Şimdi Ara

lastikler

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
2.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • forum ahalisi bi konuda yardıma ihtiyacım var da bu arabalarda jant ve lastik le oynarsak yani örneğin corolla marka aracın lastikleri ve jantını corolla ya uyan en büyük şekilde yapsak lastikleri 195 ten 205 e filan jantı da 15 ten 17 ye vsvs çıkarsak aracın göstergesinde bi hata gelir mi ki fikriniz var mı
    ve sizce maksimum kaç km hata olur



  • normal jantın ve lastiğin 195 jantında 15 inch iken km normal yazıyor.LAstiklerini ve jantlarını 205 e ve jantınıda 17 ye çıkartırsan 195 lastik ve 15 jantlı lastiğin bir tur donmesi ile 205 e 17 lik jantın donmesinde fark olacaktır.km daha az yazacaktır.cunku jant ve lastik büyüdü ebad buyuyunce bir turda daha fazla yol kat etmee başladı ama km aynı yazıyor.yani km yol hesabında buyutursen araıcn daha az km yazacaktır.he diğer yakıt yol tutuşu dersen onlar ayrı bir konu.şimdilik sorunun cevabı bu sanırım bildiğim kadarıyla...
  • şimdi bu lastikler yakıtı da mı etkiliyo

    quote:

    Orjinalden alıntı: unloved

    normal jantın ve lastiğin 195 jantında 15 inch iken km normal yazıyor.LAstiklerini ve jantlarını 205 e ve jantınıda 17 ye çıkartırsan 195 lastik ve 15 jantlı lastiğin bir tur donmesi ile 205 e 17 lik jantın donmesinde fark olacaktır.km daha az yazacaktır.cunku jant ve lastik büyüdü ebad buyuyunce bir turda daha fazla yol kat etmee başladı ama km aynı yazıyor.yani km yol hesabında buyutursen araıcn daha az km yazacaktır.he diğer yakıt yol tutuşu dersen onlar ayrı bir konu.şimdilik sorunun cevabı bu sanırım bildiğim kadarıyla...
  • esas düşünmeniz gereken konu da bu zaten, yoksa kmde ne kadar fazla veya az göstereceği önemli değil. 15" den 17" e büyütürseniz, yakıt tüketimi artar, konfor ciddi ölçüde azalır, yol tutuş artar, yanak inceleceğinden dolayı jantın hasar görme riski de artacaktır.
  • bi dakka konfor niye azalıyor ki yakıt tüketimini de anlamadım sonuçta arabada aynı ağırlık var ve aynı hızda gidiyo

    quote:

    Orjinalden alıntı: forumnik

    esas düşünmeniz gereken konu da bu zaten, yoksa kmde ne kadar fazla veya az göstereceği önemli değil. 15" den 17" e büyütürseniz, yakıt tüketimi artar, konfor ciddi ölçüde azalır, yol tutuş artar, yanak inceleceğinden dolayı jantın hasar görme riski de artacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B.A.L -- 31 Temmuz 2008; 13:18:56 >
  • Yakıt ve konfor olayını duydum ama net ve temiz bir açıklama okumadım henüz.
  • şöyle ki ,,,

    aracın bir tam turda katettiği mesafe 15 inç jant 60 yanaklı lastikle 1 metre ise , 17 inç jant ve 60 yanaklı lastikle 1,20 metre falan oluyor . bu durumda göstergeler yanlış göstermeye başlıyor. zaten 195-60-15 lastik ebadını 17 inç janta çevirecekseniz yanak genişliğini de düşürmek zorundasınız. yani takabileceğiniz en iyi ölçü 205-45-17 dir . orjinal lastik ebadından farkı %1 den daha düşüktür. (zaten en fazla %3 farka kadar takılabilir , farkın 3 ten büyük olması hiçkimse tarafından onaylanmıyor , tehlikeli , güvensiz olduğu için)

    işte bu sayede lastiğin tabanı yere 195 mm genişliğe göre 205 tabanla daha fazla sürtündüğü için ( tabii yol tutuşu artıyor 195 e göre o ayrı) yakıt tüketimini arttırıyor. ve 17 inç jant takacağınız için ve aracın yanak ebadı 60 dan 45 e düşeceği için araba ray üstünde gidermişçesine gitmesinin yanısıra her türlü çukuru belinde hissediyorsun. yanak düştüğüü için konforun azalıyor. lastiklerin balon yapma riski aşırı derecede yükseliyor zaten.

    şahsen tavsiye de etmiyorum . çok güzel gözüküyor 17 jant ince yanak lastik kalın taban . fakat TR şartlarında kullanımı çok çok zor ve konforsuz.

    benim gibi 195 60 15 yerine 205 60 15 lastik takarsan tutuş iyileşir , aracın performansından da fazla bişey kaybetmezsin.

    17 jant lastik aracın hızlanma , son sürat performansını ciddi düşürüyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ticari Kışlık Lastik
    4 yıl önce açıldı
    maxxis ve kumho kış lastikleri
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Çok doğru bir açıklama olmuş, hala niye ki diye sormazlar umarım. Ayrıca 17 inç jantların da ağırlığı ekleniyor. Performans da bu yüzden düşer. Zaten 17 inç takanların çoğu aynı zamanda motora da modifiye yaparlar. 16 dan sonrası orta sınıf arabalar için modifiyeye girer.
  • barisyilmaz79 guzel bir aciklama yapmis artı oalrak bir kac sey daha eklemek istiyorum
    17 taktıgınız zaman arabaya fazla yuk binerse camurluklara degme riskide var.
    Tabanlar genisleyince direksiyon biraz daha agırlasacaktır.
    Fren mesafeniz kısalacaktır.

    jant buyutmek istiyorsanız 16 uygun bence hem bir inch daha buyutursunuz hemde yanakları fazla inceltmemis olursunuz.tabiki 17 ye gore degerler biraz daha degisecektir.
  • abiler bakın şimdi benim yapmak istediğim lastiğin ebadını yükseltmekti böylece aracın hız göstergesindeki sapma dengelenmiş olacaktı jant da karizmaydı . yani pek niyetimiz yoktu şimdi ben lastik ebadını artırıp jantı değiştirmeyeyim mi ama jantlar küçük

    orijinali 195/60 tı jant 15 di

    benim düşüncem araca uyan en büyük lastik artı 17 janttı önerileriniz neler
  • hep yol tutuşun artacağı söylenmış bu kuru zemin için geçerli ya ıslak zemin?? Bu durumda aquaplanning riski artar.
  • aquaplanning ne
    quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    hep yol tutuşun artacağı söylenmış bu kuru zemin için geçerli ya ıslak zemin?? Bu durumda aquaplanning riski artar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: B.A.L

    aquaplanning ne
    quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    hep yol tutuşun artacağı söylenmış bu kuru zemin için geçerli ya ıslak zemin?? Bu durumda aquaplanning riski artar.




    ıslak zeminde arabanın lastikleri ile yol arasında kalan su nedeniyle aracın kayması hali
  • quote:

    abiler bakın şimdi benim yapmak istediğim lastiğin ebadını yükseltmekti böylece aracın hız göstergesindeki sapma dengelenmiş olacaktı jant da karizmaydı . yani pek niyetimiz yoktu şimdi ben lastik ebadını artırıp jantı değiştirmeyeyim mi ama jantlar küçük orijinali 195/60 tı jant 15 di benim düşüncem araca uyan en büyük lastik artı 17 janttı önerileriniz neler


    bu kadar olumsuzluktan sonra hala 17 jant soruyosun ya pes doğrusu. corollan sedan mı hb mi? eğer sedansa zaten 17 hiç olmaz vazgeç bu sevdadan. orjinal 15 dir ve corollaya küçük değildir. illa büyüteceğim dersen 16 jant ve ona göre bi lastik bakman lazım. lastik kolay ama jantı seçmek zor. Çok çeşitli jant var piyasada sen beğendiğin jantın resmini bir koy bakalım yakışır mı yakışmaz mı fikrimizi söyleriz. araban kaç model ne renk?




  • yarın akşama resimleri eklerim tamam o zaman janttan vazgeçerim ama lastik ebatlarını değiştirebilirim değil mi lastik kolay demişsin ya araba sedan 2007 terra eski kasadan buz mavisi renk camlar en açık renkten siyah kaplama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B.A.L -- 2 Ağustos 2008; 4:58:38 >
  • benim anlamadığım 2007 model arabanın lastiklerini neden bu kadar çabuk değiştirmek istiyorsun. 40-50 bin km mi yaptın? sırf görüntü değişsin istiyorsan jantı büyütmeden lastik ebatını değiştirmek bişey farketmez. Lastik kolay derken marka model seçmek anlamında söylemiştim. ebat değişikliği konusunda yük ve hız durumu araç özellikleri ve araç üreticisinin tavsiyelerini dikkate almak gerekir. Öyle ben kafama göre jantı lastiği büyüteyim demek olmaz.
    Orjinal harici veya araca uygun olmayan aksesuar takmak jant ve lastik'ten kaynaklanan yürüyen aksam problemlerinde aracınızın garanti dışı kalmasına neden olabilir dikkat
  • Ben sırf şekil olsun diye yapılan değişiklikleri anlayamıyorum, belki de forumun yaş ortalamasına göre yaşlı olduğumdan olabilir, ancak o kadar mühendis hesap kitap yapmış o arabaya her şartta en iyi performansı verecek lastik ve jant ebadını tekrar tekrar test ederek belirlemişlerdir, arabanın kilometre göstergesindeki değerleri değiştirmeyecek oynama yapacağınız ebatlar arasında da zaten fiyat olarak çok fark yoktur, yani sadece üretim maliyeti nedeniyle ince lastik koymuşlardır gibi bir düşünceye kapılınmamalıdır.
  • kirpi arkadaşa katılıyorum

    katıldığım nokta abartı şekilde takılan , sırf görüntü olsun diye aracın motorunun kaldıramayacağı uygulamalar yapılıyor olması örnek 90 ps arabaya 18 inç lastik jant takılması gibi.

    fakat şunu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. o kadar mühendis birçok şeyi yapıyor fakat işin maliyet kısmı var. ben şahsen soruyu soran arkadaş ile aynı aracı kullanan biri olarak dün aracın orjinal boyuttaki lastikleri olan 195-60-15 lastiklerimi 205-60-15 bridgestone turanza ile değiştirdim. aracın yol tutuşu gerçekten çok değişti.yakıt tüketiminde 0,3 fark var diyebilirim . gösterge hatası ise %2 civarında az göstermesine neden oluyor fakat bu model araçlarda zaten 100 km de 6-7 km yanılma var fazla gösteriyor. bundan dolayı gösterge sadece doğruya biraz daha yaklaştı.

    sırf görüntü olacak diye lastik değiştirme kısmında ise uygun lastik jant olduğu sürece yapılabilir. ben 205-45-17 jant lastik taksaydım yanılması daha az olacaktı mesela. %05 gibi. yol tutuşu geliştirdiği kesin olmakla beraber yakıt tüketimini arttırdığı ve ince yanaklı lastiğin arabanın konforuna negatif etki yarattığı ve TR koşullarında o tip lastiklerin çok çabul deforme olduğunu da unutmamak gerekli. ayrıca tabiiki aracın hızlanma ve son sürat performansını zayıflatıyor.




  • BENİM DE TAKMA AMACIM O İDİ ZATEN ARACIN GÖSTERGESİNDEKİ HATAYI DÜŞÜRMEK TEK AMACIM BU İDİ AMA HEPİNİZDEN ÖZÜR DİLERİM DÜN ARACI SATMAK ZORUNDA KALDIK BİR ÇEK YÜZÜNDEN AMA UZUN VADEDE YENİDEN ARAÇ ALICAZ BU ARAÇTA TOYOTA COROLLA YA DA OPEL ASTRA OLACAK O ZAMAN ONLARA DA AYNI ŞEKİLDE YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUM TEK FARKI ARACI ALIR ALMAZ RODAY BİTİNCE YAPACAĞIM BU ARABAYLA 50 BİN KM YAPMIŞTIK O YÜZDEN ZATEN DEĞİŞTİRMEK GEREKLİ İDİ AMA SANA BİR ŞEY SORMAK İSTİYORUM ARACIN KONFORU DEĞİŞTİ Mİ HANİ LASTİK EBATINI BİRAZ BÜYÜTMÜŞSÜN YA


    quote:

    Orjinalden alıntı: barisyilmaz79

    kirpi arkadaşa katılıyorum

    katıldığım nokta abartı şekilde takılan , sırf görüntü olsun diye aracın motorunun kaldıramayacağı uygulamalar yapılıyor olması örnek 90 ps arabaya 18 inç lastik jant takılması gibi.

    fakat şunu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. o kadar mühendis birçok şeyi yapıyor fakat işin maliyet kısmı var. ben şahsen soruyu soran arkadaş ile aynı aracı kullanan biri olarak dün aracın orjinal boyuttaki lastikleri olan 195-60-15 lastiklerimi 205-60-15 bridgestone turanza ile değiştirdim. aracın yol tutuşu gerçekten çok değişti.yakıt tüketiminde 0,3 fark var diyebilirim . gösterge hatası ise %2 civarında az göstermesine neden oluyor fakat bu model araçlarda zaten 100 km de 6-7 km yanılma var fazla gösteriyor. bundan dolayı gösterge sadece doğruya biraz daha yaklaştı.

    sırf görüntü olacak diye lastik değiştirme kısmında ise uygun lastik jant olduğu sürece yapılabilir. ben 205-45-17 jant lastik taksaydım yanılması daha az olacaktı mesela. %05 gibi. yol tutuşu geliştirdiği kesin olmakla beraber yakıt tüketimini arttırdığı ve ince yanaklı lastiğin arabanın konforuna negatif etki yarattığı ve TR koşullarında o tip lastiklerin çok çabul deforme olduğunu da unutmamak gerekli. ayrıca tabiiki aracın hızlanma ve son sürat performansını zayıflatıyor.




  • Şimdi bu akşam vakti forumda gezerken tesadüfen yazıları okudum...Yukarıda bir arkadaşım yazmış...KESİNLİKLE YANLIŞ BİLGİ...15 İNÇ LİK JANTI ÇIKARIP 17 İNÇ JANT TAKINCA YOL TUTUŞ ARTAR DİYOR...YANLIŞ...YÜZ KERE YANLIŞ....ARABANIN YERDEN YÜKSEKLİGİNİN ARTMASI DEMEK NE DEMEK ? Yan rüzgarlardan daha çok etkilenmesi demek.. Arabanın agırlık merkezinin G noktasının yerden yükselmesi demek...Fizik okuyanlar egik düzlem problemlerini hatırlayın...Dahası sert fren yaptıgında arabanın ileri geri lastikler üzerinde esnemesinin artması demek....Bu üretici lastik ve jant ebadını keyfi koymuyor..Binlerce testten geçiyor....Biliyorsunuz....Saygılarımla....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 13 Ağustos 2008; 15:38:35 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.