Bildirim
Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ? (8. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: ugurozer
Karavan kullanacak arkadaslar otm sanzimani hangi cesaret ile dusunuyorsunuz yahu bir yozlcukukta baski balata bitme ihtimali var.
Manuel olmali karavan cekecek arac abi.
Yanlış düşünüyorsunuz. Otomatik dediğiniz şanzımanın türüne göre değişir. Bana kalırsa debriyaj balatası kullanan araçla ağır karavan çekilmemeli. Manuel,yarı-otomatik veya çift kavrama olması farketmez. 750KG'a kadar vs frensiz karavanlar çekilebilir ama ağır karavan çekecekseniz aracınız tork konvertörlü olmalı ki sizi üzmesin.Yoksa her halukarda baskı balatayı yersiniz bunun otomatik veya manuel olmasıyla pek bir alakası yok. -
quote:
Orijinalden alıntı: Diablo
quote:
Orijinalden alıntı: ugurozer
Karavan kullanacak arkadaslar otm sanzimani hangi cesaret ile dusunuyorsunuz yahu bir yozlcukukta baski balata bitme ihtimali var.
Manuel olmali karavan cekecek arac abi.
Yanlış düşünüyorsunuz. Otomatik dediğiniz şanzımanın türüne göre değişir. Bana kalırsa debriyaj balatası kullanan araçla ağır karavan çekilmemeli. Manuel,yarı-otomatik veya çift kavrama olması farketmez. 750KG'a kadar vs frensiz karavanlar çekilebilir ama ağır karavan çekecekseniz aracınız tork konvertörlü olmalı ki sizi üzmesin.Yoksa her halukarda baskı balatayı yersiniz bunun otomatik veya manuel olmasıyla pek bir alakası yok.
bir notta benden gelsin. manuel aracı asla otomatik kullanamazsın ama otomatiği rahatlıkla manuel olarak kullanırsın. devir zirveye çıkar o zaman vites otomatik atar ama onun dışında araç vitese manuelde asla müdahale etmez. bu sebeple araç otomatikte sapıtırsa manuele çekip yoluna ilerlersin. ben 9 ay şehir içi 3 ay karavanla kullanacağım aracı tutupta manuel olarak almam asla almam hemde. 3 ay dediğime bakmayın. mesela çekerim muğlaya 1 ay kalırım yada çekerim karadenize 1 ay kalırım yani her gün her saniye araçta çekmeyecek.
-
ya arkadaşlar 4 tonluk bi karavanı hangi araç çekebilir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunus emre 125 -- 20 Ekim 2017; 15:45:52 > -
Konu sahibi ne yaptı acaba -
quote:
Orijinalden alıntı: yunus emre 125
ya arkadaşlar 4 tonluk bi karavanı hangi araç çekebilir
4 ton oldukça yüksek bir rakam 3.2 tdci ranger wildtrack uygun olacaktır fakat onunla bile tam sağlıklı olacağını düşünmüyorum.
O ağırılıkta önemli olan çekmek değil durdumaktır.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
500 torklu 530dnin çekmeyeceği karavan mı var sedanlarla olmaz derken?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
4 ton un yuksek bi rakam olduğunun farkındayım fakat ben o karavanı arada bi gezmek için değil en az içinde 30 yıl yaşamak itediğim için alıcam bu arada karavanın kuru yuk ağırlığı 4.200 kg eşyalar flen toplamda 4.500 kg olur yani bu 4.500 kg lık şeyinasıl bi araçla rahatlıkla çekebilirim rampa inip çıkabilirim araziye gidebilirim ? -
bu arada link ten bakabilirsin söylediğin araç 3.500 kg çekebiliyo bana 4.500 luk lazım -
Sitede 2.2 olan da 3.2 olan da aynı kapasitede gözüküyor.
Ayrıca uzun yıllar kullanılacaksa uygun değil çünkü araç sürekli tam kapasite yük altında çalışacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
son durumu merak edenler olduğu için açıklayayım.
ne araba nede karavan aldım. karavan çekebilecek arkadan itişli veya gerçek 4x4 araç doğru düzgün olmadığını olanların ise ciddi rakamlarda olduğunu fark edince vazgeçtim. şuan ülkemizde üretilen karavanlar tercih edilmeyecek seviyede. yurtdışından ise bir karavan getirmek ciddi rakamlara mal oluyor. şuan iyi bir karavan + onu çekecek araç neredeyse 1 milyon tl yi geçmektedir.
çadır aldım ve çadır ile kamp kurmaya ve doğanın tadını bu yolla çıkarmaya başladım.
bu arada octavia olmasa da 4x4 kodiaq ile karavan çekmeyi denedim. araç lafta 4x4 imiş. ıslak zeminde pati çekmekten karavanla kalkamamıştım. arkalar çok nadir devreye giriyor ön boşta pati çekiyordu. almayı planladığım karavan ise 4 kişilik bir aile versiyonu 2400 2 kişilik versiyonu 1600 kg seviyelerindeydi.
moto karavan ile çekme karavan arasında neden çekmeye yöneldin derseniz ise açıklayayım. çekme karavanı bir yerde bırakıp aracınla şehri gezebilirsin dar alanlarda rahat aracınla dolaşabilirsin veya normal zamanda çekersin garajına karavanı aracını normal kullanırsın. moto karavan ile şehri gezemezsin. şuraya çektim gidip şehirde tur atayım diyemezsin normal kullanımda ekstra arabaya ihtiyaç duyarsın vs vs. moto karavan bu sebeple çok avantajlı. yabancılarda arkaya araba bağlayan motorsiklet bağlayanları görsemde ülkemizde yakıt ve vergiler dersek bu çok büyük saçmalık olacaktır. bu sebeple çekme karavan bana göre çok daha avantajlı.
-
Bende araştırırken volvonun cx70-80lerini gördüm 4*4 fiyatta 40-50 arası, yani istersen var. Yurtdışı ağırlıklı kullanım için motokaravan arayışına döndüm, kimse milyonluk araçlarla bu işe başlamıyor, gezenbilir e göz atmanı tavsiye ederim bu siteden daha zevkli zaman geçirip bilgi alabilirsiniz
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Xc70 ve Xc90ı diyorsunuz sanırım. 40-50ye aldığınız xc70 masraflı olur. Bir de yük altında çalışacak. Xc90ı söylemiyorum bile. Şanzımanı sıkıntılıydı zaten. Kmleri de 250den aşağı yok.quote:
Orijinalden alıntı: hcifci34
Bende araştırırken volvonun cx70-80lerini gördüm 4*4 fiyatta 40-50 arası, yani istersen var. Yurtdışı ağırlıklı kullanım için motokaravan arayışına döndüm, kimse milyonluk araçlarla bu işe başlamıyor, gezenbilir e göz atmanı tavsiye ederim bu siteden daha zevkli zaman geçirip bilgi alabilirsiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
gezenbilir sitesinde onlarca sorum onlarca yorumum var zaten. ben ekstra burdan da sormuştum konuyu. volvo cx70 ve 80 kesinlikle 2400 kg lık bir karavan için uygun değil. zaten 1300 1600 kg arasını ise çekemeyecek araç yok. 4x4 yada arkadan itişli olması yeterli. ben yılın 1 2 ayını karavan ile geçirmek için tabiri caizse köpek gibi yakıtı içen bir araç sahibi olmak istemem. skoda octavia derken az yakması güvenli bir aile otomobili sınıfında olması tercihimdi zaten.quote:
Orijinalden alıntı: hcifci34
Bende araştırırken volvonun cx70-80lerini gördüm 4*4 fiyatta 40-50 arası, yani istersen var. Yurtdışı ağırlıklı kullanım için motokaravan arayışına döndüm, kimse milyonluk araçlarla bu işe başlamıyor, gezenbilir e göz atmanı tavsiye ederim bu siteden daha zevkli zaman geçirip bilgi alabilirsiniz
-
Dsg normal yüklü ağırlığında dahi zorlanırken yüklü ağırlığı artı aracın neredeyse 1.5 katı yükü arka çeki demiri ile çekmeye çalışırsanız ilk kavşakta sana türkü söyler.. 3.2 ford motoru dahi zorlanıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bi amarok hilux falan ceker herhalde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sayın @guyverland
"Çekme karavan için hangi araç almalıyım?" konusunu araştırırken sizin bu yorumunuzu okudum. Tecrübe ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim. -
Yeni gördüm suali maalesef. Pek takılmıyorum artık buralarda.
Cevaplamak için arayış nedir ayrıntılarını bilmek lazım bu tip şeylerde. Çekilecek şeyin boyutları ve tonajı belirler çekecek şeyi...
Ortalama olarak bakılması gerekenler şunlardır diyebilirim. Mutlaka AWD olmalı eski SUV'lar gibi çekiş kontrolün mekanik olması, 4WD plan büyük avantaj ve sihhatlidir. Elektronik yönetimli Compact SUV ve hafif tonaj SUV'ların çoğu çekemez diyebiliriz. Bu çekip götüremeyeceği anlamında değil sihhat ve uzun vade yönünden. Daimi mekanik 4x4/4WD olmasına temel de gerek yok ancak aracın All Wheel Drive kaabiliyeti çok önemli burada. Büyük karavan çekmek alt sınıf araçlar için oldukça tehlikelidir derim zaten araçların sınıflarına göre kataloglarında bunlar tonaj ilgisinde belirtilir. Birkaç denemede olur gördüğünüz şey bizim ülkenin coğrafı şartlarında daha tatil yolundayken sizi bir tırmanışta yolda iptal haline getirebilir.:) Belirlenecek aracın kendi tonajı dışında güç, şasi gibi özelliklerine göre kataloğunda çeki tonajı belirtilir o yüzden model incelemeniz ve konuşmak gerekli. Çekilecek şeye göre yine güç özellikleri yüksek olmalı genellikle yüksek hacimli araçlar tercih edilir. Mesela en düşük tonaj sınıflarında 1.6 yerine 2.0-2.5 Lt gibi. Yani karavan çekmek epey eski güçlü ve opsiyonsuz bir modeli işletemeyecekseniz hiçte ekonomik değildir. Ben genellikle modern araçlara bakılmamasını tavsiye ederim. Kamyonet ve middle suv sınıfında japon araçlarına en azından bakmak lazım gelir. Bu durumda şanzıman, diferansiyel, kasa gibi noktaları ayrıca belirtmek bence gereksiz.
Bu konuda düşünülen araçlar ve arayış opsiyonlarıyla bu işin olmayacağına en başından değinmiştim. O yüzden arayışınızda bu konuda geçen temel noktalara kesinlik keskinlik gerekli.
Yani karavan çekmek güç bir iş ve rahatlık opsiyonu kadar da maliyeti var en azından gündelik otomobil ihtiyacı maliyetlerini arttırıyor. O yüzden motokaravanlar daha mantıklıdır. Ancak şunu bilmek lazım ki motokaravanların sürüşü, işletimi de o kadar kolay değil uygulayarak tecrübe kazanıyor herkes. Mesela bir kamyonet, minibüs gibi değil lüks ve büyük sınıflara çıkılmadıkça motokaravanı takla attırmak çok daha kolay.:) Tatile dinlenmeye gidiyorum derken sürüşü de eziyettir hani.
Bu işin düşük maliyette konfor düşüklüğü kadar en mantıklı tarafı CAMPER dediğimiz motokaravan sınıfıdır. Midibüs'lerden convert edilerek yapılırlar sürüşleri daha güvenli ve ekonomiktir. Fakat ülkemizde pek seçenek yok zaten doğru düzgün büyük motokaravan da pek bulamazsınız. Bir midibüsü boşaltıp planlatıp karavana dönüştürmek yine bir seçenek bol opsiyonlu 0 alımdan daha ucuza gelebilir ama yine ucuz olmaz sanıyorum.
Eyw referans birşeyler yazabildiysek ne mutlu bize.
-
bende yazınızı yeni gördüm bu yüzden geçte olsa yanıt vermek istiyorum. zaman içindeki araştırmalarım ve karavan kullanan kişileri gözlemlemelerim sonucunda bir çok fikir ve bilgiye sahip oldum.
güçlü suvların 3500 ton çekebildiğini öğrendim aynı yükü pikap denen araçlarda çekmekte ve 1 gram fazlaları dahi yok. araçların ne kadar yük çekebileceğini araştıran sitelerin örneğin towcar gibi sitelerin verilerini araştırdığımda aracın kilosu ve tekere binen hafiflik ağırlık gibi konuların önemli olduğunu öğrendim.
düz yolda en basit araçla dahi karavan çekebilmek çok kolaydır. bu yüzden karavan firmaları hep düz yolda küçük araçlarla reklam filmleri hazırlamaktalar. amaç çekimi kolay izlenimi yaratmak ve karavanı ön plana çıkarmak oluyormuş.
ülkemizi ele alırsak asfalt yollarda 2 ye ayrılıyor düz ve yokuşlu yollar gibi. sadece asfaltta bile kullanacak birisi örneğin 1800 kg lık karavanla yokuş çıkartabilecek araç almalıdır. yokuşta dur kalk kırmızı ışığa yakalandım gibi konularda ülkemizde maalesef ki vardır.
araziye gelirsekte bu arazi şartları 2 ye ayrılır ve oda kendi içinde dallara ayrılır. basit köy yolu patika yol ve off road yolu gibi. basit patika ve köy yolunu ele alırsak örneğin dönüşte yağmur yağdığını ve yerlerin çamur olduğunu düşünürsek arkada karavan dahi olmasa bu zorlu yollardan kurtulmamızı sağlayan araç gereklidir.
rollers testeleri diye araç marka modeliyle yazınca özellikle yurtdışında yapılmış test videoları karşımıza çıkıyor ve güncel araçların dışındaki çoğu araç bu testlerden sınıfta kalıyor. 4x4 olduğunu iddia eden bir aracın sınıfta kalması doğada arkada birde karavan varken kısaca yolda kalmamız anlamına gelebilir. ön ve arka 1 tekere rollers konulduğunda kalan arkadaki tek teker aracı yürütmeli ama araç yürümüyorsa bu doğada çamura saplandığımızda da yürümeyecek anlamına gelir.
moto karavan ve çekme karavan olayına gelirsek bu kişiden kişiye göre değişsedee ben farklarını handikaplarını yazmak istiyorum. moto karavan ötv kdv ve mtv içerir ve her sene muayeneye girmelidir çekme karavanı alırken sadece kdv ödersiniz ve her sene muayeneye girme derdi yoktur. moto karavanı olan birisi ihtiyacı gereği arabada almalıdır çünkü karavanla şehirde işlerini yapamaz. kısaca 2 aracın bakımı vergisi muayenesi gibi dertler vardır. çekme karavanda genellikle insanlar aracından ayırıp karavanı bırakıp denize balık tutmaya şehri gezmeye müze varmış bi gezeyim gibi işlere yöneliyorlar. gerçekten karavansız küçük araçla gezmekte ayrı bir konfor ve rahatlık diyebilirim.
Ben araç bakarken bir çok faktörü göz önüne aldım. güvenlik, performans, konfor, teknoloji, gerçek 4x4 performansı, geniş iç hacim ve ferahlık. bunları ele alarak araç araştırdım.
Pikniğe gitme, köye gitme, hafif araziye girme gibi işleri neredeyse tüm araçlar az çok sağlamakta ve bir karavan firmasının karavanla ailesiyle volvo s90 ile yola çıktığını görünce araştırdım evet ülkemizin neredeyse çoğu yerinde rahatlıkla tatillerini yapabilirler yani bir arazi araçlarına ihtiyaçları yoktu. Bende çok araç araştırmış birisi olarak volvo xc90 nın 4 koltuklu versiyonunda karar kıldım. Allah nasip ederse ilerleyen yıllarda alıyor ve yollara düşüyor olucam. Suv tercih etmemin sebebi ise ağırlıkla arazide olmayı planlamam oldu ve önden çeker binek aracın bile geçtiği yoldan yağmur yağdığında geçilemediğini vs görünce hafif bir off road lastikleri ile başarım dolu bir tatil yaparım diye düşündüm. Almayı planladığım araç 2400 kg yük çekme kapasitesine sahip ve 1690 kg yük çekebilirim rahatlıkla demekte. Yeni karavanlarında hafiflediğini ele alırsak gerçekten bu değerler iyi değerler olarak karşımıza çıkıyor. Tabi araca konulan her yükün aracın yol tutuşunu arttırdığı ve arkadaki yükü daha fazla çektirdiğide başka bir gerçek. Yinede gerçek 4x4 oluşundan ötürü olurda yokuşta vs durursam rahat kalkabilirim diye düşünmekteyim.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X