Şimdi Ara

kurgu mu önemlidir görsellik mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
1.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kağıt üstünde görsellik gibi gözüküyor tabi ticarî olarak bakarsak.
    Avatar ,avengers vs örnek


    Bana göre kurgu.Esaretin bedeli ,testere,yeşil yol ,leon vs.konusu iyi işlenen bir filme saatlerce bakabılırım ama efektlerle boyanan bir filme tahammul edemem



    misal 12 angry man mı daha basarılıdır yoksa avatar mı sanatsal açıdan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asil Türk Kanı -- 27 Nisan 2013; 7:52:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Tabiki de kurgu daha önemlidir.Ama kurgu daha önemli diye görsel efektleri çöpe atmak olmaz.
    NOT:Son söylediğim avatar-aksiyon filmleri-avengers gibi filmler için geçerli
  • tabiki bencede kurgu ama görsellikte önemlidir
  • Kesinlikle kurgu.
  • Senaryo, oyunculuk
  • Kurgu.
  • kesinlikle kurgu.
    mesela ne aksiyon filmleri var "ula bunu nasıl çekmişler" diyorsun ama filmin içi bom boş. (çok örenek var böyle)
    başka bir film izliyorsun, ne bir görsel şölen var ne bir aksiyon ama 10 kere izlesen sıkılmazsın. (The Intouchables)

    bence kurgu ile görselliği en iyi harmanlayan filmlerden biri nolan ın çektiği batman lerdir.
  • Günümüz filmlerinde görsellik daha ön planda malesef. sinema sektörü kan ağlıyor.
  • kurgu olmadan sadece görsellik bi işe yaramaz
  • Kusura bakmayın ama biraz sığ bir soru olmuş sanki. Yani çok dar kapsamlı. Sinema deyince öne çıkan şeyler en basit anlamıyla sadece kurgu ve görsellik mi? Bana göre içi dolu görsellik önemli. Görsellik deyince aklınıza ne geliyor bilmiyorum ama bana yönetmenin kamerayı kasti şekilde kullanması, bir şeyi anlatmak için kamerayı yönlendirmesi; manalı bir sahne yaratması geliyor. Fotoğrafı andıran kareler de görselliğe dahildir. Bir manzarayı ustaca aktarabilmek filmin görsel yanının öne çıkması için önemlidir ya da renk tonlamalarının bir şeyleri anlatmak için, bir dönemi daha iyi betimlemek için, belli bir rengi daha fazla kullanarak psikolojik durumlara vurgu yapabilmek için başarılı bir şekilde kullanılması da önemlidir. Tamamen görselliği öne çıkan filmler herkesçe sevilebilir. Günümüzde ticari anlamda başarı elde etmek isteyenler tamamen görselliği kullanarak bu görselliğin altını boş bırakıyorlar. Sonuç olarak görsellik bence sahne yaratımıyla, bir şeyleri anlatabilmekle uyumludur. Mesela şu kareye bitiyorum;

     kurgu mu önemlidir görsellik mi


    Tamamen kurguya yönelen filmleri de sevmiyorum. Bir olayı karmaşık bir kurgu ile sunmak izleyicinin kafasını karıştırabilir ama bize pek bir şey katmaz. Bir şeyleri anlatabilmekle ilgili bir derdi yoktur bu yönetmenin. Yani böyle filmlerin düşünsel, toplumsal boyutu yoktur, bir olay vardır ve yalnızca bu olay önemlidir. O yüzden, yine bence, filmin bir temele dayanması, kuru kuruya bir olayın öylece verilmesi yerine yönetmenin bazı fikirlerle didişmesi gerekir. Yönetmen bunu yaparken her konuya bulaşmaz, kendine özel bir başlık seçer ve bu başlığı taslak hâline getirip, bir olay örgüsü ile de üstünü örter. Oyunculuklar da bir filmin izlenebilmesi için çok önemlidir. Bazen oyuncular senaryoyu anlamıyor ve söz konusu sahneleri nasıl oynayacaklarını bilemiyorlar. Bu o kadar belirgin görülüyor ki, seyirci de oyunculuktan, dolayısıyla filmden tam zevk alamıyor.




  • Ne kadar az yeşil perde o kadar kaliteli film
  • kurgu daha önemlidir
  • Eskiden görsellik daha önemli diyordum ama yanılmışım kesinlikle kurgu daha önemlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diminishedtriad

    Kusura bakmayın ama biraz sığ bir soru olmuş sanki. Yani çok dar kapsamlı. Sinema deyince öne çıkan şeyler en basit anlamıyla sadece kurgu ve görsellik mi? Bana göre içi dolu görsellik önemli. Görsellik deyince aklınıza ne geliyor bilmiyorum ama bana yönetmenin kamerayı kasti şekilde kullanması, bir şeyi anlatmak için kamerayı yönlendirmesi; manalı bir sahne yaratması geliyor. Fotoğrafı andıran kareler de görselliğe dahildir. Bir manzarayı ustaca aktarabilmek filmin görsel yanının öne çıkması için önemlidir ya da renk tonlamalarının bir şeyleri anlatmak için, bir dönemi daha iyi betimlemek için, belli bir rengi daha fazla kullanarak psikolojik durumlara vurgu yapabilmek için başarılı bir şekilde kullanılması da önemlidir. Tamamen görselliği öne çıkan filmler herkesçe sevilebilir. Günümüzde ticari anlamda başarı elde etmek isteyenler tamamen görselliği kullanarak bu görselliğin altını boş bırakıyorlar. Sonuç olarak görsellik bence sahne yaratımıyla, bir şeyleri anlatabilmekle uyumludur. Mesela şu kareye bitiyorum;

     kurgu mu önemlidir görsellik mi


    Tamamen kurguya yönelen filmleri de sevmiyorum. Bir olayı karmaşık bir kurgu ile sunmak izleyicinin kafasını karıştırabilir ama bize pek bir şey katmaz. Bir şeyleri anlatabilmekle ilgili bir derdi yoktur bu yönetmenin. Yani böyle filmlerin düşünsel, toplumsal boyutu yoktur, bir olay vardır ve yalnızca bu olay önemlidir. O yüzden, yine bence, filmin bir temele dayanması, kuru kuruya bir olayın öylece verilmesi yerine yönetmenin bazı fikirlerle didişmesi gerekir. Yönetmen bunu yaparken her konuya bulaşmaz, kendine özel bir başlık seçer ve bu başlığı taslak hâline getirip, bir olay örgüsü ile de üstünü örter. Oyunculuklar da bir filmin izlenebilmesi için çok önemlidir. Bazen oyuncular senaryoyu anlamıyor ve söz konusu sahneleri nasıl oynayacaklarını bilemiyorlar. Bu o kadar belirgin görülüyor ki, seyirci de oyunculuktan, dolayısıyla filmden tam zevk alamıyor.



    Söylenilcek fazla bişey kalmamış sonuna kadar katılıyorum




  • İkisini de uygun kıvama getirip seyirciye sunmak gerekir.
  • Kurgu ama günümüzde görsellik de önemli
  • Esaretin Bedeli
  • Benim için kurgu ama her şey tadında güzel.
    Görselliği ön planda olan filmler daha çok gişe yapıp daha çok biliniyor kurgusu iyi olan filmler daha çok ödül alıyor gibi ama ikisi bir arada olunca tadından yenmiyor ve kurgusu ağır basan filmlerin kemik bir hayran kitlesi oluyor fakat görselliği ön planda olan filmler 2 saat iyi vakit geçirmenizi sağlıyor ve unutuluyor.Mesela ben Mulholland Dr.dan gerçekten ilk 40 45 dakikadan sonra hiçbir şey anlamadım ki filmden nerede koptuğumu bile anlamadım film bilene anlayana belki çok şey ifade ediyordur ama ben böyle film de izlemek istemem açıkcası.

    Oyunlarda da bu böyle.sağlam kurgusu olan hardcore oyunların belirli bir hayran kitlesi oluyor bunların içine çok kişi girmediği gibi hayranlarıda kolay kolay vazgeçmiyor ama casual oyuncuların isteklerine cevap vermeyince tabiki oyun kan kaybetmeye başlıyor ve çizgisinden kayıyor ne yazıkki sonra bulmacaların gizemlerin güzel hikayelerin yerini muhteşem grafikler alıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diminishedtriad

    Kusura bakmayın ama biraz sığ bir soru olmuş sanki. Yani çok dar kapsamlı. Sinema deyince öne çıkan şeyler en basit anlamıyla sadece kurgu ve görsellik mi? Bana göre içi dolu görsellik önemli. Görsellik deyince aklınıza ne geliyor bilmiyorum ama bana yönetmenin kamerayı kasti şekilde kullanması, bir şeyi anlatmak için kamerayı yönlendirmesi; manalı bir sahne yaratması geliyor. Fotoğrafı andıran kareler de görselliğe dahildir. Bir manzarayı ustaca aktarabilmek filmin görsel yanının öne çıkması için önemlidir ya da renk tonlamalarının bir şeyleri anlatmak için, bir dönemi daha iyi betimlemek için, belli bir rengi daha fazla kullanarak psikolojik durumlara vurgu yapabilmek için başarılı bir şekilde kullanılması da önemlidir. Tamamen görselliği öne çıkan filmler herkesçe sevilebilir. Günümüzde ticari anlamda başarı elde etmek isteyenler tamamen görselliği kullanarak bu görselliğin altını boş bırakıyorlar. Sonuç olarak görsellik bence sahne yaratımıyla, bir şeyleri anlatabilmekle uyumludur. Mesela şu kareye bitiyorum;

     kurgu mu önemlidir görsellik mi


    Tamamen kurguya yönelen filmleri de sevmiyorum. Bir olayı karmaşık bir kurgu ile sunmak izleyicinin kafasını karıştırabilir ama bize pek bir şey katmaz. Bir şeyleri anlatabilmekle ilgili bir derdi yoktur bu yönetmenin. Yani böyle filmlerin düşünsel, toplumsal boyutu yoktur, bir olay vardır ve yalnızca bu olay önemlidir. O yüzden, yine bence, filmin bir temele dayanması, kuru kuruya bir olayın öylece verilmesi yerine yönetmenin bazı fikirlerle didişmesi gerekir. Yönetmen bunu yaparken her konuya bulaşmaz, kendine özel bir başlık seçer ve bu başlığı taslak hâline getirip, bir olay örgüsü ile de üstünü örter. Oyunculuklar da bir filmin izlenebilmesi için çok önemlidir. Bazen oyuncular senaryoyu anlamıyor ve söz konusu sahneleri nasıl oynayacaklarını bilemiyorlar. Bu o kadar belirgin görülüyor ki, seyirci de oyunculuktan, dolayısıyla filmden tam zevk alamıyor.



    hocam peki yüzüklerin efendisi görselliğiyle mi yoksa kurgusuyla mı ön plana çıkıyor sence ? @Luca Brasi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asil Türk Kanı -- 28 Nisan 2013; 3:28:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High.Hopes*

    hocam peki yüzüklerin efendisi görselliğiyle mi yoksa kurgusuyla mı ön plana çıkıyor sence ? @Luca Brasi

    Yüzüklerin Efendisi serisini izlemediğim için bir şey diyemeyeceğim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.