Şimdi Ara

Korsan Taksi (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
873
Cevap
16
Favori
142.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA


    Fiş konusu ise;
    Şirkete gider göstereceksem, onu bir şekilde hallediyoruz biz "Özel Şoför" olan arkadaşla..
    Çok fazla ifşa etmeye gerek yok bazı konuları bu tip yerlerde, merak etmeye de gerek yok..


    Bizim ne kadar vergi verdiğimiz merak ediliyor ama..

    Ayrıca akaryakıt zamlarından herkesten fazla şikayetçiyiz.. Kullanılan temel sarf malzemesinin dörtte üçü vergi olan bir başka meslek var mı acaba?
    O vergi vermemekle itham ettiğiniz araçlar yolda müşterisiz gezdiği her an vergi veriyorlar.. (korsan da aynı demeyin, onlar yolda boş gezmiyor)

    "işini hakkıyla yapmayan başka iş yapsın" denmiş..
    Ben açıkçası işini hakkıyla yapan adama hayatım boyunca üç beş kez rastlamışımdır sadece..
    Doktorundan amelesine, su tesisatçısından lokantacısına kadar kaç kişi işini dört dörtlük yapıyor Allah aşkına?
    Müşterisini yolunacak kaz olarak görmeyen kaç kişi var?
    Ama korsanın arabası şöyle konforluymuş kendisi böyle kibarmış.. Kibar olacak tabi, adam masrafsız zahmetsiz tatlı kar yapıyor..

    Eğer bunu "hak hırsızlığı" değil de "az paraya daha iyi hizmet" olarak görüyorsanız oto teybine ihtiyacınız olduğunda gidip tahtakaleden çalıntı almanızı tavsiye ederim.. Orada da çok uygun fiyata çok iyi modeller bulabilirsiniz..
    ama efendim onlar çalıntıymış, ne fark eder? Hak hukuk kimin umurunda sanki? "az paraya daha iyi teyp" işte..




  • Isparta'da 4-5 km yolu 19 liraya getirdi ya beni, sonuna kadar korsan diyorum artık.
  • Bu kadar şikayet varken 3-5 düzgün örnek verip taksicileri savunmayın artık.
    Bindiğim on taksiden sadece birinden memnun kalıyorum.
    Bindiğim on korsanın onundan da memnun kalıyorum.
    Taksicileri adam etmekle uğraşamam, korsana binmeye devam ederim.
    Ne zaman adam olurlar, müşterilerine saygıları olur o zaman belki...
    Onda sekiz olsun o bile yeterli korsanı bırakmam için, ama imkansız gibi birşey...
  • Kibar olmakla masrafsız zahmetsiz kar yapma arasında nasıl bir bağ kuruyorsunuz?

    "O zaman aynı mantıkla çok stressliyim, az para kazanıyorum, o zaman tüm saygısızlıkları müşterime yapabilirim, taciz edebilirim, yasadışı işler de yapabilirim, hatta hakaret bile edip tekme tokat kavga edebilirim" şeklinde bir önerme de yapaiblir miyiz?

    Evet ben de sizin gibi düşünüyorum, böyle bir önerme yapamayız tabiiki..

    O zaman nasıl bir mantık bu sizdeki?

    Bir de bir arkadaş "şoförlükten başka iş bilmeyen kişiler ne iş yapsın" demiş ya.. Onlara kimse neden taksicilik yapıyorsun demiyor.. Anlamak istemiyorsunuz galiba.. Şoför adam ADAM olamaz mı? ADAMLIK diye bir sıfat vardır hani.. Bir de ŞEREFSİZLER vardır..

    Taksi kullananların çooook büyük bir çoğunluğu, ekmeğinden midir suyundan mıdır, ŞEREFSİZ olup çıkıyor.. Sütü bozuluyor birden..

    Buradaki arkadaşlar işlerini iyi yapıyorlarsa ADAM ım ben diyorlarsa neden bu kadar şeyi üstlerine alınıp cevap vermeye ve kendilerini savunmaya gerek görüyorlar? Bizim tüm sözlerimiz bu ŞEREFSİZLERE!..

    Bizi bu tip insanlarla muhatap etmeye yönlendirmek yerine, evet çoğu taksici ŞEREFSİZin önde gideni ama siz yine de gelin demek yerine kendi içlerindeki pislikleri temizleseler?

    Daha hoş olmaz mı..

    Sanki bu daha doğru gibi ne dersiniz??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA


    Fiş konusu ise;
    Şirkete gider göstereceksem, onu bir şekilde hallediyoruz biz "Özel Şoför" olan arkadaşla..
    Çok fazla ifşa etmeye gerek yok bazı konuları bu tip yerlerde, merak etmeye de gerek yok..


    Bizim ne kadar vergi verdiğimiz merak ediliyor ama..

    Ayrıca akaryakıt zamlarından herkesten fazla şikayetçiyiz.. Kullanılan temel sarf malzemesinin dörtte üçü vergi olan bir başka meslek var mı acaba?
    O vergi vermemekle itham ettiğiniz araçlar yolda müşterisiz gezdiği her an vergi veriyorlar.. (korsan da aynı demeyin, onlar yolda boş gezmiyor)

    "işini hakkıyla yapmayan başka iş yapsın" denmiş..
    Ben açıkçası işini hakkıyla yapan adama hayatım boyunca üç beş kez rastlamışımdır sadece..
    Doktorundan amelesine, su tesisatçısından lokantacısına kadar kaç kişi işini dört dörtlük yapıyor Allah aşkına?
    Müşterisini yolunacak kaz olarak görmeyen kaç kişi var?
    Ama korsanın arabası şöyle konforluymuş kendisi böyle kibarmış.. Kibar olacak tabi, adam masrafsız zahmetsiz tatlı kar yapıyor..

    Eğer bunu "hak hırsızlığı" değil de "az paraya daha iyi hizmet" olarak görüyorsanız oto teybine ihtiyacınız olduğunda gidip tahtakaleden çalıntı almanızı tavsiye ederim.. Orada da çok uygun fiyata çok iyi modeller bulabilirsiniz..
    ama efendim onlar çalıntıymış, ne fark eder? Hak hukuk kimin umurunda sanki? "az paraya daha iyi teyp" işte..




    eğer bir doktordan memnun kalmazsam tekrar aynı doktora gitmem eğer çağırdığım tesisatçıdan memnun kalmazsam tekrar ne çağırırım ne de kimseye öneririm , gittiğim lokantadan memnun olmazsam tekrar gitmem.bu konuda tekel olan taksilere alternatif çıktı ve insanlar daha memnun kaldı.
    zaten bu alternatif için sizde daha iyi hizmet olduğunu söylüyorsunuz.mesele az para çok para da değil.parasıyla alınamayan hizmet yerine insanlar parasının karşılığı olan hizmeti tercih ediyor.mesele sadece para olsa bende dahil olmak üzere bu konuda yorum yapan arkadaşların tamamına yakını sizin söylediklerinize destek verirdi.alternatif kullanım da bu kadar artmazdı.ayrıca burada kimse çalıntı maldan falan bahsetmiyor.konuyu malesef çarpıtıyorsunuz.hak hukuk trafikte tanımayanlar sonradan nerde bizim hakkımız diye serzenişte bulunmasınlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    Kibar olmakla masrafsız zahmetsiz kar yapma arasında nasıl bir bağ kuruyorsunuz?



    Çok kar marjı olan bi yerde müşteriye gösterilen ilgiyle az kar marjı olan bir yerde müşteriye gösterilen ilgi aynı mıdır?
    Aradaki farkı bilmiyorsanız size bunu nasıl anlatayım? Çıkın biraz dolaşın, alışveriş falan yapın, gözlemleyin..

    gewa siz bir işportacı olsanız dükkan önüne tezgah açabilir misiniz? Veya dükkan sahibi olsanız önünüze tezgah açtırır mısınız?
    Hiç bir dükkan sahibi böyle bir durumda "fiyatlarımı şöyle yapayım, müşteriyi şöyle çekeyim" diye düşünmez, işportacıyı direkt kovar..
    Çünkü o dükkana bir sürü para bağlamıştır.. Ve önü kapatıldığı zaman "hakkı çalınmaktadır"..

    Bu haksız rekabettir ve size yok gibi gelse de korsan taksi işinde hırsızlık vardır..

    Siz yine binmeye devam edin, bunu engelleyemeyiz, ama şöförlerin kişisel hataları dışında da taksileri haksız yere eleştirmeyin lütfen..




  • Hocam fatura kestikten sonra gerisinin benim gözümde önemi yok. Sarı taksiler kendilerini bu hale getirdi. Bundan sonra tekrar eskisi gibi olsalar bile insanların gözünde düzelmeleri de zaman alır gibi geliyor.

    Ha birde şu var, işportacı değil bence karşıya açılan rakip bir dükkan olarak görebiliriz. Kar marjını daha düşük tutup daha iyi hizmet ile karşı dükkanın müşterilerini çekiyor diyebiliriz.
  • Ama karşıya açılan rakip dükkan "aynı şartlarda" rekabet etmektedir.. korsan öyle değil..

    Sizleri anlamadığımı zannetmeyin, herkes aldığı malı-hizmeti daha ucuza almak ister..
    Ama kendi mesleğiniz açısından da bir örnek oluşturun kafanızda.. Birileri ortaya çıkıyor, sizin yaptığınız işi daha ucuza yapıyor çünkü sizin kadar masrafı yok, sizin kadar yatırımı yok.. Dışardan elini kolunu sallaya sallaya gelip sektörünüze giren birileri..

    Bu tablo hoşunuza gider mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    Kibar olmakla masrafsız zahmetsiz kar yapma arasında nasıl bir bağ kuruyorsunuz?



    Çok kar marjı olan bi yerde müşteriye gösterilen ilgiyle az kar marjı olan bir yerde müşteriye gösterilen ilgi aynı mıdır?
    Aradaki farkı bilmiyorsanız size bunu nasıl anlatayım? Çıkın biraz dolaşın, alışveriş falan yapın, gözlemleyin..

    gewa siz bir işportacı olsanız dükkan önüne tezgah açabilir misiniz? Veya dükkan sahibi olsanız önünüze tezgah açtırır mısınız?
    Hiç bir dükkan sahibi böyle bir durumda "fiyatlarımı şöyle yapayım, müşteriyi şöyle çekeyim" diye düşünmez, işportacıyı direkt kovar..
    Çünkü o dükkana bir sürü para bağlamıştır.. Ve önü kapatıldığı zaman "hakkı çalınmaktadır"..

    Bu haksız rekabettir ve size yok gibi gelse de korsan taksi işinde hırsızlık vardır..

    Siz yine binmeye devam edin, bunu engelleyemeyiz, ama şöförlerin kişisel hataları dışında da taksileri haksız yere eleştirmeyin lütfen..





    hala kar marjından ,işportacılıktan ,dükkandan ve size göre kişisel (bize göre kitlesel) davranışlardan bahsediyorsunuz.bütün taksicilerde böyle düşünüyor.bu bakış açısıyla ne kadar konuşsanız ne size ne bize faydası olur.
    bizim , yani müşterinin isteği ;
    güvenlik : yani arabanın bakımı , sürüş emniyeti , trafik kurallarına riayet.
    saygı : sadece müşteriye değil trafikteki diğer yayalara ve şoförlerede
    temizlik : kişisel temizlik (insanımız için zor ama deodorantla tanışma evresi) ve arabanın temizliği
    falan filan daha uzar gider.
    sizin isteğiniz rakip kalmasın ,herşey eskisi gibi olsun ,taksici kendi yol güzergahını kendisi belirlesin ,trafik varsa canı isterse girmesin yani eski tas eski hamam olsun.
    artık bu zor.ya değişim ya değişim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    Kibar olmakla masrafsız zahmetsiz kar yapma arasında nasıl bir bağ kuruyorsunuz?



    Çok kar marjı olan bi yerde müşteriye gösterilen ilgiyle az kar marjı olan bir yerde müşteriye gösterilen ilgi aynı mıdır?
    Aradaki farkı bilmiyorsanız size bunu nasıl anlatayım? Çıkın biraz dolaşın, alışveriş falan yapın, gözlemleyin..

    gewa siz bir işportacı olsanız dükkan önüne tezgah açabilir misiniz? Veya dükkan sahibi olsanız önünüze tezgah açtırır mısınız?
    Hiç bir dükkan sahibi böyle bir durumda "fiyatlarımı şöyle yapayım, müşteriyi şöyle çekeyim" diye düşünmez, işportacıyı direkt kovar..
    Çünkü o dükkana bir sürü para bağlamıştır.. Ve önü kapatıldığı zaman "hakkı çalınmaktadır"..

    Bu haksız rekabettir ve size yok gibi gelse de korsan taksi işinde hırsızlık vardır..

    Siz yine binmeye devam edin, bunu engelleyemeyiz, ama şöförlerin kişisel hataları dışında da taksileri haksız yere eleştirmeyin lütfen..


    Bir şekilde müşteriye saygı gösterilmeme durumu haklı çıkarılmış mı oldu bu cümleyle?




  • Birgün Büyükdere Caddesi üzerinde 4.Levent'te taksiye bindim Beşiktaş dedim.
    Biraz gittik 2. köprü yoluna girmeye meyletti, izledim şaşkınlıkla son anda çevirdim. Abi bilmiyorum kusura bakma tarif etsene dedi. Yeni gelmiş taşı toprağı altın İstanbul'a.

    Şimdi soralım kendimize, bu adam neden nasıl taksicilik yapar ? Kim bunu işe alır ?
    Plaka sahipleri 3 kuruş ekmek parasına çalışırım diyene arabayı verdiğinden olmuyor mu? Bu kadar taksici nerden türedi ?

    Adam kirayı denkleştirip 3 kuruş cebine atabilmek için trafiğin canına okuyor. Kimse umrunda değil.
    Biran önce müşteriyi götürecek te yenisini alacak.

    Kist gibi sorunlu bir taksiciler topluluğu var İstanbul'da. Atılıp kurtulunur ya da iyileştirilir.
    Sağı solu belli olmayan psikopatlarla uğraşmaktansa, acaba nerden götürecek takacak mı diye endişe duymaktansa,
    kendimiz için olsun eşimiz için olsun güvendiğimiz nezih şoförlü kiralama yöntemini tercih ediyoruz artık.

    Plaka sahipleri günde 90 değil 100 değil 110 veririm diyene de değil 125 veririm diyene arabayı teslim etmeden önce düşüneceklerdi biraz da.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    Birgün Büyükdere Caddesi üzerinde 4.Levent'te taksiye bindim Beşiktaş dedim.
    Biraz gittik 2. köprü yoluna girmeye meyletti, izledim şaşkınlıkla son anda çevirdim. Abi bilmiyorum kusura bakma tarif etsene dedi. Yeni gelmiş taşı toprağı altın İstanbul'a.

    Şimdi soralım kendimize, bu adam neden nasıl taksicilik yapar ? Kim bunu işe alır ?
    Plaka sahipleri 3 kuruş ekmek parasına çalışırım diyene arabayı verdiğinden olmuyor mu? Bu kadar taksici nerden türedi ?

    Adam kirayı denkleştirip 3 kuruş cebine atabilmek için trafiğin canına okuyor. Kimse umrunda değil.
    Biran önce müşteriyi götürecek te yenisini alacak.

    Kist gibi sorunlu bir taksiciler topluluğu var İstanbul'da. Atılıp kurtulunur ya da iyileştirilir.
    Sağı solu belli olmayan psikopatlarla uğraşmaktansa, acaba nerden götürecek takacak mı diye endişe duymaktansa,
    kendimiz için olsun eşimiz için olsun güvendiğimiz nezih şoförlü kiralama yöntemini tercih ediyoruz artık.

    Plaka sahipleri günde 90 değil 100 değil 110 veririm diyene de değil 125 veririm diyene arabayı teslim etmeden önce düşüneceklerdi biraz da.




    şu kısımlara katılmıyorum. neden dersenız istanbulda sabah ve gece çalışan şöförün vermesı gerektıgı yevmıye bellıdır. kımse kolay kolay o paranın uzerıne calısmaz. (guncel fıyat nedır bılmıyorum babama sormam lazım ) yanı patrona vermesı gereken para bellıdır ve ondan daha az para getırecek sekılde calısan sofor sayısı cok azdır. aynı sekılde uzerınde getırecek de.. ve yıne tanıdıgım plaka sahıplerı adına konusayım. soforun gecmısı, trafıktekı hal ve hareketlerı, oncekı calıstıgı araba ve patronu arastırılmadan kolay kolay o kısıye araba verılmez.. bunun dısındakıler ya plakayı kıralamıstır.. kıra parasını cıkarıp kara geccem dıye agresıf (maganda seklınde tabır edılen ) sekılde calısmaya baslar. yada meslege yenı baslamıstır ve bı tanıdıgının esın dostun arabasında rıca mınnetle calısıyordur..


    @AXAPTA
    ben zaten kabul edıyorum her meslekte oldugu gıbı bu meslekte de tonla "CURUK ELMA" oldugunu ve bunları temızlemenın yolu mal sahıplerıyle musterılerın el ele vermesınden gecıyo. ha dıyebılırsınız bızene neden bız ugrasalım kı vb.. ama benzer sekılde bıze yetersız/kotu hızmet sunan beledıye,otobus fırmaları, fırmalar,devlet vb bı sekılde mudahale edıp duzeltmeye calısmazsak kısır donguye gırıp herkese zarar vermeye baslıcaktır. mal sahıplerı soforlerınden cok mu memnun oldugunu sanıyorsunuz.. cevrede ADAM yok kı mecburıyetten verıyorlar. babamın arkadasları nerdeyse her hafta tel acıp bosta duzgun sofor soruyo.. e ortalıkta ADAM kıtlıgı olunca mecburen carklar donsun dıye bı sekılde ıdare edılıyo..


    neyse sonucta halk soforlerın davranıslarından ve hızmet kalıtesınden sıkayetcı ve rahatsız ( benımde sıkayetcı olmadıgım soyelenemez).. ama buna karsı ortaya cıkarılan korsan taksı yada soforlu kıralık arac vb gıbı seylerı de tasvıp etmıyorum yasal olmadıgı ıcın ( vergı vb muhabbetıne gırmıcem. o konu artık vıcdana kalmıs kacırıp kacırmama durumları )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE


    Bir şekilde müşteriye saygı gösterilmeme durumu haklı çıkarılmış mı oldu bu cümleyle?


    Taksicilerin herhangi bir konuda haklı olup olmaması umurunuzda mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    Kibar olmakla masrafsız zahmetsiz kar yapma arasında nasıl bir bağ kuruyorsunuz?



    Çok kar marjı olan bi yerde müşteriye gösterilen ilgiyle az kar marjı olan bir yerde müşteriye gösterilen ilgi aynı mıdır?
    Aradaki farkı bilmiyorsanız size bunu nasıl anlatayım? Çıkın biraz dolaşın, alışveriş falan yapın, gözlemleyin..

    gewa siz bir işportacı olsanız dükkan önüne tezgah açabilir misiniz? Veya dükkan sahibi olsanız önünüze tezgah açtırır mısınız?
    Hiç bir dükkan sahibi böyle bir durumda "fiyatlarımı şöyle yapayım, müşteriyi şöyle çekeyim" diye düşünmez, işportacıyı direkt kovar..
    Çünkü o dükkana bir sürü para bağlamıştır.. Ve önü kapatıldığı zaman "hakkı çalınmaktadır"..

    Bu haksız rekabettir ve size yok gibi gelse de korsan taksi işinde hırsızlık vardır..

    Siz yine binmeye devam edin, bunu engelleyemeyiz, ama şöförlerin kişisel hataları dışında da taksileri haksız yere eleştirmeyin lütfen..


    renkli olarak alıntıladığım cümle nasıl bir mantıktır, nasıl bir cümledir, nasıl bir zihniyettir yahu??
    az para kazanıyorum o zaman müşteri herşeye müstehak mı?
    Türkiye'nin neden bu halde olduğunu özetleyen güzel bir örnek vermişsiniz şahsınız adına.




  • 2004 kışında İstanbul'da deli gibi kar yağarken bagaj başına 2 lira para alan taksiciye buradan saygılarımı iletiyorum.

    Bu arada iş gereği 1.5 yıl boyunca neredeyse her gün taksiye bindim. Hepsinden fiş almaya çalıştım. Çalıştım diyorum, çünkü taksicinin fişi olmaz, 5 liralık yol için fiş kesmez. Fiş keserken ceza yiyene tanık olmadım.

    Kısa mesafe işiyse almaz.

    Son seste müzik dinler.

    Yolu 100 metre uzatmak için takla atar.

    Arabanın içi leş gibi olur.

    Yasak olmasına karşın sigara içer.

    Trafikte her türlü leşliği yapar. Ters yol, makas, kırmızıda geçme, sıraya girmeme... Neden diye sorsan, ekmek parası. Ben de çalışıyorum kardeşim, ben de para kazanmaya çalışıyorum.

    İyi taksicilere denk gelmedim mi? Elbette. Ama işini iyi yapanlar o kadar az ki korsanın bu kadar yaygınlaşması kadar normal bir şey göremiyorum.

    Cumartesi gecesi Taksim'den Şişli'ye gideceğim, 5 taksi almadı beni. Neymiş, yol kısaymış, beyefendiler karşıya iş bekliyorlarmış. Ebenizin hörekesi dedim, ama içimden. Bir de kavgaya karışmak istemedim çünkü.

    Bu işten para kazananlar ya da kazanamayanlar taksiciler, ben değilim. Bu durumda korsandan kaliteli hizmeti ucuza alabiliyorken manyak mıyım ki taksicileri düzeltmeye adayayım hayatımı? Korsanı bitirecek olanlar taksicilerdir, biz müşteriler değiliz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz
    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE
    Bir şekilde müşteriye saygı gösterilmeme durumu haklı çıkarılmış mı oldu bu cümleyle?

    Taksicilerin herhangi bir konuda haklı olup olmaması umurunuzda mı?

    Hiç umurumda değiller açıkçası.
    Ne zaman ki içlerindeki düzgün taksici oranını %10 dan %80-90 a çıkarırlar, o zaman umurumda olurlar.
    Çoğunluğunda iş ahlakı yok, dolayısıyla umursanacak yanları da yok.

    Kış günü eşimle beraber 2 saat boyunca yağmur altında bekleyip onlarca taksiye binemediğimi hatırlıyorum.
    Hatta birini ışıklarda yakalayıp bindim, bana "nereye gidiyorsunuz" diye sorup cevabımı beğenmeyince "oraya gidemem" demişti.
    Eşim olmasa kapıyı kıracak hızda çarpıp bağırmak yerine kafa göz dalardım.
    Bu arada aynı tipler hava muhteşem ve trafik yokken insanın gözünün içine bakıyorlar resmen.




  • Yahu bu kadar haklı sebebe karşın hala haklı gösterme çabaları var ya.. şaşıyorum.. Az kazanç saygısızlık sebebi değildir. Nasıl bir mantık kurmaktır bu?

    Çürük elmalar falan demişsiniz de, o sepetin hepsi çürük.. İçinden 1-2 tane sağlam elma olabilir ama sepet kokmuş artık bitmiş.. Neden satın alayım ben çürük elmayı? İçindeki 2 tane sağlam elmanın hatrına mı.. Manavdan 2 kilo domates alırken bile poşetin içine bir tane çürük attı diye manavla kavga etmiyor musun.. O an görmesen bile eve geldiğinde o bir tane çürüğü gördün diye söylenmiyor musun.. Şimdi bana koca sepeti mi savunuyorsun..

    Yapmayın Allahaşkına!

    Sen tut trafiğin anasını ağlat,

    para üstü verme, taksimetrede yazdığından fazla al,

    küfür et, hem de ana avrat,

    yol seç, semt seç,

    saygıdan nezaketten nasibini alma,

    sonra da tüm bunlara karşın, az para kazanıyoruz o yuzden nazik değiliz de.. ne kadar ekmek o kadar köfte muhabbetine getir konuyu..

    korsanlar sadece düşük ücret olduğu için mi tercih ediliyor sizce?

    Şimdi biraz beyin fırtınası yapalım o zaman..

    Otobüs firmaları gibi iki firma olsa ist.da taksi hizmeti için.. tamam?

    A firmasının araçları sarı taksiler olsun.

    B firmasının araçları da korsan taksiler..

    İkisi de aynı taksimetreyi taksa.. (yani korsan diye az para olayını da kaldırıyorum.. avantaj denilen kısmı da nötrlüyorum..)

    Sizce hangi firma daha çok iş yapar?

    Dürüst olun ama.. taraflı olmayın.. objektif yorum istiyorum..

    Bu soruyu şu konuyu takip eden/yorum yazan örneğin 100 kişi varsa, 95 tanesi B firması yani korsan taksi der.. kalan 5 i de objektif olamaz taksicidir çünkü..

    Neden sarı taksiler bu kadar sevilmiyor sayfalardır yazılıyor.. Gayet çık bir şekilde şu şu şu sebepten dolayı, benim başıma şu şu şu olaylar geldi diye..

    Kimse bana kaldırıp vergiymiş güvenlikmiş vsvs konularından bahsetmesin..

    Ajitasyon yapmasın..

    "Ben az kazanıyorum, şu kadar giderim var, şu kadar zorluklar içindeyim o yuzden sarı taksiye binin" demesin kimse..

    "Bu kadar sorunlarla uğraşırken de e stressli oluyorum, o yuzden de istediğim kişi ile istediğim şekilde konuşurum / davranırım" da demesin..

    Saçmalamayın savundukça batıyorsunuz çünkü.. Nereden tutsanız elinizde kalan bir konu hakkında hala hak iddia ediyorsunuz..

    "Şoförlü Araç Kiralama" hizmeti bitmez, bitmeyecek, hep devam edecek..

    Ne zaman siz onlarla "hizmet" ve "kalite" anlamında rekabet edecek duruma gelirsiniz, o zaman onlar da biter! Bu da %0 ihtimal.. Çünkü zinhiyetinizin nasıl bir yapıda çalıştığını herkese gösteriyorsunuz yazdıkça..




  • taksici arkadaşlar yorumları okursa eğer normal taksiler ile korsanların taksimetre rakamları aynı olsa dahi, insanların yine korsanı seçeceğini anlamışlardır sanıyorum. bu konuda çok fazla para lafı edilmedi. her cümle davranışla alakalı açıldı. tabi ucuzlukta bu işin ayrı bir artısı.

    gelelim diğer arkadaşın istediği kendi sektörünüzden örnek olayına. turizmci olan arkadaşlar bilirler 5-10 yıl önce uçak bileti kesen firmaların yanında ayaklı acenta diye tabir edilen, insanların ayağına gelip istekleri tarih ve parkuru öğrenip dışardan uçak biletini havayolunun kendisinden alıp getiren ve acentalara göre ucuza bu işi yapan insanlar vardı.bu adamların avantajı neydi hem ucuzdu hem de bilet ayağına geliyordu.nasıl ucuza hallediyordu bu işi adamlar?biletin komisyonlarından düşüyorlardı.

    bu işin sonunda ne oldu?acentalar da motorlu veya ofisboy şeklinde kuryeler ile insanlara biletlerini ulaştırmaya başladı.fiyatlarını kendi komisyonlarından ödün vererek düşük fiyata vermeye başladılar ve böylelikle korsan nitelenecek ayaklı acenta olayı kalktı ortadan.kısaca ne oldu?korsanın verdiği hizmeti vererek kendilerine çeki düzen veren acentalar korsan işi yapanları bitirdiler.ancak taksicilerde düzelme adına 1 adım bile yok. yağmur yağar üstün ıslak alama derler.ulan ben senin tamponunun yarısı yere inmiş jantı yamulmuş sallana sallana giden arabana takım elbiseyle mi binmek zorundayım?iyi taksici bu sektörde yüzde 1 dir. ancak iyi korsan yüzde 85 dir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Ama karşıya açılan rakip dükkan "aynı şartlarda" rekabet etmektedir.. korsan öyle değil..

    Sizleri anlamadığımı zannetmeyin, herkes aldığı malı-hizmeti daha ucuza almak ister..
    Ama kendi mesleğiniz açısından da bir örnek oluşturun kafanızda.. Birileri ortaya çıkıyor, sizin yaptığınız işi daha ucuza yapıyor çünkü sizin kadar masrafı yok, sizin kadar yatırımı yok.. Dışardan elini kolunu sallaya sallaya gelip sektörünüze giren birileri..

    Bu tablo hoşunuza gider mi?


    burda ucuzluktan ziyade verilen hizmet kalitesinden bahsediyor korsanı savunan arkadaşların hepsi (Bende dahil). sarı taksi yeminle konuşuyorm, bak sarı taksi gelsin beni bahçelievlerden mköye her sabah akşam bedava götürsün, ama müzik açık yolda makaslar araba leş koltuklar göçmüş şöför ter kokuyo neden kabul edeyim... bak bedava diyorum neden bineyim... burda anlatılan maddiyat değil ucuzluk değil kalite...
    Ben arabam olmadığı zamanlarda önce belediye otobüsü metro metrobüs param oluncada korsan tercih ederim. çok ama çok nadir minibüs halk otobüsü taksiye binerim. her bindiğimdede bir iki örnek harici pişman inerim...
    Ayrıca benim işimi benden ucuza benim yanımda yapanada hoşgörüyle bakar herkesin kısmeti kendine derim... bendne iyide yapıyorsa helal olsun derim onun kalitesine ulaşmak ve geçmek içinde çakallık değil akılla çözüm ararım...




  • SultanAhmet'te Türk oldugum için taksiye binememiştim...
    Daha sayarım isterseniz elli tane neden korsan'ın sebeblerini.....
    Ayrıca iş yerime bulundugum noktadan 7.5 liraya gidiyor taksi 20 lira....
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.