Şimdi Ara

KM Arttıkça Motor Yağının Değişmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
5.704
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    1.5 Dizel Fiesta aracım var. Uzun uğraşlar sonucunda bulduğum Motul markasının 0W30 WSS-M2C950-A speclerine uygun yağını buldum fakat sanayideki usta, "KM arttıkça motorun yağının kalınlaşması gerektiğini, 0W30 yerine 5W30 tercih edilmeli" dedi.

    Aksi taktirde aracın çok fazla yağ yakacağını söyledi. Gerçeklik payı nedir? Bilginiz var mı?

    *araç 66.000 km'de.



  • Hayret 10 40 dememiş tuttum ustayı sanayi ustalarıbda gelişme var eksik söylemiş 66bindeki araca 20W 50 anca kurtarır
  • Anahtar kelimeler "sanayideki usta"

    Aracınızın bakımlarını kullanım kitapçığında yazdığı şekilde yapın. Daha yüksek kilometrelerde eğer araç yağ eksiltmeye başlarsa yağı kalınlaştırmayı deneyebilirsiniz. Aracınız yağ eksiltmiyorsa macera aramayın.
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    DPF'li araca da o özelliği taşımayan bir yağ koydu sağ olun. "Ben yıllarca tüm Ford'lara bu yağlardan koyuyorum bir şey olmuyor" dedi. Bir şey desen ters cevaplar, kaprisler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Anahtar kelimeler "sanayideki usta"

    Aracınızın bakımlarını kullanım kitapçığında yazdığı şekilde yapın. Daha yüksek kilometrelerde eğer araç yağ eksiltmeye başlarsa yağı kalınlaştırmayı deneyebilirsiniz. Aracınız yağ eksiltmiyorsa macera aramayın.
    Teşekkür ederim. Peki ortalama olarak, aracın kaç km de ne kadar yağ eksiltmesi normal karşılanabilir? Bilginiz var mı?
  • Yeni motorlardan anlamayan 50 bin km'den sonra 10w40 basan bir kuş serisi ustasına denk gelmişsiniz. Ustanızı değiştirin derim. Yağı vs. değiştirmeye gerek yok.
  • Böyle bilgisiz usta çok ki acele ile bir bakıma gittim benim 130 bindeki multijet araca 0-40 koymuş kansız o zaman cenaze vs derken o telaşla tam dikkat edemedim 300 km yaptım memlekete geldim arabanın heryerinden yağ kaçıyor 1 hafta sonra tekrar değişip selenia 5-40 koydum düzelmişti
  • dpf elinize almak istemiyosaniz eger dpf sistemlerine uygun olan bir yag ile değiştirin biran once
  • Adam doğru demiş niye hemen linçe başlıyorsunuz anlamadım 66 bindeki aracın yağı kalınlaştırılmaz orda yanlış ama km 200 bine yaklaştığı zaman yağını kalınlaştırmanda fayda var yağ eksiltme sorunun daha aza iner birde castrol shell gibi kendini ispatlamış markaların yağını kullanmanda fayda var eğer aracın yağ YAKIYORSA bu markalarda daha aza inecektir veya hiç yakmayacaktır


    BU SÖYLEDİKLERİMİN HİÇ BİRİ 66 BİNDEKİ ARAÇ İÇİN GEÇERLİ DEĞİL TABİKİ
  • 155 bin kmdeki citroen c3 aracıma kitapçığında yazdığı gibi 5W30 mobil yağ koydum 2 ay oldu herhangi bir eksilme gözlemlemedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezek

    Teşekkür ederim. Peki ortalama olarak, aracın kaç km de ne kadar yağ eksiltmesi normal karşılanabilir? Bilginiz var mı?

    Alıntıları Göster
    Yanlış hatırlamıyorsam ford kullanım kılavuzlarında periyodik bakım aralığı içinde 1 litreye eklenebileceği belirtiliyordu. İki bakım zamanı arasında 1 litreden fazla eksilme olursa servise danışın tarzında bir bilgi vardı.
  • 200000 kmdeki 1.3 multijete 0-40 koyuyorum 10000 kmde yarım lt eksiltiyor.
  • Burhan kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim. Ben de kılavuzu inceleyeyim.

    Değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. İlk aracım, pek bakım-onarım işlerinden anlayan birisi değilim maalesef. Araştırdıkça öğreniyorum. En kısa zaman içerisinde de motor yağını değiştiriyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezek

    Çok teşekkür ederim. Ben de kılavuzu inceleyeyim.

    Değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. İlk aracım, pek bakım-onarım işlerinden anlayan birisi değilim maalesef. Araştırdıkça öğreniyorum. En kısa zaman içerisinde de motor yağını değiştiriyorum
    Yağ konulduysa değiştirmeye gerek yok. Zira Ford'un yetkili servisleri de hala DPF'ye bile tam uyumlu olmayan 5W-30 kullanıyor 1.5 TDCi'lere. Bakın DPF'ye uygun olan C2-C3 bile değil, A5 yağ konuluyor. Sonraki bakımda 0W-30'a geçersiniz, içiniz rahat olsun.
  • Söylediği doğru ama en az 15-20 yaşında ve 350-500 bin km yi devirmiş araçlar için araç yağ yakmaya başlamışsa özellikle yazın kalın yağ kullanmakta fayda var . söylediği şeyin senin aracınla bir alakası yok fabrika ne diyorsa onu koy ..
  • Aman hocam sakın viskositeyi yükseltmeyin, 300bin km civarına gelince 5w30a gecebilirsiniz

    Benim araç 200bin kmde mobil 1 esp formula 5w30 ile neredeyse sıfıra yakın yağ eksiltiyor ustalara kalsa çoktan 10w40a geçip yanlış yağ kullanımından dolayı rektefiye bile yaptırmıştık.

    Ek olarak dpf temizliğine dikkat edin, rejenerasyon sırasında motor kapatılırsa motora yollanan fazla mazot yanamadıgı için kartere iniyor ve yağı bozuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 17 Mayıs 2019; 1:33:0 >
  • fastmustaine kullanıcısına yanıt
    1.4 hdi mi hocam ?
  • W00DPECKER kullanıcısına yanıt
    Hayır hocam 1.4i
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Aman hocam sakın viskositeyi yükseltmeyin, 300bin km civarına gelince 5w30a gecebilirsiniz

    Benim araç 200bin kmde mobil 1 esp formula 5w30 ile neredeyse sıfıra yakın yağ eksiltiyor ustalara kalsa çoktan 10w40a geçip yanlış yağ kullanımından dolayı rektefiye bile yaptırmıştık.

    Ek olarak dpf temizliğine dikkat edin, rejenerasyon sırasında motor kapatılırsa motora yollanan fazla mazot yanamadıgı için kartere iniyor ve yağı bozuyor.
    Hocam dpf temizliği için aracı, kılavuzunda yazılan şekilde (20 dk - 3000 devir) kullandım. Onun öncesinde yine iki saatlik bir şehirlerarası yolculuğum oldu genelde 2000 devirde gittim. Sanıyorum ki temizlenmiştir. Komple bu dpf iptal edenler de varmış zira parça fiyatı için servis 9.000 lira demiş. Sizin öneriniz var mıdır?

    Teşekkürler.




  • Klasik kuş ustaları her yerde mi aynı olur bunlar
    Benim aracım 1.5 CRDi motul kendi sitesinde 10w40 diyor (kullanma kılavuzu olmadığı için bakamıyorum)
    Ben eco-nergy 5w30 kullanıyorum memnunum. Tek sorunum ilk çalıştırmada hafif yağ yakıyor (1 saniye, tahminimce üst kapaktan sızıp ilk çalıştırmada yanıyor)
    Aracım 273 bin km'de şuan ve kalınlaştırmayıda düşünmüyorum.

    Siz şimdi 5w30 a geçerseniz 2 yıl sonra 10w40 sonra 20w50 falan gider böyle aşındırmayı arttırdığınızdan daha hızlı motoru yemeye başlar diye düşünüyorum.
    Ayrıca 0 Renaultlarda dahil 1.5 DCI için konuşuyorum yağ eksiltme oluyor ve servis bunu normal karşılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iCrush -- 17 Mayıs 2019; 1:49:42 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.