Şimdi Ara

LPG Motor hata lambası meselesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
8.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu


    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Bugün Mits. Yetkili servise sordum. Usta hata koduna bakmadı ama problemin fakir karışımdan olduğunu ve başka araçlarda da görüldüğünü söyledi. Mits. araçların lambda sensörünün hassas olduğunu ve çıkan oksijen oranı(mıdır nedir artık ne ölçüyorsa) LPG'de az olduğu için(fakir karışımın sonucu olarak) yandığını ve ayrıca o lambanın yanmasının araca hiçbir zararı olmadığını söyledi. Ben de LPG ayarıyla karışımı zenginleştirirsek ne olur dedim, bu durumda sönebileceğini ancak 2-3 gün sonra yine yanmayacağının garantisi olmayacağını, doğru ayarı bulmanın zor olduğunu söyledi.

    Şimdi soru 1: Yakıt tüketimimden ve çekişten memnunum, sizce karışım ayarıyla oynatayım mı?
    Soru 2: karışım ayarıyla oynamak ECU'dan mümkün mü yoksa enjektör başlarını mı kurcalamalı?



    Sn. catalyst,

    Aracınızda arıza lambasının neden yandığını anlamanın en kesin ve basit yolu diagnostik test cihazı ile araca bağlanıp arıza kodunu okumaktır. Bu cihazlar her yetkili serviste bulunmakta olup işlem birkaç dakikadan ibarettir. Bu arıza kodunu öğrenerek işe başlamak sizi çözüme götürecek en doğru adımdır.

    Sn. Faruk Bey'in bahsettiği emulasyon probleminin olması muhtemeldir. Bu durumda araç " benzin enjektörleri açık devre " şeklinde bir arıza verir. Bu arızanın sebebi gaz ECU' sunun benzin ECU'sunu gerektiği gibi "kandıramamasıdır" . Kiti taktırdığınız yerin buna karşı özel bir emulatör ya da dışarıdan bağlanan bir emulatör gibi çözümleri olabilir. Böyle bir çözümleri yoksa yapacak birşey yok demektir. Eğer arızanın sebebi buysa, araca bir zararı olmayacaktır. Sizi rahatsız etmiyorsa arıza lambası yanık gezebilirsiniz ancak şu unutulmamalıdır ki sürekli yanık arıza lambası, gerçek ve önemli bir arızanın olması durumunda bunu görmenize engel olacaktır.

    Fakir ya da zengin karışımdan dolayı da arıza lambası yanar ancak böyle durumlarda arıza lambası lpg'ye geçer geçmez değil, aracın lpg'de kullanılmasını müteakip birkaç gün içerisinde yanar. Bu gibi durumlarda benzine geçilse dahi lamba sönmez. Aracın düzensiz karışımla çalışmasının sebebi çoğunlukla lpg ayarının doğru yapılmamasıdır. Bu şekilde kullanılan aracın benzin ECU'su içerisindeki yakıt haritası zamanla bozulmaya başlar. Bir süre sonra bu durum sabahları aracın benzinle zor çalışmasına ya da hiç çalışmamasına sebep olur.

    Özelikle fakir karışım, hemen düzeltilmesi gereken bir durumdur. Fakir karışımla çalışan motorda yanma uzun sürer. Uzun süren yanma sebebiyle motorun iç parçaları aleve daha uzun süre maruz kalır. Bunun sonucunda da parçaların sıcaklığı aşırı artabilir. Bu durumdan en çok pistonlar, egzoz supapları, egzoz supap bagaları, katalitik konvertör ve oksijen sensörleri muzdarip olur. Bu parçaların ömürleri kısalacağı gibi, yanma erime gibi anlık masraflı arızalara da rastlanabilir.

    Enjektörlerin üzerindeki ayar vidalarıyla oynamak ya da uçlarını genişletmek doğru değildir. Bu enjektörlerin debileri arasında eşitsizlik oluşmasına sebep olabilir.

    Sağlıcakla kalın.

    M.Şehirlioğlu


    Merhaba,

    Öncelikle ilginiz ve cevabınız için teşekkür ederim.

    Dediğim gibi bu konuyu çok araştırdım, ancak faruk beyin söylediği emülasyon problemine hiç rastlamadım. Eğer öyleyse bile yapacak fazla birşey yok demektir. Ayrıca ben de tam bu arkadaşın söylediği gibi düşünüyorum:

    quote:

    Araçta LPG kaynaklı olarak motor ikaz ışığı yanması, LPG'nin daha temiz yanmasından dolayı oksijen sensörünün hatalı değer okumasıyla ilgili olamaz mı? sonuçta oksijen sensörü eksozdaki oksijen miktarını ölçüyor ve ecu'ya bildiriyor. ecu'da bu sensörden aldığı bilgiye göre bir anormallik tespit ediyor ve motor ikaz ışığını yakıyor.. yani demek istediğim şu ki; Bu ikaz ışığının yanması aracın yakıt sisteminin değişmesinden dolayı hatalı bir algılama olabilir mi?


    Yani yakıt sistemi değişiyor. LPG daha az emüsyon ürettiği için lambda sensörü yanlışlık olduğunu zannedip arıza ışığını yakıyor. Peki bu durumda nasıl bir hata kodu görmeliyiz?

    Söylediğinizden sonra, yarın servise gittiğimde hata koduna bakmaları konusunda ısrar edeceğim.

    Teşekkürler.




  • Sn. eranyumm, Sn. catalyst,

    Oksijen sensörleri, egzoz gazındaki oksijen ile dış ortamdaki oksijen konsantrasyonları arasındaki farka göre voltaj üreten pillerdir. Egzozdaki oksijen arttıkça ürettikleri voltaj düşer (fakir yanma, motora giren havanın bir bölümü yakıt azlığından yanmaya katılmadan dışarı çıkıyor) veya bunun tam tersi. Görüldüğü gibi sensörün egzozdan çıkan diğer yanma ürünlerini analiz etmesi mümkün değildir.

    Motor hangi yakıtla çalışırsa çalışsın (benzin, motorin, lpg, cng, etanol vs.), oksijen sensörü hava fazlalığı var diyorsa, yakıt gereğinden az gönderiliyor demektir, veya bunun tam tersi.

    Sistem şöyle çalışıyor, oksijen sensörü egzozda hava fazlalığı var diyorsa ( lambda > 1 ) (lambda : hava fazlalık katsayısı ideal değeri 1 ) benzin ECU'su lambda tekrar 1 oluncaya kadar silindirlere gönderilen yakıtı kademeli olarak arttırır. Bunu enjeksiyon sürelerini uzatarak yapar. Gaz ECU'su da bu sinyalleri kullandığı için, gaz enjeksiyon süreleri dolayısıyla motora gönderilen gaz miktarı da artar. Özet olarak benzin ECU' su yeni duruma adapte olmak için sürekli " düzeltme " yapar. Aracın tipine göre bu düzeltme oranları %15 - %25 seviyelerine kadar çıksa dahi ECU bunu anormallik olarak kabul etmez ancak, bu sınırların dışına çıkıldığında ECU bu kadar düzeltme yapmanın normal olmadığına kanaat getirerek bir arıza olduğunu varsayar, arıza lambasını yakar.

    İyi gaz ayarı demek, benzin ECU'sunun bu düzeltmeleri yapmasına meydan vermeyecek şekilde motoru gazla beslemek demektir.

    Arıza lambası yukarıda bahsettiğim sebeplerden yanıyorsa;
    P0130, P0131, P0132,.., P0175 veya
    P0420, P0421, P0422, P0423, P0424 arıza kodlarından biri beklenir.

    Arıza lambası, enjektör emulasyon probleminden dolayı yanıyorsa;
    P0200, P0201, P0202, P0203, P0204 veya
    P0261, P0262, .. , P0272 hata kodlarından biri veya birkaçı beklenir.


    Karışım ayarsızlığı durumunda, çekiş performans, ayarın ne kadar bozuk olduğuna bağlı olarak düşebilir de, hissedilemeyebilir de. Hissedilir bir anormallik varsa zaten durum oldukça vahim demektir. :)

    Motor arıza lambası yanıyorsa, çekiş perf. iyi de olsa herşey yolundadır diyemeyiz çünkü araç bunun tersini söylüyor.

    Arıza lambası karışım sebebiyle yanıyorsa bunun tek çözümü iyi bir gaz ayarıdır. Araç markası modeli ne olursa olsun iyi bir gaz ayarından sonra bu lamba bir daha yanmaz. Lambayı söndürmek için emulatör, simulatör, kandırıkçı, röle, ampul sökme, sen kafanı takma abi hepsi böyle tarzı çözümler geçerli değildir. Saygılarımla,

    M.Şehirlioğlu




  • Murat bey güzel açıklama olmuş. Son birşey daha sorayım:

    Diyelim bende fakir karışım olduğu için yanıyor. Ben gaz ayarını biraz açtırırsam yakıt tüketimim artar mı?
  • Ben halk diliyle anlatmaya çalıştım, tenkid edildim
    Murat bey teknik dille anlatmaya çalıştı hala anlamadın , sanırım murat bey bu soruya yanıt vermez . anlama zorluklarına siz kendi aranızda çözüm bulun .

    Yukarıda o kadar çok bilgi varki halaa soru sormanız çok vahim . Sizin sorununuzu montaj yapan yer çözsün bana göre forumlarda bu sorun bir yıl daha sürse çözülmez.

    Biz BRC ci olmamıza rağmen yardımcı olmaya çalıştık. bizim bilgimiz buraya kadar dostum. Burdan sonrası tıkadı bizi .
    İlk başlığınızı tekrar okuyun ve,
    Sevgi ile kalın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Ben halk diliyle anlatmaya çalıştım, tenkid edildim
    Murat bey teknik dille anlatmaya çalıştı hala anlamadın , sanırım murat bey bu soruya yanıt vermez . anlama zorluklarına siz kendi aranızda çözüm bulun .

    Yukarıda o kadar çok bilgi varki halaa soru sormanız çok vahim . Sizin sorununuzu montaj yapan yer çözsün bana göre forumlarda bu sorun bir yıl daha sürse çözülmez.

    Biz BRC ci olmamıza rağmen yardımcı olmaya çalıştık. bizim bilgimiz buraya kadar dostum. Burdan sonrası tıkadı bizi .
    İlk başlığınızı tekrar okuyun ve,
    Sevgi ile kalın


    Hayır siz farklı birşeyi anlatıyorsunuz. Ayrıca çözüm sunmuyorsunuz. Ben de o yüzden çözüm olabilecek konuyu irdeliyorum. O hata lambası iki sebepten dolayı yanabilir:

    1- Düzgün yapılmayan LPG karışım ayarı
    2- Enjektör emülasyonu hatası

    yanlış mıyım?

    Ben size problemin sizin dediğiniz yani 2 numara olup 1 numara olmadığını nerden bileyim diyorum. Nasıl anlayabilirim diye soruyorum. Ben de onu anlamaya çalışıyorum zaten. Siz bütün mits.lerde mutlaka 2'dir diyorsunuz halbuki ben milano takılı ama hata lambası yanmayan ya da en azından bazen yanan bir araç gördüm. Ayrıca şu anki kitimin ECU kalitesini, kapasitif, endüktif meselesini bilemem.




  • aslında muratbey gayet mantıklı anlatmış herhangi bir bosch sevisinde bunu küçük bir üçretkarşılıgı ölçtürübilirsiniz farukbeyde tercübelerine dayanarak 2. diye ısrar etimiş artık gerisi size kalmış ama işin dogrusu bu montajı yapan firmanın bu ölçümleri yapabilecek sevide kalitesi olmalı yada bu seviyedeki firmalara dönüşüm yaptırılmalı başka bir şey degil
  • Bende yazmamayı düşünmüştüm fakat yazınızı görünce bişeyler yazayım dedim.
    Sn catalyst arza lambasının yanması normal bir olay değildir.Adı üstünde arıza lambası
    aracınızın benzinde bir problemi yok ise düzgün yapılmış bir lpg montajı ve ayarı ile lamba yanmaz.
    Öncelikle aracınızı cihaza bağlatıp arıza kodu veya arıza sebebini öğrenin bu cihalar biraz profosyonel çalışan her lpgci'de var artık diye biliyorum.
    Değinmeden geçemeyeceğim bir konuda yukarıda bir yetkili servise gidildiği ve yetkilinin arıza lambasının yanmasının normal olduğu söylenmiş tavsiyem o servisin önünden bile geçmeyin.Kolay gelsin

    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Ben halk diliyle anlatmaya çalıştım, tenkid edildim
    Murat bey teknik dille anlatmaya çalıştı hala anlamadın , sanırım murat bey bu soruya yanıt vermez . anlama zorluklarına siz kendi aranızda çözüm bulun .

    Yukarıda o kadar çok bilgi varki halaa soru sormanız çok vahim . Sizin sorununuzu montaj yapan yer çözsün bana göre forumlarda bu sorun bir yıl daha sürse çözülmez.

    Biz BRC ci olmamıza rağmen yardımcı olmaya çalıştık. bizim bilgimiz buraya kadar dostum. Burdan sonrası tıkadı bizi .
    İlk başlığınızı tekrar okuyun ve,
    Sevgi ile kalın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    aslında muratbey gayet mantıklı anlatmış herhangi bir bosch sevisinde bunu küçük bir üçretkarşılıgı ölçtürübilirsiniz farukbeyde tercübelerine dayanarak 2. diye ısrar etimiş artık gerisi size kalmış ama işin dogrusu bu montajı yapan firmanın bu ölçümleri yapabilecek sevide kalitesi olmalı yada bu seviyedeki firmalara dönüşüm yaptırılmalı başka bir şey degil


    Evet. LPG montajı yapıp karışım ayarından anlamayan, bana "fakir karşım olduğundan yanıyordur" diyen (fakir karışımsa zenginleştir de sönsün kardeşim) insanlar utansın. Ben de onlarla tekrar muhatap olmamak için sorunuma çözüm arıyorum.

    Aslında köklü bir firmaydı montajı yapan. Montaj fiziksel olarak da gayet düzgün gözüküyor. Ama köklü olması üçkağıtçı olmadığı anlamına gelmez...




  • Ayni anda yazmışız sanırım artı aşağı yukarı ayni şeyler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    aslında muratbey gayet mantıklı anlatmış herhangi bir bosch sevisinde bunu küçük bir üçretkarşılıgı ölçtürübilirsiniz farukbeyde tercübelerine dayanarak 2. diye ısrar etimiş artık gerisi size kalmış ama işin dogrusu bu montajı yapan firmanın bu ölçümleri yapabilecek sevide kalitesi olmalı yada bu seviyedeki firmalara dönüşüm yaptırılmalı başka bir şey degil
  • Sen anlamamakta ısrar ediyorsun . Zaten anlasan ne yazar biz size kırmızı butona basın herşey düzelir mi diyeceğiz.
    Sadece olasılıkları yazıyoruz, üstelik görmediğimiz, ellemediğimiz, bağlanmadığımız bir araca yorumdan öte ne yapabiliriz. Elbiselerini soyunduğun yerde ara bana göre.
    iyi akşamlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Sen anlamamakta ısrar ediyorsun . Zaten anlasan ne yazar biz size kırmızı butona basın herşey düzelir mi diyeceğiz.
    Sadece olasılıkları yazıyoruz, üstelik görmediğimiz, ellemediğimiz, bağlanmadığımız bir araca yorumdan öte ne yapabiliriz. Elbiselerini soyunduğun yerde ara bana göre.
    iyi akşamlar.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Murat bey güzel açıklama olmuş. Son birşey daha sorayım:

    Diyelim bende fakir karışım olduğu için yanıyor. Ben gaz ayarını biraz açtırırsam yakıt tüketimim artar mı?



    catalyst kardeşim

    sizin araçta benzine geçince ışığın söndüğünü söylüyorsunuz. bende ise durum biraz daha farklı, ışık bir kere yandıktan sonra benzine de geçsem ışık sönmüyor.

    bu durumda murat bey'in yaptığı tarife göre sizin araçtaki sorun emüle sorunu olabilir. ben de ise sanırım fakir veya zengin karışım sorunu var. ben inşallah ayar yaptırdığım yere bosch arıza tespit cihazının gelmesini bekleyeceğim. umarım sorunuma bu şekilde kalıcı bir sorun bulunur.

    murat beye yazdıkları için teşekkür ediyorum. çok bilgilendirici olmuş. en azından cihaz geldikten sonra ışığın normal yollardan söndürülmesi için ısrarcı olacağım.. eskiden olsa belki yine üzerinde durmayabilirdim ama bu ışığın yanmasının normal olmadığını öğrenmiş oldum..




  • bununla ilgili birşey daha aklıma gelmişken Murat Beye sormak isterim..

    benim araç citroen xsara2 1.6 16v. yani peugeot 307'ler ile aynı motora ve büyük ihtimalle aynı ECU'ya sahip...
    araçta motor ikaz ışığı yandığında şu hatayı gösteriyor.. "ANTIPOLLUTION FAULT" ..

    ben bu hatayı internetten arattığımda özellikle 307'lerle ilgili birçok sonuçla karşılaştım.. 307 dizel araçlar bile zaman zaman bu hatayı verebiliyormuş. bu forumda da bununla ilgili bir konu açılmış daha önce.. hata için herkes farklı birşeyler söylemiş. bazı kişiler yakıt kalitesinden kaynakladığını, uyduruk bir yerden benzin aldıktan sonra bu hata ışığının yanmaya başladığını, kimisi 97 oktan benzin alınca yanmaya başladığını, kimisi kalitesiz dizel yakıttan olduğunu vs.. söylemiş. bende bu hatayı vermesinin nedeni büyük ihtimalle lpg.. google'dan arattığımda bu hatayı birisi şu şekilde açıklamış;

    tüm psa'larda katalizörün zaman zaman yol bilgisayarına yansıttığı bu hata, yakıt filtresi, arkadaki sensörlerin egsoz gazında zararlı madde bulması gibi sebeplerden kaynaklansa da en önemli sebep yakıt kalitesinde bir kalitesizlik sezilmesi durumudur. aracın bu hata sürüyorken ilerletilmesinde bir problem olmayıp......................

    bir ara bosch car service'lerden ücretsiz check-up kazanmıştım. oraya check-up için gidince motor ışığı yandığı için bilgisayara da bağladılar. ordaki arkadaş bilgisayardan arızaya baktı ve lpg ile ilgili olarak yandığını önemli olmadığını söyledi. sorun yok ışığın yanması normaldir diyen sıradan bir tamirci de değil..

    o yüzden bu hata psa grubu araçlarda yakıt nedeniyle ortaya çıkan özel bir durum olabilir mi diye aklıma takıldı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Sen anlamamakta ısrar ediyorsun . Zaten anlasan ne yazar biz size kırmızı butona basın herşey düzelir mi diyeceğiz.
    Sadece olasılıkları yazıyoruz, üstelik görmediğimiz, ellemediğimiz, bağlanmadığımız bir araca yorumdan öte ne yapabiliriz. Elbiselerini soyunduğun yerde ara bana göre.
    iyi akşamlar.


    Paylaşımınız için çok teşekkür ederim faruk bey. Size de bol ve sorunsuz LPG montajı dolu günler ve esenlikler dilerim.
  • @eranyum

    aşağıdaki yazı size ait
    bir ara bosch car service'lerden ücretsiz check-up kazanmıştım. oraya check-up için gidince motor ışığı yandığı için bilgisayara da bağladılar. ordaki arkadaş bilgisayardan arızaya baktı ve lpg ile ilgili olarak yandığını önemli olmadığını söyledi. sorun yok ışığın yanması normaldir diyen sıradan bir tamirci de değil..

    o yüzden bu hata psa grubu araçlarda yakıt nedeniyle ortaya çıkan özel bir durum olabilir mi diye aklıma takıldı?


    Sorun yok diyen arkadaşımız tabiiki konusunun erbabıdır. Buna sözümüz yok , Biz nasıl onların cihazını kullanmayı bilmiyorsak (Basit bir benzetme ile) onlarda bizim sistemimizi ve sonuçlarını bilemezler. Bilmeden ve istemeden sizi yanlış bilgilendirmişler, Ancak böyle bir olay karşısında bizimle paralel bir çalışma yürütürlerse konudan haberdar olabilirler ve sizden sonra aynı sorunu yaşamış kullanıcılara doğru bilgi verebilirler yani bu bir tecrübe işidir. Ve yaşanarak öğrenilir, bunun henüz yazılmış bir kitabı yok.

    Yukarıda bir yazımda 14 aralık (birtasarımcı nickli arkadaşa)BİR MÜDDET SONRA ARAÇ SABAHLARI ÇALIŞMAMAYA BAŞLIYACAK Yazmıştım.

    Birde Murat beyin (Benzin haritanız bozulur) yazısını hatırlarsak.

    Sizin aracınız ANTIPOLLUTION FAULT hatası LPG yüzündendir.
    Sürekli fakir karışım ile çalışan aracınız (LPG ile çalıştığını bilmediği için) Benzin ECU nuza sürekli zenginleştir komutu gönderecektir, Fakat ne yaparsa yapsın bir türlü zenginleştirme gerçekleşmediği için ışığı yakarak size ihbarda bulunur ama bir yandan kendini düzeltme savaşı vermeye devam eder ''SFT short fuel trim - anlık yakıt düzeltmesi yapmaya çalışır.''

    Bu hergün hafızasında kalır ve bunu SFT ile düzeltemeyince ''LFT long fuel trim - uzun yakıt düzenlemesi'' yapmaya çalışarak aracın lft değerlerini değiştirir. Bu lft yüzde oranı arttıkça ,
    Özellikle sabahları Araç aşırı yakıt göndermeye başlar ve aracınız tek marşta çalışmamaya başlar hatta zamanla 3-4-5 marşa kadar uzar bu durum.

    İlk zamanlar sıralı sistemleri yeni takmaya başladığımızda bunları bizde bilmiyorduk, Yaşadıkça öğrendik. Hatta üzücüdür, Aracınız benzinde çalışmıyorsa servisine git kardeşim gazda bir sorun yok diyenlerimiz bile oldu , Ki haala var ne yazıkki.

    Bence hiç vakit kaybetmeyin LFT niz bozulmadan kalibrasyonunuzu yaptırın.
    Sevgi ile kalın.

    10 kasımda yine size yazdığım bir yazım vardı gözünüzden kaçtığını düşünerek kopyala yapıştır yapıyorum.
    @eranyumm


    İdeal hava / yakıt karışımı 15 / 1 dir

    Max. fakir karışım 18 / 1 Yavaş yanma olarak adlandırılır
    a- Kötü verim
    b- motorun fazla ısınması
    c- kirlenme olarak aracı rahatsız eder.

    Max. zengin karışım 12 / 1 yetersiz yanma olarak adlandırılır.
    a- kötü verim
    b- fazla tüketim
    c- kirlenme olarak aracı rahatsız eder.

    Bunlarda tabiiki motorun sağlığı açısından çok önem taşır.
    Şimdi arıza lambası yanık olarak gezen bir aracta siz rahat olun herşey yolunda denebilirmi ?


    Aşağıda lambda senserü ile ilgili pratik bilgiler sunuyorum sağlıcakla kalın :)

    --------------------------------

    MUHTEMEL SORUNLAR:
    Bir lambda sensörünün ömrü 50.000- 80.000 kmdir. Ama sensör karbonla
    tıkanırsa veya normal benzin kullanımı nedeniyle kursunla kirlenirse veyahut
    antifriz kaçaklarından ortaya çıkan silikon nedeniyle daha kısa sürede de
    yıpranabilir.
    Sensör yaslandıkça, agır islemeye baslar. Eninde sonunda da ya
    degismeyen sinyal üretir ya da hiç sinyal üretmez. Bu oldugu zaman, motor arıza
    lambası yanabilir veya motor çok zengin yakıt nedeniyle çekis problemleri
    yasayabilir.
    Lambda sensörünün ortalama voltajı yüksekse (0.50 volttan fazla), bu
    bozuk MAP, MAF veya hava akıs sensörü veya enjektör sızıntısının neden olmus
    olabilecegi zengin karısımı gösterir. Eger ortalama voltaj akısı düsükse (0.45
    volttan az), bu emis hatlarındaki problemi veya sensörün bozuk oldugunu
    gösterir.
    Eger lambda sensörü sürekli zengin okuyorsa, bu atesleme sisteminde bir
    problem oldugunu gösterir. Motor kesiklik yapar, titresimli çalısır, rölanti bozulur
    ve HC emisyonu yükselir.
    Eger lambda sensörü sürekli düsük (fakir) okuyorsa, ECU motora daha
    fazla yakıt göndermeye çalısır. Yakıt tüketimi artar, CO emisyonları yükselir.
    Katalitik konvertör asırı ısınır ve hasar görebilir.
    Eger lambda sensörü çıktısı yavassa veya degismiyorsa ( cross count ve
    uzun geçis süreleri), ECU düzgün ve dengelenmis hava-yakıt karısımı
    saglayamaz. Motor çalısma sartlarına baglı olarak çok zengin veya fakir
    çalısabilir. Bu durumda; tekleme, ani depar, düsük rölanti ve yüksek
    emisyonlara neden olur.
    Bazen lambda sensör problemleri bir sensör hatası olmayabilir. Hava
    kaçakları, emme veya egsoz manifoldlarındaki kaçaklar, bozuk bujiler nedeniyle
    sensör karısım hatası gösterebilir. Ayrıca sensörler saseyi egsoz manifoldundan
    alırlar. Manifold conta veya saplamaları bir direnç yaratırsa sensör çıkıs voltajı
    etkilenebilir. Bu nedenle sensör gövdesiyle motor gövdesi arasındaki voltaj
    düsümünü kontrol etmek gerekir. 0.1 Volttan daha yüksek bir deger ölçülürse
    sensör topraklamasında bir problem var demektir.

    LAMBDA SENSORÜ KONTROLÜ:
    Eyi bir lambda sensörü egsozdan çıkan oksijen seviyesine baglı olarak çok
    çabuk inip çıkan sinyal üretmelidir. Sensörü kontrol etmenin en iyi yolu sensör
    çıktısının dalga biçimi kapsamında veya osiloskopla incelenmesidir. Kapsam,
    sadece sensörün minimum ve maksimum voltaj çıktılarını degil, aynı zamanda
    voltaj salınımlarını zenginden fakire gösterir. Sensör çıkısları 10K Ohm dirence
    sahip biri dijital voltmetre ile ölçülebilir.
    UYARI: Sensörü kontrol etmek için asla Zirkonyum O2 sensörü üzerinde
    ohmmetre kullanmayınız. Çünkü bu sensöre zarar verebilir.


    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 10 Kasım 2008; 16:54:48 >

    _____________________________

    www.fsotogaz.com
    BRC Bölge baş bayii loj.ve.egitim mrk.
    0 262 239 46 30 Kocaeli
    http://forum.donanimhaber.com/m_20064365/tm.htm




  • faruk usta tekrar zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.

    yalnız yukarıdaki mesajınızda fakir karışımla ilgili söyle açıklamalarınız var..


    Max. fakir karışım 18 / 1 Yavaş yanma olarak adlandırılır
    a- Kötü verim
    b- motorun fazla ısınması
    c- kirlenme olarak aracı rahatsız eder.

    Max. zengin karışım 12 / 1 yetersiz yanma olarak adlandırılır.
    a- kötü verim
    b- fazla tüketim
    c- kirlenme olarak aracı rahatsız eder.

    bir diğeri:
    Eger lambda sensörü sürekli düsük (fakir) okuyorsa, ECU motora daha
    fazla yakıt göndermeye çalısır. Yakıt tüketimi artar, CO emisyonları yükselir.
    Katalitik konvertör asırı ısınır ve hasar görebilir.


    fazla ısınma sorunu olur ve ecu daha fazla yakıt göndermeye çalıştığı için yakıt tüketimi artar deniyor.
    yani anladığım kadarıyla hem fakir hem de zengin karışımda yakıt tüketimi artıyor...
    ancak benim ölçümlerimde şehiriçi ort. 10lt/100km. yakıt tüketimi oluyor.. (benzin için yaklaşık 9lt. kabul ediyorum) bu da benzine göre kıyaslayınca normal bir değer. ayrıca ısınmadan kasıt hararet yapma derecesinde ısınma mıdır tam olarak bilemiyorum ama normal şartlarda araçta 70 derecelik çalışma ısısı görüyorum. performans olarak da çekiş gayet normal düzeyde..

    demek istediğim araçta lpg nedniyle fakir karışım varsa bile, bunun olumsuz yönlerini göremedim araçta... bunun nedeni ne olabilir?
    verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkür ederim.. kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 17 Aralık 2008; 15:15:24 >




  • sn. catalyst
    aracı bugündü sanırım, tekrar servise götürüp hata koduna baktıracağını söylemiştiniz.. sonucunuzu bekliyorum.
    size de kolay gelsin..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Sn. eranyumm, Sn. catalyst,

    Oksijen sensörleri, egzoz gazındaki oksijen ile dış ortamdaki oksijen konsantrasyonları arasındaki farka göre voltaj üreten pillerdir. Egzozdaki oksijen arttıkça ürettikleri voltaj düşer (fakir yanma, motora giren havanın bir bölümü yakıt azlığından yanmaya katılmadan dışarı çıkıyor) veya bunun tam tersi. Görüldüğü gibi sensörün egzozdan çıkan diğer yanma ürünlerini analiz etmesi mümkün değildir.

    Motor hangi yakıtla çalışırsa çalışsın (benzin, motorin, lpg, cng, etanol vs.), oksijen sensörü hava fazlalığı var diyorsa, yakıt gereğinden az gönderiliyor demektir, veya bunun tam tersi.

    Sistem şöyle çalışıyor, oksijen sensörü egzozda hava fazlalığı var diyorsa ( lambda > 1 ) (lambda : hava fazlalık katsayısı ideal değeri 1 ) benzin ECU'su lambda tekrar 1 oluncaya kadar silindirlere gönderilen yakıtı kademeli olarak arttırır. Bunu enjeksiyon sürelerini uzatarak yapar. Gaz ECU'su da bu sinyalleri kullandığı için, gaz enjeksiyon süreleri dolayısıyla motora gönderilen gaz miktarı da artar. Özet olarak benzin ECU' su yeni duruma adapte olmak için sürekli " düzeltme " yapar. Aracın tipine göre bu düzeltme oranları %15 - %25 seviyelerine kadar çıksa dahi ECU bunu anormallik olarak kabul etmez ancak, bu sınırların dışına çıkıldığında ECU bu kadar düzeltme yapmanın normal olmadığına kanaat getirerek bir arıza olduğunu varsayar, arıza lambasını yakar.

    İyi gaz ayarı demek, benzin ECU'sunun bu düzeltmeleri yapmasına meydan vermeyecek şekilde motoru gazla beslemek demektir.

    Arıza lambası yukarıda bahsettiğim sebeplerden yanıyorsa;
    P0130, P0131, P0132,.., P0175 veya
    P0420, P0421, P0422, P0423, P0424 arıza kodlarından biri beklenir.

    Arıza lambası, enjektör emulasyon probleminden dolayı yanıyorsa;
    P0200, P0201, P0202, P0203, P0204 veya
    P0261, P0262, .. , P0272 hata kodlarından biri veya birkaçı beklenir.


    Karışım ayarsızlığı durumunda, çekiş performans, ayarın ne kadar bozuk olduğuna bağlı olarak düşebilir de, hissedilemeyebilir de. Hissedilir bir anormallik varsa zaten durum oldukça vahim demektir. :)

    Motor arıza lambası yanıyorsa, çekiş perf. iyi de olsa herşey yolundadır diyemeyiz çünkü araç bunun tersini söylüyor.

    Arıza lambası karışım sebebiyle yanıyorsa bunun tek çözümü iyi bir gaz ayarıdır. Araç markası modeli ne olursa olsun iyi bir gaz ayarından sonra bu lamba bir daha yanmaz. Lambayı söndürmek için emulatör, simulatör, kandırıkçı, röle, ampul sökme, sen kafanı takma abi hepsi böyle tarzı çözümler geçerli değildir. Saygılarımla,

    M.Şehirlioğlu





    Arkadaşım benim hata kodu 170 çıktı.

    Lambayı söndürdük, tekrar yandı. Tekrar gaz ayarı yapıp yine söndürdük, muhtemelen tekrar yanıcak 3 km sonra.

    Bu arada benim araç 115000km'de ve sensörün daha önce değiştirğini sanmıyorum. Sizce ne yapayım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 17 Aralık 2008; 14:50:35 >




  • Arkadaşlar,

    Öncelikle kiti taktırdığım yere haksızlık etmişim. 2 gündür gidiyorum, çok güzel ilgilendiler.

    Problem kitin montajını yapan ve benimle ilgilenen kişinin usta olmaması ve maalesef gaz ayarını yapmayı bile doğru düzgün bilmemesi.

    Ancak konuyu dükkanın sahibi biliyor. Bugün başka bir şubedeki ustayı da aradılar. Faruk beyin bahsettiği kronik mits. problemi olduğunu öğrendiler. Bunu bilmeden montajı yaptıkları için özür dilediler ve kiti Atiker ile değiştirmeyi teklif ettiler.

    Köklü bir firmada montaj yaptırmanın, eğer sahibi de üçkağıtçı değilse, avantajı buymuş demek.

    Buradan çıkarmamız gereken ders, MITSUBISHI MARKA ARABANIZ VARSA KESİNLİKLE MİLANO TAKTIRMAYIN.

    Sanırım kiti değiştirticem. Yorumlarınızı alabilir miyim?
  • kit değişince aynı porblemin olmayacağı ne malum? bu garanti ediliyor mu?
    ayrıca bildiğim kadarıyla milano, atiker'e göre daha pahalı..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.