Şimdi Ara

kia niro hybrid aldım... (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
137
Cevap
5
Favori
46.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2019 niro da değişen birşey var mı 2018 e göre?
  • Sadece navigasyonlu ekran 7" oldu , tek seçenek var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    Sayın hocam :

    Öncelikle şunu bir kenara not edelim. Elektrikli araçlar da yakıt harcıyor.Özellikle tesla model s ler içiyor da diyebiliriz. Şöyle 120 130 kmh falan gideyim dersen model s de 17-18 kwh ları görüyor belki de geçiyorsun. Kışın 1.30 kat artıyor tüketim.

    Ben de siz gibi alma taraftarıyım ama benim alırken ki ihtiyaç belirleme şeklim şu:

    1) Günde 2 defa 28 git 28 dön işe gidiş gelişim var. İşim kendimin.Şarj imkanım var.

    2) Hafta sonları gittiğim il merkezi 60 km uzaklıkta.Afyonda hızlı şarj istasyonu var 1 tane zorlu enerjinin. Ama olmasa da beni 60 km ye yakın götürebilecek bir elektrikli plug in araç işimi fazlasıyla görür çünkü şarj için kullanabileceğim eşim dostumun mekanları var. Ama özellikle hızlı şarj olabilen bir plug in, zorlu nun şarj istasyonlarında mükemmel ötesi olur benim için.

    3) Plug in her ne kadar dezavantaj gibi görünse de, almışken elektrikli al dense de aslında plug in araçlarda bataryanın menzil kabusundan sıyrılmanın yanında, aracın batarya ömrü ziyadesiyle düşse bile aracı sorunsuz bir şekilde benzinli olarak kullanmaya devam edecek olmayı bilmek de apayrı bir avantajdır.Ben hatırı sayılır bir kilometreyi prius normal hibrit ile katetmiş biriyim yani hibrit araçlara oldukça aşinayım.

    Bir hibrit aracın bataryası şarj tutamadığı zaman değişir bu normal hibritlerde çok uzun bir süredir. Sebebi de araba tarafından oldukça küçük hacimli bir bataryayı oldukça temiz bir şekilde ve potansiyelinin %80 ne kadar kullanarak (asla %100 e doldurmaz siz doldurdu zannedersiniz ekrandan) ve %20 den aşağı düşürmeden sürekli olarak doldur boşalt yapmasıdır.


    Plug in hibritlerde de batarya evet prizden şarj olur ama sahip olduğu şarj bittiği zaman devreye giren benzinli motor o bataryayı normal hibrit modunda kullanmaya imkan tanır. Bu esnada o batarya hücreleri benzinli motor tarafından ufak ufak düzenlenir.Benzinli motorun yaptığı bu küçük rötuşlar plug in hibritteki bataryanın şarj tutma potansiyelini uzun yıllar korumaya yardımcı olur. Ayrıca sadece elektrik ile giden araçlarda performans istendiğinde elektrikli motora ve bataryaya sağlam yüklenirsin.Bu olayda sadece elektrikli araçların özellikle fluence z.e. gibi ilk nesil elektrikli araçların batarya şarj tutma kapasitelerinin oldukça çabuk bir zamanda düşmesine sebep olmuştur. Teslalarda batarya teknoloijisi daha ileri olmasına rağmen 300 400 bin km lerde %60 lara kadar batarya potansiyeli düşen araçlar bulunmaktadır.

    Lakin plug in hibritlerde gaza aşırı yüklendiğinde benzinli motor, pilde şarj olduğu halde devreye girer ve pile destek atar. Bunda tabi aracın saf elektrikli olmadığı için sahip olduğu elektrikli motorun daha güçsüz olması ve ani ivmelenmeye cevap verememesi en büyük etken olsa da bu etken sayesinde olug in hibritin pil ömrü aynı normal hibritlerdeki gibi oldukça uzun kilometrelere varacaktır. Amerikada milyon km devirmiş hibrit ve plug in hibrit priuslar vardır.


    4) Gelelim yakıt olayına. Plug in hibritler içinde 100 km elektrikli menzile yaklaşan araçlar amerikada mevcut.Arada forumlarına girip imrenip geri çıkıyorum. Genelde saf elektrikli araçları biraz daha hızlanma saplantılı olanlar tercih ediyor. Ordaki temel ihtiyaç olarak işe git gel de günlük 200 km yapanlar saf elektrikli tercih ediyor ama plug in güvenli yolculuk demek onlar için ve birçoğu 150 km lik bir plug in olsa elektrikli almaya gerek duymayacaklarını söylüyorlar.Amerikan pazarı çok büyük ve üreticilerde bu geri dönüşlere çok çabuk cevap veriyorlar. Hızlı şarj ordan çıkma bir fikir menzili uzatılmış pluginler ordan çıkma.

    Evet yakıt demiştik.Farz edelim uzun yola çıktınız. 200 km de 1 mola vermek genelde adettir. Hızlı şarj istasyonları da yavaş yavaş hasıl olmaya başladılar.Çok değil 10 sene sonra her kasabaya 1 tane düşer merak etmeyin zor bir şey değil.Başına eleman koymadan sahibine sağlam para kazandıran bir yöntem olacak.Millet yol ağzındaki bağ bahçe evinin duvarına bacasız sanayi tarzı kuracak ileride göreceksiniz.

    Her neyse elinizde 100 km elektrik sonra benzinle giden bir plug in aracınız var. 100 km demek sedan bir araç için ortalama 18 kw lık batarya demek.Şu an 13 kw civarında plug inler 2 seneye opel grandland a 18 kw koyarsa şaşmam. Her neyse çok uzadı 100 km elektrik ile gideceksin evden şarj etsen 18 kw nın ücreti neyse o , dışarıdan ticarii bir yerden istasyondan şarj etsen tahminen 18 kw nın 1.5 katı bir ücret ödeyeceksin.Hızlı şarj ile bu süre 30 dakikanın da altına inecek 2 sene içinde. Bu 200 km nin 100 km si elektrikli 100 km si de benzin şeklinde 600 km gittin diyelim. 18 litre benzin 54 kw elektrik.

    Bu şekilde yılda 1 yada 2 defa yolun varsa.Genelde tek seferde günlük 100 km yolu geçmiyorsan neden 700 800 km menzilli bir elektrikli araç alasın ki? Senin elindeki aracın bataryası;;; ileride herkes bu işin uzmanı olacak ama ben bu işlerin kazığını yiyen biri olarak şimdiden söylüyorum 10 sene sonra bile 150 bin km den fazla garantili olmayacak ki.Her zaman için de plug in hibritteki düşük potansiyelli batarya saf elektriklideki yüksek potansiyelli bataryadan daha ucuz olacak.Benzinli yada dizel plug in olsun farketmez içten yanmalı motoru arada 1 çalıştıracağına göre o da kolay kolay ölmeyecek.Soruyorum o zaman plug in al elektrikli git arada benzinli motor da çalışsın ve ufaktan bataryayı eşitlesin ani ivmelenmelerde bataryaya yüklenmeleri önlesin böyle milyon km gidiyor amerikada herkes ve bu mu iyi bir opsiyon yoksa saf elektrikli al amerikalı elinde her imkan var 300 400 binde batarya değiştiriyor sen de bir 300 binde yarım olmasa da 5 te bir araba parası verirsin mi mantıklı?

    4_b)

    Gelelim saf elektrikli yakıtına:

    Tesla model s i evden şarj edersen 9-10 kuruştan başlarsın bugünün elektrik fiyatlarıyla. Aynı kasanın dizeli olsa uzun yolda 5 litre mazot tüketirsin.Takribi bugünün elektrik fiyatları ile gitse her şey mazotlu ile elektrikli arasında 20 25 kuruş arası km başına tasarrufun olur. Bu tasarruf ilerde batarya değişim ücreti ile nötrlenir mi zarar mı edersin yada hepsi yanına kar mı kalır? işte bu kısmı muamma.Renault zoe 40 kwh batarya ile 300 km gidiyor. Seri kullanımda 250 km.Bu da 15 -16 kwh tüketim demek.Evden şarj ile maliyet 7-8 krş.Tabi bunlar hep batarya sonsuz ömürlü olacak sen bu araca hiç batarya değiştirmeyeceksin gibi düşünülerek hesap ediliyor. Aynı şey benzinli mazotlu araba için de geçerli.Onları da hiç bozmazsan bu kıyaslar farazi de olsa geçerli olur. Lakin şunu her zaman göz önünde bulundurun elektrikli veyahut hibritler her zaman benzinlilerden dizellerden 10 15 kağıt pahalı olacaklar.Yani arada yaklaşık 2 sefer turbo ve enjektör değiştirmeye para kalıyor.

    Bedava şarj istasyonları da şimdilik bedava. Türkiye yollarında 5 bin elektrikli araç gezmeye başlasın bunun bir dengesi kurulsun bak o zaman ne oluyor? Bugün para ile olan e şarj istasyonları bile saat ile ücret alıyolar.Sen 1 e- şarj istasyonundan 1 saatte otopark.com daki sinan ın zoe şarjına ödediği parayı gördün mü? Adam 20 tl ye 180 km menzil kazandım diye anlatıyor.Arkadaş 5 litre lpg yakarsın 16 17 kuruşa 1.2 benzinli-lpg li arabayla sakin sakin gidersin. Şehir içinde hele istanbulda elektrikli araçlar bulunmaz nimet ben sadece hani şehirler arası için böyle lpg li örnek verdim ama öyle deli para vereceksin 1.2 lpg li de yakın tasarruflu olacak üstelik senin aldığın arabadan 100 bin tl ucuz olacak insan ona üzülür.Bu arada aynı 20 tl lik ticari şarj ile tesla model s 15 kuruş yakıyor kilometrede.Model s süper spor bir araba ve 15 kuruş onun potansiyeli için bedava ama ondan düşük basit elektrikli araçlarda 10 12 kuruş elektrik yakıyolar ticari şarj ile.Yani elektrikli araba aldığınızda paralı ticari şarjlar sizi öpecek.Evde işte şarjınız varsa iyi yoksa büyük paraları bağlamak yerine orta ve uzun vadede daha hesaplı olacak plug inlere yönelmek de iyi bir alternatiftir.

    Şu an elektrikli araçlar fiyat olarak makul değiller. Pil teknolojisi olarak daha emekleme halindeler. Şarj konusunda ülke olarak bence hazırız lakin evlerde şarj hele ki 40 kwh lık bataryaları şarj etmek tam bir zulüm olur.Ülkenin %90 ı bu şekilde evde şarj edemez.Ancak istasyonlarda şarj edebilir.

    Evet elektrikli araçları kullanman için tamamen şarj etmen gerekmez doğru.Yani 50 km gidecek kadar şarj et kullan kardeşim sen de.Doğru ama her yer şarj istasyonu değil ki gününü yolunu bölesin şarj edesin. Plug in hibritler gerçek şehir yaşantısında en az 15 sene geçer akçe olacaklardır.15 sene sonra güneş panelleri için beklenen devrim gerçekleştiği an tavandan güneş ile şarj olan günlük menzilini gerçekten bedavaya getiren liyum polimer versiyon 3 piller ile ömürlük araçları konuşuyor olacağız inşallah.İşte o zaman gerçek anlamda elektrikli araç biniyor olacağız ve yakıt işi çilesi bitecek.


    Bu kadar uzun yazıyı okuyanı gerçekten önce ben canı gönülden tebrik ediyorum.Herkese iyi forumlar hayırlı cumalar.
    hybrid veya plug-in hybrid araç almayı düşünen biri olarak yazınız çok faydalı, çok teşekkürler. plugin araç olarak tavsiyeniz varmı?




  • ilterg İ kullanıcısına yanıt
    Türkiyede plugin hibrit yok şu anda. Ben kendim araç değişikliği yapmak zorunda olduğum için corolla hibrit aldım.

    Eğer gelseydi NİRO plugin benim işimi görürdü. Toyota plugin ler gelse tereddüt etmeden onları da alırdım.
    Opel grandland ve peugeot 3008 plugin çıkacak 2020 olmadan. Onlar da 50 km menzili olan araçlardan olacaklar. İdeal bence.
    Honda Clarity plugin var mesela. Efsane plugin desek daha doğru olur.Hem 1.5 benzinli motoru olması nedeniyle Türkiye ye kesin gelir gözüyle bakıyordum ama maalesef gelmeyecek gibi görünüyor.O olsaydı mesela 90 km kadar menzil ile tam benim işimi görürdü.
    Dikkat edilecek husus:
    1)Batarya kapasitesi.Şu an 12-14 kilowatlık plug in hibritler var amerikada.Tek şarjda 100-120km ye yakın gidiyorlar.

    2)Hızlı dolum imkanı. Yani batarya ne kadar hızlı doluyor? İLk çıkan pluginler 4 saatte doluyorlardı. Bu süre yarım saate inmeli.Zira 40 kw lık bataryalı zoe ler 2 saatte doluyorlar artık.
    12-15 kw lık pluginler 30 dakikada dolabilmeli.

    3)Bataryaya verdikleri garanti ömrü. Genelde bataryalar ilk 3 sene içerisinde kapasitelerinden %8-12 arası kaybederler. 3. seneden sonra bu düşüşün hızı azalır. 5 yıllık batarya garantisi demek kapasitesi düşen araca eğer gereğinden fazla kapasite kaybı yaşarsa batarya garantiden değişimi demektir.Hoş üreticiler Türkiyede kullanıcı hatası der çıkarlar.



    Pluginler geldiklerinde bunları kıyaslayarak harekete ederseniz karlı çıkarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 3 Mayıs 2019; 18:55:38 >




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    İki markayı da kullanmış biri olarak Kia’nın Hibritiyle Toyota’nınkini kıyaslar mısınız?
    Bazı incelemelerde Kia/Hyundai’yi pil teknolojisi, sadece elektrikle yokuş çıkma kapasitesi gibi konularda daha başarılı bulmuşlardı. Tabi o zaman Corolla hibrit daha yoktu. İyileştirme yaptılar mı bilmiyorum.
  • commandostigre kullanıcısına yanıt
    kia niro hibrit i kullandım. Ama sahip olmadım.

    Niro yukarı eğimli şehiriçi yollarda sadece elektrik ile çıkabilirken benim eski aracım 2006 prius benzinli motordan takviye alıyordu. Ama yeni corolla kia nirodan daha iyi hem şarj geri kazanımı olarak hem de elektrikli motor performansı olarak.

    Fakat nironun rakibi chr ile kıyaslandığında niro katalog değerlerini çok rahat tutturabilen bir araç olması nedeniyle chr dan 1 adım önde.

    AMAAA nirodaki batarya lityum iyon ve daha pahalı chr da ki ve corolladki nikel metal bataryaya göre.

    nikel metal bataryalar yıllardır hibrit toyotalarda kullanılıyorlar ve uzun ömürlüler.Değişim ücretleri %35-40 daha ucuz.

    Nironun batarya ömrü ne olur? Onu bilemiyorum.
  • 2017 premium aracimi , 2018 elegance ile takas yaptim. Android auto uyumlu buyuk ekranla arac daha zevkli hale geldi. Tavsiye ederim.
  • Merhaba

    Kullananlar memnun mu araçlarından?
  • ttoraman kullanıcısına yanıt
    İki yıldan fazla kullanıyorum. Memnunum, evdekilerde memnun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batur17 -- 10 Ocak 2020; 10:33:0 >
  • Niro plug in hybrid geldi türkiyeye.ama fiyat çok tuzlu.yine alıp kullanan varmıdır.düz hybrid ve plug in arasında şarj haricinde ne gibi farklılklar var.verimi performansı nasıl deneyen oldu mu hiç.
  • Muratt87 M kullanıcısına yanıt
    Kia nın sitesinde yok. Bayilerde de görmedim. Fiyati nedir?
  • 320 bin tl.çok uçuk bi rakam olmuş.sitesnde var ilani.crv ile aynı fiyat.ve c sınıfı suv araçlarla aynı.açırı derecede yükseltmişler.kur şoku yok aylar.neye göre bu fiyatı belirledi anlamadım.zaten bi önceki doların 7 tl olmasıyla araca 100 bin tl yapıştırmışlardı.şuan dolar yine 6.5-7 arasında sabit.tekrar 100 bin tl yükseltmiş fiyatı.hangi gerekçeyle ben anlamadım.
  • Muratt87 M kullanıcısına yanıt
    Bütün araclarin degeri ucuk artti zaten. Bu plugin değil normal hibrit. Toyota chr hibrit te ötv teşfigi var, olmasa oda 299 binden basliyor 361 e kadar cikiyor. Niro en azindan chr den buyuk ve 1,6 motoru var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batur17 -- 19 Haziran 2020; 23:34:24 >
  • Vergi dilimi olmasa ederi 180-200
  • batur17 kullanıcısına yanıt
    Baktığımda plug in hybrid yaziyor.325 bin. Fiyatı açırı uç buldum.
  • Bu arabayı nerede görsem hayran hayran izliyorum. Yukarıda üç sene önce 135.000 liraya aldığını yazmışlar insan yutkunuyor. Ekşi deki başlıkta fiyat artışını gördükçe insanın çıldırası geliyor.https://eksisozluk.com/kia-niro--4003980

    Araba bir çok yönden mantıklı. Hybrid motoru oldukça ekonomik. Sakin kullanırsanız kesinlikle üzmez. Toyota'nın hybridleri gibi devlete çalıştırmıyor kullanıcısını. Bagajı ekmek gibi satan qashqai'lerden büyük. Binmedim ama iç hacmi de geniş görünüyor.

    2014 ibiza'yı satıp 2017 modelini almamak için kendimi zor tutuyorum, sağolsun hatun da yardımcı oluyor bu konuda :) sonra düşünüyorum 240.000 tl yaklaşık 27.000€. Hollanda da adamlar 29.000€ya sıfırın alıyor, nefret ediyorum bu durumdan.




  • Batery reset +-tuşu var direksiyon alt sol tarafta,

    Kullanmayı bilen arkadaşımız var mı?

    Akü biterse nasıl mudehale edeceğimi bilmiyorum.

  • Biraz geç gordum . Aku bitik ise araci anahtar ile manuel aciyorsun koltuga oturup o duğmeye basiyorsun okadar.
  • Biraz geç gordum . Aku bitik ise araci anahtar ile manuel aciyorsun koltuga oturup o duğmeye basiyorsun okadar.
  • Aracın batarya ömrü hakkında fikri olan var mı acaba? Ne kadar km sonra yenilemek gerekir mesela ortalama? Birde çekiş konusunda, turbo dizel araçtan sonra niroya geçtiğimizde eksikliğini çok hisseder miyiz acaba bilgi olan var mı?

  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.