Şimdi Ara

LPG ' CAN 'sa neden otomobil firmaları üretmiyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
0
Favori
3.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda takip ettiğim kadarıyla LPG kullananlar, ( Ekonomik olduğu için ) LPG "ye "CAN" dır diye sahiplenmekteler.
    Peki Otomobil üreticileri sıfır araçlarda Dizel-Benzin seçeneğinden başka neden LPG 'yi kullanmazlar.

    -Bakımı, sızıntısı, tırı vırısı bitmedğinden mi?
    -Sabit ayar tutmadığından mı ?
    -(LPG kuru tip yakıtmış) motoru uzun vade de bitirdiğinden mi?
    -AVM lere alınmadığından mı ?

    neden ?

    Bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa, memnun olurum.
    saygılarımla



  • Klasik bir DH konusu. Arama yaparsanız firmaların bununla ilgili çalışmalar yaptığıyla, fabrikasyon olarak lpgli araçların satıldığıyla ve pek çok ülkede lpg kullanımının teşvik edildiğiyle ilgili bilgiler bulabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 23 Eylül 2011; 11:47:45 >
  • Bu otomobil markalarına değil distribütörlere bağlı bir şey.Örneğin;Almanya VW fabrika çıkşlı CNG li araç satıyor.

    Burada bence şu faktörler devreye giriyor.

    1-)Nasıl olsa ben satarım millet dışarda taktırmak zorunda kalır.Bende motor garantisi vs.kurtulurum.

    2-)Birşey olduğunda suçu lpg ye atıp başından savabilmek.

    3-)Ustaların lpg sistemini görünce kalakalması.Onlara verilecek eğitim vs.masrafları.
  • Dünyanın hiçbir ülkesinde benzin 4,60 değil de ondan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Dünyanın hiçbir ülkesinde benzin 4,60 değil de ondan.

    +1500
  • Almanyada Opel ve VW gazli araçlar konusunda hızlı ilerliyorlar. Birçok modelde de gaz versiyonu var.

    Benim bildigim opelin gazli modelleri benzinli modelleri ile aynı motoru kullanmıyor. Opelde ki 1.6 benzinli motor 115 iken gazli model 98hp gibi birseydi.

    İsin Türkiye kısmına donersek; dunyanın hiç bir ülkesinde bu kadar pahalı bir benzin yok!
    Litre bazında fiyat olarak belki pahalısı vardır fakat ortalama gelirleri düşünürsek Türkiye'de ki benzin fiyatı en pahalısının bile iki katına denk geliyor.

    LPG istemesekte can oluyor. Lpg ile Senede 4.000 lira tasarruf yaptığımı belirtmek isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Benim bildigim opelin gazli modelleri benzinli modelleri ile aynı motoru kullanmıyor. Opelde ki 1.6 benzinli motor 115 iken gazli model 98hp gibi birseydi.


    Muhtemelen aynı motordur ama LPG kullanımında verebildiği güc 98 HP dir sanıyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bildigim kadarıyla farklı motorlar.

    Opel.de sitesinden zafira erdgas modelini inceleyebilirsiniz
  • LPG'li derken benzin-LPG hibrit kastediliyor aslında. Bunu yapmak kolay değil, olan sistemler de montaj detayları biraz daha düzgün olan eklentiler ve şu halleriyle LPG rezervlerini çarçur ediyorlar.

    LPG için ideal kopresyon 14:1. Bu kaliteli yakıt benzinli motorlarda ideal kompresyonunun çok altında çalıştırılıyor. Bu nedenle gereğinden zengin çalışmasına rağmen enerjinin harekete küçük bi kısmı, ısıya ise büyük bir kısmı dönüşüyor. Karışımdan sonra piston içinde, rolantide aşırı zengin, yük altında ise aşırı fakir kalıyor. Bu dengesizliğin neden olduğu verimsizlik yük durumuna göre motorun farklı bölgelerinde ısıl olarak atılıyor. Dönüştürülmüş motorlar bu nedenle daha sıcak çalışır (özde kompresyon oranı yanlış olduğu için). Yağlama ve metalurji bu ısılar için tasarlanmamış. Yakıtın "kuruluğu" da yine buradan ileri geliyor. Yoksa ideal olarak 50+ °C'ye ısıtılıp silindire gönderilen benzinin buharı da "kuru".

    Ama hibrit değil de, sadece LPG için bir motor baştan tasarlanırsa o zaman harika bir şey oluyor. "Auto-Zeitung"'un, siyah-beyaz bol yazılı bir mühendislik dergisi olan ve 1979 veya '80 senelerinde çıkmış bir sayısında Ford'un LPG için geliştirdiği böyle bir motorla ilgili yazılar vardı, bunu oradan biliyoruz. Çok daha uzun ömürlü yağ, benzinden daha düşük tüketim (sıvı hacim bazında) ve daha yüksek performans aynı anda rapor ediliyordu. Çalışır prototip bir Ford Taunus üzerindeydi.

    Neden üretilmedi, üretilmemekte bilmiyorum. Yalnız teknik sebeplerle olduğunu düşünmüyorum. Belki bütün sorunlar bir prototiple aşılamaz ama eğer yapılmak istenilseydi 30 sene içinde bir şeyler çıkardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Klasik bir DH konusu. Arama yaparsanız firmaların bununla ilgili çalışmalar yaptığıyla, fabrikasyon olarak lpgli araçların satıldığıyla ve pek çok ülkede lpg kullanımının teşvik edildiğiyle ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    LPG'li derken benzin-LPG hibrit kastediliyor aslında. Bunu yapmak kolay değil, olan sistemler de montaj detayları biraz daha düzgün olan eklentiler ve şu halleriyle LPG rezervlerini çarçur ediyorlar.

    LPG için ideal kopresyon 14:1. Bu kaliteli yakıt benzinli motorlarda ideal kompresyonunun çok altında çalıştırılıyor. Bu nedenle gereğinden zengin çalışmasına rağmen enerjinin harekete küçük bi kısmı, ısıya ise büyük bir kısmı dönüşüyor. Karışımdan sonra piston içinde, rolantide aşırı zengin, yük altında ise aşırı fakir kalıyor. Bu dengesizliğin neden olduğu verimsizlik yük durumuna göre motorun farklı bölgelerinde ısıl olarak atılıyor. Dönüştürülmüş motorlar bu nedenle daha sıcak çalışır (özde kompresyon oranı yanlış olduğu için). Yağlama ve metalurji bu ısılar için tasarlanmamış. Yakıtın "kuruluğu" da yine buradan ileri geliyor. Yoksa ideal olarak 50+ °C'ye ısıtılıp silindire gönderilen benzinin buharı da "kuru".

    Ama hibrit değil de, sadece LPG için bir motor baştan tasarlanırsa o zaman harika bir şey oluyor. "Auto-Zeitung"'un, siyah-beyaz bol yazılı bir mühendislik dergisi olan ve 1979 veya '80 senelerinde çıkmış bir sayısında Ford'un LPG için geliştirdiği böyle bir motorla ilgili yazılar vardı, bunu oradan biliyoruz. Çok daha uzun ömürlü yağ, benzinden daha düşük tüketim (sıvı hacim bazında) ve daha yüksek performans aynı anda rapor ediliyordu. Çalışır prototip bir Ford Taunus üzerindeydi.

    Neden üretilmedi, üretilmemekte bilmiyorum. Yalnız teknik sebeplerle olduğunu düşünmüyorum. Belki bütün sorunlar bir prototiple aşılamaz ama eğer yapılmak istenilseydi 30 sene içinde bir şeyler çıkardı.



    çok değerli bilgiler




  • Volvo s40 larda var diye biliyorum...Ama sadece ön hazırlık....

     LPG  ' CAN 'sa neden otomobil firmaları üretmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Dünyanın hiçbir ülkesinde benzin 4,60 değil de ondan.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Volvo s40 larda var diye biliyorum...Ama sadece ön hazırlık....

     LPG  ' CAN 'sa neden otomobil firmaları üretmiyor.


    megane 2 de de hazırlığı var gas yazıyor gaza geçtiği zaman benzin göstergesi gaz miktarını gösteriyormuş diye duymuştum ayrıca dolum ağzı yerinide ayarlamışlar ama fabrika çıkışı Türkiye de yok diğer ülkelerde var mıdır bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efsanea_06 -- 23 Eylül 2011; 14:06:28 >
  • 2012 model sifir araba alip lpg takmak yerine 2009 model veya 2010 model dizel araba alin bakin keyfinize

    Dizel dizeldir
  • Lpg kullananları tebrik etmek lazım araçlarının çekiş gücünden yemiş oluyorlar aynı zamanda patlama tehlikesi yüksek.Düşünsenize 200 km hızla giderken benzinden tüpe geçmeyi :)Bir arkadaş korkudan bunu yapamıyor havaya uçarım diye ama yine de kullanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: photos

    Forumda takip ettiğim kadarıyla LPG kullananlar, ( Ekonomik olduğu için ) LPG "ye "CAN" dır diye sahiplenmekteler.
    Peki Otomobil üreticileri sıfır araçlarda Dizel-Benzin seçeneğinden başka neden LPG 'yi kullanmazlar.

    -Bakımı, sızıntısı, tırı vırısı bitmedğinden mi?
    -Sabit ayar tutmadığından mı ?
    -(LPG kuru tip yakıtmış) motoru uzun vade de bitirdiğinden mi?
    -AVM lere alınmadığından mı ?

    neden ?

    Bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa, memnun olurum.
    saygılarımla



    Bu kibir dolu mesaj, cehaletin hangi boyutta olduğunun bir göstergesiydi. Şimdi mütevazı bir üyenin, sabır dolu cevabına bakalım:


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    LPG'li derken benzin-LPG hibrit kastediliyor aslında. Bunu yapmak kolay değil, olan sistemler de montaj detayları biraz daha düzgün olan eklentiler ve şu halleriyle LPG rezervlerini çarçur ediyorlar.

    LPG için ideal kopresyon 14:1. Bu kaliteli yakıt benzinli motorlarda ideal kompresyonunun çok altında çalıştırılıyor. Bu nedenle gereğinden zengin çalışmasına rağmen enerjinin harekete küçük bi kısmı, ısıya ise büyük bir kısmı dönüşüyor. Karışımdan sonra piston içinde, rolantide aşırı zengin, yük altında ise aşırı fakir kalıyor. Bu dengesizliğin neden olduğu verimsizlik yük durumuna göre motorun farklı bölgelerinde ısıl olarak atılıyor. Dönüştürülmüş motorlar bu nedenle daha sıcak çalışır (özde kompresyon oranı yanlış olduğu için). Yağlama ve metalurji bu ısılar için tasarlanmamış. Yakıtın "kuruluğu" da yine buradan ileri geliyor. Yoksa ideal olarak 50+ °C'ye ısıtılıp silindire gönderilen benzinin buharı da "kuru".

    Ama hibrit değil de, sadece LPG için bir motor baştan tasarlanırsa o zaman harika bir şey oluyor. "Auto-Zeitung"'un, siyah-beyaz bol yazılı bir mühendislik dergisi olan ve 1979 veya '80 senelerinde çıkmış bir sayısında Ford'un LPG için geliştirdiği böyle bir motorla ilgili yazılar vardı, bunu oradan biliyoruz. Çok daha uzun ömürlü yağ, benzinden daha düşük tüketim (sıvı hacim bazında) ve daha yüksek performans aynı anda rapor ediliyordu. Çalışır prototip bir Ford Taunus üzerindeydi.

    Neden üretilmedi, üretilmemekte bilmiyorum. Yalnız teknik sebeplerle olduğunu düşünmüyorum. Belki bütün sorunlar bir prototiple aşılamaz ama eğer yapılmak istenilseydi 30 sene içinde bir şeyler çıkardı.




    Görüldüğü gibi, forumda halen böyle üyelere sahibiz. Bugün Otomobil Genel'de okunacak bir şeyler bulabiliyorsam, Karbon 12 gibi üyelerin bilgi birikimleridir sebep.




  •  LPG  ' CAN 'sa neden otomobil firmaları üretmiyor.
     LPG  ' CAN 'sa neden otomobil firmaları üretmiyor.

     LPG  ' CAN 'sa neden otomobil firmaları üretmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insomnia__ -- 23 Eylül 2011; 14:06:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oeste

    Lpg kullananları tebrik etmek lazım araçlarının çekiş gücünden yemiş oluyorlar aynı zamanda patlama tehlikesi yüksek.Düşünsenize 200 km hızla giderken benzinden tüpe geçmeyi :)Bir arkadaş korkudan bunu yapamıyor havaya uçarım diye ama yine de kullanıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: oeste

    Lpg kullananları tebrik etmek lazım araçlarının çekiş gücünden yemiş oluyorlar aynı zamanda patlama tehlikesi yüksek.Düşünsenize 200 km hızla giderken benzinden tüpe geçmeyi :)Bir arkadaş korkudan bunu yapamıyor havaya uçarım diye ama yine de kullanıyor.

    Bakımı düzenli yapıldığı sürece yolda tırın sana çarpma ihtimali LPG tankının patlama ihtimalinden daha yüksek.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.