Şimdi Ara

Lastiğimdeki Çatlaklar Tehlikeli mi? (Resimli) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
31.711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çizik tehlikeli değil, ancak lastik sıkıntı :)
  • 4 lastik
    4 bardağın yarısını boş, yarısını dolu görmek isteyen bir zümre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Çatlaklar öyle "aman aman lastik yarılacak" boyutlarında değil.. Ama performans kaybı olmadığı konusunda yanılıyorsunuz..
    Bunca zamandır bu şekilde kullandığınız için hissetmezsiniz ama sıfır lastik alınca aradaki farkı görürsünüz..

    Renaultumun arka lastikleri sizinkilerin ayarında.. Üzerinde minik çatlaklar var.. Önler ise sıfır..
    İnanın azıcık fren yapınca arka kitliyor.. Kıç atacak diye korkuyorum..

    Dördü de eşit eskilikteyken yol tutuşun zayıf olduğunu farketmezdim.. Lastiklerim bana normalmiş gibi gelirdi..

    Lastik her ne kadar eski de olsa, eğer fren sisteminde ciddi bir arıza yoksa arka tekerlekler kilitlenmez. Fren limitöründe ya da fren ana merkezinde arıza olduğunu tahmin ediyorum. Kampananın ayarı tam olarak yapılmamış da olabilir. Tamirciye göstermeniz yararınıza olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Lastiklerde aciliyet yok seneye bu zamanlarda değiştirirsiniz. Boşa masraf yapmayın önümüz yaz, lastiğe yatıracağınız 1000 TL'yi kendinize ayırın.
    Lastikler yanlış görmüyorsam Bridgestone Adrenalin. Avensis gibi konfor odaklı bir sedana yapılabilecek en kötü en sert hamurlu tercihlerden biri. Ayrıca o da yetmemiş gidip W grubu lastik takılmış bu da zaten normalde sert olan Bridgestone hamurunun daha da sert olanı anlamı taşıyor.
    H serisi Michelin Primacy 3 aldığınızda aracınızda şu ana göre aşırı sessizlik ve konfor elde edeceksiniz.

    Bizim lastik 99Y PilotSport3.Sert mi oluyor ? :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    kullanılmayan lastik nasıl ve ne koşullarda saklanmalı ?

    bilgisi olan lütfen yazsın .

    http://www.isot.com.tr/liste_goster.asp?bolum=4&id=19&dil=1
  • Herhalde bizim arabanın lastiklerinin resimlerini koysam bütün forum beni idam eder,en kısa zaman da lastiklerin fotolarını ekleyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg


    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Lastiklerde aciliyet yok seneye bu zamanlarda değiştirirsiniz. Boşa masraf yapmayın önümüz yaz, lastiğe yatıracağınız 1000 TL'yi kendinize ayırın.
    Lastikler yanlış görmüyorsam Bridgestone Adrenalin. Avensis gibi konfor odaklı bir sedana yapılabilecek en kötü en sert hamurlu tercihlerden biri. Ayrıca o da yetmemiş gidip W grubu lastik takılmış bu da zaten normalde sert olan Bridgestone hamurunun daha da sert olanı anlamı taşıyor.
    H serisi Michelin Primacy 3 aldığınızda aracınızda şu ana göre aşırı sessizlik ve konfor elde edeceksiniz.

    Bizim lastik 99Y PilotSport3.Sert mi oluyor ? :)

    Genel anlamda Michelin hamuru Bridgestone'dan daha yumuşak olsa da Y grubu lastik 300 km/h hıza kadar dayanabilecek hamurdan üretildiği için konfor beklemek de yanlış olur. Linkten hız gruplarını inceleyebilirsiniz.
    www.halaogullari.com/images/tekbil8.gif



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aarmaganozturk -- 31 Mart 2013; 23:52:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg


    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Lastiklerde aciliyet yok seneye bu zamanlarda değiştirirsiniz. Boşa masraf yapmayın önümüz yaz, lastiğe yatıracağınız 1000 TL'yi kendinize ayırın.
    Lastikler yanlış görmüyorsam Bridgestone Adrenalin. Avensis gibi konfor odaklı bir sedana yapılabilecek en kötü en sert hamurlu tercihlerden biri. Ayrıca o da yetmemiş gidip W grubu lastik takılmış bu da zaten normalde sert olan Bridgestone hamurunun daha da sert olanı anlamı taşıyor.
    H serisi Michelin Primacy 3 aldığınızda aracınızda şu ana göre aşırı sessizlik ve konfor elde edeceksiniz.

    Bizim lastik 99Y PilotSport3.Sert mi oluyor ? :)

    Genel anlamda Michelin hamuru Bridgestone'dan daha yumuşak olsa da Y grubu lastik 300 km/h hıza kadar dayanabilecek hamurdan üretildiği için konfor beklemek de yanlış olur. Linkten hız gruplarını inceleyebilirsiniz.
    www.halaogullari.com/images/tekbil8.gif

    Evet 300 km'ye dayanabildiğini biliyorum.Peki en konforlu hangisi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg


    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg


    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Lastiklerde aciliyet yok seneye bu zamanlarda değiştirirsiniz. Boşa masraf yapmayın önümüz yaz, lastiğe yatıracağınız 1000 TL'yi kendinize ayırın.
    Lastikler yanlış görmüyorsam Bridgestone Adrenalin. Avensis gibi konfor odaklı bir sedana yapılabilecek en kötü en sert hamurlu tercihlerden biri. Ayrıca o da yetmemiş gidip W grubu lastik takılmış bu da zaten normalde sert olan Bridgestone hamurunun daha da sert olanı anlamı taşıyor.
    H serisi Michelin Primacy 3 aldığınızda aracınızda şu ana göre aşırı sessizlik ve konfor elde edeceksiniz.

    Bizim lastik 99Y PilotSport3.Sert mi oluyor ? :)

    Genel anlamda Michelin hamuru Bridgestone'dan daha yumuşak olsa da Y grubu lastik 300 km/h hıza kadar dayanabilecek hamurdan üretildiği için konfor beklemek de yanlış olur. Linkten hız gruplarını inceleyebilirsiniz.
    www.halaogullari.com/images/tekbil8.gif

    Evet 300 km'ye dayanabildiğini biliyorum.Peki en konforlu hangisi ?

    Piyasada lastikler genellikle T grubundan başlar ve teoride en konforlu gruptur fakat 190 km/h sınır yeni araçlara yetmediği için markaların üst seviye konfor lastikleri minimum H grubu ile piyasaya girer H-V... diye artarak gider. Dolayısı ile piyasada genellikle en konforlu lastikler H grubundadır dersek yanlış olmaz sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aarmaganozturk -- 1 Nisan 2013; 0:23:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sürat var mı, sürat? 160, 170? :)

    Zaman gelmiş. Tabandan çok yanaktaki çatlaklar daha önemli. Eğer o çatlaklardan janta yakın olan, iç bükey gibi olmaya başlayan "topuk" denilen kısımda da varsa, kararsız kalmayın değiştirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rambo-Cash

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@



    Lastiklerinizde hiç bir kusur yok öyle çatlaklar olabilir ve hiçbir zararıda olmaz arabanıza büyük ihtimal tarihi eskimiştir o kadar gidip de sağlam lastikleri çöpe atmak çocuğunuzun rıskını çöpe atmaktır yukarda çoğu kişi sallamış kimse kusura bakmasın bu lastikler kabaklaşana kadar yolu var ve hiç bir problemde çıkarmaz her türlü bahsede girerim şimdi biri çıkıp desin bir arkadaşımın lastiği böyle çatlaktı takla attı duramadı bilmem ne diye...Böyle hikayelere kanmayın lütfen !!!

    Ha simdi degistirdi ha 2 ay sonra. Bu aradaki fark icin riske girmeye deger mi? Belki allah korusun yolda giderken ani fren kullanmasi gerektircek durum olucak ve lastikler bunu engellicek? Riske atmqyq degmez diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu lastiğin orta sağ kısımdaki bölümü şu an sizi yolda tutan. Lastik zaten performans lastiği. Bende Continental performans lastikleri vardı, sizinkinden farklı, orta dişleri düz. En ufak karlı yolda kayıyordu. Ayrıca yağmurda ani fren yaparsanız aracın fren mesafesi uzayacaktır..
  • Evet lastikleriniz eskimiş kabul edelim ama bu yaz maxımum 5000 km yapacaksanız sizi idare eder diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    lastikte şu an tek sorun çok ses yapması ve iyice sertleşmesi. frenaj ve yol tutuşunda hemen hiç kayıp yok. ancak yol sesi beni iyice rahatsız etmeye başladı. 4 senedir kullanıyorum 41000 km oldu değiştirirsem çok fuzuli olmaz gibi.

    lastiğin yol tutuşu ve fren performansı hakkında bir de yeniledikten sonra yorum yapın...

    uzun süredir kullandığınız için yavaş yavaş düşen lastik performansı alışıldık bir hal alıyor.

    asıl farkı yenisini taktığınızda hissedeceksiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fox913 -- 1 Nisan 2013; 9:15:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    kullanılmayan lastik nasıl ve ne koşullarda saklanmalı ?

    bilgisi olan lütfen yazsın .

    http://www.isot.com.tr/liste_goster.asp?bolum=4&id=19&dil=1

    bir yerde daha okudum ama benim için can alıcı bilgiyi bulamadım . lastilleri basıcnlı saklamanın iyi olmayacagini düşünerek kendi kanatimce lastiklerin havasını söndürerek jant ile üst üste dizerek stokladım . lastige bir yük gelmiyor gerilme sıfır . ortam nemsiz ve kuru havalandırmalı .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rambo-Cash

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@



    Lastiklerinizde hiç bir kusur yok öyle çatlaklar olabilir ve hiçbir zararıda olmaz arabanıza büyük ihtimal tarihi eskimiştir o kadar gidip de sağlam lastikleri çöpe atmak çocuğunuzun rıskını çöpe atmaktır yukarda çoğu kişi sallamış kimse kusura bakmasın bu lastikler kabaklaşana kadar yolu var ve hiç bir problemde çıkarmaz her türlü bahsede girerim şimdi biri çıkıp desin bir arkadaşımın lastiği böyle çatlaktı takla attı duramadı bilmem ne diye...Böyle hikayelere kanmayın lütfen !!!

    Aynen bu şekilde aşınmış lastiklere sahip bir otomobil kullanıyordum.

    Virajı çok rahat bir şekilde dönebileceğim bir süratteydim (60 km/s), sırf lastik faktörü yüzünden araç ıslak kısımda savrulup karşı kaldırıma çıktı.

    Jant,rotlar,alt tabla vs. pert oldu.Bizzat kendim yaşadım bu olayı.

    Otomobilin döşeme kılıflarını değiştirmek veya xenon far takmak gereksiz olabilir.

    Ama lastik değişimi en az fren balatası değişimi kadar önemlidir.Olayı basite indirgemeyin.

    Ne olursa olsun 4 yaşında ve 40 küsür bin km yapmış lastiklerde performans kaybı mevcuttur, sürücü bunu ekstrem durumlar haricinde anlamayabilir.Ekstrem durumlarda da yukarıda söylediğim gibi iş işten geçmiş olur.

    Sonuna kadar katılıyorum

    Benim lastiklerimde çatlaklar yoktu, diş derinliğide min sınırın az biraz üzerindeydi ( 4,2 mm falandı ) fakat lasitklerim 4. yıla girmişti.

    Uzun yol yapmıyordum ve aracı sert kullanmıyordum, bi kaç ay daha kullanayım değiştiririm dedim.

    Her zaman 70 - 80 km ile çok rahat girdiğim viraja havanın hafif yağmurlu olması ve lastiklerin durumu nedeniyle hızımı 60 km ye düşürerek girdim.

    Sonuç, virajda savrulma ve bir takla,

    bir buçuk ay aracım servisde kaldı, tavan değişti, tavan değiştiği için araç komple boyandı.

    Lastiklerimi değiştirmiş olsaydım bu kaza olmazdı.

    Şuan yeni lastiklerimle aynı yolda hava yağışlı bile olsa 70-80 km ile çok rahat giriyorum.

    Lastik işi ertelenecek bir konu değil, ben yara almadan kazayı atlattım ve şanslıydım çünkü o virajın 5 km ilerisinde benzer bir viraj daha vadı ve yaklaşık 20 metrelik uçurum vardı, ya kazayı orda yapsaydım !!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Sürat var mı, sürat? 160, 170? :)

    Zaman gelmiş. Tabandan çok yanaktaki çatlaklar daha önemli. Eğer o çatlaklardan janta yakın olan, iç bükey gibi olmaya başlayan "topuk" denilen kısımda da varsa, kararsız kalmayın değiştirin.

    genelde sol şeritten gittiğim için hızlı kullanıyorum, otoyolda duruma göre 200'e çıktığım da oluyor.
    yanaklarda pek çatlak yok aslında. bir yerde okumuştum çatlaklar hava basıncının temas yerlerdeyse her an patlama riski var diyordu, bendeki çatlaklar da aynen burada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dadas_ismail

    Lastiğin yanağında üretim tarihi yazar. Eğer 4 yılını doldurmuşsa değişme zamanı gelmiştir.

    lastik ömrü 4 yıl değil 8-10 sene arasıdır.4 yıl üretici firmalar tarafından ortaya atılmış olan bir atmasyondur.Lastiğin ömrü km ve çevre koşullarına göre değişir bazen lastik aldığınızda 2011 model üretim bile olabiliyor sizin mantığınıza göre 2 sene sonra değişmesi gerekecek o halde.

    bknz : http://www.bridgestone.com.tr/oneri-ve-yardim/lastik-kullanim-ve-raf-omru-onerileri/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sharkemre -- 1 Nisan 2013; 17:45:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fox913

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    lastikte şu an tek sorun çok ses yapması ve iyice sertleşmesi. frenaj ve yol tutuşunda hemen hiç kayıp yok. ancak yol sesi beni iyice rahatsız etmeye başladı. 4 senedir kullanıyorum 41000 km oldu değiştirirsem çok fuzuli olmaz gibi.

    lastiğin yol tutuşu ve fren performansı hakkında bir de yeniledikten sonra yorum yapın...

    uzun süredir kullandığınız için yavaş yavaş düşen lastik performansı alışıldık bir hal alıyor.

    asıl farkı yenisini taktığınızda hissedeceksiniz...

    mutlaka fark olacaktır, ben esas seste ciddi fark bekliyorum:)
    her zaman girdiğim bi viraj var kozyatağı carrefourun üstünden 2. köprü yoluna bağlanan yerde. orada 90'la rahat alıyorum bu virajı ama geçende aynı hızla deneyince direksiyon bi an boşalır gibi oldu epey korkuttu beni:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    quote:

    Orijinalden alıntı: dadas_ismail

    Lastiğin yanağında üretim tarihi yazar. Eğer 4 yılını doldurmuşsa değişme zamanı gelmiştir.

    mayıs 2008 üretimi, ben haziran 2009'da aldım.



    sanırım değişme zamanı gellmiş
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.