Şimdi Ara

kilometre düşürme tespit etme yöntemleri nelerdir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
30.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu konuda sorum olacak sizlere. km düşürme işlemi yapılırken aracın nerelerine bağlantı yapılıyor, arabanın nereleri sökülüyor. örneğin benim araçta km düşürmüş olsalar konsolda nerelerde iz olur? veya başka tespit yöntemi var mı?



  • Bu konu daha önce konuşulmuştu,arama yaparsanız bulabilirsiniz.Yeni nesil araçlarda km. düşürme işlemleri bilgisayarla yapıldığı için konsolda iz olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Bu konu daha önce konuşulmuştu,arama yaparsanız bulabilirsiniz.Yeni nesil araçlarda km. düşürme işlemleri bilgisayarla yapıldığı için konsolda iz olmuyor.
    eski konulara baktım hocam. benim merak ettiğim herhangi bir yerinde bir tornavida izi vs görülüyor mu? veya vidalarda bir iz olabilir mi?
    öyle birşey olursa nerelerde olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Bu konu daha önce konuşulmuştu,arama yaparsanız bulabilirsiniz.Yeni nesil araçlarda km. düşürme işlemleri bilgisayarla yapıldığı için konsolda iz olmuyor.
    anlamak için aracın yıpranmasına bakacaksınız....benzer km de benzer araçlar ile kıyaslayabilirsiniz...

    km düşürmek çok kolay sök tak yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    anlamak için aracın yıpranmasına bakacaksınız....benzer km de benzer araçlar ile kıyaslayabilirsiniz...

    km düşürmek çok kolay sök tak yok...

    Alıntıları Göster
    Vites topuzu ve direksiyondaki aşınma ve yıpranmalara bakmak fikir verebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Vites topuzu ve direksiyondaki aşınma ve yıpranmalara bakmak fikir verebilir.

    benim ki otomatik vites, direksiyon da plastik öyle olunca bişey anlaşılamıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: slytech

    quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Vites topuzu ve direksiyondaki aşınma ve yıpranmalara bakmak fikir verebilir.

    benim ki otomatik vites, direksiyon da plastik öyle olunca bişey anlaşılamıyor...

    Alıntıları Göster
    sahibinden.com da pasif bir ilandaki ifadeyi buldum şimdi

    "bilgisayarla beraber kullanılmaktadır aracın hiç bir tarafını sökmeden obd 2 den 30 saniyede km düşürür"
    buda benim soruma cevap oluyor aslında...

    obd 2 ne oluyor acaba..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slytech -- 16 Eylül 2009; 17:00:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: slytech

    sahibinden.com da pasif bir ilandaki ifadeyi buldum şimdi

    "bilgisayarla beraber kullanılmaktadır aracın hiç bir tarafını sökmeden obd 2 den 30 saniyede km düşürür"
    buda benim soruma cevap oluyor aslında...

    obd 2 ne oluyor acaba..

    Alıntıları Göster
    OBD 2 bir arayüz yeni model arabaların neredeyse tümünde bu arayüz mevcuttur. Bu arayüz üzerinden araç elektroniğine ulaşılır. Chip tune işlemleri de (chipi yeniden programlama) işlemi de bu arayüzden yapılır bir nevi USB portu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mfcelik

    OBD 2 bir arayüz yeni model arabaların neredeyse tümünde bu arayüz mevcuttur. Bu arayüz üzerinden araç elektroniğine ulaşılır. Chip tune işlemleri de (chipi yeniden programlama) işlemi de bu arayüzden yapılır bir nevi USB portu

    Alıntıları Göster
    KM göstergesi Hız göstergesi olan konsol sökülür genelde. Zaten tek parçadır o. Göstergeleri tutan vidalar vardır 2 veya 3 tane o vidaları söküp bakabilirsiniz daha önceden aşınma olup olmadığını anlamak için. Onun dışında direksiyon simidi, vites topuzu, pedallardaki aşınmalar, konsoldaki çiziklerden belli olur. Yani Orjinal az kullanılmış bi araçla çok km yapmış bi araç kıyaslandığında çok büyük farklar olur gözle görülür şekilde.




  • işinin ehli yaparsa kimse anlayamaz bence.
    O yüzden km takıntınız varsa üçkuruş fazla verip gerçekten memur(öğretmen-asker-dr. gibi) arabası alacaksınız.
    Aksi taktirde ucuz etin yahnisi yavan olur atasözü boşuna mı çıkmış?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    işinin ehli yaparsa kimse anlayamaz bence.
    O yüzden km takıntınız varsa üçkuruş fazla verip gerçekten memur(öğretmen-asker-dr. gibi) arabası alacaksınız.
    Aksi taktirde ucuz etin yahnisi yavan olur atasözü boşuna mı çıkmış?
    araç şöför mahallini iyice inceleyin, şöför koltuğu , direksiyon simidi, gaz debriyaj fren pedalları, vs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale

    araç şöför mahallini iyice inceleyin, şöför koltuğu , direksiyon simidi, gaz debriyaj fren pedalları, vs

    Katılıyorum bu iş ıcın bırazda tecrube lazımdır. Aslında rahatlıkla anlasılabılır sadece biraz daha fazla dikkat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale

    araç şöför mahallini iyice inceleyin, şöför koltuğu , direksiyon simidi, gaz debriyaj fren pedalları, vs

    Katılıyorum bu iş ıcın bırazda tecrube lazımdır. Aslında rahatlıkla anlasılabılır sadece biraz daha fazla dikkat.

    Alıntıları Göster
    Aşınma demişiz de.Daha önce de anlatmıştım bi konuda.
    Bursada bi akrabamın arkadaşına pazarda bir Mitsubishi Carisma geliyor.Otomatik vites.Araç 60.000 km de.Adam sürekli araba alıp-satan biri, anlıyor yani, bakıyor arabaya tertemiz.Ustasına gidiyor,ustası da al abi falan diyor alıyor bu arabayı.Aradan bir süre geçtikten sonra,bir de bayiye götüreyim aracı diyor.Aracı makinaya bağladıklarında son bakımına 380 bin kmde (yalan olmasın 480 veya 280 de olabilir) girdiğini görüyor.

    Yani,bilen kişiler daha iyi tahmin edebilirler.Sürekli araba alıp satan bu abimizi bile hataya düşürecek temizlikte araçlar çok yüksek kmde olabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaf_kaftr

    Aşınma demişiz de.Daha önce de anlatmıştım bi konuda.
    Bursada bi akrabamın arkadaşına pazarda bir Mitsubishi Carisma geliyor.Otomatik vites.Araç 60.000 km de.Adam sürekli araba alıp-satan biri, anlıyor yani, bakıyor arabaya tertemiz.Ustasına gidiyor,ustası da al abi falan diyor alıyor bu arabayı.Aradan bir süre geçtikten sonra,bir de bayiye götüreyim aracı diyor.Aracı makinaya bağladıklarında son bakımına 380 bin kmde (yalan olmasın 480 veya 280 de olabilir) girdiğini görüyor.

    Yani,bilen kişiler daha iyi tahmin edebilirler.Sürekli araba alıp satan bu abimizi bile hataya düşürecek temizlikte araçlar çok yüksek kmde olabiliyor.

    Alıntıları Göster
    Bir keresinde 450.000 bindeki araci 150.000 binde diye kakalamislardi bana 2 ay sonra motoru elime aldim,motoru yaptirdim sanziman gitti ozamanlar boyle km dusurme olayi felan bilmiyordum.ne kulak cinlatmistim adamlarin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fubo

    Bir keresinde 450.000 bindeki araci 150.000 binde diye kakalamislardi bana 2 ay sonra motoru elime aldim,motoru yaptirdim sanziman gitti ozamanlar boyle km dusurme olayi felan bilmiyordum.ne kulak cinlatmistim adamlarin

    Alıntıları Göster
    Özellikle şehir dışında fazla km yapmış şirket araçlarının km'lerini düşürüyorlar.
    Zaten araba fazla yıpranmıyor, devamlı şehir dışında ayda 5000-6000 km yapmış, 3 yaşına gelince 180.000'e merdiven dayamış
    galericiler alıp hooop 60.000 - 80000'e düşürüyorlar.
    Zaten araç görünüm olarak fazla hırpalanmış da değil...

    Ne yazık ki km's düşürülmüş araç o kadar fazla ki...

    Bakıyorum 1997-1998 BMW 520i, 528i, 150.000 km üzerinde fazla yok, yani yılda 10.000-15.000 km yapmış. Ve benim çevremde gördüğüm araçlardan, kendi kullandıklarımdan biliyorum, bu sınıftaki araçlar genelde (genelde diyorum, az oranda da olsa istisnalar vardır) yılda 20.000-25.000 km yaparlar, Çünkü bu aracı alan kullanmak için almıştır, yakıtını fazla düşünmemiştir zamanında. İnanamıyorum hepsinin yılda 10.000 yapacaklarına. Ben nasıl 25.000-30.000 yapıyorum yılda...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Özellikle şehir dışında fazla km yapmış şirket araçlarının km'lerini düşürüyorlar.
    Zaten araba fazla yıpranmıyor, devamlı şehir dışında ayda 5000-6000 km yapmış, 3 yaşına gelince 180.000'e merdiven dayamış
    galericiler alıp hooop 60.000 - 80000'e düşürüyorlar.
    Zaten araç görünüm olarak fazla hırpalanmış da değil...

    Ne yazık ki km's düşürülmüş araç o kadar fazla ki...

    Bakıyorum 1997-1998 BMW 520i, 528i, 150.000 km üzerinde fazla yok, yani yılda 10.000-15.000 km yapmış. Ve benim çevremde gördüğüm araçlardan, kendi kullandıklarımdan biliyorum, bu sınıftaki araçlar genelde (genelde diyorum, az oranda da olsa istisnalar vardır) yılda 20.000-25.000 km yaparlar, Çünkü bu aracı alan kullanmak için almıştır, yakıtını fazla düşünmemiştir zamanında. İnanamıyorum hepsinin yılda 10.000 yapacaklarına. Ben nasıl 25.000-30.000 yapıyorum yılda...

    Alıntıları Göster
    Bubu biraz da Türk halkının 100.000 km tabusundan kaynaklanıyor bence. Motor bitmesi olayının km direkt alakası olmadığını hala anlayamadık. Vakti zamanında kardeşim bir boradway almıştı 105.000 km de. Ama araca hararet yaptırmışlar acayip yağ yakıyordu.Kardeşim arabadan anlamadığı için egzosttaki siyah dumana bakmayı düşünenemiş arabaya ısınınca kimseye sormadan gitmiş almış. Benimde tanıdıktan aldığım 125.000 km de bir renalt 11 in olmuştu. 175.000 km de sattığımda bırak siyah duman atmayı yağ bile eksiltmiyordu. iki araç da renault ikisinde de aynı motor var biri 100.000 de bitiyor öteki 200.000 e dayanmış hala da canavar gibi. Burada önemli olan motorun düzgün kullanılmasıdır bence. Araç motorun performanısı ölçtürmek lazım. %90-95 güçte çalışıyorsa o motorum km.sini bence bir önemi yok. zaten gerçekte 400.000-500.000 km yapmış bir aracın motoru da %90-95 performansta çalışmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @levent@

    Bubu biraz da Türk halkının 100.000 km tabusundan kaynaklanıyor bence. Motor bitmesi olayının km direkt alakası olmadığını hala anlayamadık. Vakti zamanında kardeşim bir boradway almıştı 105.000 km de. Ama araca hararet yaptırmışlar acayip yağ yakıyordu.Kardeşim arabadan anlamadığı için egzosttaki siyah dumana bakmayı düşünenemiş arabaya ısınınca kimseye sormadan gitmiş almış. Benimde tanıdıktan aldığım 125.000 km de bir renalt 11 in olmuştu. 175.000 km de sattığımda bırak siyah duman atmayı yağ bile eksiltmiyordu. iki araç da renault ikisinde de aynı motor var biri 100.000 de bitiyor öteki 200.000 e dayanmış hala da canavar gibi. Burada önemli olan motorun düzgün kullanılmasıdır bence. Araç motorun performanısı ölçtürmek lazım. %90-95 güçte çalışıyorsa o motorum km.sini bence bir önemi yok. zaten gerçekte 400.000-500.000 km yapmış bir aracın motoru da %90-95 performansta çalışmaz.

    Alıntıları Göster
    Kilometre sayaçlarına gençlik operasyonu!



    Kilometre küçültme, otomobilini daha kolay satmak ve aracının değerini artırmak isteyen kişi ve galericilerin sıkça başvurduğu bir yöntem. Dijital kilometre düşürme işleminin fiyatı markaya göre değişirken, mekanik kilometre küçültme işleminin fiyatı 15-20 milyon lira.


    İlk olarak Almanya'da başlayan dijital kilometre küçültme işlemi, yaklaşık 7-8 yıldır Türkiye'deki araçlara da uygulanıyor. Bu sistemin Amerika'da sıkça kullanılmamasının nedeni ise Alman otomobillerine oranla, Amerikan otomobillerinde kilometre düşürülmesinin çok daha zor olması. Yeni üretilen otomobillerde artık dijital ekran kullanılması nedeniyle, daha çok bu araç sahipleri kilometre düşürme talebinde bulunuyorlar. Bu işlem, bilgisayar ya da bu iş için özel olarak düzenlenmiş bir cihaz yardımıyla yapılıyor. Elektronik sistemleri ve kilometre sayacını tamir eden kişilerce yapılan bu uygulamanın, ahlaki kaygılardan başka hiçbir kanuni engeli bulunmuyor. Belli başlı birçok sanayi sitesindeki bu işlemi yapanların sayısı, 15-20'yi buluyor. Almanya'da üretilen ve TÜV belgesi (Almanya'daki TSE karşılığı kuruluş) olmayan "kilometre düşüren cihaz"; bu işten para kazanmayı amaçlayan bir bilgisayar mühendisinin, başka amaçlar için geliştirilen bir cihaza kendisinin hazırladığı programı yüklemesiyle oluşuyor. Cihazla yapılan işlem ise yaklaşık 5-10 saniyede bitiriliyor.



    Kilometre küçültme işleminin aşamaları
    * Cihaz, kilometresi düşürülecek otomobile bağlanıyor.

    * Cihaz ekranından aracın markası seçiliyor.

    * Aracın tipi seçiliyor.

    * Model yılı seçiliyor.

    * Cihaz ekranında yeni kilometrenin yazılması gereken bölüme yeni kilometre yazılıyor. Yeni kilometre, müşterinin isteği doğrultusunda ayarlanıyor. Bu işlemi yapanlar, kilometre küçültme işleminin otomobile herhangi bir zarar vermediğini söylüyorlar. Ancak son teknoloji kullanılarak üretilen bazı araçlarda, kilometre bilgisi 2-3 yere birden yazılıyor. Bu nedenle bu araçlarda, kilometre küçültülse bile eski kilometre okunabiliyor. Kilometre küçültme işlemini yapanlar bunun oranının, yüzde 3 olduğunu söylüyorlar. Kilometrenin değiştiği, ancak yetkili servislerde tüm periyodik bakımlara ve servisin kayıtlarına girmiş otomobilde anlaşılabiliyor. Otomobilin gerçek kilometresi 100 ise kilometrenin en fazla 80'e indirildiğini söyleyen bu işlemi yapanlar, bunun nedenini ise şöyle açıklıyorlar:

    "Çünkü kilometre yanında araçta lastik, direksiyon simidi, vites topuzu gibi fazla kullanılmaktan aşınan bir sürü parça var."

    Dijital kilometrenin düşürülmesinin bir başka yolu da bilgisayar. Bu işlem için gösterge tablosunun sökülmesi gerekiyor ve bilgisayar yardımıyla program değişikliği yapılıyor. O ana kadar yazılmış olan satırların değiştirilmesiyle, kilometre değiştirilmiş oluyor. Ama bu işlem 1-2 saat sürüyor.

    Mekanik göstergeli otomobillerde de, yine gösterge tablosu sökülüyor. İşlem bu kez mekanik olarak yapılıyor. Numaratör sökülüyor, kilitler boşaltılıyor ve istenilen kilometre dizilerek sistem çalışır hale getiriliyor. Bu otomobillerde, kilometre küçültme işleminin yapıldığını anlamak daha kolay, çünkü iz bırakılabiliyor. Küçültme sırasında, gösterge tablosunun fazla temizlenmesi yapılan işlemi ele verebiliyor.

    Dijital kilometre küçültme işleminin fiyatı; Alman araçlarında 100-350 euro, Amerikan araçlarında 250-350 Dolar, İtalyan araçlarında ise 350 euro Mekanik kilometre küçültme işleminin fiyatı ise 15-20 milyon lira arasında değişiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetoguz

    Kilometre sayaçlarına gençlik operasyonu!



    Kilometre küçültme, otomobilini daha kolay satmak ve aracının değerini artırmak isteyen kişi ve galericilerin sıkça başvurduğu bir yöntem. Dijital kilometre düşürme işleminin fiyatı markaya göre değişirken, mekanik kilometre küçültme işleminin fiyatı 15-20 milyon lira.


    İlk olarak Almanya'da başlayan dijital kilometre küçültme işlemi, yaklaşık 7-8 yıldır Türkiye'deki araçlara da uygulanıyor. Bu sistemin Amerika'da sıkça kullanılmamasının nedeni ise Alman otomobillerine oranla, Amerikan otomobillerinde kilometre düşürülmesinin çok daha zor olması. Yeni üretilen otomobillerde artık dijital ekran kullanılması nedeniyle, daha çok bu araç sahipleri kilometre düşürme talebinde bulunuyorlar. Bu işlem, bilgisayar ya da bu iş için özel olarak düzenlenmiş bir cihaz yardımıyla yapılıyor. Elektronik sistemleri ve kilometre sayacını tamir eden kişilerce yapılan bu uygulamanın, ahlaki kaygılardan başka hiçbir kanuni engeli bulunmuyor. Belli başlı birçok sanayi sitesindeki bu işlemi yapanların sayısı, 15-20'yi buluyor. Almanya'da üretilen ve TÜV belgesi (Almanya'daki TSE karşılığı kuruluş) olmayan "kilometre düşüren cihaz"; bu işten para kazanmayı amaçlayan bir bilgisayar mühendisinin, başka amaçlar için geliştirilen bir cihaza kendisinin hazırladığı programı yüklemesiyle oluşuyor. Cihazla yapılan işlem ise yaklaşık 5-10 saniyede bitiriliyor.



    Kilometre küçültme işleminin aşamaları
    * Cihaz, kilometresi düşürülecek otomobile bağlanıyor.

    * Cihaz ekranından aracın markası seçiliyor.

    * Aracın tipi seçiliyor.

    * Model yılı seçiliyor.

    * Cihaz ekranında yeni kilometrenin yazılması gereken bölüme yeni kilometre yazılıyor. Yeni kilometre, müşterinin isteği doğrultusunda ayarlanıyor. Bu işlemi yapanlar, kilometre küçültme işleminin otomobile herhangi bir zarar vermediğini söylüyorlar. Ancak son teknoloji kullanılarak üretilen bazı araçlarda, kilometre bilgisi 2-3 yere birden yazılıyor. Bu nedenle bu araçlarda, kilometre küçültülse bile eski kilometre okunabiliyor. Kilometre küçültme işlemini yapanlar bunun oranının, yüzde 3 olduğunu söylüyorlar. Kilometrenin değiştiği, ancak yetkili servislerde tüm periyodik bakımlara ve servisin kayıtlarına girmiş otomobilde anlaşılabiliyor. Otomobilin gerçek kilometresi 100 ise kilometrenin en fazla 80'e indirildiğini söyleyen bu işlemi yapanlar, bunun nedenini ise şöyle açıklıyorlar:

    "Çünkü kilometre yanında araçta lastik, direksiyon simidi, vites topuzu gibi fazla kullanılmaktan aşınan bir sürü parça var."

    Dijital kilometrenin düşürülmesinin bir başka yolu da bilgisayar. Bu işlem için gösterge tablosunun sökülmesi gerekiyor ve bilgisayar yardımıyla program değişikliği yapılıyor. O ana kadar yazılmış olan satırların değiştirilmesiyle, kilometre değiştirilmiş oluyor. Ama bu işlem 1-2 saat sürüyor.

    Mekanik göstergeli otomobillerde de, yine gösterge tablosu sökülüyor. İşlem bu kez mekanik olarak yapılıyor. Numaratör sökülüyor, kilitler boşaltılıyor ve istenilen kilometre dizilerek sistem çalışır hale getiriliyor. Bu otomobillerde, kilometre küçültme işleminin yapıldığını anlamak daha kolay, çünkü iz bırakılabiliyor. Küçültme sırasında, gösterge tablosunun fazla temizlenmesi yapılan işlemi ele verebiliyor.

    Dijital kilometre küçültme işleminin fiyatı; Alman araçlarında 100-350 euro, Amerikan araçlarında 250-350 Dolar, İtalyan araçlarında ise 350 euro Mekanik kilometre küçültme işleminin fiyatı ise 15-20 milyon lira arasında değişiyor

    Alıntıları Göster
    bi kere direksiyon aşınır debriyaj aşınır vs




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakışıklıkowboy

    bi kere direksiyon aşınır debriyaj aşınır vs

    Alıntıları Göster
    bir de emniyet kemeri aşınıyor tabi eski kullanıcısının böyle bir alışkanlığı varsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruge

    bir de emniyet kemeri aşınıyor tabi eski kullanıcısının böyle bir alışkanlığı varsa

    Alıntıları Göster
    Birde yetkili servise gösterip en son kaç km.de servise girdiğini öğrenerekde anlaşırlır. Tabi servise uğradıysa



    Bunu yapan insanlar Allah korkusu olmayan insanlardır. Eğer bir insanda Allah korkusu yok ise gerçekden korkmak lazım.





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.