Şimdi Ara

Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
3.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015

    NOKİAN WR D3 kış lastiği kullanan biri olarak şiddetle öneriyorum. tam kış lastiği.

    nokianın diğer lastikleri 4 mevsim lastiktir. buna dikkat edilsin. arkadaşlar alıyorlar 4 mevsim olduğunu bilmeden. sonra memnun kalmıyorlar.

    Siz söylediginiz tip haricinde kış lastiği yok diyorsunuz ama aşağıda örnek veriyorum. 800 küsür liradan 560 liraya düşmuş :)

    http://www.hepsiburada.com/m/nokian-225-55-r-16-99-t-xl-hakkapeliitta-8-kis-lastigi-uretim-tarihi-2014--p-OTKMTS31881

    illa birşeyi ıspatlamaya çalışmıyorum. dediğim lastiği kullananlar farkı göreceklerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Egzosta patlıcan söğüren kişi sizdiniz değil mi?
  • Konu dışı olacak ama avatar resmini görünce gülme geliyor.Roldeki adam geliyor aklıma, konuyu da ciddiye alamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.

    arkadasin soyledigi herseyi unutun.
    arabaninizin tam ebadinda michelin alpin alip takin.
    ne konfordan ne yol tutustan taviz verin.1000 lirayi bir kere verin 4-5 kis kafaniz rahat olsun.
    michelin alpin tek gecerim.gercekten inanilmazdir.yok artik yuh dedirtir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.

    arkadasin soyledigi herseyi unutun.
    arabaninizin tam ebadinda michelin alpin alip takin.
    ne konfordan ne yol tutustan taviz verin.1000 lirayi bir kere verin 4-5 kis kafaniz rahat olsun.
    michelin alpin tek gecerim.gercekten inanilmazdir.yok artik yuh dedirtir.

    michelin alpin gerçekten iyidir. yumuşak ve en sessiz lastiklerden biridir. ancak yarılma ve balon yapma riski vardır. dikkatli kullanmak gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    Konu dışı olacak ama avatar resmini görünce gülme geliyor.Roldeki adam geliyor aklıma, konuyu da ciddiye alamıyorum.

    evet rolü gerçekten iyi yapıyor bence de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunların hepsi mutlaka önemli ama...

    Öncelikle 4 mevsim lastiği hikayesine inanıp, kar , buz üzerinde kış lastiksiz gezmeye kalkmayın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Bunların hepsi mutlaka önemli ama...

    Öncelikle 4 mevsim lastiği hikayesine inanıp, kar , buz üzerinde kış lastiksiz gezmeye kalkmayın..

    Aynen . tam tespit.
  • Kışlık lastik ince alınır.

     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim


     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim

     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    Kışlık lastik ince alınır.

     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim


     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim

     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim

    Valla helal olsun, tebrik ederim hocam, bu resimler ilaç gibi geldi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Egzosta patlıcan söğüren kişi sizdiniz değil mi?

    Evet bendim hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Egzosta patlıcan söğüren kişi sizdiniz değil mi?

    Evet bendim hocam

    bunu nasıl yaptın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Egzosta patlıcan söğüren kişi sizdiniz değil mi?

    Evet bendim hocam

    bunu nasıl yaptın?

    Linki aşağıda, resimler sonraki sayfalarda.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=91389017&p=1#91389017

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Egzosta patlıcan söğüren kişi sizdiniz değil mi?

    Evet bendim hocam

    bunu nasıl yaptın?

    Linki aşağıda, resimler sonraki sayfalarda.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=91389017&p=1#91389017

    alemsin. zengin kız fakir oğlan dizisinde bence rol verseler iyi olurdu sana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SATURNUS2015 -- 3 Ekim 2014; 19:08:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015


    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.

    arkadasin soyledigi herseyi unutun.
    arabaninizin tam ebadinda michelin alpin alip takin.
    ne konfordan ne yol tutustan taviz verin.1000 lirayi bir kere verin 4-5 kis kafaniz rahat olsun.
    michelin alpin tek gecerim.gercekten inanilmazdir.yok artik yuh dedirtir.

    michelin alpin gerçekten iyidir. yumuşak ve en sessiz lastiklerden biridir. ancak yarılma ve balon yapma riski vardır. dikkatli kullanmak gerekir.

    Kis lastikledi kalin hocam yapmiyo oyle seyler.hatta esimin arabasi yazinda alpinle gezdi bisi olmadi.yazlik bridge kislik alpin favorim.yazlik michelin hic kullanmadim hayatimda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015


    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.

    arkadasin soyledigi herseyi unutun.
    arabaninizin tam ebadinda michelin alpin alip takin.
    ne konfordan ne yol tutustan taviz verin.1000 lirayi bir kere verin 4-5 kis kafaniz rahat olsun.
    michelin alpin tek gecerim.gercekten inanilmazdir.yok artik yuh dedirtir.

    michelin alpin gerçekten iyidir. yumuşak ve en sessiz lastiklerden biridir. ancak yarılma ve balon yapma riski vardır. dikkatli kullanmak gerekir.

    Kis lastikledi kalin hocam yapmiyo oyle seyler.hatta esimin arabasi yazinda alpinle gezdi bisi olmadi.yazlik bridge kislik alpin favorim.yazlik michelin hic kullanmadim hayatimda

    doğrusun hocam. yazlık michelinler söz konusu olan. yazlık bridge olması çok iyi bir tercih. bende turanza ER300 kullanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    Konu dışı olacak ama avatar resmini görünce gülme geliyor.Roldeki adam geliyor aklıma, konuyu da ciddiye alamıyorum.

    Bu adama baktıkça ben de gülüyorum. Ama paylaşımların ciddiyetini bozacak kadar bir etkisi olduğunu bilmiyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslında bunları hıc gerek yok kar çorapları var bu işe yarayabılır :S
  • 225,55,16 ile 205,55,16 arasinda o kadar cok fark varki kullanirken bile anlaman lazim

    Acikcasi 225 yerine 205 taban kullanan ve bunda sorun gormeyen birinin kis lastigi konusunda verecegi fikirler cok saglikli olmaz kusura bakma

    Ha dedigin yuksek suratlerde karli yollarda gecerli tabi ralli yapacaksan daha ince lastik gerekir evet

    Iyi bayramlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle orjinal ebattan şaşmayın arkadaşlar.
    Siz standart bir kullanıcısınız ve aracınızı standart koşullarda kullanacaksınız bu yüzden ince lastiğe falan gereksiniminiz olmayacak.
    Ha kışın ralliye katılacaksınız, off road yapacaksınız tamam bunları konuşuruz ama bunun dışında aracınızın orjinal ebatından vazgeçmenin de bir takım götürüleri olacaktır.
    Alın Goodyear UG serisi (örnek olarak verdim yoksa büyük firmaların bir çoğunun çok iyi lastikleri olduğunu biliyorum) kış lastiklerini keyfinize bakın ve tekrar ediyorum orjinal ebattan vaz geçmeyin heleki konuyu arkadaşın yazdığı direk taban ölçüsünü küçültüp yanak ölçüsüne dokunmamak hiç doğru bir hareket olmaz.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.