Şimdi Ara

Lastik alırken nelere dikkat edersiniz...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
5.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracıma yeni 4 lastik aldım.Michelin e3a'da karar kıldım.Almadan önce internetten özellikle ingilizce sitelerden lastik seçimi ile ilgili birkaç şey öğrendim ve seçimimde bunlar etkili oldu.Sizlerin lastik alırken kıstaslarınız neler? Nelere dikkat edersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djsoo -- 6 Ekim 2006; 7:04:25 >



  • Lastigin de bir raf omru vardir ve rafta saklanirken ozellikle Gerekli kremlerle ve kaplamayla saklanmalidir. Lastigin yumusakligi ve omru acisindan.

    Her ne kadar 4 mevsimlik lastik alirsaniz alin ozel kis lastigi degilse seyyahat suresinde 7 C altinda hissedilen sicaklik varsa lastigin yol tutusu bitmek uzeredir.... Kis lastigi kanimca sarttir.

    Ya tabi deseni falan aklima en cok yatani ve arastirark almak lazim o konuda guncel bilgim yok, Siz nelere dikkat ettiniz alirken sanirim sizin bilgileriniz daha faydali olacaktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 6 Ekim 2006; 5:02:59 >
  • Evet bunlar çok önemli,özellikle raf ömrü meselesi.
    Lastiğin üretim tarihini şöyle anlayabiliyoruz.Lastik yanağında örneğin 2606 gibi belirgin bir rakam var.İlk iki rakam üretim haftasını,diğer iki rakam ise üretim yılını simgeliyor.
    Eski bir lastik almamak için ilk bu rakamlara bakmak gerekiyor.
    Bunun dışında en önemli değerler ve yorumlanması gerekenler 3 önemli ibare
    1.TREADWEAR yani lastiğin aşınma derecesini dolayısıyla ömrünü sembolize ediyor.(Bendeki 400,piyasada pek çok lastikte 180,200,260,280 gibi değerler gördüm) 600 bulabilirseniz ne ala..
    2.TRACTION yani yol tutuş A,B,C diye sınıflandırılıyor.A en iyi C ise en vasat değer
    3.TEMPERATURE yani ısınma yine A en iyi C en vasat değeri sembolize ediyor.

    Sanırım pek çoğumuz bu değerleri kontrol etmeden sadece markaya göre tercih yapıyoruz.
  • Sizin söylediklerinizin dışında lastiğin DOT kodu da önemli bence, bu kodun içindeki ilk 2 harf lastiğin üretildiği tesisi gösterir, son 4 rakam ise üretim tarihini. Örneğin, Michelin lastik alacaksak Fransa, İngiltere, Almanya gibi ülkeleri tercih ederim ben.
  • aldığın lastiğin ebatını ve tam markasını ve fiyatnı yazarsan bizlere ön bilgi vermiş olursun.
  • Pirelli P-ZERO
  • 175/65/14 Michelin ENERGY e3a aldım.340 ytl verdim toplam 4'üne..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djsoo -- 6 Ekim 2006; 15:18:04 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu lastiğin değerleri Traction A, Temperature A, Treadwear 400
  • benim lastiğin değerleri (PIRELLI P6)

    treadwear 280
    traction AA
    temperature A

    DOT XA F0 3005
  • PİRELLİ olmamasına özellikle dikkat ederim.Daha dandik bir lastik daha imal edilmemiştir.CONTİNENTAL hariç.
  • Bir husus daha var lastik secerken...
    Üzerinde saves fuel gibi ibare bulunan lastikler yakıt tasarrufu sağlarlar.Ancak yol tutuştan taviz vererek...
  • Traction yani yol tutuş değeri
    Ancak Treadwear yani aşınma örgüsü orta düzeyde

    Kullanımla çok alakalı tabi ama daha fazla km kat etmek için bu değerde önemli...



    Orjinalden alıntı: pug407

    benim lastiğin değerleri (PIRELLI P6)

    treadwear 280
    traction AA
    temperature A



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djsoo -- 8 Ekim 2006; 0:48:11 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: djsoo

    Traction yani yol tutuş değeri
    Ancak Treadwear yani aşınma örgüsü orta düzeyde

    Kullanımla çok alakalı tabi ama daha fazla km kat etmek için bu değerde önemli...



    quote:

    Orjinalden alıntı: pug407

    benim lastiğin değerleri (PIRELLI P6)

    treadwear 280
    traction AA
    temperature A





    doğru ama treadwear'ın düşük olması, yumuşak tabanlı bir lastik olduğunu gösterir, çabuk aşınır ama yol tutuşu mükemmel olur. Bu değer yükseldikçe lastik sertleşir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pug407 -- 9 Ekim 2006; 10:52:36 >




  • Yol tutuş değeri traction dır. Treadwear tamamen lastiğin ömrü ile alakalı bir değerdir
  • Ben mesleğin bir parça içinde sayılırım işim Endüstriyel kauçuk ve kamyon iş gurubu lastikleri.....

    Ben eski alışkanlık lastiği önce koklarım , alışkanlık işte hamuru hakkında bana bilgi verir bu.....
    Sonra desene bakarım kılcal kanallar tahliye kanalları yanal tutuş desenleri topuk şekli damak hepsine bu da bana tutuşu verir.



    Ama bilmeyen biri için en kısa yol büyük bir mağazadan bilindik bir markayı almak en hayırlısıdır , çünkü bu tip mağazalar kurumsallaştıklarından iyi hizmet verirler ürün tanıtımları daha profesyonelce olup satıştaki ürünlerin sirkülasyonu daha hızlı olduğundan eski mal pek kalmaz ellerinde dolayısıyla da sizin lastik üstünden tarih takip etmenizinde anlamı olmadığı gibi uygun depolandımı deformasyon varmı sorularınız yersiz olur , satıştan sonraki hizmet iyi olur , olası bir problemde sonuç çıkmasa bile medeni bir muatabınız olur.

    1 Lastik kullanıma hazır hale geldiğinde içinde farklı bölgelerinde kullanılmış 5-6 çeşit farklı hamur vardır , lastiğin farklı bölgelerinde farklı amaç için vardırlar , mesela tabandaki hamur aşınmaya dayanıklıyken aynı zamanda yol tutuşuda korumalıdır , yanaktaki hamur daha yumuşak kalarak esnek olmalıdır , omuzlar durağan dönüşlerde parçalanmaya karşı mukavemetli olurken tutuşu desteklemeli bir o kadar yüksek km hızlarda da viraj içinde yükü taşıyabilmeli , gibi çok şey. işte bunlardan birinin dengeyi bozması demek çok şey demek çünkü silsile gibi bir biribirinin görevlerini etkileye etkileye gider bu gidiş bir kaç milisaniye sürer ve üzücü sonuç. Lastik üretimi son derece pahalı ve teknolojı gerektiren bir yatırımdır , yatırımlarda problem yok problem yan sanayinin fason lastik yaptırmasında ucuz hamurla maliyeti aşağı çekilen lastik nihayi kullanıcıya da ucuza ulaşınca satılıyor , malesef ortalama ömrü 70-80 bin km olan normal bir markanın verdiği ömür performansını veriyor bu ucuzlar ama inanın ki yol tutuş özelliklerinin çoğunu ilk 10bin km de kaybediyorlar. Örneğin İstanbul taksicileri geçen yıllarda bu hatayı çok yaptı ama neler olduklarını gördüler lastik kökenli olan o kadar çok kaza oluyor ki....Ülkemizdeki yabancı lastik firmalarından birinin genel müdürü tanışımdır , adamın hem makam arabasında hem kendi arabasında 50 bin km de bir lastiklerini hemen yenilediğini bilirim , bende 50 binden itibaren sıkı gözlem altında tutarak 60-70 bini bulurum. İnspector cihazı lastiğin insanlardaki gibi MR ını çeker o km deki lastiklerin içini görme imkanım olduğu için lastiklerinize titizlenin derim.


    kaynak Benim... hehe




  • ADJUSTER: ARIZALI LASTİK UZMANI
    AGRICULTURE: TARIM, ZIRAAT
    AGRICULTURAL: TARIMSAL, ZIRAİ
    AIR: HAVA
    AIR BAG: HAVA TORBASI (YASTIĞI)
    AIR PRESSURE: HAVA BASINCI
    AIRCRAFT TOW TRACTOR: UÇAK CEKME ARACI
    ALL SEASONS TIRE: DÖRT MEVSiM LASTİĞİ
    ALTERNATIVE LOAD INDEX: ALTERNATİF YÜK ENDEKSİ
    ALTERNATIVE MARKING: ALTERNATİF İŞARETLEME
    ALTERNATIVE SPEED LIMIT: ALTERNATİF HIZ LİMİTİ
    AMBIENT TEMPERATURE: ORTAM SICAKLIĞI
    ANGLE: AÇI
    A NONSKID DEPTH: DİŞ DERİNLİĞİ
    APEX: DAMAK TELiNiN ÜZERiNE YERLESTiRiLEN BiR SERiTTiR.
    ASPECT RATIO: KESİT YÜKSEKLİĞİNİN KESİT ENİNE ORANI
    AUTOMATIC: OTOMATiK
    AUTOCLAVE (RETREADING): OTOKLAV (KAPLAMA)
    AXLE: AKS
    BALANCE: DENGE
    BAND PLY: iLK KUSAK
    BANBURY: OTOMATiK KARISTIRICI
    BAR: BAR
    BASE: TABAN
    BASEMENT: ZEMiN KATI
    BEAD: DAMAK
    BEAD BUNDLE: DAMAK TELi PAKETi
    BEAD SEAT (RIM): DAMAK OTURMA YERi (JANT)
    BEAD SEAT BAND (RIM): CEMBER (JANT)
    BEAD SEAT CONTOUR (RIM): DAMAK OTURMA YERi SEKLi (JANT)
    BEAT SEAT DIAMETER (RIM): DAMAK OTURMA YERi CAPI (JANT)
    BEAD TOE: DAMAK BURNU
    BEAD WIRE: DAMAK TELi
    BEAD ZONE: DAMAK BOLGESi
    BELT: KUSAK
    BELT SEPERATION: KUSAK AYRISMASI
    BIAS: KONVANSiYONEL, CAPRAZ KATLI
    BIAS BELTED: KONVANSiYONEL KUSAKLI
    BLOWOUT: GUMLEME
    BODY: KARKAS, GOVDE
    BRAKE: FREN
    BREAKER: DARBELERE KARSI GOVDEYi KORUYUCU TABAKA
    BUCKLE: KATLAMA
    BUFFER: RASPA
    BUFFING (RETREADING): RASPALAMA (KAPLAMA)
    BUILDING ( RETREADING): SIRT GECiRME İMALATI (KAPLAMA)
    BURST: LASTİĞİN ISINARAK YANMA SONUCU PATLAMASI
    BY PRODUCT: YAN URUN
    CHAFER: TOPUK KORUYUCU
    CHAIN: ZiNCiR
    CHIPPER: TELLİ TOPUK KORUYUCU
    CHIPPING: PULLANMA VE UFALANMA
    CHUNKING: BUYUK PARCA KOPMASI
    CIRCUMFERENCIAL BREAK: CEVRESEL KIRIK
    CIRCUMFERENCIAL CRACKS: CEVRESEL CATLAMALAR
    COLD PATCH: SOGUK YAMA
    COMBINATION SIDE RING (RIM): BiLESiM SEGMAN (JANT)
    COMMERCIAL: TiCARi
    COMMERCIAL VEHICLE: TiCARi ARAC
    COMPOUND: BiLESiM-KARIŞIM
    CONDITION: DURUM
    CONDITION OF USE: KULLANIM SARTI
    CONICITY: KONiKLiK
    CONICAL BASE SOLID TIRE: JANTA OTURMA BÖLÜMÜ KONiK OTURAN DOLGU LASTiK
    CONSTRUCTION: YAPI
    CONVENTIONAL: KONVANSiYONEL
    CONVERSION: DÖNÜŞÜM
    CORD: KORD
    COTTON: PAMUK iPi
    COUNTER BALANCED LIFT TRUCK: DENGE AĞIRLIKLI KALDIRMA ARACI
    CRACK: ÇATLAK
    CROSS PLY: KONVASiYONEL
    CROWN: SIRT BÖLGESi
    CURING: PiŞiRME
    CUSHION GUM (RETREADING): KUŞiNGAM (KAPLAMA)
    CYLINDRICAL BASE SOLID TIRE: JANTA DÜZ OTURAN DOLGU LASTiK
    CALENDAR: KALENDER
    CAMEL BACK (RETREADING): SICAK KAPLAMA SIRT KAUÇUĞU
    CARBON BLACK: KARBON KARASI
    CARCASS GROWTH: GÖVDE BÜYÜMESi
    CARGO TRUCK: KASALI KAMYON
    CARRYING CAPACITY: TAŞIMA KAPASiTESi
    CASING: KARKAS
    DEMOUNTABLE RIM: COK PARÇALI SOKULEBiLiR JANT
    DEMOUNTING: SOKME
    DESIGN: TASARIM, DESEN
    DETACHABLE SPRING FLANGE (RIM): SÖKÜLEBiLiR YAY SEGMAN (JANT)
    DIAGONAL: KONVANSiYONEL
    DIAGONAL BREAK: ÇAPRAZ KIRIK
    DIMENSION: BOYUT
    DIRECTIONAL: YÖNLÜ
    DISC (RIM): GOBEK (JANT)
    DIVIDED RIM: BOLUNMUS JANT
    DOUBLE BEND VALVE: CiFT BUKUMLU SUPAP
    D.O.T. DEPARTMENT OF TRANSPORTATION: URETiCiYi, URETEN FABRiKAYI, URETiM TARiHiNi GOSTERiR
    DRIVE: SURUS, CEKiS
    DRIVE AXLE: CEKER AKS
    DROP CENTER (RIM): KANALLI (JANT)
    DROP CENTER LOCATED ASYMMETRICALLY (RIM): ASiMETRiK KANALLI (JANT)
    DROP CENTER LOCATED SYMMETRICALLY (RIM): SiMETRiK KANALLI (JANT)
    DUAL APPLICATION: CiFT LASTiK KULLANIMI
    DUAL BEAD TIRES: CiFT DAMAK TELLi LASTiK
    DUAL FITMENT: CiFT LASTiK
    DUAL MOUNTED: CiFT LASTiK
    DUAL SPACING: CiFT LASTiK ARA MESAFESi
    EDGE: KENAR
    ENVELOPE (RETREADING): ZARF (KAPLAMA)
    EXTRUDER: EKSTRUDER
    EXTRUDER GUN (RETREADING): KAUCUK DOLGU TABANCASI (KAPLAMA)
    FABRIC BELTED: TEKSTiL KUSAKLI
    FACTORY: FABRiKA
    FIBERGLASS: FiBERGLAS
    FILAMENT: FiLAMENT
    FILLING (RETREADING): DOLGU (KAPLAMA)
    FITMENT CHART: KULLANIM TABLOSU
    FITTING: TAKMA
    FLANGE (RIM): FLANS (JANT)
    FLANGE HEIGHT (RIM): FLANS YUKSEKLiGi (JANT)
    FLAP: KOLON
    FLAT BASE (RIM): DUZ (JANT)
    FLAT HUMP (RIM): DUZ TUMSEKLi (JANT)
    FLAT PENTE (RIM): DUZ PENTE (FP), BiR CESiT OTURMA YERi SEKLi (JANT)
    FLATSPOT: KARKASIN DUZLESMiS KISMI
    FLEXTEN (ARAMID): ARAMiD
    FORK-LIFT: FORKLiFT
    FREE ROLLING: SERBEST DONEN
    FRONT ALLIGNMENT SERVICE: ON DUZEN SERViSi
    FRONTED LOADER: YUKLEYiCi (ONDEN)
    GARDEN TRACTOR: BAHCE TRAKTORU
    GLS (GENERAL LINE SALEMAN): SATIS TEMSiLCiSi
    GRADER: GREYDER
    GREEN TIRE: PiSiRiLMEYE HAZIR LASTiK
    GROSS: BRUT
    GROSS AXLE LOAD: BRUT AKS YUKU
    GROSS VEHICLE WEIGHT: BRUT ARAC AGIRLIGI
    GROUND: YER
    GROWN TIRE: LASTiKTE GOVDE BUYUMESi
    HALF DUAL SPACING (HDS): 1/2 CiFT LASTiK ARAR MESAFESi
    HAND BENDABLE VALVE: ELLE BUKULUR SUPAP
    HAND-DRAWN VEHICLE: ELLE CEKiLEN ARAC
    HARVESTER: HASAT MAKiNASI
    HEAT: ISI
    HEAT BUILDING-UP: ISI BiRiMi
    HEAT DISSIPATION: ISI CIKISI
    HIGH CARBON STEEL: YUKSEK KARBONLU CELiK
    HIGHWAY: OTOYOL, KARAYOLU
    HOT PATCH: SICAK YAMA
    IMPLEMENT TIRES: TARIMSAL LASTiKLER (ROMORK)
    INCH: iNC
    INDEX: ENDEKS
    INDUSTRIAL: ENDUSTRiYEL
    INFLATION: SiSiRME
    INFLATION PRESSURE: SiSiRME BASINCI
    INNER LINER: iC ASTAR
    LEVER: LEVYE
    LIFT TRUCK: CARASKALLI KAMYON (ViNCLi)
    LIGHT TRAILER: HAFiF TREYLER
    LIGHT TRUCK: KAMYONET
    LOAD: YUK
    LOAD AND CARRY SERVICE: YUKLEME VE TASIMA SERViSi
    LOAD AXLE: YUK AKSI (EN COK YUK ALAN AKS)
    LOAD DISTRIBUTION: YUK DAGILIMI
    LOAD INDEX: YUK ENDEKSi
    LOAD RANGE: YUK TASIMA ARALIGI
    LOAD WHEEL: YUK AKSI TEKERLEGi
    LOADER: YUKLEYiCi
    LOCK RING (RIM): KiLiT SEGMANI (JANT)
    LONG-HAULTRUCK: KASALI KAMYON (SEHiRLERARASI UZUN YOL)
    LOW ASPECT RATIO (L.A.R.): DUSUK SERi
    LOW PROFILE: DUSUK PROFiL, SERi
    LOW PLATFORM TRAILER: ALCAK PLATFORMLU TREYLER
    LOW SECTION: DUSUK SERi
    LTT (LIGHT TRUCK TIRE): HAFiF KAMYONET LASTiGi
    LUG: CEKME, CEKER
    LUG TYPE: KAR TiPi
    MARKET: PAZAR
    MARKING: iSARETLEME
    MCT(MEDIUM COMMERCIAL TRUCK TIRE): KONVANSiYONEL KAMYON LASTiGi
    MRT (MEDIUM RADIAL TRUCK TIRE): RADiAL KAMYON LASTiGi
    MEASURING RIM: OLCUM JANTI
    METAL BASE TUBE VALVE: METAL TABANLI iC LASTiK SUPABI
    MILEAGE: KiLOMETRE PERFORMANSI
    MONO-PLY TIRE: TEK KATLI LASTiK
    MOUNTING: TAKMA
    MUD AND SNOW (M&S): CAMUR VE KAR
    MULTI PURPOSE TRUCK (MPT): COK AMACLI KAMYON
    MULTIPIECE RIM: COK PARCALI JANT
    NOMINAL RIM: ANMA JANTI
    NON-ADJUSTABLE: RED, KABUL EDiLEMEZ
    NON-RUBBER SOLID TIRE: KAUCUK OLMAYAN DOLGU LASTiK
    NON-SKID DEPTH: DiS DERiNLiGi
    NORMAL SECTION: STANDART SERi
    NYLON: NAYLON
    OFF-THE-ROAD SERVICE: YOL DISI KULLANIM
    OFF-ROAD: OFFROAD, YOLDISI, ARAZi
    ON-THE ROAD SERVICE: YOLDA KULLANIM
    OPTIONAL MARKINGS: iSTEGE BAGLI iSARETLEME
    OXIDATION: PASLANMA
    OVERALL DIAMETER: DIS CAP
    OZONE: OZON
    PATCH (REPARING): YAMA (TAMiR)
    PAYLOAD: ARAC YUKU (YOLCU+BAGAJ+YUK)
    PERMITTED RIM: KULLANILABiLiR JANT
    PLY: KAT
    PLY RATING: KAT MUADiLi
    PLY SEPERATION: KAT AYRISMASI
    POLYESTER: POLYESTER
    POLYMER: POLiMER
    POST INFLATION: PiSiRMEDEN HEMEN SONRA SiSiRME
    PNUEUMATIC TIRE: HAVAYLA KULLANILAN LASTiK
    PRECURED RETREADING: SOGUK KAPLAMA
    PRECURED TREAD (RETREADING): SOGUK KAPLAMA SIRT KAUCUGU (KAPLAMA)
    PRESS: KALIP, BASKI
    PRESSURE: BASINC
    RADIAL PLY: RADiAL KAT
    RADIUS: YARICAP
    RADIUS INDEX: YARICAP ENDEKSi
    RAYON: RAYON
    REAR: GERi, ARKA
    REAR WHEEL DRIVE: ARKA CEKER POZiSYONDAKi TEKERLER
    RECOMMENDED RIM: TAVSiYE EDiLEN JANT
    REGROOVING: YENiDEN DiS ACAMA
    REINFORCEMENT: TAKViYE
    REPAIR: TAMiR
    REPLACEMENT: YENiLEME
    RESISTANCE: DiRENC
    RETREADING: KAPLAMA
    REVOLUTIONS PER KILOMETER: KiLOMETREDEKi DONUS SAYISI
    RIB: DUZ DiS
    RIB TYPE: DUZ TiP
    RIM: JANT
    RIM CONTOUR: JANTIN SEKLi
    RIM DIAMETER: JANT CAPI
    RIM PROFILE: JANTIN SEKLi
    RIM NUT (VALVE): SOMUN
    RIM SLOT: JANT SUPAP YERi YARIGI
    RIM SLOT COVER PLATE: SUPAP DiBi METALi
    RIM WELL: JANT KANALI
    RING (RIM): SEGMAN (JANT)
    ROLLING RESISTANCE: YUVARLANMA DiRENCi
    RUBBER: KAUCUK
    RUBBER COMPOUND: KAUCUK BiLESiMi
    RUBBER SOLID TIRE: KAUCUK DOLGU LASTiK
    SECTION HEIGHT: KESiT YUKSEKLiGi
    SECTION WIDTH: KESiT GENiSLiGi
    SEMI DROP CENTER (RIM): YARIM KANALLI (JANT)
    SEMI-TRAILER: TREYLER
    SEPERATION: AYRISMA
    SERIAL NUMBER: SERi NUMARASI
    SERVICE: SERViS
    SHOULDER: OMUZ
    SIDE FACING INWARDS: iCE BAKACAK TARAF
    SIDE FACING OUTEARDS: DISA BAKACAK TARAF
    SIDE LOADER: YUKLEYiCi
    SIDE RING (RIM): FLANS (JANT)
    SIDEWALL: YANAK
    SINGLE APPLICATION: TEK LASTiK KULLANIMI
    SINGLE BEAD: TEK DAMAK TELLi
    SINGLE (MOUNTED) TIRE: TEK LASTiK
    SIZE: EBAT
    SKID: KAYMA
    SOLID TIRE: DOLGU LASTiK
    SPARE TIRE: STEPNE LASTiK
    SPECIFIED RIM: BELiRTiLMiS JANT
    SPEED LIMIT: HIZ LiMiTi
    SPEED SYMBOL: HIZ SEMBOLU
    STANDARD SECTION: STANDART SERi
    STATIC BALANCE: STATiK DENGE
    STEEL: CELiK
    STEEL BELT: CELiK KUSAK
    STEERING: DiREKSiYON
    STEERING AXLE: ON AKS
    STEERING ROD: ROT
    STEERING WHEELS: ON AKS TEKERLEKLERi
    SYNTHETIC: SENTETiK
    TOLERANCE: TOLERANS
    TORQUE: TORK, BURULMA
    TRACTION: CEKiS
    TRACTION AXLE: CEKiS AKSI
    TRACTION WHEELS: CEKiS AKSI TEKERLEKLERi
    TRACTOR: TRAKTOR, CEKiCi
    TRACTOR TIRE TYRE: TRAKTOR LASTiGi
    TRAILER: TREYLER, ROMORK
    TREAD: SIRT, DiS
    TREAD CAP: SIRT
    TREAD DEPTH: DiS DERiNLiGi
    TREAD DESIGN: SIRT DESENi
    TREAD PATTERN: SIRT DESENi
    TREAD WEAR INDICATOR (TWI): DiS ASINMA GOSTERGESi
    TREADWEAR: DiS ASINMASI
    TRUCK: KAMYON
    T.T.S. (TRUCK TIRE SALESMAN): TEKNiK TEMSiLCi
    TUBE: iC LASTiK
    TUBE GROWTH: iC LASTiK BUYUMESi
    TUBELESS TIRE: iC LASTiKSiZ TiP LASTiK
    TUBE-TYPE TIRE: iC LASTiKLi TiP LASTiK
    TYPE OF SERVICE: SERViS TiPi
    TIRE: LASTiK
    TIRE DIMENSION: LASTiK BOYUTLARI
    TIRE MARKING: LASTiK TANIMLAMA iSARETLERi
    TIRE ROTATION: LASTiK ROTASYONU
    TIRE SIZE: LASTiK EBATI
    UNDER TREAD DEPTH: DiS ALTI YUKSEKLiGi
    UNIFORMITY: ES, SiMETRiK VE HOMOJEN OLMA
    UNISTEEL: UNiSTEEL - TAMCELiK
    UNLOADED: YUKSUZ
    VALVE CAP: SUPAP KAPAGI
    VALVE HOLE (RIM): SUPAP DELiGi (JANT)
    VEHICLE: ARAC
    VULCANISATION: KAUCUGUN PiSiRiLMESi
    WHEEL: TEKERLEK
    WIDE SECTION: GENiS KESiTLi
    WIRE: TEL
    WIRE BELTED: CELiK KUSAKLI




  • ARKADAŞLAR BİR SORUM OLACAK ALBEA ÜZERİNDE 175/70/14 LASTİK VAR. BEN ONLARI 175/80/14 VEYA 165/80/14 İLE DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM SİZCE ARAÇA HAKİMİYETİNDEN ÖDÜN VERİRMİYİM.
  • lastik alırken yumuşak hamurlu ve yol sesini en aza indirgeyen lastikleri tercih ederim
  • orta sertlıkteki lastikler tercih sebebbim.
    hem asfalt hemde koy yolları için ideal oldugunu dusunuyorum.
    genel olarak lassa grand slam..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.