Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı, 3 Masaüstü Kullanıcı
93
Cevap
0
Favori
2.274
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3206 Mesaj
    skoda superb için ebatlar

    http://www.skoda.com.tr/new/superbkarsilastir.asp

    Lastikler 205/55 R 16 - 225/45 R17

    küçük ebat için jant değiştirmek lazım
    _____________________________
    SKODA SUPERB 2013 1.6 TDI DSG
  • Yüzbaşı
    513 Mesaj
    "Lastiğin orijinal ölçüsünü değiştirmemek gerekir" düşüncesi mantık olarak doğru, ancak otomobil üreticileri aynı modelin iki farklı donanım seviyesinde farklı lastik taban ölçüsü kullanabiliyorlar. Örneğin alt donanımında 195/55/16, üst donanımında 205/55/16 bulunan bir çok model var.

    Bu bakımdan, kışın 205/55/16 yerine 195/55/16 lastik kullanılabileceğini düşünüyorum.

    Bu başlığı açan arkadaşa da, katkıda sağlayan diğerlerine de teşekkür ederim.
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    526 Mesaj

    görüyor ve arttırıyorum:

    205/55/16 yerine 195/65/15 demir jantlarla çok daha iyi gider, sök tak 10 dakikada tamam, balans ayarına da gerek yok. Hem çap düştüğü için lastik fiyatı da daha ucuz.
    |
    |
    multimode kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1235 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: multimode

    "Lastiğin orijinal ölçüsünü değiştirmemek gerekir" düşüncesi mantık olarak doğru, ancak otomobil üreticileri aynı modelin iki farklı donanım seviyesinde farklı lastik taban ölçüsü kullanabiliyorlar. Örneğin alt donanımında 195/55/16, üst donanımında 205/55/16 bulunan bir çok model var.

    Bu bakımdan, kışın 205/55/16 yerine 195/55/16 lastik kullanılabileceğini düşünüyorum.

    Bu başlığı açan arkadaşa da, katkıda sağlayan diğerlerine de teşekkür ederim.



    Çok harika bir örnek olmuş, bazi araçlarda farklı taban fabrika çıkışlı lastik olduğunu bilmiyordum, teşekkürler.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1116 Mesaj
    Konu sahibi haklı.Ayrıca aracın üstündeki lastik neyse o kullanılmalı tezi yanlış.Astra h sedan aracıma fabrika onaylı 3 farklı lastik ebatı takılabiliyor.195 65 15 (kışlık lastik için kullandığım ebat)- 205 55 16 ( fabirka çıkışı lastik ebadı) bi de 17 inç olanı var.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    513 Mesaj

    Aynen öyle hocam. Örneğin VW Passat 1,4 lt TSI 122 PS için:

    Trendline 205/55R16

    Comfortline 215/55R16.

    Broşüründen de bakılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi multimode -- 9 Ekim 2014; 17:16:52 >
    |
    |
    Combalac kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Er
    14 Mesaj
    merhaba,
    4x4 tiguan var. kış lastiği bakarken 4 mevsimleri de araştırmaya başladım. 215-65-r16 ebat.

    sizce kış lastiği mi yoksa 4 mevsim mi bakmalıyım.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3815 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    "1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın... "

    Katılmıyorum orjinal ölçüsü neyse o alınmalı

    Nedenine gelince;

    1. 225 tabanla 215 arasında çok az bir fark var, kar'da etkisi olacagını sanmıyorum yere basan alan artacagı için tutunmada artar.Hadi olsa bile yol tutuş da azalma ve fren mesafesinde azalma olur.
    2. aracın jantlarıda orjinal lastigin ebatlarına uygun oldugundan takıldıgında sorun olmasada, çukurlarda yada tümseklerde lastigin yanlardan zarar görme olasılıgı artar (balon yapma riski) jant daha geniş bir alana ağırlık dağıtımı yapmak yerine daha dar bir alana yapar.
    Bir araca sadece tek ebat lastik olur şeklinde takılmak anlamsız. Bilinçli bir şekilde farklı lastikler kullanılabilir. Lastik tabanı daralınca aynı ağırlık daha dar bir alana basılmış olur ayrıca kar yığını içerisinde daha az dirençle karşılaşır. Daha dar lastiğin karlı koşullarda tutuş avantajı olduğu tartışmasız bi şey.





    Her jant için de kullanılabilir max ve min lastik boyutları vardır. Yalnız şunu belirteyim ki 205 45 17 lastik ile 225 45 17 lastik yanak ebatları farklıdır. Çok fark olmasa da...



    Konuyu açan arkadaşın önerileri çok yerinde ve doğru



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"




  • Binbaşı
    1262 Mesaj
    Hem taban küçük hem de hız değeri en alt lastikler resmen pazar arabası lastiği gibi oluyor. Zaten kaliteli markaların iddialı modelleri de olmuyor bu ebatlarda. Dolayısıyla performans ve sürüş güvenliği riski daha da artmış oluyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    3815 Mesaj

    Kışın hız yapan adamın zaten güvenlik ile işi yok demektir



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    nightbringer kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • Binbaşı
    1262 Mesaj

    Dediğimi anlamadınız mesela primacy 4 gibi lastiklerin hız sınırı 250 sizin mantığınıza göre hız yapan tipler mi kullanıyor sadece? Demek istediğim en alt hız limiti olan lastikler orta-ust sınıf modeller olmuyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    etusch kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    3815 Mesaj

    Eğer jantınızın genişliği 7.5" ise (190.5 mm) 225-45-17 yerine 205-50-17 takılabilir. Yuvarlanma mesafesi sadece %0.4 artar.

    225-45-17 = 1991 mm

    205-50-17 = 1999 mm



    Neredeyse aynı teker daha ince taban.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    meta80 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • Yarbay
    3815 Mesaj

    Bence senin burada yanıldığın nokta şu o lastiğin kalite olarak nam salmış oluşundan dolayı gerçekten de daha iyi olduğunu düşünmen. Primium geçinen markaların önemli bazı özellikler açısından ucuz markaların gerisinde kaldığı olur özellikle de lastik konusunda.

    Diğer konu da onların bu seviyede lastik üretmemesi hedef kitle meselesi.

    BMW mersedes için lastik üreten adam biraz da hız güvenliğini düşünerek hız endeksi yüksek yapıyor olabilir. Sonuçta o da bazı şeyleri yüksek tutarken başka şeylerden taviz verir. Örneğin çok iyi tutuş isteyen yakıt tüketimi ses ve çabuk yıpranmayı göze alır. Uzun ömür ve sessizlik isteyen de diğerlerine taviz verir. Primium yapan markanın hız endeksi 250 demek ki hız endeksi düşük lastik iyi olmuyor denemez.

    Ayrıca bilinçli bi kullanıcı bu pahalı araçları kullanıyor olsa da kış için ayrı daha ince jant ve lastik seti alması ve lastiğine uygun hızlarda kalması daha mantıklı.

    Mesela ben 195-65-15 kullanıyorum 91T 615 kg 190 km. 190km yi yaz lastiklerimle bile 3-4 kere anca görmüşümdür.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    nightbringer kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Bey Azura
haberler
seo paketleri
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Mobilya Takımları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,391
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.