindim. Orjinaln 10.000n km lik bujiler ise hala ilk günkü gibi duruyorlar. Araca tekrar taktım. Asla orjinalden şaşmam.

     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi


    Bu arada buji satılışı sırasında çok ilgili olan OTO YEDEK PARÇA yetkilerine sorunu bildirdim ama hala geri dönüşü yok. Bu gidişle tüketici haklarına başvuracağım.




  • drtroy arkadaşımızın buji olayında çok şaşırdım... henüz 750 km kullandığım bujilere yarın ilk iş soküp bakacağım... sonuç ne görelim...
  • Bende taktırıp taktırmamakta 1 aydır kararsızlık yaşıyordum ama bu fotoğrafı görünce kararsız olmama gerek kalmadı.Zaten bobin midir nedir ne karın ağrısıysa o yansa bile orjinali 80-90 liraymış benim aracınki.
  • @drtroy:

    Ben daha konunun en başında sormuştum yetkili şahsa. Aynı buji Almanya'nın herhangi bir Bosch Car Service 'nde tanesi 13 euro iken, nasıl TR de 4 tanesi 25 TL olabiliyor demiştim...

    Demekki bir gariplik var bu işte ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi met.nar -- 20 Nisan 2011; 12:02:13 >
  • bu demek oluyor ki hap yap para kap, aracın fabrika verileri ve orijinal parçaları ne ise ondan şaşmam ancak buji olayı benimde kafamı kurcalıyordu taaki başka bir forumda bir arkadaşım boşver ben 25000 km orjinal bujileri ile kullandım hiç bir şey olmadı demesiyle taktırmaktan son anda vaz geçmiştim. daha önceki aracımda da orijinal bosh marka buji taktırmıştım ve 4 yıl 18000 km. araca bindim bir bakım esnasında ustaya birde bujiler bakalım dediğimde bujilerin ilk gün ki gibi kaldıklarını görünce usta bile şaşırdı.
    bence bu LPG bujisi hikaye işte yukardaki resimlerde bir arkadaşın anlattıkları belli etmiyor mu durum vaziyeti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lpgveliusta

    lpgli bir otmobilde buji secimi çok önemli ama tırnak aralığıda otmobile göre ayarlanması gerekir VELİ USTA 25 YILLIK DENEYİM UMUT OTO TAMİR BAKIM SERVİS ve LPG MONTAJ TAMİR TADİLAT SERVİSİ



    BRC LPG taktırdıktan sonra ustaya sordum bujilere el atacakmıyız diye "hiç gerek yok" dedi. ayrıca sanayi çarşısında yine eskiden beridir tüm araçlarımın bakımını yapan ustama sordum "senin araban sıfır araba, hiç dokanmayalım orijinali neyse öyle kalsın" dedi.

    hyundai servisine gittiğimde de sordum oradaki usta da "abi orijinalinden şaşma "dedi

    ama forumda görüyorumki her kafadan bir ses çıkmış işte yukarda resimleri bir arkadaş koymuş o resimler diyorki "orijinal ve uygun parça kullanın"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    @drtroy:

    Ben daha konunun en başında sormuştum yetkili şahsa. Aynı buji Almanya'nın herhangi bir Bosch Car Service 'nde tanesi 13 euro iken, nasıl TR de 4 tanesi 25 TL olabiliyor demiştim...

    Demekki bir gariplik var bu işte ?



    4 tanesi nerede 25 TL bilmiyorum ama ben bosch bayisinden tanesine 13 TL toplamda 60 TL kargo dahil para verdim... aracımın orjinal bujilerine 30 TL demişlerdi... iyi olsun problemsiz olsun verimli olsun dedik... 2 katı para verdik... ama şuanda öyle görüyorumki bu olay çarşafa sarmaya başladı... sonunda ne olacak bakalım....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mgedik06 -- 20 Nisan 2011; 13:19:06 >




  • @drtroy

    Bana, kardeşime ve yakın bir arkadaşıma (yani 3 adet xd kasa 1.6 Elantra için) 12 adet buji aldım. Sadece arkadaşımın kullandığı bujiler aynen resimdeki gibi iç tırnaklarında eğilmeler meydana geldi. 3 araçta'da atiker safe fast var ve aynı bayii'de montaj yapıldı. Sadece bujileri eğilen aracın km'si yüksek.

    Aynı koliden çıkan ve karışık olarak takılan bu bujilerden sadece yüksek km'li araçta bu sorunun yaşanması bujilerin masum olabileceğini gösteriyor.

    Bilginiz için, iyi günler.
  • 4 tanesi 25 lira değil ben yazın 50 lira civarı vermiştim.
    Drtroy nickli arkadaşın yaşadığı durum üzücü ve ilginç gerçekten.Yanlış buji kodu seçilmiş olabilir mi acaba?
    Ben 10 bin km'yi geçtim LPG bujilerimle ve hala herhangi bir sıkıntı yaşamadım.Problem yaşamadığım için de söküp bakma gereği duymadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    @drtroy

    Bana, kardeşime ve yakın bir arkadaşıma (yani 3 adet xd kasa 1.6 Elantra için) 12 adet buji aldım. Sadece arkadaşımın kullandığı bujiler aynen resimdeki gibi iç tırnaklarında eğilmeler meydana geldi. 3 araçta'da atiker safe fast var ve aynı bayii'de montaj yapıldı. Sadece bujileri eğilen aracın km'si yüksek.

    Aynı koliden çıkan ve karışık olarak takılan bu bujilerden sadece yüksek km'li araçta bu sorunun yaşanması bujilerin masum olabileceğini gösteriyor.

    Bilginiz için, iyi günler.

    Hocam siz kaç km kullandınız bujileri?
    Ya da söküp bakma imkanınız oldu mu?Durum hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz?

    Özellikle LPG konusunda teknik bilgisine güvenebileceğimiz az sayıda insan var.Bilgilerinizi bizimle paylaşırsanız seviniriz.




  • Merhaba, arkadaşım 1000-1500 km civarı bir sürede tükatiminin artmasına istinaden söküp resimleri ile durumu bana bildirdi. Ben 5000 km gibi kullanmıştım ve söktüğümde durumu normaldi, test etmesi çıkan bujileri arkadaşıma veredim ve orjinal bujilere döndüm. Tespitlerim;

    Tüketim olarak bir fark tespit edemedim (Genelde uzun yol yapıyorum, tasarrufu olsaydı farkederdim),
    Sadece soğuk motorda lpg'ye geçişte vuruntunun çok azaldığı,
    Benzin ile kullanımda ciddi güç düşüşü ve artan yakıt tüketimi,
    Yükselen avans süresi (avansın çok yükselmesi egzoz sübaplarına zarar verebiliyor)

    Arkadaşımdan benden çıkan bujilere ait son durumu alınca yine bilgi olarak yazarım.
  • bu bozulan bujiler büyük ihtimal yanlış seçim yapılmış bir bujidir... Lpg bujisi diye sattıkları buji dikkat ederseniz her arabada aynı değil... Aslında lpg bujisi dediği gap aralığını 0.2-0.3 azaltan ısı numarasını bir alt numaraya çeken ve buji uçları ince olan bujidir... Sizin arabanın orjinal sıcaklık değeri 7 ise sizin lpg bujisi 6 olmalı. Eğer sizin aracın orjinal sıcaklık değeri 9 ise 8 olanı alınmalı lpgde ama siz 7 olana sonradan 8 takarsanız böle bir sonuçla karşılaşılabilir..

    Bu bujiler universal olmadığı için bujiler arabaya göre dikkatle seçilmeli unutmaynı her arabaya olan bir lpg bujisi olmaz... Bujilerde yukarıda anlattığım değişikliğin yapılmasıda tamamen lpg ile benzinin yanma karakterisliklerindeki farktan dolayıdır...
  • Teşekkürler hocam.Bakıma gittiğim zaman serviste ben de bir söktürüp fotoğraflamayı düşünüyorum.
    Çoğu kişinin bahsettiği benzinde güç düşüşü ve yakıt tüketimi artışını ben maşallah hiç görmedim :) 1 ay kadar önce benzinde 150 km/h üzerinde yaklaşık 10 dakika kadar yolculuk yaptım,180-200 gibi hızlara çıktım gayet eski bujilerdeki gibi gidiyordu araç.
    LPG'de ise aynı şekilde bir tasarruf sözkonusu değil.

    Orjinal bujilerim çift tırnaklı ve 1.1 mm aralıklıydı.Bunlar tek tırnaklı ve 0.7 mm aralığında.
    Bir problem olsaydı 10-11 bin km bunu görmem için yeterli bir süre olurdu sanırım.

    Bilgili olduğum bir konu değil ama işin içine LPG girince ve özellikle Renault ve Opel araçlardaki bobin arızalarını duyuyoruz.Arkadaşın bujilerle yaşadığı sorun bununla da alakalı olabilir sanki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mugo66

    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    @drtroy:

    Ben daha konunun en başında sormuştum yetkili şahsa. Aynı buji Almanya'nın herhangi bir Bosch Car Service 'nde tanesi 13 euro iken, nasıl TR de 4 tanesi 25 TL olabiliyor demiştim...

    Demekki bir gariplik var bu işte ?



    4 tanesi nerede 25 TL bilmiyorum ama ben bosch bayisinden tanesine 13 TL toplamda 60 TL kargo dahil para verdim... aracımın orjinal bujilerine 30 TL demişlerdi... iyi olsun problemsiz olsun verimli olsun dedik... 2 katı para verdik... ama şuanda öyle görüyorumki bu olay çarşafa sarmaya başladı... sonunda ne olacak bakalım....


    Kusuruma bakmayınız, güncel fiyat listesine bakmadan aklımda kalan kadarıyla yazmıştım. Geçtiğimiz yaz Türk Lirası ile satış yapılıyordu artık Euro üzerinden satış oluyor sanırsam, ondan dolayı bu fiyat farkı mevcut...




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.