Şimdi Ara

Küçük RC Helikopter

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
1
Favori
7.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ağırlık taşıması benim için önemli değil...
    Çok para harcamadan birşey yapmak istiyorum...Tamamen kendim yapmak istiyorum.Motor hariç başka hazır malzeme almayacağım.
    Pic bilgim var..C ve Asm bilgimde var..
    Ama helikopterlerin yapısıyla ilgili bir bilgim yok...
    Kuyruk açısı uzunluğu oranı pervane oranı falan filan bunları nereden öğrenebilirim?

    Birde normal bir insan elini geçmeyecek büyüklükte olarak bir motorun rpm i kaç olmalı ağırlığı kaç olmalı??

    1991-90 dan önce doğanlar bilir..
    Motorsuz lastiksiz bir pervane vardı...Altında çubuk takılıydı...Renkli falan..
    Elimizle hızla döndürür serbest bırakıp uçururduk..O şeyin adı nedir?
    Birde nereden bulabilirim.Hangi oyuncakçıya baktıysam da bulamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razor9119 -- 31 Ağustos 2010; 19:32:12 >



  • o dedigin bizim okulun ordaki kırtasiyede satılıyodu biraz daha ararsan bulabilirsin sadece heli mi düsünüosun ucakgada bakabilirsin
  • Donanım ve yazılım üzerine bilginiz olduğunu görüyoruz ama tamamen el yapımı helikopter imkansız gibi birşeydir.
    Motor ve ESC dışında en azından birde gyro almanız gerekebilir.
    Sonuçta amaç el yapımı model helikopterse, örnek bir model edinip, bunun üzerinden gidebilirsiniz. Genellikle el yapımı yapanlar bu şekilde ilerler.
    Sonuç ne çıkacak merak ediyorum.
  • Escye gerek yok...Pic ile pwm uygulayarak hızı ayarlayabilirim...
    Motor elektrikli olacak..

    quote:

    Gyro

    Helikopterlerimizde ana rotor tarafından oluşturulan dönme etkisini ortadan kaldırmaya, diğer etkenlerin helikopterin kuyruğunu döndürmesini engellemeye ve pilotun verdiği dönüş komutlarını uygulamaya yarayan elektronik cihaz.


    Bu gyro nun tam ne işe yaradığını anlamadım...motor dönünce pervaneler döndüğü için ana kasa nasıl döner ki?
    Birde bu dönüş işlemi tam olarak nasıl yapılıyor?
    Bu sorduğum yerlerde gyro işin içine giriyor ama nasıl çalıştığını mekanik olarak öğrenmek istiyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razor9119 -- 1 Eylül 2010; 14:22:47 >
  • Ana pervanenin dönüş etkisini, kuyruktaki pallerin ters yöne uyguladığı kuvvet sabitler. Helikopterin hertürlü etkiyi alması ve yönünün sabit durmasını, anlık olarak kuyruk palinin açısını ayarlayarak yapan alet gyro dur. Kısaca helikopterin kendi ekseni etrafındaki dönüşünü engeller.
     Küçük RC Helikopter


    Helikopterlerin çalışma prensipleri için şu sayfadan bilgi edinebilirsiniz:
    http://www.heliteknik.com/forum/rc-heli-teknik/218-helikopterlerin-calisma-prensipleri.html

    Hertürlü sorunuza yardımcı olmak isterim.




  • sayin forever79 ustad! ben imam hatip mezunuyum yabanci bir firmada cio luk yapiyorum herkesin bir hayali vardir benimde en onemli hayalim bir gun bir helekopter yapip gerekirse uctuktan sonra dusmek ama ne olursa olsun bu aleti yapmak istiyorum tabi soylemeyi unuttum Allah vergisi mekanik bir kabiliyetim var mekanikten yapamayacagim hicbirsey yoktur bu arada herturlu makine pinomatik hidrolik ve tum bunlari kontrol edecek elektronik bilgiye alt seviyede sahibim yani gerektiginde lazim olacak bilgiyi anlayacak kadar kabiliyetim var ve ben artik yavas yavas bu konuda gerekli bilgilere ulasmaya calisiyorum ilk hedefim bir maket yapmak ama asla elektrik motorla deyil elektrik motorla calisacak bir maket daha sonra gercek bir helekopter yapiminda bana yardimci olamaz diye dusunuyorum tabi bana hazir bir maket model onerebilirsiniz bende cok dusundum ama kendi isimi kendim yapmaktan cok zevk aliyorum bu arada kucuklukten beri yaptigim makinelerim var makine yapiminda estetik birinci sirayi alir bende zaten su anda yasadigim ulkede siparise gore her turlu makine uretimi yapacak bir firma kurdum nasipse seneye nisanda ilk iki projem gerceklesmis olacak benim yaptigim bi uygulamayi gormeniz amaciyla buraya bir link te koyacagim belki benim hakkimda size biraz daha bilgi verir yaptigim profosyenel makinelerde tabi onlari boyle forumlarda paylasmayi uygun bulmadimhttp://forum.donanimhaber.com/m_35367002/mpage_1/f_/key_emin%2Ckeles//tm.htm#36051689 bu arada merak ettigim sorulari siralamak istiyorum ana kanatlarin govdeyi dondukleri yonun tersine harekete zorlayacagini tahmin ediyorum arkadaki pervanenin bunu karsilayacaginida burada soracagim soru aletin zorlanma yani daha fazla performans harcama durumunda kanatlarin govdeye olan ivmesi artarmi bu durumu arka pervane nasil tolere eder bu otomatik bir mekanizmamidir yoksa kullanici boyle durumda arka pervaneye ozel bi hareket talimati varabilirmi? ve motordan pervaneye yani ana pervaneye ve arka pervaneye aktarma mekanik yollami yapilir ve ne tur aktarma malzemeleri tercih edilir kac kilo agirlikta bir govdeye maksimum kac kilo agirlikta ve kaclik bir performans sergiliyecek motora ihtiyac vardir ve helekopteri ileri ve geri hareket ettiren mekanizma ivmesini nereden ve nasil alir yukselme ve alcalmada kanat pozisyonu ile beraber motor performansi ile de ivme kazandirilirmi yoksa sadece kanatlarin pozisyonumu yukselme ve alcalmayi etkiler hocam cok ayrinti yerine temel olarak olaylarin olmasi gerektigi prensiplerini yazarsaniz ben ona gore mekanik yada hidrolik yanini sanirim ayarlarim tabi burada kanatlara ivmeyi elektriklede hidroliklede pinomatiklede verebiliriz bunu en az guc kayibi ile karsilayan sistem hangisidir yazimda bir cok imla hatasi vardir zira kullandigim klavye kril alfabe sine gore imal edilmistir ben bu harfleri bile bulurken zorlaniyorum imlecleri aramiyorum bile yardimlariniz icin simdiden tesekkur ediyorum




  • Emin bey merhabalar, sondaj makinenizi gördüm, imkanları dahilinde oldukça aktif ve elinizden gelenle kendinizi geliştirirken bundan zevk alan bir insan olduğunuzu gördüm tebrik ederim, Bu aşkınızı ömrünüz boyunca heyecanını kaybetmeden yaşamanızı Allahtan diliyorum.

    Hocam internette çok güzel kaynaklar var fakat ne yazıkki ingilizce. Google translate sitesiyle türkçeye çevirebilirsiniz fakat malesef tam anlamıyla çeviremiyor cümleler çok saçma olabiliyor fakat olayı anlamanıza yetecek kadar bilgiyi alabileceğinizi düşünüyorum.

    How stuff works diye bir site var. Nasıl çalışır anlamına geliyor. Helikopterin nasıl çalıştığına dair anlatımlar bilgiler ve videolar bu sitede var.

    http://www.howstuffworks.com/transport/flight/modern/helicopter.htm

    bu da türkçeye çevrilmiş hali.

    http://translate.google.com.tr/translate?js=n&prev=_t&hl=tr&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=tr&u=http://science.howstuffworks.com/transport/flight/modern/helicopter1.htm&act=url

    Videolardan yaklaşık olarak olayın mantığını anlayabileceğinizi düşünüyorum.

    Arka pervanede ve ana pervanede kanat açılarını değiştirebileceğiniz kontroller mevcut. Arka pervanenin tam yere dik olmadığı hafif aşağıya üfleyecek şekilde açılı olduğu dikkatimi çekti.

    Arkadaki pervane sanırım ana pervaneye belli bir oranda bağlı yani ana pervane hangi hızda dönüyorsa arkadaki pervanede aynı hızda dönüyor olmalı çünkü ana pervane arkadaki pervanenin birbirine değmemesi için öyle yapmış olabilirler tabi bu arka pervane ana pervaneye girmeyecek şekilde konumlandırılmasıylada çözülebilir. Arka pervane kanat açıları değiştirilerek kontrol ediliyor gördüğüm kadarıyla bunlarda pedallarla yapılıyor. El freni şeklindeki kol ana pervaneyi kumanda ediyor galiba. Burada benim tahminlerim üzerinden yola çıkmak yanlış olur eğer böyle bir projeniz varsa model bir helikopteri parçalayıp tekrar toplamakla başlayabilirsiniz en azından olayın mantığı hakkında bilgi sahibi olursunuz.

    Benimde helikopter değilde tek kişilik bir çift pervaneli jetpack hayalim vardı onuda yaptılar galiba.

    http://c0.adoctane.net/wp-content/uploads/2010/02/Martin-JetPack1.jpg

    Böyle bir makine.

    Başarılı projelere imza atmanız dileğiyle.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Rc tekne
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Uygar bey! ilginize sonsuz tesekkurler, cokmemnun oldum tabi bu kadari bana yetmez lutfen alakayi koparmayalim ben bu olayi kafama taktim yasim 41 ve bu aleti yapmadan olmeyi dusunmuyorum,,:-) tabi ilk etapta bahsetmedim bilinen bisyi yapmak cok enterasan deyil bu aletin dizayni ile oynayarak ve kanatlari katlanir yada sungu sistemi icice girecek gibi yada baska bi sistem yaparak bu aleti binek otomobil olarakta kullanma hayalim var, simdi asil kafamdaki sorulardan gene biri iki sini soracam, burada motor yada motorlarla pervaneler arasindaki aktarma organlari disli kayis zincir saft gibi unsurlar olabilir yada bu konuda kullanilan cok ozel bi mekanik varmidir, sizden ozur diliyorum belki kalkistigim is aptalca belki vaktinizi bosuna aliorum ama ben bir cok insanin aksine mekanikle yapilamayacak is olmadigini dusunuyorum ve yardimlarinizi bekliyorum saygilarimla, bu arada hayalini kurdugunuz makineyi gordum super bi dusunce bence gelistirin herkesin kolaylikla kullanabilcegi canta gibi tasiyabilecegi bi alete dinusturun nasil olsa hayat devam ediyor biz bos otursakda devam edecek ne yapabilirsek kar, tekrar ilginize tesekkur ediyorum simdilik hoscakalin... tabi ben heycanla verdiginiz linlklere bakmadan bu yaziyi yazmisim :-) simdi hemen o linklerede bakacagim




  • Emin ustacım; helikopterin çalışma tekniğe çok büyük saygım olduğu, ana pallere (pervaneden ziyade pal diyoruz abi) açısını veren sistemi ilk icat eden adamı saygı ile andığım ve bu büyük mekanik buluşun bana her zaman heyecan vermesi ile seçtiğim model helikopter sevdasında bende bu sistemin nasıl çalıştığı üzerine araştırmalar yapmıştım.

    Helikopter sistemi diyeyim, bu sistemde en önemli parça veya anahtar kelime swashplate. Bu parçayı kabaca balata gibi tanımlayabilirim ve aşağıdaki görsel başlangıç için aklınızda bazı şeylerin canlanmasına yeterli olacaktır.

     Küçük RC Helikopter


    Bu sistemde biz sadece alt tarafı (görsele göre pembe kısım) kontrol ederek üst tarafta bulunan pallerin açısını değiştiririz. Bu sayede havaya yön verdirerek helikopterin kalkışını veya inişini sağlarız.

    İleri geri hareketi ise yine swashplate in açılı şekilde eğdirilmesi ve bu sayede dönen pallerin sadece helikopterin ön tarafındaki bölmünde açı verdirilmesi sağlanarak ileri hareket sağlanır.







    Çeşitli kaynaklardan swachplate hakkındaki görseller size işin mantığını kavramanızda yardımcı olacaktır.




  • Sayin rds ustad! muhtesem bi ayrinti gondermissiniz size cok tesekkurler hep soylemisimdir. ucak hicbisey alet helekopter diye ve hala bu sozumun arkasindayim! ama mukemmel bi aydinlatma olmus ben yukaridaki pal in araba saftina benzer bi sekilde az da olsa bukulerek on yada arkaya aleti hareket ettigini dusunuyordum yani komple pal in bir coistik gibi hareket edebildigini bu sekilde aleti isdedigimiz yone hareket ettirebildigini saniyordum ki bu cok karmasik bi sistem olurdu acikcasi ama bu bahsettiginiz sistem harika bu araba baltasi deyilde baski bilye sistemi ne benziyor desek daha uygun olur size cok tesekkur ederim simdi bu konuma gelene kadar kullanilan aktama sistemleri hakkindada bilgilerinizi beklyorm tum arkadaslara cok tesekkurler!
  • Emin abi diyebilirim artık sakıncası yoksa benimde yaşım 22. Endüstri ürünleri tasarımı mezunuyum bu sene mezun oldum. Bizim bölüm makine mühendisliği vs. gibi bir mühendislik kadar detaylı donanıma sahip olmasada ürün geliştirme, basit mekanik ve dizayn gibi konuları ele alıyor. Uçan makinelerle bende herkes gibi ilgiliyim fakat biraz daha ilerde bir ilgiye sahip olduğumuzu düşünürsek konu hakkında çok detaylı olmasada bu bizi kısmen bilgi sahibi yapıyor. Ben kısmetse aralıkta 337. kısadönem askerliğe başlayacağım, askerden sonrada iş bakacağım artık kendi ayaklarım üzerinde durmayı öğrenmem gerekiyor. Üniversite bitirene kadar baba desteğiyle yaşadım ve halen yaşıyorum Allah razı olsun :)

    Öncelikle aynen dediğiniz gibi bilinen birşeyi yapmak amerikayı yeniden keşfetmek gibi birşey fakat ülkemizde malesef "gavurlar daha iyisini yapar" mantığından birçok sektör geri kalmış konumda. Ülkemizde otomobil birçok yerde üretiliyor fakat halen tasarımından hammaddesine %100 TürkMalı otomobiller uçaklar helikopterler trenler vs ulaşımda değil birçok alanda bu böyle. Fakat ülkemizde birileri kalkıp basit şeylerde yapsa tvlerde haber oluyor

    Öncelikle helikopter yapmak gerçekten sabır gerektiren ve prototip olacağı için maliyeti epeyce yüksek olacaktır. İlk olarak plan proje hazırlamalısınız. Hangi ebatlarda olacak motor gücü ne olmalı mekaniği nasıl olacak vs. gibi. Dediğim gibi ilk olarak küçük maketler yapmanız lehinize olacaktır. Daha sonra ağırlık kaldırabilecek tipte atıyorum masa büyüklüğünde ve modifiye edilmiş yüksek beygirli motorsiklet motoru kullanan biliyorsunuz spor motorsikletler ufak ebatlarda ve yüksek beygir ve devir güçlerine sahiptir, bir helikopter tasarlayabilirsiniz. Kablosuz kumanda yapmanız şart değil fakat kablosuz kumanda olursa uzaktan operasyon çok daha emniyetli olacaktır, 3-4 metrelik bir pervane yüksek hızlarda oldukça ölümcül olabilir. Yönlendirme sistemlerinde pinomatik kullanılabilir. Motorun turbolu olmasını tavsiye ederim, çünkü bu tip genelde sabit devirde çalışan motorlarda turbo oldukça verimlidir. Ufak ebat ve ağırlıklardan yüksek güç alabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken şey helikopteriniz olabildiğine hafif malzemelerden hazırlanmalıdır. Uçabilen herhangi bir helikopter yapmayı başardığınızda artık teleskopik (iç içe girebilen) pervaneler gibi kendi projelerinizi de bu prototipe uyarlayabilirsiniz.

    Bu mesajı dün sabah yazdım tam yolluyordum ki modem bozuldu kısmetin bu kadarı başka yerden yolluyorum şimdi.




  • Birde anladığım kadarıyla helikopterlerde genellikle pistonlu motor yerine türbinli jet motorları tercih ediliyor. Çünkü yüksek devirlere ihtiyaç var, türbinli jet motorlar yüksek devirlere rahatlıkla çıkmaktadır.

    http://web.mit.edu/gtlcontrols/www/FACILITIES/allison.html

    Görselde Mavi kısımdan hava içeri giriyor, türbin ile sıkıştırılarak etrafındaki sarı bölmeye hava sıkıştırılarak arka kısma yönlendiriliyor, en arkadaki ateşleme sisteminde hava yakıtla karıştırılarak patlatılarak turuncu bölmedeki türbinlere yüksek enerjili sıcak hava veriliyor, sıcak olan daha hacimli hava türbinleri burada çeviriyor daha sonra hava üst kısımdaki eksoz ile uzaklaştırılıyor. Ayrıca eksoz gazı soğutma sistemine gönderiliyor, eksoz gazı yine bir türbine giriyor ardından dışarı atılıyor, son türbinde aynı şekilde arkasındaki türbin ile motorun soğutulmasında kullanılan havayı motorun dış aksamına yönlendiriyor.

    Dikkat ettiyseniz motorun alt kısmında şanzıman sistemi var. Şanzımanın volanı gördüğünüz gibi ana türbin miline mavi ve turuncu kısmın arasından bağlı. Volan dişlisi oldukça büyük. Türbin dişlisi ise küçük ve çok devirli olduğu için volanda hız düşmesine rağmen yüksek tork elde ediliyor.

    Jet motorlu model helikopter:

    http://www.youtube.com/watch?v=f24Td4zCXBg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uygar2580 -- 20 Ekim 2010; 15:28:44 >




  • uygar kardesim! konuya samimi yaklasiminizdandolayi tesekkur edrim. kesinlikle bir helekopter yapmak belkide dunyadaki en zor mekanik akasam olsa gerek lakin zaten ben bu olaya hayranim ya, bi sekilde yapmaliyim bahsettiginiz yurbinli jet motorlar cok pahalimidir kolayca bulunurmu havada stop etme gibi risk tasirlarmi yada normal dort zamanli motorlara gore hangis daha risklidir ben bu olayi kafaya koydum nasip olur baslarsam mutlaka fikirlesmek lazim hatta imkan olsa bazi donemlerde beraber calismakta fayda var! gelelim memleketin haline ben yurt disindayim, ama kucuklukten beri iddia ettigim bisey var ulke icinde uretilen ve hic bir sekilde randuman vermeyen en pahali prototipler bile bedavadir yani sifir maliyet nedenmi! cunku bunlari uretirken hic nir sekilde ulke butcesinden bir lira kaybolmaz ama cok ucuza disaridanalacagin hazir bi alet icin kesinlikle butceden eksi cikacaktir ayrica onlarin prototip maliyetlerini ve daha sonra arge masraflarinida odeyeceksin, bu konuda ne hikmettir bana kimse katilmaz, ama ben bukonuda inadim inad, vaz gecmeyecem bu fikirden! sonuna kadar ulkemizde deneme yanilma yontemiyle ve hatta basarisiz olarak bile ileriye gidilebilinecek konular oldukca fazla kaldiki artik elimizde bolca numuneler varken hala hazirin pesinde kosturmayi anlamis deyilim, gorusmeye devam edelim gonderdiginiz linklere simdi bakacagim




  • Araştırma yapmadım fakat oynadığım bir helikopter oyununda (search and rescue 4) helikopterin çift motoru vardı sanırım ikisini birden çalıştırmadan havalanamıyordum, havadayken motorlardan birisinin kapanması durumunda diğer motorun helikopteri yavaşça yere indirebilecek kadar güç sağladığını hatırlıyorum. Helikopterler uçaklar gibi değil kanatları yok biliyorsunuz. Motorun tamamen durması helikopterin çakılması demektir.

    Motorların çoğunun bir anda durma riski vardır kul yapısı oldukları için. Türbinli motor mu pistonlu motor mu derseniz tabi motorun kalitesine göre de değişecektir, fikrimce türbinli motorlar daha az titreşimli oldukları için daha dayanıklıdırlar gibi geliyor. Türbinli motorda ana mil sadece dönerken pistonlar sürekli hareket değiştirerek ileri geri hareket etmektedirler. Hareket eden parça sayısı eksantrik ve supaplarla artmaktadır. Bilen birisi varsa düzeltsin tabii.

    Türbinli motor bulmak kolay mıdır bilemiyorum. Bulunduğunuz yerde araştırma yapmanız gerekir, rusyadan da temin edebilirsiniz sanırım. Pistonlu motor etrafımızdaki bütün otomobillerde var, mazda rx-7 ve rx-8 hariç bunlarda wankel motor var, yine yüksek devirli oldukları için belki tercih edilebilirler ama bakımına dikkat edilmesi gereken motorlardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uygar2580

    Araştırma yapmadım fakat oynadığım bir helikopter oyununda (search and rescue 4) helikopterin çift motoru vardı sanırım ikisini birden çalıştırmadan havalanamıyordum, havadayken motorlardan birisinin kapanması durumunda diğer motorun helikopteri yavaşça yere indirebilecek kadar güç sağladığını hatırlıyorum. Helikopterler uçaklar gibi değil kanatları yok biliyorsunuz. Motorun tamamen durması helikopterin çakılması demektir.

    Motorların çoğunun bir anda durma riski vardır kul yapısı oldukları için. Türbinli motor mu pistonlu motor mu derseniz tabi motorun kalitesine göre de değişecektir, fikrimce türbinli motorlar daha az titreşimli oldukları için daha dayanıklıdırlar gibi geliyor. Türbinli motorda ana mil sadece dönerken pistonlar sürekli hareket değiştirerek ileri geri hareket etmektedirler. Hareket eden parça sayısı eksantrik ve supaplarla artmaktadır. Bilen birisi varsa düzeltsin tabii.

    Türbinli motor bulmak kolay mıdır bilemiyorum. Bulunduğunuz yerde araştırma yapmanız gerekir, rusyadan da temin edebilirsiniz sanırım. Pistonlu motor etrafımızdaki bütün otomobillerde var, mazda rx-7 ve rx-8 hariç bunlarda wankel motor var, yine yüksek devirli oldukları için belki tercih edilebilirler ama bakımına dikkat edilmesi gereken motorlardır.

    Bunlar ilgic bilgiler motorlarkonusunda uzmn deyilim ama tamamen yokolmus bir motoru reglefiye edebilirim kisaca tamamen mekanik olmasindan dolayi motorlarda benim icin cok basit seylerdir bu manad bilgim var bildigimiz dort zamanli motorlarin en buyuk problemi degisen hava basinci yani rakim sorunudur bu motorlarda surekli performans dusmesine sebebiyet veriri tabi bu sorunu cok kucuk guc kayiplariyla asmis markalar var mesela BMW bu manada dunyada en onde giden firmadir ama bi gercek vardirki bu motorlarin istem disinda durmasi an meselesidir ve havadaasili iken tekrar mars basma yada ne bileyim bizim bilinen tak vitese vurdurfalan gibi luksun de yoktur yada cek kenara in bu manada bualetlerde kullanilacak motor kusursuz olmali heralde burada olsa gerek performansi yuksek motosiklet moturundan bahsitmislerdi hafif dayanikli yuksek devir ve yuksek guc ureten motorlar bunlarda degerlendirilmeli diye dusunuyorum




  • Öncelikle tamamen mekanik sistemler helikopter gibi çok karmaşık bir araç için oldukça zorlayıcı olabilir bence. Çok kolay elektronik sistemlerle helikopterin dengesi daha kolay sağlanabilir diye düşünüyorum. Bildiğiniz gibi en ucuz otomobillerin motorlarında bile artık elektronik kontrol üniteleri var (ECU). Tabi motor elektroniği ve kontrol elektroniği. Bahsettiğiniz güç kayıplarını en aza indirmek için elektronik sistemler kullanılıyor sanırım. Motorsiklet motorundan ben bahsetmiştim evet aklıma ilk olarak küçük ebatlı yüksek güçlü motor olarak gelmişti.

    Elimizdeki 4 kanal oyuncak helikopterleri biraz önce araştırdım çin satış fiyatları 28 $a geliyor. Artık maliyetini hesap edin. Bunlarda bile GYRO dedikleri bir yön/konum sensörü var. Birtakım elektronik aksamıda araştırmalısınız bence.

    Bir video buldum. Çinli bir adam 2 yıldan fazla zaman harcayarak kendisine uçabilen bir helikopter yapmış fakat oldukça dengesiz görünüyor. 11.000$ gibi bir para harcamış, üstelik çinde.

    http://www.youtube.com/watch?v=LNMO93NOXVo

    Helikopteri havadayken stop etmiş ve çakılmış tabi, hurdasını 3000$ gibi bir fiyattan satmış.




  • sevgili uygar! once bi konuda anlasalim, butun elektirik yada elektronik kontrollerin arkasinda yani asil meseleyi halleden alete ivme veren iste onu ucuran indiren her turlu performansi saglayan mutlak mekank bir guc ve duzenek vardir olmazsa olmaz, ancak elektronik cihazlarla bunlari kontrol edip yonlendirebiliriz ve motor gibi bazi elemanlarda duzenli calismalarina yardimci olacak ilaveler yapabiliriz, ben su ana kadar kontrol sisyemleri uzerinde durmadim zira bu en son asamalarda gundeme gelebilir tabiki simdiden bilmek lazim ama beni asil kuskulandiran aktarma organlari ve bunlarin en az surtunme ile en yuksek verimi verirken ve hafif olacaginida dusunursek bu malzemelerin vede havada bir anda bilyedagilmasi ne bileyim saft kirilmasi ve buna benzer mekanik problemlerde olusabilecek ariza ihtimalini sifira kadar indire bilmek laim tabiki sonra bunlari en hassa sekilde kontrol edecek ve yonlendirecek en ideal sistemide bulmak lazim o babaska zaten sanirim biz yapamayiz hazir alip monte etmek lazim




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.