Şimdi Ara

Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
3.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Ebat değişiminde toplam çap önemlidir. Kafanıza göre degistirmeyin.

    Max hız konusunda yanlış düşünüyorsunuz. 250 km/s hıza sahip lastik yerine 170 km/s lik lastik takilmaz. Arada uçurum var. Yaz lastiği v ise kış h olabilir. Veya yaz lastiği h ise kış lastiği t serisi olabilir.

    Hocam yalvarırım "fabrika benim için en iyisini düşünür mantığindan vazgeçelim."

    Ben 170km hızı geçmeyeceksem ve daha yumuşak bir lastik kullanacaksam neden boşuna para verip yüksek hız ve performans lastiği alıyım? Haksız mıyım hocam?

    Hala ısrar ediyorsun.

    225-40-18
    225-45-17
    205-55-16
    195-65-15

    Bunlar neredeyse aynı çapa sahiptir. Ben golfu bu 4 lastikle kullandım. Aralarında sağlam sürüş ve güvenlik farkı var. Ayrıca dikkat edersen taban ve yanak değişimi aynı anda olur.

    Lastik hız sınırı illa son hıza çıkıldığında gerekli değildir. Atıyorum 120 ile giderken yüksek hızlı lastik daha güvenli olacaktır.

    Tabanın her değısiminde illa yanak da değişmez. 225 taban ile 215de oldugu gibi. Bu farz degil vacip değil. Zaten çaptan %2'lik bile bir değiskm olmuyor. 215 tabanla çap farkinı sifirlayacak bir yanak ölçusü de mümkün degil.

    Son paragrafınizdaki mantik da hatalı, tamam daha iyi olur ama o zaman daha güvenli diye murat 131 arabalar da 300+ hızlara dayaniklı lastik taksınlar? Tabi ki hayir, Lastik markası 170km hız limiti belirlediyse o hızlara kadar lastik güvenlidir demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.

    arkadasin soyledigi herseyi unutun.
    arabaninizin tam ebadinda michelin alpin alip takin.
    ne konfordan ne yol tutustan taviz verin.1000 lirayi bir kere verin 4-5 kis kafaniz rahat olsun.
    michelin alpin tek gecerim.gercekten inanilmazdir.yok artik yuh dedirtir.

    Alpin 5 almayı düşünüyorum ama o slick lastik deseni nedense kışın bir işe yaramazmış gibi geliyor..

    Hangi desen.deseni bi koyarmisiniz hocam. Abi inan muazzam muhendislik var o desende.2004 yili deseni ile ibizanin icinde 5 kisi cam gibi buzda gece ankara dikmene ciktik. Ben nasil olsa iterler diye pisligine durdum bakalim kalkabilecekmi diye kalkti valla.eti.etimesgutta araba kuytuda boyunca kar olurdu.kapiyi acip icine binmem yeterli idi.az bekle isinsin cama ufle on cam erisin bas silecege yuru git.boyunca kari usulca yarar cikardi.alpinli ibiza ile bmw 520 ile mahsur kalmis arkadasi kurtarip evine biraktim.istanbulda kar yagdimi gece yollar bosken biz ailecek arabaya dolusup karda gezmeye cikariz.camlicanin yokuslarina tirmaniriz :)

     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim

    Siir gibi desen hocam muhendislik harikasidir emin olabilirsin.bak esimin arabasinda bunun eski deseni var.2012 kasimda aldigimizda uzerinde gelenleri hic sokmedik iki yaz gezdi canavar gibi hala ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Slick lastiklerin desenide bu şekilde ve kışın tutunma sıfır. Freni konuşmuyorum bile. Elbette bunun dişleri daha derin, kış şartları için kullanılan maddelerden üretilen lastik ve Michelin elbette çok iyi bir marka ama ne bileyim, alengirli desen görünce içime siniyor.. Türk kafası işte.. xD

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karda kişa arabami disari cikarmadigim için gerek duymuyorum

    Ama bilgiler onemsenecek derecede faydali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C sınıfı 16 inç jantli arabalara genellikle 205 taban takılır ama focus 3te 215 tabanla gelir. Ve yanak yine 55.

    Şimdi ford kafasina göre mi yapmış oldu

    Konu Sahibi genel olarak haklı bence.

    Lüks arabalarda önlerle arkalarin tabanlari farklı oluyor ama inc ve yanak aynı oluyor çoğu zaman. E bu ne o zaman?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ebat olculerinden sasmayin arabalarin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    225,55,16 ile 205,55,16 arasinda o kadar cok fark varki kullanirken bile anlaman lazim

    Acikcasi 225 yerine 205 taban kullanan ve bunda sorun gormeyen birinin kis lastigi konusunda verecegi fikirler cok saglikli olmaz kusura bakma

    Ha dedigin yuksek suratlerde karli yollarda gecerli tabi ralli yapacaksan daha ince lastik gerekir evet

    Iyi bayramlar

    Forumdan takip ettiğim kadarıyla e39 Bmw'niz var. Bu arabaya 225 tabandan 275 tabana kadar orijinal jant ile orijinal ebatlarda lastik takılır. Yani çok da abartmayalım lütfen.




    Konu abartma degil hatali bilgi vermedir.

    Evet e39 var ama bu benim 20.nci arabam

    225 den 275 e taban degisirken capda degisir. 225-55-16 ister e39 yada 235-45-17 yada 255-35-18 ister
    Yada 275-30-19 ister kafana gore takamazsin

    225-55-16 yerine lastik basina en az 100 tl az verip 205-55-16 alirim dersen veya v hiz endeksi cok gereksiz ben 240 yapmiyorum alirim t hiz endeksini 180 i gecmem demekde hatalidir.

    Araciniz 180 le giderken agirlik ve yol sartlari oylesine zorlasabilirki y endeksi bile belki yeterli kalir. Sonra yarildi bu lastik dersin.

    Kar lastiginde ise boyutu daralt diyen bir uretici zaten yoktur. Ralli fotograflariyla koreagrafi yapip uzmanlik taslamanizi hos bulmuyorum.

    Sozun ozu yazdiklarinizdan bilgilerinizin cok kisitli oldugu belli lutfen yanlis bilgilendirme yapmayin.

    Iyi bayramlar


    Taban istedigi kadar değişsin çap değismeyecek şekilde ayarlanır. Çap değişimi % 3'ü aşmıyorsa sadece taban da değiştirilebilir. Önce e39 aracınızın kapısının içine bakın, oradaki çap ve taban değişimlerini okuyun, iyice sindirin sonra tekrar konuşalım hocam. 20 araba değiştirmeyle hersey öğrenilmiyor malesef.

    Taban degisince cap degismez demen yeterli dostum. Biyere bakmama gerek kalmadi. Sen istedigin lastikle gezebilirsin hayirli bayramlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    225,55,16 ile 205,55,16 arasinda o kadar cok fark varki kullanirken bile anlaman lazim

    Acikcasi 225 yerine 205 taban kullanan ve bunda sorun gormeyen birinin kis lastigi konusunda verecegi fikirler cok saglikli olmaz kusura bakma

    Ha dedigin yuksek suratlerde karli yollarda gecerli tabi ralli yapacaksan daha ince lastik gerekir evet

    Iyi bayramlar

    Forumdan takip ettiğim kadarıyla e39 Bmw'niz var. Bu arabaya 225 tabandan 275 tabana kadar orijinal jant ile orijinal ebatlarda lastik takılır. Yani çok da abartmayalım lütfen.




    Konu abartma degil hatali bilgi vermedir.

    Evet e39 var ama bu benim 20.nci arabam

    225 den 275 e taban degisirken capda degisir. 225-55-16 ister e39 yada 235-45-17 yada 255-35-18 ister
    Yada 275-30-19 ister kafana gore takamazsin

    225-55-16 yerine lastik basina en az 100 tl az verip 205-55-16 alirim dersen veya v hiz endeksi cok gereksiz ben 240 yapmiyorum alirim t hiz endeksini 180 i gecmem demekde hatalidir.

    Araciniz 180 le giderken agirlik ve yol sartlari oylesine zorlasabilirki y endeksi bile belki yeterli kalir. Sonra yarildi bu lastik dersin.

    Kar lastiginde ise boyutu daralt diyen bir uretici zaten yoktur. Ralli fotograflariyla koreagrafi yapip uzmanlik taslamanizi hos bulmuyorum.

    Sozun ozu yazdiklarinizdan bilgilerinizin cok kisitli oldugu belli lutfen yanlis bilgilendirme yapmayin.

    Iyi bayramlar


    Taban istedigi kadar değişsin çap değismeyecek şekilde ayarlanır. Çap değişimi % 3'ü aşmıyorsa sadece taban da değiştirilebilir. Önce e39 aracınızın kapısının içine bakın, oradaki çap ve taban değişimlerini okuyun, iyice sindirin sonra tekrar konuşalım hocam. 20 araba değiştirmeyle hersey öğrenilmiyor malesef.

    Taban degisince cap degismez demen yeterli dostum. Biyere bakmama gerek kalmadi. Sen istedigin lastikle gezebilirsin hayirli bayramlar.

    Taban istediği kadar degişsin çap değişmeyecek şekilde ayarlanir demek taban kaç olursa olsun çapdaki değisiklik % 3'ü aşmayacak sekilde ayarlanir, yani yanaga müdahele edilir. Yani çapı belirleyen taban degil yanaktır. İsterseniz daha detayli da izah ederim. Ama önce e39 aracınizın şöför kapısındaki yazanlara bakarsanız iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 4 Ekim 2014; 17:56:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Karda kişa arabami disari cikarmadigim için gerek duymuyorum

    Ama bilgiler onemsenecek derecede faydali.

    Çok teşekkür ederim hocam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    C sınıfı 16 inç jantli arabalara genellikle 205 taban takılır ama focus 3te 215 tabanla gelir. Ve yanak yine 55.

    Şimdi ford kafasina göre mi yapmış oldu

    Konu Sahibi genel olarak haklı bence.

    Lüks arabalarda önlerle arkalarin tabanlari farklı oluyor ama inc ve yanak aynı oluyor çoğu zaman. E bu ne o zaman?


    Mükemmel bir örnek vermişsiniz hocam, teşekkur ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    225,55,16 ile 205,55,16 arasinda o kadar cok fark varki kullanirken bile anlaman lazim

    Acikcasi 225 yerine 205 taban kullanan ve bunda sorun gormeyen birinin kis lastigi konusunda verecegi fikirler cok saglikli olmaz kusura bakma

    Ha dedigin yuksek suratlerde karli yollarda gecerli tabi ralli yapacaksan daha ince lastik gerekir evet

    Iyi bayramlar

    Forumdan takip ettiğim kadarıyla e39 Bmw'niz var. Bu arabaya 225 tabandan 275 tabana kadar orijinal jant ile orijinal ebatlarda lastik takılır. Yani çok da abartmayalım lütfen.




    Konu abartma degil hatali bilgi vermedir.

    Evet e39 var ama bu benim 20.nci arabam

    225 den 275 e taban degisirken capda degisir. 225-55-16 ister e39 yada 235-45-17 yada 255-35-18 ister
    Yada 275-30-19 ister kafana gore takamazsin

    225-55-16 yerine lastik basina en az 100 tl az verip 205-55-16 alirim dersen veya v hiz endeksi cok gereksiz ben 240 yapmiyorum alirim t hiz endeksini 180 i gecmem demekde hatalidir.

    Araciniz 180 le giderken agirlik ve yol sartlari oylesine zorlasabilirki y endeksi bile belki yeterli kalir. Sonra yarildi bu lastik dersin.

    Kar lastiginde ise boyutu daralt diyen bir uretici zaten yoktur. Ralli fotograflariyla koreagrafi yapip uzmanlik taslamanizi hos bulmuyorum.

    Sozun ozu yazdiklarinizdan bilgilerinizin cok kisitli oldugu belli lutfen yanlis bilgilendirme yapmayin.

    Iyi bayramlar


    Taban istedigi kadar değişsin çap değismeyecek şekilde ayarlanır. Çap değişimi % 3'ü aşmıyorsa sadece taban da değiştirilebilir. Önce e39 aracınızın kapısının içine bakın, oradaki çap ve taban değişimlerini okuyun, iyice sindirin sonra tekrar konuşalım hocam. 20 araba değiştirmeyle hersey öğrenilmiyor malesef.

    Taban degisince cap degismez demen yeterli dostum. Biyere bakmama gerek kalmadi. Sen istedigin lastikle gezebilirsin hayirli bayramlar.

    Taban istediği kadar degişsin çap değişmeyecek şekilde ayarlanir demek taban kaç olursa olsun çapdaki değisiklik % 3'ü aşmayacak sekilde ayarlanir, yani yanaga müdahele edilir. Yani çapı belirleyen taban degil yanaktır. İsterseniz daha detayli da izah ederim. Ama önce e39 aracınizın şöför kapısındaki yazanlara bakarsanız iyi olur.

    Dostum ben anlatamadim galiba

    Kendi soyledigin hatali seyi oylesine savunuyorsunki...

    Bak simdi e39 icin bmw demiski 225 55 16 95w kullan

    Sende diyorsunki ben sakin kullanan biriyim bunun yerine 205 55 16 91t takarim

    Tabi takarsin ama su riski de goze alman gerek

    205 yanak sadece tabandan 2 cm dar lastik ustelik tabanin capa etkisi ile lastigin tabani aslinda yaklasik 10 cm2 bir alani kaybeder. Yani aslinda alan normalde 225x55 mm iken 205x55 mm olarak gerceklesiyor. E 4 lastik var aracta toplamda 40 cm2 alani kaybediyorsunuz. Toplam alanin nerdeyse yuzde 10 demek... simdi anlatabiliyormuyum?

    Ayrica hiz endeksini de dusurdunuz e bu durumda yanak sertligide azalacak... peki sizce bmw bunu size onerebilirmi? Onermemesinin tek sebebi budur. Alan kaybi demek yol tutustan feragat demektir. Hiz indeksini dusurmek yuksek suratte stabilite kaybi demwktir.

    Gelelim kar lastigine
    Kar lastiginde alani azaltmak ise yarar elbet bu kesin
    Ancak bu yuksek suratlerde farki hissettirir. Rallicilerin dar taban kullanma sebebi budur.

    Bmw e39 16 jant icin 225 55 16 onerirken mercedes w214 icin ise 225 65 16 ebadi onermektedir mesela... buda yuksek yol tutus yuksek konfor yuksek hiz demwktir.

    Sonuc olarak siz isterseniz 195 taban kullanin karar sizin
    Ama araca onerilen lastik ebadini kafama gore degistiririm demek en basit tabirle risk almak ve cahil cesareti olur.

    Bu konuda daha cok sey yazarim ama siz ne dersek diyelim kendi fikrinizde inat edecek gibisiniz. O yuzden alinti yapmayinda en azindan gerektiginde bu bilgiler birinin isine yaramak icin burda kalsin. Iyi bayramlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teşekkürler hocam, görüşünuze katılmasam da saygı duyuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 4 Ekim 2014; 21:44:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam siz 205x55 hesabı hatalı. Lastik ölçüsünün ortadaki kısmı yanak yüksekliği verir. Onunda hesabı şu şekilde: taban genişliğinin %x'i. Yani lastik 205 55 16 ise yanak yüksekliği 205x0.55= 112.75 tir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dexter_

    hocam siz 205x55 hesabı hatalı. Lastik ölçüsünün ortadaki kısmı yanak yüksekliği verir. Onunda hesabı şu şekilde: taban genişliğinin %x'i. Yani lastik 205 55 16 ise yanak yüksekliği 205x0.55= 112.75 tir.

    Kesinlikle doğru, benim anlatmak istediğim de bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 225 55 16 bildiğim kadarıyla çoğu firma koymuyor orjinal çıkışlara,neydi araç ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kışlık lastikten önce alıntı yapmayı öğrenmek gerek bence..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnie Walkerr

    225 55 16 bildiğim kadarıyla çoğu firma koymuyor orjinal çıkışlara,neydi araç ?

    Bmw e39 5 kasalar, Ford Mondeo gibi araçlarda var hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Kışlık lastikten önce alıntı yapmayı öğrenmek gerek bence..

    Bu söz kime geldi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Kışlık lastikten önce alıntı yapmayı öğrenmek gerek bence..

    Bu söz kime geldi hocam?

    Ilk mesajla beraber birsürü mesaji alıntı yapıp yazanlara geldi. Umarım siz onların içinde yoksunuzdur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Kışlık lastikten önce alıntı yapmayı öğrenmek gerek bence..

    Bu söz kime geldi hocam?

    Ilk mesajla beraber birsürü mesaji alıntı yapıp yazanlara geldi. Umarım siz onların içinde yoksunuzdur.

    Teşekkurler cevap verdiginiz için. Ben de konumda yazdıklarımın birine ait olduğunu, alınti ve kaynak göstermediğimi düşündügünüz için öyle yazdınız sandim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.