Şimdi Ara

kuran okumak icin super zeka olmakmi gerekiyor? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
187
Cevap
2
Favori
5.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boa sorte

    faruk

    kuran'da faşizm oldugunu bize gösterdigin icin teşekkürler.


    Bu yazıdan faşistliği nasıl çıkardın anladım.Allahın Resulu(s.a.v) arabın aceme acemin araba bir üstünlüğü yoktur üstünlük yanlız takva iledir diyor.Kuranı en iyi yaşayan kişidir Hz.Peygamber.Bazı şeyler hakkında yorum yaparken biraz araştırma yapmanı öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karluk17


    quote:

    Orijinalden alıntı: boa sorte

    faruk

    kuran'da faşizm oldugunu bize gösterdigin icin teşekkürler.


    Bu yazıdan faşistliği nasıl çıkardın anladım.Allahın Resulu(s.a.v) arabın aceme acemin araba bir üstünlüğü yoktur üstünlük yanlız takva iledir diyor.Kuranı en iyi yaşayan kişidir Hz.Peygamber.Bazı şeyler hakkında yorum yaparken biraz araştırma yapmanı öneririm.


    afedersiniz siz faruk arkadaşın yazdıklarını okudunuz mu ?
  • Kuran okuyup anlayamayan geri zekalı.

    Şeyhler ve Şıhlar yüzünden islam kara çağını yaşıyor.Ve bunlara sonsuz itaat eden bir o kadar da gerizekalı müritleri sayesinde.

    Yoksa Okuyan herkes bir

    Ebu Hanife
    veya
    Ahmet Yesevi (ki alevi'dir yesevi tarikatı kurucusu ve anadolu ve balkanların islamlaşmasında öğrencilerinin önemli rol oynadığı söylenir.)
    gibi açık görüşlü modern öğrenciler yetiştirememişlerdir. .Evet

    Zeki olmak lazım,akıllı olmak lazım.

    Her şeyi anlamak için akıllı,hiçbir şeyi anlamamak için ise salak olmaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boa sorte

    faruk

    kuran'da faşizm oldugunu bize gösterdigin icin teşekkürler.


    Cennet kapısının bekçisi ben değilim. Oranın sahibi böyle buyuruyor.

    Sen bu ayetlerde ister faşizm sonucu çıkar, ister komünizm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karluk17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Amphitritel


    quote:

    Orijinalden alıntı: karluk17

    Bahsettiğin din alimi kim bilmiyorum ama Kuran namazın içinde arapçadan başka bir dilde okunmaz onu kastetmiş olabilir.

    Bu arada gayri müslimler cennete gidecek diyenler ben o zaman neden müslüman olayım ki hristiyan olurum oruç yok namaz yok oh cennete giderim böyle bişey yok Hz.İsa geldiğinde Hz.Musa ya indirilen şeriat geçerliliğini kaybetti Hz.Muhammed(s.a.v) geldiğinde Hz.İsa ya indirilen şeriat geçerliliğini kaybetti.

    Lütfen dikkatli olalım yahudi hristiyan cennete girecek diyenler dinden çıkarlar.



    hep yazıyorum yine yazacağım.

    müslümanım demişsin.ama kuranla alakan yok.bir çok ayeti inkar etmişsin.gelmiş burada ilahiyat profu gibi fetva vermişsin.mümkünse bir kere açın bakın ne yazıyor.facebooktan duyduğunuz bilgileri kurandan ayetmiş gibi burada yayınlamayın.

    1-hristiyanlıkta oruç,namaz vardır.kuranda ayetlerle sabittir.sen yoktur demişsin.
    2-öyle bir demişsinki sanki gayri müslim demek puta tapan demek.'müslüman olmayan' anlamına gelir.
    3-diğer kitaplar geçerliliğini yitirdi demişsin.ayette 'hepsini birlikte uygulamazsan iman etmiş sayılmazsın.' der.sen geçersizdir diyorsun.
    4-ayrıca diğer kitapların demişmediği onlarca ayette kesin ve net olarak belirtilir.sen değişti diyorsun.
    5-bu yaptığın yedi büyük günahtan birisidir.

    ''Lütfen dikkatli olalım yahudi hristiyan cennete girecek diyenler dinden çıkarlar.''

    bu dediğin bidattır.büyük günahtır.ne kuranda ne hadislerde ne de uydurma hadislerde bile böyle bir ibare yok.dine ekleme yapmışsın.yen, kural getirmişsin.şirktir bu yaptığın.hiçbir kul kimin cennete girip giremeyeceğini bilemez.hadi bildi diyelim.bunu bilen kimseninde dinden çıkacağını söylemişsin.mümkünse daha fazla yazma sen.

    6-ailen müslüman olduğu için müslümansın bunu anladık.kafir dediğin hristiyanların ailesinden ötürü öyle olduğu gibi.kuranla ve hadislerle alakan yok.burada net yargılarla konuya cevap yazmışsın.mümkünse baştan herşeyi bir düşün.gel öyle tartışalım.

    hadi selametle...




    Hangi ayetleri inkar etmişim bi açıklarsan sevinirim.


    1-hristiyanlıkta yahudilikte ramazan orucu var mı ve bana namaz kılan oruç tutan bir hristiyan gösterebilir misin papa dahil.

    2- Sen ister gayri müslim ister budist de İslamdan başka bir dine tabi olan cennete giremez.

    3- Tevratın ve İncilin insanlar tarafından değiştirildiği Kuranda belirtiliyor ayrıca Kuranı Kerim var iken sen başka kitaba iman edemezsin Tevrat ve İncilde Allah katından indirilmiştir ama şuan geçerli olan Kuranı Kerimdir.

    4- 1 tane bile ayet değişte o kitap Allahın kelamı olmaktan çıkmıştır.


    Ayrıca bidat olduğumu söylemişsin madem yahudi hristiyanlar cennete girecek neden Hz.Peygamber (s.a.v) yahudileri hristiyanları İslama davet etmiştir, Bizans İmparatoruna mektup yollamıştır ve evet kimin cennetlik kimin cehennemlik olduğunu kimse bilemez adam belki 60 senelik kafir ama son nefesinde kelime-i şehadet getirip ölecek ve cennete gidecek bilemeyiz ancak Allahın kitabına ve peygamberine tabi olmayan İslam dinine girmeyen ve Allahın kurallarını inkar eden kafir olur ve öyle ölürse cennete giremez.



    inkar ettiğin ayetleri tek tek yazmayaım.ama şu var;

    sen ' hirstiyanlıkta namaz yoktur dedin.'

    var olduğuna dair bir kaç ayetten birisini yazayım;

    ' isa,müridlerine namazı,orucu,zekatı öğretiyordu.'

    bazı şeyleri kabullenmeyi öğrenin.hristiyanlıkta namaz yoktur diyorsun.ayeti yazıyorum.'o zaman papa niye namaz kılmıyo' diyorsun.papanın yaptığına göremi hareket edecez,ayetlere göre mi?biraz aklıselim olalım hocam.

    benim görüşüm papa hristiyan aleminin nişanı değildir.onun illuminati uşağı olduğunu düşünüyorum.neyse bu ayrı konu.

    madem din adamlarından konuyu açtın.ben sana yazayım;

    türkiyedeki din adamlarının dedikleri yaptıkları.ki bu adamlar milyonlarca müridi olan büyük cemaatlerin ve diyanet işleri başkanlığının üst kademelerindeki hocalar ve dinayet işleri başkanlığı dahil.bak böyle insanlar ne diyor ne yapıyor;

    1- biri çıkar allah eşittir muhammed der.

    2- biri çıkar ben azraili kovdum.daha çok beraberiz der.

    3- biri çıkar adetli kadına oruç haramdır der.

    4- biri çıkar dört büyük melekten bahseder.

    5- biri çıkar kaza namazı vardır der.

    6 - biri çıkar mehdi ve isa gelecek der.

    7- biri çıkar kıyamet alametlerinden bahseder.

    8 - biri çıkar şeytana melek der.

    9 - biri çıkar sizin tövbenizi ben edeyim der.

    10- biri çıkar başörtüsü farz değildir der.

    11- yahudi ve hristiyanları asalım keselim der.

    12- biri çıkar kliseleri yakanları destekler.

    vs.vs daha birçok örnek verebilirim.

    bir tarafta dinde olmayan bir şeyi dine ekleyen,ayetleri inkar eden müslüman diye bilinen hocalar.
    bir tarafta namaz kılmayan papa.(papayı onların din lideri gördüğün için yazıyorum.ben öyle düşünmüyorum.)
    şimdi hangisini daha çok eleştirmek lazım.

    gelelim diğer konuya.islamdan başka dine tabi olan biri cennete giremez demişssin.buna birşey demiyorum.ne kuranda ne hadislerde böyle birşey yok.bazı hadislerde aksi var.sen ne diyorsun.'islamı kabul etmeyenden başkası cennete giremez demişsn.' bir sonraki cümlende ' kimin cennete girip giremeyeceğini bilemeyiz.' demişsin.hocam yapma böyle yaw.önce kendinle olan çelişkilerini bi hallet sonra tartışalım.

    bunu birdaha yazıyorum.sanırsam ilk yazdığımı okumadın.tevratın ve incilin değiştirildiği kuranda yazıyor demişsin.hayır yazmaz.bir tane bile ayette yazmaz.aksine onlarca ayette değişmediği ve değiştirelemeyeceği yazar.nerden bulup geliyorsun böyle ayetleri bilmiyorum.evvela bi açıp bak ne yazıyor kitapta.ondan sonra tartışalım gözünü seveyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruk


    quote:

    Orijinalden alıntı: Amphitritel

    ...
    ''Lütfen dikkatli olalım yahudi hristiyan cennete girecek diyenler dinden çıkarlar.''

    bu dediğin bidattır.büyük günahtır.ne kuranda ne hadislerde ne de uydurma hadislerde bile böyle bir ibare yok.dine ekleme yapmışsın.yen, kural getirmişsin.şirktir bu yaptığın.hiçbir kul kimin cennete girip giremeyeceğini bilemez.hadi bildi diyelim.bunu bilen kimseninde dinden çıkacağını söylemişsin.mümkünse daha fazla yazma sen.



    Şüphesiz iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve sâbiîlerden de Allah'a ve ahiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur onlar üzüntü çekmeyeceklerdir. (BAKARA/62)

    «Ey Kitap ehli! Siz, Tevrat'ı, İncil'i ve Rabbinizden size indirileni hakkıyle uygulamadıkça, (doğru) bir şey (yol) üzerinde değilsinizdir» de. Rabbinden sana indirilen, onlardan çoğunun küfür ve azgınlığını elbette artıracaktır. Kâfirler topluluğuna üzülme. (MÂİDE/68)



    Şüphesiz iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve sâbiîlerden de Allah'a ve ahiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur onlar üzüntü çekmeyeceklerdir. (BAKARA/62)

    «Ey Kitap ehli! Siz, Tevrat'ı, İncil'i ve Rabbinizden size indirileni hakkıyle uygulamadıkça, (doğru) bir şey (yol) üzerinde değilsinizdir» de. Rabbinden sana indirilen, onlardan çoğunun küfür ve azgınlığını elbette artıracaktır. Kâfirler topluluğuna üzülme. (MÂİDE/68)

    İman edenler ile yahudiler, sâbiîler ve hıristiyanlardan Allah'a ve ahiret gününe (gerçekten) inanıp iyi amel işleyenler üzerine asla korku yoktur; onlar üzülecek de değillerdir. (MÂİDE/69)

    Yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılı buldukları o elçiye, o ümmî Peygamber'e uyanlar (var ya), işte o Peygamber onlara iyiliği emreder, onları kötülükten meneder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar. Ağırlıklarını ve üzerlerindeki zincirleri indirir. O Peygamber'e inanıp ona saygı gösteren, ona yardım eden ve onunla birlikte gönderilen nûr'a (Kur'an'a) uyanlar var ya, işte kurtuluşa erenler onlardır. (A'RAF/157)




    Buradaki Yahudi, Hıristiyan, Sabii gibi isimler onların sahip olduğu bozuk din anlamında değil, topluluk ismini gösterir. Kur'an'a göre son peygambere iman etmiş kişi Müslümandır. Bunu nerde uydurdun dememen için şöyle anlatayım :

    İsa, onlardaki inkârcılığı sezince: Allah yolunda bana yardımcı olacaklar kimlerdir? dedi. Havârîler: Biz, Allah yolunun yardımcılarıyız; Allah'a inandık, şahit ol ki bizler müslümanlarız, cevabını verdiler.

    Allah uğrunda, hakkını vererek cihad edin. O, sizi seçti; din hususunda üzerinize hiçbir zorluk yüklemedi; babanız İbrahim'in dininde (de böyleydi). Peygamberin size şahit olması, sizin de insanlara şahit olmanız için, O, gerek daha önce (gelmiş kitaplarda), gerekse bunda (Kur'an'da) size «müslümanlar» adını verdi. Öyle ise namazı kılın; zekâtı verin ve Allah'a sımsıkı sarılın. O, sizin mevlânızdır. Ne güzel mevlâdır, ne güzel yardımcıdır!















    yazdığın ayetlerin aynı şekilde açıklamalarını birkaç sitede daha gördüm.hocam biraz çaba gösterinde de mevzunun bütününü ele alın.bir ayeti aradan çekip her anlam çıkarabilirsiniz.yazdığın ayetlerden bir önceki ve bir sonraki ayetlerden bihaber olduğun aşikar.ben sana yazayım.vaktinde bir yazı yazmıştım.aynen buraya kopyalıyorum.hocam buna bir cevap yazacaksan mümkünse netten olmasın.yoksa bir sonuca varamıyoruz.

    ''Bilindiği üzere insanları hem bu dünyada hem diğer dünyada aydınlığa ulaştıracak üç semâvi din vardır.Semâvi dinlerin ortak temel öğretisi bu dinlerin edyân-ı münzele olduğudur. Her dinin ayrı bir kitab-ı münzilesi ve her dinin ayrı kısas-ı enbiyaları vardır ve bunlar birbiri ile alâkadardır ve birbirilerini müjdeler ve tamamlar niteliktedir.Ama şu an dünya üzerinde bu dinlerin mensupları birbirilerine karşı adâvet ve nefsatiyet içerisindedir.

    Meseleye Hristiyanlık hakkında ve Hz.İsa hakkında yanlış bilinenler ile başlayalım.İslam inancına göre yaradan tarafından indirilen her kitap kutsaldır ve onun öğretilerini yaymak üzere gönderilen her kimse peygamberdir,yaradanın elçisidir.Lâkin kendini muvahhid gören insanlar;dinlerin ittihadı mevzusunda yanılgı içerisindedir.İşte bu noktada bu kimseler inaçlarını ahz etmelidir.Yaradan tarafından indirildiğine inandıkları kitapta bu mevzu birçok kez dile getirilmiştir.Oysa ki insanların;diğer dinler ve onların peygamberleri hakkında bildikleri hurafattır. Meseleyi kutsal kitablarda alıntılarla ve kısas-ı enbiyalarla destekleyelim.Bilindiği üzere Kuran-ı Kerim’de Hz.İsa’nın isminin geçtiği ayetler Hz.Muhammed’in isminin geçtiği ayetlerden fazladır. Yine Tevrat ve Zebur’da da aynı nişanları görmek mümkündür.İncil den örnek vermek gerekirse Hristiyan otoritelerine göre eski ahit(İncil) İbranice dilinde muhafaza edilmiştir.Eski ahitin 5.bölümünün 16.ayetinde Hz.Muhammed(sav)’in ismi geçer.Yine sahih hadisler de Hz.İsa’nın isminin geçtiğini görebiliriz.Sünen-i Tirmizi, 4/93 ve Sahih-i Müslim, 2/58 vb. kaynaklarında belirtilen hadislerde de bunu örneklerini görebiliriz.

    Bilindiği üzere dört kutsal kitap vardır.Ve bunların sonuncusu kitab-ı mukaddestir.Ve bu kitaba inanan Müslümanlar diğer üç kitabın değiştirildiğine inanır.Ve bu yüzden diğer kitablara inanan dinlerin amacından saptığını iddaa eder.Şimdi Kuran-ı Kerim e inanan Müslümanlar bunu söylüyor.Peki Kuran bu konuda neler içeriyor?Peki İslam dışındaki diğer dinlerin ve kitaplarının değişmediğinin ispatı nedir?Diğer üç kitabın değişmediğinin ispatı nedir?Bunu birçok kişi mantıklı düşünerek idrak edebilir.Düşünmekten aciz olanlar için de Kuranda gayet müthiş ve kâti deliller vardır. İlk önce mantık çerçevesi içerisinde değerlendirelim.Hiçbir dine mensub olmayan insan kitapların değiştiğini iddaa eder.Çünkü inanmayan insanda mantık yoktur.İnanan bir insan kitabın değiştiğini iddaa edebilir.Oysa inanan insan mantıklı düşünür.Haliyle şu soruların cevabına da mantıklı bir cevabı olması lazım;

    1-Hıristiyanların ve Müslümanların inanışına göre Allah her şeye kadirdir.
    2-Allah merhametlidir, mukaddes kitaplarını insanlara doğru yolu göstermek için vahyeder.
    3-Fakat eğer Tevrat, Zebur ve İncil değiştirilebilirse, şu iki sonuçtan birini kabul etmek zorundayız:
    -Allah, kitaplarının yok edilmesini önlemeye (haşa) acizdir (ve böylece gerçekten her şeye kadir olamaz). Yahut;
    -Allah insanlara doğru yolu göstermeye yalnız ara sıra önem verir; şöyle ki, O’nun kitapları değiştirilir ve böylece insanlar doğru yoldan saparlarsa,yeni bir kitap indirilir.( Bu yüzden Kuranın değişmeyeceğini iddaa edemeyiz )

    Kuran ile inanan bir insan yukarıdakileri mantıklı bir cevap bulamadıktan sonra diğer 3 kitabın değiştiğini iddaa edemez. Allah’ın sözleri yok olursa, o devir insanlarının doğru yolda yürümesi imkansızdır.Deliller ile sabittir ki Tevrat ile Zebur un indirilme tarihleri arasında yaklaşık 600 yıl vardır. Eğer bu kitapların metni değiştirilmiş ya da vahyedilmesinden sonra tümüyle kaybolmuşsa ve tek geçerli kitap Kuran ise,insanlar bu zaman aralığında karanlıkta yaşamış demektir.Biz bir adım atınca bize on adım gelen yaradan bizi çok seviyor demektir.Öyle ise neden böyle bir şeye müdahele etmemiş olabilir?Öyle ise Allah,vahiylerini bir iki asır bile tahriften koruyamamıştır( haşa ).

    Şu an değiştirildiği iddaa edilen Tevrat, Zebur ve İncil de de birbirlerini tasdik eder,Allah’ın sözünün değiştirilemeyeceğini açıkça belirtirler.İşte böyle kısımlar hala mevcuttur.Değiştirildiği iddaa ediliyorsa bu nasıl çelişkidir?İşte eğer diğer üç kitabı okumadan değiştirildiğini iddaa ediyorsanız bu sizin değiştirildiğiniz anlamına gelir.Bahsettiklerime örnek;

    Tevrat;
    -Ot kurur, çiçek solar, Ama Tanrımız'ın sözü sonsuza dek durur. (Yeşaya 40:9 )

    İncil;
    -Size doğrusunu söyleyeyim, yer ve gök ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa'dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile yok olmayacak. ( Matta 5:18 )

    -Yer ve gök ortadan kalkacak, ama benim sözlerim asla ortadan kalkmayacaktır. (Markos 13:31 )

    Zebur;
    -Zeburda bu mevzu alakalı mezmurun tamamı incelendiğinde anlaşılabilir.


    Ayrıca Kuran da hiçbir ayette diğer kitapların değiştirildiğine dair hiçbir ayet yada belirti bulunmamaktadır.Ama Müslümanlar diğer kitaplar değiştirildiği için Kuran indirildi diye savunurlar.Oysa ki burada yanlış bilinen şudur;Kuran diğer kitapların devamı ve tamamlayıcısı olarak indirilmiştir.Ayrıca Kuran da 16 ayette Tevrat ın,12 ayette de İncil in,3 ayette de Zebur un ismi geçer.Ve bu ayetlerin hiçbirinde değiştirildiğine dair kanıt yoktur.Bu ayetlerin ortak öğretisi bu kitapların da Allah tarafından gönderildiğidir ve hepsinin de Allah ın sözü olduğu gerçeği işlenir.Bu ayetlerden bazıları; ( Kuran Ayetleri )

    Maide Suresi : Ardından o peygamberlerin izleri üzere Meryem oğlu İsa'yı gönderdik. Tevrat'tan yanında bulunanı doğruluyordu. Ona İncil'i verdik. Hidayet ve ışık vardır onda.Tevrat'tan yanında olanı tasdikleyicidir. Doğruya ve güzele kılavuzdur,takvaya sarılanlara bir öğüt.

    Maide Suresi: İncil bağlıları Allah'ın onda indirdiğiyle hükmetsinler. Allah'ın indirdiğiyle hükmetmeyenler sapıkların ta kendileridir.

    Maide Suresi: Eğer onlar Tevrat'ı, İncil'i ve kendilerine indirilmiş olanı gerektiği şekilde uygulasalardı elbetteki hem üstlerinden hem ayaklarının altından rızıklanacaklardı.İçlerinde orta yolu izleyen bir topluluk var. Ama onların çoğunluğunun yapmakta olduğu ne kadar da kötü!

    Maide Suresi: De ki: "Ey Ehlikitap! Siz, Tevrat'ı, İncil'i ve Rabbinizden size indirileni tam uygulamadıkça hiçbir şey değilsiniz." Rabbinden sana indirilen, onlardan birçoğunun küfür ve azlığını elbette artıracaktır. Küfre batan topluluk için tasalanma artık.

    Ali İmran Suresi: Tevrat'tan önümde bulunanı doğrulayıcıyım. Size haram kılınmış olanın bir kısmını size helal yapacağım. Rabbinizden bir mucize getirdim size. Artık Allah'tan sakının ve bana itaat edin!

    Maide Suresi: İçinde Allah'ın hükmü bulunan Tevrat yanlarında iken, nasıl oluyor da senin hakemliğine baş vuruyorlar? Daha sonra da verilen hükümden yüz çeviriyorlar. Bunlar inanan kişiler değillerdir.

    Nisa Suresi : Biz, tıpkı Nûh'a ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi sana da vahyettik. Biz İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyûb'e, Yûnus'a, Hârun'a, Süleyman'a da vahyettik. Dâvud'a da Zebur'u verdik.

    İsra Suresi : Rabbin, göklerdeki ve yerdeki kimseleri de daha iyi bilir. Yemin olsun, biz, peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır. Davûd'a da Zebur'u verdik.


    Ayrıca şu ayet üzerinde durmak gerekir;

    Maide Suresi: Biz indirdik Tevrat'ı, biz. İyiye ve güzele kılavuz var onda, ışık var. Allah'a teslim olmuş peygamberler, Yahudilere onunla hakemlik yaparlardı. Kendini Rabb'e adayanlarla ilim ve hikmette derinleşmiş olanlar da Allah'ın Kitabı'ndan korumakla görevli olduklarıyla hükmederlerdi. Zaten onlar Allah'ın Kitabı'na tanıklardı. Artık insanlardan korkmayın, benden korkun da ayetlerimi basit bir ücret karşılığı satmayın. Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler, kâfirlerin ta kendileridir.

    Bu ayeti inceleyelim ; ‘İyiye ve güzele kılavuz var onda, ışık var.’ Bakın dikkat edin. ‘var’ diyor. ‘vardı’ demiyor.Demekki hala günümüzde var.Çünkü Kuran günümüz şartları içinde geçerlidir.Dolayısıyla buradan Tevrat ın değişmediği sonucunu kati bir şekilde çıkarabilir.Şimdi hangi akla hizmet Tevrat a inananlara müşrik gözüyle bakabiliriz.Nasıl onların cennete gidemeyeceğini kesin bir dille söylersiniz?Eğer bir Müslüman Tevrat değişmiştir ve ona inanan cennete giremez diyorsa bu küfürdür.Ve bu Allah ın dediğinin aksini söylediği için şirktir.

    Kuran sadece İslamın hak din olmadığını şu ayet gayet müthiş izah eder; ‘Muhakkak ki inananlar, yahudiler, sabiiler ve hıristiyanlardan kim Allah'a ve ahiret gününe iman eder ve güzel amel işlerse, onlar için bir korku yoktur, onlar mahzun da olmayacaklardır.

    Sonuç olarak bunu da incelememiz icab eder;

    "Sen (ey Muhammed) onlara (Yahudilere), 'Eğer sadık iseniz, Tevrat'ı getirin de onu okuyun" (Sure 3:93. Ayrıca Sure 3:70-71, 21:7, 4:47, 2:41, 7:169 ve 29:46'ya bkz.)

    Bunlara benzer nice ayet mevcuttur.Buradaki Kur'an ayetlerinden anlaşılıyor ki, Tevrat ve İncil Muhammed'in zamanında bozulmamış durumdaydı. Aksi halde, Allah Muhammed'e "bir şüphen varsa, senden önce kitap okuyanlara sor" demezdi.Yaradan, nasıl olurda Muhammed'in tahrif edilmiş bir kitaba müracaat etmesini nasıl ister?

    Yani buradan çıkarılacak sonuç Kuran ve hadisler günümüzde de geçerli olduğu için;Bu ayetler de günümüzde de geçerlidir haliyle.Şimdi nasıl olurda diğer dinlerin ve kitaplarının değiştiğini iddaa edebilirsiniz?Nasıl olurda diğer din mensupları müşrik ve kafir damgası vurabilirsiniz?

    Ayrıca bir kaç ayeti daha inceleyelim. Tevrat, Zebur ve İncil'in aslı Allahın Sözü değil miydi? Peki, Kur'an'da Allah'ın Sözü hakkında ne yazıldığına bakalım:

    "Allah'ın sözlerini değiştirebilecek hiçbir kuvvet yoktur" (Sure 6:34).

    "Allah'ın sözlerinde asla bir değişme yoktur" (Sure 10:64).

    Kur'an'a göre Hz.Muhammed önceki kitapları tasdik etmek ve korumak için gönderildi (Sure 5:51).

    Fakat eğer Tevrat ve İncil ve Zebur değiştirilmişse, Muhammed bunları koruyamamış demektir. (Burası yanlış anlaşılmasın.Değiştiğini iddaa eden ben değilim)

    Velhasıl şimdi şu iki sonuçtan birini seçmek zorundasınız.

    1-Ya Allah'ın Sözü Tevrat, Zebur ve İncil hakkındaki Kur'an ayetleri yanlıştır.

    2-Ya da Tevrat, Zebur ve İncil gerçekten değişmemiştir ve böylece her Müslüman onların tüm hükümlerini kabul etmek zorundadır.

    Velhasıl diğer kitaplar değişti ise bu Kuranda geçebilirdi.Ya da ileride değişecek olsa yaradan bu konuda insanları uyarabilirdi.Diyelim ki değişti.Öyle ise neden Kuranda diğer kitapların da yaradanı anlamak için bir ışık ve kaynak olduğundan bahsedilir? İnsan eliyle değiştiyse bu kitaplar nasıl olur da yaradanı anlamaya yardımcı olabilir?Böyle bir konu gabya hakim bir yaradan tarafından öngörülebilirdi.Oysa tam aksi yazılmıştır.Dolaysıyla şöyle bir savunma olmaz;’Değiştiğini insanlar idrak etmelidir ve farkına varmalıdır ve doğruyu bulmalıdır.Ortada bir yanlış yoktur.Eğer öyle olsaydı bunları değişmeyeceği Kuranda geçebilirdi.Kur'anı ve diğer kitapları önyargısız okuyan herkes burada yapacağı seçimi bilir.Nitekim Ebül-Fazl es-Saudi ve Ebül-Beka Salih el-Caferi gibi en eski ve en saygın Müslüman müfessirler Tevrat, Zebur ve İncil'i olduğu gibi kabul etmişlerdir.Sonuç olarak idrak edemediğiniz bir nokta olursa bildirin.Meselenin aslı en yüzeysel şekilde budur.Verdiğim örneklere mukabil yine nice hadis,ayet ve deliller mevcuttur.Hepsini buraya yazmak ve analizini yapmak çok uzun olacağında böyle anlattım.Aksi düşüncede olan varsa tabii ki de eleştirebilir.İştişare içinde mevzuyu çözümlemek istersek doğruyu bulmada birbirimize yardımcı olabiliriz.Selametle…

    bu yazdıklarıma hala eleştiriler geldiği için bunu da yazma gereği duymuştum.

    Bilindiği üzere insanın yaratıldığı günden bu yana İslam dininin var olduğu savunulur.Hz.Adem in dini de İslam olarak bilinir.Ama İslam dininin kitabında bu mevzu sadece birkaç ayette geçer ve kapalı anlatılır ve kesin bir sonuç çıkarılamaz.(Bknz:Ali İmran:19)Yani yoruma açıktır.Ama birçok İslam âlimi Hz.Adem(a.s)in dininin de İslam olduğu konusunda hemfikirdir.Peki diğer dinlerin,kitapların ve peygamberlerinin indirilme amacı nedir? Eğer Allah katında tek din İslam ise;neden Kuran da diğer dinler hakkında da onlar da kurtuluşa erenlerdir ifadeleri yer alır?Peki eğer dünya yaratıldığı ilk günden itibaren İslamiyet mevcut ise;neden Hristiyanlık ve Yahudilik indirilmiştir? Bu bir çelişki midir?İşte bunun cevabını arayalım.

    İslam kelimesinin kelime köküne bakarsak asıl anlamı ‘barış’ tır.Ve bir diğer asıl kelime anlamı ‘teslimiyet’ tir.Yani yaradana teslim olma anlamına gelir.İslam kelimesi hiçbir yerde ‘özel isim’ olarak yer almaz.Yani bir isimden ziyade isim-fiil olarak değerlendirilebilir.Yani burada şu yorumu yapabiliriz;Allah katında tek geçerli olan barıştır,yaradana teslimiyettir,ondan başka bir yaradan olmadığı gerçeğidir.Yani Allah katında tek geçerli olan bir din değil,bir görüştür.Orada geçerli olan birliktir,orada geçerli olan koşulsuz sevgi ve kardeşliktir.Buradan çıkacak sonuç insan dünyaya indirilmeden önce orada geçerli olan ve varolan bir din değil,görüş idi.Bunları neden yazdım derseniz;olaya bu açıdan bakarsak ancak o zaman ilk pragrafta yazdıklarıma cevap bulabiliriz.Oysa çoğu insan Ali İmran suresinde geçen ‘Allah katında tek geçerli din İslamdır.’ ayeti ile diğer dinlerin edyân-ı münzele olmadığını iddaa eder.Eğer öyle ise;Hz.İsa,Hz.Musa,Hz.Davut farklı bir dinden olduğu için Allah katında refaha erişemeyeceklerdir.(haşa)O zaman onlar cennete giremeyecektir?Bu bir çelişki değil mi?İşte bunu anlamak için olaya iki açıdan bakmak lazım.Sadece ‘Allah katında tek din İslamdır.’ ayeti ile mevzuyu idrak edemeyiz.Bunu Allah katında tek geçerli olanın barış ve teslimiyettir olarak yorumlar isek işte o zaman meseleyi idrak edebiliriz.Yani sonuç olarak ‘din’ kavramı sadece bu dünyada geçerli bir kavramdır.Dinlerin indirilme amacı;insanı yaratan bir yaratıcının olduğunu insanlara bildirmektir.Şeytan konusunda insanları uyramaktır.Yani din bir yaratanı kabul etmek ve fark etmek için bir araçtır.Ahirete tekabül ettiğimiz gün,bunun farkına varacağımız için orada bu dinlerin bir önemi olmaz.Çünkü ayetler ile sabittir ki insan orada amellerinden sorguya çekilecektir.Yani dünya yok olduğu zaman,insanlar öldüğü zaman Allah katında kabul görecek olan bir din değil bir görüştür.Bu görüş ise dinler sayesinde elde edilebilir.Dinler sayesinde insanlar böyle bir görüşe âgâh olabilir.

    Buraya kadar anlaşılıyor ki İslam bir dinden ziyade bir görüştür,bir tanımdır,bir amaçtır.Çünkü dünya üzerindeki dinler;Müslümanlık,Hristiyanlık ve Yahudilik dir.İslam ise bunların genel adıdır.İslam fikri altında bu dinler birleşir.Yani İslam dini,Hz.Adem (as)’den Hz.Muhammed(sav)’e kadar gelen bütün semavî dinlerin manen,zımnen ortak adıdır.Çünkü bütün hak dinler, Allah’ın gönderdiği hak ve hakikati ifade eden dinlerdir.Dinin temel inanç esaslarında hep aynı dersi vermişlerdir.

    Dünya üzerindeki semâvi dinlerin öğretileri birbirileri ile paralellik gösterir.Bu dinlerin kitapları ancak bir bütün olarak incelendiğinde hakikatı kavrayabiliriz.İnandığımızın haricinde bir dinin kitabını incelemeden diğer dini anlayamayız.Haliyle hepsi bir bütün olduğu için inancımız hep bir noktada tıkanır ve şüpheler baş gösterir.Dünya üstündeki bozulmalarının temelide aslında budur.Diğer bir dinin kitabını ve peygamberini yeterince analiz etmeden inandığımız din hakkında da yeterli bilgiye sahip olamayız.Bu aynı şekilde diğer din inanları için de geçerlidir.Peki bu mevzuda kutsal kitaplar ne diyor?Hepsinden örnek vermek isterdim ama Kuran dışında diğerlerinin değiştiğini iddaa ettiğiniz için onlardan ayetleri yazmayacağım.Ama şunu da belirteyim.Hz.Âdem'den(a.s.) Peygamber Efendimize(sav) gelinceye kadar bütün peygamberlerin tebliğ etmiş oldukları iman esasları birdir.Mesela Müslümanlıkta bilinen İslamın şartlarını diğer tüm dinlerde mevcuttur. İlâhî dinler arasında iman esasları hususunda hiçbir fark olmadığı gibi, bilhassa temel ibadetler hususunda da fark bulunmamaktadır.Dolayısıyla diğer dinlerde namaz,zekat var mı tarzı bir tartışma içerisine girmeye gerek yok.Çünkü bu da ayetler ile sabittir.Bunun ispatını Kuranda görebilirsiniz.Mesele dinler hakkında Kuranda bulunan ayetler ile başlayalım.

    BAKARA SURESİ:62 Şu bir gerçek ki, iman edenlerden, Yahudilerden, Hıristiyanlardan, Sâbiîlerden Allah'a ve âhiret gününe inanıp barışa ve hayra yönelik iş yapanların, Rableri katında kendilerine has ödülleri olacaktır. Korku yoktur onlar için, tasalanmayacaklardır onlar.

    MAİDE SURESİ : 68 De ki: "Ey Ehlikitap! Siz, Tevrat'ı, İncil'i ve Rabbinizden size indirileni tam uygulamadıkça hiçbir şey değilsiniz." Rabbinden sana indirilen, onlardan birçoğunun küfür ve azlığını elbette artıracaktır. Küfre batan topluluk için tasalanma artık.

    MAİDE SURESİ : 69 Şu bir gerçek ki, iman edenler, Yahudiler, Sâbiîler ve Hıristiyanlardan Allah'a ve âhiret gününe inanıp hayra ve barışa yönelik iş yapanlar için korku yoktur. Tasalanmayacaklardır onlar.

    HAC SURESİ : 17 İman edenler, Yahudiler, Sâbiîler, Hıristiyanlar, Mecusîler ve şirke sapanlar arasında Allah, kıyamet günü ayrım yapacaktır. Allah, her şey üzerine Şehîd'dir, tanıktır.

    Bu gibi açık olarak anlatan yada dolaylı yoldan mevzuyu anlatan birçok ayet vardır,Bunları açıp baktığımızda görebiliriz.Yani Müslümanlık harici bir dine mensub birisine kesinlikle cennete giremez damgası vurmak bu ayetlere karşı çıkmaktır.Tabii ki inanmayanlar ile alakalı ayetler de var ahirette neler olacağına dair.Ama bunlar incelendiğinde inanmayanlar hakkında yazıldığı anlaşılır.Yani sözde inanıyorum diyenlerle alakaladır. Kur’ân’da yeralan Yahudiler ve Hristiyanlar ile ilgili suçlamalar “Tahrif” ile ilgili değildir.Bir değişmeden yada bozulmadan söz edilmez.Aksine dinleri kullanarak insanları saptırmaya yönelik olanlara,sözde dindarım deyip yine başkaları tarafından o inancın yanlış algılanması amacı ile uğraşanlara yönelik ayetlerdir.çünkü sadece bir ayeti tek başına inceleyerek asıl anlamını kavramak zor olur.Bir önceki ve bir sonraki ayet ile değerlendirilmelidir.Yani diğer dinlerin tahrif edildiğine dair hiçbir kanıt yoktur.Lakin sahih olduklarına dair birçok kaynakta nişanlarını bulmak mümkündür.O yüzden bir şeyin aksini iddaa edeceksiniz önce elinizde delil olması lazım.Değişmediğinin kanıtları Müslümanların kitabı olan Kuran-ı Kerim de belirtilmiş ise diğer dinlerin sahih olmadığını nasıl söylersiniz?Mesela şu ayeti inceleyelim.

    ALİ İMRAN SURESİ : 84 De ki: "Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına indirilmiş olana, Mûsa'ya, İsa'ya ve diğer nebilere Rablerinden verilmiş bulunana inandık. Onlardan hiçbirini ötekinden ayırmayız. Biz O'na teslim olanlarız."

    ALİ İMRAN SURESİ : 85 85 Kim İslam'dan/Allah'a teslim olmaktan gayrı bir din ararsa artık o, ondan asla kabul edilmeyecektir. Ve o, âhirette hüsrana düşenlerdendir.

    Buradan da net bir şekilde anlaşılıyor ki İslam tüm dinlerin genel adıdır.Yani sadece Müslümanlık hak dindir demek Kuranın dedikleriyle çelişir.Ve bunun ne anlama geldiğini ben söylemeyeyim.

    Hala anlamayanlar olabilir.Yine birkaç delil daha sunayım. Şayet bir insan Müslüman ise "Tevrat ve İncil tahrif edildi, değiştirildi." diyemez. Tevrat ve incil değiştirildi, diyen Kuran'ı inkar etmiş olur. Oysa bir Müslüman Kuran'ın tek bir ayetini bile reddetmemeli. Bunu ben mi uyduryorum? Hayır, bunu Kuran diyor:

    "...Şimdi siz Kitap'ın bir kısmına inanıp bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? İçinizden bunu yapanın cezası, dünya hayatında rezillikten başka bir şey değildir. Kıyamet gününde ise böyleleri azabın en şiddetlisine itilir. Allah, yapmakta olduklarınızdan habersiz değildir." (BAKARA SURESİ: 85)

    Birçok kişi hala göremiyor olabilir.Bunun nedeni kimsenin böyle bir araştırmaya cesaret edememesidir.Çünkü bir insan bugüne kadar doğru bildiği bir olguyu yanlış mı acaba diye araştırma zahmeti duymaz.Şöyle bir düşünce zuhur eder dimağında;’Ya bildiğim yanlışsa?’ işte insan böyle bir anda buhrana sürüklenir ve şüpheye düşer.Önce olaya iki açıdan bakamadıktan sonra bu iki fikirden birisinin doğru olduğunu ispat edemezsiniz.Yani iki ihtimali de düşünmeden hangisinin gerçekleşeceğini.hangisini gerçek olduğunu bilemezsiniz.
    Ayrıca birçok kişi bu mevzuyu sorguladığında işin içinden çıkamayacağını düşünür ve buna cesaret edemez.Haliyle bunu sorgulayan başka bir kişinin fikrine başvurur.Ki bu kişinin de ne kadar güvenilir olduğunu bilinmez. Kendi aklınızı kullanmak varken neden başkalarının sözünü sorgusuz sualsiz kabul ediyorsunuz?Sorgulamak hacı hocaya danışmak demek midir?Öyle ise bize niye akıl verildi.Herşeyin net anlatıldığı Kuranı aklımız almaz diye anlamaya çalışmamak olur mu?Öyle ise bu akıl bize niye verildi?Kuranda şöyle bir ayet yoktur; ‘ Kuranı anlamak için başkalarına başvurun,anlayan başkasına sorun.’ Böyle bir ayet yoktur.Aksine şöyle bir ayet vardır; "Biz bu kuranı okuyup anlayasınız diye sizlere indirdik". Şimdi burada ben anlayamam,ben çözemem,bizi aşar tarzı bir ifade bu ayet ile çelişmez mi? Kur'an'ı anlayamayız anlayışı,önyargısı, Kur'anı anlamanın önündeki en büyük engellerden biridir. Kur'an a karşı, böyle bir anlayışa sahip olmaktan daha büyük bir yanlış olamaz.Adeta, Kur' anın bütün işlevini sıfıra indirgeyen, insanla Kur'an arasındaki bütün ilişkileri koparan, aklı donduran ve Kur'an anlaşılmamaya mahkum eden bu anlayış değişmedikçe Kur'an'ı anlamak mümkün olmayacaktır.Birkaç ayet ile de mevzuyu destekleyelim.

    "İşte böylece Kuran'ı apaçık ayetler, olarak indirdik. Allah, şüphesiz, dilediğini doğru yola eriştirir'' (Hac - 16).

    "Andolsun ki, sana apaçık ayetler indirdik. Onları sadece yoldan çıkmışlar inkar eder"
    (Bakara - 99)

    "Andolsun ki Kur'an'ı öğüt olsun diye kolaylaştırdık.Öğüt alan yokmudur?' (Kamer -17)

    Kur'an'da bu ayetlere benzer daha birçok ayet bulunmaktadır. Bu ayetlerde de görüldüğü gibi Kur'an kendisinin anlaşılır olduğunu söyleyerek "Biz onu anlayamayız diyenleri yalanlamiş olmuyormu ? Kur'an'ın ortaya koyduğu gerçek odur ki Allah biz kullarına, kitabını anlayacak düzeyde akıl vermiş, kitabını da aklımız düzeyinde anlaşılır olarak indirmiştir.Kuranı ancak aklı olanlar anlamaz.Zaten onlarda sorumlu değildir.

    Birde şunu belirteyim ki;tefsir ile çeviri atrı kavramdır.Çeviri başka dildeki anlamıdır.Tesfir ise örtülü bir şeyi açmak, yorumlamak anlamına gelir.Kur’ân-ı Kerim’in anlamını açıklamak anlamına gelir.Yani çeviri her yerde aynıdır.Ama tefsir kişiden kişiye değişir.Yani Kuranın Türkçe çevirisini alıp okuyup anlayabiliriz.Aklı olmayan anlamaz.Ki onlarda bundan sorumlu değildir.Aklımız var şükür.ve önümüzde kuran var.Anlamak için niye başkasının yorumuna ihtiyaç duyalım?Başkası ne kadar güvenilirdir?Yok ben hala anlamam derseniz nasıl anlayacaksınız peki?O zaman Arapçamı bilmek lazım?Eğer Arapça bilmiyorsak Kuran neden Türkçe dilinde de indirilmedi?Yada farklı bir dilde daha?

    Prof.Dr.Abdülaziz Bayındır ın bir sözü ile sona geleyim;

    ‘’Ayetin açıklamasını biz yaparsak;Ben Abdülaziz hoca olarak bir ayetin açıklamasını yaparsam;sizde bu açıklamanın gerçekten ayetin açıklması olduğunu zannederek bunu kabul ederseniz,ne duruma düşmüş olursunuz?Bana kul olmuş olursunuz.Benim sözümü Allahın sözü zannederseniz.’’

    Buradan da anlaşılıyor ki Kuranı anlamak için başkasına ihtiyaç duyulmamalıdır.Çünkü bize de akıl verilmiştir.Ve Kuranda da bu aklı kullanarak Kuranı anlamamız emredilir.Ben bilemem demekte büyük bir çelişki olur.

    Asıl mesele diğer dinlerin değişip değişmediği mevzusu idi.Ve Diğer kitapların.Bunun cevabınında Kuranda gayet net bir şekilde verildiğini izah ettik.Yukarıdakilere dayanarak söylüyorum;nasıl olurda biz anlamayız denebilir?Kuranda yazıyor ama biz bunu anlamayız demek,kuranda yazan ile çelişir.Eğer bunu idrak edersek yani diğer dinlerin ve kitapların değişmediğini idrak edersek,diğer kitaplarıda okursak aralarındaki bağlantıları çözebiliriz.Bir kaç örnek verelim;İncil de Süleymanın Meseleleri 5-16 bölüm ve yine Barnaba İncili, 43-51. bölümde bunun net delilleri vardır.


    Meseleye noktayı koyalım:Bu ayet gayet açıktır.Anlamamak mümkün değildir;


    قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لَسْتُمْ عَلَى شَيْءٍ حَتَّىَ تُقِيمُواْ التَّوْرَاةَ وَالإِنجِيلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا فَلاَ تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
    Kul yâ ehlel kitâbi! lestum alâ şey’in hattâ tukîmût Tevrâte vel İncîle ve mâ unzile ileykum min rabbikum ve le yezîdenne kesîren minhum mâ unzile ileyke min rabbike tugyanen ve kufr(kufren), fe lâ te’se alâl kavmil kâfirîn(kâfirîne)

    "Ey Kitap ehli! Siz, Tevrat’ı, İncil’i ve Rabbinizden size indirileni hakkıyle uygulamadıkça, (doğru) bir şey (yol) üzerinde değilsinizdir" de. Rabbinden sana indirilen, onlardan çoğunun küfür ve azgınlığını elbette artıracaktır. Kâfirler topluluğuna üzülme.’’

    Eğer dinler değişmiş ise;bu ayetten ne anlaşılır?Hâla değişti diyorsanız,Bu ayet niye var?Diyelim ki değişti.O zaman Allah geleceği görememiştir.(haşa)Diyelim ki değişeceğini biliyordu.Peki niye Kuran da bununla alakalı bir ayet yoktur?Artık hala anlamamakta ısrarlı iseniz;yolunuz açık olsun.Selametle...

    hala anlamayan birkaç arkadaş vardı.ona mahsuben şunları yazmıştım;

    Semâvi dinler arasındaki adâvetin ve nefsatiyetin temelini bu başlık adı altında inceleyebiliriz.Dinlerin asıl öğretileri;edille-i hakk ve edille-i kâtı mevzularına dayanır.Bunlar dünyanın yaradılışından bu yana bir değişikliğe uğramamıştır.Bunu bir önceki yazımda kâti şekilde belirttim.Peki dinler arası diyalog mevzusunda bu derece çatışmaların sebebi nedir?Çünkü inanan insanlar hüccet olarak delîl-i şuûdîler ile inandığını savunur.Oysaki bu ikaniyye bir inanıştır.Kimse inandığı dini ispat için o dinin öğretilerini,kitaplarını ilzam etmediği gibi muhakkıkînlerin araştırmalarını da analiz etmekten âcizdir.Din konusunda hiç kimse istidlâl ederek inandığını sorgulamaz.Semâvi din mensubları kitaplarının öğretilerini medlul etmediği gibi inancı konusunda iştişhâh da etmez ki bu da herkezin ayrı bir inancı olduğu mevzusunu açıklar.Yani sonuç olarak şu an inanan çoğu insan ikaniyye bir inanış içerisindedir ve dini müfesser edenlere koşulsuz bir inanç durumu içerisindedir.Bu da dinlerin giderek amacından uzaklaştığını ve insanların giderek yaradandan uzaklaştığı sonucunu getirir.Tüm dinlerde de olan budur.Ve bunun ispatı üzerine analizler yapalım.
    Diğer dinlerin değişip değişmediği konusunu önceki yazımda belirttim.Buna hâla inanmayanlar olabilir.O yüzden diğer dinlerden vereceğim örnek bazıları için açıklayıcı ve tatmin edici olmayabilir.O yüzden İslâm dininin öğretileri ile konunun ana mevzusunu analiz edelim.Çünkü bu çoğu insan tarafından kabul görecektir.
    Çoğu insan en temel konularda ve kendisini iki rûzgarda da aydınlığa ulaştıracak konular hakkında sehv ve yanılgıya düşmüş bir vaziyette.Sebebi ise ilm-i hâl ve ilm-i vehbi mevzusu adı altında bize sunulan her ilmi bilgiyi sorgusuz ve sualsiz bir şekilde hayatımıza dahil etmemizdir.Diyelim ki din düşmanı birisiniz.Ve düşmanı olduğunuz dini saptırmak istiyorsunuz?Bu top tüfekle olacak bir mevzu değildir.Bunun en basit ve etkili yolu halkın koşulsuz ve sorgusuz inandığı ve inanacağı olguları kullanırsınız.Bir kişinin inancı varsa inancının en temel kaynağı o dinin peygamberi ve o dinin kitaplarıdır.Bunlar dışında din alimleri de bu konuda ele alınabilir.Ama her din aliminin sözü sahih hadis ve ayet gibi algılanmamalıdır.Ama günümüzde hal böyle olmayınca,din mevzusunda her sakal bırakanın sözü sanki kati bir delilmiş gibi inanılır.Bu yüzden böyle insanlar yanlış bir bilgi aktarsa bile halk koşulsuz inandığı için,inancında bir sapma,yanılma ve şüphe olur.Ve bu gün geçtikçe daha da artmaktadır.Demekki alim diye inanılan kişilerin çoğu din düşmanı olan ve dini bitirmek isteyen kişilerin kullandığı insanlardır.Bunun kanıtını da birçok alimin sözlerinin ehl-i kütüb ile uyuşmadığını analiz ederek görebiliriz.Biliyoruz ki Hz.Muhammed in bile hiçbir ayet için açıklaması yoktur.Hal böyle iken günümüzde birçok alim diye nitelendirilen kişilerin ayet açıklaması bulunmaktadır.Çünkü eğer efendimiz bir ayeti açıklamış olsaydı,herkez ayetin tek açıklamasının o olduğu düşüncesi ile farklı bir anlam çıkarmış olmayacaktı.Çünkü kuran her çağa ve her akıldan kimseye hitab eder.Eğer o çağda ve çağın insanına göre bir açıklama yapılsaydı,bu günümüzde yeterli yada açıklayıcı olmayacaktı.Haliyle kuran o günden bugüne değişmeden geldiği için cevapları kuranda aramalıyız.Çünkü o her çağa hitab eden ve farklı akıl yapısına sahip her insana hitab eden bir kaynaktır.Günümüzde ayetlerin açıklamasını yapan kişiler var.Ve biz ayeti okumadan o kişilerin açıklamaları ile ayeti anlamaya çalışıyoruz.oysa bi ayette geçer ki ‘biz onu okuyup anlayasınız diye indirdik.’ Yani kuranı anlamak için başka birisinin görüşüne ihtiyacımız yok.Bu insanın bilinçaltına yerleştirilmiştir.Kuranı anlamak için anlayan başka birisine başvurmalıyız.Öyleyse ‘okuyup,anlayasınız’ ayeti neden vardır?Eğer anlayamayacağınızı düşünüyorsanız,neden sizin anlayamayacağınız bir kitap indirilmiştir?


    Devletler,hükümetler,din düşmanları,dinlerini farklı yorumlayan farklı dine mensub insanlar,şirketler vb. biribirine üstünlük sağlamak için her zaman dini kullanmıştır.İslamda bu;sahih olmayan hadislerin yaygınlaşması ile sürdürülür.Örnek vermek gerekirse; ‘ Allah katına ne ile çıkarsanız çıkın kul hakkı ile çıkmayın.’ Diye bir hadis yer almaz sahih kaynaklarda.Bu devletin halkı ehlileştirmek için kullandığı bir yöntemdir.Ve halk içinde fazla güvenlik önlemi almak için devlet uğraşmaz.Çünkü böyle bir sözü benimseyen bir insan devlet için sorun çıkarmaz.Mesela; ‘Her kim günah işlerken gülerse, ateşe ağlayarak girer. ‘ yine toplumları dizginlemek için uydurulmuş bir hadistir.Mesela sahabelerin sözleri olarak bilinen ‘ Hz.Muhammed hem aydınlıkta hem karanlıkta görebilirdi.’ Sözünün dayanağı yoktur.Burada peygamber tanrılaştırılmaya çalışılır.İnsanlar peygameri tanrı olarak algılamaya başlarsa;gerçek tanrıdan uzaklaşmaya başlar.Bazı temel inançları yerinden oynatabilecek buna benzer binlerce uydurma hadis vardır.Çünkü Emeviler zamanında ortaya atılan milyonlarca hadis halen sahih olan/olmayan şekilde arındırılamamıştır.Bu da meselenin ciddeyetini gösterir.Aradan geçen yıllarda din toplumun değil yönetimin emrinde olmuştur.Ve ülkenin devamı ve menfaati için dini değiştirmeyi,hatta yönetmeyi göze alabilecek devlet adamları tarih boyunca olmuştur ve olacaktır da.Yani dinler halkın dini olmamıştır,devletin dini olmuştur,ve devletin samimiyetine bugün bile güvenmek zorken,o zaman yıllarında nasıl olduğunu tahmin edebilirsiniz.Yani Sorgusuz sualsiz hiçbir kaynak kabul edilemez.Bütün soruların cevabı Kurandadır.O yüzden size dini anlatanları dinlemeden önce asıl kaynağa vakıf olun.İşte o zaman size sözlenenlerin doğru olup olmadığını ayırt edebilirsiniz.




  • arkadaşım meali okuyup anlamanda bir sakınca yoktur. ama okuduğunla amel etmemen gerekir o biraz ilim ister yoksa tabiki okuyacaksın Rabbim bize bu kitabı yollamış ne buyurmuş bize tabiki bilmek gerekir. kuran okumak için arap olmak mı lazımmış o din alimine sormak lazım ozaman bizim ettiğimiz dualar da tğrkçe yoksa ALLAH a ulaşmıyormu o dulara. ne alaksı var. ama ibadet için arapça gerekiyor. aslında bilmek şart ama öğrenemedik işte
  • Yıllarca Arapça Kur'an okuyup mealini bir kere okumamış insanların böyle bir haram ortaya atması normaldir. Herkes en azından bir defa mealini okumalı. Böylelerini takmayın cahilliklerini böyle sağa, sola savuşturduğu abuk sabuk iftiralarla örtmeye çalışırlar. İslam, araştırma öğrenme dinidir.

    İlim Çin'de dahi olsa gidip alınız.

    Hadis-i Şerif
  • islam neden oku diyor neden cahillik neden bukadar kötü birşey? çünkü ilahiyat profosörü olmuş bir insana cahil bir insan hemen kanar bakın bu video ya beni daha iyi anlıcaksınız
  • 14 yaşındayım 9 yaşında ilk defa okudum ayrıca bu kadar beklemenin alemi ne?
  • kur'anın meal'ini okuyup tefsir okuman. tefsir okuyup Fıkıh okuman. fıkıh okuyup siyer okumanın kuranı anlama ve yorumlama yardımcı olur.

    Birisinde Allah'ın CC kelamını okuyorsun;diğerinde bir kulun yazdıklarını Aynı olması mümkün ve muhtemel görünüyor mu? Çünkü meal,bire bir ayeti temsil ve ifade edemez.Bir müfessir bir türlü tefsir ederken,bir diğeri başka türlü tefsir edebilir

    arapça okuman daha hayırlı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi new world order -- 10 Nisan 2015; 22:29:31 >
  • Konu hortlamış ama güzel de konusmalar olmuş konuda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • admin var çizilmek istemiyorum, elinizi vicdanınıza koyun maide'den başlayın.
  • Kuran insanlara bir öğüt olarak gönderilmiştir. Sadece sevap kazanmak amacıyla baştan sona Arapçasını okumak ve güzel bir kılıfın içerisinde yüksek bir yere koymak hiçbir fayda sağlamaz. Gerçekten, eğer Kuran çevirisi yaygın olarak okunsaydı bugün gördüğünüz birçok alim (!) denilen kişiye itibar edilmezdi.

    Kafir kelimesi ''gerçeği örten/gizleyen'' anlamına gelir. İnkarcı ise gerçeği bildiği halde karşı çıkana denir. Müşrik de Allah'a ortak koşan, hüküm koyucu ekleyen kişilere denir. Eğer bir kişi Kuran'ı okumadıysa şahsi kanaatim olarak kafir veya inkarcı olmasının mantıksız olacağını düşünüyorum. Kuran'da peygamber göndermedikçe azap edilmeyeceği söyleniyor. Yani dinin aslı doğru olarak ulaşmadığı sürece sorumlu değildir.

    Kuran'da ''peygamber'' diye bir kelime geçmiyor. ''Nebi'' ve ''resul'' kelimeleri yer alıyor. Birçok ayette elçinin görevinin sadece duyurmak olduğu açıkça ifade ediliyor. Örneğin Maide suresi 99. ayete bakabilirsiniz. Hurafe kültürünü benimseyenler Allah'a ve elçisine iftira ediyorlar. Allah adına yalan uyduranların en zalim kişilerden olduğu ayetlerde söyleniyor. Hz. Muhammed'i, Hristiyanların Hz. İsa'ya yaptıkları gibi Tanrı seviyesine çıkararak dini yozlaştırmak için gayret ediyorlar. Son zamanlarda insanların uydurulan din yerine, özüne döndüğünü görüyorum. Umarım Müslümanlar hurafelerden kurtulup saf dine dönerek bir aydınlanma çağına girerler.




  • Dünyada her yıl en çok satılan 2. kitap olduğundan okunmasının zeka gerektirdiğini düşünmüyorum, herkes okuyormuş çünkü!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LasTSuRvivoR

    Gayr-i müslimlerin ahiret hayatları hakkında kafanızdan yorum yapmasanız iyi olur bence.

    Maide 69

    Ali Bulaç 69- Gerçek şu ki, iman edenlerle yahudiler, sabiîler ve hristiyanlardan Allah'a, ahiret gününe inanan ve salih amellerde bulunanlar; onlar için korku yoktur, onlar mahzun da olmayacaklardır.
    Diyanet Vakfı 69. İman edenler ile yahudiler, sâbiîler ve hıristiyanlardan Allah'a ve ahiret gününe (gerçekten) inanıp iyi amel işleyenler üzerine asla korku yoktur; onlar üzülecek de değillerdir.
    Elmalılı Hamdi Yazır 69-Şüphe yok ki, iman edenler, yahudiler, sabiiler ve hıristiyanlar her kim Allah'a ve ahiret gününe iman edip de dürüstçe çalışırsa, artık onlara korku yoktur ve onlar üzülecek de değillerdir.
    Süleyman Ateş 69. İnananlar, yahudiler, sabiiler ve hıristiyanlar(dan) Allah'a ve ahiret gününe inanan ve iyi işler yapanlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir.
    Yaşar Nuri Öztürk 69 Şu bir gerçek ki, iman edenler, Yahudiler, Sâbiîler ve Hıristiyanlardan Allah'a ve âhiret gününe inanıp hayra ve barışa yönelik iş yapanlar için korku yoktur. Tasalanmayacaklardır onlar.

    Arapça dil bilim uzamanı olsaydın, eminim bu meali ne kadar yanlış anladığını görür ve..... Beyaz para, siyah gün içindir"

    Madem bilmiyoruz ve (din mantığının temelini bildiğimizi varsayıyoruz) o zaman mantık yürütüyoruz ve şu sorulara yanıt arayalım!

    Allah'a iman etmek ne demek?
    Hristiyan ve sabiiler kim?
    Şirk nedir?

    Bu sorulara doğru cevaplar bulduktan sonraki sorular:
    Ön Soru: "Senden başka ilah yoktur" diyen biri Hristiyan, Hristiyan olabilir mi?

    Ana Soru: Ben bir Hristiyanım ve Hristiyan olarak da kalmak istiyorum ama Allah'a ve ahiret gününe de iman etmek istiyorum, bunu nasıl başarabilirim?
    İslamın Tanrısı bana diyor ki? Bana iman etmenin temeli "tüm ilahları reddetmek ve sonra sadece beni tek ilah kabul etmek" diyor?

    Gelişim sorusu: Bunu yapsam da yine iman etmiş olamıyorum. Çünkü Müslümanların Tanrısı müslümanlara diyor ki (özellikle senin gibi fikri iman sahiplerine) "Ey bana iman edenler, bana iman edin" Neden iman ettiğini söyleyen insanlara iman edin diyor?

    Son soru: Bir Hristiyan olarak "Allah'a, ahiret gününe inanan ve salih amellerde bulunanlar..." eylemlerinden daha ilkini (yani Allah'a imanı) bile gerçekleştirme eylemini başaramıyorum, bunu nasıl başarabilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şimdi çok şey yazarım da hem üşeniyorum, hem bin kere yaptığım muhabbetin aynısı döndürmek istemiyorum, hem de yıllar önce açılan bi konu için çizik yemek istemiyorum. neyse deyip geçmek en iyisi
  • Risale-i Nur Kurani anlamada en iyi Turkce kaynaktir. Sadece mealle bi yere kadar anlayabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kimolaki

    Risale-i Nur Kurani anlamada en iyi Turkce kaynaktir. Sadece mealle bi yere kadar anlayabilirsiniz.

    Kuran kendi başına yeterlidir. İnsanların yazdıkları kitaplara muhtaç değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kimolaki

    Risale-i Nur Kurani anlamada en iyi Turkce kaynaktir. Sadece mealle bi yere kadar anlayabilirsiniz.

    Kuran kendi başına yeterlidir. İnsanların yazdıkları kitaplara muhtaç değildir.

    Bunu uydururken hangi yeteneklerinizi kullandiniz ?

    O mantikla yola cikildiginda hadislere hatta peygambere de gerek yoktur. Ya da peygamber sadece ayetleri soyleyip kenara cekilmesi gerekirdi.

    Ama peygamber efendimiz gelen ayetleri insanlara aciklamis ve sahabeler de kaleme almistir. Ayet ve hadislerden anlayacaginiz uzere her donemde Kurani aciklayacak Islam Alimleri gelecek gerekiyorsa kitap yazacaktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kimolaki -- 11 Nisan 2015; 17:40:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.