Şimdi Ara

kilometre düşürme tespit etme yöntemleri nelerdir (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
30.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Anlamanın pekde bir yolu yok aslında...
    Arkadaşımın şirket aracı 2006 model Ford Connet 155.000 km'de. Direksiyon soyulmuş , vites topu çizikler içinde. Araç kiralıkda değil şirketin aracı. Bu aracın direksoyonunu yenileyip , vites topunu değiştirdikten ve en son olarakta kilometreyi 155.000'den 100.000 'e çekip satacaklardır.
  • Deri direksiyonu yenilemek 100 lira, vites körüğü 20 lira.. Pedalları plastiğide ucuzdur.. Bunlara bakmak pek sağlıklı değil. Terside olabilir. Km gerçekten çok düşüktür ama direksiyon derisi savaştan çıkmış gibi olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [HONDA]TYPE-R

    arkadaşım önce arabanın kilometresine bakarsın diyelimki

    bu aracın direksion simidinin arka kısımları
    motorun genel durumu
    vites topuzu
    konsolun genel durumu


    herhangi bir motor ve döşeme ustasına git arabanın kilometresini söylemeden aşşağı yukarı arabanın gerçek km sini tahmin edebilirler arada çok fazla fark çıkarsa bilki durum vahimdir



    Ya bunların hepsi temiz ve sıfır gibi görünüyorsa. O zaman ne olacak. Nasıl anlaşılacak. Yetkili servis kayıtları olsa bile km'sinin geri alınıp alınmadığı yine tam anlaşılamaz.

    Ben de araba aldım. Kime gösterdi isem arabaya öyle bayıldılar ki, Koltuklar tertemiz. Emniyet kemerleri görevini tam yapıyor. Havalandırmalar tıkalı değil. Tam çalışıyor. Vites topuzu ve debriyaj pedalları hiç eskimemiş. Direksiyon keza öyle. Arabanın göstergesi 116250 idi aldığımda. Fakat 3 ay sonra öğrendim ki, arabanın km si düşürülmüş. Fakat kullansanız düşürüldüğünü yine anlıyamazsınız. Çünkü motoru sıfır gibi diri. Çekiş güzel. 119800 km'de Bağdatlılar yetkili servisinde genel bakıma girdi. Ne motorunda, ne turbosunda, ne de enjektörlerinde sorun çıkmadı.

    Kısacası; Km'si geri alınmış diye canım sıkılmıştı ama yetkili servis içime biraz su serpti. Araba gerçekten iyi durumda yani. Maşallah.




  • Arkadaşlar çoğu şeyi yazmış zaten.Ben birkaç taktik daha ekleyeyim.Aracın geçmişi hakkında bilgi alın.Lastiklerini kaç kere değiştirdiğini,hangi bakımları ne zaman yaptırdığını,kaçıncı sahibi olduğunu öğrenin.Bunları konuşurken çok çakal bir satıcı değilse kesin tufaya düşer.Mesela ağır bakımı yapılmış bir arabanın km'sini tahmin etmek zor değildir.Çok kullanıcı değiştiren araç potansiyel çok km'lidir.Lastikler de km hakkında tahmini bir bilgi verebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gs_KuRTuLuS

    Birde yetkili servise gösterip en son kaç km.de servise girdiğini öğrenerekde anlaşırlır. Tabi servise uğradıysa



    Bunu yapan insanlar Allah korkusu olmayan insanlardır. Eğer bir insanda Allah korkusu yok ise gerçekden korkmak lazım.




    Tabi tüm km düşürenler ateist zaten.. Stephen Hawking, Richard Dawkings hatta Einstein boş zamanlarında dolandırıcılık yapıyorlardı.. Bişeyi Allahtan korkupta yapmamak asıl ikiyüzlüce adicedir.. Bişeyin yanlış olduğunu bilerek yapmamak, ahlaksızlık olduğunu bilerek yapmamak, bundan rahatsızlık duymak doğrusudur.. Hapisten korkup tecavüz etmemek neyse sizin dediğinizde aynısı.. Dediğiniz tipte insanlara birgün tanrının olmadığı söylendiğinde en başta sapıtacak insanlar onlardır.. Ayrıca en önemlisi bu ülkede Allah din diye diye milleti sömürdüler, dediğinizin tam tersi yani, inançlı gözükenler en büyük zararı verdi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gs_KuRTuLuS

    Birde yetkili servise gösterip en son kaç km.de servise girdiğini öğrenerekde anlaşırlır. Tabi servise uğradıysa



    Bunu yapan insanlar Allah korkusu olmayan insanlardır. Eğer bir insanda Allah korkusu yok ise gerçekden korkmak lazım.




    Tabi tüm km düşürenler ateist zaten.. Stephen Hawking, Richard Dawkings hatta Einstein boş zamanlarında dolandırıcılık yapıyorlardı.. Bişeyi Allahtan korkupta yapmamak asıl ikiyüzlüce adicedir.. Bişeyin yanlış olduğunu bilerek yapmamak, ahlaksızlık olduğunu bilerek yapmamak, bundan rahatsızlık duymak doğrusudur.. Hapisten korkup tecavüz etmemek neyse sizin dediğinizde aynısı.. Dediğiniz tipte insanlara birgün tanrının olmadığı söylendiğinde en başta sapıtacak insanlar onlardır.. Ayrıca en önemlisi bu ülkede Allah din diye diye milleti sömürdüler, dediğinizin tam tersi yani, inançlı gözükenler en büyük zararı verdi..

    Verdiğiniz cevabı ayakta alkışlıyorum ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    işinin ehli yaparsa kimse anlayamaz bence.
    O yüzden km takıntınız varsa üçkuruş fazla verip gerçekten memur(öğretmen-asker-dr. gibi) arabası alacaksınız.
    Aksi taktirde ucuz etin yahnisi yavan olur atasözü boşuna mı çıkmış?

    hocam memur arbasi olsa ne olcak gozunu seviyim, asin bence bunlari, adamlarda km dusuruyo, sonra ogrenip sorsanki bunun kmile oynanmis, haberim yoktu diycek, araba ilani verdigimde artik insandan temiz kullanilmis basligi aticam
  • Servis kayıtlarına bakmak ve insan sarrafı olmak dışında hiçbir şekilde tespit etmek mümkün değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Deri direksiyonu yenilemek 100 lira, vites körüğü 20 lira.. Pedalları plastiğide ucuzdur.. Bunlara bakmak pek sağlıklı değil. Terside olabilir. Km gerçekten çok düşüktür ama direksiyon derisi savaştan çıkmış gibi olabilir.

    Benim her şey süper ama direksiyon resmen dökülüyor. Yani fikir verebilir ama kesin bilgi vermez malesef...
  • Tesaduf konuyu gordum, takodaki km duser ama km araclarda mutlaka iki uc yerde daha kayitlidir bunuda bir baska alet vasitasiyla gormek mumkundur almanyada ebayde orjinal km gosteren cihazlar satilmaktadir ve ucuzdur 30-40 euro civarindadir.
  • konuyu hortlatalım.

    şuan tespit aletleri varmi 1sene geçmiş üstüden 1 sene sonra cözüm bulundumu bu km işine?
  • Acil araç almam lazım. Korkudan alamıyorum. Geçmişte böyle bir arkadaş kazığı yediğim için , şimdi kimseye güvenip araba alamıyorum. Şu km olayını çözmenin bir yolu var mı? bakmak incelemek dışında, kesin bir yöntem falan?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: katara1

    Acil araç almam lazım. Korkudan alamıyorum. Geçmişte böyle bir arkadaş kazığı yediğim için , şimdi kimseye güvenip araba alamıyorum. Şu km olayını çözmenin bir yolu var mı? bakmak incelemek dışında, kesin bir yöntem falan?

    en garantilisi servis bakımlı araç almak. onun takibi daha kolay olur.
    benim de 2007 aracım var 27binde sırf satarken şüphelenen olmasın diye serviste yapıyorum bakımlarını. onlar da kazıklayıp gönderiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Özellikle şehir dışında fazla km yapmış şirket araçlarının km'lerini düşürüyorlar.
    Zaten araba fazla yıpranmıyor, devamlı şehir dışında ayda 5000-6000 km yapmış, 3 yaşına gelince 180.000'e merdiven dayamış
    galericiler alıp hooop 60.000 - 80000'e düşürüyorlar.
    Zaten araç görünüm olarak fazla hırpalanmış da değil...

    Ne yazık ki km's düşürülmüş araç o kadar fazla ki...

    Bakıyorum 1997-1998 BMW 520i, 528i, 150.000 km üzerinde fazla yok, yani yılda 10.000-15.000 km yapmış. Ve benim çevremde gördüğüm araçlardan, kendi kullandıklarımdan biliyorum, bu sınıftaki araçlar genelde (genelde diyorum, az oranda da olsa istisnalar vardır) yılda 20.000-25.000 km yaparlar, Çünkü bu aracı alan kullanmak için almıştır, yakıtını fazla düşünmemiştir zamanında. İnanamıyorum hepsinin yılda 10.000 yapacaklarına. Ben nasıl 25.000-30.000 yapıyorum yılda...

    o kasa bmwlerde gösterge panelindeki tuşa basılı tutun bırakmayın kontok konumunu 2 e getirin test başlatır orada gerçek km sini görürsünüz düşürselerde,şasi nosu ,yağ için kalan kmde orda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oner35 -- 6 Şubat 2012; 8:39:05 >




  • 2009(1.ay) tdi golf station aldim 170000 kmde (servis+trigerkayisi 152000de degismis)


    arka koltuk deri kokuyordu,römörk takma zabazingosunda daha fabrika cikisi yagi elime bulasti o seviye. satan adam arabanin firma arabasi oldugunu söyledi..
    servis defterine ve panele bakmasam en fazla 40000 km derdim.. ve bana en fazla 3-4000 eu fiat fazla söylenebilirdi...

    anlatmak istedgim bu almanya olsun türkiye olsun uzun yol giden araba yipranmaz... km düsürülcek en ideal arabadir cok kolay kandiralabilir...







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozy -- 21 Şubat 2012; 17:35:47 >
  • Bu mesele birazda biz tüketicilerden kaynaklanıyor araç ararken ve bakarken ilk baktığımız yer km olması gayet doğal olduğu gibi tüm araç kullanıcıları genelde 100 bin km altında araç bakıyor birazda alıcı zihniyeti teşvik ediyor bu durumu
  • Bence en mantıklı yöntem şirket arabası olabilecek focus, corolla, connect vb. belli araçları alırken motor performans testi yaptırmak güvendiğin bir ustaya incelettirmek ve ince bir nokta olarak silecekleri kontrol etmektir. Silecekler arabanın kilometresini söyler. Şimdi hemen bazılarınız silecek lastiklerini düşündü fakat değil. Burada önemli olan silecek cama yaslıyken sallamaya çalışın yukarı aşağı. Eğer sallanmıyorsa yıpranmamıştır ve bu aracın bir nebzede olsa yollara fazla çıkmadığını gösterir. (Bir şirket arabası yazın kullanılmışsa bilemem tabi genel bir yorumdur benimkisi) Salanıyorsa o araç çok yol katetmiştir derim. Bu her araba için geçerli değil tabi ki ama ince bi nokta diye düşünüyorum. Onun dışında kilometre anlaşılmaz yaşanır. Arabadan çok anlamıyorsanız bilen biri yanınızdaysa yardımı mutlaka olur. Artık insanlarda Allah korkusu kalmadığı için benim tercihim genelde ya bildiğim ikinci el arabadır böyle arkadaştan vs. yada sıfırdır.




  • Bunun tek yönetimi satın alacağınız 2.el aracın şasi numarasından servis kaydına bakacaksınız. Ama sadece ruhsat sahibine veriyorlar. Bu yüzden araç satın alırken mutlaka servis kaydını isteyin. Kaç bin km 'de ne yapıldığı hangi servislere girdiği tek tek çıkıyor. Araçta atıyorum 80000 km diye yazar ama servise gittiğinizde kaydına bakarsınız ki 120000 bakımı yapıldığını görürsünüz. Aman dikkat
  • En garanti tespit yöntemi servis derim servisine baktır sanayiye ustaya falan götüreyim deme o işin uzmanlarına götür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Vites topuzu ve direksiyondaki aşınma ve yıpranmalara bakmak fikir verebilir.

    direksiyonu ve vitez topuzunu genelde degiştiriyolar klıfı hazırlıyolar özceden ya
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.