ben lexus tavsiye ettim hem ayricalik yasarsin hemde degisik bir atmosfer otomobilin olur dedim. birde bu yaz tr ye gitmeyi düsünüyor orda servis problemi yasarmiyim diyor lexus icin
sizce hangisi daha mantikli?
E46 3 serisi bile tüm rakiplerinden daha iyiyken E90'nı karşılaştırmak teknik olarak hata. Ancak Almanya'da şartlar gereği otomobiller çok uzun süre kullanılmıyor. Ben bir de Lexus'un tadına bakardım. Servis hakkında bilgim yok ancak problem olacağını sanmıyorum. Yine de Toyota Türkiye'den bilgi alabilir bir e-posta ile.
@irvine
teknik olarakta lexus cok iyi durumda bmw E90 dan asagi degil
bu arada tr deki gidecegi sehir izmir
E90 kasa BMW 320d tartışmasız.
Bmw kullanan adam sürüş dinamiğine alışmıştır.
Lexus'un neutre şasisi sıkıcı gelecektir ona.
Bu arada Lexus'un fiyat avantajı var inkar etmemek lazım. Ben met. siyah IS 250 gördüm hakikaten çok şık çok karizmatik.
Lexus'un servise ihtiyacı olursa Toyota servislerine başvurabilir Türkiye'de.
Lexus'a binmek isteyeceğimi söyledim. Ama 3 serisi spor-sedan kavramının yaratıcısı ve bizim burada bir laf vardır; sureti aslını yüceltir diye. Servis konusuna gelince İzmir'de problem olacağını sanmıyorum. Özel siparişle getirtilen Suv'u dolanıyor ortalıklarda Lexus'un. Yine de yetkili merciden bilgi almak en doğrusu.
Arkadaşlar size 3.20d hakkında çok yakın bir arkadaşımdan duyduğum bir hikayeyi anlatmak istiyorum. Başkasından duysam bende inanmazdım. Ama yorumu size bırakıyorum.
Arkadaşım lastik satış ve tamiri ile uğraşıyor. Mahallemizde tanınan ve müşteri çevresi geniş olan birisidir. Geçtiğimiz günlerde bir müşterisi geliyor lastik tamiri için. Müşteri de 3.20d var fakat başka araçla gelince ne oldu diye soruyor. Sattığını söylemiş. Neden diye sorunca 30.000 km de motorun bittiğini, motorun garantiden değiştiğini, fakat araçtan ve servisten soğuduğu için sattığını söylemiş. Buraya kadar normal hadi olabilir diyelim. Bu 3.20d den 3 arkadaş aynı anda almışlar ve diğer 2 arkadaşının birisi 30.000 yada 32.000 de, diğerininde 35.000 km de motoru bitince motorlar değiştikten sonra üçü de arabalarını satmış. Birinci aracın sahibi de mahallemizde esnaftır. Hadi demiş biri tesadüftü, ama üçü birden bitince ve servis de sorunlar yaratmaya başlayınca lanet olsun deyip satmışlar. Bu arada araçlar sanırım 2004 yada 2005 model. Yani şu andaki güncel kasadan bir önceki kasa.
Çok samimi ve güvendiğim bir arkadaşım anlatmasa hakikaten sallıyolar derdim.
Arkadaşlar size 3.20d hakkında çok yakın bir arkadaşımdan duyduğum bir hikayeyi anlatmak istiyorum. Başkasından duysam bende inanmazdım. Ama yorumu size bırakıyorum.
Arkadaşım lastik satış ve tamiri ile uğraşıyor. Mahallemizde tanınan ve müşteri çevresi geniş olan birisidir. Geçtiğimiz günlerde bir müşterisi geliyor lastik tamiri için. Müşteri de 3.20d var fakat başka araçla gelince ne oldu diye soruyor. Sattığını söylemiş. Neden diye sorunca 30.000 km de motorun bittiğini, motorun garantiden değiştiğini, fakat araçtan ve servisten soğuduğu için sattığını söylemiş. Buraya kadar normal hadi olabilir diyelim. Bu 3.20d den 3 arkadaş aynı anda almışlar ve diğer 2 arkadaşının birisi 30.000 yada 32.000 de, diğerininde 35.000 km de motoru bitince motorlar değiştikten sonra üçü de arabalarını satmış. Birinci aracın sahibi de mahallemizde esnaftır. Hadi demiş biri tesadüftü, ama üçü birden bitince ve servis de sorunlar yaratmaya başlayınca lanet olsun deyip satmışlar. Bu arada araçlar sanırım 2004 yada 2005 model. Yani şu andaki güncel kasadan bir önceki kasa.
Çok samimi ve güvendiğim bir arkadaşım anlatmasa hakikaten sallıyolar derdim.
Yorumsuz.
Benimde 320d ler dikkatimi çekiyor. İkinci el araba ilan sitelerinde 320d diger bmw modellerine göre çokça bulunuyor. Dikkatimi çok çekmişti...
Çünkü 320d alan birisi kolay kolay araba değiştiricek bi insan degildir. 316i alır motoru yetmez 320i alır tamam ama 320d genelde uzun süreli kullanım için alınan bi arabadır ...
Geniş çapta araştırmak lazım ama bi bmw nin motorununda 30 40 binde bitebilicegini tahmin bile edemiyorum ...
+1
quote:
Orjinalden alıntı: Gkhn_
quote:
Orjinalden alıntı: cemsultan
Arkadaşlar size 3.20d hakkında çok yakın bir arkadaşımdan duyduğum bir hikayeyi anlatmak istiyorum. Başkasından duysam bende inanmazdım. Ama yorumu size bırakıyorum.
Arkadaşım lastik satış ve tamiri ile uğraşıyor. Mahallemizde tanınan ve müşteri çevresi geniş olan birisidir. Geçtiğimiz günlerde bir müşterisi geliyor lastik tamiri için. Müşteri de 3.20d var fakat başka araçla gelince ne oldu diye soruyor. Sattığını söylemiş. Neden diye sorunca 30.000 km de motorun bittiğini, motorun garantiden değiştiğini, fakat araçtan ve servisten soğuduğu için sattığını söylemiş. Buraya kadar normal hadi olabilir diyelim. Bu 3.20d den 3 arkadaş aynı anda almışlar ve diğer 2 arkadaşının birisi 30.000 yada 32.000 de, diğerininde 35.000 km de motoru bitince motorlar değiştikten sonra üçü de arabalarını satmış. Birinci aracın sahibi de mahallemizde esnaftır. Hadi demiş biri tesadüftü, ama üçü birden bitince ve servis de sorunlar yaratmaya başlayınca lanet olsun deyip satmışlar. Bu arada araçlar sanırım 2004 yada 2005 model. Yani şu andaki güncel kasadan bir önceki kasa.
Çok samimi ve güvendiğim bir arkadaşım anlatmasa hakikaten sallıyolar derdim.
Yorumsuz.
Benimde 320d ler dikkatimi çekiyor. İkinci el araba ilan sitelerinde 320d diger bmw modellerine göre çokça bulunuyor. Dikkatimi çok çekmişti...
Çünkü 320d alan birisi kolay kolay araba değiştiricek bi insan degildir. 316i alır motoru yetmez 320i alır tamam ama 320d genelde uzun süreli kullanım için alınan bi arabadır ...
Geniş çapta araştırmak lazım ama bi bmw nin motorununda 30 40 binde bitebilicegini tahmin bile edemiyorum ...
Haklısın bende tahmin etmezdim. Ama anladığım kadarıyla Bursa dasın. Bu olaylarda Bursa da geçiyor. İstersen görüşebilirsin sahibiyle.
Burada özel hastane doktorları toplu olarak 4 tane E46 320d almıştı hepsi de uzun süredir kullanıyor bir sorun yok. Ancak 136 yada 150 beygirlik serinin bazılarında kalitesiz yakıt yüzünden problemler çıktığını internetten okumuştum. Doğruluğunu bilemiyorum; bazen rakip firmalar şehir efsaneleri yayabiliyorlar.
İkinci el araba ilan sitelerinde anormal sayıda 320d bulunmasına gelince (yeni kasaların kastedildiğini varsayarak yazıyorum), bunun sebebi grey marketler. Türkiye'de orta-üst sınıfta en çok tutulan araç Bmw 3 serisi. E90 kodlu yeni kasa çıkınca bu grey marketler çok satılır mantığıyla yetkili satıcı Borusan Otomotiv getirmeden önce inanılmaz miktarda 320d ithal ettiler. Grey marketlerin çalışma mantığı faturayı düşük göstererek gümrükte vergiden doğan avantajı alıcıya kısmen yansıtmak. Bu sayede yetkili satıcıdan ciddi şekilde daha ucuza satabiliyorlar. Hatta Borusan o kadar panik oldu ki hatırlayanlar vardır gazetelere boy boy ilan verdiler: "Biz Türkiye'de yalnızca Borusan Otomotiv ve onun yetkili bayilerini tanırız. BMW AG Almanya" şeklinde. Bunun yanında Borusan kendisinden alınmayan araçların garanti dışı olacağını belirtti. Sıfır 320d almayı düşünenlerin kafası iyice karıştı. Bir tarafta 3000 € indirim, diğer tarafta garanti. Bu ikilemi farkeden grey marketler hamle yaptılar. Ellerindeki araçların ciddi bir kısmını 1000-2000 km. kullanıp ikinci el olarak satışa sundular. Galeriden İkinci el araç alan kimsenin aracın çıkışını sormayacağını varsayarak. Bunun üzerine bunlarla uğraşamayacağını anlayan Borusan büyük bir ithalatçıyla el altından anlaşarak 15 kadar (ki gerisi fazlasıyla mevcuttu) 320d'yi (hepsi 1000-3000km arasında) garantili ikinci el şeklinde kendisi satışa sundu. Takip edenler bilirler birkaç ay önce onlarca satılık ikinci el yeni kasa 320d ilanı vardı Bmw'nin sitesinde. Bmw Almanya bu durumu öğrendi sanırım. İlanlar birgün aniden kaldırıldı. Borusan Türkiye'deki Bmw sahiplerini çok uğraştırıyor; satış politikaları bakkal mantığı. Almanlar Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne girip, gelir düzeyi yükselir ya da otomobil vergileri düşerse hücum edecekleri marka olarak Bmw'yi gördü araştırmalarında. Eğer ilerde fakir İspanya'daki gibi satışlar patlar ve büyük bir pazar haline gelirse Borusan yüzünden pay kaybetmek istemiyor. Bu nedenle yakın gelecekte Bmw'nin Borusan'ı devre dışı bırakıp Türkiye'ye doğrudan gelmesi ihtimali kuvvetli. En azından Borusan'a ortak olarak ipleri onun elinden alacaktır. Kısaca hikaye budur.
bmw herkeste var al lexus :D
alabiiyosa lexus derim bende bmw çok severim ama hem değişik hem karizmatik
Lexus çok şekermiş ya.
Felaket sportif duruyo.
siz lexususn kurbanı olun be rakip tanımaz 177 ps d-cat motor var .. bmw yi yer bitirir.. ayrıca sorunsuz ve yakışı çok iyi toyota sonuçta
dizelde şuanda dünyanın en verimli motorlarını üreten marka bmw bu tartışmasız bir gerçektir..bu karşılaştırmada ben lexus u seçerdim ama motoru yüzünden degil marjinalligi yüzünden
alda insin 30 binde şaka maka ben çok işkillendim o olaydan..
Bmw'ye sesleniyorum bozuk motorlarını git çim biçme makinelerine tak. Lexus seni piyasadan sildi. 3 serisi, yıllarca bu sınıfın tahtından inmemiş Lexus IS serisinin ucuz bir taklitidir. Şekilli göstergeler yapıp Lexus'un teknik üstünlüğünü perdeleyemezsin.