Şimdi Ara

LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
132
Cevap
16
Favori
43.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    ecunun arkasındaki ayar vidasından oluyor mu mesela?

    burada soru soranlar normal kullanıcı, tuner değil. zaten tuner olsa ideal afr yi buraya soracak hali yok.

    normal kullanıcının kafasını karıştırmaya gerek yok, düzgün bir ayar yapılır, benzine eşitlenir konu kapanır. yok o afr, yok bu afr yazmanın pratikte bir faydası yok, lpg ecusunun çalışma mantığı zaten benzini kopyalamak, ne yaparsanız yapın araç zaten close loopta kafasına göre takılıyor.

    normal kullanıcı ltft-stft 0a yakın ayar yaptıracak, üst devirlerde gazlamayacak, supaplar gittiği yere kadar gidecek.
  • Sen öyle diyorsan...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Benzin sıvı yakıttır. 14.7 ideal de olsa 13 arabanın ateşleme gücü yetiyorsa 12 bile sürebilirsin. Fazla benzin, manifoldu daha fazla soğutur. Bu sayede daha motora daha çok oksijen alırsın. daha performanslı sürersin. tabi etkisi cebine olur.

    LPG ye gelincee. LPG nin ideal ayarı 15.5 tir. Lakin bundan daha önemli olan şey lpg nin gaz olarak kullanılmasıdır. Aracında sıvı kit varsa çok sorun yapmaz. Ancak sıvı kit yoksa. SIkıntı var demektir.

    Yani ?

    LPG li aracın afr si 15.5 tir. Eğer araçta gazlı sistem varsa, bu bile (özellikle üst devirlerde) sıkıntı çıkarabilir. Honda Amerika nın lpg li jenaratörleri için 16.0 lpg afr sine göre ayarlayın diye servis notu vardır.

    Şimdi senin aracın 14.3 te ise bu lpg için epeyce zengin de çalışıyor demektir. Yani sıkıntı. ha 3 5 binde çıkmaz. işte 80 90 binde supaplar yanar. Coşar isen fazla, üst devirde conta yakar yazın.
    Arkadaşlar Merhaba ;
    Konuyu özetliyorum .
    Benzinli araçlarda AFR 14.7
    LPG'li araçlarda AFR 15.5

    Elinizdeki cihazlar sadece LPG için kalibre edildiyse 15.5 'e ayarlayacaksınız lakin sizin böyle bir imkanınız yok (çünkü bu cihazlar ile yola çıkıp lpg ayarı yapma şansınız yok) .
    LPG'de AFR oranını görmek için piyasadaki wide band cihazlarını kullanacaksanız 14.7' ye ayarlamanız gerek . Aksi halde 15.5'e ayarlarsanız çok ciddi bir hata yapıp aracı aşırı şekilde FAKİR KARIŞIMDA çalıştırmış olursunuz.




  • LTFT değeri (- 11) ortalama
    Araç accent era 1.4 LPG brc kit 2010 model araç neredeyse 9 senelik kit takılı

    Herhangi bir ayar lazım mı?

    Anlayan birini bulmuşken sorayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 20 Eylül 2019; 10:39:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    LTFT değeri (- 11) ortalama
    Araç accent era 1.4 LPG brc kit 2010 model araç neredeyse 9 senelik kit takılı

    Herhangi bir ayar lazım mı?

    Anlayan birini bulmuşken sorayım.
    Sayın Hocam merhaba ;
    Bir araçta 1 tane LFT yoktur , birden çok LFT vardır. Bu nedenle hem rolantideki hem araç ile yola çıkılıp hareket halindeki LFT değerlerine bakılmalı.
    LFT hangi bölümde -11 Değeri aldıysa bu bölümdeki yakıt düşürülmeli . BRC yazılımlarında LFT değerleri ile simetrik bir kalibrasyon vardır , bu nedenle bu bölümdeki yakıtı yaklaşık %10 kısmanız yeterli olacaktır. Selamlar...
  • ozenclerotogaz kullanıcısına yanıt
    Elimizde ki cihazlar lpg ye göre kalibre edildiyse ???

    Bıkmadınız usanmadınız şu sanayii efsaneleri ile millete fetva vermeye.

    Wideband sensörleri, egzosdaki Oksijen seviyesini okur. Ona göre de çıkarım yapar.

    Yakıta göre farklı tek wideband sensörü, dizel için olandır, onun da farklı olmasının sebebi egzozdan çıkan dizel partikülleri normal sensörleri erken tıkadığı için farklı bir kasaya sahip olmasıdır.

    Yani, bütün wideband sistemleri aynıdır, yakıta göre kalbirasyonu yoktur.

    Kendi işinize karşı o kadar ilgisizsiniz ki

    Bütün gün sanayii de oturup, her türlü kaynağın en ucuzuna erişip, test yapmak, bilgi sahibi olmak imkanınız varken, sadece ezbere iş yapıp para kazanmak derdindesiniz.
    5 kuruşluk şahinle 5 gün oynasanız, neyin çok fakir neyin çok zengin olduğunu bulacaksınız.


    Onun yerine, ofiste çay içip, burada boş konuşuyorsunuz. Çoğunuzun eli iyi anahtar tutar, ona sözüm yok, beş kuruşluk sıvı yakıt gaz yakıt teorisini öğrenmeye imtina ettiğiniz için buraya gelip usta sıfatı ile rezil oluyorsunuz.

    Honda, Toyota, Mitsubishi ve Nissanın düşük yakıt tüketimi için özel olarak üretip sattığı (sonra NOX değerleri yüzünden piyasadan çektiği) lean burn motorlar vardır. (varsa ingilizcen arar bulursun netten)

    bu araçlar 15:1 ila 26:0 arasında sıvı Benzin AFR si ile dolaşabilen rakamlar.

    19:0 ayarı ile, konya ovasının düzünde, 1.3 multijetten ucuza gidip gelen şahinler var Bir çok sensörü bozulmuş araba 16 da 17 de hemde benzinle gider. Geçtim gaz halindeki lpgsini.

    Ama yine senin dediğin olsun, nasılsa kapakçı esnafının da (ki çok sevdiğim bir abimde vardır kapakçı esnafı içinde) emek yemesi lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: theunnamed

    Mehmet Bey'in teknik açıklamaları bilimsel çerçevede olduğu için tatmin edici ama bazı noktalarda biraz karalayıcı tarzda ifadeler olduğunu düşünüyorum. Bu arada şunu belirteyim, sadece araç kullanıcısıyım. AFR konusunu araştırırken denk geldim okudum. Mehmet Bey vergiden dem vurmuş hep, vergi konusu ayrı bir husus elbette. Bunun haricinde bir mesajında montajını yaptıkları araçlara ücretsiz AFR ayarı yaptıklarından bahsetmiş. Keşke o mesaja ücreti mukabilinde (Mesela 30 tl ye) AFR ayarı yapabileceklerini de belirtseymiş/teklif etseymiş.

    Benim şahsi düşüncem, bu tarz işlere girişip AFR ayarı yapan/yaptığını iddaa eden kullanıcılar kendi söküğünü dikmeye çalışan, hevesli, araştırmacı, kafa yoran, gayretli insanlar. Ve bu tip insanlar çoğu zaman başarılı işler yaparlar çünkü o işi gönül vererek yapıyorlar. Sanayide gördüğüm ticari işletmelerin bir çoğu hadi bizde bir LPG dönüşüm dükkanı açalım diyip işe başlamışlar gibi. Özveri yok, ilgi yok. Sözde 3 gün eğitim almış gelmiş tahminen.

    Geçenlerde Ankara'da bir iç anadolu bölge bayii olan bir yere gittim farklı bir markanın brc değil, han kapısı gibi giren çıkan belli değil, takır tukur 10 dakikada sepetliyorlar müşterileri. Ben bunları izleyince arabayı emanet etmek bile istemiyorum, sağlıklı değil çünkü.

    Benim aracımda onlarca sensör var, elin almanı herhalde open loopta kullanmasın kullanıcı diye bi kesici de koyardı öyle zarar ziyan birşey olsaydı, nitekim devir sensörü var bazı arızalarda 3000/4500 devri geçmeni engelliyor. Her daim hoyratça kullanmasan bile yüksek devir kullanmanın sakıncası yok bence.

    Teknik olarak bilmiyorum ama bu LPG dönüşüm sistemleri benzin haritasını imite mi ediyor ? Eğer öyle ediyorsa niye ayara ihtiyaç var. Yok etmiyorsa arkadaşların dediği gibi işletmeler niye 10 dakikada sepetliyor bizi. Bunlara bu işleri bu şekilde yapma yetkisini kim veriyor ?

    Mehmet Bey bunu kesinlikle bir saldırı olarak algılamayın lütfen, okuyunca aklımdan geçenleri yazdım buraya.

    Merhaba Sayın Hocam;

    Kesinlikle karalama yaptığınızı düşünmüyorum aksine yazınızı çok beğendim, teşekkür ederim.

    AFR konusu ilk çıktığında bu ayarı yapan kişiler ile başka bir sanal ortamda konuyu tartışmaya çalıştık. Bu kişiler gerek şahsımla gerekse teknik bilgim ile dalga geçmek gibi seviyesiz bir uslüba girdiler. ( Sanırım tanımadıkları için , lakin öğrendim ki benden önce farklı meslektaşlarımıza da aynı üslubu sergilemişler) Konuyu araştırıp bu şahısların kim olduğunu öğrendiğimde sektörde geçmişleri olmayan özel sektör ve kamu kuruluşunda çalışan kişiler olduğunu öğrendim. Eleştirdiğim noktalar

    1) AFR ayarını mucizevi bir ayar gibi gösterdiler. Oysa AFR ayarı total lpg kalibrasyonunun %10 nunu teşkil eder (open loop)

    Lakin ayarladıkları araçların önceki yazılımı o kadar kötü ki eobd ve wide band ile yapılan ayar sonrası araçlar düzelince , bu sonuç tamamen AFR ayarı olarak lanse ettiler.

    2) Bu ayar 1.5 - 2 saat sürer demeleri. İnanın wide bandın , pc ve bağlantı kablolarının araca monte edilmesi ve toplanması open loop’ta ayar yapmaktan daha zor ve uzun . Ama 1 saat ayar yapıyoruz demek kandırmacadan başka bir şey değil . Lakin 1 saat ayar yapılıyorsa bu arkadaşlar bu işi bilmiyor demektir :) Closed , open loop ayarı ve cihazın sökülüp takılması hepsi 30 dakika.

    3) Vergi Konusu : Çorum’da her yıl en çok vergi veren ilk 100 firmadan biri olarak ; iş yeri olmayan , adresi olmayan , bu iş için vergi ödemeyen insanları eleştirmek her TC vatandaşı gibi benim de hakkım olduğunu düşünüyorum.



    Selam ve saygılarımla.

    Bence sorun bu işin isminde. "AFR AYARI" değil "LPG AYARI" demek daha doğru olur. OBD + Wideband sensör ekipmanlarını kullanarak LPG ayarı yapmak da denebilir :)

    Ben yine söylüyorum sizin sektörde eksik çok hocam :)İşin mantığına değil ezberine shaip ustalardan dolayı insanlar maalesef arayış içerisine giriyorlar.

    Bende henüz wideband sensör yok. BRC plug&drive üzerinden kalibrasyon, rölanti ince ayarı ve yoıl ayarını yaptım. düzeltmeleri gerçekleştirdim. Sonuç aşağıdaki tablodaki gibi. Closed loop neredeyse sorunsuz (30kpa altını cutoff olarak düşünüyorum oraları ayrıca kurcalayacağım).

    soldaki tablo 1.tur sağdaki tablo ikinci tur, aynı yolun gidiş ve gelişi. devirlere ve map sensörüne göre ltft+stft değerlerinin toplamlarını aldım. ortalamaları hücrelere yazdırdım excelde :)

    Sakin bir sürüş sergiledim, eobd den tuttuğum kayıdana göre toplam kullanımın %99 u closed loop ve cutoff sebebiyle open loop du.



    Alıntıları Göster
    Aradan bayağ bir zaman geçmiş bu excel tablosunu nasıl çıkardınız. Ben de çıkarmak istiyorum ltf-stf olarak haritada da ona göre ayar çekmek istiyorum.




  • ustad obd den ltft map stft gibi degerleri kaydettim app arailigi ile daha sonra excel de pivot tablo yardimiyla bu tabloyu elde ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Buradaki olay sadece insanlara yapılan bu ayarın mucizevi bir ayar olmadığını anlatmak için yazıyorum. Ve bu ayarı 1.5 saatte 150 TL 'ye yapmak ne demek !!!
    1.5 saatte neyi ayarlıyorsunuz yapmayın Allah aşkına . 150 TL ücret neyin karşılığı. Kim bu arkadaşlar. Bu iş için yetkileri var mı ? Vergi ödüyorlar mı ?
    Araçların çok nadir girdiği open loop döngüsünü 1.5 saatte 150 TL'ye nasıl ayarlıyorlar? Ve bunu eksozun en sonuna taktıları wide band ile yapıyorlar.
    Hadi soruyorum 1.5 saat ... neden bu kadar sürüyor acaba 150 TL diyebilmek için mi? Yapmayın lütfen . Bir aracın closed loop ayarı inanın 15 dakika da kralı yapılır . Open loop ayarı daha kısa sürer. en kral yola çıktın geldin 30 dakikada yapılacak ayar için 150 TL istemek ne demek !!! 0 | |
    Aynen katılıyorum konu bayağı bir geçmiş ama yazma hissi geldi. :D Ben de atiker nanofast ecu var. Nozzelları 1.8 di 2.0 yaptım. Enjektörleri filan temizledim. Sonra ayar yapmaya başladım. Ben de ki program maalesef sayıla ile değil grafik ile neyse her yolla gittiğim geldiğim de grafiği ayarladım ve cuk diye oturdu çizgiler işin enteresan yanı, benzinde 2-3-4-5 viteste ayağımız gazdan çektiğim de tekleme yapıyordu. Bu ayardan sonra gaz da tekleme yapmadı. Arkadaşın dediği gibi 1.5 saat filan sürmedi obd cihazı ile de bakmadım. Eğer baksam belki daha iyi sonuçlar elde edeceğim. Eskiden harita sayılı olarak göstermediği için canım sıkılırdı şimdi grafiğe alıştım ve daha güzel sonuçlar elde ediyorum. Sadece obd2 de open loopa girdiğini nasıl anlayacağım onu bulamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahsun494

    Aynen katılıyorum konu bayağı bir geçmiş ama yazma hissi geldi. :D Ben de atiker nanofast ecu var. Nozzelları 1.8 di 2.0 yaptım. Enjektörleri filan temizledim. Sonra ayar yapmaya başladım. Ben de ki program maalesef sayıla ile değil grafik ile neyse her yolla gittiğim geldiğim de grafiği ayarladım ve cuk diye oturdu çizgiler işin enteresan yanı, benzinde 2-3-4-5 viteste ayağımız gazdan çektiğim de tekleme yapıyordu. Bu ayardan sonra gaz da tekleme yapmadı. Arkadaşın dediği gibi 1.5 saat filan sürmedi obd cihazı ile de bakmadım. Eğer baksam belki daha iyi sonuçlar elde edeceğim. Eskiden harita sayılı olarak göstermediği için canım sıkılırdı şimdi grafiğe alıştım ve daha güzel sonuçlar elde ediyorum. Sadece obd2 de open loopa girdiğini nasıl anlayacağım onu bulamadım.

    Alıntıları Göster
    bu ayağı gazdan çekince tekleme olayına kimse çözüm bulamadı, sırf onun için meşhur ankaradan akif e ayar yaptırdık 150 TL verdik ama sonuç aynı değişen bişey olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa-_-

    bu ayağı gazdan çekince tekleme olayına kimse çözüm bulamadı, sırf onun için meşhur ankaradan akif e ayar yaptırdık 150 TL verdik ama sonuç aynı değişen bişey olmadı.

    Alıntıları Göster
    Bir süre benzinde kullanın isterseniz.
  • Benzinde de kullandım hocam gaza geçince sonuç ayni


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.