Şimdi Ara

kia niro hybrid aldım... (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
5
Favori
46.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam. İstanbul'da yaşıyorsanız sizin için ideal bir araba. İşyeri ev gidiş 4 km mesafe; yakit 4,5lt ile 4lt arası, dönüş 6 km mesafe: yakit5,5 lt . Yoğun trafik ve 10km üzeri mesafeler 4 lt, 4,5 lt. Uzun mesafelerde İstanbul İzmit arası 3,5 lt.yakti . Yazın iki haftalık güney gezisi İstanbul Fethiye arası ve dönüşte gezerek toplamda 2700 km tüketim 4 lt. Mesafe 4 km altında ve motor isinmamis ise yakıt 9,5 lt. İle 7,5 lt arası değişir. Kötü olan tarafı ekran kucuk.
  • Byailerde elde kalan Niro Cool paket araclar 130-135 bin lira arasina satiliyor.



    Almayi dusunen bir Kia bayine ugrasin...
  • Bu aracın EV versiyonunda Paris te tanıtıldı
    Bakalım Türkiye ye getirecekmi ithalatçı
  • hybrid araçlarda otobanda gidiyorsunuz diyelim ayağı gazdan her çektiğinizde piller şarjmı ediliyor ?
  • dejaa kullanıcısına yanıt
    Evet. Benzinde giderken de şarj ediyor.
  • Hala plug in inin bekliyorum.Kia o kadar kalite ve basarili bir araç yaptı ama Turkiye distribütörü bu aracı plug in getirmeyerek ölü dogurttu.

    50 km elektrikli menzili var plug inin.Turkiye distrübütör ünün kavrayamadıği nokta şu:

    HIBRITTE SECENEK VAR ALTERNATIF VAAAR



    AMA PLUG IN DE YOOOK.



    Ben sahsım adina plug in hibrit bana yılda en az 8 bin tl yakittan tasarruf ettirecegi icin geldigi gun alırım.Niroyu cok kaliteli yapmışlar alırım satmam da.



    Ama 2020 de grandlan plug in gelecek 13.5 kw batarya ve hızlı sarj imkanıyla deniliyor.60 km yi gecen menzil ve cabucak dolan batarya.E ben simdi bunu duymusken neden niro alayım? Plug in gelse bile kia taktik zamanlama hatasından bircok musteriyi pesinen kaybetti.Hyundai de öyle.

    Kardesim plug in varken nasil getirmezsin bu nasıl bir ahmaklıktır.Opel Turkiye 2020 de granland plug in i getirdigi an ilk gelen olmanin avantajiyla piyasayı supurur.Ben bu saatten sonra granland icin gun sayiyorum.




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    2019 içinde niro ev gelmesini bekliyorum
    Menzili tesla kadar
    Fiyat ne olur onu bilemem
  • Esk-3008 E kullanıcısına yanıt
    Sayın hocam :

    Öncelikle şunu bir kenara not edelim. Elektrikli araçlar da yakıt harcıyor.Özellikle tesla model s ler içiyor da diyebiliriz. Şöyle 120 130 kmh falan gideyim dersen model s de 17-18 kwh ları görüyor belki de geçiyorsun. Kışın 1.30 kat artıyor tüketim.

    Ben de siz gibi alma taraftarıyım ama benim alırken ki ihtiyaç belirleme şeklim şu:

    1) Günde 2 defa 28 git 28 dön işe gidiş gelişim var. İşim kendimin.Şarj imkanım var.

    2) Hafta sonları gittiğim il merkezi 60 km uzaklıkta.Afyonda hızlı şarj istasyonu var 1 tane zorlu enerjinin. Ama olmasa da beni 60 km ye yakın götürebilecek bir elektrikli plug in araç işimi fazlasıyla görür çünkü şarj için kullanabileceğim eşim dostumun mekanları var. Ama özellikle hızlı şarj olabilen bir plug in, zorlu nun şarj istasyonlarında mükemmel ötesi olur benim için.

    3) Plug in her ne kadar dezavantaj gibi görünse de, almışken elektrikli al dense de aslında plug in araçlarda bataryanın menzil kabusundan sıyrılmanın yanında, aracın batarya ömrü ziyadesiyle düşse bile aracı sorunsuz bir şekilde benzinli olarak kullanmaya devam edecek olmayı bilmek de apayrı bir avantajdır.Ben hatırı sayılır bir kilometreyi prius normal hibrit ile katetmiş biriyim yani hibrit araçlara oldukça aşinayım.

    Bir hibrit aracın bataryası şarj tutamadığı zaman değişir bu normal hibritlerde çok uzun bir süredir. Sebebi de araba tarafından oldukça küçük hacimli bir bataryayı oldukça temiz bir şekilde ve potansiyelinin %80 ne kadar kullanarak (asla %100 e doldurmaz siz doldurdu zannedersiniz ekrandan) ve %20 den aşağı düşürmeden sürekli olarak doldur boşalt yapmasıdır.


    Plug in hibritlerde de batarya evet prizden şarj olur ama sahip olduğu şarj bittiği zaman devreye giren benzinli motor o bataryayı normal hibrit modunda kullanmaya imkan tanır. Bu esnada o batarya hücreleri benzinli motor tarafından ufak ufak düzenlenir.Benzinli motorun yaptığı bu küçük rötuşlar plug in hibritteki bataryanın şarj tutma potansiyelini uzun yıllar korumaya yardımcı olur. Ayrıca sadece elektrik ile giden araçlarda performans istendiğinde elektrikli motora ve bataryaya sağlam yüklenirsin.Bu olayda sadece elektrikli araçların özellikle fluence z.e. gibi ilk nesil elektrikli araçların batarya şarj tutma kapasitelerinin oldukça çabuk bir zamanda düşmesine sebep olmuştur. Teslalarda batarya teknoloijisi daha ileri olmasına rağmen 300 400 bin km lerde %60 lara kadar batarya potansiyeli düşen araçlar bulunmaktadır.

    Lakin plug in hibritlerde gaza aşırı yüklendiğinde benzinli motor, pilde şarj olduğu halde devreye girer ve pile destek atar. Bunda tabi aracın saf elektrikli olmadığı için sahip olduğu elektrikli motorun daha güçsüz olması ve ani ivmelenmeye cevap verememesi en büyük etken olsa da bu etken sayesinde olug in hibritin pil ömrü aynı normal hibritlerdeki gibi oldukça uzun kilometrelere varacaktır. Amerikada milyon km devirmiş hibrit ve plug in hibrit priuslar vardır.


    4) Gelelim yakıt olayına. Plug in hibritler içinde 100 km elektrikli menzile yaklaşan araçlar amerikada mevcut.Arada forumlarına girip imrenip geri çıkıyorum. Genelde saf elektrikli araçları biraz daha hızlanma saplantılı olanlar tercih ediyor. Ordaki temel ihtiyaç olarak işe git gel de günlük 200 km yapanlar saf elektrikli tercih ediyor ama plug in güvenli yolculuk demek onlar için ve birçoğu 150 km lik bir plug in olsa elektrikli almaya gerek duymayacaklarını söylüyorlar.Amerikan pazarı çok büyük ve üreticilerde bu geri dönüşlere çok çabuk cevap veriyorlar. Hızlı şarj ordan çıkma bir fikir menzili uzatılmış pluginler ordan çıkma.

    Evet yakıt demiştik.Farz edelim uzun yola çıktınız. 200 km de 1 mola vermek genelde adettir. Hızlı şarj istasyonları da yavaş yavaş hasıl olmaya başladılar.Çok değil 10 sene sonra her kasabaya 1 tane düşer merak etmeyin zor bir şey değil.Başına eleman koymadan sahibine sağlam para kazandıran bir yöntem olacak.Millet yol ağzındaki bağ bahçe evinin duvarına bacasız sanayi tarzı kuracak ileride göreceksiniz.

    Her neyse elinizde 100 km elektrik sonra benzinle giden bir plug in aracınız var. 100 km demek sedan bir araç için ortalama 18 kw lık batarya demek.Şu an 13 kw civarında plug inler 2 seneye opel grandland a 18 kw koyarsa şaşmam. Her neyse çok uzadı 100 km elektrik ile gideceksin evden şarj etsen 18 kw nın ücreti neyse o , dışarıdan ticarii bir yerden istasyondan şarj etsen tahminen 18 kw nın 1.5 katı bir ücret ödeyeceksin.Hızlı şarj ile bu süre 30 dakikanın da altına inecek 2 sene içinde. Bu 200 km nin 100 km si elektrikli 100 km si de benzin şeklinde 600 km gittin diyelim. 18 litre benzin 54 kw elektrik.

    Bu şekilde yılda 1 yada 2 defa yolun varsa.Genelde tek seferde günlük 100 km yolu geçmiyorsan neden 700 800 km menzilli bir elektrikli araç alasın ki? Senin elindeki aracın bataryası;;; ileride herkes bu işin uzmanı olacak ama ben bu işlerin kazığını yiyen biri olarak şimdiden söylüyorum 10 sene sonra bile 150 bin km den fazla garantili olmayacak ki.Her zaman için de plug in hibritteki düşük potansiyelli batarya saf elektriklideki yüksek potansiyelli bataryadan daha ucuz olacak.Benzinli yada dizel plug in olsun farketmez içten yanmalı motoru arada 1 çalıştıracağına göre o da kolay kolay ölmeyecek.Soruyorum o zaman plug in al elektrikli git arada benzinli motor da çalışsın ve ufaktan bataryayı eşitlesin ani ivmelenmelerde bataryaya yüklenmeleri önlesin böyle milyon km gidiyor amerikada herkes ve bu mu iyi bir opsiyon yoksa saf elektrikli al amerikalı elinde her imkan var 300 400 binde batarya değiştiriyor sen de bir 300 binde yarım olmasa da 5 te bir araba parası verirsin mi mantıklı?

    4_b)

    Gelelim saf elektrikli yakıtına:

    Tesla model s i evden şarj edersen 9-10 kuruştan başlarsın bugünün elektrik fiyatlarıyla. Aynı kasanın dizeli olsa uzun yolda 5 litre mazot tüketirsin.Takribi bugünün elektrik fiyatları ile gitse her şey mazotlu ile elektrikli arasında 20 25 kuruş arası km başına tasarrufun olur. Bu tasarruf ilerde batarya değişim ücreti ile nötrlenir mi zarar mı edersin yada hepsi yanına kar mı kalır? işte bu kısmı muamma.Renault zoe 40 kwh batarya ile 300 km gidiyor. Seri kullanımda 250 km.Bu da 15 -16 kwh tüketim demek.Evden şarj ile maliyet 7-8 krş.Tabi bunlar hep batarya sonsuz ömürlü olacak sen bu araca hiç batarya değiştirmeyeceksin gibi düşünülerek hesap ediliyor. Aynı şey benzinli mazotlu araba için de geçerli.Onları da hiç bozmazsan bu kıyaslar farazi de olsa geçerli olur. Lakin şunu her zaman göz önünde bulundurun elektrikli veyahut hibritler her zaman benzinlilerden dizellerden 10 15 kağıt pahalı olacaklar.Yani arada yaklaşık 2 sefer turbo ve enjektör değiştirmeye para kalıyor.

    Bedava şarj istasyonları da şimdilik bedava. Türkiye yollarında 5 bin elektrikli araç gezmeye başlasın bunun bir dengesi kurulsun bak o zaman ne oluyor? Bugün para ile olan e şarj istasyonları bile saat ile ücret alıyolar.Sen 1 e- şarj istasyonundan 1 saatte otopark.com daki sinan ın zoe şarjına ödediği parayı gördün mü? Adam 20 tl ye 180 km menzil kazandım diye anlatıyor.Arkadaş 5 litre lpg yakarsın 16 17 kuruşa 1.2 benzinli-lpg li arabayla sakin sakin gidersin. Şehir içinde hele istanbulda elektrikli araçlar bulunmaz nimet ben sadece hani şehirler arası için böyle lpg li örnek verdim ama öyle deli para vereceksin 1.2 lpg li de yakın tasarruflu olacak üstelik senin aldığın arabadan 100 bin tl ucuz olacak insan ona üzülür.Bu arada aynı 20 tl lik ticari şarj ile tesla model s 15 kuruş yakıyor kilometrede.Model s süper spor bir araba ve 15 kuruş onun potansiyeli için bedava ama ondan düşük basit elektrikli araçlarda 10 12 kuruş elektrik yakıyolar ticari şarj ile.Yani elektrikli araba aldığınızda paralı ticari şarjlar sizi öpecek.Evde işte şarjınız varsa iyi yoksa büyük paraları bağlamak yerine orta ve uzun vadede daha hesaplı olacak plug inlere yönelmek de iyi bir alternatiftir.

    Şu an elektrikli araçlar fiyat olarak makul değiller. Pil teknolojisi olarak daha emekleme halindeler. Şarj konusunda ülke olarak bence hazırız lakin evlerde şarj hele ki 40 kwh lık bataryaları şarj etmek tam bir zulüm olur.Ülkenin %90 ı bu şekilde evde şarj edemez.Ancak istasyonlarda şarj edebilir.

    Evet elektrikli araçları kullanman için tamamen şarj etmen gerekmez doğru.Yani 50 km gidecek kadar şarj et kullan kardeşim sen de.Doğru ama her yer şarj istasyonu değil ki gününü yolunu bölesin şarj edesin. Plug in hibritler gerçek şehir yaşantısında en az 15 sene geçer akçe olacaklardır.15 sene sonra güneş panelleri için beklenen devrim gerçekleştiği an tavandan güneş ile şarj olan günlük menzilini gerçekten bedavaya getiren liyum polimer versiyon 3 piller ile ömürlük araçları konuşuyor olacağız inşallah.İşte o zaman gerçek anlamda elektrikli araç biniyor olacağız ve yakıt işi çilesi bitecek.


    Bu kadar uzun yazıyı okuyanı gerçekten önce ben canı gönülden tebrik ediyorum.Herkese iyi forumlar hayırlı cumalar.




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Güzel yazı
    Elbet okuyacağım
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Yazı için teşekkürler. Prius hibritlerde, plugin hibrite dönüşüm sağlayan kitler mevcut sanırım. Zamanla bizim kullandığımız niro hibritlerde de bu sekilde kitler kullanıla bilir, en azından 50 km şehir içinde gidicek şekilde.
  • batur17 kullanıcısına yanıt
    3 seye ihtiyacin var.



    1 buyuk batarya ve sarj hatti.

    2 daha guclu elektrikli motor

    3 yazılim



    Sonradan priuslar hep elektriklendi amerikada.Toyotada bunu gordu plug in cikartti.

    Yalnız şunu iyi gözden kaçırmamak lazım normal hibrit ile plug-in hibrit in elektrikli motor Kuvvetleri farklı Bu yüzden pluginler elektrik ile normal hibrit ten çok daha yüksek hızlara daha kısa sürede çıkabiliyorlar normal hibritin Motoru da eğer yazılım yaparsan 120-130 kilometre süratleri arabayı çıkartır ama bu biraz yavaş olur ve verimli olmaz Halbuki daha büyük elektrikli motor ve Plug in mekanizması Ve tabii ki daha büyük hacimde batarya ile bu iş çok daha sağlıklı ve orijinal olur
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Yazınızdan plug-in hybridlerin kullanım sırasında pili bitince fren, yokuş inme vs. durumlarda normal hybrid gibi tekrar şarj olduğunu anladım. Doğru mu?
  • commandostigre kullanıcısına yanıt
    Evet aynen öyle.
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Ben yinede fiyat/performans ta iyi bir rakama getirilebilirse tercihimi niro ev den yana kullanacağım
    Şuanki aracımın önümüzdeki yıl mükemmel bir plugin hibrit seçeneğide olacak 3008 gerçekten çok çok iyi bir araç ve 4 çeker özelliğinde kazanmış olacak
    Ancak sonraki aracımda artık içten yanmalı motor olmamasına özen göstereceğim
  • Kia Niro 2017 full paket kullanıcısıyım. Antalyadaki ilk araç benim, oldukça memnunum ama ekranı değiştirmek istiyorum. Bu konuda bilgisi olan varmı? Orjinal sanırım hala yok ama piyasada Niro için navigasyonlu güzel cihazlar var diye duydum. Bilgisi olan varsa iletişimi paylaşabilirmi? Teşekkürler...

    kaan_tunc@hotmail.com
  • KT35 K kullanıcısına yanıt
    Selam. Bende değiştirmeyi düşünüyorum. Araştırdım ancak bulamadım. Sadece çin sitelerinde var. Eğer bulursanız buradan paylaşın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KT35

    Kia Niro 2017 full paket kullanıcısıyım. Antalyadaki ilk araç benim, oldukça memnunum ama ekranı değiştirmek istiyorum. Bu konuda bilgisi olan varmı? Orjinal sanırım hala yok ama piyasada Niro için navigasyonlu güzel cihazlar var diye duydum. Bilgisi olan varsa iletişimi paylaşabilirmi? Teşekkürler...

    kaan_tunc@hotmail.com
    Merhabalar. Bu hybrid araçların mtv si diğer binek araçlar gibi mi?
  • CEMS44 C kullanıcısına yanıt
    Evet aynı.
  • Niro EV ne zaman gelecek?
  • Geleceğini sanmıyorum
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.