Şimdi Ara

LPG motordan ve tork dan ne kadar çalar (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
1
Favori
2.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    daha çok ,huzurunu güvenliğini keyfini çalar

    bunun artılayan 8 kişi, tüpünüz patladı herhalde ya da dizelcisiniz.

    LPG'nin güvenliği olumsuz etkilediği tek ülkeyiz. TV'ye şeytan kutusu denmesi gibi lpg patlar çatlar ölürsüncüler dolu... Asıl insana zarar veren sizin rezil pislik dizel araçlarınızın yaydığı NOx gazları. Sizin araçlarınız asıl ölüm saçıyor.

    aynen


    ufuk-34JD58 benim araçta lpgli mısır gibi patlıyor pat pat pat en son daha geçende patladı.binmiyorum öyle bekliyor.çok huzursuzum.geceleri uykum kaçıyor aracım acaba patladı mı diye.ellerim kollarım patlamalardan mütevellit 2.derece yanık.üstelik sanayiye de aboneyim.hatta bazı geceler orda yatıyorum nasıl olsa sabah geleceğim diye.lpg almayın,takmayın taktırmayın talebi düşsün daha ucuz bineriz sayenizde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Hiç LPG li araç kullanmadım o yüzden hissedilip hissedilmediğini bilemiyorum ancak

    LPG'nin yapısından dolayı bir kayıp vardır .

    LPG 110 Oktan civarında bu gayet iyi bir özellik Benzine kıyasla ve de Yandığında verdiği enerji daha fazla .

    Ancak LPG 'nin hacminin bir kısmı giriş valfi tarafından alındığı için Volumetrik Verim açısından düşüktür bu da tabi ki düşük güç demektir .

    %5 civarı olduğu söyleniyor ama bu rakam eski olabilir günümüzde nasıldır bilemiyorum .

    Oktan sayısı arttıkça yakıtın performansı artmaz ki. Aksine 92 veya 95 oktanlı benzin 98 oktandan daha güzel yanar. Oktan sayısı yakıtın yanmasını zorlaştıran bir etmendir en basit deyimiyle.

    98 veya 100 oktan benzin, 95 oktandan daha geç tutuşur. Buda motorda istenmeyen erken yanmayı engellemek ve vuruntuyu azaltmak içinidir. oktan sayısı düştükçe yakıt erken ve kolay tutuşur.

    LPG'nin kaç oktanlı oldugu konusunda bilgim yok ancak, oktan sayısı arttıkça performans artar diye birşey yok:) Eğer 98-100 oktanla araba daha iyi gidiyorsa, arabanın motorunda vuruntu vardır.

    Ayrıca mantıken, LPG'nin verdiği enerji fazla olsaydı. LPG'li araçlarda performans kaybından söz etmezdik. Ancak LPGli araç içten yanmalı motorlarda en çevreci olan yakıtlardan birisidir :)

    Dusuk oktan kontrolsuz guc demektir istediginden once kendi patlama yaparsa yanma hucresinde iki yanmanin karsilamasi sonucu yuksek basinc ve sicakliktan piston zarar gorur vuruntu olur . Esas olay senin istedigin sekilde yanmadir .

    Neden yaris araclari Methanol Ethanol kullaniyor ? Cunku oktan sayisi yuksek ve tabi kimyasal formulunden dolayi

    Lpg nin 110 civari

    Lpg nin verdigi enerji daha fazla

    Methanol, ethanol'ün de LPG'nin de kalori değeri benzine göre daha düşüktür. Oktan da bir kalori (enerji) birimi değildir. Oktan yanabilirlik değeridir. Ancak ters değerdir. Yani, oktan arttıkça yanabilirlik azalır.
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1

    Bu ne işe yarar?

    Yüksek oktanlı benzin kendiliğinden yanma gerçekleşmeden daha çok sıkıştırılabilir. Bir noktada kendiliğinden yanma gerçekleşir. Klasik benzin motorunda bu istenmez. Bu sıkışma oranının bir tık altına kadar sıkıştırma yapılır. Tam o an buji kıvılcımı çakar ve iş biter.

    Yüksek oktanlı benzin bu noktaya daha zor ulaşır. O yüzden daha çok sıkıştırılabilir. Bu sayede de daha verimli veya daha performanslı motorlar elde edilebilir. Methanol, yüksek oktanlı benzin kullanan performans motorları bu yüzden kullanılır.

    Yoksa, düşük oktanlı benzin yandığında daha çok kalori verir.

    LPG'nin yanınca verdiği enerji ciddi manada daha düşüktür. O yüzden LPG'li araçlar benzinli hallerine göre %15 kadar daha çok LPG tüketir.

    Aynı şekilde, Ethanol de öyle. Hem E85, hem benzin kullanabilen araçlarda E85 kullanımı yakıt tüketimini %25 arttırır. Çünkü Ethanol yanınca daha az enerji verir. Bunu, yanma odasına daha çok yakıt yollayarak telafi ederler.

    Yani oktan bir enerji birimi değildir. Aracınızın kullanım kılavuzunda "92-98 oktan arasında iyi çalışır" diyorsa ve 98 oktan koyunca daha iyi performans alıyorsanız, bu aracınızın motorunun sıkıştırma oranı 98 oktana göre optimize edildiği içindir. 92 oktan benzini koyduğunda en iyi performansı veren motora 98 oktan benzin koyarsan daha kötü performans alırsın, çünkü hem yanınca elde edilen enerji düşer, hem hedeflenen avans tutturulamaz. O sıkıştırma oranında 98 oktan benzin gecikmeli yanacaktır.

    Tadaaaa! Özetle çok gıcık iş bu içten yanmalı motor işi.

    -----------------

    LPG konusunda oktanın 110'lara denk geldiği doğrudur (LPG'de bunun karşılığı oktan değil; ama mantık doğrudur). Buradan hareketle "LPG için özel olarak dizayn edilmiş bir motordan benzinli bir araca göre daha yüksek güç elde etmek mümkündür" diyebiliriz. LPG'nin kendiliğinden yanma gerçekleşmeden önceki sıkıştırma oranına kadar sıkıştırılıp yakıldığı bir motor muhtemelen dengi olan benzin motorundan daha güçlü olacaktır. Ancak yanma odasındaki yüksek sıcaklıkla baş etmek için kullanmanız gereken çelik sübaplar ve yatakları elde ettiğiniz gücün bir kısmını soğuracaktır. Ancak gene de daha yüksek güç elde etmek mümkün.

    İyi güzel de, şimdi Lpg iyi mi, kötü mü olmuş oluyo ?

    Bize o lazım 😁😁😁😁

    Yani ya bendensin, ya değil 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acc04 kullanıcısına yanıt
    Şu fuel oil'in köpürtmesi yok mu köpürtmesi... Mis mis...

    Yakıtın iyisi kötüsü olmaz. Yakıt yakıttır işte. Fetişizmi yapılmaz.

    Her yakıtın avantajı dezavantajı ortadadır. İşini kim nasıl daha iyi görecekse yakıt tercihini ona göre yapar. "Hidroelektrik mis abi, en tatlı elektrik." , "Öyle deme! Hiçbiri doğalgazın yerini tutmaz." gibi bir elektrik fetişizmi yoktur mesela.

    Benim şahsi görüşüm, tamamen şahsi çıkarlarımdan ötürü, LPG'nin gereksiz ve tehlikeli bir yakıt olduğudur. Yaklaşımım objektif temellere dayanmamaktadır. Tamamen duygusal sebeplerden ötürü fikrim bu şekildedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 12 Aralık 2016; 16:7:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Şu fuel oil'in köpürtmesi yok mu köpürtmesi... Mis mis...

    Yakıtın iyisi kötüsü olmaz. Yakıt yakıttır işte. Fetişizmi yapılmaz.

    Her yakıtın avantajı dezavantajı ortadadır. İşini kim nasıl daha iyi görecekse yakıt tercihini ona göre yapar. "Hidroelektrik mis abi, en tatlı elektrik." , "Öyle deme! Hiçbiri doğalgazın yerini tutmaz." gibi bir elektrik fetişizmi yoktur mesela.

    Benim şahsi görüşüm, tamamen şahsi çıkarlarımdan ötürü, LPG'nin gereksiz ve tehlikeli bir yakıt olduğudur. Yaklaşımım objektif temellere dayanmamaktadır. Tamamen duygusal sebeplerden ötürü fikrim bu şekildedir.

    Aslında lpg'ye şöyle güzel bir koku verecekler.

    O ilk çalıştırma anında o acı koku yerine araba missss kokacak.⚘⚘⚘⚘

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acc04 kullanıcısına yanıt
    LPG'ye ne kokusu verirsen ver, istersen Armani ile anlaş, aklında onun kokusu "fakir kokusu" olarak kalacaktır. Yakıtın prestiji... "Geçen gün bir elektrik almışım gençler... Mirzaoğlunun soğuk sularından başlayan yolculuğuna Basra Körfezi'nin kızgın kumlarında tamamlayan sulardan elde edilmiş, mis gibi, dağ kekiği kokuyor böyle... Verdim elektriktiği, fabrikada motorlar senkronize şakıdı beee!"

    Eheghm, neyse, sonuçta fakirliğin lüzmu yok. LPG kötüdür.

    https://www.youtube.com/watch?v=vROzK4jS3fw




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bandanalı Adam

    Zamanını çalar. Sanayiye gidersin. Sayfa sayfa forumlarda gezersin. Keyfini çalar. Saat gibi çalışan arabada sıkıntılar başlar. Sanayiye gidersin. Ayar yapıp gönderir. Güvenliğini çalar. Bir bakmışın ailenle uzun yolda giderken gaz kokusu geliyor arabadan(başımıza geldi ). Statünü çalar. Hafta sonu ailenle gittiğin avm de otoparka giremezsin veya 2. sınıf muamelesi görürsün. Daha yazayım mı?

    Yine boş boş yorumlar Araban LPG ye uyumluysa, montaj düzgün yapıldıysa hiç bir şey, ama hiç bir şey olmaz. İzmir de 10 yıl boyunca aracımla alınmadığım hiç bir tane AVM, hiç bir tane otopark olmadı. Ama gidip Opel gibi LPG uyumsuz bir araca LPG taktırırsan, dandik bir yere LPG montajı yaptırısan, yıllarca LPG ile ilgili bir bakım olduğundan haberin olmadan, sadece LPG kokusu gelince aklına bakım yapmak gelirse, çıkarsın burada LPG li araçın olunca 2.sınıf muamele hedele hödele dersin Bunları Dizel bir araç sahibi olarak yazıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tefennili -- 12 Aralık 2016; 16:54:35 >




  • Araç tercih bölümünde bu konunun ne işi var. Forumda düzen diye bişey kalmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bandanalı Adam

    Zamanını çalar. Sanayiye gidersin. Sayfa sayfa forumlarda gezersin. Keyfini çalar. Saat gibi çalışan arabada sıkıntılar başlar. Sanayiye gidersin. Ayar yapıp gönderir. Güvenliğini çalar. Bir bakmışın ailenle uzun yolda giderken gaz kokusu geliyor arabadan(başımıza geldi ). Statünü çalar. Hafta sonu ailenle gittiğin avm de otoparka giremezsin veya 2. sınıf muamelesi görürsün. Daha yazayım mı?

    Eski sistemlerde ve kötü montajlarda yazdıklarında haklısın, ama yeni nesil sistemlerde ustada iyiyse sıfır sorun. Şuan kullandığım araçta Lpg olduğunu anlayamazsın, ne performansı, ne gaz tepkileri, nede benzin gaz geçişlerini anlayamayacağın kadar sorunsuz. Tabiki en iyisi orjinal hali fakat bu benzin fiyatlarıyla benzinli arabaya binmek akıl karı değil. Şuan için yarı yarıya tasarrufu var, yazın bu oran artar. Avm konusuna gelince bulunduğum yerde giremediğim avm yok, 2. 3. 5. Sınıf vatandaş yerine konulma durumuna gelince haklısınız. Her aldığımız 100 liralık benzinin 80 lirasını vergi vererek 1. Sınıf vatandaş oluyoruz. Acaba 1. Sınıf enayimiyiz? Yanlış anlama, her alanda böyle verginin vergisini veren bir toplum olduk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LPG takınca 3-5 beygir kokudan ölür. Benzine geçince de yeniden dirilir, bu böyle sürer gider.

    Ancak fabrika çıkışı LPG li olan araçlar da var. Aynı modelin benzinli versiyonuna baktığında, güçler aynı. Demek kayıp olmuyormuş.

    Güç ve performanstan ödün vermek istemediğine göre, baya yarışa katılıyorsun sanırım. Bence alternatif etanol, uçak yakıtı (keratin), hatta roket yakıtı falan düşün. Onlarda tork ve beygir düşüşü olmuyor,aksine artıyor. Ama motor alıp başını gider de, kasayı geride bırakır mı bilemem.
  • Lpg yi Mercedesin işlettiği Bosch serviste taktirdim.

    Teleflex.

    Gayet güzel bir mekan.

    Yetkili serviste hemen yanında.



    Araci almaya gittim. Bi baktim lpg ye geçmiyor.

    Ertesi gun yaklasik 50km yol tepip işyerime gelip yaptılar.



    Bir gün lpg alıyorum bi baktım aracın altından beyaz bir duman yayılıyor. Aldiginin bir kismini disari atiyor. Neyse s dolum borusunun bir ksmi nasil olduysa gevsemis yaptilar.



    Bir gun uzun yoldayim ayni seyi gene yapti. Servis gene bir seyler yapti duzeldi.



    Son donemde ariza lambasi da yanmaya basladi. Ayarla duzeliyor sonra arada gene kafasina gore ara ara yaniyor sonuyor vs. Ona alistim sonraları.



    Son donemde kışın lpg ye geçerken araçta hafif silkeleme oluyordu. Sadece 1 sn lik bir geçiş boşluğu. Goturdum, filtreyi her 10bin de degismemisiniz arada gecikmeler olmus. O yuzden enjektorlerde lpg donma yapiyor sokup temizlicez dediler. iyi yapin dedim. ancak maliyet 2 sene onceki parayla 500 tl'ye yaklasir zira sizin enjektorler manifolda gömülü. işçilik parası dediler.



    Neyse tüm bunları yaşadım 3.5 sene boyunca.



    Lpg simit valfinden kaynakli 43lt tank 30lt aliyordu.

    Araba 2.4 olunca menzil ş.içi 200km yi biraz geciyordu.



    Ama pişman değilim. Zira o araçla benzinle doya doya gezemez, 7 bin devire çıkmaya korkar otobanda Bmw kovalayamazdım. 😄



    Dizel araçlar maalesef ZEVKLI sürüşe sahip değil.

    Anca 530D veya 535D olacak ta belki zevkli olabilecek, o da yüksek torktan dolayı, ancak onda da gene motor sesi benzinli gibi güzel değil. Devir bandı dar.



    Ama hep bir ikilem var ama yukarıdaki sorunları düşündükçe.

    Yani risk var mı, var.




  • Benim araba da arada bir patlıyor

    Şakası bir yana benzinle kullandığımda daha bir rahat gidiyormuş gibi bir durum oluyor. LPG ile Antalya'nın dağlık ilçelerine bile giderken herhangi bir performans düşmesi hisstmedim. Olması gerekenden düşük vitesle gitmedim. Hissedilecek bir performans düşüklüğü yok diyebilirim. Ama motorun hissi farklılaşıyor.



    Sonuç olarak LPG kötüdür Fakir işidir


    Edit: Eksik yazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atb0788 -- 12 Aralık 2016; 17:22:3 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    daha çok ,huzurunu güvenliğini keyfini çalar

    bunun artılayan 8 kişi, tüpünüz patladı herhalde ya da dizelcisiniz.

    LPG'nin güvenliği olumsuz etkilediği tek ülkeyiz. TV'ye şeytan kutusu denmesi gibi lpg patlar çatlar ölürsüncüler dolu... Asıl insana zarar veren sizin rezil pislik dizel araçlarınızın yaydığı NOx gazları. Sizin araçlarınız asıl ölüm saçıyor.

    O adam benzin kullanıyor yalnız. Bilip bilmeden konuşmayın tüpçü arkadaşlar. Anlaşılan tüp kokusu kafa yapıyor size

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kafam çok fena karıştı şimdi :) ben leon benzinli alayım diyordum yada civic focus a LPG takar ucuz ucuz binerim diyordum :) yıllık vergi bakim masrafı yılda 10.000 düşününce sanki LPG can gibi duruyor :) yanlış mı düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Arac ve motor ozelligi vede sanzuman nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Adam on numara anlatmış. Simit lpg koyun icerde istepne gorunmesin dolum agzi zaten asagida ohh. Adamlar sadece bagaja bakiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler astra j 1.4 turbo ile uyumu nasıl LPG nin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin ile lpg arasındaki fark yağı değiştirilmiş motor kadar bile değildir.
    Dizel bir çevre katilidir, yavaş yavaş zehirler.
    Beş yıl sonra birde bakmışız millet dizel yakıta ve motora getirilen ek vergiler yüzünden araçlarını elden çıkarmaya çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotlevel

    Arac ve motor ozelligi vede sanzuman nedir?

    2011 Subaru Legacy 2.0i, CVT.
  • Lpg dünyanın en büyük hırkızlarından biridir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.