Şimdi Ara

Kayış mı? Zincir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
0
Favori
134.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkesin bildiği gibi triger kayışı hayati önem taşıyor, arabam triger değiştirme kmsine yaklaştığında ister istemez tedirgin oluyorum koparsa diye,

    forumda trigeri kopan arkadaşlar varmı? nekadar masraf çıkarır? Zincirli araçta böyle bi sorun olmuyor sadece belli periyodda gerginlik ayarı gerekiyor
    ve trigere göre daha sesli çalışıyor diye biliyorum, tercihiniz hangisi olur ve hangi sebepten?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi loopus_ -- 12 Ocak 2012; 21:12:40 >



  • Zincirli daha iyidir ama ben trigerliyi tercih ederim:)
    20.000de bir kontrol ettirmekle uğraşamam, yok gevşedi gerdirelim muhabetti yok gürültü yok. Gider 60.000de bir değiştiririm trigeri kafam rahat eder:)
  • Benim kopmadi ama Trigeri kopmus tamir edilmis bir VW Beetle satin aldik. Adam yolda kalmis cektirmis araci bi ton masraf cikmis vs. Bana goosterdigi fatura 1500 dolar civarindaydi. Sonra internetten arastirdim baktim ki VW 80 bin mil demis Triger degisim araligina ama genelde cogu kisinin zincir arac 80 bin olmadan kopmus. Yani kopabilir uretici oraya su kadar km yazdi diye o kmye kadar kopmayacak diye bir sey yok.

    Ama genelde ureticiler hem servisten daha cok para kazanmak hem de riske girmemek icin yeterince guvenlik payi birakirlar. O yuzden bakim oncesi kopmasi dusuk ihtimal.

    Bir onceki aracim zincirliydi ses olarak hic bir fark gormedim. Yeni aracim da zincirli biraz sesli calisiyor hakkaten ama aracin icinden duyulmuyor disari cikinca farkediliyor. Yalitimi iyi bir aracta sorun yaratacak bir ses degil yani.
  • @loopus_*******" Zincirli araçta böyle bi sorun olmuyor sadece belli periyodda gerginlik ayarı gerekiyor "
    -----------------
    *****************
    zincirin nasıl gerdirildiğini biraz açarmısınız...hiç yaptırdınızmı?yoksa biryerdenmi duydunuz.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    @loopus_*******" Zincirli araçta böyle bi sorun olmuyor sadece belli periyodda gerginlik ayarı gerekiyor "
    -----------------
    *****************
    zincirin nasıl gerdirildiğini biraz açarmısınız...hiç yaptırdınızmı?yoksa biryerdenmi duydunuz.......
    ben bu zincir germe olayini ilk defa duyuyorum yaa.. asli varmidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    ben bu zincir germe olayini ilk defa duyuyorum yaa.. asli varmidir

    atalarım çok güzel sözler söylemiş,onlardan biride:"sağır duymaz,uydurur"dur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    ben bu zincir germe olayini ilk defa duyuyorum yaa.. asli varmidir

    atalarım çok güzel sözler söylemiş,onlardan biride:"sağır duymaz,uydurur"dur.

    Zincir genelde ömürlük bilinir ama ses yapmaya başladığında bakım yapılması gerekebilir? (Arkadaşın bahsettiği gerginlik ayarı bu olabilir.) Bunun dışında firmalar aynı triger kayışı gibi zincir içinde değişim ömrü belirleyebilirler. Örneğin Fiat GP için 160bin km de zincirin değiştirilmesi öneriyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    ben bu zincir germe olayini ilk defa duyuyorum yaa.. asli varmidir

    atalarım çok güzel sözler söylemiş,onlardan biride:"sağır duymaz,uydurur"dur.

    Zincir genelde ömürlük bilinir ama ses yapmaya başladığında bakım yapılması gerekebilir? (Arkadaşın bahsettiği gerginlik ayarı bu olabilir.) Bunun dışında firmalar aynı triger kayışı gibi zincir içinde değişim ömrü belirleyebilirler. Örneğin Fiat GP için 160bin km de zincirin değiştirilmesi öneriyor...

    Alıntıları Göster
    Eğer değişim zamanı geldiği anda araç benimse ben triger i tercih ederim. Eğer değişim zamanı geldiğinde bende değilse; örneğin sıfır aldıysam aracı ve 3 sene kullanıp satacaksam o zaman hiç önemli değil zincir ya da triger olması

    Bu arada benim aracımda (2005 model Ford Fusion) triger değiştirme km 90000 ya da 4 sene diyor, ancak ben kilometre dolmadan seneyi doldurduğumdan trigerimi değiştirdim 2 sene önce.

    Koparsa neler olur onu o zaman araştırmıştım, aklımda kalan çok masraf açacağı olmuştu :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    ben bu zincir germe olayini ilk defa duyuyorum yaa.. asli varmidir

    atalarım çok güzel sözler söylemiş,onlardan biride:"sağır duymaz,uydurur"dur.

    Zincir genelde ömürlük bilinir ama ses yapmaya başladığında bakım yapılması gerekebilir? (Arkadaşın bahsettiği gerginlik ayarı bu olabilir.) Bunun dışında firmalar aynı triger kayışı gibi zincir içinde değişim ömrü belirleyebilirler. Örneğin Fiat GP için 160bin km de zincirin değiştirilmesi öneriyor...

    zincirde ömürlük deyildir..amma uzun süre dayanır.elbetteki değiştirilmesi gerekir.değişim verileri herkesin anlayabileceği şeyler deyildir...
    zincirdede triggerde olduğu gibi gergi mekanizması vardır.kendi boşluğunu kendi alır..haricen müdaheleye gerek yoktur..bazı araçlar hem zincir hem kayış kullanır..butür motorlarda kullanılan zincir için ömürlük denir..o yanlış imaj ondan kalmış olabilir..
    benim şuanki aracımda hem zincir hem kayış var.zincir değişmez kayış zamanı gelince değişir..(ford connect).belkide sizin araçtada hem zincir hem kayış olabilir.bilemiyorum.




  • Zamanı geldiğinde değiştirilirse kayışın kopması için fazla bir neden yok. Kayışın dışı kauçuk kaplamadır ancak içinde çelik örgü vardır. Kayışın kopmasına en büyük neden bilyaların yamulması olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    ben bu zincir germe olayini ilk defa duyuyorum yaa.. asli varmidir

    atalarım çok güzel sözler söylemiş,onlardan biride:"sağır duymaz,uydurur"dur.

    Zincir genelde ömürlük bilinir ama ses yapmaya başladığında bakım yapılması gerekebilir? (Arkadaşın bahsettiği gerginlik ayarı bu olabilir.) Bunun dışında firmalar aynı triger kayışı gibi zincir içinde değişim ömrü belirleyebilirler. Örneğin Fiat GP için 160bin km de zincirin değiştirilmesi öneriyor...

    zincirde ömürlük deyildir..amma uzun süre dayanır.elbetteki değiştirilmesi gerekir.değişim verileri herkesin anlayabileceği şeyler deyildir...
    zincirdede triggerde olduğu gibi gergi mekanizması vardır.kendi boşluğunu kendi alır..haricen müdaheleye gerek yoktur..bazı araçlar hem zincir hem kayış kullanır..butür motorlarda kullanılan zincir için ömürlük denir..o yanlış imaj ondan kalmış olabilir..
    benim şuanki aracımda hem zincir hem kayış var.zincir değişmez kayış zamanı gelince değişir..(ford connect).belkide sizin araçtada hem zincir hem kayış olabilir.bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    benim için trigere zincire göre araç tercihi olmaz
    ya bir araç beğendim ama zincirli bunu almıyım trigerli alayım gereksiz bir takıntı olur
    araç hoşuma gider alırım binerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    benim için trigere zincire göre araç tercihi olmaz
    ya bir araç beğendim ama zincirli bunu almıyım trigerli alayım gereksiz bir takıntı olur
    araç hoşuma gider alırım binerim

    Alıntıları Göster
    Sanırım isim konusunda bir karışıklık var. Triger sistemin adıdır. Yani, ana mil(krank)den şarj dinamosu ve egzantrik millerine dönüyü aktaran sisteme triger denir.
    Burada kastedilen triger kayışı ve triger zinciridir. Sistem kayışlı da olsa zincirli de olsa her ikisinde de gerdirme işlemi yapılır.
    Kayışlı sistemde bunun adına gerdirme makarası denir. Kayış üstten bastırıldığında 1-1,5 cm esneyecek şekilde gerdirilerek ayarlanır. Bazı araçlarda sabahları soğuk araçta önden gelen sesin başlıca nedeni aşırı gergin ve özelliğini yitirmiş kayıştır. Isınınca ses kesilerek kendini belli eder. Eğer yeniden ayarlanmazsa kayış ömrü kısalır. Kayış ömrü üretici tarafından belirlenen km. gelince veya makarayla uygun gerdirme işlemi yapılamayınca biter. Yenisi zamanında takılmazsa kopma ihtimali artar. Eğer koparsa siboplar senkronize çalışamayacağından sibop kesme, silindir içine düşen sibop kafası tarafından piston başının delinmesi, piston kolu kırması, motor kapağında zedelenmeler veya gövde delme gibi gittikçe ağırlaşan sonuçlara neden olur. Triger kayışını set olarak değiştirirseniz, gerdirme makarası da değiştirme işlemine dahil edilir.
    Zincirli araçta ise buna gerdirme dişlisi denir. Bakımlarla zincir gerginliği kontrol edilerek aynı şekilde ayar yapılır. Eğer ayarlanamaz olursa zincirden bakla çıkartılarak yeniden ayar yapılır. Aynı zincir kullanmaya devam edilir. Bakımlarda dikkat edilmesi gereken diğer bir konu ise zincirde oluşabilecek dengesiz yenme,aşınma olup olmadığıdır. Motor ana mili yavaş yavaş çevrilirken zincir gözle incelenir ve eğer dengesiz yenmiş,aşınmış bakla görülürse çıkartılarak kopmanın önüne geçilir. Zincir kopması durumunda kayış kopmasına ilave olarak kopan zincirin çarptığı diğer parçalara da hasar verdirebilir.
    Eski araçlarda zincir tercih ediliyordu. Daha sonra kimya sektörünün gelişmesi ile kayış tercih edilir oldu. Kayış eski araçlarda zincire göre daha sessiz çalışırdı. Ancak son zamanlarda zincire doğru bir yöneliş var. Bunda da metal sektöründe ki gelişmeleri görebiliyoruz. Değişik metaller, değişik oranlarda karıştırılarak, daha sessiz ve uzun ömürlü zincir üretimi sağlanmaya başlayınca sektörde zincire doğru bir dönüş yaşanmaya başlandı. Sesi ve sarsıntıyı azaltma çalışmalarından biri de ana milde kullanılan damper denilen karşı ağırlıkların kullanma şekilde yeni tasarımlar geliştirilmesidir.
    Herkese kopmayan triger kayışı ve zinciri diliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Sanırım isim konusunda bir karışıklık var. Triger sistemin adıdır. Yani, ana mil(krank)den şarj dinamosu ve egzantrik millerine dönüyü aktaran sisteme triger denir.
    Burada kastedilen triger kayışı ve triger zinciridir. Sistem kayışlı da olsa zincirli de olsa her ikisinde de gerdirme işlemi yapılır.
    Kayışlı sistemde bunun adına gerdirme makarası denir. Kayış üstten bastırıldığında 1-1,5 cm esneyecek şekilde gerdirilerek ayarlanır. Bazı araçlarda sabahları soğuk araçta önden gelen sesin başlıca nedeni aşırı gergin ve özelliğini yitirmiş kayıştır. Isınınca ses kesilerek kendini belli eder. Eğer yeniden ayarlanmazsa kayış ömrü kısalır. Kayış ömrü üretici tarafından belirlenen km. gelince veya makarayla uygun gerdirme işlemi yapılamayınca biter. Yenisi zamanında takılmazsa kopma ihtimali artar. Eğer koparsa siboplar senkronize çalışamayacağından sibop kesme, silindir içine düşen sibop kafası tarafından piston başının delinmesi, piston kolu kırması, motor kapağında zedelenmeler veya gövde delme gibi gittikçe ağırlaşan sonuçlara neden olur. Triger kayışını set olarak değiştirirseniz, gerdirme makarası da değiştirme işlemine dahil edilir.
    Zincirli araçta ise buna gerdirme dişlisi denir. Bakımlarla zincir gerginliği kontrol edilerek aynı şekilde ayar yapılır. Eğer ayarlanamaz olursa zincirden bakla çıkartılarak yeniden ayar yapılır. Aynı zincir kullanmaya devam edilir. Bakımlarda dikkat edilmesi gereken diğer bir konu ise zincirde oluşabilecek dengesiz yenme,aşınma olup olmadığıdır. Motor ana mili yavaş yavaş çevrilirken zincir gözle incelenir ve eğer dengesiz yenmiş,aşınmış bakla görülürse çıkartılarak kopmanın önüne geçilir. Zincir kopması durumunda kayış kopmasına ilave olarak kopan zincirin çarptığı diğer parçalara da hasar verdirebilir.
    Eski araçlarda zincir tercih ediliyordu. Daha sonra kimya sektörünün gelişmesi ile kayış tercih edilir oldu. Kayış eski araçlarda zincire göre daha sessiz çalışırdı. Ancak son zamanlarda zincire doğru bir yöneliş var. Bunda da metal sektöründe ki gelişmeleri görebiliyoruz. Değişik metaller, değişik oranlarda karıştırılarak, daha sessiz ve uzun ömürlü zincir üretimi sağlanmaya başlayınca sektörde zincire doğru bir dönüş yaşanmaya başlandı. Sesi ve sarsıntıyı azaltma çalışmalarından biri de ana milde kullanılan damper denilen karşı ağırlıkların kullanma şekilde yeni tasarımlar geliştirilmesidir.
    Herkese kopmayan triger kayışı ve zinciri diliyorum.

    Alıntıları Göster
    1,6 HDi kullanıcısıyım. Triger seti 120.000'de değişti. İkinci değişim 240.000'de olacak.

    Kayışlı sistem olmasına rağmen değişim periyotları 60.000 değil, 120.000'de bir. Şimdiye kadar bir problem yaşamadım. Zincirli olanlar daha uzun dayanıyor.




  • Triger kayisli olup trigerini degistirdigim arac cok fazla en son 75.000 kmde reno symbol aracimin trigerini degistirdim genelde ya 75.000 km yada 90.000 bin kmde degisiyor triger yada 4 yilda bir

    Trigeri kopan bir abi vardi araci fiat doblo idi motorla ilgili baya bir islem yapmisti ve baya bir masraf acmisti basina

    Zincir ise kolay kolay kopmuyor ama onun dondugu yerde onu tutan parcalar var zamanla o parcalar yipraniyor
    Degisim zamani gelince genelde ses yapiyor diyorlar benim ford transit aracim var 200.000 kmde degistirdim

    Aslinda maddi anlamda aralarinda pek fark yok biri 500 degisiyorsa zincir 1250 degisiyor

    Ama zincir cok daha uzun omurlu diye biliyorum
  • Birde gecenlerde reno servisinde duydum yeni master euro v motorlu yeni masterlerde triger yokmus zincir varmis degisim olmuyormus hic
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    1,6 HDi kullanıcısıyım. Triger seti 120.000'de değişti. İkinci değişim 240.000'de olacak.

    Kayışlı sistem olmasına rağmen değişim periyotları 60.000 değil, 120.000'de bir. Şimdiye kadar bir problem yaşamadım. Zincirli olanlar daha uzun dayanıyor.

    Alıntıları Göster
    beyler:zincir ve kayışın gerdirme mekanizması vardır.bu AYAR GEREKTİRMİYEN bir yapıya sahiptir..
    ZAMAN ZAMAN GERDİRME AYARLARI YAPILIR gibi uydurma bilgiler sunmayalım.
    aşınan ZİNCİRDEN BAKLA ÇIKARILIP GERDİRME İŞLEMİ de bu foruma özgü bir durum olsa gerek.
    zincirdede gergi mekanizması vardı..paletli olabilir dişli olabilir...
    aşınmış zincirden BAKLA ÇIKARMA İLE GERDİRME YAPILMAZ....eski köye yeni kural getirmeyelimmm.çünkü zamanlama bakla sayısına göre düzanlanır.
    her iki sistemdede değişimde uniteyi ilgilendiren parçaların tümü(SET)değişir.bölüm bölüm değişme hem masraflı hemde MAHZURLUDUR.....
    KAYIŞA MÜDAHELE KOLAYDIR...ZİNCİRE MÜDAHELE ZORDUR..HEM İŞÇİLİK HEMDE DEĞİŞEN PARÇA OLARAK...bunun için kayışlı sistemler daha tercih ediliyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    benim için trigere zincire göre araç tercihi olmaz
    ya bir araç beğendim ama zincirli bunu almıyım trigerli alayım gereksiz bir takıntı olur
    araç hoşuma gider alırım binerim

    Alıntıları Göster
    başlık zincirmi kayışmı olacaktı sanırım.

    zincirde olsa kayışta olsa ne farkedecek.

    Benim bildigim triger kagısı degisen araçlarda diger vantilator vs kayıslarıda degismekte. Tabi onların fiyatlarıda işin içine eklendimi zannedersiniz sadece trigerin parası şu kadar tutmus.

    Zincirli araçlardada triger hariç kayışların değişmesi gerekiyor yani sizin ödediğiniz para 150 lira gibi bişey.... netekim ben 150 lira ödedim sök tak ve kayış parası

    Zincir olsa sök tak yok ama üretimde onunda bir maliyeti var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    beyler:zincir ve kayışın gerdirme mekanizması vardır.bu AYAR GEREKTİRMİYEN bir yapıya sahiptir..
    ZAMAN ZAMAN GERDİRME AYARLARI YAPILIR gibi uydurma bilgiler sunmayalım.
    aşınan ZİNCİRDEN BAKLA ÇIKARILIP GERDİRME İŞLEMİ de bu foruma özgü bir durum olsa gerek.
    zincirdede gergi mekanizması vardı..paletli olabilir dişli olabilir...
    aşınmış zincirden BAKLA ÇIKARMA İLE GERDİRME YAPILMAZ....eski köye yeni kural getirmeyelimmm.çünkü zamanlama bakla sayısına göre düzanlanır.
    her iki sistemdede değişimde uniteyi ilgilendiren parçaların tümü(SET)değişir.bölüm bölüm değişme hem masraflı hemde MAHZURLUDUR.....
    KAYIŞA MÜDAHELE KOLAYDIR...ZİNCİRE MÜDAHELE ZORDUR..HEM İŞÇİLİK HEMDE DEĞİŞEN PARÇA OLARAK...bunun için kayışlı sistemler daha tercih ediliyor..

    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    @loopus_*******" Zincirli araçta böyle bi sorun olmuyor sadece belli periyodda gerginlik ayarı gerekiyor "
    -----------------
    *****************
    zincirin nasıl gerdirildiğini biraz açarmısınız...hiç yaptırdınızmı?yoksa biryerdenmi duydunuz.......

    Yok sadece okudum, kendi aracımda trigerli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    başlık zincirmi kayışmı olacaktı sanırım.

    zincirde olsa kayışta olsa ne farkedecek.

    Benim bildigim triger kagısı degisen araçlarda diger vantilator vs kayıslarıda degismekte. Tabi onların fiyatlarıda işin içine eklendimi zannedersiniz sadece trigerin parası şu kadar tutmus.

    Zincirli araçlardada triger hariç kayışların değişmesi gerekiyor yani sizin ödediğiniz para 150 lira gibi bişey.... netekim ben 150 lira ödedim sök tak ve kayış parası

    Zincir olsa sök tak yok ama üretimde onunda bir maliyeti var.

    Alıntıları Göster
    İyi de şu forumda hiç zincir değiştiren var mıdır acaba? Sonuç olarak normal bir aile aracında zincirli sistem varsa, aracı elinizde çıkarana kadar çook uzun km boyunca hiç bir değişim masrafı yapmadan elinizden çıkarabilirsiniz.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.