Türk sanayisini bitirmeye ant içmiş Çin selamızı okumaya geliyor. |
Lojistikte yeni dönem: Çin’den Türkiye’ye ilk yük treni seferleri başladı (2. sayfa)



-
-
Senelerdir bu forumdayım ne kullanıcı adım ne çizgim asla değişmedi şu forumda sor bakalım benim için troll diyecek biri çıkarmı bunlar anca senin gibi her şeyi siyasete çekip önüne geleni trollükle suçlayan zavallıların acizliğidir tam tersi asıl senin gibiler bitmesi lazım ki ülke biraz nefes alabilsin.
-
Farklı bir açıdan değerlendireyim:
Bu orta koridorun hem çin'e hem de avrupa'ya faydası var ticari olarak. aynı zamanda bu koridor üzerindeki ülkelere de.
bu ülkelerin istikrarlı olmasını AB de isteyecek bundan sonra.
Benzer biçimde, Hazar'dan, Suriye ve Türkiye ve Avrupa'ya bir yol projesi var. Bu projenin de bir etkisi var ki, AB eskisi gibi bu coğrafyadaki terör örgütlerine kapıyı kapattı.
ör Suriye'nin istikrarlı olması bu açıdan önemli.
-
Bi 10 15 yıl sonra herseyi anlayacaklar ama iş işten geçmiş olacak, olan yeni nesile olacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çin bildiğiniz gibi dünyanın en ucuza üretim yapan ülkesi.
Rakibi Avrupa değil. Müşterisi Avrupa.
Bizim müşterimiz de Avrupa ve yakın olduğumuz için konum olarak avantajlıydık. Artık değiliz. Avrupaya ne lazımsa üstümüzden geçip gidecek.
Şunu alkışlamak büyük akıl tutulması. Yapmak, aracı olmak ayrı facia. Bırak dünyayı dolaşsın maliyeti artsın sen sat dünyanın en zengin yeri Avrupa'ya. Salak mısın?
-
Bu mesajı okurken tren tekerleklerinin raylara yaptıkları vuruş sesleri beynimde yankılanmaya başladı hocam. Yok böyle bir tasvir etkisi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şimdi sen bu agümanı kullanarak, dünya 30 yıldır kullanmasına rağmen Türkiye de etüd çalısması bile yapılmamış , siyasi rakiplerinin seçim beyannameleri veya sözlü vaatleri arasında hızlı trenin h sinden bahsetmediği bir ortamda hızlı tren projeleri yapmış bir kısmın tamamlamış , bir kısmının inşaasına devam eden hükümeti eleştirmek için mi kullanacaksın. Tmm sen bilirsin 😆
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hazar ayağında en büyük ısrarcı ülke biziz. Bu adım, Atatürk ün ilk adımlarını attığı100 yıllık Azerbaycan ve Nahcivan siyasetimiz için hayati önem arzediyor. Kolpa Atatürkçüler anlamaz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
ben niye birine sorayım kendi gözüm kulağım yokmu. alakası olmayan konuya yazı yazanı görmüyorsak vay halimize.zaten ben başka birine yazdım konu dışı niye yazıyorsun diye yırtık dondan çıkar gibi çıkıp onu savundun. sanane kardeşim o kendini savunamıyormu.
ayrıca ne demişler sen kendini anlatma seni başkaları anlatsın... anlamışındır umarım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoreXXX -- 17 Temmuz 2025; 16:48:56 >
-
hala ülkenin 3 büyük şehri birbirine bağlanamadı hızlı trenle
-
Herkes cebini düşünüyor ama kimse fark etmiyor. Adamların nakliye masraflarını düşürdükleri için bize karşı rekabet gücü daha da arttı. Bundan dolayı bu ülkede dolar olması gereken yüksek seviyeden daha da yüksek olmak zorunda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 17 Temmuz 2025; 17:28:09 >
-
Çin in bunları alacak parası var mı ya?
Hamam böceği yiyor onlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konudaki hat avrupaya Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı ile bağlanacak , 3 yıl içinde tamamlanacak gibi duruyor. Avrupa Birliği hibesi olmasa yapılır mıydı emin değilim. Şuan mevcut hat çağ dışı, yolcu olarak 150 km yolu 5 saatte gidebiliyorsunuz.
Keşke sizde bizim gibi eleştirebilseniz, o zaman belki 5 6 yıl önce tamamlanmış olurdu.
"Avrupa Birliğinin (AB) Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'ne 275 milyon avroluk hibe sağlamasına ilişkin finansman anlaşması imzalandı."
"Projenin tamamlanması ile Halkalı-Kapıkule arasında 229 km’lik güzergâhta çift hatlı, 200 km/saat hızında, yolcu ve yük taşıma amaçlı bir hızlı tren hattı inşa edilmiş olacaktır."
"Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattıyla, aşağıda gösterilen Londra’dan Pekin’e uzanan Demir İpek Yolu’nun önemli bir parçası . "
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3qzotix -- 17 Temmuz 2025; 17:54:27 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bana mı kolpa demeye çalışıyorsun buna pek takılmayacağım da şu bir gerçek ki Hazar denizi Rusya’dan sorulur. Bölgede gerçek anlamda donanması olan, bölgeyi kontrol edebilecek tek ülke Rusya. Yarın bir gün Rusya’nın Çin ile arasının bozulmayacağının ve Hazar denizinde haraç kesmeye kalkmayacağının garantisi var mı? Bu gerçeği görmezden gelmek mantığa uygun değil. İran’dan gidilmesi Azerbaycan’ın saf dışı bırakılacağı anlamına da gelmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı olsun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Türkiye'ye uğramışken Temu siparişlerini gümrüksüz bıraksa olmaz mı.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bırak treni, herhangi bir yük taşıttığın kamyon iran üzerinden geçerse, ABD yaptırımına tabi oluyor.. Bu sebeple iran değilde Nahçıvan tarafından geçirirler yükleri. Hele ki avrupaya giden yükler olacağı için o trenin irandan geçmesi mevcut koşullarda pek mümkün değil.
-
(Tartışmanızdan bağımsız)
BRICS ve Kuşak-Yol Projesi açısından bakarsak:
quote:
Yarın bir gün Rusya’nın Çin ile arasının bozulmayacağının
demek olasılığı en düşük şeyi ifade etmek gibi.
Kısa ve orta vadede bir çeşit Kader Ortağı'lar.
tr.m.wikipedia.org
Bir Kuşak, Bir Yol - Vikipedihttps://tr.m.wikipedia.org/wiki/Bir_Ku%C5%9Fak,_Bir_Yol
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
muhattap olduğun kimmiş diye baktım da blokluymuş
-
Trwnvyolu yapılıyor fakat olan çevre yerleşim yerlerine oluyor. Tozu ayrı dert kamyonların yolları mahfetmesi dümmdüz köy içinden 100 km hızla gitmesi tonaj dertleri olmaması ve üzerinden geçtikleri demiryolunu bile bozması.
Kısacası istemezük lol.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X