Şimdi Ara

Karbüratörlü sistemlerde Hava filtresi Kutusunda patalama.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
21.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Düz karbüratör sistemli lpg kullanıyorum hava filtresi kutusunda patlamayla birlikte kelepçeli olan hava filtresi kutusu kapağı 1 kez yerinden çıktı. Bunu engellemek için patlama sübabı deden bir sübabı kapağa monte ettirdim. Bu işlem sorunu gidermek için yeterlimidir? Bu patlama hakkında bilgisi olan arkadaşlar açıklama yaparsa sevinirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Karbüratörlü Sistemlerde Hava Filtresi Kutusunda Patlama

    Karbüratörlü motorlarda hava filtresi kutusunda patlama, güvenlik açısından önemsenmesi gereken ciddi bir sorundur. Bu patlama, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve araçlarınızın performansını önemli ölçüde etkileyebilir.

    Karbüratör Patlaması Nedenleri

    • Zengin Karışım: Karbüratör, hava ve yakıt karışımını kontrol eden bir bileşendir. Karışım çok fazla yakıt içeriyorsa, bu "zengin karışım" olarak bilinir ve patlamaya neden olabilir.
    • Geç Ateşleme: Bujiler, hava-yakıt karışımını ateşleyen kıvılcımları sağlar. Ateşleme gecikirse, karışım silindirde aşırı ısınır ve patlamaya yol açabilir.
    • Bozuk Hava Filtnesi: Kirli veya tıkalı bir hava filtresi, karbüratöre yeterli hava akışını engelleyerek zengin bir karışıma neden olabilir.
    • Lpg'de Hava Filtresi Patlaması: LPG ile çalışan araçlarda hava filtresi patlaması yaygın bir sorundur. LPG'nin zengin bir yakıt olması, karbüratörde kolayca patlamaya yol açabilir.
    • Motosiklet Karbüratör Patlaması: Motosiklet karbüratörlerinde patlama özellikle sık görülür, çünkü motorlar genellikle daha hafiftir ve daha yüksek devirlerde çalışır.

    Patlamanın Belirtileri

    • Hava filtresi kutusundan gelen yüksek patlama sesleri
    • Motorun güç kaybı veya düzensiz çalışması
    • Siyah duman egzozu
    • Motor kaputundan aşırı ısı çıkması

    Patlamanın Önlenmesi

    Karbüratör patlamalarını önlemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

    • Hava filtresini düzenli olarak değiştirin.
    • Karbüratör ayarlarını doğrulayın ve gerekirse ayarlayın.
    • Bujileri düzenli olarak kontrol edin ve değiştirin.
    • LPG ile çalışan araçlarda, patlama önleyici cihazlar kullanmayı düşünün.
    • Eğer patlama devam ediyorsa, aracınızı profesyonel bir tamirciye götürün.

    Karbüratörlü sistemlerde hava filtresi kutusunda patlama, göz ardı edilmemesi gereken bir sorundur. Bu patlamaları önlemek için gerekli adımları atarak araçlarınızın performansını artırabilir ve güvenli bir sürüş deneyimi sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Normal ayarli bir karburatorlu motorda kesinlikle patlama olmaz.Patlamanin nedenleri;

    1-Karisim cok fakir,LPG ayari fazla kisik
    2-Atesleme cok fazla avansli.Avans duzgun degerine ayarlanmali.
    3-Atesleme sisteminde sorun var,atesleme duzgun ve yeterli kuvvette olmuyor.Buji,buji kablolari,bobin,varsa platin veya elektronik atesleme kontrol edilmeli gereken parcalar degismeli.
    4-Emme subaplarinin boslugu olmasi gerekenden az veya yok.Subaplar ayarlanmali.
    5-Emme subap yuvalarinda asinma var,subap yuvasina iyi oturmuyor.Ust kapak rektifiyesi gerekir.

    Oncelikle ilk uc maddenin kontrol edilmesi gerekir.
  • Arkadaşa güvenebilirsin hem fikirim.



    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Normal ayarli bir karburatorlu motorda kesinlikle patlama olmaz.Patlamanin nedenleri;

    1-Karisim cok fakir,LPG ayari fazla kisik
    2-Atesleme cok fazla avansli.Avans duzgun degerine ayarlanmali.
    3-Atesleme sisteminde sorun var,atesleme duzgun ve yeterli kuvvette olmuyor.Buji,buji kablolari,bobin,varsa platin veya elektronik atesleme kontrol edilmeli gereken parcalar degismeli.
    4-Emme subaplarinin boslugu olmasi gerekenden az veya yok.Subaplar ayarlanmali.
    5-Emme subap yuvalarinda asinma var,subap yuvasina iyi oturmuyor.Ust kapak rektifiyesi gerekir.

    Oncelikle ilk uc maddenin kontrol edilmesi gerekir.
  • peki ustacım benim toyota 93 xl karbüratörlüde lpg taktırınca arabaya benzinde gaza ani yüklenince yığılma yapıyor bu neden sizce?
  • Karisim ayari fakir olunca bunu yapar. Birde regulatorun diyaframi ozelligini yitirmis te olabilir.LPG taktirali kac km oldu? Ayrica mikser ve regulator-mikser arasi hortumlarda hava kacagi olabilir,o zaman da ayni seyi yapar.
  • Sırf böyle sorunlara yardımcı olabilmek için bünyemize bir karbüratörcü aldık sizin kesinlikle ateşleme

    sorununuz var istanbuldaysanız gelin cözelim HAKAN UYMAZ 0212 5490138/39
  • ustacım daha yeni takdırdım.takıldıktan sonra başladı bu sorun.karbüratörün üstünde mikser var ve hava filtresi mikserin üstünde takılı vaziyette.bu yükselme acaba karbüratör ayarını bozarmı sizce? çünkü ben bazen performans aradığımda benzinle binerim.ha bişey daha söyliyeyim arabam benzinde çok güzel ayarı vardı normal yakıyordu.kit brc marka işçilik güzel ama sorunu çözemedim.değerli fikirlerinizi bekliyorum..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • selamlar

    akadaslar 1999 model palıo aracımız var (arkadaımın arabası genellıkle beraber bınıyoruz)bakımlarını perıyodık ve duzgun olarak yaptırıyoruz sanayıde aldığımız parcaları ozenle secıyoruz yan sanayı malzeme almamaya dıkkat edıyoruz bakımların ve ayarların duzgun olması kullanılan malzemelerın orjınal olması konusunda ustamızı uyarıyoruz

    gel gelelım son 1 - 2 aydır felan arabanın hava fıltresınde patlama oluyormus arkadasın dedığıne gore (bana bugun denk geldı patlama olayı) hava fıltresı uzerınde sıkısmayı onlemesı ıcın bı kapak var bu yuzden fıltre kutusu parcalanmadı galıba

    -bız aracı alalı 3 yıl oldu bız bujı kablosunu daha değiştirmedik bızden oncekı sahıbı değiştirdimi bilmiyorum
    (bızden oncekı sahıbı arabaya cok ıtınalı bakmıs bızde aynı ozenı gostermeye calısıyoruz)

    -bujiler cıft tırnaklı 6 ay oldu değişeli (1.5 ay oncekı bakımda usta baktı bujılerın durumu gayet guzel daha bembeyaz demıstı)

    -yağı , suyu , hava fıltresı felan 1.5 ay kadar oldu değişeli

    bızım aracımız tek nokta enjeksıyonlu bu arabada fıltre patlaması neden olur acaba ?

    lpg kıtımız brc marka , sıralı değil normal sıstem

    bu arada lpg kıtıne bugune kadar hıc bır bakım yapılmadı arac bakımları muntazam yapılıyor fakat lpg kıtıne bakım yaptırmak hıc aklımıza gelmedı , lpg kıtıne bakım yapılıp yapılmıyormu bılmıyorum




  • Arkadaşlar araçlardaki patlatma (Back fire) kesinlikle @pcdata76 arkadaşımızın dediklerinden dolayı gerçekleşir.
    Ateşleme sistemi ve emme subaplarının açık kalması,
    Emme subapları açık kalıyorsa pistonun tepesindeki ateşi sizin manifoltdaki gaz/hava karışımı görür ve patlatma kaçınılmaz olur.

    Daha önce bu konu defalarca işlendi :)
  • 97 model tek enjeksiyonlu ford escortum var normal sistem tüp takılı , aynı patlama sorunu bende'de var , arabayı 1 hafta önce motor tamirine girdirdim 2 milyarı aşkın masrafı çıktı iyi hoş güzel canavar gibi oldu bana dedi ki tamirci bi kaç gün benzinde bin ondan sonra tüple çalıştır dedigini yaptım bi kaç gün benzinde bindim sonra tüpe geçtim gaza dokunur dokunmaz filtre kabı parçalandı anlamadım yeni motor tamirinden çıktı sorun ne olabilir
  • Sorunuzun hemen üstünde 2 yıl önce yazdıklarım bu yılda geçerli,
    Ateşleme sistemini , bobininizi, Subaplarınızı kontrol ettirin.
  • http://www.propanturk.com/lpg-performans-mikseri/

    Buradaki mikser ile tek nokta ve mekanik enjeksiyonlu araçlara sorunsuz lpg montajlanabilir.

    Karbüratörlü araçlarda lpg yakıt ekonomisi sağlanabilir.
  • Merhaba arkadaşlar. Karbüratörlü LPG'li arabalarda; gaz filtresi varmı ve değiştirmek gerekiyormu?

    Gazcıya sordum düz lpglerde filtre olmaz dedi. Aracım Tipo SX 1,6 karbüratörlü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sisiew

    Merhaba arkadaşlar. Karbüratörlü LPG'li arabalarda; gaz filtresi varmı ve değiştirmek gerekiyormu?

    Gazcıya sordum düz lpglerde filtre olmaz dedi. Aracım Tipo SX 1,6 karbüratörlü

    Bu sistemlerde LPG valfinde bir filtre vardır ve 50.000 km de bir kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.
    Saygılar
  • Merhaba. bir sorum daha olacaktı. Benim aracım sadece gazda çalışıyor benzinde çalışmıyor. alırken adam gerek yok zaten ben 1 sene kullandım hiç sorun yaşamadım dedi yaptırmaya götürünce aracı karbüratör temizliği gibi şeyler gerekir hiç gerek yok yaptırmaya denilmiş.

    Bana sonradan sorun çıkarırmı acaba 1 senedir -15 derecelerde kullandım tek marşta 1snde çalışıyor arabam hiç sorun yaşamadım ne tavsiye edersiniz.? TİPO 1.6 SX
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sisiew

    Merhaba. bir sorum daha olacaktı. Benim aracım sadece gazda çalışıyor benzinde çalışmıyor. alırken adam gerek yok zaten ben 1 sene kullandım hiç sorun yaşamadım dedi yaptırmaya götürünce aracı karbüratör temizliği gibi şeyler gerekir hiç gerek yok yaptırmaya denilmiş.

    Bana sonradan sorun çıkarırmı acaba 1 senedir -15 derecelerde kullandım tek marşta 1snde çalışıyor arabam hiç sorun yaşamadım ne tavsiye edersiniz.? TİPO 1.6 SX

    Zaten çalışmayan benzin sistemi sorun çıkartmaz, ancak olmadık bir yerde gazınız biterse ve benzin kullanmak zorunda kalırsanız işte o zaman sıkıntı yaşarsınız.
    Karar sizin bana göre her iki sistemde aktif durumda olsa iyi olur.
    Saygılar
  • peki teşekkürler...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.