Şimdi Ara

LPG Motor hata lambası meselesi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
8.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    kit değişince aynı porblemin olmayacağı ne malum? bu garanti ediliyor mu?
    ayrıca bildiğim kadarıyla milano, atiker'e göre daha pahalı..


    Ben şuan onu araştırıyorum. Ama daha önce Atiker montajı yapılmış Colt resimleri gördüm.

    Ben taktırdığımda aşağı yukarı aynı fiyata taktırmıştım milanoyu da.
  • @catalyst
    Sorununuzun çözülmüş olmasına sevindim , Bundan sonra sıkıntı yaşamamanız dileğiyle. Başarılar diliyorum

    @eranyum.

    Bahsettiğimiz değerler sınır değerlerdir, Bunlar ancak ilgili cihazlarla görülebilir ve yorumlanabilir. Ben sizleri konu hakkında fikir sahibi yapabilmek için bu bilgileri verdim,

    Konu ile ilgili ustalar bile bu konuları tam olarak bilemezken sizin tam olarak anlamanız tabiiki mümkün değil.
    Sizin aracınız müşür değerine gelince fanı açıyor ve asal göravini yapıyor.
    Siz farkında bile değilsiniz bunun, üstelik fan ve torpidodaki ısı göstergesi motorsuyu sıcaklığıdır, Bence fazla kafa yormayın ve Aracınızın LFT ve SFT değerlerini bir kontrol ettirin. Çıkan sonuca göre ya ayar yaptırırsınız yada kafanıza takmadan mutlu mutlu kullanırsınız.
    Sevgi ile kalın :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @catalyst
    Sorununuzun çözülmüş olmasına sevindim , Bundan sonra sıkıntı yaşamamanız dileğiyle. Başarılar diliyorum

    @eranyum.

    Bahsettiğimiz değerler sınır değerlerdir, Bunlar ancak ilgili cihazlarla görülebilir ve yorumlanabilir. Ben sizleri konu hakkında fikir sahibi yapabilmek için bu bilgileri verdim,

    Konu ile ilgili ustalar bile bu konuları tam olarak bilemezken sizin tam olarak anlamanız tabiiki mümkün değil.
    Sizin aracınız müşür değerine gelince fanı açıyor ve asal göravini yapıyor.
    Siz farkında bile değilsiniz bunun, üstelik fan ve torpidodaki ısı göstergesi motorsuyu sıcaklığıdır, Bence fazla kafa yormayın ve Aracınızın LFT ve SFT değerlerini bir kontrol ettirin. Çıkan sonuca göre ya ayar yaptırırsınız yada kafanıza takmadan mutlu mutlu kullanırsınız.
    Sevgi ile kalın :)


    Faruk bey, ben şimdi size Atiker'de de bu enjetör emülasyon sorunu çıkar mı diye soracağım ama siz yine "Sizin sorununuzu montaj yapan yer çözsün bana göre forumlarda bu sorun bir yıl daha sürse çözülmez. Biz BRC ci olmamıza rağmen yardımcı olmaya çalıştık. bizim bilgimiz buraya kadar dostum. Burdan sonrası tıkadı bizi . " diyeceksiniz




  • @catalyst
    Estağfurullah, Açıkçası atikerin emüle sistemini bilmiyorum Şafak otogazdan asım beye sorarsanız daha aydınlatıcı bilgi alırsınız.
    Fotolara falan aldanmayın :) 4 silindirli BMW nin üzerine 6 enjektör konularak çekilmiş resimler gördüm ben ''Altınada yazdım zaten hiç dayanamam üçkaada''

    Kullananların telefonunu alarak direct referans almak en doğrusu bana göre.
    Sevgilerimle :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili
    @eranyum.
    Bahsettiğimiz değerler sınır değerlerdir, Bunlar ancak ilgili cihazlarla görülebilir ve yorumlanabilir. Ben sizleri konu hakkında fikir sahibi yapabilmek için bu bilgileri verdim,

    Konu ile ilgili ustalar bile bu konuları tam olarak bilemezken sizin tam olarak anlamanız tabiiki mümkün değil.
    Sizin aracınız müşür değerine gelince fanı açıyor ve asal göravini yapıyor.
    Siz farkında bile değilsiniz bunun, üstelik fan ve torpidodaki ısı göstergesi motorsuyu sıcaklığıdır, Bence fazla kafa yormayın ve Aracınızın LFT ve SFT değerlerini bir kontrol ettirin. Çıkan sonuca göre ya ayar yaptırırsınız yada kafanıza takmadan mutlu mutlu kullanırsınız.
    Sevgi ile kalın :)


    tekrar teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.
    aracı bir süreliğine (servise yeni test cihazı gelene kadar olabilir) benzinde kullanmaya karar verdim. inşallah cihaz gelince gidip tekrar ayar yaptırtmayı düşünüyorum. hem benzin ucuzlamışken kaç lt. sarfiyat olduğunu ölçeyim dedim.. sanırım benzinde kullanmanın bir mahsuru olmaz. ayrıca benzinde uzun süre kullanınca ikaz ışığı sönecek mi diye kontrol etmek de istedim..

    bahsettiğiniz LFT ve SFT değerlerini en son çare olarak düşüneyim. ayar için beklemedeyim. teşekkürler, kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 18 Aralık 2008; 23:38:55 >




  • Benzinle bir müddet gezince tüm hatalar silinecek ve aracınız normal haritasına dönecektir zaten
    Bu arada ECU nuza yüklü olan hataları sildirmenizde gerekiyor.
  • Bugün Atiker'i taktırdım, hatayı sildirdim bakalım ne olacak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst
    Bugün Atiker'i taktırdım, hatayı sildirdim bakalım ne olacak.



    hocam maşallah çok hızlısın. inşallah sorunun bu şekilde çözülmüş olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst
    Bugün Atiker'i taktırdım, hatayı sildirdim bakalım ne olacak.



    hocam maşallah çok hızlısın. inşallah sorunun bu şekilde çözülmüş olur.


    Arıza lambam yine yandı




  • arkadaşım araştırmışmıydın, atiker'de yanmaz diye garanti verdiler miydi? atikerle değiştirelim dediler diye yazdığında ilk aklıma gelen buydu.. ya yine yanarsa..
    zor bir durum, Allah sabır versin cümlemize. bakalım şimdi n'olacak?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    arkadaşım araştırmışmıydın, atiker'de yanmaz diye garanti verdiler miydi? atikerle değiştirelim dediler diye yazdığında ilk aklıma gelen buydu.. ya yine yanarsa..
    zor bir durum, Allah sabır versin cümlemize. bakalım şimdi n'olacak?



    Araştırdım ama net birşey bulamadım. Yapacak fazla birşey yok. Belki yine hata koduna bakarım, aynısıysa bir hafta daha sürerim. Yine geçmezse gidip soracaz artık ne yapalım diye ama çıkar desem çıkaracaklarını pek zannetmiyorum.

    Ancak normal olarak beni rahatsız etse de araç için ciddi bir problem oluşturduğunu pek tahmin etmiyorum. Arıza lambası yansa da yol bilgisayarı düzgün yakıt tüketim gösteriyor, yani ECU karışım ayarını bozmuyor. Daha önce kalibrasyon ayarı yaptırırken de gördük bunu. Sabahları rahat çalışıyor. LPG'den benzine geçirince aşırı benzin salma yapmıyor enjektörlerden. Bazı araçlarda arıza lambası söner ama araç kendini aşırı zengin karışıma ayarlar ve fazla tüketir. Bende tüketim problemi de yok.

    Hata kodu da 170 çıktı. Şüpheli bir kod olmakla birlikte genelde karışım ayarıyla ilgili gibi duruyor. Belki de problem ECU değil karışım ayarıdır, belki de oksijen sensörüm eski diye yapıyordur. Çünkü servis daha önce Lancer'a milano montaj yaptığını söyledi. Başka birşey yerde Atiker'in de Colt dahil bir çok mits. araca takıldığını gördüm.

    Sizin lambanız söndü mü durum nedir?




  • Artık tek umudum buradaki japon emülatör:

    http://www.atiker.com.tr/product.php?id=00002〈=tr

    Olur mu olmaz mı ya da bunu mu taktılar başka mı taktılar ya da emülatör taktılar mı bilmiyorum. Ancak ne taktığını, ne takması gerektiğini ve elinde ne olduğunu bilmeyen montajcılara, iyi niyetli de olsalar

    Bu arada bişi daha buldum:

    http://www.3k-lpg.com/tr/urunler.htm

    Adamlar herşeyin emülatör'ünü yapmışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 20 Aralık 2008; 1:36:06 >




  • bu sektöre 20 sene hizmet verince istediginiz emülatör yapılıyor tabiki sadece emülatör yapmıyoruz DH forumlarda sorunları olan akadaşların sorunlarına tarafsız yardımcı olmayada çalışıyoruz artı deginmeden edemiyecem japon emülatör sizin bir işinize yaramaz aynı işlemi yapan elektronik devre ecunun içinde var yanlız ecularda standart 100ohm dur sizn aracınız 50 ohm yada 35 ohm olmalı bendeki bilgiler bu yönde siz artı bir emülatör takmakla 100 ohm üzerine bir 100 ohm daha eklediniz sizin emüle sistemi oldu 200 ohm buda sizi çözüme ulaştırmaz ya ecu nun içinden dirençler degişecek yada bizim imalatımızda yok ama italyan aeb firmasında bu iş için emülatör dikkatimi çekmişti o takılacak ama en kolayı ecu nun içinden direnç degerlerini düşürmek buda tabiki bilincli kişilerce yapılmalı yanlız önemle arz edeyim sorunun sebebi kesin bilinmeli arıza ışıgı araçın her sorunu için yanar bunun sebebini arıza tesbit çihazı ile net ögrenmelisiniz beni tavsiyem bu yönde hayırlı akşamlar dilerim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Artık tek umudum buradaki japon emülatör:

    http://www.atiker.com.tr/product.php?id=00002〈=tr

    Olur mu olmaz mı ya da bunu mu taktılar başka mı taktılar ya da emülatör taktılar mı bilmiyorum. Ancak ne taktığını, ne takması gerektiğini ve elinde ne olduğunu bilmeyen montajcılara, iyi niyetli de olsalar

    Bu arada bişi daha buldum:

    http://www.3k-lpg.com/tr/urunler.htm

    Adamlar herşeyin emülatör'ünü yapmışlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K -- 20 Aralık 2008; 17:56:54 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    bu sektöre 20 sene hizmet verince istediginiz emülatör yapılıyor tabiki sadece emülatör yapmıyoruz DH forumlarda sorunları olan akadaşların sorunlarına tarafsız yardımcı olmayada çalışıyoruz artı deginmeden edemiyecem japon emülatör sizin bir işinize yaramaz aynı işlemi yapan elektronik devre ecunun içinde var yanlız ecularda standart 100ohm dur sizn aracınız 50 ohm yada 35 ohm olmalı bendeki bilgiler bu yönde siz artı bir emülatör takmakla 100 ohm üzerine bir 100 ohm daha eklediniz sizin emüle sistemi oldu 200 ohm buda sizi çözüme ulaştırmaz ya ecu nun içinden dirençler degişecek yada bizim imalatımızda yok ama italyan aeb firmasında bu iş için emülatör dikkatimi çekmişti o takılacak ama en kolayı ecu nun içinden direnç degerlerini düşürmek buda tabiki bilincli kişilerce yapılmalı yanlız önemle arz edeyim sorunun sebebi kesin bilinmeli arıza ışıgı araçın her sorunu için yanar bunun sebebini arıza tesbit çihazı ile net ögrenmelisiniz beni tavsiyem bu yönde hayırlı akşamlar dilerim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Artık tek umudum buradaki japon emülatör:

    http://www.atiker.com.tr/product.php?id=00002〈=tr

    Olur mu olmaz mı ya da bunu mu taktılar başka mı taktılar ya da emülatör taktılar mı bilmiyorum. Ancak ne taktığını, ne takması gerektiğini ve elinde ne olduğunu bilmeyen montajcılara, iyi niyetli de olsalar

    Bu arada bişi daha buldum:

    http://www.3k-lpg.com/tr/urunler.htm

    Adamlar herşeyin emülatör'ünü yapmışlar.





    Problem faruk beyin yukarıda bahsettiği problem ise bahsettiğiniz direnç değişikliği problemi çözer mi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    bu sektöre 20 sene hizmet verince istediginiz emülatör yapılıyor tabiki sadece emülatör yapmıyoruz DH forumlarda sorunları olan akadaşların sorunlarına tarafsız yardımcı olmayada çalışıyoruz artı deginmeden edemiyecem japon emülatör sizin bir işinize yaramaz aynı işlemi yapan elektronik devre ecunun içinde var yanlız ecularda standart 100ohm dur sizn aracınız 50 ohm yada 35 ohm olmalı bendeki bilgiler bu yönde siz artı bir emülatör takmakla 100 ohm üzerine bir 100 ohm daha eklediniz sizin emüle sistemi oldu 200 ohm buda sizi çözüme ulaştırmaz ya ecu nun içinden dirençler degişecek yada bizim imalatımızda yok ama italyan aeb firmasında bu iş için emülatör dikkatimi çekmişti o takılacak ama en kolayı ecu nun içinden direnç degerlerini düşürmek buda tabiki bilincli kişilerce yapılmalı yanlız önemle arz edeyim sorunun sebebi kesin bilinmeli arıza ışıgı araçın her sorunu için yanar bunun sebebini arıza tesbit çihazı ile net ögrenmelisiniz beni tavsiyem bu yönde hayırlı akşamlar dilerim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Artık tek umudum buradaki japon emülatör:

    http://www.atiker.com.tr/product.php?id=00002〈=tr

    Olur mu olmaz mı ya da bunu mu taktılar başka mı taktılar ya da emülatör taktılar mı bilmiyorum. Ancak ne taktığını, ne takması gerektiğini ve elinde ne olduğunu bilmeyen montajcılara, iyi niyetli de olsalar

    Bu arada bişi daha buldum:

    http://www.3k-lpg.com/tr/urunler.htm

    Adamlar herşeyin emülatör'ünü yapmışlar.





    Sn biza
    gerekli açıklamayı ve aydınlatmayı ben yaptım başlarda oradan sonuca varabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 20 Aralık 2008; 20:42:22 >




  • faruk bey anlatımlar çok güzel ama çözüm oluşturulmamış ben sadece çözümü oluşturdum anlayıp uygularsa sorunu çözülür bu kadar basit hayırlı akşamlar dilerim
  • Arkadaşlar hırs yaptım, bu hatanın neden kaynaklandığını bulacağım.

    Bu arada problem enteresan bir hal aldı. Şöyle ki, yeni Atikeri taktırdığımda ısışı söndürdük. LPG ile sürünce yaklaşık 30 km sonra hata lambası yandı. Yanar yanmaz benzine geçirdim. O andan beri benzinle 100km yok katettim, hata lambası sönmedi hala yanıyor

    1- Lambda sensör problemi olsa benzine geçince bir süre sonra sönmeliydi. Ayrıca çekiş, yakıt tüketimi, arabanın ayarını kendi kendine bozması vs. problemleri olmalıydı.
    2- Enjektör emülasyon problemi olsa benzine geçince hemen sönüp, LPG'ye geçince de kısa sürede yanmalıydı. (diye biliyorum)

    Bir terslik var ve bendeki problem başka birşey.

    Yarın sadece LPG ECU'sunu söktürüp benzin enjektörleri kendi ECU'suna direk bağlatacağım yani LPG'yi devre dışı çıkartacağım bakalım yine yanacak mı. Yanarsa en yakın servisin yolunu tutacağız çünkü LPG ile alakası yok demektir.




  • sayın catalyst siz yazılanları okumuyormusunuz???? amerikayı yenien keşetmek için bile araça ihtiyacınız var aracın ecusu sanırım size şunu anlatmask istemiş BİR ATLARSIN ÇEKİRGE İKİ ATLARSIN ÇEKİRGE ÜÇÜNCÜYE ARIZA IŞGINI YAKARIM BİRDAHADA SÖNDÜRMEM ÇEKİRGE!!!!!!!! ecu aracın beynidir araç aynı sorunu birkaç kez tekrarladımı ecu bunu kalıcı sorun kabuleder ve sizi servise yönlendirmek için arıza ışıgını birdaha söndürmez bilmem anlatabildimmi. artı biz lpg sektörüne emek vermiş birçok kişi bu tür sorunların bircogu ile defalarca ugraştıgımız için size bu konudaki tercübelerimizi aktarıyoruz
    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Arkadaşlar hırs yaptım, bu hatanın neden kaynaklandığını bulacağım.

    Bu arada problem enteresan bir hal aldı. Şöyle ki, yeni Atikeri taktırdığımda ısışı söndürdük. LPG ile sürünce yaklaşık 30 km sonra hata lambası yandı. Yanar yanmaz benzine geçirdim. O andan beri benzinle 100km yok katettim, hata lambası sönmedi hala yanıyor

    1- Lambda sensör problemi olsa benzine geçince bir süre sonra sönmeliydi. Ayrıca çekiş, yakıt tüketimi, arabanın ayarını kendi kendine bozması vs. problemleri olmalıydı.
    2- Enjektör emülasyon problemi olsa benzine geçince hemen sönüp, LPG'ye geçince de kısa sürede yanmalıydı. (diye biliyorum)

    Bir terslik var ve bendeki problem başka birşey.

    Yarın sadece LPG ECU'sunu söktürüp benzin enjektörleri kendi ECU'suna direk bağlatacağım yani LPG'yi devre dışı çıkartacağım bakalım yine yanacak mı. Yanarsa en yakın servisin yolunu tutacağız çünkü LPG ile alakası yok demektir.




  • hiçbir şekilde o söylediğinizi yaptırmaya kalkmayın. aracı daha fazla kurcalattırmayın..
    söz konusu hata ecu tarafından algılandığında bunu arıza veya hata olarak kaydettiyse, araç bilgisayara bağlanıp ışığın o şekilde söndürülmesi gerekir. yani kendiliğinden sönmez.. sn. biza'nın açıkladığı gibi o hata artık kaydedilmiş durumda ve silinmesi lazım.
    siz aracı önce bilgasayara bağlatıp ışığın söndürülmesini sağlayın. sonra sadece benzinde kullanın.. eğer ışık yine yanarsa o takdirde araçta bir problem olması mümkün.

    ben 80km.den fazladır benzinde kullanıyorum aracı. ışık sönmedi. sönmesini de beklemiyordum zaten ama yine de bir deneyeyim demiştim. lpg servisi yolumun üstünde bir yerde olsa gidip söndürtürdüm ama şimdilik gidemedim.

    benzinde arıza olup olmadığını denemek için illa enjektörlere gidişi kesmenize gerek yok.. yukarıda söylediğim yöntem daha basit ve risksiz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 21 Aralık 2008; 22:40:37 >




  • Mantıklı enjektör bağlantılarını iptal ettirin sonrada arızayı sildirin aracı bir müddet benzinde kullanın durma birde böyle bakınız bence de kolay gelsin
    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Arkadaşlar hırs yaptım, bu hatanın neden kaynaklandığını bulacağım.

    Bu arada problem enteresan bir hal aldı. Şöyle ki, yeni Atikeri taktırdığımda ısışı söndürdük. LPG ile sürünce yaklaşık 30 km sonra hata lambası yandı. Yanar yanmaz benzine geçirdim. O andan beri benzinle 100km yok katettim, hata lambası sönmedi hala yanıyor

    1- Lambda sensör problemi olsa benzine geçince bir süre sonra sönmeliydi. Ayrıca çekiş, yakıt tüketimi, arabanın ayarını kendi kendine bozması vs. problemleri olmalıydı.
    2- Enjektör emülasyon problemi olsa benzine geçince hemen sönüp, LPG'ye geçince de kısa sürede yanmalıydı. (diye biliyorum)

    Bir terslik var ve bendeki problem başka birşey.

    Yarın sadece LPG ECU'sunu söktürüp benzin enjektörleri kendi ECU'suna direk bağlatacağım yani LPG'yi devre dışı çıkartacağım bakalım yine yanacak mı. Yanarsa en yakın servisin yolunu tutacağız çünkü LPG ile alakası yok demektir.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.