|
lifan pony lf 100-c 3r (9. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: forumland
Evet halen severek kullanmaktayım. Vergisiz olması en buyuk avantajı .i 80-90 km hizla, 50km asan mesafelerde titresimden dolayı bolca mola verdiriyor. onun harici sorun yok cok sukur.
Hiç uzun yol denediniz mi? Veya en uzun ne kadar gittiniz. 200-250 km yol yapacak olsak çok mümkün gözükmüyor sanırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynı gun icinde gidis donus 250 km civarı yaptım.tek seferde 125 km den uzun mesafeyi gitmedim. ama istesem giderim. tek sıkıntı bacaklarımın zaman zaman uyusması onuda mola vererek cozuyorum. kışın çok binmedim ama yazın mola vermenin de ayrı bir zevki oluyor. bilmiyorum yakından incelediniz mi ama bana ilk gordugumde bir çinliye göre parçaları çok kaliteli gelmisti. ben alırken cok buyuk bekletim olmadan aldım. o nedenle ihtiyacımı karsılıyor. -
Merhaba arkadaşlar motorum 2013 model 2.el aldım ancak arka amortisörden gelen gıcırtı sesi beni deli ediyor hergün yağlıyorum bi türlü gecmedi amortisör değiştiren var mı maliyeti ne kadar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Motor gerçekten çok sevimli. Bende de msx 125 var bu ufaklıklar çok sevimliler gerçekten :D
Ön çamurluğu neden değiştirmek istiyorsunuz? Ben msx'inkini beğenmiyordum acaba pony'ninki uyar mı diye düşünüyordum. Görünüş olarak daha güzel duruyor ama işlevselliği mi kötü? -
Bu motoru hala kullanan var mi almayi dusunuyorum ankarada satan var mi acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuyu Hortlatiyim
0 2016 model pony almak istiyorum
Boyun 1.80 Kilom 75 Benim için ideal mi cevap verirseniz sevinirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Ckaradeniz18
Konuyu Hortlatiyim
0 2016 model pony almak istiyorum
Boyun 1.80 Kilom 75 Benim için ideal mi cevap verirseniz sevinirim.
degmez hocam 3000 tl bile etmez. bende crazy modelini aldim memnunum sizde bakin isterseniz
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam vergisiz olması hoşuma gitti. Öğrenci olduğum için sıkıntı. kafamda ki tek soru boyumun 1.80 olması
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ckaradeniz18 -- 6 Kasım 2016; 23:12:55 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2015 modelini satın aldım 10 Ağustos 2016 da satın aldım. Aşağıdaki mesajımı da 5 Eylül de yine lifan pony 100 için bir motosiklet form sayfasında paylaşmıştım. Tekrar baştan yorum yazmaya gerek yok :)
Sanırım düzce de idi fabrikası, aradım ve 2016 modeli 2015 leri bitiremediğimizden daha Türkiye ye girmedi dediler. lifan bayisi 4500 tl dedi, fabrikayı aradım 4500 tl 2016 modelinin fiyatı dedi, 4100 e indi bayi, 4050 ye aldım haberiniz olsun. internette n11 de 3950 tl, 50 tl geldiğinde montajı, 100 tl den fazla da kargosu tutuyordu. satın almadan önce sahibinden.com da satanlardan bir kaçını arayarak görüştüm, en çok arıza ne çıktı neye çok para harcadınız, yolda kaldınız mı hiç, kaliteli mi gibi sorular sordum ve hep olumlu yanıtlar aldım. benzin ve yağa para vermişler sadece, yolda kalan olmamış, 85 kg 1.80 boyda olan vardı ve gayet rahat, kullanışlı, atik, şirin ve zevkli motor diye belirtti. (aradığımda 0 km alacağımı ve sadece danışmak istediğimi ilettim, zaten biri satmış ve ilanı kaldırmayı unutmuştu)
-alacaklara söyliyim boyun 1.60 en fazla 1.63 ama yine de 2 kişi binmek zor bu motora
-bagaj demiri sıkıntılı, fabrikasında bile yok, özel yaptırmak gerek ve iyi bir ustaya yaptırın çünkü motorda ses titreme yok, olmasını da istemezsiniz
-üzerinde gelen km sensörü motorda gıcık bi ses yapıyor, sakın km sensörünün içindeki plastiği bıcakla filan incelttirmeyin, benim olduğum ildeki usta öyle yaptı km olduğu gibi gitti, garanti kapsamında değiştirdiler, yeni sensörü taktıktan sonra teker gövdesi ile buluşan kısma azacık gres yağı sürdüklerinde ses sorunu olmadı
-motor düz yolda 80 i aşmazsanız çok ekonomik ama dağ bayır gezerseniz 1 lt de 40 km zor gidiyor, ben biraz acemiyim, belki kullanım hatalarımda olabilir
-tekerleri mükemmel, virajlarda yatılabiliyor istenirse ya da savrulmalarda tekerlerin yan kısımlarında da dişler olduğundan çok iyi yol tutuşu sağlıyor,
- ön arka disk frenleri çok güçlü ve güven veriyor
-plakayı taktıktan 2 gün sonra plaka da titreşimden ses oldu, plakayı söküp plaka ile motorun plaka takılan aksamı arasına biraz şamriyel keserek koydum ve sorunsuz şuan
-1000 km motoru fazla bağırtmadan her vitesi kullanarak rodaj yapılması gerekiyor (araştırdığım kadarıyla bu şekilde, dedim ya acemiyim ilk motorum)
-114 km hız yaptım en fazla çok eğimli bir yolda da değil, eğimde 120 ye kesin çıkar ama bu yarış motoru değil, zorlamak arızalara neden olabilir ve çok benzin yakar
-bagajı yok ve motorla poşet filan taşımak biraz sıkıntılı
- altınızdan kaçıp gidecek kadar olmasada güçlü bir motor, asfalta dağa çıkarken 3 ten 4 de vites istediği oluyor, 1. vitesete taşlık bir alanda virajı aldım ve hızlanmadan yaklaşık 2 katlı bina yüksekliğinde bir rampayı 1. viteste çıktım, sonuna doğru biraz zorlandı, bu durumda da yarım debriyaj yapılabiliyormuş anlayanlara sorduğumda öyle dediler (ağırlığım 63 kg + 20 kg kadar çantam kaskım filan vardı)
-yakıt göstergesi, vites göstergesi ve devir saati göstergesi olmaması başta biraz zorladı, yakıt şehir içi sorun değil, benzin bittiğinde yedek depoya geçip rahatlıkla benzinliğe gidebiliyorum, 50-60 km götürü dedi servisi, uzun yol yapacaksam depo fulleyip öyle yola çıkıyorum
- motosikletin altı bir iki kere yere değdi dağda giderken, çok dağlık alanda dolaşacaksanız bilginiz olsun, altı yerden diğer motosikletlere göre yüksek ama tam cross değil, çok engebeli yerlerde zik zak çizerek gidiyorum ve sorun olmuyor
-tekerleri iyi demişken ufak bi su birikintisinden geçerken bile ön teker suyu motordan ileri fırlatıyor ve yerdeki suyun üstüme geldiği olabiliyor, arkada plaka takılmadan önce sırtıma su atıyordu
-km göstergem 1200 lerde (şuan 2500 e yaklaştı km)
fotoğraf albümüne aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz, yeni fotolar çektikçe albüme ekleyeceğimden devamlı olarak albüm güncel kalacaktır...
https://yadi.sk/a/FL5OXXPsumxhe
-
Arkadaşlar elden marşlı 2004 modelini kullanıyorum 4500 km - öncelikle kesinlikle çok memnunum yağını zincir gerdirme vs bakımlarını kendim yapıyorum 10w-40 kullanıyorum. Bu güne kadar hiç bir şekilde arıza yapmadı ve beni yolda bırakmadı. Tek sorun km saati calışmıyor cok dandik bir teker bağlantı teli var değiştirdiğimde bile 3 ay sonra bir sekilde deforme oluyor. Bu sebeple klasik km saati aldım ancak henuz takmadım.
Bu arada onceki konularda honda ile karşılaştırmalar olmuş bu konuda biraz bilgi vermek isterim. Lifan LF 100 Pony modeli lifanın tasarımı olan bir motor değildir. bu tasarım Honda ya aittir. Hatta "Honda Ape 100" diye googledan aratırsanız bir cok modifiye edilmiş hali vs gorebilrisiniz. Tarzı klasik olduğu için modifiye ye cok uygun bir tasarımdır. Hatta yurtdışında honda modifiye edilecekse lifan motor bloğu tercih edilerek konularak modifiye ediliyor. Lifan pony bire bir honda klonudur. Ve honda nın bu modeli modifiye edililirken genelde de lifan motor secenekleri kullanıldığı düşünülürse Honda ile karşılaştırmayı doğru yapmak lazım :))
Sonuç olarak motordan teknik olarak ve görünüş olarak çok memnunum ve kesinlikle tavsiye ediyorum.
Not: Honda ape 100 / ape 50 olarak halen bu motoru aynen satmaktadır. Ancak sevgili honda turkiye motoru turkiyeye getirmemektedir.
honda ape 100 turkiye ye giriş yapsın inanın MSX den daha fazla satacağına eminim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emir_khan -- 15 Haziran 2017; 1:54:28 >
-
Hocam.hala kullanıyor musunuz?quote:
Orijinalden alıntı: emir_khan
Arkadaşlar elden marşlı 2004 modelini kullanıyorum 4500 km - öncelikle kesinlikle çok memnunum yağını zincir gerdirme vs bakımlarını kendim yapıyorum 10w-40 kullanıyorum. Bu güne kadar hiç bir şekilde arıza yapmadı ve beni yolda bırakmadı. Tek sorun km saati calışmıyor cok dandik bir teker bağlantı teli var değiştirdiğimde bile 3 ay sonra bir sekilde deforme oluyor. Bu sebeple klasik km saati aldım ancak henuz takmadım.
Bu arada onceki konularda honda ile karşılaştırmalar olmuş bu konuda biraz bilgi vermek isterim. Lifan LF 100 Pony modeli lifanın tasarımı olan bir motor değildir. bu tasarım Honda ya aittir. Hatta "Honda Ape 100" diye googledan aratırsanız bir cok modifiye edilmiş hali vs gorebilrisiniz. Tarzı klasik olduğu için modifiye ye cok uygun bir tasarımdır. Hatta yurtdışında honda modifiye edilecekse lifan motor bloğu tercih edilerek konularak modifiye ediliyor. Lifan pony bire bir honda klonudur. Ve honda nın bu modeli modifiye edililirken genelde de lifan motor secenekleri kullanıldığı düşünülürse Honda ile karşılaştırmayı doğru yapmak lazım :))
Sonuç olarak motordan teknik olarak ve görünüş olarak çok memnunum ve kesinlikle tavsiye ediyorum.
Not: Honda ape 100 / ape 50 olarak halen bu motoru aynen satmaktadır. Ancak sevgili honda turkiye motoru turkiyeye getirmemektedir.
honda ape 100 turkiye ye giriş yapsın inanın MSX den daha fazla satacağına eminim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Selçuk kardeşim topcaseini çok beğendim çantanın marka modelini paylaşırmısın rica etsem
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
herkese merhaba, lifan pony 100 kullanıcısıyım bende, kış sezonu da motosiklet kullandım ve şuanda zincirim baya yıpranmış, paslanmış bir görüntüye sahip, internette "lifan pony 100 zincir" diye aradığımda sonuçsuz kalıyor. Zincir özelliklerini de bilmiyorum, zincirlerin ne özelliği olur tam olarak onu da bilmiyorum ki hani lastikteki gibi 125*12/5 lastik yazar gibi yazıp benzeri bir zincir bulayım. Sanırım Vietnam, Tayvan ya da Endonezya gibi bi ülke de de Lifan Pony 100'ün aynısı SkyGo 100 adı ile kullanımda. "Skygo chain" yani İngilizce arattığımda "88L" ibareli bir zincir sonuçlara geliyor.
Öncelikle Lifan pony 100 zincirinin ebat ve özelliklerini bilen biri paylaşırsa sevinirim. Motosiklette kullanılan ön arka dişliler ile zincirin uyuşması gereken ölçüler var, dişli aralığı ve genişliğine uygun ebatlarda zincir ölçüleri tercih ediliyor olmalı ama Lifan pony de bu değerler nedir ?
Bu arada google da alışveriş modunda "88L zincir" arattığımda yamaha ybr için zincirler geliyor.
-
Merhabalar, yaşadığınız sorunun aynısı bende yaşamıştım. Lifan Pony'm yok ama benim motorumunda zinciri hiçbir yerde bulunmuyordu. Bu yüzden sorunu kendim hallettim. Şimdi anlatıyorum.
Öncelik öğrenmemiz gereken şey zincirimizin tipi. Motorların 90 95% inde hep aynı tipte zincirler kullanılır. 420 Ve 428 Tipi zincirler. Bunu öğrenmenin en kolay yolu zincir üzerindeki herhangi bir baklayı yağ sökücüyle güzelce temizlemek. Baklanın üzerinde yazacaktır. Muhtemelen 428'dir.
Evet zincirimizin tipini öğrendik. Şimdi sıra zincirimiz kaç adet baklaya sahip olduğudur. 88L diye belirttiğiniz şey "88 Links" yani 88 bakla anlamına gelir. Bu bir hayli kısa bir zincire takabül eder. Rakamın doğru olduğunu onaylamalıyız. Bu yüzden zinciri komple söküp baklaları 3 defa kendi elinizde sayın. Doğru bakla sayısını elde ettiğimize göre şimdi sıradaki işe geçebiliriz.
Sıradaki iş bir bakla sökücü aparat satın almak. Bu gayet ucuz bir aparat. Kullanımıda çok basit. Zincirden bakla sökmeye veya bakla eklemeye yarar. Şöyle birşey;
https://urun.n11.com/yedek-parca/motosiklet-zincir-sokme-anahtari-aparati-oem-P517057927
Evet bu aletide aldıktan sonra doğru tipteki beğendiğimiz bir zinciri satın alıyoruz. Bu aparatı kullanarak bazı baklalarını söküyoruz ve zinciri ihtiyacımız olan boya getiriyoruz. Hepsi bu kadar.
Dikkat etmemiz gereken birkaç husus var. Bunlardan birincisi mutlaka zincirle birlikte dişlileride değiştirmek. İkincisi zinciri takmadan önce 2 gün yağa yatırmak. Üçüncüsü zinciri rodaj süresi boyunca zorlamamak ve sürekli gerginliği kontrol altında tutmak. Dördüncüsü ilk bin kilometre bol bol yağlamak. Hadi kolay gelsin.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X