Şimdi Ara

Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
5
Favori
40.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    karavandan anlamadığın ortada. moto karavan ile araba çekilmez hadi çektin 2 ton arabanın yakıta verdiği yük zengin birisinin bile belini büker.

    2 aracın vergisi de cabası.

    çekme karavanda ise karavanı alır geçersin. arabanı ister karavan için ister gündelik kullanım için kısaca ne için istersen o şekilde kullanırsın. antalya ve muğla da çok örneği var deniz kıyısına çekip karavanı araçtan ayırıp gezip tozup geri gelip uyuyup içinde sonra sabah başka yere doğru yol alanlar. mesela ben 3 ay boyunca yazın kafam nereye eserse orayı gezip diğer 9 ayda aracımı işe okula markete vs gitmek için kullanırım. ve yakıt ekonomisi sağlarım vergi tek araç için olur. kısacası moto karvandan çekme karavan daha avantajlıdır.

    amerikada bile moto karavan bir elin parmaklarını geçmezken çekme karavan sayısızdır.

    Hocam cevabiniz biraz kabaca olmus oysaki ben kibarca yazmistim. Hatta gordugum diye de belirttim. Cekemez demissiniz ama ben yazin her gun en az 1-2 tane araba ceken moto karavan goruyorum.
    Bahsettigim olay su:

     Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ?
     Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ?

    Ben sadece araba ile gezme sorunu icin yazdim. Moto karavan cekmeden iyidir demedim.

    Amerikada cok moto karavan var bu arada.




  • Moto karavana daha önce dikkat çekmiştim. Tartışma dışına yalın bilgi ile muhabbet etmiş olalım. Bu işler yeni öğrenildiği için bazı noktalar farklı yönde zannediliyor. Biraz da bu ülkenin ölçekleri, kıstasları küçük ondan kaynaklı.

    - Motokaravanlar uzun zaman vadeli ihtiyaçlar, daha ucuza daha etkinlik, uzun vadeli toplam maliyetler açısından çok daha mantıklı ve ekonomiktir.

    - Ucuz pahalı çoğunluk moto karavanlarda en büyük avantaj çekili karavanların pahalıları dışında ve nispetle en başta hidrolik, pompalama, enerji gibi konulardır. Bu bütün konfor opsiyonlarını yerinden oynatır. :) Bu işi bir motorlu taşıtın dahili sistemlerinin üzerine direkt up edilmesiyle yapmış oluyorsunuz. En başta enerjiden ısıtma ve soğutma işi değişiyor. wc çıktısında bile daha fazla imkan olabiliyor :)

    - Moto karavanla bir katar yada otomobili çekmek her türlü ölçeğe göre bir otomobille karavan çekmekten çok daha kolay ve zannedildiğinin dışında ekonomiktir. Burada üretimlerin amaçlara uygunluğuna göre büyük farklar var. Yani motorlu dahili karavan yürüyüş noktasında daha kolay çeker. Burada kamyonlar, kamyonetler, otobüsler gibi düşünmeniz gerekiyor sabit mukavemeti yüksek bir şasi yapısı mevcut. Bunlarda ki mantık bir araç + kendi yürüyen ağırlığı olan home değil araç + çok daha hafif bir zayıf alaşım kapalı kutu home'dur.
     Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ?

    - Bu işin dünyada en yalın sıralaması şöyledir. Daha kısa süreli tatil ve düşük maliyet odağıyla hafif, orta, ağır çekili karavanlar < kamyonet ve midibüs sınıfı araçların üzerine kurgulanan moto karavan denilen sınıf < ve motor home'lar bunlar otobüs, tır çekiciler üzerine kurgulananlar...

    -- çekili karavanlarda özellikle orta ağırlık sınıfını geçtiğinizde çekici araç sınıfı yani maliyeti fazlaca yükselir, toplam sahip olma maliyeti yükselir ve bazen tahmin edilmeyen ürün kaynaklı sorunlarla devasallaşır. Bütün dünyada ve özellikle amerika da tecrübeli insan sınıfı satın alımlarda bir araçta çeki demiri varsa neyin çekildiğini merak eder. Çünkü bu araç kondisyonunu belirler.

    -- moto karavan denilenler zaten özel, kısıtlı bir sınıfı oluşturuyor. Bunların da birincil düzeyini ön bölüm, motor değil maliyet-konfor ilişkisi belirliyor. Bunlarla gezmek tabi rahat değil kamyonet sürmüş oluyorsunuz ancak olay uzun tatilse asıl sınıf bu. Bunlarda ki mantık bir araç + Zannedildiğinin dışında özellikle amerika da bu sınıf çok daha yaygın parasına göre iyi konforlularını bulmak kolay. Bir otomobil + basit çekili ünite yerine tabi 2 araç beslemiş oluyorsunuz. Bizim için asıl sıkıntı ise buralarda pek yaygın olmayışı benim bildiğim kadarıyla temiz moto karavan bulmanız çok daha zor. Batı da işte o iş böyle değil.
    Konuşulan bununla otomobil çekmek bana garip geliyor. Böyle birşey varken birini otomobile kilitlemiş oluyorsunuz. Paralı insanlar da garip yani. Otomobile birini oturtmadan da tabi ki mümkün ancak o da fazlaca dikkat gerektirir ve uzun vadeli maliyet kalemleri oluşturur araya bir rot, rotil atmakla bitmez o iş :) Mantıklı olan benim de daha sık denk geldiğim bisiklet ve motorsiklet taşımak olur.

    -- Bizim seviyelerin çok üstünde kalan otobüs ve tır görünümünde olanları zaten ağza sakız etmenin gereği yok bunlar opsiyon ve konfordan vazgeçemeyen paralılar için. Bunlara motor home deniyor ve neredeyse otomobil tarihi kadar eskiler. Bunlarda çekmeyi bırak otomobil, motorsikletleri içlerine koyuyorlar :)

     Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ?

     Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ?
    40-50 yıllık bir motorhome bununla araçları taşımanın dışında ekipmanları, gerekli sistemleri taşıyorlar. O zamanlar pilotların, sporcuların motorhome'ları yokmuş ama şimdi takımların, club'lerin motorhome'ları tır boyutuna çıkınca, bireylerin de birşeyleri olabiliyor.
    Düzeye göre yarış pilotları, olimpik sporcular, büyük bisikletçiler otobüs boyutunda bu motorhome'lardan satın alıyor yada çeşitli ülkelerde hazırlatıyor. Bunların otel konforundan fazlası var kimisi ağırlık antremanını burda yapıyor. Daha alt leveller kısa süreli daha küçüklerini kiralıyor. Aşağıya doğru çekili karavan kiralamaya doğru bu iş gidiyor. Ama dikkat edin nispeten kısa süreli ikame'ler için. Elbette ki netten baktığınızda çok lüks carbon fiberli felan çekili motorhome'lar görürsünüz ancak bunlar genele göre çok nadirdir. Bunları da öyle nispeten ucuz suv'larla çektirmezler üretici firmaları ile görüşürseniz size söylerler. :)

    - Yukarıda kilere yönelik çok basitçe söyleyeyim atıyorum X6M ile çatır çatır çekersiniz ancak bu araçların şasileri ve yürüyen takımları o malum amerikan ve japon suv ürünleri gibi değildir. Aynı sürüş, performans ve konfor niteliklerinin aynı olmaması gibi. Bu tip avrupalı suv, cross over denilen yani kabiliyetlerinin temelini asıl mekanik değil elektronik ile oluşturan araçlar deli gibi yıpranmaya girer uzun süreler sonunda güzel masraflar açar. Bildiğim kuzey amerikada bunların sigortaları dahi aynı şekilde işletilmiyor. İşte bu yüzden olay sırf motor değildir. Konuda daha önce de birkaç defa belirtildiği üzere konu şasi ve yürüyendir birazda. Bunun en bariz örneğini direkt ilintili görülmese bile araziciler görür o biçim AWD teknoloji bültenleri varken niçin Niva, Defender gibi kalaslardan vazgeçmezler acaba bunun temellerinin iyi öğrenilmesi lazım. X3, Q3 gibilerin rot balansının nasıl bu kadar hızlı bozulduğuna inanamazsınız. Bırakın bunların düşük hacimlilerinin birşey çekmesini uzun yıllar (yüzerli km'ler) gidecek şekilde kendilerini çekemiyorlar :) Çünkü devir araca, ağırlığa göre motor koyma değil emisyon devri...
    Bu aynı şasisi ona yönelik olmayan sınıf otomobillerinin fullthrottle piste sürdüğünüzde taktırdığınız viraj demiri, kule gergilerinin yamulması gibidir.

    - Size şöyle bir örneklik sunayım ESP gibi elektronik yardımcılar ve asimetrik AWD tahrik elektronik kitleri malum dışarısını gözleyebilecek gözleri yoktur dahili sensörler temelli tamamen yazılımsal algoritmalara göre çalışırlar yani yol çevresine, çerçevesini değerlendirerek durum değerlendirme, pozisyon almıyorlar (biz bu yüzden de devamlı standart insan kitlesinin dışında bu yardımcılar senin yapacağın müdahalenin etkisini bozuyorlar.. kontra ile kurtarabilecekken sağa sola sürtmene dahil sebep olabilirler dedik) ve bunlar hesap kitaba aracın ağırlığını da dahil eder. Peki sizin bırakın ağır tonajlı bir şey çektirmeyi arkaya koyduğunuz fazlaca ağır şeyleri bunlar biliyorlar mı :) araç ecu, epu, tcm lerine değişen durumu remap yaptırıyor musunuz yok. :) işte o yüzden mekanik temelli simetrik AWD'ler öndedir. Hakeza atıyorum yokuş gibi inişlerde downshift durumu ve yığılma dediğimiz durum oluştu otomatik şanzıman tork konvertörü ve değişimi sağlayan selenoid ve servo'lar TCU yani şanzıman beyni denilen box kartın üzerinde gömülü yazılımın hesap kitabı ile çalışır ve yine ağırlık servo kontrolü, managementta hesap dahilindedir bu senkromeç'ler üzerinde yıpratıcı yük oluşturuyorken varın 1,5 tonun üzerinde ek ağırlığı siz düşünün. İşte o yüzden de söyleniyorsa şayet automatic ler bu işlere pek mantıklı değildir denir.

    - Ticari ve dizel dünyada insanlar daha katalog bilgi olduğu için tork yönünde algı üretiyorlar eksik bilgi, tecrübe üzerinden gelen bu sonuçlandırma da çoğu zaman yanlıştır, farklı katalog örnekleri gösterildiğinde kafa çakar. Pas pahalı kudretli :) şeyleri Tugofwar larda 10 da 1 parasında bu ne ki ya dediğiniz şeyler amiyane tabirle çekip sürükleyebilir diğeri ancak lastik tabanı yaktığıyla kalır. Çünkü mekaniğin getirdiği ilk hareket kadar onun süreklilik başarımı da önemlidir. O yüzden otomobil denilen şey tekil motor kıstası olmadığı gibi tekil lastik, aks bağlantısı, diferansiyel değildir bunların toplamıdır. Çokları mesela şasilerin çok geliştiğini düşünür ancak aslında gelişen şey ürün sınıfı/maliyet ölçeğinde asıl üreticiye yarayan kısımlardadır. Araştırıldığında adedi kısıtlı belirli kitleler için halen klasik denilen üretim/ürün yöntemlerinin korunduğunu görürsünüz sadece değişen bir miktar malzemedir.

    - Avrupada da çok fazla alternatif yok amerika da çok çok fazla alternatif var bizde ise o ürünlerin %85-90 ı yok çünkü zaten sanayisi olmadığı gibi o tip kültürümüzde yok. Geçenlerde MB G 6x6'sına karşı hennessey'in F-150 6x6'sını belki görenler olmuştur fiyatına da dikkat çekenler olmuştur işte o piyasada kanunlar öyle işliyor EU gibi şişirme iş yapmadıklarını oradan anlarsınız.
    Bana göre bu işlere en uygun maliyet düzeyli ama biraz rahatsız, mantıklı araçlar eski Pajero, Defender, eski vitara ve malum modellerde Ford, Chevy, Dodge, Toyota markalarına ait araçlardır. Öyle hardcore tırmanma arazi felan değil köye sık gidiyorum ovaya çok çıkıyorum masraf açıp durmasın diyenler içinde bu tip araçlar sayılır genelde duyarsınız.
    Elbette ki Kuga, Tuareg, Evoque, Q3, X6, xc90 gibi güncel araçlarla asıla asıla herşeyi çekersiniz. Ama mesela piyasaya hurda salmayayım evladiyelik olsun deyip sık sık çekerseniz 10 yıl sonra gel bir beraber sürelim notunu verelim derler rahatlıkla. :) Hani birileri fazlaca yanlayan apaçi bmw lere bakmama taraftarıdır ya işte aynı teknik nedenlerle bu iş öyle sonuç verir.

    - Şunlarla finale erdirelim bırakın bu düşünülenlerle senede 3 ay 1,5-2 ton çekmeyi dağ başı köyünüze sık sık gidiyorsanız dahi istediğiniz kadar özenin zaman içerisinde ne hale dönüştüklerine şahit olursunuz. O yüzden bunlara işi bilen herkes tarafından yüksek şehir otomobilleridir sadece.. deniyor.
    Mesela denilecekse de elbette ki olay toprak, çakıl değil her taraf asfalt olmuş her belde monaco, altunizade asfaltı olmadığı gibi bu araçların tüm olayı amortisör ve süspansiyon açılarında yatıyor denir ona göre de zıddıyla tonaj handikapları mevcut ona göredir denir. Yani planlama, etki-tepki sonuçları :) Takip edenler bilir bu araçlar özel değil ekseriyetle alçak bineklerle aynı omurga, şasi mimarisi üzerine kurgulanıyor buna da hani ortak platform diyorlar. Uzunlukların farklı olması yanıltmasın çünkü platform şasi öyle birşey değil bu başka konularda bahsedildi. Sadece başta tonaj sebebiyle kaynak açılarında güçlendirme uygulanıyor. İşte o yüzden bu tip toplamlarıyla üreticiler için bu SUV, crossover işi çok kârlı bir iştir :) Peki müşteriler için de öyle mi? işte o maksat ve hedeflere göre değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Karavan kullanacak arkadaslar otm sanzimani hangi cesaret ile dusunuyorsunuz yahu bir yozlcukukta baski balata bitme ihtimali var.

    Manuel olmali karavan cekecek arac abi.

    Yanlış düşünüyorsunuz. Otomatik dediğiniz şanzımanın türüne göre değişir. Bana kalırsa debriyaj balatası kullanan araçla ağır karavan çekilmemeli. Manuel,yarı-otomatik veya çift kavrama olması farketmez. 750KG'a kadar vs frensiz karavanlar çekilebilir ama ağır karavan çekecekseniz aracınız tork konvertörlü olmalı ki sizi üzmesin.Yoksa her halukarda baskı balatayı yersiniz bunun otomatik veya manuel olmasıyla pek bir alakası yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Karavan kullanacak arkadaslar otm sanzimani hangi cesaret ile dusunuyorsunuz yahu bir yozlcukukta baski balata bitme ihtimali var.

    Manuel olmali karavan cekecek arac abi.

    Yanlış düşünüyorsunuz. Otomatik dediğiniz şanzımanın türüne göre değişir. Bana kalırsa debriyaj balatası kullanan araçla ağır karavan çekilmemeli. Manuel,yarı-otomatik veya çift kavrama olması farketmez. 750KG'a kadar vs frensiz karavanlar çekilebilir ama ağır karavan çekecekseniz aracınız tork konvertörlü olmalı ki sizi üzmesin.Yoksa her halukarda baskı balatayı yersiniz bunun otomatik veya manuel olmasıyla pek bir alakası yok.

    bir notta benden gelsin. manuel aracı asla otomatik kullanamazsın ama otomatiği rahatlıkla manuel olarak kullanırsın. devir zirveye çıkar o zaman vites otomatik atar ama onun dışında araç vitese manuelde asla müdahale etmez. bu sebeple araç otomatikte sapıtırsa manuele çekip yoluna ilerlersin. ben 9 ay şehir içi 3 ay karavanla kullanacağım aracı tutupta manuel olarak almam asla almam hemde. 3 ay dediğime bakmayın. mesela çekerim muğlaya 1 ay kalırım yada çekerim karadenize 1 ay kalırım yani her gün her saniye araçta çekmeyecek.




  • ya arkadaşlar 4 tonluk bi karavanı hangi araç çekebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunus emre 125 -- 20 Ekim 2017; 15:45:52 >
  • Konu sahibi ne yaptı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus emre 125

    ya arkadaşlar 4 tonluk bi karavanı hangi araç çekebilir

    4 ton oldukça yüksek bir rakam 3.2 tdci ranger wildtrack uygun olacaktır fakat onunla bile tam sağlıklı olacağını düşünmüyorum.
    O ağırılıkta önemli olan çekmek değil durdumaktır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 500 torklu 530dnin çekmeyeceği karavan mı var sedanlarla olmaz derken?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kami Kaze kullanıcısına yanıt
    4 ton un yuksek bi rakam olduğunun farkındayım fakat ben o karavanı arada bi gezmek için değil en az içinde 30 yıl yaşamak itediğim için alıcam bu arada karavanın kuru yuk ağırlığı 4.200 kg eşyalar flen toplamda 4.500 kg olur yani bu 4.500 kg lık şeyinasıl bi araçla rahatlıkla çekebilirim rampa inip çıkabilirim araziye gidebilirim ?
  • Kami Kaze kullanıcısına yanıt


    bu arada link ten bakabilirsin söylediğin araç 3.500 kg çekebiliyo bana 4.500 luk lazım
  • yunus emre 125 Y kullanıcısına yanıt
    Sitede 2.2 olan da 3.2 olan da aynı kapasitede gözüküyor.

    Ayrıca uzun yıllar kullanılacaksa uygun değil çünkü araç sürekli tam kapasite yük altında çalışacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • son durumu merak edenler olduğu için açıklayayım.

    ne araba nede karavan aldım. karavan çekebilecek arkadan itişli veya gerçek 4x4 araç doğru düzgün olmadığını olanların ise ciddi rakamlarda olduğunu fark edince vazgeçtim. şuan ülkemizde üretilen karavanlar tercih edilmeyecek seviyede. yurtdışından ise bir karavan getirmek ciddi rakamlara mal oluyor. şuan iyi bir karavan + onu çekecek araç neredeyse 1 milyon tl yi geçmektedir.

    çadır aldım ve çadır ile kamp kurmaya ve doğanın tadını bu yolla çıkarmaya başladım.

    bu arada octavia olmasa da 4x4 kodiaq ile karavan çekmeyi denedim. araç lafta 4x4 imiş. ıslak zeminde pati çekmekten karavanla kalkamamıştım. arkalar çok nadir devreye giriyor ön boşta pati çekiyordu. almayı planladığım karavan ise 4 kişilik bir aile versiyonu 2400 2 kişilik versiyonu 1600 kg seviyelerindeydi.

    moto karavan ile çekme karavan arasında neden çekmeye yöneldin derseniz ise açıklayayım. çekme karavanı bir yerde bırakıp aracınla şehri gezebilirsin dar alanlarda rahat aracınla dolaşabilirsin veya normal zamanda çekersin garajına karavanı aracını normal kullanırsın. moto karavan ile şehri gezemezsin. şuraya çektim gidip şehirde tur atayım diyemezsin normal kullanımda ekstra arabaya ihtiyaç duyarsın vs vs. moto karavan bu sebeple çok avantajlı. yabancılarda arkaya araba bağlayan motorsiklet bağlayanları görsemde ülkemizde yakıt ve vergiler dersek bu çok büyük saçmalık olacaktır. bu sebeple çekme karavan bana göre çok daha avantajlı.




  • farazicosmos kullanıcısına yanıt
    Bende araştırırken volvonun cx70-80lerini gördüm 4*4 fiyatta 40-50 arası, yani istersen var. Yurtdışı ağırlıklı kullanım için motokaravan arayışına döndüm, kimse milyonluk araçlarla bu işe başlamıyor, gezenbilir e göz atmanı tavsiye ederim bu siteden daha zevkli zaman geçirip bilgi alabilirsiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hcifci34

    Bende araştırırken volvonun cx70-80lerini gördüm 4*4 fiyatta 40-50 arası, yani istersen var. Yurtdışı ağırlıklı kullanım için motokaravan arayışına döndüm, kimse milyonluk araçlarla bu işe başlamıyor, gezenbilir e göz atmanı tavsiye ederim bu siteden daha zevkli zaman geçirip bilgi alabilirsiniz
    Xc70 ve Xc90ı diyorsunuz sanırım. 40-50ye aldığınız xc70 masraflı olur. Bir de yük altında çalışacak. Xc90ı söylemiyorum bile. Şanzımanı sıkıntılıydı zaten. Kmleri de 250den aşağı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hcifci34

    Bende araştırırken volvonun cx70-80lerini gördüm 4*4 fiyatta 40-50 arası, yani istersen var. Yurtdışı ağırlıklı kullanım için motokaravan arayışına döndüm, kimse milyonluk araçlarla bu işe başlamıyor, gezenbilir e göz atmanı tavsiye ederim bu siteden daha zevkli zaman geçirip bilgi alabilirsiniz
    gezenbilir sitesinde onlarca sorum onlarca yorumum var zaten. ben ekstra burdan da sormuştum konuyu. volvo cx70 ve 80 kesinlikle 2400 kg lık bir karavan için uygun değil. zaten 1300 1600 kg arasını ise çekemeyecek araç yok. 4x4 yada arkadan itişli olması yeterli. ben yılın 1 2 ayını karavan ile geçirmek için tabiri caizse köpek gibi yakıtı içen bir araç sahibi olmak istemem. skoda octavia derken az yakması güvenli bir aile otomobili sınıfında olması tercihimdi zaten.




  • Dsg normal yüklü ağırlığında dahi zorlanırken yüklü ağırlığı artı aracın neredeyse 1.5 katı yükü arka çeki demiri ile çekmeye çalışırsanız ilk kavşakta sana türkü söyler.. 3.2 ford motoru dahi zorlanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi amarok hilux falan ceker herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Sayın @guyverland

    "Çekme karavan için hangi araç almalıyım?" konusunu araştırırken sizin bu yorumunuzu okudum. Tecrübe ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim.
  • *bulut* * kullanıcısına yanıt
    Yeni gördüm suali maalesef. Pek takılmıyorum artık buralarda.
    Cevaplamak için arayış nedir ayrıntılarını bilmek lazım bu tip şeylerde. Çekilecek şeyin boyutları ve tonajı belirler çekecek şeyi...
    Ortalama olarak bakılması gerekenler şunlardır diyebilirim. Mutlaka AWD olmalı eski SUV'lar gibi çekiş kontrolün mekanik olması, 4WD plan büyük avantaj ve sihhatlidir. Elektronik yönetimli Compact SUV ve hafif tonaj SUV'ların çoğu çekemez diyebiliriz. Bu çekip götüremeyeceği anlamında değil sihhat ve uzun vade yönünden. Daimi mekanik 4x4/4WD olmasına temel de gerek yok ancak aracın All Wheel Drive kaabiliyeti çok önemli burada. Büyük karavan çekmek alt sınıf araçlar için oldukça tehlikelidir derim zaten araçların sınıflarına göre kataloglarında bunlar tonaj ilgisinde belirtilir. Birkaç denemede olur gördüğünüz şey bizim ülkenin coğrafı şartlarında daha tatil yolundayken sizi bir tırmanışta yolda iptal haline getirebilir.:) Belirlenecek aracın kendi tonajı dışında güç, şasi gibi özelliklerine göre kataloğunda çeki tonajı belirtilir o yüzden model incelemeniz ve konuşmak gerekli. Çekilecek şeye göre yine güç özellikleri yüksek olmalı genellikle yüksek hacimli araçlar tercih edilir. Mesela en düşük tonaj sınıflarında 1.6 yerine 2.0-2.5 Lt gibi. Yani karavan çekmek epey eski güçlü ve opsiyonsuz bir modeli işletemeyecekseniz hiçte ekonomik değildir. Ben genellikle modern araçlara bakılmamasını tavsiye ederim. Kamyonet ve middle suv sınıfında japon araçlarına en azından bakmak lazım gelir. Bu durumda şanzıman, diferansiyel, kasa gibi noktaları ayrıca belirtmek bence gereksiz.
    Bu konuda düşünülen araçlar ve arayış opsiyonlarıyla bu işin olmayacağına en başından değinmiştim. O yüzden arayışınızda bu konuda geçen temel noktalara kesinlik keskinlik gerekli.
    Yani karavan çekmek güç bir iş ve rahatlık opsiyonu kadar da maliyeti var en azından gündelik otomobil ihtiyacı maliyetlerini arttırıyor. O yüzden motokaravanlar daha mantıklıdır. Ancak şunu bilmek lazım ki motokaravanların sürüşü, işletimi de o kadar kolay değil uygulayarak tecrübe kazanıyor herkes. Mesela bir kamyonet, minibüs gibi değil lüks ve büyük sınıflara çıkılmadıkça motokaravanı takla attırmak çok daha kolay.:) Tatile dinlenmeye gidiyorum derken sürüşü de eziyettir hani.
    Bu işin düşük maliyette konfor düşüklüğü kadar en mantıklı tarafı CAMPER dediğimiz motokaravan sınıfıdır. Midibüs'lerden convert edilerek yapılırlar sürüşleri daha güvenli ve ekonomiktir. Fakat ülkemizde pek seçenek yok zaten doğru düzgün büyük motokaravan da pek bulamazsınız. Bir midibüsü boşaltıp planlatıp karavana dönüştürmek yine bir seçenek bol opsiyonlu 0 alımdan daha ucuza gelebilir ama yine ucuz olmaz sanıyorum.
    Eyw referans birşeyler yazabildiysek ne mutlu bize.




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    bende yazınızı yeni gördüm bu yüzden geçte olsa yanıt vermek istiyorum. zaman içindeki araştırmalarım ve karavan kullanan kişileri gözlemlemelerim sonucunda bir çok fikir ve bilgiye sahip oldum.

    güçlü suvların 3500 ton çekebildiğini öğrendim aynı yükü pikap denen araçlarda çekmekte ve 1 gram fazlaları dahi yok. araçların ne kadar yük çekebileceğini araştıran sitelerin örneğin towcar gibi sitelerin verilerini araştırdığımda aracın kilosu ve tekere binen hafiflik ağırlık gibi konuların önemli olduğunu öğrendim.

    düz yolda en basit araçla dahi karavan çekebilmek çok kolaydır. bu yüzden karavan firmaları hep düz yolda küçük araçlarla reklam filmleri hazırlamaktalar. amaç çekimi kolay izlenimi yaratmak ve karavanı ön plana çıkarmak oluyormuş.

    ülkemizi ele alırsak asfalt yollarda 2 ye ayrılıyor düz ve yokuşlu yollar gibi. sadece asfaltta bile kullanacak birisi örneğin 1800 kg lık karavanla yokuş çıkartabilecek araç almalıdır. yokuşta dur kalk kırmızı ışığa yakalandım gibi konularda ülkemizde maalesef ki vardır.

    araziye gelirsekte bu arazi şartları 2 ye ayrılır ve oda kendi içinde dallara ayrılır. basit köy yolu patika yol ve off road yolu gibi. basit patika ve köy yolunu ele alırsak örneğin dönüşte yağmur yağdığını ve yerlerin çamur olduğunu düşünürsek arkada karavan dahi olmasa bu zorlu yollardan kurtulmamızı sağlayan araç gereklidir.

    rollers testeleri diye araç marka modeliyle yazınca özellikle yurtdışında yapılmış test videoları karşımıza çıkıyor ve güncel araçların dışındaki çoğu araç bu testlerden sınıfta kalıyor. 4x4 olduğunu iddia eden bir aracın sınıfta kalması doğada arkada birde karavan varken kısaca yolda kalmamız anlamına gelebilir. ön ve arka 1 tekere rollers konulduğunda kalan arkadaki tek teker aracı yürütmeli ama araç yürümüyorsa bu doğada çamura saplandığımızda da yürümeyecek anlamına gelir.

    moto karavan ve çekme karavan olayına gelirsek bu kişiden kişiye göre değişsedee ben farklarını handikaplarını yazmak istiyorum. moto karavan ötv kdv ve mtv içerir ve her sene muayeneye girmelidir çekme karavanı alırken sadece kdv ödersiniz ve her sene muayeneye girme derdi yoktur. moto karavanı olan birisi ihtiyacı gereği arabada almalıdır çünkü karavanla şehirde işlerini yapamaz. kısaca 2 aracın bakımı vergisi muayenesi gibi dertler vardır. çekme karavanda genellikle insanlar aracından ayırıp karavanı bırakıp denize balık tutmaya şehri gezmeye müze varmış bi gezeyim gibi işlere yöneliyorlar. gerçekten karavansız küçük araçla gezmekte ayrı bir konfor ve rahatlık diyebilirim.

    Ben araç bakarken bir çok faktörü göz önüne aldım. güvenlik, performans, konfor, teknoloji, gerçek 4x4 performansı, geniş iç hacim ve ferahlık. bunları ele alarak araç araştırdım.

    Pikniğe gitme, köye gitme, hafif araziye girme gibi işleri neredeyse tüm araçlar az çok sağlamakta ve bir karavan firmasının karavanla ailesiyle volvo s90 ile yola çıktığını görünce araştırdım evet ülkemizin neredeyse çoğu yerinde rahatlıkla tatillerini yapabilirler yani bir arazi araçlarına ihtiyaçları yoktu. Bende çok araç araştırmış birisi olarak volvo xc90 nın 4 koltuklu versiyonunda karar kıldım. Allah nasip ederse ilerleyen yıllarda alıyor ve yollara düşüyor olucam. Suv tercih etmemin sebebi ise ağırlıkla arazide olmayı planlamam oldu ve önden çeker binek aracın bile geçtiği yoldan yağmur yağdığında geçilemediğini vs görünce hafif bir off road lastikleri ile başarım dolu bir tatil yaparım diye düşündüm. Almayı planladığım araç 2400 kg yük çekme kapasitesine sahip ve 1690 kg yük çekebilirim rahatlıkla demekte. Yeni karavanlarında hafiflediğini ele alırsak gerçekten bu değerler iyi değerler olarak karşımıza çıkıyor. Tabi araca konulan her yükün aracın yol tutuşunu arttırdığı ve arkadaki yükü daha fazla çektirdiğide başka bir gerçek. Yinede gerçek 4x4 oluşundan ötürü olurda yokuşta vs durursam rahat kalkabilirim diye düşünmekteyim.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.