Şimdi Ara

Lastik çapından kaynaklı hız farkı muhabbeti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
71.613
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar hani derler ya otobüs kamyon vs. lerin 100 ü arabalarda 80 e eşit diye varmı böyle birşey_? bana mantıksız geliyor. birde 403, man otobüsler maksimum kaç yapabiliyor? 130 kadran var galiba?



  • hızın farklı olması çok saçma myle birşey olduğunu sanmıyorum 403 leri bilmem ama neoplan starliner da 140 kadran var kaptanın dediğine göre 180 e rahat çıkarmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HazzaR

    hızın farklı olması çok saçma myle birşey olduğunu sanmıyorum 403 leri bilmem ama neoplan starliner da 140 kadran var kaptanın dediğine göre 180 e rahat çıkarmış.
    Kalibrasyonu düzgün yapılan araçlarda km de sapma olmaz.
    Yeni jant lastik alan araçlardada kalibrasyon lastiğin çapı değiştiyse orjinale oranla kalibrasyon yapılır.
  • son teknoloji ile üretim yapan o kadar mühendis aptal hesapliyamiyor,bizim söförler hesapliyor nasil oluyorsa..

    demekki ellerin mühendisleri bizim söförler seviyesinde bile degil....

    bizim söförlerin bakis acisindan bakarsak olaya...

    ben inanmiyorum öyle bir sey olduguna...

    şahine 19 inc cant lastik atalim o zaman 200'ü gecer:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    son teknoloji ile üretim yapan o kadar mühendis aptal hesapliyamiyor,bizim söförler hesapliyor nasil oluyorsa..

    demekki ellerin mühendisleri bizim söförler seviyesinde bile degil....

    bizim söförlerin bakis acisindan bakarsak olaya...

    ben inanmiyorum öyle bir sey olduguna...

    şahine 19 inc cant lastik atalim o zaman 200'ü gecer:)
    eski tarihlerde bir gazetede görmüştüm 0 403 175 ile bir mitsubishi pernses ise 205 km hızla radara yakalanmıştı inanmadım ama gerçemkiş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Namaste.

    arkadaşlar hani derler ya otobüs kamyon vs. lerin 100 ü arabalarda 80 e eşit diye varmı böyle birşey_? bana mantıksız geliyor. birde 403, man otobüsler maksimum kaç yapabiliyor? 130 kadran var galiba?

    arkadaşım bunlar şehir efsaneleri

    hızın birimi kilometre/saattir.
    otobüs 100 ü gösterirse bir saatte 100 km yol kateder demektir
    araba da 80 i gösterirse oda bir saatte 80 km yol kat eder demektir.
    otobüslerde yada arabalarda bu oran değişmez.

    yalnız şu var.
    otobüslerin yüksek hızlara çıkmaları doğru.
    neden dersen çoğunda 120-125 km lik kadran var.
    fakat bu hızlara ulaştıklarında devir saatleri daha ortaya bile gelmiyor.
    yani bassalar hız bir şekilde 125 de sabit kalıp devir daha da artabilir.
    buda daha fazla hız demektir.

    1 yıl içinde 100 den fazla varan (ist-ank/ ank-ist) seferine bindim
    adam 100 e sabitliyor.o şekilde gidiyor.

    bundan 10 yıl kadar önce çok fazla kaza oluıyordu.hatta bir otobüs kazasında 49 kişi vefat etmişti sanırım.
    şehirler arası çalışan otobüslere bir takım kısıtlamalar geldi.
    şimdi eskisi gibi basan yok.

    bir örnekte ben vereyim.
    bundan 15 yıl kadar önce 3 kuzen otobüsle gidiyoruz.
    arkadan da babam geliyor.
    araba dolduğu için bizi otobüse verdiler

    sanırım araç 304 dü.
    babam 160 la geldim size zor yetiştim demişti.
    oysaki kadranı 125 te takılıyor.
    ama devir saati baya sonlara kadar gidiyordu.




  • hiz bakimindan aynidir ama kontrol rahatligi(arabanin kontrol edilebilirligi) bakimindan denilen dogrudur.
    100 ile giden bir otobusun size verecegi his araba ile 60 ile gidiyorsunuz hissidir.
    lastik buyuk oldugu icin daha az devir yapiyor ve kontrol edilebilirlik artiyor.
    lastik ne kadar cok devir yapiyorsa verilen direksiyon hareketlerine o kadar ani tepki verir.
    kucukken bilyali(tornet) kullanmissinizdir hepiniz.ornegin ayni hizda giden bir bisiklet ve bir bilyali dusunun.
    hangisini kontrol etmek daha kolaydir?
    bilyali hizlandiginda ufak bir hareketinize bile cok ani tepkiler verir cunki tekerlegi kucuktur ve yuksek devirde donmektedir.
    otobus ile otomobil arasinda kastedilende budur sanirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    hiz bakimindan aynidir ama kontrol rahatligi(arabanin kontrol edilebilirligi) bakimindan denilen dogrudur.
    100 ile giden bir otobusun size verecegi his araba ile 60 ile gidiyorsunuz hissidir.
    lastik buyuk oldugu icin daha az devir yapiyor ve kontrol edilebilirlik artiyor.
    lastik ne kadar cok devir yapiyorsa verilen direksiyon hareketlerine o kadar ani tepki verir.
    kucukken bilyali(tornet) kullanmissinizdir hepiniz.ornegin ayni hizda giden bir bisiklet ve bir bilyali dusunun.
    hangisini kontrol etmek daha kolaydir?
    bilyali hizlandiginda ufak bir hareketinize bile cok ani tepkiler verir cunki tekerlegi kucuktur ve yuksek devirde donmektedir.
    otobus ile otomobil arasinda kastedilende budur sanirim.
    hız farkı yoktur.

    ancak orjinal lastik ebatları 175/65/14 olan otomobile,205/50/17 ebatlı lastik takarsanız,göstergede 100km/h görünürken,gerçekten 109 km/h dir hızınız..
    yani çap farkından hız farkı olur. ama otobüsün 100ü otomobilin 80 i değildir. zaten otobüsün hız ölçümü de büyük lastiklerini göredir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    hız farkı yoktur.

    ancak orjinal lastik ebatları 175/65/14 olan otomobile,205/50/17 ebatlı lastik takarsanız,göstergede 100km/h görünürken,gerçekten 109 km/h dir hızınız..
    yani çap farkından hız farkı olur. ama otobüsün 100ü otomobilin 80 i değildir. zaten otobüsün hız ölçümü de büyük lastiklerini göredir.

    Alıntıları Göster
    bencede otobuste 100 gösteriyorsa 100 dür öle saçma şey olurmu. he tekerlek çapını yükseltirsen 100 değilde 110 la gidersin o başka birsey denizza ya katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    hiz bakimindan aynidir ama kontrol rahatligi(arabanin kontrol edilebilirligi) bakimindan denilen dogrudur.
    100 ile giden bir otobusun size verecegi his araba ile 60 ile gidiyorsunuz hissidir.
    lastik buyuk oldugu icin daha az devir yapiyor ve kontrol edilebilirlik artiyor.
    lastik ne kadar cok devir yapiyorsa verilen direksiyon hareketlerine o kadar ani tepki verir.
    kucukken bilyali(tornet) kullanmissinizdir hepiniz.ornegin ayni hizda giden bir bisiklet ve bir bilyali dusunun.
    hangisini kontrol etmek daha kolaydir?
    bilyali hizlandiginda ufak bir hareketinize bile cok ani tepkiler verir cunki tekerlegi kucuktur ve yuksek devirde donmektedir.
    otobus ile otomobil arasinda kastedilende budur sanirim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    hiz bakimindan aynidir ama kontrol rahatligi(arabanin kontrol edilebilirligi) bakimindan denilen dogrudur.
    100 ile giden bir otobusun size verecegi his araba ile 60 ile gidiyorsunuz hissidir.
    lastik buyuk oldugu icin daha az devir yapiyor ve kontrol edilebilirlik artiyor.
    lastik ne kadar cok devir yapiyorsa verilen direksiyon hareketlerine o kadar ani tepki verir.
    kucukken bilyali(tornet) kullanmissinizdir hepiniz.ornegin ayni hizda giden bir bisiklet ve bir bilyali dusunun.
    hangisini kontrol etmek daha kolaydir?
    bilyali hizlandiginda ufak bir hareketinize bile cok ani tepkiler verir cunki tekerlegi kucuktur ve yuksek devirde donmektedir.
    otobus ile otomobil arasinda kastedilende budur sanirim.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohalarınohası


    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    hiz bakimindan aynidir ama kontrol rahatligi(arabanin kontrol edilebilirligi) bakimindan denilen dogrudur.
    100 ile giden bir otobusun size verecegi his araba ile 60 ile gidiyorsunuz hissidir.
    lastik buyuk oldugu icin daha az devir yapiyor ve kontrol edilebilirlik artiyor.
    lastik ne kadar cok devir yapiyorsa verilen direksiyon hareketlerine o kadar ani tepki verir.
    kucukken bilyali(tornet) kullanmissinizdir hepiniz.ornegin ayni hizda giden bir bisiklet ve bir bilyali dusunun.
    hangisini kontrol etmek daha kolaydir?
    bilyali hizlandiginda ufak bir hareketinize bile cok ani tepkiler verir cunki tekerlegi kucuktur ve yuksek devirde donmektedir.
    otobus ile otomobil arasinda kastedilende budur sanirim.




    Alıntıları Göster
    özellikle yutubta bu konuda iyi sıkıyorlar.
    tekerlek çaıymışta hız farklıymış.

    hızın birimi km/s kilometre saattir.
    yani 1 saatte alınan yoldur.

    tekerlek farkı vardır diyenlere sor bakalım uçakların hızı nasıl hesaplanıyormuş?

    yoksa uçağın 400-500 hızı otobüsün 110-120 sinemi gelir?
    böyle bi mantık varmıya!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Namaste.

    arkadaşlar hani derler ya otobüs kamyon vs. lerin 100 ü arabalarda 80 e eşit diye varmı böyle birşey_? bana mantıksız geliyor. birde 403, man otobüsler maksimum kaç yapabiliyor? 130 kadran var galiba?


    otobüsün 100'ü arabalarda nasıl 80'e denk oluyor. otobüs'ün 100 ile gitmesi ile otomobilin 100 ile gitmesi arasında fark olur mu? her ikisinin de hız göstergesi o aracın 1 saatte katedeceği yol mesafesini gösterir. otobüs 100 ile gidiyorsa 1 saatte 100 km yol gidecek demektir, otomobil de 100 ile gidiyorsa o da 1 saatte 100 km yol gidecektir. her ikisinin de göstergesinde 100 görünüyorsa, birinin tekeri daha büyük diye, o 1 saatte 100 km, diğeri 80 km mi yol gidecek? bu tür söylemler ben daha ilkokulda okurken vardı, hala mı devam ediyor? hayret, bazı şeyler hiç eskimiyor demek ki...

    bunun dışında, lastik çapını değiştirmenin, hız göstergesinde hatalara sebep olacağı yönündeki söylem konusu ise şöyle ki : eski nesil bazı araçlarda hız tekerlek sensörleri üzerinden ölçülürdü. dolayısıyla bu araçlarda, tekerlek çapının değişmesi, yuvarlanma mesafesini ve süresini değiştirdiğinden hız göstergesinden ufak sapmalar olabiliyordu, ancak, günümüz araçlarında hız sensörleri hızı tekerlerden değil, şanzıman millerinin dönüşünden ölçer. dolayısıyla teker çaplarının değişmesi, ölçüm yapılan milleri de o oranda değiştireceğinden artık böyle hatalar söz konusu değil ölçümlerde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: Namaste.

    arkadaşlar hani derler ya otobüs kamyon vs. lerin 100 ü arabalarda 80 e eşit diye varmı böyle birşey_? bana mantıksız geliyor. birde 403, man otobüsler maksimum kaç yapabiliyor? 130 kadran var galiba?


    otobüsün 100'ü arabalarda nasıl 80'e denk oluyor. otobüs'ün 100 ile gitmesi ile otomobilin 100 ile gitmesi arasında fark olur mu? her ikisinin de hız göstergesi o aracın 1 saatte katedeceği yol mesafesini gösterir. otobüs 100 ile gidiyorsa 1 saatte 100 km yol gidecek demektir, otomobil de 100 ile gidiyorsa o da 1 saatte 100 km yol gidecektir. her ikisinin de göstergesinde 100 görünüyorsa, birinin tekeri daha büyük diye, o 1 saatte 100 km, diğeri 80 km mi yol gidecek? bu tür söylemler ben daha ilkokulda okurken vardı, hala mı devam ediyor? hayret, bazı şeyler hiç eskimiyor demek ki...

    bunun dışında, lastik çapını değiştirmenin, hız göstergesinde hatalara sebep olacağı yönündeki söylem konusu ise şöyle ki : eski nesil bazı araçlarda hız tekerlek sensörleri üzerinden ölçülürdü. dolayısıyla bu araçlarda, tekerlek çapının değişmesi, yuvarlanma mesafesini ve süresini değiştirdiğinden hız göstergesinden ufak sapmalar olabiliyordu, ancak, günümüz araçlarında hız sensörleri hızı tekerlerden değil, şanzıman millerinin dönüşünden ölçer. dolayısıyla teker çaplarının değişmesi, ölçüm yapılan milleri de o oranda değiştireceğinden artık böyle hatalar söz konusu değil ölçümlerde...
    hangi takozmetre söylemiş bunu acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkma

    özellikle yutubta bu konuda iyi sıkıyorlar.
    tekerlek çaıymışta hız farklıymış.

    hızın birimi km/s kilometre saattir.
    yani 1 saatte alınan yoldur.

    tekerlek farkı vardır diyenlere sor bakalım uçakların hızı nasıl hesaplanıyormuş?

    yoksa uçağın 400-500 hızı otobüsün 110-120 sinemi gelir?
    böyle bi mantık varmıya!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkma

    özellikle yutubta bu konuda iyi sıkıyorlar.
    tekerlek çaıymışta hız farklıymış.

    hızın birimi km/s kilometre saattir.
    yani 1 saatte alınan yoldur.

    tekerlek farkı vardır diyenlere sor bakalım uçakların hızı nasıl hesaplanıyormuş?

    yoksa uçağın 400-500 hızı otobüsün 110-120 sinemi gelir?
    böyle bi mantık varmıya!



    bana diyorsan eğer,ben otobüsün 100 otomobilin 120 sidir demedim. otobüsün 100ü de otomobilin 100üne eşittir.dediğin gibi km/s dir. ancak her aracın hız göstergesi teker çevresine göre ölçülüyor veya ayar yapılıyor.

    anlatmak istediğim, diyelimki otobüsün lastik çevresi 100 cm olsun,otomobilinki 50 cm. otobüsün tekeri 1 tam tur döndüğünde,otomobil tekeri 2 tam tur döner..ama otobüsün hız göstergesi 100 km/h gösteriyorsa,otomobilinki de 100 km/h gösterir.

    ha bu hız farkı bu muhabbeti de eskiden kamyonların falan göstergeleri mph idi, kamyon 80 mph ile giderken aslında 123 kmh ile gidiyor.otolarınki de kmh olduğunda,80le giden kamyon/otobüs aslında 123 ile gitmiş oluyor. ama aradaki değerlerin farklılığı bi şekilde göz ardı edilmiş. :)

    "Uçakların hızları aslında knot cinsinde ölçülür. Örneğin bir uçak 300 knot la seyrüsefer yaparken bu uçak yere göre 612 km/s lik bir hızla uçmaktadır. Bunu ölçen alet ise uçağın burnunda bulunan Pito tüpüdür."

    yani uçağın 300 hızı=yerde duran cismin 612 hızına eşittir. ama biri knot,diğeri km/h !



    quote:

    orjinalden alıntı:aya

    bunun dışında, lastik çapını değiştirmenin, hız göstergesinde hatalara sebep olacağı yönündeki söylem konusu ise şöyle ki : eski nesil bazı araçlarda hız tekerlek sensörleri üzerinden ölçülürdü. dolayısıyla bu araçlarda, tekerlek çapının değişmesi, yuvarlanma mesafesini ve süresini değiştirdiğinden hız göstergesinden ufak sapmalar olabiliyordu, ancak, günümüz araçlarında hız sensörleri hızı tekerlerden değil, şanzıman millerinin dönüşünden ölçer. dolayısıyla teker çaplarının değişmesi, ölçüm yapılan milleri de o oranda değiştireceğinden artık böyle hatalar söz konusu değil ölçümlerde...




    neden söz konusu olmasın? günümüzdeki araçların hepsi son model mi? piyasada eski araç yok mu?

    ya da şöyle sorayım,hız ne zamandan beri şanzıman millerinin dönüşünden ölçülüyor? mesela kaç yılından beri? ya da ne biliyim işte,lastik alacğım da bazı lastik sitelerinde hız farkı falan var hala..o yüzden tereddütlüyüm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizza -- 7 Mayıs 2008; 19:13:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    quote:

    Orjinalden alıntı: kkma

    özellikle yutubta bu konuda iyi sıkıyorlar.
    tekerlek çaıymışta hız farklıymış.

    hızın birimi km/s kilometre saattir.
    yani 1 saatte alınan yoldur.

    tekerlek farkı vardır diyenlere sor bakalım uçakların hızı nasıl hesaplanıyormuş?

    yoksa uçağın 400-500 hızı otobüsün 110-120 sinemi gelir?
    böyle bi mantık varmıya!



    bana diyorsan eğer,ben otobüsün 100 otomobilin 120 sidir demedim. otobüsün 100ü de otomobilin 100üne eşittir.dediğin gibi km/s dir. ancak her aracın hız göstergesi teker çevresine göre ölçülüyor veya ayar yapılıyor.

    anlatmak istediğim, diyelimki otobüsün lastik çevresi 100 cm olsun,otomobilinki 50 cm. otobüsün tekeri 1 tam tur döndüğünde,otomobil tekeri 2 tam tur döner..ama otobüsün hız göstergesi 100 km/h gösteriyorsa,otomobilinki de 100 km/h gösterir.

    ha bu hız farkı bu muhabbeti de eskiden kamyonların falan göstergeleri mph idi, kamyon 80 mph ile giderken aslında 123 kmh ile gidiyor.otolarınki de kmh olduğunda,80le giden kamyon/otobüs aslında 123 ile gitmiş oluyor. ama aradaki değerlerin farklılığı bi şekilde göz ardı edilmiş. :)

    "Uçakların hızları aslında knot cinsinde ölçülür. Örneğin bir uçak 300 knot la seyrüsefer yaparken bu uçak yere göre 612 km/s lik bir hızla uçmaktadır. Bunu ölçen alet ise uçağın burnunda bulunan Pito tüpüdür."

    yani uçağın 300 hızı=yerde duran cismin 612 hızına eşittir. ama biri knot,diğeri km/h !



    quote:

    orjinalden alıntı:aya

    bunun dışında, lastik çapını değiştirmenin, hız göstergesinde hatalara sebep olacağı yönündeki söylem konusu ise şöyle ki : eski nesil bazı araçlarda hız tekerlek sensörleri üzerinden ölçülürdü. dolayısıyla bu araçlarda, tekerlek çapının değişmesi, yuvarlanma mesafesini ve süresini değiştirdiğinden hız göstergesinden ufak sapmalar olabiliyordu, ancak, günümüz araçlarında hız sensörleri hızı tekerlerden değil, şanzıman millerinin dönüşünden ölçer. dolayısıyla teker çaplarının değişmesi, ölçüm yapılan milleri de o oranda değiştireceğinden artık böyle hatalar söz konusu değil ölçümlerde...




    neden söz konusu olmasın? günümüzdeki araçların hepsi son model mi? piyasada eski araç yok mu?

    ya da şöyle sorayım,hız ne zamandan beri şanzıman millerinin dönüşünden ölçülüyor? mesela kaç yılından beri? ya da ne biliyim işte,lastik alacğım da bazı lastik sitelerinde hız farkı falan var hala..o yüzden tereddütlüyüm

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    quote:

    Orjinalden alıntı: kkma

    özellikle yutubta bu konuda iyi sıkıyorlar.
    tekerlek çaıymışta hız farklıymış.

    hızın birimi km/s kilometre saattir.
    yani 1 saatte alınan yoldur.

    tekerlek farkı vardır diyenlere sor bakalım uçakların hızı nasıl hesaplanıyormuş?

    yoksa uçağın 400-500 hızı otobüsün 110-120 sinemi gelir?
    böyle bi mantık varmıya!



    bana diyorsan eğer,ben otobüsün 100 otomobilin 120 sidir demedim. otobüsün 100ü de otomobilin 100üne eşittir.dediğin gibi km/s dir. ancak her aracın hız göstergesi teker çevresine göre ölçülüyor veya ayar yapılıyor.

    anlatmak istediğim, diyelimki otobüsün lastik çevresi 100 cm olsun,otomobilinki 50 cm. otobüsün tekeri 1 tam tur döndüğünde,otomobil tekeri 2 tam tur döner..ama otobüsün hız göstergesi 100 km/h gösteriyorsa,otomobilinki de 100 km/h gösterir.

    ha bu hız farkı bu muhabbeti de eskiden kamyonların falan göstergeleri mph idi, kamyon 80 mph ile giderken aslında 123 kmh ile gidiyor.otolarınki de kmh olduğunda,80le giden kamyon/otobüs aslında 123 ile gitmiş oluyor. ama aradaki değerlerin farklılığı bi şekilde göz ardı edilmiş. :)

    "Uçakların hızları aslında knot cinsinde ölçülür. Örneğin bir uçak 300 knot la seyrüsefer yaparken bu uçak yere göre 612 km/s lik bir hızla uçmaktadır. Bunu ölçen alet ise uçağın burnunda bulunan Pito tüpüdür."

    yani uçağın 300 hızı=yerde duran cismin 612 hızına eşittir. ama biri knot,diğeri km/h !


    yok arkadaşım sana bişey demedim.
    senin deiklerini gayet iyi anladım benim lafın mesajımın başında belirttiğim gibi yutubtaki hız konulu videolara tekerlek çapı hesabı yapıp yorum yapanlara idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkma

    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    quote:

    Orjinalden alıntı: kkma

    özellikle yutubta bu konuda iyi sıkıyorlar.
    tekerlek çaıymışta hız farklıymış.

    hızın birimi km/s kilometre saattir.
    yani 1 saatte alınan yoldur.

    tekerlek farkı vardır diyenlere sor bakalım uçakların hızı nasıl hesaplanıyormuş?

    yoksa uçağın 400-500 hızı otobüsün 110-120 sinemi gelir?
    böyle bi mantık varmıya!



    bana diyorsan eğer,ben otobüsün 100 otomobilin 120 sidir demedim. otobüsün 100ü de otomobilin 100üne eşittir.dediğin gibi km/s dir. ancak her aracın hız göstergesi teker çevresine göre ölçülüyor veya ayar yapılıyor.

    anlatmak istediğim, diyelimki otobüsün lastik çevresi 100 cm olsun,otomobilinki 50 cm. otobüsün tekeri 1 tam tur döndüğünde,otomobil tekeri 2 tam tur döner..ama otobüsün hız göstergesi 100 km/h gösteriyorsa,otomobilinki de 100 km/h gösterir.

    ha bu hız farkı bu muhabbeti de eskiden kamyonların falan göstergeleri mph idi, kamyon 80 mph ile giderken aslında 123 kmh ile gidiyor.otolarınki de kmh olduğunda,80le giden kamyon/otobüs aslında 123 ile gitmiş oluyor. ama aradaki değerlerin farklılığı bi şekilde göz ardı edilmiş. :)

    "Uçakların hızları aslında knot cinsinde ölçülür. Örneğin bir uçak 300 knot la seyrüsefer yaparken bu uçak yere göre 612 km/s lik bir hızla uçmaktadır. Bunu ölçen alet ise uçağın burnunda bulunan Pito tüpüdür."

    yani uçağın 300 hızı=yerde duran cismin 612 hızına eşittir. ama biri knot,diğeri km/h !


    yok arkadaşım sana bişey demedim.
    senin deiklerini gayet iyi anladım benim lafın mesajımın başında belirttiğim gibi yutubtaki hız konulu videolara tekerlek çapı hesabı yapıp yorum yapanlara idi.

    Alıntıları Göster
    öyle birşey olmaz hız göstergesi aracın teker dönüş rakamını söylemiyor hızı söylüyor madem öyle neden otobüsler hep radara girmiyor.

    ancak bende bir olay yaşadım bundan 3-4 sene evvel 150 ile yolda giderken iki otobüs sollamıştı beni ama araç 88 model doğandı herhalde gösterge hatalıydı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohalarınohası


    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    hiz bakimindan aynidir ama kontrol rahatligi(arabanin kontrol edilebilirligi) bakimindan denilen dogrudur.
    100 ile giden bir otobusun size verecegi his araba ile 60 ile gidiyorsunuz hissidir.
    lastik buyuk oldugu icin daha az devir yapiyor ve kontrol edilebilirlik artiyor.
    lastik ne kadar cok devir yapiyorsa verilen direksiyon hareketlerine o kadar ani tepki verir.
    kucukken bilyali(tornet) kullanmissinizdir hepiniz.ornegin ayni hizda giden bir bisiklet ve bir bilyali dusunun.
    hangisini kontrol etmek daha kolaydir?
    bilyali hizlandiginda ufak bir hareketinize bile cok ani tepkiler verir cunki tekerlegi kucuktur ve yuksek devirde donmektedir.
    otobus ile otomobil arasinda kastedilende budur sanirim.




    Alıntıları Göster
    eleman once buyu...
    sonra git bi universitede fizik oku
    sonra gel bu yaziyi bi daha oku
    ondan sonra istersen daha teknik olarak anlatirim sana


    quote:

    Orjinalden alıntı: ohalarınohası


    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    hiz bakimindan aynidir ama kontrol rahatligi(arabanin kontrol edilebilirligi) bakimindan denilen dogrudur.
    100 ile giden bir otobusun size verecegi his araba ile 60 ile gidiyorsunuz hissidir.
    lastik buyuk oldugu icin daha az devir yapiyor ve kontrol edilebilirlik artiyor.
    lastik ne kadar cok devir yapiyorsa verilen direksiyon hareketlerine o kadar ani tepki verir.
    kucukken bilyali(tornet) kullanmissinizdir hepiniz.ornegin ayni hizda giden bir bisiklet ve bir bilyali dusunun.
    hangisini kontrol etmek daha kolaydir?
    bilyali hizlandiginda ufak bir hareketinize bile cok ani tepkiler verir cunki tekerlegi kucuktur ve yuksek devirde donmektedir.
    otobus ile otomobil arasinda kastedilende budur sanirim.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    eleman once buyu...
    sonra git bi universitede fizik oku
    sonra gel bu yaziyi bi daha oku
    ondan sonra istersen daha teknik olarak anlatirim sana


    quote:

    Orjinalden alıntı: ohalarınohası


    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    hiz bakimindan aynidir ama kontrol rahatligi(arabanin kontrol edilebilirligi) bakimindan denilen dogrudur.
    100 ile giden bir otobusun size verecegi his araba ile 60 ile gidiyorsunuz hissidir.
    lastik buyuk oldugu icin daha az devir yapiyor ve kontrol edilebilirlik artiyor.
    lastik ne kadar cok devir yapiyorsa verilen direksiyon hareketlerine o kadar ani tepki verir.
    kucukken bilyali(tornet) kullanmissinizdir hepiniz.ornegin ayni hizda giden bir bisiklet ve bir bilyali dusunun.
    hangisini kontrol etmek daha kolaydir?
    bilyali hizlandiginda ufak bir hareketinize bile cok ani tepkiler verir cunki tekerlegi kucuktur ve yuksek devirde donmektedir.
    otobus ile otomobil arasinda kastedilende budur sanirim.






    Alıntıları Göster
    otobüslerde kullanılan hız birimi sanıyorum km deil mil şeklinde oluyor ben bi keresinde dikkat etmiştim otobüs baya hızlı gidiyordu ama gösterge 90-100 arası idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    otobüslerde kullanılan hız birimi sanıyorum km deil mil şeklinde oluyor ben bi keresinde dikkat etmiştim otobüs baya hızlı gidiyordu ama gösterge 90-100 arası idi.

    Alıntıları Göster
    o muhtemelen soforun takometre ile oynamis olmasindandir
    quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2

    otobüslerde kullanılan hız birimi sanıyorum km deil mil şeklinde oluyor ben bi keresinde dikkat etmiştim otobüs baya hızlı gidiyordu ama gösterge 90-100 arası idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: Namaste.

    arkadaşlar hani derler ya otobüs kamyon vs. lerin 100 ü arabalarda 80 e eşit diye varmı böyle birşey_? bana mantıksız geliyor. birde 403, man otobüsler maksimum kaç yapabiliyor? 130 kadran var galiba?


    otobüsün 100'ü arabalarda nasıl 80'e denk oluyor. otobüs'ün 100 ile gitmesi ile otomobilin 100 ile gitmesi arasında fark olur mu? her ikisinin de hız göstergesi o aracın 1 saatte katedeceği yol mesafesini gösterir. otobüs 100 ile gidiyorsa 1 saatte 100 km yol gidecek demektir, otomobil de 100 ile gidiyorsa o da 1 saatte 100 km yol gidecektir. her ikisinin de göstergesinde 100 görünüyorsa, birinin tekeri daha büyük diye, o 1 saatte 100 km, diğeri 80 km mi yol gidecek? bu tür söylemler ben daha ilkokulda okurken vardı, hala mı devam ediyor? hayret, bazı şeyler hiç eskimiyor demek ki...

    bunun dışında, lastik çapını değiştirmenin, hız göstergesinde hatalara sebep olacağı yönündeki söylem konusu ise şöyle ki : eski nesil bazı araçlarda hız tekerlek sensörleri üzerinden ölçülürdü. dolayısıyla bu araçlarda, tekerlek çapının değişmesi, yuvarlanma mesafesini ve süresini değiştirdiğinden hız göstergesinden ufak sapmalar olabiliyordu, ancak, günümüz araçlarında hız sensörleri hızı tekerlerden değil, şanzıman millerinin dönüşünden ölçer. dolayısıyla teker çaplarının değişmesi, ölçüm yapılan milleri de o oranda değiştireceğinden artık böyle hatalar söz konusu değil ölçümlerde...
    Orjinalden alıntı: aya


    Orjinalden alıntı: Namaste.


    bunun dışında, lastik çapını değiştirmenin, hız göstergesinde hatalara sebep olacağı yönündeki söylem konusu ise şöyle ki : eski nesil bazı araçlarda hız tekerlek sensörleri üzerinden ölçülürdü. dolayısıyla bu araçlarda, tekerlek çapının değişmesi, yuvarlanma mesafesini ve süresini değiştirdiğinden hız göstergesinden ufak sapmalar olabiliyordu, ancak, günümüz araçlarında hız sensörleri hızı tekerlerden değil, şanzıman millerinin dönüşünden ölçer. dolayısıyla teker çaplarının değişmesi, ölçüm yapılan milleri de o oranda değiştireceğinden artık böyle hatalar söz konusu değil ölçümlerde...

    günümüz modern araçlarıda olsa fabrika cıkış lastik ebatlarından daha büyük lastik taktıgınızda ayar yapılmaz ise km saati doru göstermez hızı şanzımandan ölçseler bile şanzıman devri fabrika lastik ebadına göre ayarlanmıştır siz lastigi büyüttügünüzde şanzımanın fabrika verisine göre dönecegi devirden hızı ölcecek siz lastigi büyüttügünüz için daha fazla yol almış olacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankara33 -- 9 Mayıs 2008; 18:02:25 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.