yapısına uygun değil çünkü, üniversal motor diye tabir edilen motorlar hem ac hem dc akımda çalışabilir bu tip motorlara örnek olarak elk. süpürge motorlarını gösterebiliriz,bahsettiğimiz motora gelince, bu motorla da stator kutupları sabittir bu kutuplar ya elektro mıknatıslar ile(büyük güçlü motorlarda) yada sabit mıknatıslar ile sağlanır. Herhangi bir iletkene doğru akım tatbik edildiğinde iletkende, sabit bir manyetik alan oluşturur.N ve S kutuplarından oluşan bu sabit manyetik alan etki alanının içerisindeki iletken cisimlere veya farklı manyetik alanlara sabit mıknatısın gösterdiği etkiyi gösterir. Yani iletken cisimleri kendisine çeker, aynı kutuplu manyetik alanları iter; farklı kutuplu manyetik alanları çeker. N kutbundan S kutbuna doğru oluşan bu kuvveti manyetik akı olarak adlandırıyoruz. DC motorlar, statorda oluşturulan sabit manyetik alanın rotorda oluşturulan sabit manyetik alanı itmesi ve çekmesi prensibine göre çalışır. Statorda kuzey-güney ekseninde oluşan sabit manyetik alana karşı, rotorda bu eksenden belli bir açıda kayık olarak yerleştirilen sargıda ikinci bir sabit manyetik alan oluşturulur. Rotorun hareketi ile rotor sargısının stator sargısıyla aynı eksene gelmesi ve hareketin sona ermesini engellemek için rotor üzerinde birden fazla sargı oluşturulmuştur. Bu sargılar yine rotorun üzerindeki bir kolektörde toplanır. Kolektöre uygulanan gerilim, kömür fırçalar marifeti ile aktarılır. Kömür fırçalar, sabit eksende olduğu için rotor döndükçe gerilim uygulanan sargılar da değişecektir. Her defasında stator eksenine belli açıda manyetik alan oluşturan sargıya gerilim tatbik edildiğinden dönme sürekli devam eder. Bu durumda Dc elektrik motoruna Ac gerilim uygulanırsa, gerilimin uygulandığı sargıda şebeke gerilimi frekansına uygun olarak degişken bir manyetik alan oluşacaktır.bizim stator manyetik alanımız sabit olduğu için rotor'da dönme yerine sadece bir sarsıntı, titreme oluşacaktır.
Arkadaşlar bana da yardım ederseniz sevinirim.Bugün eşim bantta koşarken yanık kokusu geldi ve durdurdum.Sonra çalıştırmaya çalıştım çalışmadı.Sonra motor kapağını söktüm bir daha denedim sorunsuz çalıştı.Daha alalı 2,5 sene oldu.Servisi aradım motor yanmıştır değişmesi lazım dedi.400-500 lira masraf çıkardı daha bakmadan.Motor yanmış olsa çalışmaması gerekmiyor mu?en ufak bir arızada motor mu değiştirmek gerekiyor.Yardımcı olursanız sevinirim.
quote:
Orijinalden alıntı: erhanmat
Arkadaşlar bana da yardım ederseniz sevinirim.Bugün eşim bantta koşarken yanık kokusu geldi ve durdurdum.Sonra çalıştırmaya çalıştım çalışmadı.Sonra motor kapağını söktüm bir daha denedim sorunsuz çalıştı.Daha alalı 2,5 sene oldu.Servisi aradım motor yanmıştır değişmesi lazım dedi.400-500 lira masraf çıkardı daha bakmadan.Motor yanmış olsa çalışmaması gerekmiyor mu?en ufak bir arızada motor mu değiştirmek gerekiyor.Yardımcı olursanız sevinirim.
Alıntıları Göster
Benim motorda sorun yok. Fakat motor sürücü kartı arızalı. Servis kartı aldı fakat 1 hafta sonra tamir edilemiyor değişmesi lazım deyip 400 tl masraf çıkardı. Bende internetten kart tamir eden bir iki yer buldum oralara bir götüreceğim. En azından arızalı elemanları bulusalar yeter kendim değiştireceğim. Bakalım becerebileceklermi.https://store.donanimhaber.com/90/9e/71/909e7181642a8e0e30e6698b3bdb063e.jpg
quote:
Orijinalden alıntı: evren kılıç
benim elimdeki motor bu,
arkadaşlar yukarıda resimleri bulunan koşu bandı motoru satılıktır, işine yaran arkadaş olursa bana ulaşabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: evren kılıç
quote:
Orijinalden alıntı: evren kılıç
benim elimdeki motor bu,
arkadaşlar yukarıda resimleri bulunan koşu bandı motoru satılıktır, işine yaran arkadaş olursa bana ulaşabilir.
Alıntıları Göster
Arkadaşlar bugün kartı biri ikitelli OSB de diğeri karaköyde 2 farklı elektronik kart tamir yerine götürdüm fakat ikiside "abi bunun çıkışları sağlam görünüyor muhtemelen mikrokontrollerde falan sorun vardır ondu da değiştirsek dahi yazılım yükleyemeyiz zor bi kart bu alabiliyorsan yenisini al" gibi cevaplar verip başından savdı. Canım sıkıldı iyice. Eve gelip kartı iyice inceledim. Birden 400v 470mF lık kondansatörün çevresinde hafif bir siyahlık olduğunu gördüm. Hemen kondansatörü söktüm altı komle simsiyahtı veee Bingo kondansatör patlamış... Sorun DC çevirici kondansatöründe imiş. Karaköye gidip kondansatör, 35A doğrultucu ve çıkış feti de dahil 35 tl lik malzeme aldım ve değiştirdim. Makine canavar gibi çalıştı Bu insanlar nasıl para kazanıyor nasıl iş yapıyor anlamıyorum. İşinin ehli usta bulmak bu kadar mı zor??? En güzeli de kendim başardım. Resimlerde gördüğünüz kodsansatör patlak olan ve alt taraf simsiyah olmuş. Diğer parçalar yeni aldıklarım. Ne olur ne olmaz elim değmişken onları da değiştirdim.
quote:
Orijinalden alıntı: sevketmehmet
Arkadaşlar bugün kartı biri ikitelli OSB de diğeri karaköyde 2 farklı elektronik kart tamir yerine götürdüm fakat ikiside "abi bunun çıkışları sağlam görünüyor muhtemelen mikrokontrollerde falan sorun vardır ondu da değiştirsek dahi yazılım yükleyemeyiz zor bi kart bu alabiliyorsan yenisini al" gibi cevaplar verip başından savdı. Canım sıkıldı iyice. Eve gelip kartı iyice inceledim. Birden 400v 470mF lık kondansatörün çevresinde hafif bir siyahlık olduğunu gördüm. Hemen kondansatörü söktüm altı komle simsiyahtı veee Bingo kondansatör patlamış... Sorun DC çevirici kondansatöründe imiş. Karaköye gidip kondansatör, 35A doğrultucu ve çıkış feti de dahil 35 tl lik malzeme aldım ve değiştirdim. Makine canavar gibi çalıştı Bu insanlar nasıl para kazanıyor nasıl iş yapıyor anlamıyorum. İşinin ehli usta bulmak bu kadar mı zor??? En güzeli de kendim başardım. Resimlerde gördüğünüz kodsansatör patlak olan ve alt taraf simsiyah olmuş. Diğer parçalar yeni aldıklarım. Ne olur ne olmaz elim değmişken onları da değiştirdim.
Alıntıları Göster
Konuyu başından beri takip ediyorum hocam... İyiki kuzu gibi 500 lira vermemişsiniz çakal servisler işte böyle para kazanıyor...
quote:
Orijinalden alıntı: EasyBell
Konuyu başından beri takip ediyorum hocam... İyiki kuzu gibi 500 lira vermemişsiniz çakal servisler işte böyle para kazanıyor...
Alıntıları Göster
kalkıp servise çakal demek ... biraz kaba olmuş.
quote:
Orijinalden alıntı: edi_büdü
kalkıp servise çakal demek ... biraz kaba olmuş.
Alıntıları Göster
Beceremediler arkadaşlar yapamadılar komple yenisi ile değiştirecez dediler. Bu artık çakallık mı iş bilmezlik mi bende bilmiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: sevketmehmet
Beceremediler arkadaşlar yapamadılar komple yenisi ile değiştirecez dediler. Bu artık çakallık mı iş bilmezlik mi bende bilmiyorum.
Alıntıları Göster
Arkadaşlar benim koşu bandı normal çalışırken birden durdu. Yalnız ilk çalışırdığımda şöyle motor 1 tur hareket ediyor gibi yapıyor ve duruyor. sonra içini açtım bağlantı kontrollerini yaptım. Tekrar bağlantılarını yaptım bu sefer motor deli gibi dönüyor. Kontrol devresi herhangi bir şekilde kontrol sağlamıyor. Motora giden gerilimi ölçtüm 316V DC gerilim gösteriyor. Bu normal midir? Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
Motor güç kontrolü yapan transistör kısa devre olmuştur onu ve onu süren devrede eleman değiştirmek sorunu büyük ihtimalle çözer.
Bir motor örnek 1 hp ise her çalışmada o gücü çekecek diye bir kural yoktur. Motor karşılığındaki yükü döndürmeye çalıştıkça yani zorlanma seviyesine göre akım çeker. Motor gücü bir lambanın gücü gibi değildir. Bir lamba kaç wattlıksa uygun gerilim uygulandığında o gücü harcar ama bir motor ihtiyaç duydukça güç çeker yani araba gibi düşünün arabanızın motoru sürekli aynı tüketimi yapmaz rampa yukarı ya da yüklüyken çok yakar.
quote:
Orijinalden alıntı: Sozuak
Motor güç kontrolü yapan transistör kısa devre olmuştur onu ve onu süren devrede eleman değiştirmek sorunu büyük ihtimalle çözer.
Bir motor örnek 1 hp ise her çalışmada o gücü çekecek diye bir kural yoktur. Motor karşılığındaki yükü döndürmeye çalıştıkça yani zorlanma seviyesine göre akım çeker. Motor gücü bir lambanın gücü gibi değildir. Bir lamba kaç wattlıksa uygun gerilim uygulandığında o gücü harcar ama bir motor ihtiyaç duydukça güç çeker yani araba gibi düşünün arabanızın motoru sürekli aynı tüketimi yapmaz rampa yukarı ya da yüklüyken çok yakar.
Doğrudan hatalı elemanı tespit etmek zor. Benim yaptığım gibi bütün güç elemanlarını, güç elemanlarını süren elemanları ve kondansatörlerini vs hepsini değiştir. Muhtemelen düzelir. Taş patlasın 50 tl ye mal olur.
quote:
Orijinalden alıntı: sevketmehmet
Doğrudan hatalı elemanı tespit etmek zor. Benim yaptığım gibi bütün güç elemanlarını, güç elemanlarını süren elemanları ve kondansatörlerini vs hepsini değiştir. Muhtemelen düzelir. Taş patlasın 50 tl ye mal olur.
Alıntıları Göster
İşimiz Elektronik Sistem ve kart onarımı olduğu için biz gidebildiğimiz yere kadar ölçüp test ederek bu işi yapıyoruz. Aksi takdirde yapacağımız işin bir anlamı kalmaz. Bu sayede sadece arıza gidermek değil neden nasıl ve niçin böyle olmuş sorularına da cevap bulmaya çalışıyoruz ki harici sebepler varsa ortadan kaldırabilelim yada müşteriyi uyaralım.
quote:
Orijinalden alıntı: Sozuak
İşimiz Elektronik Sistem ve kart onarımı olduğu için biz gidebildiğimiz yere kadar ölçüp test ederek bu işi yapıyoruz. Aksi takdirde yapacağımız işin bir anlamı kalmaz. Bu sayede sadece arıza gidermek değil neden nasıl ve niçin böyle olmuş sorularına da cevap bulmaya çalışıyoruz ki harici sebepler varsa ortadan kaldırabilelim yada müşteriyi uyaralım.
Alıntıları Göster
arkadaşlar bende e1 hatası aldım.Koşu bandı motorunu açtım.bir adet boşta duran mıktanıs buldum.hata almadan bir kaç saniye önce de motordan bir parça düşme sesi gelmişti.sanırım düşen parça bu mıktanıs.Ama bu mıktanısı nereye takıcağımı bulamadım. yardımlarınızı bekliyorum
sevketmehmetS
kullanıcısına yanıt
Motoru test edin isterseniz. Sonuçta besleme devrelerinde koruma olması lazım benim görüşümce.
quote:
Orijinalden alıntı: tolgaank88
arkadaşlar bende e1 hatası aldım.Koşu bandı motorunu açtım.bir adet boşta duran mıktanıs buldum.hata almadan bir kaç saniye önce de motordan bir parça düşme sesi gelmişti.sanırım düşen parça bu mıktanıs.Ama bu mıktanısı nereye takıcağımı bulamadım. yardımlarınızı bekliyorum
detaylı resmini koyarsanız belki yardımcı olabiliriz.
quote:
Orijinalden alıntı: TuRkiShCowboy
quote:
Orijinalden alıntı: tolgaank88
arkadaşlar bende e1 hatası aldım.Koşu bandı motorunu açtım.bir adet boşta duran mıktanıs buldum.hata almadan bir kaç saniye önce de motordan bir parça düşme sesi gelmişti.sanırım düşen parça bu mıktanıs.Ama bu mıktanısı nereye takıcağımı bulamadım. yardımlarınızı bekliyorum
detaylı resmini koyarsanız belki yardımcı olabiliriz.
Alıntıları Göster
hocam neyin detaylı resmini motorun mu?
Motorun detaylı resmini koyarsam en az 10 tane fotoğraf koymam lazım.Ki olabilecek bir kaç yeri denedim ama çalıştıramadım,muhtemelen gözükmeyen veya çok kritik kalan bir yerde.
quote:
Orijinalden alıntı: tolgaank88
arkadaşlar bende e1 hatası aldım.Koşu bandı motorunu açtım.bir adet boşta duran mıktanıs buldum.hata almadan bir kaç saniye önce de motordan bir parça düşme sesi gelmişti.sanırım düşen parça bu mıktanıs.Ama bu mıktanısı nereye takıcağımı bulamadım. yardımlarınızı bekliyorum
O mıknatıs muhtemelen motorun dönüp dönmediğini kotrol eden sensöre aittir. Mıknatıs düştüğü için sensör motorun dönmediğini sanıp E1 e düşüyordur. Bandın motor tarafındaki dingiline bağlı olabilir. Bir kontrol et istersen.
sevketmehmetS
kullanıcısına yanıt
Hocam yazmayı unutmuşum
Aynen dediğiniz gibi ancak ufak bir ilave durum daha oldu.
Okuyan arkadaşlar için yazayım E1 hatasının 2 sebebi varmış
1)Mıktnatısın düşmesi,ki bu en çok karşılaşılan durummuş
2)Motordun döndürdüğü yerin yanında bir küçük alıcı gibi bir parça var,bu parçanın bozulması.
Dediğin gibi mıkanıtsı motorun döndürdüğü yuvarlak parçaya mıktanısı taktım,ancak hata devam etti ve 2. adımıda uyguladım
Sorun şuan için çözüldü.
quote:
Orijinalden alıntı: tolgaank88
Hocam yazmayı unutmuşum
Aynen dediğiniz gibi ancak ufak bir ilave durum daha oldu.
Okuyan arkadaşlar için yazayım E1 hatasının 2 sebebi varmış
1)Mıktnatısın düşmesi,ki bu en çok karşılaşılan durummuş
2)Motordun döndürdüğü yerin yanında bir küçük alıcı gibi bir parça var,bu parçanın bozulması.
Dediğin gibi mıkanıtsı motorun döndürdüğü yuvarlak parçaya mıktanısı taktım,ancak hata devam etti ve 2. adımıda uyguladım
Sorun şuan için çözüldü.
Slm Model: ML 010- 3A CLASS B INSULATION 220 V DC FF 1.0AOM INPUT 3,5 HP 4700 RPM 6,5 AMP dunlop marka koşu bandı motorudur. Kontrol kartında yerinden kablo sokettleri çıkmış. Bana 2. el olarak geldi elektrik şeması yok kartın ve motorun yanma ihtimaline karşılık enerji bile veremiyorum elinde döküman ı bulunan yada bilgisitle bana yardımcı olabilirmisiniz Yanık motor yada kart olması halinde nerelerde tamir ettirebilirim Şimdiden çok teşekkür ederim.
sevgili arkadaş servis e çakal denmiyor Servisin çakal ına çakal deniyor malumun ilanı yani :D
quote:
Orijinalden alıntı: METPAM
sevgili arkadaş servis e çakal denmiyor Servisin çakal ına çakal deniyor malumun ilanı yani :D
iyi geceler arkadaşlar yardıma ihtiyacım var
activa elegance markalı profesyonel koşu bandımın motoru yandı. nerden bulabilirim acaba.