Şimdi Ara

LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
16
Favori
43.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birkaç sorum olacak:)

    1- 16 ya ayarlayın dediğinizi lambda cinsinden konuşalım, lamda 1 e ayarlıyoruz değil mi. LPG de yakıt cinsi propan-bütan karışımı seçilirse AFR 16 olacak.
    2- Lambda 1 de çalışırken lpg de motor iç sıcaklığı mı artıyor?
    3- AFR 16 da çalışırsak (cihaz benzine göre ayarlı ve 14.7 yi lambda1 olarak kabul ediyorum) araç fakirde kalmaz mı ?

    Teşekkürler.
  • Lambda bir ölçü birimi değildir varış noktasıdır.

     
    Gasoline 14.7 : 1
    Natural gas 17.2 : 1
    Propane (LP) 15.67 : 1
    Ethanol 9 : 1
    Methanol 6.47 : 1
    n-Butanol 11.2 : 1
    Hydrogen 34.3 : 1
    Diesel 14.5 : 1
    Methane 17.19 : 1


    Hangi yakıtı kullanıyorsan yukarıdaki değerler 1 lambdaya eş düşer.

    Egzoz emisyon cihazındaki 1 lambda teorik olarak benzin 14.7 sini yani ildeal ayarı ifade eder. Çünkü o cihazlarda infrared ile çalışan sensörler var. Ve cihazlar benzin emisyonuna göre ayarlı.

    Bu cihazlarda LPG ideal ayarı lambda 1.06 dır. sanırım 1.1 gibi birlamda 16.0 a denk düşer deyip görmek lazım.

    Eğer o cihazlarda kullanılan yazılım LPG ye göre ayarlı olsaydı bu sefer 1 lambda 15.5 afr olacakti tabi lpg için aynı cihazda benzin ayarı yapsaydık .94 lambda gibi bişiye ayarlamamız gerekecekti.


    Yinede bu cihazlara güvenmeni tavsiye etmem. Çok hassas nane molla cihazlar, her yıl pahalı periyodik bakım ister, sensörleri dünya paradır, egzoz ortamı onlar için olmadığından elektrik motoru ile egzozdan numune alıp analiz ederler.

    LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK.


    Bu 1970 modeli falan. İzmirin meşhur ayarcısı doğan usta var ona git. onda 1985 modeli falan var iki monitörlü :)

    İşte bizim ustalardada 95 modeli var ancak bu cihazların amacı ayar yapmak değil. Emisyon testi yapmak.

    Neyse


    LPG ideali afr 15.5 tir. Ancak gaz halindeki lpg egzoz manifoldunu soğutamadığı için motoru ideal çalışma sıcaklığının üstüne çıkarma ihtimali olduğundan (dolayısı ile egzos subapları zarar göreceğinden) garanti olsun diye bir miktar fakirleştiriyoruz.

    Benim bahsettiğim fakirleştirme oranı çok duşük. Ki bir çok araç maf sensörü düzensizliğinden ya zengine ya fakire zaten düşmekte ve kullanıcıları durumu fark bile etmemekte.

    Benim aracım lpgde 17 de falan gidiyor. 18 ide 19 u da denedik arac yokuşlarda çok yığılıyor, kazandığın tasarruf sürüş keyfinden verdiğin ödüne değmiyor. Ancak uzun yolda emekli sürüşü için gideri var. Konya kırsalında bu şekilde ayar yapılıp uzun yolda 1.3 multijet ayarında yakan bir sürü şahin doğan var.

    Benzinde 16 da gider. Güçten düşer lakin gider. Yani giden arablar var, sanıyormusunuz ki bütün bu araçlar hele ekileri jilet gibi diyor. Ben neler neler gördüm.




  • Mehmet Bey'in teknik açıklamaları bilimsel çerçevede olduğu için tatmin edici ama bazı noktalarda biraz karalayıcı tarzda ifadeler olduğunu düşünüyorum. Bu arada şunu belirteyim, sadece araç kullanıcısıyım. AFR konusunu araştırırken denk geldim okudum. Mehmet Bey vergiden dem vurmuş hep, vergi konusu ayrı bir husus elbette. Bunun haricinde bir mesajında montajını yaptıkları araçlara ücretsiz AFR ayarı yaptıklarından bahsetmiş. Keşke o mesaja ücreti mukabilinde (Mesela 30 tl ye) AFR ayarı yapabileceklerini de belirtseymiş/teklif etseymiş.

    Benim şahsi düşüncem, bu tarz işlere girişip AFR ayarı yapan/yaptığını iddaa eden kullanıcılar kendi söküğünü dikmeye çalışan, hevesli, araştırmacı, kafa yoran, gayretli insanlar. Ve bu tip insanlar çoğu zaman başarılı işler yaparlar çünkü o işi gönül vererek yapıyorlar. Sanayide gördüğüm ticari işletmelerin bir çoğu hadi bizde bir LPG dönüşüm dükkanı açalım diyip işe başlamışlar gibi. Özveri yok, ilgi yok. Sözde 3 gün eğitim almış gelmiş tahminen.

    Geçenlerde Ankara'da bir iç anadolu bölge bayii olan bir yere gittim farklı bir markanın brc değil, han kapısı gibi giren çıkan belli değil, takır tukur 10 dakikada sepetliyorlar müşterileri. Ben bunları izleyince arabayı emanet etmek bile istemiyorum, sağlıklı değil çünkü.

    Benim aracımda onlarca sensör var, elin almanı herhalde open loopta kullanmasın kullanıcı diye bi kesici de koyardı öyle zarar ziyan birşey olsaydı, nitekim devir sensörü var bazı arızalarda 3000/4500 devri geçmeni engelliyor. Her daim hoyratça kullanmasan bile yüksek devir kullanmanın sakıncası yok bence.

    Teknik olarak bilmiyorum ama bu LPG dönüşüm sistemleri benzin haritasını imite mi ediyor ? Eğer öyle ediyorsa niye ayara ihtiyaç var. Yok etmiyorsa arkadaşların dediği gibi işletmeler niye 10 dakikada sepetliyor bizi. Bunlara bu işleri bu şekilde yapma yetkisini kim veriyor ?

    Mehmet Bey bunu kesinlikle bir saldırı olarak algılamayın lütfen, okuyunca aklımdan geçenleri yazdım buraya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theunnamed

    Mehmet Bey'in teknik açıklamaları bilimsel çerçevede olduğu için tatmin edici ama bazı noktalarda biraz karalayıcı tarzda ifadeler olduğunu düşünüyorum. Bu arada şunu belirteyim, sadece araç kullanıcısıyım. AFR konusunu araştırırken denk geldim okudum. Mehmet Bey vergiden dem vurmuş hep, vergi konusu ayrı bir husus elbette. Bunun haricinde bir mesajında montajını yaptıkları araçlara ücretsiz AFR ayarı yaptıklarından bahsetmiş. Keşke o mesaja ücreti mukabilinde (Mesela 30 tl ye) AFR ayarı yapabileceklerini de belirtseymiş/teklif etseymiş.

    Benim şahsi düşüncem, bu tarz işlere girişip AFR ayarı yapan/yaptığını iddaa eden kullanıcılar kendi söküğünü dikmeye çalışan, hevesli, araştırmacı, kafa yoran, gayretli insanlar. Ve bu tip insanlar çoğu zaman başarılı işler yaparlar çünkü o işi gönül vererek yapıyorlar. Sanayide gördüğüm ticari işletmelerin bir çoğu hadi bizde bir LPG dönüşüm dükkanı açalım diyip işe başlamışlar gibi. Özveri yok, ilgi yok. Sözde 3 gün eğitim almış gelmiş tahminen.

    Geçenlerde Ankara'da bir iç anadolu bölge bayii olan bir yere gittim farklı bir markanın brc değil, han kapısı gibi giren çıkan belli değil, takır tukur 10 dakikada sepetliyorlar müşterileri. Ben bunları izleyince arabayı emanet etmek bile istemiyorum, sağlıklı değil çünkü.

    Benim aracımda onlarca sensör var, elin almanı herhalde open loopta kullanmasın kullanıcı diye bi kesici de koyardı öyle zarar ziyan birşey olsaydı, nitekim devir sensörü var bazı arızalarda 3000/4500 devri geçmeni engelliyor. Her daim hoyratça kullanmasan bile yüksek devir kullanmanın sakıncası yok bence.

    Teknik olarak bilmiyorum ama bu LPG dönüşüm sistemleri benzin haritasını imite mi ediyor ? Eğer öyle ediyorsa niye ayara ihtiyaç var. Yok etmiyorsa arkadaşların dediği gibi işletmeler niye 10 dakikada sepetliyor bizi. Bunlara bu işleri bu şekilde yapma yetkisini kim veriyor ?

    Mehmet Bey bunu kesinlikle bir saldırı olarak algılamayın lütfen, okuyunca aklımdan geçenleri yazdım buraya.

    Merhaba Sayın Hocam;

    Kesinlikle karalama yaptığınızı düşünmüyorum aksine yazınızı çok beğendim, teşekkür ederim.

    AFR konusu ilk çıktığında bu ayarı yapan kişiler ile başka bir sanal ortamda konuyu tartışmaya çalıştık. Bu kişiler gerek şahsımla gerekse teknik bilgim ile dalga geçmek gibi seviyesiz bir uslüba girdiler. ( Sanırım tanımadıkları için , lakin öğrendim ki benden önce farklı meslektaşlarımıza da aynı üslubu sergilemişler) Konuyu araştırıp bu şahısların kim olduğunu öğrendiğimde sektörde geçmişleri olmayan özel sektör ve kamu kuruluşunda çalışan kişiler olduğunu öğrendim. Eleştirdiğim noktalar

    1) AFR ayarını mucizevi bir ayar gibi gösterdiler. Oysa AFR ayarı total lpg kalibrasyonunun %10 nunu teşkil eder (open loop)

    Lakin ayarladıkları araçların önceki yazılımı o kadar kötü ki eobd ve wide band ile yapılan ayar sonrası araçlar düzelince , bu sonuç tamamen AFR ayarı olarak lanse ettiler.

    2) Bu ayar 1.5 - 2 saat sürer demeleri. İnanın wide bandın , pc ve bağlantı kablolarının araca monte edilmesi ve toplanması open loop’ta ayar yapmaktan daha zor ve uzun . Ama 1 saat ayar yapıyoruz demek kandırmacadan başka bir şey değil . Lakin 1 saat ayar yapılıyorsa bu arkadaşlar bu işi bilmiyor demektir :) Closed , open loop ayarı ve cihazın sökülüp takılması hepsi 30 dakika.

    3) Vergi Konusu : Çorum’da her yıl en çok vergi veren ilk 100 firmadan biri olarak ; iş yeri olmayan , adresi olmayan , bu iş için vergi ödemeyen insanları eleştirmek her TC vatandaşı gibi benim de hakkım olduğunu düşünüyorum.



    Selam ve saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: theunnamed

    Mehmet Bey'in teknik açıklamaları bilimsel çerçevede olduğu için tatmin edici ama bazı noktalarda biraz karalayıcı tarzda ifadeler olduğunu düşünüyorum. Bu arada şunu belirteyim, sadece araç kullanıcısıyım. AFR konusunu araştırırken denk geldim okudum. Mehmet Bey vergiden dem vurmuş hep, vergi konusu ayrı bir husus elbette. Bunun haricinde bir mesajında montajını yaptıkları araçlara ücretsiz AFR ayarı yaptıklarından bahsetmiş. Keşke o mesaja ücreti mukabilinde (Mesela 30 tl ye) AFR ayarı yapabileceklerini de belirtseymiş/teklif etseymiş.

    Benim şahsi düşüncem, bu tarz işlere girişip AFR ayarı yapan/yaptığını iddaa eden kullanıcılar kendi söküğünü dikmeye çalışan, hevesli, araştırmacı, kafa yoran, gayretli insanlar. Ve bu tip insanlar çoğu zaman başarılı işler yaparlar çünkü o işi gönül vererek yapıyorlar. Sanayide gördüğüm ticari işletmelerin bir çoğu hadi bizde bir LPG dönüşüm dükkanı açalım diyip işe başlamışlar gibi. Özveri yok, ilgi yok. Sözde 3 gün eğitim almış gelmiş tahminen.

    Geçenlerde Ankara'da bir iç anadolu bölge bayii olan bir yere gittim farklı bir markanın brc değil, han kapısı gibi giren çıkan belli değil, takır tukur 10 dakikada sepetliyorlar müşterileri. Ben bunları izleyince arabayı emanet etmek bile istemiyorum, sağlıklı değil çünkü.

    Benim aracımda onlarca sensör var, elin almanı herhalde open loopta kullanmasın kullanıcı diye bi kesici de koyardı öyle zarar ziyan birşey olsaydı, nitekim devir sensörü var bazı arızalarda 3000/4500 devri geçmeni engelliyor. Her daim hoyratça kullanmasan bile yüksek devir kullanmanın sakıncası yok bence.

    Teknik olarak bilmiyorum ama bu LPG dönüşüm sistemleri benzin haritasını imite mi ediyor ? Eğer öyle ediyorsa niye ayara ihtiyaç var. Yok etmiyorsa arkadaşların dediği gibi işletmeler niye 10 dakikada sepetliyor bizi. Bunlara bu işleri bu şekilde yapma yetkisini kim veriyor ?

    Mehmet Bey bunu kesinlikle bir saldırı olarak algılamayın lütfen, okuyunca aklımdan geçenleri yazdım buraya.

    Merhaba Sayın Hocam;

    Kesinlikle karalama yaptığınızı düşünmüyorum aksine yazınızı çok beğendim, teşekkür ederim.

    AFR konusu ilk çıktığında bu ayarı yapan kişiler ile başka bir sanal ortamda konuyu tartışmaya çalıştık. Bu kişiler gerek şahsımla gerekse teknik bilgim ile dalga geçmek gibi seviyesiz bir uslüba girdiler. ( Sanırım tanımadıkları için , lakin öğrendim ki benden önce farklı meslektaşlarımıza da aynı üslubu sergilemişler) Konuyu araştırıp bu şahısların kim olduğunu öğrendiğimde sektörde geçmişleri olmayan özel sektör ve kamu kuruluşunda çalışan kişiler olduğunu öğrendim. Eleştirdiğim noktalar

    1) AFR ayarını mucizevi bir ayar gibi gösterdiler. Oysa AFR ayarı total lpg kalibrasyonunun %10 nunu teşkil eder (open loop)

    Lakin ayarladıkları araçların önceki yazılımı o kadar kötü ki eobd ve wide band ile yapılan ayar sonrası araçlar düzelince , bu sonuç tamamen AFR ayarı olarak lanse ettiler.

    2) Bu ayar 1.5 - 2 saat sürer demeleri. İnanın wide bandın , pc ve bağlantı kablolarının araca monte edilmesi ve toplanması open loop’ta ayar yapmaktan daha zor ve uzun . Ama 1 saat ayar yapıyoruz demek kandırmacadan başka bir şey değil . Lakin 1 saat ayar yapılıyorsa bu arkadaşlar bu işi bilmiyor demektir :) Closed , open loop ayarı ve cihazın sökülüp takılması hepsi 30 dakika.

    3) Vergi Konusu : Çorum’da her yıl en çok vergi veren ilk 100 firmadan biri olarak ; iş yeri olmayan , adresi olmayan , bu iş için vergi ödemeyen insanları eleştirmek her TC vatandaşı gibi benim de hakkım olduğunu düşünüyorum.



    Selam ve saygılarımla.

    Bence sorun bu işin isminde. "AFR AYARI" değil "LPG AYARI" demek daha doğru olur. OBD + Wideband sensör ekipmanlarını kullanarak LPG ayarı yapmak da denebilir :)

    Ben yine söylüyorum sizin sektörde eksik çok hocam :)İşin mantığına değil ezberine shaip ustalardan dolayı insanlar maalesef arayış içerisine giriyorlar.

    Bende henüz wideband sensör yok. BRC plug&drive üzerinden kalibrasyon, rölanti ince ayarı ve yoıl ayarını yaptım. düzeltmeleri gerçekleştirdim. Sonuç aşağıdaki tablodaki gibi. Closed loop neredeyse sorunsuz (30kpa altını cutoff olarak düşünüyorum oraları ayrıca kurcalayacağım).

    soldaki tablo 1.tur sağdaki tablo ikinci tur, aynı yolun gidiş ve gelişi. devirlere ve map sensörüne göre ltft+stft değerlerinin toplamlarını aldım. ortalamaları hücrelere yazdırdım excelde :)

    Sakin bir sürüş sergiledim, eobd den tuttuğum kayıdana göre toplam kullanımın %99 u closed loop ve cutoff sebebiyle open loop du.

    LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qntrl -- 25 Ocak 2018; 14:47:12 >




  • Mehmet abi, selamun aleykum.

    Arkadaşlarla 'art ayarı yapanlarla' tartışma ortamıni biliyorum.

    Bir kullanıcı olarak kafam karışık?



    Landi renzo lpg sistemim var.Aydinda yasıyorum.bu ayarı yada yol ayarı yaptirmaknistiyorum wide band ile.kimi tavsiye esersiniz. Ege bölgesinde kim var. Lpg servisleri, neden bizle ilgilenmiyor?

    Yol ayarı çok mu zor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mylife84

    Mehmet abi, selamun aleykum.

    Arkadaşlarla 'art ayarı yapanlarla' tartışma ortamıni biliyorum.

    Bir kullanıcı olarak kafam karışık?



    Landi renzo lpg sistemim var.Aydinda yasıyorum.bu ayarı yada yol ayarı yaptirmaknistiyorum wide band ile.kimi tavsiye esersiniz. Ege bölgesinde kim var. Lpg servisleri, neden bizle ilgilenmiyor?

    Yol ayarı çok mu zor?



    izmire gelirseniz yardımcı olurum, ücretim bir fincan dostluk kahvesidir :)afr şuan elimde yok ancak obd ile güzel ayarlar yakalanır.
  • Helal olsun.tesekkur ederim.adres alabilir miyim?uygun olursam gelirim insallah.

    Olmadi bakim zamani gelir bakimini da yaptiririm. .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: mylife84

    Mehmet abi, selamun aleykum.

    Arkadaşlarla 'art ayarı yapanlarla' tartışma ortamıni biliyorum.

    Bir kullanıcı olarak kafam karışık?



    Landi renzo lpg sistemim var.Aydinda yasıyorum.bu ayarı yada yol ayarı yaptirmaknistiyorum wide band ile.kimi tavsiye esersiniz. Ege bölgesinde kim var. Lpg servisleri, neden bizle ilgilenmiyor?

    Yol ayarı çok mu zor?



    izmire gelirseniz yardımcı olurum, ücretim bir fincan dostluk kahvesidir :)afr şuan elimde yok ancak obd ile güzel ayarlar yakalanır.

    @qntrl

    Bu ayarı ziyadesi ile yapabilir . Eobd ile yapılacak ayar sonrası aracınız ideal karışım ile yürütecektir . Open loop ‘da AFR ayarı çok şart değil. Araç open loop döngüsüne girene kadar olan bölgeyi tam ayarladıktan sonra geri kalan sırayı bir önceki sıradan yaklaşık 5-10 puan düşük ayarlamanız yeterli olacaktır. Örneğin closed loop’ta haritadaki son sıra 175 olsun . Bu durumda kalan dizinleri 160 -170 aralığında bırakmanız yeterli gelecektir . Tabi bu değerler tecrübe ile sabit ortalama değerlerdir. Wide band ile tam değerleri yakalayabilirsiniz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ozenclerotogaz kullanıcısına yanıt
    Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Ben yine bir iki noktaya değinmek isterim yanlış anlaşılmalara sebebiyet vermemek adına.

    1- Bu cevabı teknik olarak bilmediğim için yorum yapma imkanım yok.

    2- Benim görüşüm, bu işi yapan kişilerin belirttikleri sürelerin, gün içindeki o spesifik araç için harcadıkları zaman olarak değerlendiriyorum. Örnek vermek gerekirse silindir contası değiştirmek 3 dakika alacaktır, ama o contaya ulaşmak 3 saat. Şimdi bu iş 3 dakikalık mı 3 saatlik mi ?

    3- Sizin hakkınız olduğu kadar benim de hakkım elbette. İfade etmek istediğim şey şu ki, vergi konusu afr ile ilgili değil. Yani diyelim ki, Mehmet Bey (Siz) diye biri varmış emekli öğretmen, LPG konusunda kendini aşmış bir insan, benim aracımda sıkıntı var bilgisine ve tecrübesine başvurmak istiyorum. Ama vergi levhanız yok. Bu durumda sizin sahip olduğunuz LPG bilgisi ve tecrübesi çöp mü oldu ? Tabiki hayır. Hala o bilgi ve tecrübe sizde. Bir işletme kurmayarak yaptığınız ihlal ayrı bir tartışma konusu. Anlatmaya çalıştığım buydu.

    Saygılar




  • Merhaba , konuyu baştan sona okudum ve yazmadan kendimi alamadım. Yıl 2015 haziran. Araç hyundai i30 2010 1.4 motor. Aracı ikinci el aldım . İlk arabam ve araba , lpg sistemleri hakkında pek bilgim de yoktu.

    Arabayı aldıktan yaklaşık 300 km sonra aracımın motor arıza lambası yandı. Hyundai yetkili servise aracımı götürdüm . Sisteme bağlanıp sorunun fakir karışım olduğunu , arabamı lpg ustalarına götürmemi söylediler ve macera başladı.


    Bulunduğum ildeki üç tane farklı bayi üç farklı arızadan bahsettiler .Biri şamandıra arızalı dedi , biri enjektör dedi biri de regulatör değişecek dedi. Düşünün yani durumun vahimliğine . Sonra farklı bir ilde meşhur bir bayiye tekrar götürdüm o da regülatör deyince ; iyi bari ortak bir paydada buluşuldu düşüncesiyle değiştirilmesini istedim . 250 tl ile regülatör değişti. Oh dedim artık sorun kalkmıştır . Araca bindim daha sanayiden çıkmadım hor hor hor motor arıza lambası yanarak aracım stop etti. Geri götürdüm direk, basınç 10 lardaydı . Servisin bana dediği bu şekilde binin 1000 km sonra tekrar gelin ona göre ayar yapacağız . Bayinin olduğu yer ile benim bulunduğum ilin arası 200 km git gel 400 km.


    Bu arada araç kullanılmıyor . Lpg kapalı benzinde gidip geliyorum . Memlekete dönünce atiker müşteri hizmetlerini aradım . Allah aşkına bu işten anlayan bir bayiniz varsa beni oraya yönlendirin ; herkes farklı bir parçanın arızalı olduğunu söylüyor ,tek tek değiştirsem yeni sistem taktırmış kadar olacağım . Regülatör değiştirdiler aracımı mahvettiler dedim . Beni Bölge yetkili sorumlusuna gönderdiler. Bu bayi de 200 km ye yakın uzaklıkta .

    Gittim , baktılar ettiler borular eskimiş yarılmış neredeyse üç tane boru değişti araçtaki stop etmeler teklemeler azaldı ama kesin çözülmedi. Sonra sisteme olduğu yerde bağlanıp bir kaç ayar yapıldı . Dene gel bakalım olmuyor , bağlanıyor dene gel bakalım olmuyor. O tekleme illa var . Lpg ustası dedi ki km 100 bini geçmiş sen subaplarını değiştir (km 110 binde ). Bundan yapıyor değince tekrar hyundai servisine gidip durumu anlattım . Adamlar baktılar ettiler subaplarda hiç bir sorun yok , siz lpg ustanızı değiştirin bizce dediler. O sözden sonra bölge yetkili bayi ile de olan hikayemiz burada sona erdi.


    İyi kötü tekleye tekleye , motor arıza lambası yana söne binmeye devam ettim. Sonra boş bir vaktim de tekrar ilimdeki güvenilir başka bir lpg ustasına gittim . Enjektörler değişmedikçe bu motor arıza lambası sönmez dedi , tamam dedim allah kahretsin değiştir. 250 de orada bir masraf çıktı , motor arıza lambası daha nadir yanmaya sönmeye silkelemeye başladı ama hala çözüm yok. Bir hafta gel git git derken usta arabayı bırak bende kalsın kullanıp bakacağım. Tamam dedim . Sonra beni aradı ve dedi ki asıl sorun ateşlemede bobin ve bujileri değiştir gel ayar yapalım .Tamam dedik orjinal buji bobin 800 işçilik 50 lira toplam 850 lira daha masraf ettik ama tekleme geçti. Yol ayarı olmadan bir kalibrasyon yolladı beni. Bu sefer araç ilk çalıştırmada neredeyse stop edecek gibi oluyor devir saati çıldırıyordu. Bakılıyor birkaç ayar yapılıyor. Tam değil bir ayarsızlık var ama bulamıyoruz.


    Şehir dışına çıkınca da motor arıza lambaya başladı bu sefer de .Kendi ilimde binerken sorun yok ama farklı illere geçince arıza lambası tekrar yanıyor . Gelince ayar yapılıyor bir 20 lira daha veriliyor . Ayda en az iki kere oluyor bu mevzu. Usta bunun bir çaresi yok mu bu ne böyle her seferinde böyle değince araca obd bağlantılı bir kit takılmadığı için basınç farkından dolayı arıza lambası yakması normal diyor. Ustayı hiç bir şekilde yolda ayar yapmayı ikna edemiyorum.Bu kitte gerek yok obdli kitlerde lazım olur diyor . Abi obdli kit takalım yol ayarına taktıktan sonra çıkacaksan diyorum o zamanda obd li araçlar zaten kendi ayarını yapar gerek yok ona da diyor dalga geçer gibi. Ne olacaksa olsun çözülsün istiyorum artık .

    Bu olaylar 1 yıl zaman zarfında oluyor bu arada. Bir yıl arabanın sorunu ile uğraşmaktan zerre keyf almadan idare ede ede kullandım. Araştırırken sizin 150 lira çok dediğiniz afr ayarı yapan kişilere ulaştım. Ayar yapıldı aletler bilgisayarlar bağlandı yola çıkıldı edildi 45 dakika falan sürdü . 6 aydır hiçbir şekilde motor arıza lambası yanmadı . Yaklaşık 5 farklı ile gittim . Performans çok iyi . Yakıt biraz daha düştü. Tekleme silkeleme stop etme devir saati delirmeleri artık yok .

    Bu zamana kadar oto kalibrasyon ile verdiğim para en az 300 lirayı geçmiştir. Bu zaman zarfında 6 tane bayi yerine bu adamlara gidip ayar yaptırıp uğraşmadan, yıpranmadan işimi görebilseydim keşke. Vasıfsız bayiler olduğu sürece bu adamlar daha çok iş yapar , yapsın da . Aldıkları para da sonuna kadar helal olsun .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZevkiSefa -- 7 Şubat 2018; 11:38:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: franky88

    Merhaba , konuyu baştan sona okudum ve yazmadan kendimi alamadım. Yıl 2015 haziran. Araç hyundai i30 2010 1.4 motor. Aracı ikinci el aldım . İlk arabam ve araba , lpg sistemleri hakkında pek bilgim de yoktu.

    Arabayı aldıktan yaklaşık 300 km sonra aracımın motor arıza lambası yandı. Hyundai yetkili servise aracımı götürdüm . Sisteme bağlanıp sorunun fakir karışım olduğunu , arabamı lpg ustalarına götürmemi söylediler ve macera başladı.


    Bulunduğum ildeki üç tane farklı bayi üç farklı arızadan bahsettiler .Biri şamandıra arızalı dedi , biri enjektör dedi biri de regulatör değişecek dedi. Düşünün yani durumun vahimliğine . Sonra farklı bir ilde meşhur bir bayiye tekrar götürdüm o da regülatör deyince ; iyi bari ortak bir paydada buluşuldu düşüncesiyle değiştirilmesini istedim . 250 tl ile regülatör değişti. Oh dedim artık sorun kalkmıştır . Araca bindim daha sanayiden çıkmadım hor hor hor motor arıza lambası yanarak aracım stop etti. Geri götürdüm direk, basınç 10 lardaydı . Servisin bana dediği bu şekilde binin 1000 km sonra tekrar gelin ona göre ayar yapacağız . Bayinin olduğu yer ile benim bulunduğum ilin arası 200 km git gel 400 km.


    Bu arada araç kullanılmıyor . Lpg kapalı benzinde gidip geliyorum . Memlekete dönünce atiker müşteri hizmetlerini aradım . Allah aşkına bu işten anlayan bir bayiniz varsa beni oraya yönlendirin ; herkes farklı bir parçanın arızalı olduğunu söylüyor ,tek tek değiştirsem yeni sistem taktırmış kadar olacağım . Regülatör değiştirdiler aracımı mahvettiler dedim . Beni Bölge yetkili sorumlusuna gönderdiler. Bu bayi de 200 km ye yakın uzaklıkta .

    Gittim , baktılar ettiler borular eskimiş yarılmış neredeyse üç tane boru değişti araçtaki stop etmeler teklemeler azaldı ama kesin çözülmedi. Sonra sisteme olduğu yerde bağlanıp bir kaç ayar yapıldı . Dene gel bakalım olmuyor , bağlanıyor dene gel bakalım olmuyor. O tekleme illa var . Lpg ustası dedi ki km 100 bini geçmiş sen subaplarını değiştir (km 110 binde ). Bundan yapıyor değince tekrar hyundai servisine gidip durumu anlattım . Adamlar baktılar ettiler subaplarda hiç bir sorun yok , siz lpg ustanızı değiştirin bizce dediler. O sözden sonra bölge yetkili bayi ile de olan hikayemiz burada sona erdi.


    İyi kötü tekleye tekleye , motor arıza lambası yana söne binmeye devam ettim. Sonra boş bir vaktim de tekrar ilimdeki güvenilir başka bir lpg ustasına gittim . Enjektörler değişmedikçe bu motor arıza lambası sönmez dedi , tamam dedim allah kahretsin değiştir. 250 de orada bir masraf çıktı , motor arıza lambası daha nadir yanmaya sönmeye silkelemeye başladı ama hala çözüm yok. Bir hafta gel git git derken usta arabayı bırak bende kalsın kullanıp bakacağım. Tamam dedim . Sonra beni aradı ve dedi ki asıl sorun ateşlemede bobin ve bujileri değiştir gel ayar yapalım .Tamam dedik orjinal buji bobin 800 işçilik 50 lira toplam 850 lira daha masraf ettik ama tekleme geçti. Yol ayarı olmadan bir kalibrasyon yolladı beni. Bu sefer araç ilk çalıştırmada neredeyse stop edecek gibi oluyor devir saati çıldırıyordu. Bakılıyor birkaç ayar yapılıyor. Tam değil bir ayarsızlık var ama bulamıyoruz.


    Şehir dışına çıkınca da motor arıza lambaya başladı bu sefer de .Kendi ilimde binerken sorun yok ama farklı illere geçince arıza lambası tekrar yanıyor . Gelince ayar yapılıyor bir 20 lira daha veriliyor . Ayda en az iki kere oluyor bu mevzu. Usta bunun bir çaresi yok mu bu ne böyle her seferinde böyle değince araca obd bağlantılı bir kit takılmadığı için basınç farkından dolayı arıza lambası yakması normal diyor. Ustayı hiç bir şekilde yolda ayar yapmayı ikna edemiyorum.Bu kitte gerek yok obdli kitlerde lazım olur diyor . Abi obdli kit takalım yol ayarına taktıktan sonra çıkacaksan diyorum o zamanda obd li araçlar zaten kendi ayarını yapar gerek yok ona da diyor dalga geçer gibi. Ne olacaksa olsun çözülsün istiyorum artık .

    Bu olaylar 1 yıl zaman zarfında oluyor bu arada. Bir yıl arabanın sorunu ile uğraşmaktan zerre keyf almadan idare ede ede kullandım. Araştırırken sizin 150 lira çok dediğiniz afr ayarı yapan kişilere ulaştım. Ayar yapıldı aletler bilgisayarlar bağlandı yola çıkıldı edildi 45 dakika falan sürdü . 6 aydır hiçbir şekilde motor arıza lambası yanmadı . Yaklaşık 5 farklı ile gittim . Performans çok iyi . Yakıt biraz daha düştü. Tekleme silkeleme stop etme devir saati delirmeleri artık yok .

    Bu zamana kadar oto kalibrasyon ile verdiğim para en az 300 lirayı geçmiştir. Bu zaman zarfında 6 tane bayi yerine bu adamlara gidip ayar yaptırıp uğraşmadan, yıpranmadan işimi görebilseydim keşke. Vasıfsız bayiler olduğu sürece bu adamlar daha çok iş yapar , yapsın da . Aldıkları para da sonuna kadar helal olsun .

    Maalesef işini bilmeyen vasıfsız ustalar yüzünden durum böyle.Çok geçmiş olsun.
    AFR ayarı konusu ayrı incelenmeli LPG ayarı konusu ayrı incelenmeli. AFR ayarı yapan arkadaşalrın aslında yaptığı LPG ayarıdır.

    3 ana kısımda yapılmalıdır.
    1- Regülatör basıncı, varsa nozzle çapı kontrol edilmeli ve ayarlanmalı
    2- Closed loop döngüsünde EOBD cihazı ile LTFT STFT değerklerine göre MAPa ayarının yapılması ( BRC hariç, BRC de yol ayarı EOBD olmadan kolaylıkla yapılabiliyor)

    Şimdi bu iki maddeye kadar AFR kelimesini duymadık :) AFR dediğimiz kısım open loop döngüsünde başlıyor. Siz düzgün bir LPG ustasına denk gelseydiniz ev EOBD cihazı ile ayar yapılsaydı yolda, AFR ye ihtiyacınız olmazdı.

    Şimdi gelelim 3. aşamaya

    3- Wideband oksijen sensörü bağlanarak yük durumunda araç open loop a alınır benzin AFR değeri ile LPG durumundaki AFR değerleri eşleştirilir.

    Son dönemde çıkan OBDli kitler, BRC plug drive programı, Stag firmasının yazılımı(Atikerde kullanıyor) bu yol ayarı kısmını hemen hemen otomatik yapıyor.

    LPG işinde önce kendi ustanız olmanız gerekiyor, ben sırf bu sıkıntılardan dolayı bildiklerimi insanlarla paylaşmaya çalışıyorum.www.lpgayar.wordpress.com ;) Not: Tüpçü değilim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: franky88

    Merhaba , konuyu baştan sona okudum ve yazmadan kendimi alamadım. Yıl 2015 haziran. Araç hyundai i30 2010 1.4 motor. Aracı ikinci el aldım . İlk arabam ve araba , lpg sistemleri hakkında pek bilgim de yoktu.

    Arabayı aldıktan yaklaşık 300 km sonra aracımın motor arıza lambası yandı. Hyundai yetkili servise aracımı götürdüm . Sisteme bağlanıp sorunun fakir karışım olduğunu , arabamı lpg ustalarına götürmemi söylediler ve macera başladı.


    Bulunduğum ildeki üç tane farklı bayi üç farklı arızadan bahsettiler .Biri şamandıra arızalı dedi , biri enjektör dedi biri de regulatör değişecek dedi. Düşünün yani durumun vahimliğine . Sonra farklı bir ilde meşhur bir bayiye tekrar götürdüm o da regülatör deyince ; iyi bari ortak bir paydada buluşuldu düşüncesiyle değiştirilmesini istedim . 250 tl ile regülatör değişti. Oh dedim artık sorun kalkmıştır . Araca bindim daha sanayiden çıkmadım hor hor hor motor arıza lambası yanarak aracım stop etti. Geri götürdüm direk, basınç 10 lardaydı . Servisin bana dediği bu şekilde binin 1000 km sonra tekrar gelin ona göre ayar yapacağız . Bayinin olduğu yer ile benim bulunduğum ilin arası 200 km git gel 400 km.


    Bu arada araç kullanılmıyor . Lpg kapalı benzinde gidip geliyorum . Memlekete dönünce atiker müşteri hizmetlerini aradım . Allah aşkına bu işten anlayan bir bayiniz varsa beni oraya yönlendirin ; herkes farklı bir parçanın arızalı olduğunu söylüyor ,tek tek değiştirsem yeni sistem taktırmış kadar olacağım . Regülatör değiştirdiler aracımı mahvettiler dedim . Beni Bölge yetkili sorumlusuna gönderdiler. Bu bayi de 200 km ye yakın uzaklıkta .

    Gittim , baktılar ettiler borular eskimiş yarılmış neredeyse üç tane boru değişti araçtaki stop etmeler teklemeler azaldı ama kesin çözülmedi. Sonra sisteme olduğu yerde bağlanıp bir kaç ayar yapıldı . Dene gel bakalım olmuyor , bağlanıyor dene gel bakalım olmuyor. O tekleme illa var . Lpg ustası dedi ki km 100 bini geçmiş sen subaplarını değiştir (km 110 binde ). Bundan yapıyor değince tekrar hyundai servisine gidip durumu anlattım . Adamlar baktılar ettiler subaplarda hiç bir sorun yok , siz lpg ustanızı değiştirin bizce dediler. O sözden sonra bölge yetkili bayi ile de olan hikayemiz burada sona erdi.


    İyi kötü tekleye tekleye , motor arıza lambası yana söne binmeye devam ettim. Sonra boş bir vaktim de tekrar ilimdeki güvenilir başka bir lpg ustasına gittim . Enjektörler değişmedikçe bu motor arıza lambası sönmez dedi , tamam dedim allah kahretsin değiştir. 250 de orada bir masraf çıktı , motor arıza lambası daha nadir yanmaya sönmeye silkelemeye başladı ama hala çözüm yok. Bir hafta gel git git derken usta arabayı bırak bende kalsın kullanıp bakacağım. Tamam dedim . Sonra beni aradı ve dedi ki asıl sorun ateşlemede bobin ve bujileri değiştir gel ayar yapalım .Tamam dedik orjinal buji bobin 800 işçilik 50 lira toplam 850 lira daha masraf ettik ama tekleme geçti. Yol ayarı olmadan bir kalibrasyon yolladı beni. Bu sefer araç ilk çalıştırmada neredeyse stop edecek gibi oluyor devir saati çıldırıyordu. Bakılıyor birkaç ayar yapılıyor. Tam değil bir ayarsızlık var ama bulamıyoruz.


    Şehir dışına çıkınca da motor arıza lambaya başladı bu sefer de .Kendi ilimde binerken sorun yok ama farklı illere geçince arıza lambası tekrar yanıyor . Gelince ayar yapılıyor bir 20 lira daha veriliyor . Ayda en az iki kere oluyor bu mevzu. Usta bunun bir çaresi yok mu bu ne böyle her seferinde böyle değince araca obd bağlantılı bir kit takılmadığı için basınç farkından dolayı arıza lambası yakması normal diyor. Ustayı hiç bir şekilde yolda ayar yapmayı ikna edemiyorum.Bu kitte gerek yok obdli kitlerde lazım olur diyor . Abi obdli kit takalım yol ayarına taktıktan sonra çıkacaksan diyorum o zamanda obd li araçlar zaten kendi ayarını yapar gerek yok ona da diyor dalga geçer gibi. Ne olacaksa olsun çözülsün istiyorum artık .

    Bu olaylar 1 yıl zaman zarfında oluyor bu arada. Bir yıl arabanın sorunu ile uğraşmaktan zerre keyf almadan idare ede ede kullandım. Araştırırken sizin 150 lira çok dediğiniz afr ayarı yapan kişilere ulaştım. Ayar yapıldı aletler bilgisayarlar bağlandı yola çıkıldı edildi 45 dakika falan sürdü . 6 aydır hiçbir şekilde motor arıza lambası yanmadı . Yaklaşık 5 farklı ile gittim . Performans çok iyi . Yakıt biraz daha düştü. Tekleme silkeleme stop etme devir saati delirmeleri artık yok .

    Bu zamana kadar oto kalibrasyon ile verdiğim para en az 300 lirayı geçmiştir. Bu zaman zarfında 6 tane bayi yerine bu adamlara gidip ayar yaptırıp uğraşmadan, yıpranmadan işimi görebilseydim keşke. Vasıfsız bayiler olduğu sürece bu adamlar daha çok iş yapar , yapsın da . Aldıkları para da sonuna kadar helal olsun .

    Maalesef işini bilmeyen vasıfsız ustalar yüzünden durum böyle.Çok geçmiş olsun.
    AFR ayarı konusu ayrı incelenmeli LPG ayarı konusu ayrı incelenmeli. AFR ayarı yapan arkadaşalrın aslında yaptığı LPG ayarıdır.

    3 ana kısımda yapılmalıdır.
    1- Regülatör basıncı, varsa nozzle çapı kontrol edilmeli ve ayarlanmalı
    2- Closed loop döngüsünde EOBD cihazı ile LTFT STFT değerklerine göre MAPa ayarının yapılması ( BRC hariç, BRC de yol ayarı EOBD olmadan kolaylıkla yapılabiliyor)

    Şimdi bu iki maddeye kadar AFR kelimesini duymadık :) AFR dediğimiz kısım open loop döngüsünde başlıyor. Siz düzgün bir LPG ustasına denk gelseydiniz ev EOBD cihazı ile ayar yapılsaydı yolda, AFR ye ihtiyacınız olmazdı.

    Şimdi gelelim 3. aşamaya

    3- Wideband oksijen sensörü bağlanarak yük durumunda araç open loop a alınır benzin AFR değeri ile LPG durumundaki AFR değerleri eşleştirilir.

    Son dönemde çıkan OBDli kitler, BRC plug drive programı, Stag firmasının yazılımı(Atikerde kullanıyor) bu yol ayarı kısmını hemen hemen otomatik yapıyor.

    LPG işinde önce kendi ustanız olmanız gerekiyor, ben sırf bu sıkıntılardan dolayı bildiklerimi insanlarla paylaşmaya çalışıyorum.www.lpgayar.wordpress.com ;) Not: Tüpçü değilim :)

    Ömrü mü yediler usta 😂 neyseki o günler geride kaldı . Geniş bir zamanda sayfanızı incelerim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • qntrl Q kullanıcısına yanıt
    Slm

    iki gün önce 2009 mercedes c class 1800 137kw aracı test etmek için cihazla çıktım. elimdeki cihaz çevrim durumunu da gösteriyordu, dediğiniz gibi cut-off dışında aracı open loop'a geçiremedik, araç sürekli closed loop'ta çalıştı. gaz pedalına yüklenerek aracı 6000 devir üzerine çıkardık ( birinci ikinci ve üçüncü viteste ) dediğiniz gibi closed loopta obd ayar için yeterli. zaten araç open loop a geçmiyor ki
  • Hocam benim araç lpg uyumlu civic. Normal şartlarda araç afr 14.3 civarlarında çalışıyor hep. Full gaz verirsem 12.46 da sabit kalıyor hiç oynama olmuyor. Ayağımı gazdan çekersem 29.40 da sabit kalıyor. Değerler nasıl sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konya'da LPG için AFR ayarı yapacak usta, bayi, teknik servis var mı??
  • Atiker Gold 2018 için Avrupa yakasında hakkıyla yol ayarı yapan bir servis varmıdır?
  • VipLife kullanıcısına yanıt
    Candan mühendislik var ama onlar da sadece montajını kendi yaptıkları araçlara ayar yapıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mltya44 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim yanıt için, evet onları aradım, randevu vermiyorlar..
  • Merhabalar bende bugün 2003 model Fiat Albea 1.2 16v aracıma Atiker grand LPG taktırdım.taktiktan sonra PC ye bağlayıp ayar yaptılar daha sonra 1000 km olunca gel yol ayarı yapacağız dediler bende şimdi konuları okudum benimde kafam karıştı gitti afr ayarı v.s LPG iside çok kafa karıştıran bir olay benzinli araçta hiç sorun olmuyor ayarda olmuyor LPG de neden böyle acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.