Şimdi Ara

Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
0
Favori
3.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok kar yağmayan şehir merkezlerinde vs. orjinal ebat kış lastiği daha iyidir.
  • Sanki 65 cm buz üzerinde ralli yapıyoruz.orijinal ne ise o alınır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nıghtman -- 3 Ekim 2014; 23:52:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.

    insanları yanlış bilgilendirmeyin kafana göre ebat değiştiremessin bir kaza sonunda kasko firması isterse yanlış lastikten dolayı ret verebilir bunun için orjinali ne ise o kullanılmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ebat değişiminde toplam çap önemlidir. Kafanıza göre degistirmeyin.

    Max hız konusunda yanlış düşünüyorsunuz. 250 km/s hıza sahip lastik yerine 170 km/s lik lastik takilmaz. Arada uçurum var. Yaz lastiği v ise kış h olabilir. Veya yaz lastiği h ise kış lastiği t serisi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    Peki arazi taşıtları için ne önerirsiniz? M/T lastik tek başına yeterli olur mu? Yoksa kış lastiği şart mı?

    Arazi taşıtlarında durum daha farklı, asfalt üzerindeki karda kullanacaksanız başka tür toprak yolda (köy yolu) veya arazideki kar üzerinde kullanacaksanız başka çeşit lastik kullanmanız gerekir. Mesela OK144 iyi bir çamur lastiğidir toprak üzerine yağan karda da iyi tutunur ama asfalt yolda karda giderken fren performansı kötüdür. Asfaltta kullandığınız kış lastiğiyle de arazide gidemezsiniz. İhtiyaç doğrultusunda almak lazım lastikleri.

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Ebat değişiminde toplam çap önemlidir. Kafanıza göre degistirmeyin.

    Max hız konusunda yanlış düşünüyorsunuz. 250 km/s hıza sahip lastik yerine 170 km/s lik lastik takilmaz. Arada uçurum var. Yaz lastiği v ise kış h olabilir. Veya yaz lastiği h ise kış lastiği t serisi olabilir.

    Hocam yalvarırım "fabrika benim için en iyisini düşünür mantığindan vazgeçelim."

    Ben 170km hızı geçmeyeceksem ve daha yumuşak bir lastik kullanacaksam neden boşuna para verip yüksek hız ve performans lastiği alıyım? Haksız mıyım hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    225,55,16 ile 205,55,16 arasinda o kadar cok fark varki kullanirken bile anlaman lazim

    Acikcasi 225 yerine 205 taban kullanan ve bunda sorun gormeyen birinin kis lastigi konusunda verecegi fikirler cok saglikli olmaz kusura bakma

    Ha dedigin yuksek suratlerde karli yollarda gecerli tabi ralli yapacaksan daha ince lastik gerekir evet

    Iyi bayramlar

    Forumdan takip ettiğim kadarıyla e39 Bmw'niz var. Bu arabaya 225 tabandan 275 tabana kadar orijinal jant ile orijinal ebatlarda lastik takılır. Yani çok da abartmayalım lütfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Kesinlikle orjinal ebattan şaşmayın arkadaşlar.
    Siz standart bir kullanıcısınız ve aracınızı standart koşullarda kullanacaksınız bu yüzden ince lastiğe falan gereksiniminiz olmayacak.
    Ha kışın ralliye katılacaksınız, off road yapacaksınız tamam bunları konuşuruz ama bunun dışında aracınızın orjinal ebatından vazgeçmenin de bir takım götürüleri olacaktır.
    Alın Goodyear UG serisi (örnek olarak verdim yoksa büyük firmaların bir çoğunun çok iyi lastikleri olduğunu biliyorum) kış lastiklerini keyfinize bakın ve tekrar ediyorum orjinal ebattan vaz geçmeyin heleki konuyu arkadaşın yazdığı direk taban ölçüsünü küçültüp yanak ölçüsüne dokunmamak hiç doğru bir hareket olmaz.


    Ralliye katılacaksanız kullanin demenize katılmıyorum. Bu lastigi takinca ralliye katılacağimız anlamına gelmiyor. Ama çok acil bir durumda, mesela karda önümüze çocuk çıktığinda belki bir ralli pilotundan daha fazla frene ihtiyacımız olacak.


    Yanak kalinlığına dokunmadan tabanı oynama işine gelince. Yanak kalınlıği yüzde olarak belirlenir. Örnegin lastigin ölçusu 200 50 r 16 ise yanak kalınlıği 200x0.50=100mm'dir. Yani yanak kalınlığıyla oynamadan sadece tabanı (jantın ofsetinin elverdiği ölçüde) değiştirmek sadece hız göstergesinde ufak çaplı yanılmaya sebep olur.

    SONUÇ OLARAK tüm lastikçki sitelerinde yazar genelde % 3'ten fazla çap değişimlerini tavsiye etmeyiz diye. Benim önerdiğim lastikte çap değişimi çok çok daha minimum düzeyde.
     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 4 Ekim 2014; 4:42:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yalniz 250 yapan araca 170lik lastik takiyorsaniz cok dikkat edin ve 170`i kesinlikle gecmeyin. Ayrica arabanizi da kimseye vermeyin. Veriyorsanizda gostergelere ufak bir uyari stickeri yapistirin.

    Ayrica boyle bir tavsiye veriyorsaniz bunu bence ilk mesaja ekleyin. Kimsenin tavsiyenize uyup dusuk hiz sinifi alip sonra o hizi gecip hayatini tehlikeye atmasini istemezsiniz sanirim. Lastik hiz sinifi ciddi bir konudur. Bu ciddiyetin farkinda olmayan insanlar olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Yalniz 250 yapan araca 170lik lastik takiyorsaniz cok dikkat edin ve 170`i kesinlikle gecmeyin. Ayrica arabanizi da kimseye vermeyin. Veriyorsanizda gostergelere ufak bir uyari stickeri yapistirin.

    Ayrica boyle bir tavsiye veriyorsaniz bunu bence ilk mesaja ekleyin. Kimsenin tavsiyenize uyup dusuk hiz sinifi alip sonra o hizi gecip hayatini tehlikeye atmasini istemezsiniz sanirim. Lastik hiz sinifi ciddi bir konudur. Bu ciddiyetin farkinda olmayan insanlar olabilir.

    Bu konuda haklısınız hocam. Ama şöyle de bir durum var. Düşük hız sınıflı lastikle yüksek hıza çıktığınız zaman araba gezmeye ve sizi tedirgin etmeye başlıyor, yani ister istemez hızınızı düşürüyorsunuz. Hamurunun yumuşaklığı ve dişlerinin çok esnek olması sebebiyle hız limiti aşılınca anında belli ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Egzosta patlıcan söğüren kişi sizdiniz değil mi?

    Lastiğe bıçakla diş açan arkadaş da bu muydu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Kesinlikle orjinal ebattan şaşmayın arkadaşlar.
    Siz standart bir kullanıcısınız ve aracınızı standart koşullarda kullanacaksınız bu yüzden ince lastiğe falan gereksiniminiz olmayacak.
    Ha kışın ralliye katılacaksınız, off road yapacaksınız tamam bunları konuşuruz ama bunun dışında aracınızın orjinal ebatından vazgeçmenin de bir takım götürüleri olacaktır.
    Alın Goodyear UG serisi (örnek olarak verdim yoksa büyük firmaların bir çoğunun çok iyi lastikleri olduğunu biliyorum) kış lastiklerini keyfinize bakın ve tekrar ediyorum orjinal ebattan vaz geçmeyin heleki konuyu arkadaşın yazdığı direk taban ölçüsünü küçültüp yanak ölçüsüne dokunmamak hiç doğru bir hareket olmaz.


    Ralliye katılacaksanız kullanin demenize katılmıyorum. Bu lastigi takinca ralliye katılacağimız anlamına gelmiyor. Ama çok acil bir durumda, mesela karda önümüze çocuk çıktığinda belki bir ralli pilotundan daha fazla frene ihtiyacımız olacak.


    Yanak kalinlığına dokunmadan tabanı oynama işine gelince. Yanak kalınlıği yüzde olarak belirlenir. Örnegin lastigin ölçusu 200 50 r 16 ise yanak kalınlıği 200x0.50=100mm'dir. Yani yanak kalınlığıyla oynamadan sadece tabanı (jantın ofsetinin elverdiği ölçüde) değiştirmek sadece hız göstergesinde ufak çaplı yanılmaya sebep olur.

    SONUÇ OLARAK tüm lastikçki sitelerinde yazar genelde % 3'ten fazla çap değişimlerini tavsiye etmeyiz diye. Benim önerdiğim lastikte çap değişimi çok çok daha minimum düzeyde.
     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim

    Hocam o kadar güzel kış lastikleri var ki sizi normal şartlarda hiç bir şekilde yolda bırakmazlar o yüzden bu şekilde atraksiyonlara gerek yok. Daha da uzun uzun anlatmayacağım elime koluma yazık. Matematikte 2 kere 2 bin 4 ettiğini herkes bilirde iş ispat etmeyegeldimi çok yorulursunuz. Siz zihni sinir projeleri seviyor olabilirsiniz ama ben kimseye orjinal ebat dışına çıkmasını öneremem önermemde. Kendi açımdan da orjinal ebatın dışına çıkmayı yanak boyuyla dengelemedikten sonra sonucun çok başarılı olmadığını gormus birisiyim. Neyse yine çok uzattım okuyanlar kendi kararlarını kendilerini versinler. Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Ebat değişiminde toplam çap önemlidir. Kafanıza göre degistirmeyin.

    Max hız konusunda yanlış düşünüyorsunuz. 250 km/s hıza sahip lastik yerine 170 km/s lik lastik takilmaz. Arada uçurum var. Yaz lastiği v ise kış h olabilir. Veya yaz lastiği h ise kış lastiği t serisi olabilir.

    Hocam yalvarırım "fabrika benim için en iyisini düşünür mantığindan vazgeçelim."

    Ben 170km hızı geçmeyeceksem ve daha yumuşak bir lastik kullanacaksam neden boşuna para verip yüksek hız ve performans lastiği alıyım? Haksız mıyım hocam?

    Hala ısrar ediyorsun.

    225-40-18
    225-45-17
    205-55-16
    195-65-15

    Bunlar neredeyse aynı çapa sahiptir. Ben golfu bu 4 lastikle kullandım. Aralarında sağlam sürüş ve güvenlik farkı var. Ayrıca dikkat edersen taban ve yanak değişimi aynı anda olur.

    Lastik hız sınırı illa son hıza çıkıldığında gerekli değildir. Atıyorum 120 ile giderken yüksek hızlı lastik daha güvenli olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    225,55,16 ile 205,55,16 arasinda o kadar cok fark varki kullanirken bile anlaman lazim

    Acikcasi 225 yerine 205 taban kullanan ve bunda sorun gormeyen birinin kis lastigi konusunda verecegi fikirler cok saglikli olmaz kusura bakma

    Ha dedigin yuksek suratlerde karli yollarda gecerli tabi ralli yapacaksan daha ince lastik gerekir evet

    Iyi bayramlar

    Forumdan takip ettiğim kadarıyla e39 Bmw'niz var. Bu arabaya 225 tabandan 275 tabana kadar orijinal jant ile orijinal ebatlarda lastik takılır. Yani çok da abartmayalım lütfen.




    Konu abartma degil hatali bilgi vermedir.

    Evet e39 var ama bu benim 20.nci arabam

    225 den 275 e taban degisirken capda degisir. 225-55-16 ister e39 yada 235-45-17 yada 255-35-18 ister
    Yada 275-30-19 ister kafana gore takamazsin

    225-55-16 yerine lastik basina en az 100 tl az verip 205-55-16 alirim dersen veya v hiz endeksi cok gereksiz ben 240 yapmiyorum alirim t hiz endeksini 180 i gecmem demekde hatalidir.

    Araciniz 180 le giderken agirlik ve yol sartlari oylesine zorlasabilirki y endeksi bile belki yeterli kalir. Sonra yarildi bu lastik dersin.

    Kar lastiginde ise boyutu daralt diyen bir uretici zaten yoktur. Ralli fotograflariyla koreagrafi yapip uzmanlik taslamanizi hos bulmuyorum.

    Sozun ozu yazdiklarinizdan bilgilerinizin cok kisitli oldugu belli lutfen yanlis bilgilendirme yapmayin.

    Iyi bayramlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.

    arkadasin soyledigi herseyi unutun.
    arabaninizin tam ebadinda michelin alpin alip takin.
    ne konfordan ne yol tutustan taviz verin.1000 lirayi bir kere verin 4-5 kis kafaniz rahat olsun.
    michelin alpin tek gecerim.gercekten inanilmazdir.yok artik yuh dedirtir.

    Alpin 5 almayı düşünüyorum ama o slick lastik deseni nedense kışın bir işe yaramazmış gibi geliyor..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Egzosta patlıcan söğüren kişi sizdiniz değil mi?

    Lastiğe bıçakla diş açan arkadaş da bu muydu?

    Öyle birşey de mi vardı, reyhan ve patlıcanı biliyorum ama bak bunu kaçırmışım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.

    arkadasin soyledigi herseyi unutun.
    arabaninizin tam ebadinda michelin alpin alip takin.
    ne konfordan ne yol tutustan taviz verin.1000 lirayi bir kere verin 4-5 kis kafaniz rahat olsun.
    michelin alpin tek gecerim.gercekten inanilmazdir.yok artik yuh dedirtir.

    Alpin 5 almayı düşünüyorum ama o slick lastik deseni nedense kışın bir işe yaramazmış gibi geliyor..

    Hangi desen.deseni bi koyarmisiniz hocam. Abi inan muazzam muhendislik var o desende.2004 yili deseni ile ibizanin icinde 5 kisi cam gibi buzda gece ankara dikmene ciktik. Ben nasil olsa iterler diye pisligine durdum bakalim kalkabilecekmi diye kalkti valla.eti.etimesgutta araba kuytuda boyunca kar olurdu.kapiyi acip icine binmem yeterli idi.az bekle isinsin cama ufle on cam erisin bas silecege yuru git.boyunca kari usulca yarar cikardi.alpinli ibiza ile bmw 520 ile mahsur kalmis arkadasi kurtarip evine biraktim.istanbulda kar yagdimi gece yollar bosken biz ailecek arabaya dolusup karda gezmeye cikariz.camlicanin yokuslarina tirmaniriz :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.

    arkadasin soyledigi herseyi unutun.
    arabaninizin tam ebadinda michelin alpin alip takin.
    ne konfordan ne yol tutustan taviz verin.1000 lirayi bir kere verin 4-5 kis kafaniz rahat olsun.
    michelin alpin tek gecerim.gercekten inanilmazdir.yok artik yuh dedirtir.

    Alpin 5 almayı düşünüyorum ama o slick lastik deseni nedense kışın bir işe yaramazmış gibi geliyor..

    Hangi desen.deseni bi koyarmisiniz hocam. Abi inan muazzam muhendislik var o desende.2004 yili deseni ile ibizanin icinde 5 kisi cam gibi buzda gece ankara dikmene ciktik. Ben nasil olsa iterler diye pisligine durdum bakalim kalkabilecekmi diye kalkti valla.eti.etimesgutta araba kuytuda boyunca kar olurdu.kapiyi acip icine binmem yeterli idi.az bekle isinsin cama ufle on cam erisin bas silecege yuru git.boyunca kari usulca yarar cikardi.alpinli ibiza ile bmw 520 ile mahsur kalmis arkadasi kurtarip evine biraktim.istanbulda kar yagdimi gece yollar bosken biz ailecek arabaya dolusup karda gezmeye cikariz.camlicanin yokuslarina tirmaniriz :)

     Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben tokattayim yilda tş çatlasin 2 kere kar yağiyor artik oda 1 haftadan 2 hafta kaliyor.yol açilmazsa asla arabama binmem atlar.taksiyle giderim hem kaza ihtimali yukseliyor si taksanizda başkalari takmiyor.eskisi gibi yoğun kişlar.yok anayollar her daim.açik zaten bence asil tehlike buzlanma. Ozellikle gece anlayamazsiniz bile lastik alirken kar değil buzda işe yariyormu ona bakin.kar kalksada buz kaliyor yerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    225,55,16 ile 205,55,16 arasinda o kadar cok fark varki kullanirken bile anlaman lazim

    Acikcasi 225 yerine 205 taban kullanan ve bunda sorun gormeyen birinin kis lastigi konusunda verecegi fikirler cok saglikli olmaz kusura bakma

    Ha dedigin yuksek suratlerde karli yollarda gecerli tabi ralli yapacaksan daha ince lastik gerekir evet

    Iyi bayramlar

    Forumdan takip ettiğim kadarıyla e39 Bmw'niz var. Bu arabaya 225 tabandan 275 tabana kadar orijinal jant ile orijinal ebatlarda lastik takılır. Yani çok da abartmayalım lütfen.




    Konu abartma degil hatali bilgi vermedir.

    Evet e39 var ama bu benim 20.nci arabam

    225 den 275 e taban degisirken capda degisir. 225-55-16 ister e39 yada 235-45-17 yada 255-35-18 ister
    Yada 275-30-19 ister kafana gore takamazsin

    225-55-16 yerine lastik basina en az 100 tl az verip 205-55-16 alirim dersen veya v hiz endeksi cok gereksiz ben 240 yapmiyorum alirim t hiz endeksini 180 i gecmem demekde hatalidir.

    Araciniz 180 le giderken agirlik ve yol sartlari oylesine zorlasabilirki y endeksi bile belki yeterli kalir. Sonra yarildi bu lastik dersin.

    Kar lastiginde ise boyutu daralt diyen bir uretici zaten yoktur. Ralli fotograflariyla koreagrafi yapip uzmanlik taslamanizi hos bulmuyorum.

    Sozun ozu yazdiklarinizdan bilgilerinizin cok kisitli oldugu belli lutfen yanlis bilgilendirme yapmayin.

    Iyi bayramlar


    Taban istedigi kadar değişsin çap değismeyecek şekilde ayarlanır. Çap değişimi % 3'ü aşmıyorsa sadece taban da değiştirilebilir. Önce e39 aracınızın kapısının içine bakın, oradaki çap ve taban değişimlerini okuyun, iyice sindirin sonra tekrar konuşalım hocam. 20 araba değiştirmeyle hersey öğrenilmiyor malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.